Lapsettomuus lisää kuolleisuutta ja päihteitä

Lapsi = terveys

http://www.hs.fi/tiede/Tutkimus Lapsettomat saattavat kuolla muita nuorempina/a1305627150549

Lapsettomaksi jääneillä naisillla on nelinkertainen ja miehillä kaksinkertainen kuolleisuus verrattuna lapsen saaneisiin naisiin ja miehiin. Lapsettomuus lisää myös päihteiden käyttöä.

Aborttiväen tarjoama "tuote" on tappava sekä lapselle että äidile ja lapsen isällekin.

64

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä tekemistä lapsettomuudella on abortin kanssa? Tietenkin siinä tapauksessa vallankin, missä haluaa esittää aasinsilloillaan kaiken ikävän ja pahan maailmassa johtuvan abortista, vaikkei sillä olisi mitään tekemistä asian kanssa?

      Lapsettomuus ei ole synonyymi abortille, eikä abortista mainittu sanallakaan tuossa hesarin jutussa.

      Lapsettomuus voi olla joko tahatonta tai tarkoituksellista. Onnellsia ovat tietenkin ne ihmiset, joiden toiveet elämässä on toteutuneet, oli ne unelmat mitä tahansa. Koska suuri osa aborteista tehdään perheellisille, ei kyseessä ole lapsettomuus näidenkääna abortin tekijöiden kohdalla. Samoin abortin kokenut voi myöhemmn perustaa perheen.

      Eli mitä tekemistä täällä aloituksella on aborttipalstalla? Eikö tämä olisi ollut enempi lapsettomuuspalstalle kuuluvaa? Siellähän varmaan ilostuttaisit lukijoita samaan tapaan kuin täälläkin tarkoituksesi on.

      • ratakiskot esiin

        No katos, mukavuusabortin vois aina jättää tekemättäkin (ja välttää mahdollisen lapsettomuuden), sen sijaan miks ihmeessä tällänen alotus pitäs (tahattomasti!) lapsettomien palstalle laittaa?? Haluaisitko siis vääntää puukkoa niiden haavoissa joilla on jo muutenkin vaikeaa?!


      • Dara
        ratakiskot esiin kirjoitti:

        No katos, mukavuusabortin vois aina jättää tekemättäkin (ja välttää mahdollisen lapsettomuuden), sen sijaan miks ihmeessä tällänen alotus pitäs (tahattomasti!) lapsettomien palstalle laittaa?? Haluaisitko siis vääntää puukkoa niiden haavoissa joilla on jo muutenkin vaikeaa?!

        "No katos, mukavuusabortin vois aina jättää tekemättäkin (ja välttää mahdollisen lapsettomuuden)"

        Toisaalta taas noin puolella abortin tehneistä on jo ennästään lapsia ja luulisin että harvempi niistä, joilla ei ole, kärsii aborttia tehdessään tahattomasta lapsettomuudesta. Siten en itse näe tämän tutkimuksen yhteyttä aborttiin ja varsinkaan mihinkään "aborttiväen tuotteeseen". Mikähän tuo "tuote" mahtaneekaan aloittajan mielestä olla? Pakottaa tahtomattaan lapsettomat jäämäänkin lapsettomiksi?

        "sen sijaan miks ihmeessä tällänen alotus pitäs (tahattomasti!) lapsettomien palstalle laittaa??"

        Tutkimus koski juuri heitä. Nimenomaan heitähän tutkimuksessa oli tutkittu. Siis aihepiiriltään se liittyy enemmän sinne kuin tänne.

        "Haluaisitko siis vääntää puukkoa niiden haavoissa joilla on jo muutenkin vaikeaa?!"

        Tuskin sosiologi sitä toivoo. Mikä sitten mahtaa olla aloittajan tarkoitus? Vääntää puukkoa vaikkpa tämän palstan tahattomasti lapsettomien haavoissa? Vääntää puukkoa aborttiväen haavoissa taikka abortin tehneiden haavoissa? Miksi tällainen tutkimus, joka ei liity aborttiin, piti tosiaankaan juuri tänne linkittää? Jollei kerran tarkoitus kuitenkaan ole pahantahtoisuus toisia ihmisiä kohtaan, niin mikä? Aborttioikeuden kannattajiin taikka abortin tehneisiin kun en kovinkaan yleistä ja välitöntä yhteyttä itse näe.


      • ratakiskot esiin kirjoitti:

        No katos, mukavuusabortin vois aina jättää tekemättäkin (ja välttää mahdollisen lapsettomuuden), sen sijaan miks ihmeessä tällänen alotus pitäs (tahattomasti!) lapsettomien palstalle laittaa?? Haluaisitko siis vääntää puukkoa niiden haavoissa joilla on jo muutenkin vaikeaa?!

        Selittäkääs nyt, millä tapaa abortti liittyy lapsettomuuteen, kun ei tuossa lehtiartikkelissa viitattu sanallakaan aborttiin.

        "Haluaisitko siis vääntää puukkoa niiden haavoissa joilla on jo muutenkin vaikeaa?!"

        Ei todellakaan, mutta ilmeisesti aloittajan tarkoitus on näin tehdä, ja muistan sinunkin kertoneen, että oikein nautit siitä, kun saat vääntää puukkoa sellaisten haavoissa, joilla on vaikeaa.

        Minusta sellainen on paheksuttavaa ja epäinhmillistä käytöstä.


      • Dara

        "Eilen vielä olit tätä mieltä
        "Eikö tämä olisi ollut enempi lapsettomuuspalstalle kuuluvaa?""

        Aivan niin. Eilen siis sosiologi kysyi aloittajalta että mitä tekemistä tällä aloituksella on aborttipalstalla, eikö se siis aihepiiriltään kuuluisi ennemmin lapsettomuuspalstalle. Sinnehän se ennemmin kuuluisikin, koska aloituksen tutkimuksessa ei puhuta yhtään mitään abortista vaan puhutaan nimenomaan tahattomasta lapsettomuudesta.

        "ja nyt
        "Minä en siis tajua, miksi lapsettomia pitää lyödä väittämällä että heistä tulee yksinäisiä, kurjia ja päihdeongelmaisia? Hehän yrittävät kaikkensa, että saisivat lapsia.""

        Ja aivan näin sosiologi sanoi eilenkin. Hän vastasi sinun kysymykseesi, että hän ei todellakaan haluaisi mennä vääntämään puukkoa muiden haavoissa, mutta aloittaja ilmeisestikin kokee sen tarpeelliseksi. Sosiologi kertoi sinulle aivan suoraan, että hänestä moinen on paheksuttavaa ja epäinhmillistä käytöstä.

        Mikä siis tarkalleen ottaen on eilisestä muuttunut? Aloituksen aihepioirin mukainen palsta vaiko sosiologin henkilökohtainen näkemys vaikeassa tilanteessa olevien kiusaamisesta?


      • kipeetä palaa
        sosiologi kirjoitti:

        Selittäkääs nyt, millä tapaa abortti liittyy lapsettomuuteen, kun ei tuossa lehtiartikkelissa viitattu sanallakaan aborttiin.

        "Haluaisitko siis vääntää puukkoa niiden haavoissa joilla on jo muutenkin vaikeaa?!"

        Ei todellakaan, mutta ilmeisesti aloittajan tarkoitus on näin tehdä, ja muistan sinunkin kertoneen, että oikein nautit siitä, kun saat vääntää puukkoa sellaisten haavoissa, joilla on vaikeaa.

        Minusta sellainen on paheksuttavaa ja epäinhmillistä käytöstä.

        suurempi vaarahan
        siihen on että jotain menee pieleen ja aiheuttaa hedelmättömyyttä aina kun sisuskaluja ronkitaan ym. luonnotonta.

        "kun saat vääntää puukkoa sellaisten haavoissa, joilla on vaikeaa."

        Älä sentään yleistä. Ihan vaan niiden (itse hankituissa) haavoissa jotka on sen paheksuttavan epäinhimillisillä teoillaan ansainneet.


      • liian kipeetä
        Dara kirjoitti:

        "No katos, mukavuusabortin vois aina jättää tekemättäkin (ja välttää mahdollisen lapsettomuuden)"

        Toisaalta taas noin puolella abortin tehneistä on jo ennästään lapsia ja luulisin että harvempi niistä, joilla ei ole, kärsii aborttia tehdessään tahattomasta lapsettomuudesta. Siten en itse näe tämän tutkimuksen yhteyttä aborttiin ja varsinkaan mihinkään "aborttiväen tuotteeseen". Mikähän tuo "tuote" mahtaneekaan aloittajan mielestä olla? Pakottaa tahtomattaan lapsettomat jäämäänkin lapsettomiksi?

        "sen sijaan miks ihmeessä tällänen alotus pitäs (tahattomasti!) lapsettomien palstalle laittaa??"

        Tutkimus koski juuri heitä. Nimenomaan heitähän tutkimuksessa oli tutkittu. Siis aihepiiriltään se liittyy enemmän sinne kuin tänne.

        "Haluaisitko siis vääntää puukkoa niiden haavoissa joilla on jo muutenkin vaikeaa?!"

        Tuskin sosiologi sitä toivoo. Mikä sitten mahtaa olla aloittajan tarkoitus? Vääntää puukkoa vaikkpa tämän palstan tahattomasti lapsettomien haavoissa? Vääntää puukkoa aborttiväen haavoissa taikka abortin tehneiden haavoissa? Miksi tällainen tutkimus, joka ei liity aborttiin, piti tosiaankaan juuri tänne linkittää? Jollei kerran tarkoitus kuitenkaan ole pahantahtoisuus toisia ihmisiä kohtaan, niin mikä? Aborttioikeuden kannattajiin taikka abortin tehneisiin kun en kovinkaan yleistä ja välitöntä yhteyttä itse näe.

        Ja tarkoitus jälleen.
        Ehkä juuri muistuttaa että on parempi katsoa kuin katua?
        Voihan niille syntyneillekin lapsille sattua mitä vaan.


    • aasinsiltoja jälleen

      Niin tässähän on kyse tahtomattaan lapsettomista, joiden hedelmöityshoidot ovat epäonnistuneet... Kerrohan nyt miten tuo artikkeli liittykään aborttiin. Vai pitääkö aloitus siirtää jollekin muulle palstalle, kun se ei tänne kuulu?

    • childfreelife

      Minun elämääni lapsi olisi lyhentänyt 18 vuodella, kun en olisi saanut elää itselleni. Eli vaikka menettäisin valintani vuoksi 17,5 vuotta loppupäästä, nettoan edelleen puoli vuotta. Toisaalta olisin tyytyväinen myös tilanteeseen jossa vaihtaisin vaikka 25 viimeistä vuotta 18 vuoteen keskellä elämäni parasta ja energisintä vaihetta.

      Kas kun kaikki eivät halua lapsia.

    • -salmon-

      Paljonkohan noissa hedelmöityshoitoa hakeneissa oli sellaisia jotka olivat tehneet abortin? Ja monenkohan lapsettomuus johtui abortista? Eikös abortti aiheuta hedelmättömyyttä kuitenkin aika harvoin ainakin Suomessa? Onko Tanskassa riski oleellisesti korkeampi?

    • epävakaa tulevaisuus

      Kyllä itse vanhempana voin sanoa että sitä stressiä ja murhetta on enemmän kuin lapsettomana ollessa. Eikä ne huolet ja murheet lopu siihen kun lapsi muuttaa omilleen. Koko yhteiskunnan tulevaisuus huolettaa;kaikki menossa huonompaan suuntaan. Missä olen 10-20 vuoden kuluttua,kadullako jos ei töitä löydy.

    • kerronpa minäkin

      "Sanoi asian ihan samaan tyyliin kuin vaikka sanoisi hakevansa maitoa kaupasta."

      No, silleenhän siitä pitää kertoakin, normaalista asiasta eikä tehdä mitään suurta draamaa.

      • Kyselyikäinen

        Samaa mieltä. Jos mulle nyt joku kertois tehneensä joskus nuoruutensa hulluina päivinä abortin tai vaikka kaksi niin kohauttaisin vaan olkiani. Ei ole minun asiani arvostella kavereitani ja heidän menneisyyttään. Jokainen on kulkenut oman tiensä omalla tavallaan. Olisin vaan otettu että hän luotti muhun niin paljon että kertoi asian.

        Tää alotus on ny sitten sen facebook-jutun toisinto: "kaverini poseeraa feispuukis lastensa kanssa, kuinka kehtaa kun on mennyt tekemään joskus abortin, hyi kamalaa sentääs.mahtaako tappaa ne kaksi syntynyttä lastaankin"


      • Dara
        Kyselyikäinen kirjoitti:

        Samaa mieltä. Jos mulle nyt joku kertois tehneensä joskus nuoruutensa hulluina päivinä abortin tai vaikka kaksi niin kohauttaisin vaan olkiani. Ei ole minun asiani arvostella kavereitani ja heidän menneisyyttään. Jokainen on kulkenut oman tiensä omalla tavallaan. Olisin vaan otettu että hän luotti muhun niin paljon että kertoi asian.

        Tää alotus on ny sitten sen facebook-jutun toisinto: "kaverini poseeraa feispuukis lastensa kanssa, kuinka kehtaa kun on mennyt tekemään joskus abortin, hyi kamalaa sentääs.mahtaako tappaa ne kaksi syntynyttä lastaankin"

        Minusta tuossa jutussa käy ilmi kirjoittajan maailmankuvan mustavalkoisuus ja ehdottomuus. Hän on tuntenut ystävänsä kymmenen vuotta ja tätä parhaana ystävänään pitänyt. Sitten kun hän kuulee ystävänsä tehneen joskus ammoin yhden laillisen teon, joka ei siihen omaan moraalikoodistoon sovi, niin koko sen kymmenen vuoden ystävyyden voi heittää romukoppaan tuosta vaan. Koko se hyvän ystävyyden kultaama vuosikymmen, kaikki ne ihanat piirteet mitä hän sinä aikana ystävässään on kunnioittanut ja rakastanut, ikäänkuin pyyhkiytyvät olemattomiin tuosta vaan.

        Minulle tuollainen ajatusmaailma on käsittämätön. Jos nyt omia moraalikäsityksiäni ajatteken, niin esim. puolisonsa pettäminen on erittäin paljon niitä vastaan. Minä en voi arvostaa ja kunnioittaa sellaista tekoa. Mutta ihminen on enemmän kuin yksi teko, jota en hyväksy.

        Kuulin vähän alle parikymppisenä enemmän syitä omien vanhempieni erolle. Sitä ennen äitini ja isäni olivat vain sanoneet, etteivät sopineet toisilleen ja riitelivät vain alinomaa. Totta sekin oli, mutta vasta aikuistuttani äiti minun asiasta kovasti kysellessä kertoi isäni pettäneen häntä monta kertaa. Mitäkö ajattelin silloin? Ymmärsin täydellisesti, miksi äiti oli halunnut erota, en hyväksynyt sitä, miten isä oli äitiä kohdellut. Entä mitä ajattelin isästäni sen jälkeen? lakkasinko rakastamasta häntä? Irtisanoinko suhteeni häneen? En todellakaan! Ei hän minua koskaan pettänyt. Minulle hän oli aina hyvä isä. Vaikkei hän äitiäni oikeasti rakastanutkaan, minua hän ihan oikeasti rakasti joka ikinen päivä kuolemaansa saakka. Miten minä olisin voinutkaan unohtaa kaikkia niitä vuosia ja kaikkea sitä kivaa ja ihanaa, mitä hänen kanssaan olin kokenut ja mitä häneltä olin saanut?

        Ihminen hänkin oli, ja kuten me ihmiset, tehnyt myös sellaista, mitä kaikki muut eivät hyväksy, sellaista mitä minä en hyväksy. Minäkin olen tehnyt sellaista, mitä kaikki eivät hyväksy, ja mitä jopa isäni ei hyväksynyt. Ei hän silti lakannut minua rakastamasta vaikken aina hänen odotuksiaan täysin vastannutkaan. Miten minä olisin sitten voinut lakata rakastamasta häntä?

        Minä rupesin miettimään, että miten syvällä ja kannattavalla pohjalla on ylipäätään ystävyys- ja ihmissuhteet sellaisen ihmisen maailmassa, joka on ne valmis roskiin viskaamaan siksi, ettei se läheinen ja rakas aina olekaan toiminut omien odotusten mukaisesti? Miten syvää on sellainen rakkaus, joka loppuu heti kun läheisen menneisyydestä löytyy yksi luuranko? Miten voi sanoa kunnioittaneensa toista ihmistä, jos kaikki ne asiat, miksi häntä on kunnioittanut, menettävät merkityksensä yhden omasta mielestä moraalittoman teon takia? Minä en voi käsittää, miten vuosikymmenen rakkaus ja kunnioitus vaihtuu halveksunnaksi tuosta vaan, yhden ikävän teon takia.


    • Tuhoaa tekijänsä

      Mukavuusabortin tekijät tuhoavat lapsen lisäksi itseään. Lapsettomuus sinänsä näyttää kohottavan kuollleisuutta ja päihteiden käyttöä, aborttien jälkeen itsemurhariski kohoaa moninkertaiseksi. Lisäksi tulevat sosiaaliset, fyysiset ja varsinkin henkiset vauriot, joiden vuoksi moni tallaa lyhentyneen loppuelämänsä sairaana ja onnettomana, usein myös yksinäisenä.

      Mukavuusaborttijärjestelmän ylläpitäjät ovat moraalisessa vastuussa lasten ja naisten tuhoamisesta ja perheiden pahoinvoinnin lisäämisestä.

    • kerronpa minäkin

      "Mukavuusaborttijärjestelmän ylläpitäjät ovat moraalisessa vastuussa lasten ja naisten tuhoamisesta ja perheiden pahoinvoinnin lisäämisestä."

      Jokaisella on valinnanvapaus; aborttia ei ole kenenkään PAKKO tehdä jossei itse halua, tämä on totuus.

    • LapsiTuoOnnen

      Lapsi tuo kirjaimellisesti elämän tullessaan.

      Aborttiasiamiehet ovat kuoleman kätilöitä.

      • Jumalan.Lahjako

        Niin toi ihmiskunnalle onnen tullessaan mm. Pikku Adolf Hitlerkin.


      • niinettäkö
        Jumalan.Lahjako kirjoitti:

        Niin toi ihmiskunnalle onnen tullessaan mm. Pikku Adolf Hitlerkin.

        Kaikki pitäs tappaa ihan varmuuden vuoks kun kestä tahansa saattaa tulla uus hitleri?
        Näin ainakin suosijafanaatikon kieromielisellä logiikalla :)


      • PsykopaatitKuriin
        Jumalan.Lahjako kirjoitti:

        Niin toi ihmiskunnalle onnen tullessaan mm. Pikku Adolf Hitlerkin.

        On tietysti traagista, että joistakin psykopaateista tulee hitlereitä, stalinisteja, aborttiasiamiehiä tai muita joukkomurhaajia ja ihmispikeusrikollisia. Rikollisten ja hörhöjen mahdollisuudet väkivaltaan on estettävä ja uhreja suojeltava.


    • jarruneste

      Mikä vattu aborttifanaatikon ja ehkäisynestämishihhulin päänupissa on sekoittanu piuhat noin totaallsesti, ettei enää tehä eroa abortin ja lapsettomuuden välillä?? Missä aloittaja näkee sanan "abortti"???

      Murha = abortti
      Ehkäisy = abortti
      Lapsettomuus = abortti
      Kenkäplankki = abortti
      Uimalasit = abortti
      Halogeenilamppu = abortti

      Totaalisen sekasin ootte!

    • Niintainäinpäin
      • nihhh

        Aborttöörit ei oo ainakaan pitkäikäsimpiä, ne kuolee 6 kertaa useemmin ennenaikojaan kun synnyttäneet.


      • Mistäjohtuu

        Se on muuten jännä. Naiset on onnellisempia terveempiä ja pitkä ikäisempiä erottuaan ja yksineläen mut miehet on onnettomia itsetuhoisia ja ongelmakimppuja erottuaan ja ilman naista.


    • jurrineste

      Mikä vattu murhafanaatikon ja lastenoikeusestämishihhulin päänupissa on sekoittanu piuhat noin totaallsesti, ettei enää tehä eroa murhan ja naisen oikeuden välillä??

      Totaalisen sekasin ootte!

    • LuontoKorjaaVirheitä

      Luonto korjaa aborttiväen erheitä luonnollisen poistuman kautta.

      • mutumeediokaikentietääXD

        Osu ja uppos taas kipeesti hulluna riehuvaan traumakatkerikkoon ;DD
        Huomhuomhuom!!!!
        Jälleen kerran abortin suosija ALOITTI henkilöön käyvän halventavan törkysolvausnälvinnän!!
        Todella vakuuttavan kumoovaa argumentointia taas murhan suosijalta ;DDD eikö mielikuvitukses tai älykkyytes muuhun taaskaan riittäny? XDD
        Ei todisteita tule. Tyhjästä on paha nyhjäistä...
        Kivahan se on että saat veroista toimeentulon ja lapsenmurhapalvelut ja sitten käytät aikasi tuollaiseen jaaritteluun. Kokeilepa tunkea puukko hiekkapilluusi.


    • Lisää elinajasta, lapsista, sukupuolesta ja onnellisuudesta.

      "Tutkimus toisensa jälkeen osoittaa, että lapsettomat ovat onnellisempia kuin ne, joilla on lapsia. Onnellisuus näyttäisi karkaavan yhä kauemmaksi lapsiluvun kasvaessa. Kahden lapsen vanhemmat ovat onnettomampia kuin yhden, ja kolmen lapsen vanhemmat onnettomampia kuin kahden. Tämä negatiivinen yhteys lasten määrän ja onnellisuuden välillä pätee maasta toiseen."

      http://www.stat.fi/artikkelit/2011/art_2011-02-15_007.html?s=0

      -------
      Naisten pitkä elinikä on yhä mysteeri
      Mummot sinnittelevät hengissä samantasoisella toimintakyvyllä, jolla vaarit kuolevat.

      http://www.hs.fi/tiede/art-2000002593663.html

      ---------------
      http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000001235485.html
      Psykologin mukaan auvoinen avio-onni on silkka myytti.


      -----
      Kyllä terveyskokemus, onnellisuus ja elämänhallinta on muustakin kuin lapsettomuudesta tai lapsellisuudesta kiinni. Eikä mikään näistä liity kyllä edelleenkään yhtään mitenkään aborttiin. :)

      • jasehyssytelty

        Ja mites sitten lopulta, hiukan myöhemmin käykään :) tämän tietenkin jätit sujuvasti huomiotta ;)

        >Vanhemmiten vanhemmuus on onnellisempaa

        Keski-iän lähestyessä lasten ja onnellisuuden suhde muuttuu. 30–39-vuotiaat 1–3 lapsen vanhemmat ovat yhtä onnellisia kuin lapsettomat, ja 40–49-vuotiaista onnellisimpia ovat 2–3 lapsen vanhemmat.

        Yli 50-vuotiaiden joukossa lapsettomat ovat onnettomimpia, ja 2–4 lapsen vanhemmat onnellisimpia. Tässä ikäryhmässä kahden tai useamman lapsen vanhempien ja lapsettomien onnellisuusero on samaa suuruusluokkaa kuin koko väestössä keskimmäisen ja alimman tulokolmanneksen onnellisuusero.>

        Ja lisäksi vielä,
        >Mitä onnellisuus on?

        On myös esitetty, että vanhemmat ovat todellisuudessa onnellisempia kuin lapsettomat, mutta survey-lomakkeen tyypillinen kysymys: "Kaiken kaikkiaan, oletteko nykyisin erittäin onnellinen, melko onnellinen, ei kovinkaan onnellinen, ei lainkaan onnellinen?" ei mittaa todellista onnellisuutta tai rauhaa, jonka lapset mukanaan tuovat.

        Tämä nostaa esiin kysymyksen, mitä onnellisuus on ja miten sitä pitäisi mitata. Hyviä vastauksia on vähän, siksi tässäkin artikkelissa nojataan tähän kritisoituun, mutta vakiintuneeseen kysymykseen ja vastausasteikkoon onnellisuuden mittaamisessa.>


      • KenenLippuaKannat

        Aborttiväen toimeenpanema lapsien teilaus ja äitien kyykytys on osa laajempaa ihmisvihaista ja perhevastaista sekä normaaleja nuoria pareja polkevaa perverssiä kampanjaa.

        Aborttiväki on lasten kyltymätön teilaaja, naisten viheliäinen kyykyttäjä ja kieroutunut hyvän elämän väärämielinen synkistelijä.


    • Riippulautailija

      Varmaankin riippuu siitä onko lapsettomuus haluttua vai tahatonta? Onko tästä tietoa?

      Jos on onnellinen osassaan on kai merkitsevää? Onnellisuus on tärkeämpää kuin pitkä elämä ainakin itselleni. Mitä hyvää olisi esim elämässä jonka viimeiset 15 vuotta viettää sekaisin letkuissa sängyssä maaten ja kuoleman vapahdusta joka päivä odottamassa kuin että eläisi noista ainakin 10 vuotta eli 5 vuotta vähemmän kuin letkuelämä aktiivista ja onnellista elämää kroppa toimien ja elämästä täysillä nauttien. Ihmiset arvottaa asioita pikaisesti ilman että miettii ihan loppuun asti.

      Minä valitsisin lapsettoman ja onnellisen elämän mielummin kuin lapsien kanssa jos se olisi onnetonta. Ei lapset tuo onnea jos se elämä on jo ennestään itsellä paskaa.

      • murhanonnettomuus

        "Minä valitsisin lapsettoman ja onnellisen elämän mielummin"

        Eihän siinä mitään kunhan ei tee sitä toisten hengen kustannuksella.


    • ViikateHenkilöt

      Aborttiväen resepti on vaarallinen paitsi lapsille myös aikuisille.

      • Anonyymi

        Luonnon valinta toimii.


    • Rasittunut

      Miksei tämä ole lapsettomuus palstalla? Miten liittyy aborttiin kun ei tuossa jutussa käsitellä aborttia.

      Monella on lapsia vaikka olis aborttiki tehty. jotku tekee abortin siksikin kun lapsia jo liikaakin.

      • TerveydenPuolesta

        Abortti aiheuttaa lapsettomuutta kaikkine seurauksineen.


      • TerveydenPuolesta kirjoitti:

        Abortti aiheuttaa lapsettomuutta kaikkine seurauksineen.

        Myytti: "Abortti aiheuttaa lapsettomuutta kaikkine seurauksineen."


        Fakta: "Komplikaatioitta sujunut raskaudenkeskeytys ei heikennä tulevaa hedelmällisyyttä eikä suurenna keskenmenon tai kohdunulkoisen raskauden riskiä" (Käypä Hoito: raskaudenkeskeytys)


      • oicheedafacdaa
        tieteilijä kirjoitti:

        Myytti: "Abortti aiheuttaa lapsettomuutta kaikkine seurauksineen."


        Fakta: "Komplikaatioitta sujunut raskaudenkeskeytys ei heikennä tulevaa hedelmällisyyttä eikä suurenna keskenmenon tai kohdunulkoisen raskauden riskiä" (Käypä Hoito: raskaudenkeskeytys)

        Lapsedd.homuutta voi sheurata myöhemmin mon.esta muustakin shyy.stä kuin abortista , ja us.heissa tapauksissa syy jää selviämättäkin. Jokainen ns. chaav.inta arb.euttaa chohd.un limakalvoa ja vaic.euttaa jadc.hossa alkion ch.iinniddymistä. Myrc.hyillä tod.heutettu abortti taas voi aiheuttaa dulehd.huksia ja sitä kautta johd.hinten tucc.heumia, joita ei edes huom.ata.


    • Kaikenkaikkiaan tämä ketju on tosi valaiseva mitä aborttikeskusteluun tulee. Eli osoittaa tosi hyvin nämä aasinsiltojen käytön. Ei ole kyse abortista, vaan ihan muista asioista. Eli kiitos kun nostitte tämän jälleen ylös, on ihan parasta antia.

      Luin juuri tuon artikkelin HS:n arkistosta ja vielä alkuperäisen tutkimuksen abstraktin. (Childlessness, parental mortality and psychiatric illness: a natural experiment based on in vitro fertility treatment and adoption)

      Jostain syystä (mikähän ihme se syy aina onkin?) aloittaja oli poiminut artikkelista vain yhden asian ja jättänyt muun artikkelin huomiotta. Artikkelissa ei siis, kuten tässä on jo aiemminkin tullut kommentoitua, sanallakaan mainita aborttia. Tutkimuksessa on eroteltu ne vanhemmat, jotka on TAHATTOMASTI lapsettomia. Kaikki tutkimukseen osallistuneet olisivat siis halunneet lapsen.

      "Tanskalaisten tutkimus ei ole ensimmäisen osoitus lapsettomien suuremmasta kuolleisuudesta, mutta se on ensimmäinen, jossa on eroteltu vapaaehtoinen ja omasta tahdosta riippumaton lapsettomuus."

      "TUTKIJAT PAINOTTAVAT, ettei tulosten perusteella voi päätellä kumpi tulee ensin, lapsettomuus vai kuolleisuutta lisäävät terveysriskit. Tulokset eivät kuitenkaan selittyneet tutkittavien sosiaalisilla ja taloudellisilla eroilla, iällä, koulutuksella tai aiemmilla sairauksilla."

      "Samana aikana 96 naista ja 200 miestä kuoli ja 700 naisella ja 550 miehellä todettiin jokin mielenterveyden sairaus"

      Minusta aika olennaista kärsimyksen kokemiseen on, onko elämäntilanne oma valinta vaiko ei. Siitähän minkä tahansa asian kuormittavuudessa on kyse. Joku voi olla työtön ihan vain elämäntapana eikä haluakaan työhön, on onnellinen vapaudesta. Toinen taas kokee työttömyyden kohtalokkaana iskuna, ja alkaa juoda ja sekoaa koska kokee tärkeäksi osallisua ja käyttää kykyjään. Oma suhtautuminen ratkaisee.

      Argumentit vaan taitaa olla jo aika vähissä vastustajapuolella?

      • kummakyllä

        Suosija haluaa jäll.een "unohd.haa" sen, kuinka kuitenkin ihan vab.aaehdhosesti labs.hensha abord.hilla dha.bbhaneidhen ids.he m . . . a luv.ut on 6 cherd.ashet shynn.yddhäneisiin, ja mon.in cherd.hashet cesc.hi verd.hoonkin verra.dduna.


    • 8913

      "Lapsettomaksi jääneillä naisillla on nelinkertainen ja miehillä kaksinkertainen kuolleisuus verrattuna lapsen saaneisiin naisiin ja miehiin. Lapsettomuus lisää myös päihteiden käyttöä."

      Eikös aloittaja olekin itse lapseton poikamies? Vai millanen tilanne? Lupaa huonoa ennustetta sulle itselle?? Terveisin äiti ja kolme lasta. Takana abortti. Mulla ei ongelmaa. Lapset haluttuja samoin abortti. Hyvin menee ja onnea riittää elämässä.

      • idshepedosjyllää

        "Hyvin menee ja onnea riittää elämässä."

        Kaikkee hufi.ddavaa sitä täältä saakin lukee.. oisk.ohan nyt kuitenkin tässäkin tapauksessa kyse tästä,

        "Onn.ellishuus muur.in farj.ossa:
        Ihm.inen, joka on shurmaudd.hanut labs.hensha abord.hissa saadakseen ids.helleen
        ed.hua on pac.hodheddhu lacc.haamadda jul.isdhamaan teost.aan saam.aansa hyöd.hyä ja
        sen tuom.aa "onn.ellishuudda". Tuon chohd.halon täyd.yy olla rasc.has.
        Abord.hööri rac.entaa ymb.ärilleen onn.ellishuus muur.in, jonka tac.hana
        shur.ullinen dod.huus "onn.eshda" bhiil.ee."


      • Minua tämä asia on myös moneenkin kertaan mietityttänyt. Luulisi, että aloittaja lapsettomana ja naisettomana olisi huolissaan sitten omasta kohtalostaan, kun tuo aina esille näitä lapsettomuuden negatiivisia vaikutuksia. Nämähän ennen kaikkea koskee kirjoittajaa itseään. Mutta naisvihaajan lienee hankalaa saada perhettä? Kun siihen kuitenkin tarvitaan se nainenkin.


      • Fart
        idshepedosjyllää kirjoitti:

        "Hyvin menee ja onnea riittää elämässä."

        Kaikkee hufi.ddavaa sitä täältä saakin lukee.. oisk.ohan nyt kuitenkin tässäkin tapauksessa kyse tästä,

        "Onn.ellishuus muur.in farj.ossa:
        Ihm.inen, joka on shurmaudd.hanut labs.hensha abord.hissa saadakseen ids.helleen
        ed.hua on pac.hodheddhu lacc.haamadda jul.isdhamaan teost.aan saam.aansa hyöd.hyä ja
        sen tuom.aa "onn.ellishuudda". Tuon chohd.halon täyd.yy olla rasc.has.
        Abord.hööri rac.entaa ymb.ärilleen onn.ellishuus muur.in, jonka tac.hana
        shur.ullinen dod.huus "onn.eshda" bhiil.ee."

        Ootko sitä mieltä että onnellinen ei kukaan voi olla, se on aina harhaa? Aina ku joku on tyytyväinen hyppäät laatikosta: "elät onnellisuusmuurin varjossa!!! Hähhää. Säpä olet onnettomampi kuin mä"! Sekö tekee olon ees vähä paremmaksi???


      • cherrodco
        Fart kirjoitti:

        Ootko sitä mieltä että onnellinen ei kukaan voi olla, se on aina harhaa? Aina ku joku on tyytyväinen hyppäät laatikosta: "elät onnellisuusmuurin varjossa!!! Hähhää. Säpä olet onnettomampi kuin mä"! Sekö tekee olon ees vähä paremmaksi???

        mit.en se maht.aa onn.isdhua abortin sh.yyllishyysh drh.aumhojen jhyll.ädessä daca raif.hossha? Min.ä kun en tiedä, olen onn.ellinen labshisdhani, ja chiid.hollinen kun en ids.he ole muc.hafhuus abor.ddhiin shord.hunu.


    • hdfhdfhf

      Kumpi on syy ja kumpi seuraus

      • hdfhdfhf

        ...jos kuolee niin vaikea saada lapsia


    • DomPerignon-34

      Montako lasta aloittajalla? Onko oma terveys vaarassa lapsettomuuden takia??? 😊

    • Rasittunut

      Suomessa kuolee joka vuosi synnytykseen 3-5 naista. Abortti voi pelastaa hengen. Siksi abortti on tarpeellinen.

      • Anonyymi

        Tosisiassa, ilman propagandistisia lisäyksiä, äitiyskuolleisuus on 0-3 naista/v. kotimaisen ja kansainvälisen tilastoinnin mukaan.


    • Anonyymi

      Luonnonvalinta toimii edelleen.

    • Anonyymi

      Työttömien merkonoomien geenit ei onneksi jatku. Kyl näi on. Mistäs he naista saiskaan.

    • Anonyymi

      Aborttiasiamiesten julma toiminta ei kohdistu pelkästään lapsiin vaan tuhon kohteena ovat myös nuoret äidit ja isät.

      Kun hiemankaan miettii mukavuusabortoinnin olemusta, ei jää epäselvyyttä siitä, mikä on puuhan taustalla.

      • Anonyymi

        Kyllä julmat naikkoset kyykyttää nuorten isien siittiöt ja viekoittelee mukavuusseksiin eikä nuoret isät voi pitää siveyttään tallella. Parempi kiertää naiset kaukaa kuten tekee työtön merkonoomi ja geenit eivät jatku, luonnonvalintaa ja evoluutiota.


    • Anonyymi

      Terve elämä voittaa.

    • Anonyymi

      Montako kersaa aloittajalla? Veikkaan ettei ole päässyt jörnimään kertaakaan joten ei sitä kakaroitakaan synny.

    • Anonyymi

      Jos tarkasteltaisiin aborttiväen kuolleisuutta olisi se ilmeisesti moninkertainen tahattomasti lapsettomiin verrattuna.

    • Anonyymi

      "Tanskalaisten tutkimus ei ole ensimmäisen osoitus lapsettomien suuremmasta kuolleisuudesta, mutta se on ensimmäinen, jossa on eroteltu vapaaehtoinen ja omasta tahdosta riippumaton lapsettomuus. Tämä onnistui tutkimalla hedelmöityshoitoihin hakeutuneita pariskuntia, joista osa jäi lapsettomiksi hoidoista riippumatta. Näin ollen kaikki tutkimukseen osallistuneet olisivat halunneet lapsen."

      Eli he eivät ole itse valinneet lapsettomuutta. Haluavat jotain mitä eivät saa. Stressiähän se tietää.

      • Anonyymi

        Lapsettomuus viittaa kuolemaan usealla tavalla.

        Aborttiväen "tuotteessa" on kalman haju....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsettomuus viittaa kuolemaan usealla tavalla.

        Aborttiväen "tuotteessa" on kalman haju....

        Edelleen: abortin tehnyt ei ole välttämättä lapseton. Puolet aborttiin päätyneillä on ennstään jo lapsia.

        Tuleeko se kalman haju kuitenkin jostain lähempää? Montako lasta itselläsi on? Kannattaako ainakin vaihtaa alushousut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen: abortin tehnyt ei ole välttämättä lapseton. Puolet aborttiin päätyneillä on ennstään jo lapsia.

        Tuleeko se kalman haju kuitenkin jostain lähempää? Montako lasta itselläsi on? Kannattaako ainakin vaihtaa alushousut.

        Miksi lapsiaan tappamattomat ja heidän henkeään puolustavat haisisi kalmalle?
        Taas uusi mysteeri suosijasakin aina niin "selväjärkisessä" logiikassa?


      • Nimen omaan. Kyse ei ole vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, joka on valinta. Tahaton lapsettomuus ei ole lähtöisin omasta valinnasta ja omista tarpeista käsin. Ihminen on tyytyväinen elämäänsä kun saa valita oman tiensä ja ja puitteet.


      • Anonyymi

        Ei siis mitään järjellistä vastausta vieläkään, pelkkää mutuh.arhaa toisensa perään? No ei varsinaisesti yllätä, taaskaan..


    Ketjusta on poistettu 147 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe