Miten lähestyä tuntematonta?

rispi

Joo elikkä otsikko kertoo.. oon aika oudosti "ihastunut" tuntemattomaan poikaan, joka pelaa yhdessä lätkäjoukkueessa ja olen sitä kautta sitten lehdestä ja netistä kaikkenlaisia videoita ja juttuja katsellut. Huomasin hänet yhdestä jutusta missä hän oli suloisen ja mukavan näköinen ja semmoinen tavallinen kunnon mies, joka sopisi minulle:))
Olen siis ihan tosissani miettinyt että menisin nyt jonkun pelin katsomaan ja ehkä hyvällä tuurilla näkisin sen lähempää ja voisin tehdä jonkinlaisen vaikutuksen? Sen jälkeen ottaisin vaikkapa fb yhteyttä ja kertoisin:"kävin katsomassa pelin, missä pelasit, huomasin sinut ja teit minuun jonkinlaisen vaikutuksen". Mutta tosiaan en tiedä nyt milloin pääsisin edes jotain peliä katsomaan , koska matkaakin on 85km.
Mutta onko se nyt ihan hullua jos otankin facebookin viestin kautta yhteyttä ja kyseilisin jotain:"miten kausi on mennyt?" ja jne. ja sitten kertoisin että olen sinusta kiinnostunut tai jotain? Vai onko toi liian tyhmää ihan tuntematonta lähestyä noin? Mitä pojat ylipäätänsä ajattelee siitä, jos tytöt ottaa aika rohkeasti yhteyttä?
Tää talvi on ihan hirvee jos ei oo mitään lämpöä tai sellaista mistä tulisi tosi hyvälle mielelle, varsinkaan kun koskaan en oo kokenut mitään hellyydenosoituksia:/
Auttakaa minua :---(

14

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitävaan

      Jos mä olisin sä niin kyl mä varmaan ronskisti pistäisin vain fb:ssä ensin viestiä vaikka tuntematon olisikin :) mutta ei välttämättä kannata ihan heti suoralla kädellä kertoa kiinnostuksesi häntä kohtaan. Teet häneen vaikutuksen vähitellen tutustumalla ensin vaikka juuri siellä facessa.
      Tosin poika saattaa pitää sua ainakin aluksi outona kun tuntemattomana menet jutteleen. Mut mistä sitä tietää jos poika saattaa huomata että oletkin aika kiinnostava persoona. :)

      Mä oon tälleen tehnyt joskus muutama vuosi taaksepäin mutta ei siitä omalla kohdallani mitään tullut. Todennäköisesti en silloin osannut lähestyä oikein :D

      • siitävaan

        Edelliseen vielä lisäten.

        Mutta älä pönkötä keskusteluita väkisin pojalle. Alkuun voit jonkin aikaa keskustella aika aktiivisesti, mutta kuitenkin melko maltillisesti ettei poika "ahdistu" tai kyllästy
        ..mutta sitten taas välillä odotat josko poika vuorostaan aloittaisi keskustelun sun kanssa. Siitä jo jollain tavalla tietää onko poika kiinnostunut sun seurastasi.

        Näin ainakin itse ajattelisin (:


      • rispi

        Hei kiitos tosta!! :)
        Kyllä pelottaa, jos en minäkään sitten osaa lähestyä oikein..
        Kannattaisko minun miten sitten aloittaa se viesti?


      • siitävaan
        rispi kirjoitti:

        Hei kiitos tosta!! :)
        Kyllä pelottaa, jos en minäkään sitten osaa lähestyä oikein..
        Kannattaisko minun miten sitten aloittaa se viesti?

        Kyllä sä varmasti osaat! (: Koitat vaikka kuvitella itsesi pojan asemaan..millaisia viestejä itse haluaisit saada joltakin täysin tuntemattomalta, sellaisia kuitenkin jotka eivät mene liian henkilökohtaisiksi tai ettei saa sellaista kuvaa että olet joku "bimbo". Tietysti tytöillä ja pojilla on usein sillain aika erilaiset ajatusmaailmat tästäkin asiasta että on varmaan hankalaa kuvitella itsensä siihen pojan asemaan. Mutta poika saattaa tykätä tuollaisesta kun lähestyt poikaa omalla hassulla "tyttölogiigalla" :D

        Ehkä kannattaa aloittaa viesti ihan vain sanomalla niinkin yksinkertaisesti kun moi. :D

        Sitten katsot miten keskustelu etenee..jos (tod. näkoisesti) poika kysyy kuka oot niin vastaat vaikka ihan oman nimesi :d vaikkakin poika luultavasti sen huomaa jo.

        Käytä muuten viesteissäsi kohtuullisesti (muttei liikaa) hymiöitä ja laitat niitä sellaisiin kohtiin kun tuntuu oikeasti luontevalta. Esim. et laita näin "mitä kuuluu? :D:D" vaan "mitä kuuluu? :)" ...hymiöillä annat jotenkin mukavamman kuvan itsestäsi viesteissä :) viestit ovat usein tylsiä ilman hymiöitä eikä sitä huomaa millä ajatuksella toinen viestinsä ilmoittaa.. viesti voi joskus kuulostaa toiselle ilkeältä jos sen yhteyteen ei ole lisätty hymiötä.

        Myös huumoria olis välillä hyvä jonkinverran tulla esille, poika huomaa että tunnut olevan rento tyyppi. :)

        Mutta hei ennenkun alat sen kummemmin lähestymään tarkista ettei pojalla ole tyttöystävää ;D tai jos et sitä näe niin ota jollakin monimutkaisella tavalla selvää :D mutta älä suoraan kysy sitäkään (:

        Tässä nyt jotain neuvoa multa tullut toivottavasti auttoi! :p


      • rispi
        siitävaan kirjoitti:

        Kyllä sä varmasti osaat! (: Koitat vaikka kuvitella itsesi pojan asemaan..millaisia viestejä itse haluaisit saada joltakin täysin tuntemattomalta, sellaisia kuitenkin jotka eivät mene liian henkilökohtaisiksi tai ettei saa sellaista kuvaa että olet joku "bimbo". Tietysti tytöillä ja pojilla on usein sillain aika erilaiset ajatusmaailmat tästäkin asiasta että on varmaan hankalaa kuvitella itsensä siihen pojan asemaan. Mutta poika saattaa tykätä tuollaisesta kun lähestyt poikaa omalla hassulla "tyttölogiigalla" :D

        Ehkä kannattaa aloittaa viesti ihan vain sanomalla niinkin yksinkertaisesti kun moi. :D

        Sitten katsot miten keskustelu etenee..jos (tod. näkoisesti) poika kysyy kuka oot niin vastaat vaikka ihan oman nimesi :d vaikkakin poika luultavasti sen huomaa jo.

        Käytä muuten viesteissäsi kohtuullisesti (muttei liikaa) hymiöitä ja laitat niitä sellaisiin kohtiin kun tuntuu oikeasti luontevalta. Esim. et laita näin "mitä kuuluu? :D:D" vaan "mitä kuuluu? :)" ...hymiöillä annat jotenkin mukavamman kuvan itsestäsi viesteissä :) viestit ovat usein tylsiä ilman hymiöitä eikä sitä huomaa millä ajatuksella toinen viestinsä ilmoittaa.. viesti voi joskus kuulostaa toiselle ilkeältä jos sen yhteyteen ei ole lisätty hymiötä.

        Myös huumoria olis välillä hyvä jonkinverran tulla esille, poika huomaa että tunnut olevan rento tyyppi. :)

        Mutta hei ennenkun alat sen kummemmin lähestymään tarkista ettei pojalla ole tyttöystävää ;D tai jos et sitä näe niin ota jollakin monimutkaisella tavalla selvää :D mutta älä suoraan kysy sitäkään (:

        Tässä nyt jotain neuvoa multa tullut toivottavasti auttoi! :p

        Niin en ole siis pyytänyt kaveriksi ja meillä ei ole mitään yhteisiä kavereitakaan, vaikka sillä pojalla onkin yli 700 kaveria.
        Eli minun kannattaakin eka pyytää kaveriksi ja sen jälkeen vasta aloittaa jonkinlaisen keskustelun? Mietin siis ekaksi että lähettäisin hänelle viestin ja sitten pyytäisi kaveriksi.. mutta toisaalta ehkä kaveriksi pyytäminen olisi parempi, näyttää siltä että sillä pojalla on niin paljon kavereita et ei varmaan ihan kaikkia tunne, tai siis jotenkin tuntuu siltä:D et ehkä sen takia sitten hyväksyisikin:)
        Hei kerro miten sulla on noi tuntemattomiin miehiin (ilmeisesti olet naispuolinen henkilö?) niin menneet? ja miten päädyit ottamaan yhteyttä?


      • siitävaan
        rispi kirjoitti:

        Niin en ole siis pyytänyt kaveriksi ja meillä ei ole mitään yhteisiä kavereitakaan, vaikka sillä pojalla onkin yli 700 kaveria.
        Eli minun kannattaakin eka pyytää kaveriksi ja sen jälkeen vasta aloittaa jonkinlaisen keskustelun? Mietin siis ekaksi että lähettäisin hänelle viestin ja sitten pyytäisi kaveriksi.. mutta toisaalta ehkä kaveriksi pyytäminen olisi parempi, näyttää siltä että sillä pojalla on niin paljon kavereita et ei varmaan ihan kaikkia tunne, tai siis jotenkin tuntuu siltä:D et ehkä sen takia sitten hyväksyisikin:)
        Hei kerro miten sulla on noi tuntemattomiin miehiin (ilmeisesti olet naispuolinen henkilö?) niin menneet? ja miten päädyit ottamaan yhteyttä?

        Niin no joo. Enpäs tiedä ehkä voisit laittaa viestiä ensin ja sitten jälkeen päin pyytää kaveriksi. (: Saattaa olla et jos pyytäisit heti kaveriksi tuollein randomina niin poika ei välttämättä ottais koko kaveripyyntöä huomioon. Sit kun ootte ensin muutamat sanat saanu vaihdettua nii uskoisin että sen jälkeen poika ei niin välttämättä kehtaisi hylätä sun pyyntöä. Ihan miten vain. :)

        Kyllä olen nainen. Ja itseasiassa en ole ikinä itse ottanut tuntemattomaan yhteyttä, tuntemattomat ovat ottaneet muhun yhteyttä :D Että noi mun neuvot ei nyt sillain ole mitenkään kokemuksen kautta tulleita :/ Mutta ei kai mitään tuulesta temmattujakaan. Tällain "fiksuna" naisena todella uskoisin että tuo on varmin tapa lähestyä. Noin ainakin itse toimisin. :)


      • rispi
        siitävaan kirjoitti:

        Niin no joo. Enpäs tiedä ehkä voisit laittaa viestiä ensin ja sitten jälkeen päin pyytää kaveriksi. (: Saattaa olla et jos pyytäisit heti kaveriksi tuollein randomina niin poika ei välttämättä ottais koko kaveripyyntöä huomioon. Sit kun ootte ensin muutamat sanat saanu vaihdettua nii uskoisin että sen jälkeen poika ei niin välttämättä kehtaisi hylätä sun pyyntöä. Ihan miten vain. :)

        Kyllä olen nainen. Ja itseasiassa en ole ikinä itse ottanut tuntemattomaan yhteyttä, tuntemattomat ovat ottaneet muhun yhteyttä :D Että noi mun neuvot ei nyt sillain ole mitenkään kokemuksen kautta tulleita :/ Mutta ei kai mitään tuulesta temmattujakaan. Tällain "fiksuna" naisena todella uskoisin että tuo on varmin tapa lähestyä. Noin ainakin itse toimisin. :)

        Okei! Mut voi ei, sitten se onkin nyt vähän hankalampaa.. miten sen viestin alottaisi?:D siis esim. näinkö?
        "Moi, sinä ilmeisesti pelaat *siinä joukkueessa* ? Miten kausi on mennyt?:)"
        hmm, et kuulostaa aika oudolta, mut jotenkin tohon tyyliin on varmaan aloitettava, vai miten sitten?
        Voi ei, se kyllä pitää minua varmaan ihan tyhmänä, mutta varmaan sitten kun hän vastaa niin voin kysellä enemmän jostain ja kertoo sitten tämän tilanteen.. mä en just tiiä onko hän varattu, mutta epäilen ettei ole? tai no fb mitä oon jotain nähnyt seinältä/kuvista niin ei olisi sellaisia merkkejä ainakaan näyttäisi olevan, että olisi varattu henkilö, mutta kai sitäkin pitää jotenkin jännästi kysyä.. jos nyt oikeesti edes kirjoitan hänelle:D hui


      • siitävaan
        rispi kirjoitti:

        Okei! Mut voi ei, sitten se onkin nyt vähän hankalampaa.. miten sen viestin alottaisi?:D siis esim. näinkö?
        "Moi, sinä ilmeisesti pelaat *siinä joukkueessa* ? Miten kausi on mennyt?:)"
        hmm, et kuulostaa aika oudolta, mut jotenkin tohon tyyliin on varmaan aloitettava, vai miten sitten?
        Voi ei, se kyllä pitää minua varmaan ihan tyhmänä, mutta varmaan sitten kun hän vastaa niin voin kysellä enemmän jostain ja kertoo sitten tämän tilanteen.. mä en just tiiä onko hän varattu, mutta epäilen ettei ole? tai no fb mitä oon jotain nähnyt seinältä/kuvista niin ei olisi sellaisia merkkejä ainakaan näyttäisi olevan, että olisi varattu henkilö, mutta kai sitäkin pitää jotenkin jännästi kysyä.. jos nyt oikeesti edes kirjoitan hänelle:D hui

        Joo aloita viesti vaikka tuohon tyyliin. Kyl se keskustelu siit varmasti lähtee eteneen. :)


    • stalkkeri_

      Olen itse joskus ihastunut kaupan "lihatiskillä" olleeseen poikaan ja otin häneen yhteyttä facen kautta.

      Kävin häneltä noin 2vuoden ajan lounaaksi aina eväät. Juuri kun aloimme tutustua ja heittämään yleistä läppää pilkesilmäkulmassa, muutin ja sitä myöten kauppan poikakin meni siinä. Meni vuosia ja sitten yksi kaunis päivä työmatkani varrelle avattiin uusi kauppa ja kuinkas ollakaan sama poika oli siellä töissä. Vaikka oli kulunut vuosia ettemme olleet nähneet niin molempien kasvoille tuli hymy ja tunnistimme toisemme. Kävin taas aina hakemassa lounasta töihini, mutta ujouteni vuoksi en uskaltanut hänelle mennä koskaan kaupalla mitään juttelemaan. Tervehdimme ainoastaan hymyillen.

      Sitten päätin että nyt tähän täytyy tulla loppu, sain mitä ihmeellisemmän stalkkauksen tuloksena selvittämään pojan nimen ja sen myötä löysin hänet facebookista. Keräsin rohkeuteni ja kirjoitin hänelle siellä hyvin asiallisen viestin ja alussa pahoittelin moista lähestymistapaa ja kerroin kuka olen. Kysyin hänen elämäntilanteestaan tms. muuta vastaavaa. Kunnes sain hyvin iloisen ja asiallisen vastauksen että tiesi kuka olen ja oli otettu viestistä ja että olin sen uskaltanut lähettää. Mutta sain myös vastauksen hänen parisuhteestaan, varattu mieshän hän oli.

      Kannustan kyllä laittamaan viestiä, eihän sitä muuten asiat selviä. Itselläni ei päätynyt toivomallani tavalla keskustelut, mutta sainpahan mielenrauhan asian suhteen.

      • rispi

        Kiitos tästäkin viestistä!:)
        en ole tosiaan vielä uskaltanut laittaa viestiä, koska nyt ajattelin että helpompi olisi lähestyä sillain kun olen käynyt katsomassa jonkun pelin ja sitä sitten niinkuin kommentoisin.. tai jotenkin, olisi sitten parempi syy ehkä lähestyä:D toivottavasti nyt vaan pääsisin pian katsomaan sen jonkun pelin, täällä on hirmu huonot liikenneyhteydet sinne ja täytyisi sitten sopia miten ja milloin menisin, että joku pääsisi kuskaamaan sinne asti..


      • siitävaan
        rispi kirjoitti:

        Kiitos tästäkin viestistä!:)
        en ole tosiaan vielä uskaltanut laittaa viestiä, koska nyt ajattelin että helpompi olisi lähestyä sillain kun olen käynyt katsomassa jonkun pelin ja sitä sitten niinkuin kommentoisin.. tai jotenkin, olisi sitten parempi syy ehkä lähestyä:D toivottavasti nyt vaan pääsisin pian katsomaan sen jonkun pelin, täällä on hirmu huonot liikenneyhteydet sinne ja täytyisi sitten sopia miten ja milloin menisin, että joku pääsisi kuskaamaan sinne asti..

        Jos et syystä tai toisesta pääsekään katsomaan peliä niin voithan sä kuitenkin lähestyä sillä viestillä että "olit katsomassa" :D pieni valkoinen valhe ei tee yhtään mitään tuossa. Olisi ainakin "aihetta" millä lähestyä helpommin :)
        Mutta toisaalta kun et sitten tiedä mitä pelin aikana tapahtui niin aika paha alkaa siitä aiheesta sen enempää keskustelemaankaan :D

        En tiedä onko kovin huono idea :D mutta tuo oli taas sellanen mitä ite todennäköisesti tekisin :)


    • rispi

      Noniin.. elikkä nyt perjantaina olen peliä menossa katsomaan! Sen jälkeen voisi aloittaakkin sen keskustelun helpommin puhuen siitä pelistä ym. mutta en malta:D mietin et olisi kiva tähän tyyliin aloittaa:"hei sinähän pelaat *siinä joukkueessa*? teillähän seuraava peli on perjantaina? miten tämä joulu aika on mennyt?" .. mutta kuulostaako liian oudolta? täysin tuntematon tyyppi lähettää viestin tosta noin vaan, ja varmaan sen jälkeen kysyykin:"kuka sinä olet?" niin mitäpä sitten vastaan? "joo mä löysin sut jostain ja ihastuin sinuun" :D ei ehkä noin mut miten? antakaa joku hyvä esimerkkilause!! :D

    • ankku_

      Moikka!
      Samassa tilanteessa kanssasi minäkin.. kerrohan saitko viestiä laitetuksi ja vastausta siihen?

    • NÄYTÄVAGINAS

      NÄYTÄ SUN ISO VITTUS NII JOHA LÄMPEE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe