3008 käyttökokemuksia?

handeande

Kiinnostaisi kyseinen ajoneuvo ja haluaisin käyttjäkokemuksia, jotta kannattaako edes ajatella. Olen lukenut laakerivioista, mutta onko muuta erityistä huomioitavaa?
Kiinnostaisi lähinnä 1.6 HDI, kun mitään räjähtävää voimaa en tarvitse, hiukan vaan korkeamman auton normaaliin työmatka-ajoon. Tuo kone sinällään on tuttu jo parista aiemmasta PSA-tuotteesta Xsara Picassosta ja C4 HDI:stä, että siitä en tarvitse kommentteja. Mutta auto muuten ajoltaan pidemmässä juoksussa, tilat, äänimaailma, yleensä kustannukset yms. (huollot, renkaat, kulutus, vakuutukset)
-Ja please, vain asialliset todellisten käyttäjien kokemukset!

34

22968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaksVuotta

      Itsellä takana autolla reilu kaksi vuotta ja vajaa 50000 kilometria, tosin bensakoneisella. Mitään erityisiä ongelmia ei ole ollut ja normaalit huollot ovat riittäneet joten siinä suhteessa olen ollut tyytyväinen. Bensakoneinen kuluttaa minusta melko paljon mutta auton suurehko otsapinta-ala varmaan vaikuttaa. Dieselin kulutuksesta ei ole kokemuksia.

      Tilat ovat matkustamon suhteen minusta hyvät varsinkin hintaluokka huomioon ottaen. Melko paksut A-pilarit haittaavat vähän näkyvyyttä mutta sellaiset ne tuppaavat melkein kaikissa nykyautoissa olemaan. Keulan ulottuvuuden oppiminen ottaa vähän aikaa sillä sitä ei kuskin paikalta kunnolla näe. Tosin se on käytännössä lähempänä kuin luulisi joten ennemminkin tulee alussa varattua liikaa tilaa sinne eteen. Perä taas on lyhyt ja pysty joten se on helpommin arvioitavissa. Itsellä tosin peruutustutka jota kyllä lämpimästi suosittelen.

      Tavaratila on riittävä joskaan ei mitenkään valtava. Jos hyödyntää pystysuuntaisen korkeuden, tilaa kyllä riittää normikäyttöön mutta mikään tilava farkun kontti se ei ole. Joissain tila-autoissa olevaa kolmessa osassa kaatuva takapenkki auttaisi mutta sellaista ei saa.
      Erillinen välipohja kyllä on ihan kätevä samoin kuin takapenkkien kätevä kaataminen takakontin puolelta.

      Ajettavuudesta olen itse tykännyt. Auto on jämäkän tuntuinen eikä kallistele läheskään niin paljon kaarteissa kun korkeus antaisi odottaa. Penkki ja hallintalaitteet ovat ainakin omalle kropalle sopineet ja matkanteko on ollut mukavaa pidemmälläkin taipaleella. Vakionopeudensäädin on kiva varuste ja helppo käyttöinen mittaristossa olevine nopeusnäyttöineen. Tuota tulee käytettyä maantiellä tosi usein. Oikeastaan ainoa ärsyttävä asia ohjaamossa on ranskalaisittan penkin etukulmaan sijoitettu istuinlämmittimen kytkin.

      Melutaso on normaali isokoppaisen auton äänimaailma eli lievästi kumiseva, äänitasoltaan normaalia keskikokoisten autojen luokkaa. Ei siis varsinaisesti erityisen hiljainen mutta kyllä siinä matkaa tekee.

      Huollot ovat olleet minusta sellaisia keskihintaisia, eivät edullisia mutta eivät riistohintaisiakaan ainakin merkkiliikkeessä tehtäessä. Renkeita en ole vielä joutunut uusimaan mutta suuri ja leveä rengaskoko kyllä merkitsee aika hintavia renkaita, varsinkin talvikumeissa.

      Joten minusta kannattaa kyllä koeajaa jos kiinnostaa. Ei 3008:ssa minusta mitään sellaista vikaa ole joka tekisi siitä huonon valinnan jos vain muuten auto miellyttää.

    • pikakoe

      Tulipa otettua autovuokraamosta 3008 1.6 HDI alle, ja parin viikon ja reilun 1000 km kokemuksella kokemus on myönteinen. Auto on varsin hiljainen ja todella mukava mutta ajettavuus on silti parasta Peugeotia: ohjaus on tarkka, tunnokas ja epätasaisuudet eivät vaikuta kulkusuuntaan. Autolla on ollut mukava ajaa pitkääkin maantiepätkää mutta kyllä viihtyy sillä pikkuteilläkin. Mittojen arvioiminen oli alkuun vähän ongelmallista, mutta auto tuntuu kai möhkömmältä kuin mitä se todellisuudessa onkaan. Parkkitutka on mainio apu.

      1.6 HDI vaikuttaa riittävän pirteältä arkikäyttöön varsinkin pienemmillä vaihteilla mutta 6-vaihteella auto ei ole mikään raketti kiihtymään, varsinkaan moottoritienopeuksissa. Kulutusmittari näyttää 6.5 l/100 km lukemia kun ajo on lähinnä taajamaa ja reipasta ajoa moottoritiellä. 2.0 HDI ja automaatti voisi olla kiva yhdistelmä.

    • Pösöisti.

      Hyvin ovat käyttäjät kuvailleet 3008 ominaisuuksia ja niihin yhdyn täysin. Oma autoni on 1.6 Hdi robottivaihteistolla ja olen ollut kohtalaisen tyytyväinen autoon. Kulutus ei kuitenkaan ollut aivan niin pieni, mitä odotin sen olevan. 25000 km olen autolla ajellut. Kulutus ajotietokoneen mukaan 5.8 l/100 km, mikä entiseen Passat TDI:hin verrattuna on suurempi. 1000 km tankillisella ei aivan onnistu. Passatilla tuo matka taittui kyllä samankokoisella 60 l tankilla.
      Suosittelen autoa. Hyvä ajaa ja korkealta on hyvä huomioida liikennettä. Tavaratila on mielestäni pieni ja pitkän tavaran kuljetus ei onnistu.

      • handeande

        Kiitos vastanneille! Kahden ihmisen tarpeisiin varmaankin myös tavaratila riittää ja ajoltaan auto varmaan on hyvä. Koeistumalla kuskin paikka vaikutti vallan mainiolta, ajamaan en vielä päässyt, mutta sen aika tulee pian. Tuo helppo kulku autoon sen korkeuden vuoksi on huonoselkäiselle etu ja nykyisessä tila-autossani olen myös korkeamman ohjaamon tuomaa näkyvyyttä oppinut arvostamaan. Tila-autolle kun ei ole niin hiveää tarvetta, niin on sitten katseltu muita vaihtoehtoja, joita esim. ovat Kia Soul, joka häviää varsinkin ajo-ominaisuuksissa selvästi. Ehdin tuossa jonkin aikaa ajamaan liian matalaksi osoittautuneella c-mallin mersullakin, joten vanhempi B-mallikin on hiukan ajatuksissa, vaikka ei sekään mikään paras ajaa ole.


    • Vakaa meno

      Ostin 3008 Active Packin puolen tunnin koeajon jälkeen- tai oikeastaan vartin, kun eukko ajoi myös.
      Vanhaan (-07) 307SW verrattuna ei ajo-ominaisuuksissa mainittavaa eroa. Vaikka koeajoa oli noinkin vähän, oli tuntuma jämäkkä ja pösömäinen. Mitä sitä enempää cruisailemaan kun tietää mitä merkki pitää sisällään.

    • Ihan hyvä

      Ostin syksyllä 2011 1.6 hdi 2tronic alluren. Nyt ajettu 23 tuhatta. Entiseen Honda crv 08 manuaali 2.2 diesel verrattuna paljon helpompi, miellyttävämpi, meluttomampi. Ei ole ollut mitään harmeja. Tuo korkeampi korimalli on meidän perheessä tärkeä, kun alkaa tuo ikä jo vaikuttamaan. Jos perusbemariin pääsee niin ei kuitenkaan pääse sieltä ulos. (ylös) Maavaraakin on hiukan enemmän kuin henkilömalleissa. Hyvä vaihtoehto pariskunnalle.

    • Hyvätjahuonotpuolet

      " Ostin 3008 Active Packin puolen tunnin koeajon jälkeen- tai oikeastaan vartin, kun eukko ajoi myös.
      Vanhaan (-07) 307SW verrattuna ei ajo-ominaisuuksissa mainittavaa eroa. Vaikka koeajoa oli noinkin vähän, oli tuntuma jämäkkä ja pösömäinen. Mitä sitä enempää cruisailemaan kun tietää mitä merkki pitää sisällään."

      Saan Auton Muutaman viikon sisällä.
      Kerron niin hyvistä kuin sitten huonoistakin kokemuksistani autosta kun olen tullut sinuiksi sen kanssa..









      Facebook
      Twitter
      share email
      share url

      • Vainhyvätpuolet

        No niin. Nyt uudella 3008 Active Packilla cruisailtu 1500km. Ajo-ominaisuudet huomattavasti paremmat kuin edellisessä 307SW -07:ssa. Hyvin kulkee paksummassakin lumessa, esim. aurausauton keskiviivalle jääneen lumen ja jään sekainen korkea "valli" ylittyi vaivatta, kun vielä otin ESP:n pois päältä. Vauhti ei ohituksessa tippunut. Kiitos korkeamman maavaran.

        Tilat hyvin suunniteltu ja hallintalaitteet asetettu sopivasti. Jotkut sanovat auton olevan kaupunkiajossa "kömpelö". Itse en moista ole huomannut, onhan siinä tehosteet kuten muissakin autoissa.

        Oikeita rengaspaineita en löytänyt ohjekirjasta tai kuljettajan oven saranapuolelta kuten aikaisemmin on ollut. Myöskään netistä en ole löytänyt, joten lähetin myyjälle kyselyn.

        Siis 1500km vasta takana, mutta moittimista ei ole.


    • onmuitakinmerkkejä

      Yksi pistää silmään. Kukaan ei hauku mitään. Yksikään auto ei ole niin hyvä, ettei siinä ole jotain perusongelmaa.
      Näin totean tämän keskustelun peugeot myyjien mielikuvan luomiseksi.
      Hyvä yritys!

      • TerkkujaKaikille

        Totean kommenttisi ihan huuhaaksi ja todennäköisesti alkoholin vaikutuksen alaisena kirjoitetuksi.


    • KalleSivula

      Kannattaisi kokeilla varmaan jotakin merkkiautoa. Ihan vaan, että saisi tuntumaa missä mennään. Olen itse pyrkinyt ajamaan erilaisilla autoilla aina kun mahdollista.

      Esim Toyotan RAV-4 antaa jo kertaluokkaa laadukkaammat kyydit samoin Audin Q3, joka toki on myös selvästi kalliimpi auto kuin 3008.

      En kiellä, etteikö 3008 voisi olla vaihtoehto, mutta pienillä PSA-moottorilla on turhan huono maine ja jälleenmyyntitilanteessahan se ikävä totuus sitten lopulta paljastuu.

      • Toyotasevastaonauto

        Odottakaa vaan, kun noita kilometrejä on mittarissa yli 100000. Länsiauto kiittää rahallista panostustanne yhtiötä kohtaa ja auton vikalista on todella pitkä ja omistajan lompakko tyhjä. Auton harhainen vikadiagnostiikka lisää omistajan tuskaa. Ei todellakaan jatkoon tuo ranskalainen riesa.


      • Anonyymi
        Toyotasevastaonauto kirjoitti:

        Odottakaa vaan, kun noita kilometrejä on mittarissa yli 100000. Länsiauto kiittää rahallista panostustanne yhtiötä kohtaa ja auton vikalista on todella pitkä ja omistajan lompakko tyhjä. Auton harhainen vikadiagnostiikka lisää omistajan tuskaa. Ei todellakaan jatkoon tuo ranskalainen riesa.

        Minä olen pitänyt näitä ranskiksia nykysin tuonne 200.000km lukemiin asti. Erinomaisesti ovat ainakin sinne asti toimineet. (Tosin nuo 407-mallin 1,6 HDI:t eivät kuuleman mukaan siitä enää juuri pidemmälle kestäneetkään.)


    • jljlkjlkjlkj

      3008 on ollut maanantaikappaleen maineessa.

    • Autontuntija

      Minulla on jo kolmas Peugeot 3008 156 HP turbo menossa,ja eipä voi autolta enempää vaatia,. Ei vikoja ,ei ongelmia,hiljainen,ja hyvä ajettava,ja hyvän näököinen. Sen verran painava kiesi,että vaatii sen 156HP koneen. Autosta tulossa uusi makea malli,jonka tilaan varmasti,joka on kevyempi,jolloin 130 HP turbo voi olla OK. Jään mielenkiinnolla odottamaan tulokasta.

      • kivikausi_

    • saramon

      Ompa hauska seurata teitä uuden Pösön omistajia ja muiden ajokokemuksia kyseisestä autosta.Kyllä vanha sanonta pitää paikkansa arvostelijoista,toinentykkää "Äidistä toinen
      tyttärestä ".Näköjään on menossa sellainen "heimosota" autonmerkien suhteen.Jotkut
      ovat kuin aivopesty morkkaamaan tiettyä merkkiä,ei tietystikään sitä mitä itse edustaa.

      Täydellistä toimivaa autoahan ei ole valmistettu.
      Mutta on merkkejä joissa on havaittu olevan vähemmän vikoja kuin toisessa.Siitä huolimat-
      ta nämä "heimointoilijat" haukkuvat maanrakoon merkin kuin merkin,palvellen omia intres-
      sejään.
      Aika tulee näyttämään kuinka käy Gashgain veljelle 3008 Pösölle?
      Saadut kokemukset ovat osoittaneet,että kaikki Turbot ja automaatit ovat alttiita talviolo-
      suhteissa jäätymään ja hyytymään.
      Vaatii suurta merkkiuskollisuutta,sillä Gashgain hyytymiseenkään ei pelkkä nokkapeite auta.

      • Pösö-3008

        No viiden talven kokemuksella voin kertoa että mitään ongelmia ei jäätymisen suhteen ole. Eikä tarvitse edes sitä perinteistä "nokkapeittoa" vaan suoja on pieni musta muoviläpyskä keulan "alahuulen" aukkoon.


    • Maanantaiversioko

      Meillä ollut 3008 (156 HP autom.) vm.2011, käytettynä elokuussa 2015 ostettuna, vikoja niin maan perusteellisest, ajettu vasta 83tkm. Esim. imusarja hyytyi pakkasella, meni vaihtoon, imuventtiilit (karstoituneet) piti puhdistaa, venynyt ketju meni vaihtoon lisukkeineen, rahaa mennyt lähes 4000 remontteihin vajaan kahden vuoden aikana. Nyt on alkanut ajoittain startin jälkeen top of coolant level -valo vilkkuu, vaikka jäähdytysnestettä on oikea määrä. Mikähän vika tämän aiheuttaa, voisko joku valaista?

      • torstaita

        3008 1,6hdi -09 tuli juuri 180.000 km täyteen. Ainut "ylimääräinen" ongelma ollut kuskin puolen etupyörän laakerin vaihto n. 100.000 kohdalla, maksoi töineen 250e. Täällä ei juuri kannata teknisiä neuvoja kysellä, peugeot-foorumi:lla vaaditaan rekisteröityminen ja ajanvieteväki loistaa poissaolollaan, samoin keksityt vikaluettelot. Sama pätee kaikkiin automerkkeihin.


      • miksimiksimiksi
        torstaita kirjoitti:

        3008 1,6hdi -09 tuli juuri 180.000 km täyteen. Ainut "ylimääräinen" ongelma ollut kuskin puolen etupyörän laakerin vaihto n. 100.000 kohdalla, maksoi töineen 250e. Täällä ei juuri kannata teknisiä neuvoja kysellä, peugeot-foorumi:lla vaaditaan rekisteröityminen ja ajanvieteväki loistaa poissaolollaan, samoin keksityt vikaluettelot. Sama pätee kaikkiin automerkkeihin.

        Miksi keksit tuon etupyöränlaakerin vaihdon?


      • Anonyymi

        Neste on likaista.


      • Anonyymi

        Ja kohta luistaa Mitsun laatikko.


    • ranskarakkaus

      Huoleton peli ja HDI sekä THP parhaita moottoreita tavis autojen koneiksi. Loistavia ajomukavuudeltaan ja taloudellisuudeltaan. Itse kallistuisin suht vähän vuodessa ajavana käytetyssä 3008 mallissa THP156-koneiseen se tarjoaa sähkömoottorimaista äänettömyyttä. Alkaa nykyinen 208 käydä ahtaaksi lapsen kasvaessa että ehkä 2-3 v vanha 3008 voisi olla seuraava automme.

    • Repanen

      Joopas nää kommentit,,, 2v sitten yksi tuttava osti UUDEN Teslan ja hinta noin 120000 euroa,,,nyt riitauttanut kaupan kun on ollut hirveesti vikoja ja auto usein Hesassa korjattavana....että autoja vaan ovat,,,,ja toimivat kun toimivat !!! ??? Peugeotilla vaan kurvaileva Eläkeukko.

    • Äläostapösöäkoskaan

      Hei!

      Jos aijot hankkia peugeotin nii sulla on syytä olla vara-auto. Mulla 3008. Korjauskulut viim kahdelta vuodelta yli 6000€ ja nyt jouduin jättämään sen kaupan pihaan kun gearbox faulty eikä löydä yhtään vaihdetta eteen eikä taakse. Korjattiin viimeksi vaihtajan piirilevy joka on noin 10$ arvoisen näköinen, vian kartoitus 136€ tunnilta. Jouduttiin tuomaan kesäauto beetle mökiltä että päästään töihin ja muksu tarhaan. Ei voi pösöö myydäkkään ku niin paljon rahaa korjauksiin ettei saa puoliakaan myydessä mitä on menny.
      EN suosittele peugeottia koskaan missään olosuhteissa kenellekkään. Huonolaatuinen auto ei olisi pitänyt päästää tuotantoon ollenkaan. Kun tässä männävuosina meni autotehtaita nurin niin Peugeot ja PSA konserni olisi saanut kaatua!

      Älä osta pösöä koskaan. Ethän!

    • kolmenollanollakasi

      Vuosi alkaa tulla pikkuhiljaa täyteen uudella 3008:lla eikä minkäänlaisia ongelmia. 1,2 puretech on käsittämättömän tehokas moottori. Kaikissa aiemmin omistamissani autoissa on ollut vähintään kaksi litrainen moottori, mutta pösön pikkumoottori ei jää normaalissa ajossa taajamassa eikä motarilla jälkeen yhtään. Hiljainen ja vakaa auto johon perhe mahtuu hienosti kyytiin. Missään ei minkäänlaista resonointia tai ylimääräistä värinää kuten edellisessä muutaman vuoden vanhassa 320 bemarissa.
      Kunhan Peugeotin kolmen vuoden takuu tulee täyteen vaihdan uuteen samanlaiseen.

      • Janne53

        tule kertomaan sit missä vaiheessa alkaa syömään öljyä - pääsetkö yli 40 000 km?


      • RahaPuhuu
        Janne53 kirjoitti:

        tule kertomaan sit missä vaiheessa alkaa syömään öljyä - pääsetkö yli 40 000 km?

        Miksei pääsisi yli 40.000 ?


      • Anonyymi
        Janne53 kirjoitti:

        tule kertomaan sit missä vaiheessa alkaa syömään öljyä - pääsetkö yli 40 000 km?

        Et pääse.


    • väinö59

      PureTech130 alkaa syömään joillakin öljyä noin 40 tkm kohdalla....itse pääsin 80 tkm kohdalle kunnes alkoi öljy kunnolla kelpaamaan

      • Pösöily

        Meneekö takuuseen rengastus remontit?


    • Anonyymi

      Ite otin pösön 3008 uutena 2vuotta sitten vähän pelotti sijoittaa siihen kyllästyin sebringin vikoihin niitä oli jatkuvasti uudesta asti Pösö on toiminut mulla ihan moitteetta myöskin 27 asteen pakkasessa siinä on mitsun laatikko sekin ratkas pajon ostopäätöstä en osaa sanoo minkälainen se pienempi kone on tämä on kyllä terhakka Nim.Hanski kaikilla ajetaan toisilla enemmän toisilla vähemmän

      • Anonyymi

        Niin on mitsun laatikko ja täys paska aineskin automaatti.Mitsja oli mulla maasturina 3 ja kaikissa alkoi laatikko luistaa. Ei yhtään kestä enempää veneen trailerin vetoakaan.EN SUOSITTELE VETO AUTOKS.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe