checkout finland, ihme firma

turhautunut maksaja

hei onko kukaan asioinut siellä ? nimittäin kun maksoin ulkomaille (vuosi sitten) nordean kautta tililtäni erästä maksua, niin jotenkin sieltä pompahti tämä yrittäjä ja tyhmyyksissäni painoin nappia, josta veloittivat multa 28e, luulin, että se kuuluu maksaa myös..., kyselin pankilta myöhemmin ja vastaus tuli, että pitää suoraan yritykseen ottaa yhteyttä takaisinmaksua halutessaan..,
aikaa kului ja väsyin etsimään oikeita osoitteita, kun oli niin hankalaa,

mutta vieläkin ihmettelen, että miten tällai pääsi käymään, outoa oli se, että siinä tunki tällainen välistävetäjä yks kaks maksuliikenteeseeni...

22

16110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmm...

      Eli oletko vahingossa maksanut tilauksesi kaksi kertaa kahdella eri maksutavalla?

      Tällöin sinun pitäisi olla yhteydessä juuri sinne yritykseen josta tuotteen tilasit.

      • petetty2

        Minulta Checkout veloitti ostosten lisäksi erillisen maksun 5,90 EUR!!!
        Missään ei mainita extrakuluista.


    • petetty 2

      Petetty 2.
      Oma virheeni. Checout toimi ihan OK. Itse sekoilin.

    • manta3

      ostin liki 40,llä eurolla teräskorviksia jotka ei koskaan saapuneet perille,kaveri sanoi ettei pidä koskaan maksaa etukäteen ostoksiaan,mutta perke
      le,kyllä on sellaisiakin firmoja joilta sekin onnistuu javielä tosi nopeasti kenelle ne munkin eurot jäi...040713 tilasin nyt jo 150713

      • Wattöfak

        Miten tämä liittyy Checkouttiin? Kryptinen viesti jossa ei ole päätä eikä häntää. Ostokset voi maksaa etukäteen jos firma on luotettava. Itse olen maksanut kiinaan kymmeniä kertoja ja tavarat tulleet aina perille tai jos eivät, niin asian on voinut sopia verkkokaupan kanssa. Paypal:ia käytettäessä maksaminen on turvallista kotimaassa ja ulkomailla ja rahansa saa takaisin ongelmatilanteissa.

        Kaksi viikkoa on normaali odotusaika monessakin paikkaa. Sun eurot jäi varmaan sille firmalle joka luultavasti toimitti tuotteet perille ja menit itse derpailemaan muille suomi24 langoille, etkä ilmoittanut asiasta koskaan tänne.


    • CheckoutKäyttäjä

      Checkout maksutavan kautte saa aina rahat takaisin. Ottaa vain yhteyttä Checkout yhteistietoihin ja on heihin yhteydessä. Checkout tietää aina että mistä tuotteita on tilattu. Checkout on yksi turvallisin maksutapahtuma Suomessa. Checkout on osa OP-pohjola ryhmää eli on täyden pankkitoiminnan alainen yhtiö. On ihan omaa saamattomuutta jos rahoja ei ole saanut takaisin. Itse ostan vain Checkouttia käyttävistä verkkokaupoista.

      http://www.checkout.fi/henkiloasiakkaille/

      • Tselkaaäiti

        On väärin olettaa, että rahansa saisi aina takaisin, sillä jokainen tapaus on tapauskohtainen. Tässä ketjussa ei ole tullut vielä yhtään konkreettista toimintoa joka olisi suoritettu Checkoutin kautta. Jos te ette saa tavaroitanne, ette ota yhteyttä checkouttiin vaan ensin myyjään (jos osaatte). Jos myyjä ei vastaa tai ette ikinä saa tuotteitanne, on mahdollisuus saada rahansa takaisin checkoutin kautta. Tällöin ette ota yhteyttä heidän yhteystietoihinsa vaan asiakaspalveluunsa.

        On typerää ostaa vain checkouttia käyttävistä verkkokaupoista, sillä se voi rajoittaa mahdollisuuksia todella paljon. Itse käyttäisin turvallista maksutapaa ensisijaisesti vasta kun summa nousee kolmelukuiseksi sillä muuten asioista murehtiminen saa vaan perseen ruvelle.

        "Checkout on osa OP-pohjola ryhmää eli on täyden pankkitoiminnan alainen yhtiö."

        Pankit ne pahimpia kusettajia on, mutta kai sekin jonkinlaista turvaa tuo. Pääasia, että yrityksen taustalla on luotettava suomalainen toimija.


    • epätieto

      Minulta veloitettiin 12,99, enkä ole tietääkseni maksanut sen kautta / sille mitään, vain otettiin OP:n tililtä.
      Kehoittaisin tarkistamaan aina näistä firmoistaa, koska pankistakin sanottiin eivät tiedä otettiin vain vaikka en ole tehnyt sopimusta.

      • Alsbalandow

        Kehottaisit tarkistamaan mitä? Onko nää vastaajat jotain vitun botteja ku ei näissä oo mitää järkee. Jos et tietääkses ole maksanu niin luultavasti olet kuitenki maksanu. Kai ne nyt vittu pankissa tietää mikä on Checkout. Et kirjoittanut viestissä edes kuka maksun veloittaja oli. Nyt vittu!


    • Huijattu-

      Täys kusetus firma!!!!

      • Sillälaillaa

        Hyvin perusteltu vitun spede.


    • kissmyfatass

      S-Pankki - Lähitapiola - checkout finland - LASKUN MAKSU

      Maksoin autoni vakuutusta ja ajettelin kun ei lappua mksusta ollut lähellä maskaa sen suoraan lähitapiolaan ja kun ovat samaa firmaa S- pankki ja lähitapiola ajattelin
      sen hoituvan samantien tililtäni.

      Kirjauduin s-pankin verkkopankkitunnuksilla Lähitapiola vakuutuspalveluun
      maksoin laskun mutta..
      kun yritin saada maksusta näkyviin kuittia ei se onnistunut
      tarkempi tarkastelu paljasti että tilitä oli kyllä lähtenyt maksu tai varauskate mutta.. checkout finland firfmalle.

      Vakuutusmaksun perään oli laskujen listaan Lähitapiolan omalle sivulleni ilmestynyt teksti maksettu mutta
      mitään muuta tietoa maksetusta laskusta ei löytynyt
      Maksetuissa laskuissa ei laskua näy ?
      minkähän takia fyrkka kiertää checkout finland kautta

      • Viitenumerolla

        Kannattais maksaa ne laskut viitenumeroineen oikeeseen paikkaan suoraan yrityksen tilille. En edes ymmärtänyt viestistäsi miten maksoit laskun suoraan pankista ilman alkuperäistä laskua? Tämä saattoi käyttää checkout maksurajapintaa mikä on kyllä idioottimaista jos kyseessä on eri pankin verkkopalveluratkaisu.


      • Anonyymi

        "Ennen oli kaikki paremmin!" 😵


    • CheckoutilleTöihin

      Vitun Suomi24. Onko kaikki käyttäjät lähtökohtasesti vammasia vai miksei kukaan osaa kirjoittaa? Avausviestikin on turhaa jaarittelua eikä avaaja edes tiedä minkälainen firma on kyseessä. Ja vittu ne isot alkukirjaimet sekä pilkkujen ja pisteiden käyttö haltuun.

      Oletettavasti kyseessä on "turvallisen" maksutavan tarjoaja, joka voi veloittaa omasta toiminnastaan maksun yhteydessä nimellisen summan. Jos näin on, kyseinen firma ja sen toimintatavat on varmasti mainittu verkkokaupan sivuilla.

      En ole itse firmasta koskaan kuullutkaan, joten en näe sitä kovinkaan tarpeelliseksi verkkomaksuja tehdessä, sillä esimerkiksi paypal tarjoaa samanlaista turvaa ja suomesta ostettaessa typerä saa olla jos kusetuksen kohteeksi joutuu ja muut ongelmatilanteet on helppo riitauttaa ja sopia myyjän kanssa. Yksityiseltä ostettaessa jonkinlainen turva olisikin paikallaan, mutta en näe järkeä sen käyttämisessä normaalissa verkkoasioinnissa. Voin olla toki väärässä, sillä en itse yrityksen toimintatapoihin ole juuri perehtynyt, mutta idiootin kannattaa pelata varman päälle. Näin ihmiset jotka osaavat hoitaa asioita puolestasi hoitavat sen erillistä maksua vastaan.

      Päättelin tämän aikaisemmista viesteistä, mutta nyt kun katsoin firman sivuja, näyttäisi siltä, että Checkout tarjoaa pienille ja keskisuurille yrityksille verkkokaupan maksurajapinnan. Tämä tarkoittaa sitä, että sivuston tarjoamat pankkipalvelut hoitaa checkout ja maksu verkkopankissa voi näkyä menneen heidän kauttaan. Oletettavasti tästä ei kuitenkaan tulisi kertyä mitään lisämaksettavaa, mutta viestienne perusteella näin voisi ymmärtää. Mielestäni myyjän tulisi maksaa checkoutille palvelun käytöstä ja lisämaksua perittäessä on asiakas käyttänyt jotain ylimääräistä palvelua.

      Mutta kuten sanoin, Checkout on suomalainen toimija, joka toimii yhteistyössä käytettävän verkkokaupan kanssa ja siitä syystä saa nopeasti kontaktin firmaan selvittääkseen ongelmatilanteita. Tämän kuitenkin voit tehdä myös itse, jolloin asia kulkee hitaammin verkkokaupan asiakaspalvelun kautta. Checkoutin toimintaperiaate mahdollistaa myös asian välittömän sopimisen asiakkaan kanssa, jolloin se lähtee selvittämään asioita verkkokaupan kanssa asiakkaan sovittelun jälkeen.

      Itselleni tarjottiin paikkaa kyseisestä lafkasta, mutta jos asiakaskunta (kuten tästä keskustelusta voidaan päätellä) on lapsen tasolla en näe työtä kovin mielekkäänä. Toisaalta te ostajat ette varsinaisesti ole checkoutin asiakkaita, vaan tietämättänne sen käyttäjiä. Checkoutin asiakkaita ovat verkkopalvelut, joissa ostokset maksetaan checkoutin kautta. Näin ollen asiakaspalvelussa käsiteltäisiin palvelun asennukseen ja sen käyttöön liittyviä ongelmatilanteita yrittäjien kanssa ja teidän tulisi olla yhteydessä kauppiaaseen.

      Jos jollakulla on tietoa firmassa työskentelystä tai siitä ylipäätään niin ilmoittakoon sen tähän ketjuun, sillä tämä googlesta valitettavasti ensimmäisenä esiin pongahtaa.

      • Anonyymi

        Olen ollut ohjemoijana kaikki 3-päivää (kunnes minut irtisanottiin koeajalla) eräässä toisessa firmassa, joka siis oli Checkout Finland Oy:n toimitilaoissa. Ei muuta pahaa sanottavaa ole, että kaikki ohjelmoinnista piti osata ukoa ja luultiin etten osaa juri kun olin itse löytänyt vastauksen Googlettamalla omatoimisesti ja tultiin kädestäpitäen nevomaan miten homma pitää tehdä. Ei mitään kokemusta pomoilla Windowsista kun eivät tunne PuTTy:ä (SSH-komentoriviyhteys palvelimelle) ja WinSCP:tä (SFTP-yhteys tiedostojen siirtoon palvelimelle), ihen siksi että alkoivat väitää, että muka ylläpidän palvelintani graafisessa käyttöliitymssä kuten joko cPanel tai Plesk (mikä ei pidä paikkaansa). Minun osaaminen ei vaan tuolloin riittänyt ratkaisemaan sitä transakttioon perustuvaa ralaatiota, joka oli pilkuilla eroteltu string, jne. Enkä ollut heiti tajunnut, miten se pikuilla eroteltu merkkijono pitää pistää PHP-luuppiin. Ja sitten väitettiin, että PostgreSQL on ihan samallainen kuin MySQL joten ei voi olla siitä kiinni osamisen puute (Ei siinä, että olisin voinut syystää ,että käytössä oli PostgreSQL josta minulla ei ole mitään kokemusta). Eipäs muuten ole. Molemmissa on erikoisuuksia, joita toisella ei voi toteuttaa ja päin vastostoin. Ja mm. MySQL phpMyAdmin SQL -dumpit eivät aina menee suoraan PostgreSQL-kantaan heittämällä, koska molemmissä tietokannoissa on omallaisensa SQL. Eikä minulla ole paljon kokemsuta Mac:in käytöstä, joka siis oli työkone. Ks. firmalla jossa siis olin töissä oli samat pomot kuin Checkout Finland Oy:llä ja siten tämä liittyy nyt tähän keskusteluun.


    • ERMV

      Yritin ostaa (itselleni uudehkolla) OP:n VISAlla junalippua Britanniaan, thetrainline.com. Ensinnä debitillä, mutta se ei kelvannut. Seuraavaksi kreditillä, mutta toimitus tökkäsi annettuani kaikki vaaditut luvut. Mitään ei tapahtunut, näyttö pysähtyi ja jumittui jonnekin tyhjyyteen. Yritin uudelleen, eikä taaskaan tapahtunut mitään. Seuraavana päivänä soitin OP:n kreditpuolen virkailijalle. Sieltä ei löytynyt luottotililtäni minkäänlaista tapahtumaa. Arveltiin syyksi sivustossa olevaa ongelmaa.
      Lopulta ostin lipun PayPalin kautta. Asia hoitui helposti ja välittömästi.

      Niinpä vaan on tililtäni peritty tuommoiselle Checkoutille -12,95, sen ensimmäisen yrityksen yhteydessä. En missään vaiheessa antanut suostumustani tai edes nähnyt moista nimikettä maksaessani. Olen tehnyt nettiostoksia aika paljon ennenkin, enkä ole moiseen törmännyt.

      Mitä tästä opimme...?

      • Åjyytn

        Emme mitään


    • hemitur

      Tililtä löytyi muistamaton maksu CheckOutille. Soitin ja asia selvisi heti.
      Minusta palvelu oli hyvää ja nopeaakin.

    • Boikottiin

      Checkout Finland ei suostu palauttamaan luottokortilta veloitettua summaa, jos kauppias ei tavaraa toimita ja perut tilauksen, vaikka he ovat maksunsaajana. Valehtelevat, että eivät voi hyvitystä yksityisenä toimijana tehdä. Heidän ei tarvitsisi kuin ilmoittaa luottokorttiyhtiölle maksutapahtuman korjauksesta ja luottokorttiyhtiö (Nets Oy) hyvittää veloituksen. Sen sijaan he pitävät rahasi. Jos et itse tee maksutapahtuman oikaisupyyntöä Netsille menetät rahasi. Tein 138 euron tilauksen verkkokaupasta, jonka maksoin Checkout Finlandin maksunvälityspalvelun kautta ja myyjä ei toimittanut tavaraa eikä vastannut yhteydenottoihin. Pyysin hyvityksen tekemistä Checkout Finlandilta, mutta sain vain ala-arvoista palveua ja kahden viikon viestittelyn jälkeen vain ilmoituksen, että voin hakea hyvitystä luottokorttiyhtiöltä. Tämän jälkeen yhteydenottoihin ei ole enään vastattu. Älkää ikinä käyttäkö Checkout Finlandin maksunvälityspalvelua.

    • Ihme_touhua

      Tilasin tockmannin verkkokaupasta pari viikkoa sitten tuotteen, jota en saanut, koska tuote olis loppunut. Niin hyvä on Stokmannin verkkokaupan ja varastonvalvonnan yhteys! Maksun veloittajan näkyy Checkout Finland Oy, vaikka olen maksanut tuotteen Stockaman/Nordea luottokortilla. Pyysin rahapalutusta kortille Stockmannin asiakaspalvelusta, kun sain ilmoituksen tuotteen loppumisesta. Lupasivast palautta rahat postikuluineen, mutta eipä vieläkään rahoja näy. Mikä perkeleen rosvo tuossa välissä luuraa? En todellakaan halua, että tiliotteellani lukee mitään Checkoutteja, jos olen Stockmannilta ostanut. Yritystenkin audit trailin toteaminen vaikeutuu, jos tuotteen maksun saajana on eri kuin laskussa lukee. Huom. verotarkastajat!
      Sama juttu kirjakaupoilla. Ne käyttävät jotakin ruotsalaista reskontra/maksupalvelua, joilta saa pyytää rahapalutusta kuukausien ajan. Näyttää, että yritysten taloushallinnon osaaminen ja vastuu on ulkoistettu joillekin bittinikkareille. Minusta tässä on iso riski.
      Mitenkäs sitten sen pankkisalaisuuden laita on, jos noita tietoja jaetaan omasta pankista minne tahansa.

    • Anonyymi

      Lopetan välittömästi asioinnin, kun Checkout tulee vastaan. Jäi tietyltä kukkakaupalta nyt rahat saamatta ja tilaus tekemättä. Ainoa palvelu ikinä, jonka kautta maksu on mennyt jonnekin bittiavaruuteen ja tuotetta ei koskaan kuulunut. Aikamoiset ehdot. Ei herätä minkäänlaista luottamusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1967
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1703
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1658
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1537
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1495
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1387
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1281
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      18
      1233
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe