LAPSI LIIKAA INTERNETISSÄ!

tapio5

Hei vaan en tiedä mitä tekisin siksi kysyn täällä. tietokoneet on minulle uusia kun ei töissäkään käytetä mutta poika taitaa koneilun. poistin hänen koneltaan innternnetin pikakuvakkeen mutta nyt hän on taas koneella, en tiedä miten... koneen käyttöraja on ehdoton 5h päivässä mutta poika on usein pidempäänkin ja alan huolestua. HELP!

36

2112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua minulta ;-)

      Lapsi 11-vuotias auttaa:

      Ei se tietonkoneen pikakuvakkeen poistaminen auta mitään. Muillakin tavoin pääsee nettiin. Mikset vain irrota nettiyhteys-johtoa koneesta pois? Silloin poikasi EI pääse internettiin. Toinen vaihtoehto on ottaa tietokone KOKONAAN pois, ei siis vain internet. Tai sit jos poika saa viikkorahaa, voit uhata lopettaa rahan antaminen jos se on liikaa koneel.

      P.S Poikasi voi olla hyvin yhteydessä kavereihensa, silloin on väärin kieltää mielstäni netti. Kavereiden kaa puhuminen on ilmasta, ja siellä on helpompaa kommunikoida. On sitten eri asia, jos poiaksi ihan PELAA kokoajan. Ja on muuten sairaan ärsyttävää, jos vanhemmat kieltää koneeenkäytön (kokemusta on ja paljon). Se on okeasti hauskaa, ja sillä voi tehdä mitä vain, ja samalla voi oppia joitakin uusia asioita. Ite oon oppinu :)


      Tuntuupa hassulta auttaa aikuisia... Tälläsis yksinkertasis aisiois, koneen käyttämisestä. Opin käyttää tietonkotta 6-7 vuotiaana, eikä nykyään jotkut aikuiset osaa käyttää niitä ollenkaan xD Jotkut kuitenkin osaavat käyttää hyvin, ja se on hyvä se ;)

    • ota kone POIS pojalt

      Itse olen 5tuntia. Jos poikasi ei lopeta koneella taiteilun niin etsippäs aikaraja koneellesi. Poika ei saa nähdä sitä. Voit myös kertoa pojalle miten asiat ovat, ja ottaa koneen pois. Oon vast 9v mutta taiteilin yhen tulostinjutun edellispäivänä niin että yks toinen nero oikein pyörty x)
      Muutenkin olen aikamoinen koneissa vaikka oonkin tyttö. Esim oon ollu hornet hävittäjän vieressä, mutta sentään hävittäjä ei ulissut vaan oli sammuksissa. Olen majaillut Airshow.2011:ssä matkustajakoneen siiven alla xD
      Muutenkin oon ollu SuperPuma helikopterin vieressä kun vielä propellit pyöri ennen lähtöä!
      ½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      • nice23

        ok cool how


    • liikaa on

      Lapsen kuuluu harrastaa ulkoliikuntaa ja leikkejä ja pelejä ulkona. Niin mekin aikoinaan lapsena tehtiin. Useita tunteja vaan ulkona lapset, niin on terveellisempää. Keho ja ruumis pysyy kunnossa. Sisälläolo näivettää ja voihan siinä tulla vakavia sairauksiakin. Terveellistä ulkoilmaa täytyy saada. Jos lapsi ei sitä ymmärrä, niin se täytyy heille kertoa. Jos kertominen ei auta, niin vaikka nettiyhteys kokonaan poikki. Viisi tuntia on liikaa lapselle.

      • Sairastelija

        Vakavia sairauksia sisälläolosta? Kuule niitä voi tulla ulkonakin. Se kerta kun ei laitetta alkukeväästä kunnolla vaatetta päälle kun on jo niin "lämmin" voi aiheuttaa keuhkotulehduksen, sydänlihastulehduksen tai lapsi voi yksinkertaisesti jäädä auton alle ja halvaantua. Pahimmassa mahdollisessa tapauksessa kuolla. Ulkona olo ja liikunta on hyväksi, mutta tämä väite että sisällä olo aiheuttaa vakavia sairauksia, sai minut näkemään punaista. Minulla kun sattuu olemaan kokemuksia vakavista sairauksista.


      • King Pig

        Vakavia sairauksia, siittä että on sisällä? Paskanmarjat, ne sairaudet tullee kyllä ihan geeneistä, ei siittä onko sisällä vai ei, ja tiedän mistä puhun. Kuntohan siinä laskee totta, mutta sairaudet ei tule siittä onko sisällä vai ei. Älä puhu asioista joista et tiedä.


    • Es3567

      Aikuiseksi olet hyvä kirjoittamaan!

    • ComputerWolf

      Ota kone pois, itse olen joskus ollut jopa 8h putkeen koneella. Nykyisin käyn vaan nopeasti jossain paikoissa jonka jälkeen saatan piirtää muutama tuntii koneella yms. Ole siis 12v. tyttö. Mutta muuten saatan viettää kokopäivän puhelimen ääressä tai pelatessa Nintendoa. Jos en tee mitään näistä katson tvtä luen tai piirrän. Vanhempani eivät välitä (tai isä kylläkään ei tästä pidä), ulkoba käyn vain harvoin ja muutenkin. Ota kone pois sanon vaikka itse koneella istuskelenkin xD

      • IT-alan koodaaja

        8 tuntia ? Säälittävää. Itse olen yleensä minimissään sen 15 tuntia ja normaali on 18-27 tuntia putkeen. Tietenki pitää syödä ja käydä kusella ja paskalla. Ihmetyttää nämä lapset pois koneelta paskat. Ajatelkaa jos se lapsi oikeasti tekee jotain siinä pelaa vaikka jotain peliä ninäin se oppii enkkua jne. Ja koodaamista myös. Jonakin päivänä tietokone voi olla hänen työpaikkansa. Käske hänet sitten pois koneelta kun hän aikuisena tekee läjittäin rahaa koodaamalla vaikka pelejä. Itse olin kouluaikoina luokkani parhaimmistoa kielissä koska pelasin. Nykyään olen tietokonealalla töissä ja rahaa on . Te kukkahattutädit haluatte lapsistamme jotain kaljamahaisia duunareita ? Siitä vaan! Kysykää vaikka lapselta että mitä hän tekee siinä koneella. Pelata voi kannattaa haluttaa ja saa. Mutta jos lapsi käyttäisi sen parikin tuntia päivän koneella olosta koodaamalla jne. Niin jäis duunatihommat pois
        Liikkuakkin toki pitää muistaa tai muuten hänestä tulee varakas läski joka ei saa pillua muuta kuin 100€/h jos ymmärrätte.


      • IT- alan koodaaja
        IT-alan koodaaja kirjoitti:

        8 tuntia ? Säälittävää. Itse olen yleensä minimissään sen 15 tuntia ja normaali on 18-27 tuntia putkeen. Tietenki pitää syödä ja käydä kusella ja paskalla. Ihmetyttää nämä lapset pois koneelta paskat. Ajatelkaa jos se lapsi oikeasti tekee jotain siinä pelaa vaikka jotain peliä ninäin se oppii enkkua jne. Ja koodaamista myös. Jonakin päivänä tietokone voi olla hänen työpaikkansa. Käske hänet sitten pois koneelta kun hän aikuisena tekee läjittäin rahaa koodaamalla vaikka pelejä. Itse olin kouluaikoina luokkani parhaimmistoa kielissä koska pelasin. Nykyään olen tietokonealalla töissä ja rahaa on . Te kukkahattutädit haluatte lapsistamme jotain kaljamahaisia duunareita ? Siitä vaan! Kysykää vaikka lapselta että mitä hän tekee siinä koneella. Pelata voi kannattaa haluttaa ja saa. Mutta jos lapsi käyttäisi sen parikin tuntia päivän koneella olosta koodaamalla jne. Niin jäis duunatihommat pois
        Liikkuakkin toki pitää muistaa tai muuten hänestä tulee varakas läski joka ei saa pillua muuta kuin 100€/h jos ymmärrätte.

        Lisäisin vielä että kirjoitin tuon tekstin puhelimella. Nopeasti. Siitä syystä virheet.


      • 11v
        IT- alan koodaaja kirjoitti:

        Lisäisin vielä että kirjoitin tuon tekstin puhelimella. Nopeasti. Siitä syystä virheet.

        Mä oon 11v poika ja oon koneel 1-6 tuntia arkipäivisin ja oon pelannu pienestä asti ja oon koulun parhaita englannissa ja tietsikan käytössä vaikka oon koneel paljon en pelaa niin paljon ja en tajuu mikä näillä vanhemmilla on estää lapsien tietokoneen käyttö ei olla enää 1950 luvulla lapsi voi oppia englantia ja muita asioita peleistä helposti moni lapsi osaa käyttää konetta paremmin kuin vanhempansa mutta kun vanhemmat katkaisevat koneen käytön lapselta lapsi isona on yhtä pihalla tietokoneista kuin vanhemmat


    • Järkeäpuhuva isä

      Mulla on melkein samat kommentit kun edellisellä vastaajalla. Olen tällä hetkellä 31v, meillä oo mitään rajotuksia koneella kunhan käy sopivilla sivustoilla. Lapset on 7- ja 9v. Kummatkin luokkansa parhaimmistoa, ja välillä ku kattelee mitä tekee koneella, LÄHES aina on jossain matikkasivustolla, käy myös paljon enkunkielisillä sivustoilla, ja mitä haittaa on jos lapset oppivat? Vihaan teitä kukkahattutätejä, ette edes tiedä mitä lapsenne tekee koneella. Mitä jos hän opettelee koulun oppiaineita? Mitä joshän koodaa kaikenlaista? Ja sinä kukkahattutäti kiellät lapsesi koneenkäytöön, ja lapsestasi tulee isona strippari. Lapsen unelma-ammatti olisi ollut IT-alan työntekijä mutta ei päätynyt alalle koska ei saanut käyttää konetta tarpeeksi ennen kuin on 18v.

      Te jotka kiellätte lapsienne tietokoneella olemisen, lukekaa tuo.

      PS: Serkullanikaan ei ollut lapsena rajoituksia, nykyään hän on koodari ja sitä rahaa lappaa ovista ja ikkunoista..

      • olen eri mieltä

        Minullakin on lapsi se on tietokoneella vain joskus, hän ymmärtää että se ei ole hyväksi lapsille jos koko päivän viettää tietokoneen ääressä. Opiskella voi myös kirjoista ja vaikka lapseni ei ole tietokoneen ääressä matematiikan ja englannin sivustoilla niin on opiskellu hyvin ja nyt on valmistunut erikoissydänlääkäriksi. Näkö voi huonoontua jos on liika tietokoneella, lisäksi päänsärkyä ja riippuvuutta.


    • kissamestari

      Joko kone pois tai nettiyhteys salasanalliseksi, vain sinä tiedät salasanan.

      • Taas 11v

        Lapsesi voi murtaa sen salasanan


    • 11vTyttö

      Olen itse 11v, olen päivässä koneella enintään 2tuntia, joista yleensä ainakin puoli tuntia olen koulun sivustoilla, ja lasken matikkaa.. Minusta netinkäytöllä edes JOKU raja olla...=D

    • säälittävää

      No mä oon 9v oon koneella 5-16 tuntiii?Yleeensä oon instagramissa ask.fmssä tai muissa ton tapasis ja sit oon myös demissä ja gosussa.Oon siis koneel vaa siks ku mul on tosi tärkeitä netti kavereita joita en oikeesti tunne.Mut oon tosi hoikka ja aina kun mun vanhemmat sanoo mulle netistä jotain niin meen ulos aipädin kaa taas juttelee kavereilla.säälittävää ku teiän lapset on vaa vaikka 1 tuntii netissä ja mulle ei kyl riittäs ees 5 tuntii et ootte aika....

      • elää

        Sun elämä sit kuuluu pelkkään tietokoneeseen
        Harmi


      • Ei nimimerkkiä
        elää kirjoitti:

        Sun elämä sit kuuluu pelkkään tietokoneeseen
        Harmi

        Ei sen elämä varmaan kulu se voi olla isona vaikka IT alan ammattilainen ja rahaa tulee paljon kun jotkut menee smarketi kassalle töihi ja tienaa vähä


    • Truth hurts...

      Ihmistä ei ole luotu istumaan koneella. Loputon koneella istuminen johtaa vääjäämättä ongelmiin selän alueella ja tukirangassa. Koodaajallekin tämä tiedoksi, vaikka trolli kyseessä olikin.

      Vanhemmilla on oltava pokkaa olla vanhempia. Jos säännöt eivät auta, johdon pois ottaminen auttaa. Jos sitä ei ole rohkeutta tehdä, syytä peiliin katsomiseen on.

      • Jalaa1

        Ihanko meinaat vakavissas, että jonkun sähköjohdon pois ottaminen auttais?
        No joo, auttaa se hetken. Sen hetken, että saa kaverilta uuden johdon tai käy ostamassa sellaisen. Tietokoneen virtakaapeleita saa melkein mistä vain.


      • Truth hurts...
        Jalaa1 kirjoitti:

        Ihanko meinaat vakavissas, että jonkun sähköjohdon pois ottaminen auttais?
        No joo, auttaa se hetken. Sen hetken, että saa kaverilta uuden johdon tai käy ostamassa sellaisen. Tietokoneen virtakaapeleita saa melkein mistä vain.

        Sitten palaammekin taas ilmiöön nimeltä VANHEMMUUS.

        Ideanahan kasvatuksessa täytyy olla sen, että aikuinen määrittelee toiminnan kotona, säännöt ja lapsi taas noudattaa sääntöjä. Yksinkertaista, eikö totta? Koneet ja laitteet voi ottaa pois. Jos siihen ei kykene, voi saman tien unohtaa koko kasvattamisen. Lapsi tekee mitä haluaa ja hyvä tulee!

        Itse avaus on jo pari vuotta vanha, joten juttu on johonkin suuntaan ratkennut - tai sitten ei.


      • Jaapajaapa
        Truth hurts... kirjoitti:

        Sitten palaammekin taas ilmiöön nimeltä VANHEMMUUS.

        Ideanahan kasvatuksessa täytyy olla sen, että aikuinen määrittelee toiminnan kotona, säännöt ja lapsi taas noudattaa sääntöjä. Yksinkertaista, eikö totta? Koneet ja laitteet voi ottaa pois. Jos siihen ei kykene, voi saman tien unohtaa koko kasvattamisen. Lapsi tekee mitä haluaa ja hyvä tulee!

        Itse avaus on jo pari vuotta vanha, joten juttu on johonkin suuntaan ratkennut - tai sitten ei.

        Vai on vanhemmuus sinun mielestäsi sitä, että "aikuinen määrittelee toiminnan kotona, säännöt ja lapsi taas noudattaa sääntöjä"........ Pitäisköön sun hommata vaikka koira, sellainen, jota käyttäisi näyttelyissäkin vielä, niin pysyisit mahdollisimman paljon poissa häiritsemästä lapsesi/ lastesi elämää, jos sinulla edes on lapsia.......


      • Truth hurts...
        Jaapajaapa kirjoitti:

        Vai on vanhemmuus sinun mielestäsi sitä, että "aikuinen määrittelee toiminnan kotona, säännöt ja lapsi taas noudattaa sääntöjä"........ Pitäisköön sun hommata vaikka koira, sellainen, jota käyttäisi näyttelyissäkin vielä, niin pysyisit mahdollisimman paljon poissa häiritsemästä lapsesi/ lastesi elämää, jos sinulla edes on lapsia.......

        Lapsi itsekö sen sitten määrittelee mitä tekee?


    • eehehee

      Internet on rajattoman tiedon lähde, et voi todistaa toisin koska sen tutkimiseen ei yksi elinikä riitä.

      • Ja netti on ladtendessa arki päivää , ja välttä työssä pärjäämiseen


      • yhruikut
        susijosyntyessaan kirjoitti:

        Ja netti on ladtendessa arki päivää , ja välttä työssä pärjäämiseen

        ei ymmärrä mistään mitään kosk o vammasii viranomaisten kanssa..


    • Persepenetraatio

      Vittutoottavammaasia

    • SJWin
    • sellast

      Olen 13v tienaan enemmän kuin vanhempani myymällä pelejä netissä

    • vitun autisti tapa ittes

    • Panahi

      Moikka

    • dwdwadwa

      mielestäni lapsille pitää antaa raja tietokoneen käyttöön max 5 tuntia päivässä, internetin käyttöön ikäraja 16v tai vanhemman läsnäollessa. pelejä saa pelata offlinessa tai onlinessa joka vaatii internet yhteyden mutta itse internet selaimelle ei saisi mennä.

    • mabuu

      tietokone ei tapa lasta minulla on ihana poika joka on pienestä pitäen tietokoneella ollut .ei ole itse tarvinnut itkeä yö myöhään ja miettiä missä nuori viettää aikaa viikloppul nyt hän jo nuori mies joka on lukenut ja saanut hyvät paperit koulusta aloittaa oman elämän ja on viksu ei huumeita eikä tupakkaa eikä alkoa että näin fiksua meillä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe