HAVUPALLO

sinikka

Moi! Vaikka nyt onkin vielä kesä niin kysyisin että osaako kukaan tehdä itse havupalloa? Kaipaisin ohjetta! Eli siis haluaisin sellaisen ison havupallon roikkumaan talvella parvekkeelle. Ja laittaisin siihen sitten valot. Kaupassa olen nähnyt joulunalla palloja myynnissä, mutta haluaisin tehdä itse aidoista havuista. KIITOS ETUKÄTEEN OHJEESTA!

17

19329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkkofan

      löysin tämän Pirkan niksisivulta:

      Jouluinen havupallo


      Kaunis havupallo jouluksi: Laita vanhan sählypallon reikiin niin paljon kuusen havuja kuin saat mahtumaan. Sido kauniilla nauhalla ripustuslenkki ja rusetti. Koristele lumispraylla. Voi käyttää parvekkeella tai sisällä. (12/02)

      Mutta, jääkö liian pieneksi? ei kai se sählypallo kovin suuri ole:

      • PK457

        Ei ikinä sählypalloon, ei mahdu täyteen ja siinä on reikiä harvassa!


    • kokemusta on

      pitää ostaa isoja massapalloja noin vähän isompia kuin nyrkki ja tökkiä havut siihen. tulos on taattu.

      • sinikka

        Mutta miten sen saa roikkumaan? Onko olemassa jotain "vahvaa narua" tai jotain jolla sen saa roikkumaan?


      • kokemusta on
        sinikka kirjoitti:

        Mutta miten sen saa roikkumaan? Onko olemassa jotain "vahvaa narua" tai jotain jolla sen saa roikkumaan?

        vahvaa narua tai semmosta koriste nauhaa ja tehdään reikä pallon läpi neulalla tai jollain sukkapuikolla tai vastaavalla.


      • PK458
        sinikka kirjoitti:

        Mutta miten sen saa roikkumaan? Onko olemassa jotain "vahvaa narua" tai jotain jolla sen saa roikkumaan?

        Paalinaru on värikäs ja kelpaa, askarteluliikkeistä saa oman värisiä!


    • Palloillija

      Minulla roikkuu tälläkin hetkellä verkkopallo verannalla. Siis katiska verkkosta tehdään pallon muotoinen ja reikiin talvella havuja ja kesällä isoja silkkikukkia. Minulla on auringonkukkia.Halkaisija pallossa n. 25 cm.

    • pakko tehdä aina jouluksi

      Tein jokunen joulu sitten toistakymmentä havupalloa ,lahjaksi ystäville ja naapureille,kun aina ennen joulua ilmeisesti viiraa päästä ,että lahja on tehtävä itse .Osta styrokspalloja ja rautalankaa .Pujotin pallon läpi rautalangan poikkisuuntaan ja käänsin rautalangan päät pallon sisään tueksi,toisen rautalangan käänsin kaksin kerroin .Yyonsin langat pystysuorassa pallon läpi ja jätin yläpäähän silmukan ripustusnarua varten,alapäässä painelin langanpäät pallon sisään .MInulla on kittiössä valaisin pöydän päällä ,siinä on silmukka,johon sidoin pallon ja aloin työnnellä kuusen oksia mahdollisimman tasaisesti ympäri pallon.Kun palloa voi pyöritellä on helppoa saada pallosta tasainen.Lopuksi vain yläsilmukkaan leveä punainen koristenauha ja pallo on valmis.

      • ....

        Niin että onko missään kuvaa?


    • nyyti

      Olen kuullut havupallosta, että kannattaa tehdä oasis-palloon ja laittaa sukkahousun sisään, niin ettei murene. Mutta kuinka kauan sellanen havupallo kestää? Kuukauden vai useamman? Kertokaa!

      • PK459

        Jos havupallon tekee loka-marraskuussa se kestää keväälle asti hyvin!


    • tuuli

      Havupallo tehdään oasis palloon.Ensimmäiseksi laitetaan verkko pallon ympäri. (n.3cmleveä)
      laita rautalanka pallon läpi ja tee koukku pohjaan .Laita se koukku verkon läpi takaisin tulo suuntaan ,niin silloin pallo pysyy tukevasti roikkumassa vaikka olisi enemmänkin painoa.Aloitetaan pohjasta ,laita noin 20cm pituisia havuja vieri viereen .Poista tyvestä neulaset.Lopuksi joku kaunis kullanvärinen nauha ja jos olen koristellut pienillä leppäkertuilla tai kullan värisillä helmillä.

    • pikkanoita

      Kauanko kestää hoitamattoma havupallo? Jos sumuttelee vedellä kestääkö pidempään.

      • kestää

        vaikka kuinka kauan, yleensä toukokuussa viimeistään heitän pois. Kyse on nimen omaan siitä, että ovat ulkona, ei karise yhtään. Sisällä ei kestä kovin kauaa


      • PK454

        Veden ruiskuttaminen ei auta A) Yhtään B) Ei mitään!


    • PK456

      Näin tehdään havupallo oikeaoppisesti! Ensin hae metästä kuusen latvaoksia jotka eivät ole RENTOJA! Sitten tee katiskaverkosta pallo, jonka päät sidotaan rautalangalla, ja päähä laitetaan rautalankakoukku, johon naru tulee, millä se roikkuu ja tarvittauessa koristelu naru. Sitten palloon tökitään havun oksia. Kunnes se on täynnä leikataan pallo alaosasta pyöräksi ja jätetään yläosasta tuuheaksi. Sitten lopuksi laitetaan se lahjanaru, jota saa vain askarteluliikkeistä (n. 5cm leveää), laitetaan se rautalankakoukun läpi, leikataan kahteen osaan ja tehdään kierre saksilla, voi myös laittaa havupalloon jouluvaloja. Tässä oiva joululahja. Olen 15v poika ja, teen näitä paljon!

    • OASIS _pallot?

      Kuusenhavupallo?

      Tampereen Harrasteesta ja Sinooperista olivat oasis 12cm halkaisija pallot loppuneet. Kysyin Lempäälään Ideaparkin Sinellistä, sieltäkin oli kyseiset pallot loppuneet.

      Sattuisiko olla tietoa, mistä kaupasta Tampereella voisi oasis-palloja ostaa?
      Styroxi 12cm halkaisija palloja on, niihin työläs tehdä havupallot.

      Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe