Mikä on Stadin paras alusasuliike?

Tape65

Puolisoni heitti minulle tietämättään haasteen. Olisi tarkoituksena hankkia hänelle pitkästä aikaa alusvaatteet joululahjaksi.

Hän on erittäin laatutietoinen ja tiedän että hän arvostaa pitkäikäisiä ja mukavia alusasuja. Tyyli hänellä ei ole silti mikään mummomalli, vaan pikemminkin sellainen näyttävä ja seksikäskin. Värit, satiini, yksityiskohdat, koristeet ym. ovat yleensä hänen juttunsa. Setit sävy sävyyn ovat päivittäisessä käytössä. Pukeudumme usein teatteriin ja illallisille, joten kaiken ei tarvitse olla sitä vaivattominta. Sukkanauhaliivit tai korseletit ovat silloin lähes must.

Voitteko suositella Helsinki-Espoo-Kauniainen -seudulta parasta ja palvelevinta alusasuliikettä. Haen henkilökunnalta hyvää palvelua ja pelisilmää. Olen aiemmin tullut kohdelluksi tyyliin "koska olet mies, et tiedä näistä yhtään mitään" tai "sun olisi parasta hankkia lahjakortti". Tiedän rajallisuuteni sukupuoleni vuoksi, mutta en nyt mikään ihan urpo näissä asioissa ole, joten en kaipaa ylenkatsevaa asennetta tai nolaamista. Parikymmentä avioliittovuotta kyllä opettavat paljon. Postimyynti ei tule kuuloonkaan, se olisi liian helppoa. Kokoluokka on sellainen hoikka, perus 75B, eli ei tarvise olla mikään isojen tyttöjen erikoisliike.

Liikkeessä tulisi olla laadukas valikoima. Mitkä olisivat merkkejä, joita nelikymppinen lady arvostaa?

27

9115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitä riittää

      Esim. Funky Lady tai Just for You jne. Stokka tai Sokos käy myös.

      • Tape65

        Kiitos vinkeistä! Tuo Funky Lady olikin osittain tuttu nimi. Just for You vaikuttaisi kanssa ihan kriteerieni kaltaiselta. Jospa vaikka ehtisin myös TIkkurilaan.

        Mitä muuten ette suosittele tässä tapauksessa? Lukaisin tätä palstaa hieman ja ainakin Change tuli vastaan parissa tapauksessa negatiivisesti. Ilmeisesti kaikkien valmistajien koot eivät ole yhteneviä.


      • Ei standardit
        Tape65 kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä! Tuo Funky Lady olikin osittain tuttu nimi. Just for You vaikuttaisi kanssa ihan kriteerieni kaltaiselta. Jospa vaikka ehtisin myös TIkkurilaan.

        Mitä muuten ette suosittele tässä tapauksessa? Lukaisin tätä palstaa hieman ja ainakin Change tuli vastaan parissa tapauksessa negatiivisesti. Ilmeisesti kaikkien valmistajien koot eivät ole yhteneviä.

        Ainakin Changen kokolaskurissa on ihan omat kokoluokitukset, eli et voi ostaa muiden valmistajien kokonumeroiden mukaan.


    • Käänny puoleeni9

      Sinkkonen Hannu Tmi: Funky Lady .

    • Korselettin ostaja

      Boutique Loulou Helsingissä ja netissä. Valikoima on aika laidasta laitaan, eli halvasta ja halvan näköisestä, kalliiseen ja tyylikkääseen.

      Palvelusta en osaa sanoa. Lähinnä on tullut asioitua netissä. Ostoksiini ole kuitenkin ollut tyytyväinen.

      • Tape65

        Ihan kivan näköisiähän nuo Louloun kuvat ovat. En kuitenkaan usko, että tuo ihan vastaa tarkoituksiani. Haen enemmän klassisempia vaihtoehtoja, jotka soveltuisivat tarvittaessa jopa casual-käyttöön.

        Halvan näköisen joukosta ei oikein erotu ne parhaat ja laadukkaimmat tuotteet.

        Kiitos silti tästäkin vinkistä!


      • Nuorelle kaunista
        Tape65 kirjoitti:

        Ihan kivan näköisiähän nuo Louloun kuvat ovat. En kuitenkaan usko, että tuo ihan vastaa tarkoituksiani. Haen enemmän klassisempia vaihtoehtoja, jotka soveltuisivat tarvittaessa jopa casual-käyttöön.

        Halvan näköisen joukosta ei oikein erotu ne parhaat ja laadukkaimmat tuotteet.

        Kiitos silti tästäkin vinkistä!

        Monessa paikassa on juuri se ongelma, että joutuu kahlaamaan läpi suuren määrän "halpis hepeneitä" löytääkseen jotain uutta ja upeaa. Etenkin nettikaupoissa.

        Toisaalta taas alan liikkeitä ei oikein ole muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Yleensä näissä sitten keskitytään isoihin kokoihin ja paljolti vartaloa muokkaaviin alusasuihin. Change, Triumph... Itselläni ei ole mitenkään hyviä kokemuksia näistä. Etenkin kun pitäisi löytää alusvaatteita nuorelle (


      • Tape65
        Nuorelle kaunista kirjoitti:

        Monessa paikassa on juuri se ongelma, että joutuu kahlaamaan läpi suuren määrän "halpis hepeneitä" löytääkseen jotain uutta ja upeaa. Etenkin nettikaupoissa.

        Toisaalta taas alan liikkeitä ei oikein ole muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Yleensä näissä sitten keskitytään isoihin kokoihin ja paljolti vartaloa muokkaaviin alusasuihin. Change, Triumph... Itselläni ei ole mitenkään hyviä kokemuksia näistä. Etenkin kun pitäisi löytää alusvaatteita nuorelle (

        Tuo vaikuttaa kanssa ihan hyvältä sivustolta.

        Minulla on nyt se ongelmana, että tunnistan itse laadukkaan tuotteen kun näen sen livenä. Nuo nettikauppojen kuvat ovat yleensä retusoituja ja mm. materiaalit, viimeistely ja kaikki sen semmoinen jää sitten yllätykseksi (hyväksi tai huonoksi). Etsisin siis ihan paikallista liikettä. Nuo kaksi tulenkin käymään läpi, kun pääsen takaisin sinne kotipuoleen.

        Kiss Me Deadly kiinnostaa merkkinä ja mallistonsa puolesta. Luin jostain, että Helsingissä on joku korsettivalmistaja, joka toimii jälleenmyyjänä. Belle...joku...nyt ei tule mieleen loppuosaa. Onko kenelläkään tuosta jotain lisää kerrottavaa?


      • Nuorelle kaunista
        Tape65 kirjoitti:

        Tuo vaikuttaa kanssa ihan hyvältä sivustolta.

        Minulla on nyt se ongelmana, että tunnistan itse laadukkaan tuotteen kun näen sen livenä. Nuo nettikauppojen kuvat ovat yleensä retusoituja ja mm. materiaalit, viimeistely ja kaikki sen semmoinen jää sitten yllätykseksi (hyväksi tai huonoksi). Etsisin siis ihan paikallista liikettä. Nuo kaksi tulenkin käymään läpi, kun pääsen takaisin sinne kotipuoleen.

        Kiss Me Deadly kiinnostaa merkkinä ja mallistonsa puolesta. Luin jostain, että Helsingissä on joku korsettivalmistaja, joka toimii jälleenmyyjänä. Belle...joku...nyt ei tule mieleen loppuosaa. Onko kenelläkään tuosta jotain lisää kerrottavaa?

        Itsekkin haluaisin päästä paikanpäälle katsomaan ja valitsemaan, mutta olen muutaman vuoden koittanut löytää hyvää liikettä Tampere-Helsinki akselilla ja huonolla tuloksella. Ei niitä vain ole niin montaa. Isot nettikaupat jyräävät kun myyvät halpoja riepuja pohjahinnoin.

        Belle Modeste. Taitaa vaan olla enemmän ihan "oikeita" korsetteja joiden hinnat pyörivät jo useissa sadoissa euroissa. Varmasti todella hyviä ja laadukkaita, mutta enemmän funktionaalisia kuin silmänruokaa. Sivuilla on tullut joskus pyörittyä, mutta muuten ei ole kyllä kokemuksia.

        Vielä olisi www.trashy.com Nimestään huolimatta korkeatasoisia asuja. Ehkä enemmän panostanut teemoihin kuin ihan vain klassisiin alusasuihin. Hinta vain alkaa olemaan jo melkoinen. Lisäksi jenkkifirma joten päälle postikulut ja tullimaksut niin johan on hintaa. Tosin ei taida olla tämäkään ihan mitä haet.

        Sinulle voisi sopia Dita von Teese:n mallisto. Hän on kuuluisa pin-up tähti jos et tiennyt(varmaan tiesit). En vain tiedä mistä niitä saisi. Ei ainakaan mistään suomesta. Ainakin googlen kuvahaun perusteella voisi olla mitä haet.


      • Varovaisuutta
        Tape65 kirjoitti:

        Tuo vaikuttaa kanssa ihan hyvältä sivustolta.

        Minulla on nyt se ongelmana, että tunnistan itse laadukkaan tuotteen kun näen sen livenä. Nuo nettikauppojen kuvat ovat yleensä retusoituja ja mm. materiaalit, viimeistely ja kaikki sen semmoinen jää sitten yllätykseksi (hyväksi tai huonoksi). Etsisin siis ihan paikallista liikettä. Nuo kaksi tulenkin käymään läpi, kun pääsen takaisin sinne kotipuoleen.

        Kiss Me Deadly kiinnostaa merkkinä ja mallistonsa puolesta. Luin jostain, että Helsingissä on joku korsettivalmistaja, joka toimii jälleenmyyjänä. Belle...joku...nyt ei tule mieleen loppuosaa. Onko kenelläkään tuosta jotain lisää kerrottavaa?

        Joskus on ongelmana se että joku halpisnettikauppa käyttää törkeästi merkkiasujen mallikuvia nettikatalogissa. Toimitettu asu onkin sitten huono kopio merkkiasusta.


      • Tape65
        Nuorelle kaunista kirjoitti:

        Itsekkin haluaisin päästä paikanpäälle katsomaan ja valitsemaan, mutta olen muutaman vuoden koittanut löytää hyvää liikettä Tampere-Helsinki akselilla ja huonolla tuloksella. Ei niitä vain ole niin montaa. Isot nettikaupat jyräävät kun myyvät halpoja riepuja pohjahinnoin.

        Belle Modeste. Taitaa vaan olla enemmän ihan "oikeita" korsetteja joiden hinnat pyörivät jo useissa sadoissa euroissa. Varmasti todella hyviä ja laadukkaita, mutta enemmän funktionaalisia kuin silmänruokaa. Sivuilla on tullut joskus pyörittyä, mutta muuten ei ole kyllä kokemuksia.

        Vielä olisi www.trashy.com Nimestään huolimatta korkeatasoisia asuja. Ehkä enemmän panostanut teemoihin kuin ihan vain klassisiin alusasuihin. Hinta vain alkaa olemaan jo melkoinen. Lisäksi jenkkifirma joten päälle postikulut ja tullimaksut niin johan on hintaa. Tosin ei taida olla tämäkään ihan mitä haet.

        Sinulle voisi sopia Dita von Teese:n mallisto. Hän on kuuluisa pin-up tähti jos et tiennyt(varmaan tiesit). En vain tiedä mistä niitä saisi. Ei ainakaan mistään suomesta. Ainakin googlen kuvahaun perusteella voisi olla mitä haet.

        En ole vielä päässyt kaupoille, mutta olen seurannut keskusteluja netistä. Noista nettikaupoista näyttäisi olevan joitain ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. www.touchable.co.uk ja www.secretsinlace.co.uk. Onko kenelläkään kokemusta laadusta (nimenomaan päivittäiseen käyttöön)? Kummassakaan ei tulisi tulleja kuten jenkkifirmoista. Voisiko niistä tilata useampia kokoja ja palauttaa sopimattomat liivit?


    • .......

      Hiukan vanhempi lady -ainakin minä- haluan sellaisia jotka ovat koko kupin liivejä eikä mitään puolikuppeja.

    • Hemp13

      www.leslip.fi liikkeessä osaava palvelu

    • -madde-

      Helsingin keskustassa on useampi liiviliike:

      Funky Lady Forum, löytyy enimmäkseen topattuja liivejä yms. joitakin puolikuppisia balconetteja, yleensä alle DD-E kuppikokoa. Valikoima Marie Jota mutta myös Aubadea, Primadonnan Twist. Taisi olla myös Marlies Dekkersiä.

      Funky Lady Fredrikinkatu, löytyy Primadonnan liivejä täysikuppeja isompaa kuppikokoa.

      Le Slip, Annankatu, laadukkaita liivejä, mielestäni valikoima oli viimeksi aika pieni kun kävin eli myös Primadonna ja Marie Jo (eli saman valmistajan tuotteet).

      Lady's Laces, Kasarmikatu, laaja valikoima merkkejä, mutta sitten malleja onkin yksi kaksi per merkki. Heillä on muiden merkkien lisäksi sellaisia joita en muilla ole nähnyt Helsingissä eli Feline, Elixir, Cotton Club.

      Viipurin erikoiskorsettiliike Arkadiankadulla on sellainen jossa on kohtuu isoja kokoja, täysikuppia, mutta valikoima on tuo sama Primadonna ja Marie Jo.

      Onioto-liike on kauppakeskus Galleriassa, heillä on ranskalaisia Lise Charmel, Antinéa, Eprise ja Epure (ovat saman valmistajan merkkejä).

      Stockmann keskustassa, löytyy valtavasti merkkejä, valitettavast isoja kuppikokoja ja vailla toppausta ei tahdo löytää heiltä. Mekkejä on pienikuppisillekin esim. Stella McCartney, peruskokoja on sitten on sellaisia kuin ranskalaiset Simone Perele (ei merkin isoja kuppeja kuitenkaan) ja Aubade, isoissa kupeissa lähinnä sama Primadonna, Twist ja Marie Jo. Myös Calvin Klein, Chantelle, jne.

      Sokoksella keskustassa on uusi isompi alusvaateosasto, mutta valitettavasti suurin osa on topattua liiviä. Merkkejä on paljon, mm. isoissa kupeissa Fantasie. Jos etsii isohkossa kupissa toppaamatonta täysikuppia joka ei ole valkea tai musta, ei taida onnistua.

      Unioninkadulla on suomalaisen merkin, Patrician, liike. Myyvät siis omia asujaan. On eri malleja, myös joitakin täysikuppeja.

      Ja isojen ympärysmittojen valikoimaa on jonkin verran myös Lorellassa Kampissa. Sellaista perusliiviä, sitten Primadonnaa.

      • Voin suositella Lara´s Secret ja Mertsin ammattitaitoista palvelua. Merja Valtosen kodikas liike Kauniaisten keskustassa torialueella. Hyvä palvelu ja laatutuotteet sekä ilmaiset parkkipaikat torin kupeessa.
        Alusvaatteet aina hyvä lahjaidea!
        http://www.larassecret.fi/


      • tyttiespoosta

        Tapiolasta Itätuulenkuja 5 Mylili löytyy ja jos ei oo niin tilaavat. Aika uusi liike ja rauhallinen ,rento meininki.Ekokampaamo samalla sisäänkäynnillä.


      • Anonyymi

        Hei!
        Oma kokemukseni on Wiipurin Korsetista ja sieltä löytyy todellakin muutakin kuin Primadonnaa ja Marie Jo'ta - heillä taitaa olla yli 40 tuotemerkkiä, joten valikoima on kyllä aika laaja ja kokoja on 70:stä 120. Parasta ja asiantuntevinta palvelua olen tässä liikkeessä saanut aina.


    • hyväkäs

      Tapiolassa on Mylili liivikauppa itätuulenkuja 5. Heillä on myös omaa maahantuontia joten sieltä pystyy tilaamaan ihania alusasuja ja persoonallisempia malleja. Liikkeissä on usein enemmän käytännöllisiä liivejä aikuiseen makuun.040-9669792 kannattaa soittaa ensin .Liike avataan kello 10. Itse käytän push up liivejä eikä niitä tahdo löytää mistään .Tilasivat minulle koon ja värin mukaan.

    • Roskaväkeä

      Funky Ladyssa kävin kiireessä kyselemässä uimapukuja. Nuori nainen oli todella miellyttävä ja iloinen- kerroin ppalaavani ajan kanssa.
      Sen sijaan Wiipurin Korsetissa paristi nyt käyneenä en voi kuin ihmetellä tylyä asiakaspalvelua.
      Tuttuni kanssa kävin ja hänen sovittamistaan liiveistä ei löytynyt kuin yhdet. Myyjä lupasi tilata lisää ja osotettuamme yli viikon tuli toiset lisäliivit. Varastoa ei siis ole nimeksikään.
      Viimeksi kysyin rekissä roikkuvaa tuotetta, johon myyjä E eei! oli myyjän kommentti. Entå tuleeko lisää ja vastaus Eeei tule! Lähdin liikkeestä ja ilmoitin että täytyy mennä sitten muualle.. Samaa ovat sanoneet tuntemani ikäihmiset ja osa kieltäytyy sinne enää menemästä.
      Häpeäksi on asiakkan kohtelu vanhan linjan liikkeessä, jossa aiempina vuosikymmeninä sai Palvelua!
      Ihan kun ei olisi haluakaan myydä. Kohteliaast

    • Anonyymi

      Wiipurin korsetin pitäjä on aivan järkyttävän epäystävällistä palvelua antava! Kiertäkää kaukaa!

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Wiipurin korsetti myy kyllä hienoja vaatteita, mutta se omistaja on hyvin ylimielinen ja epäkohtelias.


      • Anonyymi

        Olen käynyt tässä liikkeessä jo vuosikymmeniä ja aina olen saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Myös ystäväni käyvät tässä liikkeessä, koska siellä osataan palvella ja ottaa huomioon erilaiset tarpeet. Koskaan ei ole ollut valittamisen sanaa. Kuulostaa uskomattomalta, että jollain voi olla näin täysin päinvastainen kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Wiipurin korsetti myy kyllä hienoja vaatteita, mutta se omistaja on hyvin ylimielinen ja epäkohtelias.

        Aina saanut parasta palvelua Wiipurin Korsetissa! Kaikki myyjät ovat olleet asiansa osaavia, jopa nyt Kampin Kauppakeskuksessa nuori uusi tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Wiipurin korsetti myy kyllä hienoja vaatteita, mutta se omistaja on hyvin ylimielinen ja epäkohtelias.

        Olen samaa mieltä omistajasta!


      • Anonyymi

        Suosittelen samaa, kiertäkää kaukaa, niiiii epäystävällinen kiroilija on


    • Anonyymi

      Vaimolleni ostin Wiipurin korsetista lahjakortin, jonka hän käytti eilen ja kehui kovasti valikoimaa. Olisi ollut useitakin ihanuuksia, mutta olen kyllä tyytyväinen hänen valintaansa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe