Mitä sanoa tulevalle "appiukolle"?

ei mieluisa vävy

Tyttöystäväni isä ei hyväksy minua. Rakastan hänen tytärtään aidosti, mutta isänsä ei halua edes nähdä minua. Haluaisin puhua hänen kanssaan, mutten oikein tiedä mitä sanoa. Viimeksi kerroin hänelle, että rakastan hänen tytärtään ja vastaukseksi sain vain sen, ettei hän aio muuttaa kantaansa siitä että olisin sopiva hänen tyttärelle ja löi oven päin naamaa.

Itse olen reilu 30 v ja tyttöystäväni 25 joten ei luulisi olevan iästä kiinni.
Tyttöystävälleni tämä on kuitenkin raskasta, koska ovat isän kanssa olleet aina läheisiä.

Nyt meidän olisi parin vuoden seurustelun jälkeen tarkoitus muuttaa yhteen, mutta en tiedä miten esittäisin asian "appiukolle".

Tiedän, että olemme molemmat aikuisia ja isä ei voi rikkoa välejämme, mutta on tämä silti ikävää. Tuleva avovaimoni kärsii tästä ja hänen takiaan haluaisin pitää onnistuneen puheen.

Vastaavanlaisia tilanteita ollut?

117

5766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,,.,,.

      viet pullon kossua niin kyllä se siitä

    • osanottoni

      Onpa itsekäs isä. Mustasukkainen tyttärestään.
      Ei välitä, että aiheuttaa surua ja pahaa mieltä lapselleenkin.

      Pitäkää puolenne.
      Jos tytär on sinun puolellasi ja vaatii isäänsä esim tapaamisten ehdolla muuttamaan käytöstään, voi olla toivoa muutoksesta. Muuten ei.

      Isän pitäisi etsiä oma elämä, eikä takertua aikuiseen jälkeläiseensä!

      • iem

        Mitä vuosisataahan sitä elellään, kun mennään nyyhkyttämään, että rakastan tyttöäsi, pääsenkö naimisiin. HEKO HEKO. Appiukko ei tykännyt minusta aikoinaan, eikä ole kyllä parhaita juttukavereita vieläkään, mutta ois kannattanut ottaa vinkistä vaarin ja katella eri muija, mutta myöhäistä katua.


      • päätä itse asiasi
        iem kirjoitti:

        Mitä vuosisataahan sitä elellään, kun mennään nyyhkyttämään, että rakastan tyttöäsi, pääsenkö naimisiin. HEKO HEKO. Appiukko ei tykännyt minusta aikoinaan, eikä ole kyllä parhaita juttukavereita vieläkään, mutta ois kannattanut ottaa vinkistä vaarin ja katella eri muija, mutta myöhäistä katua.

        Osalliset on yli 18 v. joten he voivat ihan itse päättää muuttavatko yhteen ja mihin osoitteeseen. Jos suhteet appeen katkeavat, niin sille ei voi mitään, kun kerran hän on se joka tekee omia valintoja asiassa. Myöhemmin kyllä aika hoitaa ongelman.


    • omakaan

      isäni ei hyväksy miestäni, koska hän on ulkomaalainen.
      Olemme olleen yhdessä jo 6 vuotta ja vieläkin isäni on suhdettamme vastaan. Varaudu siihen, ettei mitään ole tehtävissä.

      • mek

        Ei se mittän jos on ulkomaalainen mutta jos on joku tummaihoinen niin en minäkään sitä hyväksyisi ja olen tyttärelleni tehnut selväksi että meille ei ole asiaa tuollaisten poikaystävien kanssa ja minun ei tarvitse periaatteistani lupua että silleen. Onneksi on suomalainen poikaustaväja hyvä niin.


      • Ajattele yläpäällä
        mek kirjoitti:

        Ei se mittän jos on ulkomaalainen mutta jos on joku tummaihoinen niin en minäkään sitä hyväksyisi ja olen tyttärelleni tehnut selväksi että meille ei ole asiaa tuollaisten poikaystävien kanssa ja minun ei tarvitse periaatteistani lupua että silleen. Onneksi on suomalainen poikaustaväja hyvä niin.

        Hyvä periaate: Nai omasta rodustasi, kaltaisesi. Kun menee tarpeeksi eksotiikan puolelle, jo tilastot kertoo karua totuutta siitä että 80% ulkomaalaisten kanssa solmituista, toisen kulttuurin kanssa avioliitot nyt vaan päätyy eroon. Moni afrikkalainen ottaa kenet tahansa suomalaisen naiivin tyttösen saadakseen pysyvän oleskeluluvan. Kun se on saatu niin voi tuoda vaikkapa oman perheensä kotimaastaan.

        Ehkäpä Appi-ukon kielteisyys johtuu jostain ihan järkisyystä. Vaikkapa siitä että Appi ajattelee muullakin kuin p**llaan.

        Itse olen aina tullut appivanhempien kanssa toimeen vaikka olen maahanmuuttajien pojanpoika, kuitenkin kulttuuriltani suomalainen ja valkoihoinen. Sellaista hiihtäjää näkee välillä tyttöjen kainalaoossa joskus kaupungilla että ihan sivullistakin hirvittää.

        Voi Appi parkaa!


    • mek

      Mitä se naisesi isälle kuuluu kun taysi-ikäiset muuttavat yhteen ja eihän teidän tarvitse edes ilmoitella että muutatte yhteen kun se asia ei kuulu omille vanhemmille ja sitten jossin vaiheessa voi uuden osositeeen antaa että voi tulla käymään tai jotain muuta. Päättäkää aikuiset lapset itse omista asioistanne ja teette omat päätökset niin hyvä tulee.

      • Kannattaa silti

        muistaa että omia vanhempia on syytä kunnioittaa. Jo raamatussa sanotaan että kunnioita isäsi kuria ja äitisi lakia poikani(varmaan tarkoittaa myös tytärtä), niin saat elää kauan maan päällä.

        Eli vanhemmilla on usein sellaista käytännöllistä viisautta, joka nuorilta puuttuu ja jonka nuoripari menettää toimiessaan vanhempien tahtoa vastaan. Lisänä vielä taloudellisen tuen menetys ja perintöosuuden pieneneminen.

        Syväkin rakkaus himmenee elämän paineiden käydessä sietokyvyn päälle, silloin suvun tuki voisi osoittautua korvaamattomaksi. Joten ehkä on parempi sittenkin etsiä vaimo sellaisesta suvusta joka hyväksyy jäsenekseen.

        Aloittajan kannattaa harkita myöskin avoliiton sijaan harkita perinteistä avioliittoa, mikäli haluaa jatkaa nykyisen seurustelukumppanin kanssa. Näin voi osoittaa appiukolle että on kuitenkin tosissaan sanoessaan rakastavansa vaimoaan ja että haluaa kuulua sukuun kunnes "kuolema heidät(vaimon kanssa) erottaa".


      • mek
        Kannattaa silti kirjoitti:

        muistaa että omia vanhempia on syytä kunnioittaa. Jo raamatussa sanotaan että kunnioita isäsi kuria ja äitisi lakia poikani(varmaan tarkoittaa myös tytärtä), niin saat elää kauan maan päällä.

        Eli vanhemmilla on usein sellaista käytännöllistä viisautta, joka nuorilta puuttuu ja jonka nuoripari menettää toimiessaan vanhempien tahtoa vastaan. Lisänä vielä taloudellisen tuen menetys ja perintöosuuden pieneneminen.

        Syväkin rakkaus himmenee elämän paineiden käydessä sietokyvyn päälle, silloin suvun tuki voisi osoittautua korvaamattomaksi. Joten ehkä on parempi sittenkin etsiä vaimo sellaisesta suvusta joka hyväksyy jäsenekseen.

        Aloittajan kannattaa harkita myöskin avoliiton sijaan harkita perinteistä avioliittoa, mikäli haluaa jatkaa nykyisen seurustelukumppanin kanssa. Näin voi osoittaa appiukolle että on kuitenkin tosissaan sanoessaan rakastavansa vaimoaan ja että haluaa kuulua sukuun kunnes "kuolema heidät(vaimon kanssa) erottaa".

        Omia vanhempia ei tarvitse kunnioittaa vaan vanhempien on ansaittava se kunnioitus.


      • Ei minulla ole
        Kannattaa silti kirjoitti:

        muistaa että omia vanhempia on syytä kunnioittaa. Jo raamatussa sanotaan että kunnioita isäsi kuria ja äitisi lakia poikani(varmaan tarkoittaa myös tytärtä), niin saat elää kauan maan päällä.

        Eli vanhemmilla on usein sellaista käytännöllistä viisautta, joka nuorilta puuttuu ja jonka nuoripari menettää toimiessaan vanhempien tahtoa vastaan. Lisänä vielä taloudellisen tuen menetys ja perintöosuuden pieneneminen.

        Syväkin rakkaus himmenee elämän paineiden käydessä sietokyvyn päälle, silloin suvun tuki voisi osoittautua korvaamattomaksi. Joten ehkä on parempi sittenkin etsiä vaimo sellaisesta suvusta joka hyväksyy jäsenekseen.

        Aloittajan kannattaa harkita myöskin avoliiton sijaan harkita perinteistä avioliittoa, mikäli haluaa jatkaa nykyisen seurustelukumppanin kanssa. Näin voi osoittaa appiukolle että on kuitenkin tosissaan sanoessaan rakastavansa vaimoaan ja että haluaa kuulua sukuun kunnes "kuolema heidät(vaimon kanssa) erottaa".

        sellaista käsitystä, että vanhempien kunnioittaminen tarkoittaisi sitä, että aikuisten ihmisten pitäisi käydä kysymässä elämänratkaisuihinsa lupa vanhemmiltaan. Avioliittopuolesta olen samaa mieltä. Luulisi myös, että kun aikanaan saatte lapsia, niin pappa kuitenkin jossain vaiheessa tykkää heitä tavata. Viette vaikka mummolaan yökylään, eikä pappaa kannata mitenkään painostaa vaan antaa miettiä asiaa itsekseen. Voithan käydä mummolassa kylässä ihan yksin ilman miestä. Ei kannata loukkaantua, pitää vihaa eikä anella hyväksyntää, koska ovathan nämä ihmissuhteet kuitenkin vapaaehtoisia. Mieluummin välttäkää turhaa riitaa, jättäkää asia sikseen.


      • sinä siis
        mek kirjoitti:

        Omia vanhempia ei tarvitse kunnioittaa vaan vanhempien on ansaittava se kunnioitus.

        perustat kunnioituksen tekoihin...eikä se riitä tekona että olet saanut mahdollisuuden tulla elämään?
        eikä olis helpompi vain kunnioittaa toista kun hän on vanhempi ja 100% varmuudella viisaampi ja kokeneempi?
        kunnioitus kun ei merkitse kaiken hyväksymistä...vaan yksin kertasesti ihmisen hyväksymistä ihmisenä...ei vain minun oman hyvän olon tuottajana.


      • oppia ikä kaikki
        sinä siis kirjoitti:

        perustat kunnioituksen tekoihin...eikä se riitä tekona että olet saanut mahdollisuuden tulla elämään?
        eikä olis helpompi vain kunnioittaa toista kun hän on vanhempi ja 100% varmuudella viisaampi ja kokeneempi?
        kunnioitus kun ei merkitse kaiken hyväksymistä...vaan yksin kertasesti ihmisen hyväksymistä ihmisenä...ei vain minun oman hyvän olon tuottajana.

        "eikä se riitä tekona että olet saanut mahdollisuuden tulla elämään?"
        Tekeehän narkkaritkin lapsia. Ja lapsia tulee myös muuten vähemmällä harkinnalla, tai peräti vahingossa. Ei narkkareidenkaan lapsilla välttämättä riitä kiitollisuutta siitä, jos ovat saaneet tosi "hienon" lapsuuden - aikuisuus voi toki olla parempi, jos ei enää ole vanhemmat painolastina. Eikäpä minun mielestä pelkästä iästä ole kiinni se, onko ihminen jotakin oppinut elämässään.
        "kunnioitus kun ei merkitse kaiken hyväksymistä"
        Kyllä, ihmistä voi kunnioittaa ihmisarvon vuoksi, vaikka jokaisella on niitä virheitä myös. Mutta miten se oikeuttaa vanhemman väärinkäytökset lasta kohtaan?


      • cff12
        oppia ikä kaikki kirjoitti:

        "eikä se riitä tekona että olet saanut mahdollisuuden tulla elämään?"
        Tekeehän narkkaritkin lapsia. Ja lapsia tulee myös muuten vähemmällä harkinnalla, tai peräti vahingossa. Ei narkkareidenkaan lapsilla välttämättä riitä kiitollisuutta siitä, jos ovat saaneet tosi "hienon" lapsuuden - aikuisuus voi toki olla parempi, jos ei enää ole vanhemmat painolastina. Eikäpä minun mielestä pelkästä iästä ole kiinni se, onko ihminen jotakin oppinut elämässään.
        "kunnioitus kun ei merkitse kaiken hyväksymistä"
        Kyllä, ihmistä voi kunnioittaa ihmisarvon vuoksi, vaikka jokaisella on niitä virheitä myös. Mutta miten se oikeuttaa vanhemman väärinkäytökset lasta kohtaan?

        Kannattaa muistaa että kun elämä menee pehvalleen ja kaikki muut jättävät sinut, isäsi ja äitisi tulevat pysymään vierelläsi.

        Että jonkinlaista kunnioitusta voisi epäkiitollisten lastenkin yrittää harjoittaa.


      • Anonyymi
        cff12 kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että kun elämä menee pehvalleen ja kaikki muut jättävät sinut, isäsi ja äitisi tulevat pysymään vierelläsi.

        Että jonkinlaista kunnioitusta voisi epäkiitollisten lastenkin yrittää harjoittaa.

        Hah.


    • ei mieluisa vävy

      Kiitos vastauksistanne.

      Niin eihän se avovaimoni isälle kuulu, mutta aiheuttaa pahaa mieltä olla tällaisissa viileissä väleissä. Olen perinteinen suomalainen jätkä, mutta ukko on päättänyt, ettei pidä minusta. Kenties en ole tarpeeksi hyvä tuloinen tai sitten naama ei vain miellytä.

      Päätökset teemme emännän kanssa tietenkin lupia kyselemättä, mutta tämä tilanne vain harmittaa.

      • .........

        Ette asu edes yhdessä mutta kutsut 25v tyttöystävääsi "emännäksi"?


      • utelen vaan

        Onko sulla tuon metsätyön lisäksi karjataloutta, kun emäntää katselet.?


      • happy tytsy

        Miksi tyttöystäväsi ei puhu isänsä kanssa? :o itsellä ollut samankaltainen tilanne, tosin ei ehkä niin kovin vakava mutta siis isäni murjotti aina poikaystävästäni puhuttaessa, eikä tykännyt tästä. Nyt, 5 vuoden seurustelun jälkeen ovat hyvää pataa ja isäni usein sanoo positiivisia asioita poikaystävästäni :) Meillä kyse oli siis tietämättömyydestä ja ennakkoluuloista. Laita tyttöystäväsi hommiin! :) Hän on se, jota hänen isänsä kuuntelee, mikäli ovat läheisiä kuten sanoit. Meillä minä ainakin onnistuin.


    • omakaan

      " olen tyttärelleni tehnut selväksi että meille ei ole asiaa tuollaisten poikaystävien kanssa ja minun ei tarvitse periaatteistani lupua että silleen."

      ja mitkä ovat nämä periaatteet?
      "tumma on vaarallinen"- kenties?

      sitten kuitenkin: " Päättäkää aikuiset lapset itse omista asioistanne ja teette omat päätökset niin hyvä tulee."
      MUTTA jos kyseessä olisi oma tyttäresi niin tämä asia ei sitten olisikaan näin??? niinkö?

      • off-topic

        Se tumma-juttu nyt on niin, että kyllä joku valkoinenkin voi käyttää tytärtä hyväkseen, ei mustat oo mitään eläimiä jotka pakkokaatavat naisia minkä kerkiävät, vaan hyvää kunnon sakkia!


      • on-topic
        off-topic kirjoitti:

        Se tumma-juttu nyt on niin, että kyllä joku valkoinenkin voi käyttää tytärtä hyväkseen, ei mustat oo mitään eläimiä jotka pakkokaatavat naisia minkä kerkiävät, vaan hyvää kunnon sakkia!

        Parasta A-luokka


      • suomalainenmies1
        off-topic kirjoitti:

        Se tumma-juttu nyt on niin, että kyllä joku valkoinenkin voi käyttää tytärtä hyväkseen, ei mustat oo mitään eläimiä jotka pakkokaatavat naisia minkä kerkiävät, vaan hyvää kunnon sakkia!

        Missäs helevetin pusikossa oot eläny:D Kunnon sakkia?? Joo uskon että osa niistäkin on rehellistä ja kunnollista porukkaa mutta suurin osa ei. Olen sen monta kertaa itse joutunut omin silmin toteamaan. Mun tyttärelläkään ei ole sellaisen kanssa kotiin mitään asiaa. Ja varmasti monet isät on mun kanssa samaa mieltä. hyhhelevetti soikoon. Suomen maahanmuuttopolitiikka on pilannu tämän maan ja kohta on asiat niinku naapurimaassa. Tiettyihin kaupunginosiin ei ambulanssitkaan kohta mene ilman poliisi saattuetta jos uskaltaa mennä silloinkaan. Miksei olla esim. Ruotsin virheistä opittu. Joo tiedän meni aiheen ulkopuolelle. Jatkakaa:)


      • itsenäinen tyttönen
        suomalainenmies1 kirjoitti:

        Missäs helevetin pusikossa oot eläny:D Kunnon sakkia?? Joo uskon että osa niistäkin on rehellistä ja kunnollista porukkaa mutta suurin osa ei. Olen sen monta kertaa itse joutunut omin silmin toteamaan. Mun tyttärelläkään ei ole sellaisen kanssa kotiin mitään asiaa. Ja varmasti monet isät on mun kanssa samaa mieltä. hyhhelevetti soikoon. Suomen maahanmuuttopolitiikka on pilannu tämän maan ja kohta on asiat niinku naapurimaassa. Tiettyihin kaupunginosiin ei ambulanssitkaan kohta mene ilman poliisi saattuetta jos uskaltaa mennä silloinkaan. Miksei olla esim. Ruotsin virheistä opittu. Joo tiedän meni aiheen ulkopuolelle. Jatkakaa:)

        Kuka on sanonut että ulkomaalainen, tummaihoinen miesystävä olisi maahanmuuttaja? Entä jos tyttäresi muuttaa toiseen maahan? Ei naiset oo enää kenenkää omaisuutta! Hävetkää, rasistiset isät!


    • respect

      Nöyristelemisellä ja mielistelemisellä et pisteitä saa. Sinua kohdeltiin rumasti eli osoita itsekunnioitusta jättämällä isä rauhaan. Pysy kaukana. Jos nyt alat roikkumaan ja kerjäämään hyväksyntäänsä, niin jotain on vinossa eikä ijme ettei isä hyväksy. Hoida suhdettasi, jätä vanhemmat rauhaan, älä pihu heistä kumppanillesi. Have some self respect!

    • Jot, ahteri käy.

      Revi persees, toivoo Turkulainen.

    • Tiukka jäbä

      Veikkaanpa, että tuon näköisen apen päätä ei käännä kukaan/mikään.

    • tahb

      ""Nyt meidän olisi parin vuoden seurustelun jälkeen tarkoitus muuttaa yhteen, mutta en tiedä miten esittäisin asian "appiukolle".
      ""

      Mitä sitä kellee esittämään...

    • dqdqwd

      Mä olen luopunut parisuhteesta, koska tyttöystävän perhe ei hyväksynyt mua. En mä kestänyt sitä, että hän olisi luopunut perheestään mun takiani.

      Mä olen ollut suhteessa, jossa anoppi ei voinut sietää mua ja jatkoin suhdetta siitä huolimatta. Edes lasten syntymä ei lepyttänyt anoppia, ja lopulta tuli sitten erokin, niin paljon yksi myrkkykieli pystyy suhteeseen vaikuttamaan.

      Jos ei ole parissa vuodessa sua hyväksynyt, tuskin tulee koskaan hyväksymäänkään. Sitten tulee hankalaa, jos teille tulee lapsia.

    • miksi ei tyttöystävä puhu isälleen. jos isä ei häntä kuuntele, antakaa olla. et ole ukkoa naimassa vaan tyttären.

    • pappa pihalle

      Sittenhän ei hyväksi. Been there. Sen tyttären kanssa elämää olet rakentamassa et isukin.

      Be man, be independent

    • Kukoksi tunkiolle!

      Käy tirvasemassa ukko-pahaa kuonoon niin että kuuluu vaan hipsutahoi! Kyllä sitä kunnioitusta sieltä alkaa löytyä. Hanurin nuolenta tai lipi-lipi-lemmenluritukset EIVÄT tule auttamaan asiaasi!!

    • arska ia arska veli

      onko tyhmää kysyä, mutta oletko pa sukua ja naisesi rikkaasta suvusta? tässä syy esim?

    • Win-win situation

      Unohda se isä ja vietteli hänen äitinsä. Sitä kautta saat käännytettyä koko perheen puolellesi ja saat samalla sekä äitiä että tytärtä.

    • Taidat olla

      Ämmä mieheksi, kun tulet julkisesti itkemään saamattomuuttasi.
      Ethän sinä isän kanssa yhteen muuta, vaan tyttären.

    • kielteinen päätös

      Ihan oikein sulle.Miehiä menee ja miehiä tulee,isää on vain yksi kappale.Yleensä,jos isä ei hyväksi vävyään,et voi sille mitään.Naisilla on usein riitoja anopin kanssa,joten hyväksy se, ettet ole paras avovaimon isän mielestä.Mieti,haluatko elää loppuelämäsi riidellen rakkaasi isän kanssa.Esim iso ikäero voi vaikuttaa,ettei sinua hyväksytä perheeseen.

    • 141

      Lopeta suhde!!Mulla oli samanlainen tilanne!

      • hullu anoppi ja appi

        Eihän nyt rakasta isän takia jätetä ! Isä jätetään. Puhiskoon itsekseen, kyllä sitä sitten harmittaa, kun tulee lapsenlapsia eikä niitä nää.


      • sadisti-Pete
        hullu anoppi ja appi kirjoitti:

        Eihän nyt rakasta isän takia jätetä ! Isä jätetään. Puhiskoon itsekseen, kyllä sitä sitten harmittaa, kun tulee lapsenlapsia eikä niitä nää.

        Älä tyttö hyvä katkaise vanhempiisi miehen takia välejä.Itse tein juuri tämän virheen,ja vanhempani ovat vieläkin todella katkeria,kun miehen käskystä katkaisimme heihin välit,koska äitini ei tullut toimeen lasteni isän kanssa.Tappelivat alusta loppuun asti.Aikamoista kielenkäyttöä.Ex nimitti äitiäni rasvasyltyksi,ym järkkyä juttua.


    • Satdin Starba

      Mikäköhän lieneee syynä tähän, että appiukko ei pidä sinua tyttärensä arvoisena? Onko taustanne jotenkin erilainen? Koulutus? Varallisuus? Poliittiset näkemykset? Ulkoinen olemus ei miellytä?

      Joskus aika tekee tehtävänsä ja saat lopulta appesi luottamuksen. Minusta suhtaudut kuitenkin asiaan hyvin ja toki paras tilanne olisi, että jonain päivänä tulisitte toimeen keskenänne ja tulevan puolisosikin kannalta tietysti.

      Joskus taas ei ole mitään tehtävissä. Niin tai näin, parasta, että toimit asiallisesti itse, etkä lähde mukaan vihanpitoon. Se olisi huonoin vaihtoehto, että itsekin aloittaisit vihanpidon.

    • älä anna periksi !

      Olette aikuisia ja teette mitä haluatte. Kyllä aika tekee tehtävänsä.
      Täytyy vanhan isukinkin ymmärtää ettei hän voi elää tyttärensä elämää.
      Ole rohkea ja jätä appiukko oman onnensa nojaan. Rakkaudella on väliä, ei
      rikkaudella. Tukekaa toisianne, se on teidän kahden kauppa, kolmas saa
      korvapuustin.
      Mistä niitä uppiniskaisia appiukkoja riittääkin ! Hän ei elä nykyajassa ollenkaan.

      Toivon että jaksat kaikesta huolimatta ja että teidän kahden suhde pysyisi onnellisena.

    • SusiOnSusi

      Vastaavanlainen tarina oli täällä vuosia sitten. Johtopäätös silloin oli että Isä oli oikeassa, ja ko. henkilö oli huono ihminen monella tavoin. Miksi sinua ei hyväksytä? Alkoholisti - orastava sellainen? Tupakointi (kyllä se nykyaikana on vain ja ainoastaan paheksuttava tapa)? Pers'aukinen (tuhlari)? Pinnallinen (kalliit typerät kuteet ja hirveet sportti-auto-lainat)? Tyhmä (olet luonnostaan huonokäytöksinen, sivistymätön, kiroilet, olet moukka)? Työtön (nykyään toki vähemmän leimallista, mutta hyvinä työllisyys vuosina joillekkin merkki omien asioiden sotkemisesta tai kyvyttömyydestä hoitaa työt)

      Anonymiteetin suojissa olisi mielenkiintoista jos haluaisit tehdä itsestäsi analyysiä, eli onko vika sittenkin sinussa? Jotain vikaa on varmasti, toki eri asia onko tämä samaa mitä appivanhempasi karttavat kuin ruttoa?

      • SusiOnSusi

        Alkuperäinen kirjoittaja on näkyjään luonut tämän aloituksen kuukausi sitten. Hyvä suoli24 ylläpito, onko järkeä nostaa kuukauden vanhoja tarinoita etusivulle, kun tälläiset keskustelut vaatisivat nimen omaan aloittajan kommentteja. Mitäpä ne näitä ajatttelis, etusivun juttu on etusivun juttu. Tuskin tulee lukemaan, saati vastaamaan haasteeseeni. Täten teille muille "sorretuille", paikka itsetutkiskelulle? Mitä vikaa sinussa on (ettet kelvannut appivanhemmille)?


    • Itsellä samankaltainen ongelma. Poikaystäväni äiti ei hyväksy minua ollenkaan, ei edes minua tunne ja puhuu pojalleen minusta vain pahaa. Olen jo miettinyt eroa, jottei tarvitsisi tätä p*****jauhamista enää kuunnella :( Ongelmia miehelle ja pahaa oloa minulle kiitos hänen äitinsä

      • 77777777777777777777

        katoin tota keskustelu kuvakettasi ja omasta mielestänikin olet täysi pösilö ja en hyväksy sua edes tänne keskustelemaan.


    • oikeat sanat

      Mikä on tämä nimittelyvillitys nykyään. Sanotaan vain että anoppi ja appi, eikä mitään "ukko" sanaa siihen perään. Tämmöinen heitto tästä asiasta, jospa se herättäisi miettimään asioita noin yleiselläkin tasolla.

      • iem

        Se on appi-ukko ja anoppimuori, eikä muuksi siitä muutu, vaikka kuinka hienosti yrittää sanoa.


    • Siiri h

      Ettei kuitenkin kyse ikäerosta? Pitää sua liian vanhana tyttärelleen? Aika suuri ikäerohan teillä on.

      • oman tien kulkija

        Ai 5 vuotta suuri ikäero? No se on kyllä vähäisin asia mikä suhteen kariutumisen voi aiheuttaa.
        Anoppi oli päättänyt jo ennenkuin oppi minua tuntemaan, että en sovi joukkoon, eikä se siitä ole vuosien varrella muuttunut. Eipähän tarvitse juurikaan olla tekemisissä. Hänen poikansa kanssa olen kuitenkin perheen perustanut ja lapset kasvattanut. Meitä ei sukulaiset erota !! Nyt anoppi on vanha ja raihnainen, vaan eipä halua lapsenlapsetkaan käydä katsomassa. Katkeran kalkin lopulta juo se joka riitaa haastaa.


      • Siiri h
        oman tien kulkija kirjoitti:

        Ai 5 vuotta suuri ikäero? No se on kyllä vähäisin asia mikä suhteen kariutumisen voi aiheuttaa.
        Anoppi oli päättänyt jo ennenkuin oppi minua tuntemaan, että en sovi joukkoon, eikä se siitä ole vuosien varrella muuttunut. Eipähän tarvitse juurikaan olla tekemisissä. Hänen poikansa kanssa olen kuitenkin perheen perustanut ja lapset kasvattanut. Meitä ei sukulaiset erota !! Nyt anoppi on vanha ja raihnainen, vaan eipä halua lapsenlapsetkaan käydä katsomassa. Katkeran kalkin lopulta juo se joka riitaa haastaa.

        "Reilu 30v" ja 25v kuulostaa enemmältä kuin 5v. Onhan ap. jo aika vanha. 32?33?35?


      • Wippu
        Siiri h kirjoitti:

        "Reilu 30v" ja 25v kuulostaa enemmältä kuin 5v. Onhan ap. jo aika vanha. 32?33?35?

        Ristus, ite olen perheestä jossa vanhempien ikäero on 9-vuotta ja kenenkään mielestä se ei ole suuri ikäero.


    • King Corvax

      Jälleen yksi osoitus siitä, millaisia typeriä ylimääräisiä ongelmia parisuhde on omiaan tuomaan muuten hyvin menestyvän miehen elämään.

      Anna olla. Naisia on paikat pullollaan. Miksi haluat elämääsi ylimääräistä draamaa? Pelkästään naisen kanssa pariutuminen aiheuttaa draamaa jo ihan liikaa ja tuo vielä päälle!!

      Elämäsi ei tule koskaan olemaan helppoa ja kitkatonta koska tyttöystäväsi on isintyttö ja isällään on asenneongelma.

      Lopeta suhde ja ala kehittymään itsenäiseksi olennoksi, joka ei niele mitään P*skaa

    • n30+

      Jätä appi rauhaan. Todella huono idea puhua hänen kanssaan. Hän joko hyväksyy tai ei, ja se on siinä. Aika näyttää minkälainen olet. Tai sitten vika on apessa itsessään (on jörö?), ei voi tietää. Mitä väliä sillä on mitä appi on mieltä, se on hänen asiansa, eikä hyväksyntää pidä hakea... turhaan. Jos hänellä on perustelut, hän esittää ne tyttärelle. Onko tytär kertonut ne sinulle vielä?? Eikö ole uskaltanut. Jotain appi on puhunut anopille varmasti.

      On hirveää kuunnella rakkausruikutuksia vävyltä, voin kuvitella. Anna olla, pitäkää matalaa profiilia. Ei ihme että ovi lentää. Tosin voi olla mustis. Ei kestä että pikkutyttö on jo isoksi kasvanut ja miehet kiinnostaa? Avovaimolla on oma valinta kärsiikö vai antaako asian olla, ja katsoo positiivisesti eteenpäin. Kukaan ei ole usein kyllin hyvä omalle lapselle, varsinkaan ihmisille jotka pelkäävät muiden "heikkouksia" tai kuviteltuja sellaisia. Mikä tahansa pikkuseikka voi ärsyttää joitakin. Joten se siitä, ei voi mitään.

      Sinulla voi olla vanhvuuksia joita tytär tuo esiin suvulle. Ehkä ne joskus kantautuvat apen korviin hyvässä mielessä. Aika kuluu. Jos olisit ollut aikoinaan kylän pelimies niin silloin ei apen tyyliä ihmettelisi. Sinulla on voinut olla muitakin naisia, appi voi olla huolissaan että jos tytön sydän särkyy ja miten muut naiset. Ehkä hän tiedostaa minkälaisia miehiä voi olla. Toivoo kunnollista. Tai näkee nuoren miehen (kypsän vai epäkypsän mielestään?) eri elämäntilanteessa ja itse on jo vanhempi. Asia on voinut tulla äkkiä hänelle että tytöllä on uusi mies.

      Arvailuja vain. Voi olla muutakin. Oletko enemmän konservatiivinen pukumies vai rockbändin soittajan näköinen?

    • hökk

      Lähetät muuttoilmoituskortin. Se riittää sovitteluksi.

      • oman onnen seppä

        Tämä oli oikea vastaus. On heidän asia sitten päättää tulevatko tupareihin vai ei.
        Aikuiset ihmiset ei voi olla kenenkään pompoteltavana.


    • ssfdfk

      Huono alku, jos jo nyt annatte jonkun tulla väliinne. Mites mahdollisessa yhteisessä tulevaisuudessa, annatteko silloinkin kaikkien tulla väliinne?

      • Eiköhän se

        parempi alku olisi kuitenkin ilman sitä "jo nyt väliintulevaa" harmia? Eikö yhteinen tulevaisuus olisi vielä parempi jos tällaisia väliintulijoita ei olisi edes alussa?


      • ,,,,,
        Eiköhän se kirjoitti:

        parempi alku olisi kuitenkin ilman sitä "jo nyt väliintulevaa" harmia? Eikö yhteinen tulevaisuus olisi vielä parempi jos tällaisia väliintulijoita ei olisi edes alussa?

        Väliintulijoita tuppaa olemaan aina.Itse voit vaikuttaa ainoastaan, miten suhdaudut niihin.


    • Kokenut kahdestikin.

      No tuo nyt riippuu varmaan aika paljon siitä mistä syystä isä sinua vihaa, eli onko asia muutettavissa...

      Joku rikollinen menneisyys tai koko elämän tyhjäntoimittajuus, peruskoulun jälkeen joku seilaaminen ja "itsensä etsiminen" (milloin mistäkin) tai vastaava, nyt ei välttämättä ole sellainen asia joka on ihan heti muutettavissa jos on kyseessä vaikka joku lakimiesisä jonka mielestä tytär on nyt rakastunut hulluun renttuun ja ei tajua mitä virhettä on tekemässä..

      Mutta jos nyt itselläsi koko elämän paletti täysin bueno ja silti olet jotenkin "liian alhaisen yhteiskuntaluokan töissä ja liian vähän koulutettu.." tms tms.. eli sellaisia juttuja jotka voi ajallaan helposti osoittaa, että no mä oon ihan kunnollinen tyyppi ja huolehdin tyttärestäsi (ja tienaan ihan fine, se on monesti se yllättävän suuri kynnyskysymys, "perintöä kyttäämässä", tuppaa olemaan edelleen sellainen metka ajatus jollain ikäihmisillä varsinkin...), sekä kaikki on kunnossa elämässä, niin usein ne ajatukset siitä sitten lientyvät. Alkushokki on monelle vähän sellainen.

      Ja ainahan kaikki kovin vastakkainasettelut ovat vähän kinkkisiä.. jos olet itse hippi ja sivari, isä taas armeijan kapteeni... (tai toisinpäin..), niin sitten varmaan vähän henkilökemiajuttuja.. mutta fiksusti kun hommaa luovii niin eiköhän se siitä:)

    • Olette aikuisia

      Älä puhu sille mitään, koska myöskään "se" ei puhu sulle.
      Muutatte vaan yhteen ja se on siinä.
      Ei hullua kannata lepytellä!

      Päätätte itse koska olette aikuisia.

      • OlisinVaanKuunnelluIskää

        Aion ottaa tyttärenne avovaimoksi!
        Kuka haluaa että oma tytär menee avovaimoksi kenellekään. Jos olet tosissasi, miksi et uskalla avioliittoon? Avoliitto kuullostaa siltä että kattellaan, ja jos ei tämäkään toimi niinkuin ei edellinenkään, niin kattelaan sitten muita taas vaihteeksi.
        Lapset entisestä liitosta myös tarkoittavat, että tyttären perhe sitten elättäisi näitä lapsia omien lisäksi. Vähän vanhemmat ihmiset ovat nähneet elämää jo sen verran, että tietävät ettei sillä lemmellä monta velliä keitetä. Elämä voi olla helppoa tai se voi olla raskasta. Kaikki on valinnoista kiinni.


    • ykstytär

      Isän epäilys varmasti tarkoittaa sitä että hälyytyskellot soivat ja pahoin, eli olet tyttärelle huonoa seuraa.

    • ;?)

      Kysy häneltä tahtooko hän tulevan vai menevän miehen :)

    • Pappa kouluun

      Huono käytös ei ikää katso.

    • Jurruttaja1

      Kuinka taas sattuikaan, että olet keksinyt nämä iät. Yleensä kun ihminen kertoo tarinoita, hän panee iäksi 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45 jne. Eli en usko koko juttuusi!

    • tollo6

      Siis hetkinen.Mieshän on elatusvelvollinen lapsistaan tuonne 18v asti.Nykyisen lain mukaan 13vuotiaasta pitää maksaa kuussa lähes 600e eli jos on monta lasta niin esim kahdesta menee 1200euroa.Se on iso lovi kukkaroon.Toisaalta,jos on niin tyhmä että eroaa,niin itse saa luvan maksaa.

      • yes1

        Neuvoisin tätä eronnutta isää anelemaan lasten äitiä takaisin ja unohtamaan koko uuden naisen,jonka isä ei häntä hyväksy.Hullu voi olla ja sokea rakkaudesta,mutta kalliiksi tuo ero tulee joka tapauksessa.Niin henkisesti kuin rahallisesti.Vaihdat lapsesi yhteen ihmiseen ja sitten maksat elastumaksuja törkeän monta vuotta.Ja vain siksi että satuitte aviokriisiin edellisen vaimon kanssa ja päätit aloittaa salasuhteen,jota et lopettanut.


      • KALLE KELLO

        No olet kyllä tollo. Mistä sä tuon 600 ekee kuussa elareita saat??? Tuossahan täytyy tienata 10 tonni puhtaana käteen.


      • yh-lalli
        KALLE KELLO kirjoitti:

        No olet kyllä tollo. Mistä sä tuon 600 ekee kuussa elareita saat??? Tuossahan täytyy tienata 10 tonni puhtaana käteen.

        kalle kello! Lain mukaan pitää maksaa,13-17 vuotiaasta 580e ja nuoremmista vähemmän.Elämä ei ole ilmaista.


    • metsä opettaa

      Minulla vastahakoinen appi tuli kaveriksi kun vein saunan taakse, siellä ne asiat selviää, vieläkin puheväleissä vaikka erosimme exästä 10 vuotta sitten, oltiin sentään 32 vuotta yhdessä

    • seko2

      Kuule,ehkäpä tyttöystävän isä näkee vanhempana ihmisenä sinusta teennäisyyden ja narsismin läpi.Ja kuule,kyllä nyt muutkin sua sitten perään katselee,kun ekan vaimon kanssa mentiin ihan sairaalaan asti.Että et sinä ihan puhdas pulmunen ole..vapaudenriisto ja kaikki mahdollinen koettu sekopäisen ukon kanssa,joka sanoi,kun en suostunut muuttamaan ulkomaille,että tekee mun elämästä helvetin.Ja hulluja on myös sen veljet,jos vain kuulen jostain,että tekee jotain typerää tässä uudessa suhteessa,soitan viranomaisille.Tulee mieleen Virpi ja Henna.

    • ikäero

      Hyi kyllä muakin inhottaisi, jos 25 vee tyttäreni olisi reilut 30-vuotiaan miehen kanssa. Ehkä haluaa lapselleen jotakin samanikäistä seuraa. Ja kyllä 30-vuotiaankin normaalin aikuisen miehen mielestä 25-vuotias on kypsuudeltään eri tasoa.

    • dfgdfgdfgdfg

      Älä pidä mitään puheita äläkä ole missään tekemisissä sen ukon kanssa. Ei tuollaisten edessä pidä nöyristellä ja nuoleskella. Vaimosi ilmoittakoon isälleen yhteenmuuttamisestanne. Hyväksyköön tai olkoon hyväksymättä ja pitäköön huolen omista asioistaan.

    • entinen nuori

      Se on mustasukkainen. Anna ajan kulua etkä tyrkytä itteäs lähelle. Ja neuvo tyttöystavasikin hiljaselle linjalle. Sillä ne könsikkäät taltutetaan. Äläkä anna mitään aihetta pahan suopuuteen, et uhoa etkä ole kovapäinen. Vanhat jäärät pitää tytöistään tiukkaan kiinni. Ei kukaan ole heille sopiva kumppani omalle tytölleen, vaan hän. Mun veli ajoi ensimmäisen sulhaseni lapinleuulla ulos talosta, ja isä ripusteli mun rintsikoita lamppuun ja puhui höpöjä puhelimeen, kun sulhanen soitti.

    • hienoa huomata

      että ahmed ahneet eivät ole kaikkien appivanhempien toivelistalla.
      Joku roti noissa kebabbipojissa olla pitää.
      Kaiken maailman mugambareja ei tule sietää.

    • Kysy ukolata mites sulla toimi hommat tilanteessa ja sano jääkö tyttösi vanhaksipiiaksi voipi olla niin

    • hahmohaku

      Vaihda naista ja ota sellainen joka ei ole kiinni isässään.

    • KALLE KELLO

      Enpä ole ikuna kuullut moisesta, mutta älkää antako tuon masentaa.. Asuukö tyttö kotonansa? Jos asutte jo yhdessä, pistäkää hääasiat kuntoon, lähettäkää kutsu ja jos eivät tule, olkoon pois.. Mitäs likan äitee sanoo? No sitten kun se puolimetriä siinä tuhisee, alkaa ukkokin varmaan pehmetä. Vai onko likka paremmista piireistä ja sinä duunari ja äijä vaatis vähintään tohtoria tai raha naisi rahaa. Eiköhän nyt parempi ole että te teette oman päänne mukaisesti, kuten kahden AIKUISEN ihmisen pitääkin jättäkää ukko omiin oloihinsa, ja eläkää te sitä OMAA elämäänne. Oliskohan se ukko rakastunut sinuun??

    • Yutran

      Jos tilanne noinkin paha, niin mikset voi kysyä apelta, että mistä kenkä puristaa? Mikä sinussa on "epäkelpoa" hänen tyttärelleen mieheksi? Itse tekisin ainakin näin. Jos vastaukset ovat aivan naurettavat tai ei edes osaa perustella kantaansa, niin antaisin piut paut koko ukolle. Jos niissä olisi yhtään järkeä, niin sitten keskustelisin niistä ukon kanssa. Saattaisi muuttaa kantaansa...

    • yxsvaan

      Teidän pitää elää oma elämää ! Sinä ja tyttöystäväsi päätätte yhdessä mitä teette sillä sehän on teidän asianne. Ethän sinä ole menossa naimisiin appi-ukon kanssa enempää kuin appi-mummonkaan kanssa ,etkä koko suvun kanssa vaan rakasttettusi kanssa . Jos te olette aidosti rakastuneita niin teidän täytyy pitää yhtä ja puolenne eikä minkään antaa särkeä suhdettanne. ei ole turhaan sanottu ,että suku on pahin ! Raamattu sanoo : Mies erotkoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa ja niin heistä tulee yksi . Sama ohje kuuluu mysös naiselle !
      Toivon teille kaikkea hyvää elämäänne ja pitäkää toistanne huolta kaikissa elämänne vaiheissa niin hyviä kuin huonoinakin päivinä !!!!

    • lähisairaanhoitaja

      Itse en hyväksyisi tyttärelleni afrikkalais-tai lähi-itä taustaista poikaystävää. Laittaisin välit poikki lopullisesti ja sen jälkeen tyttäreni olisi minulle ilmaa.

      Tosin harvoin nuo muslimi-kristitty avioliitot kestävät. Islamilainen kultuuri on vain hivenen erillainen länsimaiseen vapauteen tottuneille suominaisille. Yleensä se monikultuurinen rikkaus kaikkin elieveilmiöineen avautuu täydellä voimalla, heti kun on muutettu yhteen.

      Toki len minäkin nähnyt kaapuihin käärittyjä suominaisia, mutta nämä ovat marginaalin miljoonasosia.

    • mek

      Te olette täysi-ikäisiä henkilöitä ja teidän ei tarvitse edes ilmoitella kummankaan vanhemmille että muutatte yhteen koska olette yli 18v ikäisiä ja eihän se tytär isänsä kanssa ole vaan sinun kanssasi ja naisesi täytyy tehdä isällesi selväksi että hän on kenen kanssa halua ja siihen ei täysi-käisenä vvanhemmilta tarvitse kysyä tai ilmoitella yhtään mitään.

    • .. .. 11

      Se on aivan oikein että isä sanoo suoraan mielipiteensä,niin tekisin itekin tyttöni kohdalla ja se kuuluu todellakin isälle.MUTTA mitkä ovat perusteet? Onhan niitä oltava ja tässä keskustelussa aloittajan olis tuotava ne selkeästi ilmi.Isää on kuunneltava on sitä minkä ikäinen tahansa.

    • chalalllaa

      Vai että tosi harvoin nuo muslimi-kristitty avioliitot kestävät? Hahh haa! Entä kristitty-kristitty liitot? Yli puolet kariutuu. Mitä hittoa se kuuluu vanhemmille mitä aikuiset lapset tekee?! Tytär ei ole naimisissa isänsä kanssa! Antaa jokaisen nauttia sen aikaa kun nauttii....jokainen on vastuussa omasta elämästään ja jokainen maksaa itse oppirahansa!
      Jos ihminen vastustaa toista ihmistä vain ihonvärin takia niin voi hyvät hyssykät! Tutustu nyt ensin ihmiseen ja sitten vasta tee johtopäätökset! Säälittää noin naurettava ajattelumaailma...todella kapea-alaista. Mutta" tyhmyyden edessä olen voimaton!"
      Ihonvärihän on vain ihon paksuinen....alla on samaa väriä kuis muillakin....miten ihmessä ihon väri voi määrittää ihmisen hyvyyden? Ei kaikki valkoisetkaan ole ihania...varsinkaan tollainen tollo joka kehtaa tunnustaa olevansa noin idiootti että on noin ennakkoluuloiinen. Tuollainen käytös ei ole hyväksyttävää, ja tyttärenä laittaisin ilomielin poikki välit tuollaiseen moukkaan! Ei hyvää päivää! Millä vuosisadalla täällä eletään.
      Suomi ja maailma ei luojan kiitos ole homogeeninen!!!!!!

    • .. 11 ..

      Ai ei kuulu vanhemmille kenen kanssa tyttö elää?On se kumma kun tytön murheet kyllä tahtovat kuulua ja rahaongelmat,ne kyllä kuuluvat isälle ja äidille...Sä olet kapea-alainen jos joku.

      • Sairasta

        Mutta jos ei ole murheita eikä rahaongelmia, entäs sitten? Nuoremmat onnellisia keskenään, mutta ainoa surku on, ettei kyläillä, soitella, ei edes joulupöytään tulla? Ainoana syynä jokin pikkuvika, joka vanhempien mielestä mullistaa maailman?

        Melkein kuin Lähi-Idässä oltaisiin, isukit ja äitylit tarkistaa miesehdokkaat ja jos miellyttää, niin tyttären kautta lahjoittelevat myötäjäisiä joulut, synttärit ja kastepäivät. Maksavat siitä, että omasta mielestään on kelpo mies saatu nakitettua. Jos ei kelpaa, niin myötäjäiset jäävät pois ja tytär suljetaan pois suvusta kuin lahkolaiset konsanaan toimivat.


    • Peke

      Itse vedin välit poikki samasta syystä 20 v sitten ja päätin että menen hautajaisiin kun aika koittaa. Ei missään ole määrätty että sukulaisten kanssa pitää olla tekemisissä. Elämä on paljon helpompaa ilman niitä. Ei muuta hyvää elämää.

    • .. 11 ..

      Ettekö te ymmärrä kuinka paljon täällä on yh-äitejä ja äitejä joiden vanhemmat kasvattavat tyttärensä lasta enemmän kuin äiti?! Ootteko te ..ttu sokeita,elättekö te jossain ..tun satumaassa ...TANA!? Ylivarovaisuus on ymmärrettävää ja se kuuluu isälle minkälaisen miehen tytär haluaa miehekseen,onhan se nyt ...tana selvä asia!!! Te jotka hoette ettei asia kuulu isälle ette tajua mistään mitään.

    • viriviriTUUTTUUT

      Kun sä oot ollu 20v niin tyttö on ollut 15v joten ihan ymmärrettävää että ei hyväksy.Etkö saa oman ikäistä vai saatko sairaita kiksejä nuoremmista naisista ylipäätänsä?Näitä kun on pahempia kuin sinä eli 60v ja 18v tapauksiakin nähty, HYI YÄK!

      • apesta viis

        Tiedoksi vaan että sakkoliha on mehevää ja pehmeää. Kokemusta on runsaasti.
        Aloittajan 5 vuoden ikäerolla (30-25) ei ole mitään merkitystä käytännössä.
        Tuttavapiirissä on monta joilla on vähintäänkin sama ikäero, monilla enemmän.


    • jeps..

      Mun mielestä sun ei tarvitse tuota ongelmaa ratkaista. Elät vain mahdollisimman normaalisti. Jos olet jo yrittänyt tehdä sovintoa tai hakenut "hyväksyntää", niin sitä suuremmalla syyllä anna olla.. Uskon, että tuo on vielä raskaampaa naisellesi, joten hän voi isänsä kanssa sopia sitten vaikka keskenään, miten tuon ratkaisee..

    • Marko401

      Terve Epämieluisa vävy. Oli pakko vastata sillä olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Aloitin nykyisen vaimoni kanssa seurustelun ja menin pari kuukautta myöhemmin kihloihin. Kihlaus päivänä anoppi yritti kaikkensa puhua nykyistä vaimoani ympäri, että kiertele maailmaa kun olet noin nuori. Kihlattuni oli tällöin 21v. Itse olin silloin myös opiskelija, saman ikäinen jne. Olin autoton, mutten rahaton.

      Kihlattuni entinen poikaystävä oli 10v. vanhempi kihlattuani, anoppi tykkäsi hänestä tosi paljon. Ja joka välissä hän vertasi minua entiseen poikaystävään, jos en lähtenyt provoiluun mukaan niin hän suuttui. Mutta kihlattuni oli uppiniskainen, menimme vuotta myöhemmin naimisiin ja olemme olleet aviossa 18vuotta. Käyn pari kertaa vuodessa anopin luona kylässä. Emme juuri keskustele. Mutta siitäpä annan sinulle vinkin. Et nai appivanhempiasi vaan nait naisen jota rakastat.

      Nyt anoppi yrittää sovitella vieläkin, mutta 10 ensimmäistä vuotta nolasi minua sukulaistapahtumissa aivan suotta joten sovintoa ei tiedossa. Avioliiton satamaan mennessäni pidin puheen, joka meni näin. Alku on ollut uuden perheen kanssa värikäs, mutta jospa se tie siitä urkenisi. Kiitos hienoista häistä, mitkä järjestitte tyttärenne kunniaksi. Kesti n. 10sek. Mutta niillä on pärjätty.

    • Anna olla. Siippasi isä joko hyväksyy sinut tai sitten ei tai hyväksyy ajan kanssa, kun oppii tuntemaan sinut ajan kanssa.

      Vävykokelaani äiti oli hirvittävä tytärtäni kohtaan, mutta niin oli hänen edeltäjälleenkin. Hän osasi loukata tytärtäni kaikilla mahdollisilla tavoilla ja meni henkilökohtauksiin useita kertoja. Lohdutin ja rauhoitin tytärtäni useita kertoja. Vävykokelas on huippumies, hän tuki tytärtäni kiitettävästi.

      Kun tyttäreni sai lapsia, muuttui vävykokelaani äidin käytöskin. Hänestä tuli pehmeä ja rakastettava, mutta ensin tyttäreni piti käydä lähellä kuolemaa.

      Itse ajattelen, mikä on lapselleni rakas, on minulle rakas.

      • pöhkö?

        smartwoman.En ymmärrä tekstistäsi yhtään mitään.Suomennos kiitos.


    • 114

      Kyllä se niin on että vaimo/mies otetaan itselle.Ei isälle/äidille eikä muille sukulaisille/ystäville ja kun yhteen muutetaan niin otetaan vain puolison neuvot.halut.ajatukset huomioon.Ei mikään liitto kestä muuten.

    • jkhkjhkjjkhhkjhkj

      Eipä tuossa sitten paljon mahdollisuuksia ole. Jos olet yrittänyt tulla juttuun, mutta toinen ei tule yhtään vastaan niin olkoon sitten. Et ole yhteydessä tyttöystäväsi vanhempiin ja jos se alkaa tyttöystävääsi liikaa rassaamaan niin jättäkööt sinut sitten.

      Itse tulin ihan hyvin juttuun tyttöystäväni vanhempien kanssa aluksi, mutta tuntuu, että välit ehkä hieman viilenneet kun en jaksa enää mielistellä heille, vaan kohtelen heitä normaalisti niinkuin muitakin ihmisiä. Ei nyt viileät välit vieläkään ole, mutta ei myöskään erittäin ystävälliset niin kuin alkuun.

      Taitaa olla aika tavallista tällainen kun riidan sattuessa naiset monesti tilittävät ongelmiaan vanhemmilleen. Harvemmin kehuvat vanhemmilleen kuinka mukava mies silloin ja silloin oli. Vanhemmat kuulevat miehestä siis lähinnä vain negatiivista ja miksi tuollaisesta ihmisestä kukaan pitäisi?

    • mies_vmmm_

      Itselläni on hieman samanlainen tilanne tälläö hetkellä, taino voisin sanoa takana päin. Itse olen 26v ja nainen 19v ja tyttöystäväni isällä oli vaikeaa sulattaa noin suuri ikäero koska hänen mielestään minä olen jo selvästi aikuinen ja tyttö teini. Ei siinä oikeastaan vaadittu kuin yksi puhelinsoitto isälle jossa pystyin hänet vakuuttamaan että välitän hänen tyttärestään oikeasti. Viime kertainen tapaaminen meni jo huomattavasti paremmissa merkeissä. Ei sillä kyllä minäkin voisin epäillä mitä on kaverilla mielessä jos oma tyttäreni alkaisi 19vuotiaana seurustelemaan 26vuotiaan miehen kanssa.

    • se-on-lorun-loppu

      Miehen EI on yleensä lopullinen jos tyttärestä kyse eikä se nainenkaan kovin paljoa tuosta eroa jos sanoo EI (ei ehkä sano enää mutta ei sulata koskaan).

      Mulla toi tytär tuliaisiksi tumman maahanmuuttajaehdokkaan, kuulemma yhtä ruskee kuin hän ruskettuneena. No, ei mulla ole varsinaisesti tummempia mitään vastaan kunhan pysyvät omissa "roduissaan" ja tämän tehnyt pennuille selväksi jo varhaisteini-iässä. Toiset pennut ei vaan usko. Itse en tule koskaan hyväksymään tuollaista selkeätä uppiniskaisuutta. Elämä on tyttärensä oma mutta mä en siihen enää kuulu sekä päinvastoin.

      Mulla on tietty muutama järkisyykin ja yksi on liika erilaisuus mutta sillä ei ole loppuviimeksimerkitystä. Mulla yksi vaatimus vain ja jos se on liikaa niin hyvästi.

    • Afterlife:,

      Ihan käytännön kokemusta löytyy, uskon vain, että nämä neuvot eivät välttämättä toimi omassa tilanteessasi. Äitini ja isäni on kuollut, mutta isovanhemmat kasvattivat minua suuren osan elämästäni ja jäljellä on kaksi mummoa, toinen ihastui aviomieheeni todalla, kiltti ja suoraselkäinen mies, toinen isoäitini alkoi mustamaalaamaan täydellä teholla, että mieheni on psykopaatti ja haluaa vain rahani, se johtui siitä, että isoäitini haukkui minua ja mieheni raivostui hänelle tästä, siitä se alkoi. Jokin 7 vuotta myöhemmin aviomieheni (6-7 budolajin mestari) pelasti serkkuni murhaajilta (4-5 kappaletta, yhdellä täysin tappava väline ja muilla puukot) serkkuni oli kutsunut aviomieheni mukaan ja heistä ei ollut mitään vastusta hänelle. Sen jälkeen isoäitini kysyi, koska menimme naimisiin ja onnitteli ja siitä lähtien aviomieheni on ollut hyvin pidetty suvussani. Toinen seikka oli se, että samainen serkkuni oli sakkojen takia joutunut vankilaan, lahjakas graffiti taiteilija ja maksoimme sakot. Isoäitini on ns. kroppanarsisti, eli huomionhakuinen persoonallisuushäiriö, näillä tyypellä on aina jotain vikaa päässä, enhän tunne sinua, toinen vaihtoehto on, että kyseinen henkilö pitää sinua kusipäänä ym.

    • kok aika parantaa

      Vastaavia tilanteita on ollut aina ja tulee olemaan...niin itse pärjäsin appiukon kanssa mutten anopin hän oli kamala...heti alkuun....mutta eipä pojalle valintenkaan löytäs oli sellainen ....eli itse hyvä muut ei osaa mitään.....eli muuttakaa omaan asuntoon....eläkää elämänne...antaa apin olla...ei voi väkisin olla jos toinen jo ovea iskee edessäsi...minullekaan ei sanottu mitään ...opin elämään niin etten välittänyt...anoppi jo kuollut ja eroon päätyi meidän liitto...ei jaksa sellaista....pojista onneksi tuli hyviä ihmisiä ..toiset huomioon ottavia...itse en mee neuvomaan nuorempia...yritän mustella ettei ollu helppoa ...annan apua jos pyytävät ja juttelemme ja etenemme nuorten haaveiden mukaan....silleen joku päivä se lapsenlapsikin on tervetullut ja kaikilla olo kiva...sitä sinäkin kaipaat muttet voi päättää toisen puolesta...mutta appiukkona aikanaan voit..sillo on sun vuorosi ..saat päättää miten asian otat niin nytkin..vain osaltasi...elä elämääsi rakkaasi kanssa....tärkein on teidän välit.

    • Mietteliäs mies

      Ihan pakosti alkaa miettimään tässä, että sattuukohan kyseessä olemaan sama perhe johon itse törmäsin kun olin 16 vuotias. Nimittäin rippileirillä tulin hyvin toimeen erään kauniin tytön kanssa ja sinä aikana kehkeyty jo suhdekkin, mutta viimeisenä päivänä kun kaikkien vanhemmat tulivat hakemaan niin tämän tytön isä tuli naama punaisena eteeni ja haukkui hampuusiksi, arvottomaksi pöljäksi, köyhäksi urpoksi ja ties miksi. Lopuksi ajoivat aivan helevetin lujaa pois leirin alueelta niin, että pakokaasut pöllähti kasvoilleni.

      • tsiisus1

        Kyllä siinä 40v mies taantuu itse 25vuotiaan tasolle,jos alkavat yhdessä viihtyä.Ei tietoakaan aikuismaisesta käytöksestä.Meillä ex-ukko on just tällainen.Ei tajua muusta kuin nykymusiikista ja vaatteista,mikä on muotia ja millaiset vaatteet ja kengät pitää olla.Asuu avoliitossa 25vuotiaan tytön kanssa,joka on kouluja käymätätön elintarvikemyyjä.Nolottaa aika lailla lasten takia,että isä menee pahempaan suuntaan koko ajan.Ei itse tiedosta,että ikäeroa tuohon tyttöön on niin paljon,että voisi olla isä ja tytär.Miehen hiukset on oikeasti harmaat ja ohimolta valkoiset ja on nyt alkanut värjäämään niitä punaruskeiksi,ettei ikä näkyisi liikaa!!Naurettavaa!!Tulee ihan Tauski mieleen,taas nuori oon..voi sua ex!!


    • Irtipäästämisen

      vaikeus.
      Tuskinpa kyse nyt on sinusta ja siitä hyväksyykö hän sinut. Jos nyt oikeen tarkkoja ollaan niin ihan joka ikiselle isälle se on vaikea pala huomata olevansa "ei se ykkös mies" tyttärelleen. Varsinkin jos isä ja tytär ovat läheisiä. Se miten se näytetään riippuu persoonasta. Ihan sama episoidi käydään äidin ja pojan "irrottautumisessa", pojan siirtyessä toisen naisen "helmoihin" :)
      Herkkä taiteen laji joka osanottajalta, mutta ratkasu taitaa löytyä vain tyttären ja isän juttelutuokioista.

    • mies kommentoi

      Aika sairas himmee äijä. Siis jos et ole kriminaali tai joku narkkari.

    • Vanhan kansan "hero"

      Eräässä tuttavaperheessä mies on kotoisin eteläisestä Euroopasta eikä appiukko ole vieläkään hyväksynyt vävyä, vaikka aikaa on jo kulunut varsin monta vuotta. Tämä ulkomaalaisvävy on ihmetellyt ääneen muutamankin kerran, kun vaimonsa ei ole ollut kuulolla, appensa avuttomuutta.
      Sanoi ettei se raukka saisi edes ruokaa suuhunsa tai puhdasta vaatetta päälleen jollei anoppi olisi passaamassa joka asiassa. Kova mies on suustaan ja asenteiltaan. Kukahan se lieneekään hyväksikäyttänyt ja ketä heittäytymällä "naisten töiden" ulkopuolelle ja passauttanut itseään jo vuosikymmeniä, ellei suoranaisesti hyväksikäyttänyt vaimoaan. Tällaisella on vielä pokkaa sanoa yhtään mitään mistään tai arvostella ketään, varsinkaan itseään työteliäimpiä ihmisiä.

    • 30v mies

      Monesti naiset takertuvat isiinsä vielä aikuisenakin. Aika rasittavaa kun eivät edes halua kasvaa aikuisiksi.

    • kuningaskanki3000

      Minä(kin) olen sitä mieltä että jos appiukko on tosiaan tuommoinen jäärä niin voi suosiolla etsiä uuden muijan.Joopajoo joku änkee selittämään "mutta jos me rakastetaan toisiammelässynlässyn" et silti halua diilata kaiken sen p*skan kanssa mitä veemäinen suku voi aiheuttaa avioliitto vuosikymmenten aikana.

    • ei haluttu mies

      Oman vaimon vanhemmat eivät selkeästi kanssa hyväksy minua. En nähtävästi ole tarpeeksi rikas heidän tyttärelleen. Vaimo kertoi että he suunnitteliva jo pari vuotta testamenttia niin että en perisi heidän rahojaan muka missään tilanteessa. Hei olemme vasta kolmekymppisiä ja en nyt usko että olemme lähiaikoina mitään perintöjä saamassakaan :) Hyvä vaan että paljastivat todellisen luontonsa jo nyt.

      Itse olen keskituloinen ja vanhemmat keskituloisia. En siis edes haaveile mistään heidän rahoistaa kun en niitä oikeasti edes tarvi. Totuus on kuitenkin se että vaimohan ne perii ja yhteisiähän ne sitten joskus kun olemme itse jotain yli 50 vuotiaita. Huvittaa vain tuollaiset urpot jotka kuvittelevat että joku on huijaamassa heidän rahojaan vaikka ovat vasta kuusikyppisiä ja elossa.

    • Vahva luonne

      On ollut. Oman kokemukseni perusteella suosittelen luopumaan suhteesta ja hankkimaan terveemmän tilalle. Sellaisen jonka ystäväpiiri ja vanhemmat eivät hyljeksi sinua. Mieti asiaa, olet ansainnut oikeuden onneesi ja omaan elämääsi ilman että appivanhempien vastenmielisyys kulkee vuosikymmenten taakkana elämässäsi.

      Omalla kohdallani oli vastaava tilanne ja aikanaan seurustelusuhteesta seurasi ero, ilman mitään selitystä. Epäilen vielä kymmenien vuosien jälkeen että toinen tytön vanhemmista puuhasi aktiivisesti erottamistamme. Ex appivanhemmista toinen oli olevinaan hyvinkin sivistynyt ja brassaili joillakin käytöstapojen tuntemuksella, mutta sisimmässään se kuivakka akka oli kauhean kiero ja hankala luonne. Erakko miesvihaaja.

      Jälkikäteen ajatellen oli hyvä vaan että erosimme. Dominoivat ja hankalat vanhemmat osasivat käsitellä jälkikasvuaan taitavasti siten että jälkikasvunsa elää vanhempien normittamaa elämää, eivät omaansa. Hankalan luonteen omaavien vanhempien lapsista kasvaa hankalia ihmisiä. Traumat kulkevat suvuissa. Satun tietämään että kyseisen vanhemmat jälkeläiset ovat kaikki kuka mitenkin eksyksissä oman elämänsä kanssa kun eivät uskalla elää niin kuin tahtoisivat. Vanhemmiten lapset alkavat muistuttaa vanhempiaan luonteensa puolesta.

      • hulluja1

        Vanhemmat miehet,jotka jallittaa nuoria naisia että siis ikäeroa on yli 10vuotta on ihan pervoja! Katselevat nettipornoa ja yrittävät sieltä matkia jotain juttuja ja toivovat oikeassa elämässä vastaavaa seksiä.Hyi saatana.


    • sopusuloinen...

      Mun mielestä se jo näyttää hienon miehen puolta jos välität mitä sun tyttöystäväsi isä sinusta ajattelee ja ainoa mikä tähän auttaa on puhuminen ja näyttäminen että olet hänen hyväksymisensä veroinen. Sinun pitää kysyä miksi hän ei sinusta tykkää ja sitten yrittää puhua asiat selväksi. Oonpa vähän varma että sulla nyt on jonkunlainen tieto että miksi hän ei sinusta tykkää? Onkai siihen joku syy?
      Älä anna periksi koska niin voitat hänet ja onhan se tärkeääkin jos teille tulee lapsiakin että on sopu suvussa? Tyttöystäväsi rakastaa sua enemmän jos sovit tämän asian ja kyllä hänenkin pitää yrittää tätä asiaa viedä eteenpäin.

    • Kanttipää

      Tehdäänkö vähän analyysia !

      1. Appiukko
      - Onko täysipäinen
      - Miten menestynyt elämässä
      - Luonnevikoja
      - Ihmissuhdeongelmia
      - Muuta olennaista

      2. Sinä
      - Tyhmä
      - Luonnevikanen
      - Haiset
      - Rikollisuustaustaa
      - Alkoholisti
      - Varastelet
      - Elät ja syöt kuin sikalauma
      - Liivimotoristi
      - Vasuri
      - Aseistakieltäytyjä
      - Ympärikusipää

      Ehdotan: Pyydä tyttöystävääsi kysymään SEKÄ äijältä että äidiltään, mikä äijää närästää.
      Anna lista avuksi, kyllä se sieltä nousee.

      Kyllä naimisissa voi olla vihaavankin apen sukulaisena.
      - Vältä tapaamisia
      - Vältä katsekontakteja

    • lihas1

      En minäkään toivoisi tyttäreni haksahtavan vanhaan käytettyyn mieheen.Toivon että löytää oman ikäistä seuraa.Vanhemmat miehet on sikoja ja usein ovat luonteeltaan itsekkäitä,valehtelijoita ja pettäjiä.Usein ne isät on oikeassa.

    • sekasikiö

      ei mieluisa vävy..en ihmettele.Susta liikkuu outoja huhuja ja samoin sisaruksistasi.Kannattaisi kiertää kaukaa koko porukka.Mustalaiset!Tämä vävyehdokas pakeni ulkomaille omia velkojaan karkuun ja samoin lapsen synnyttyä lähti myös menemään.äitivainaansa sai tulemaan takaisin ja olemaan yhdessä lapsen äidin kanssa.Oikea kakara.Täyttää tänä vuonna 38v.On siis ollut ulosotossa eikä osaa hoitaa raha-asioitaan,lapsiaan eikä mitään.Veljet taustalla yrittävät auttaa tätä perheen isopäistä kuopusta.

    • Ajattele itse!

      Seurusteletko appiukon vai tyttären kanssa?
      Oletko menossa yhteen appiukon vai tyttären kanssa?
      Elätkö elämääsi vai annatko sen appiukon haltuun?

      Älä piittaa koko miehestä. Et tar itse hänen hyväksymistä mihinkään.
      "Ei tupata, jos ei tykätä".

    • Anonyymi

      Itselle puoliso otetaan,eikä suvulle. Menin ainoan pojan kanssa naimisiin ja sotaneuroottinen appiukko yritti ja aika hyvin onnistuikin tekemään elämästäni helvettiä. Ympäri kylää kiersi haukkumasana minua. Tein viisi vuotta kahta työtä ja valitti,etten tee mitään. Apen kuolemasta on jo jonkin aikaa,mutta monet täällä uskovat niitä paskapuhetta. Minun rahat on kyllä taloon kelvanneet.

    • Anonyymi

      Hih... Senkun nyt vaan näytät appiukolle,että tosissasi olet,ja rakastat.
      Eiköhän appiukko vielä ymmärrä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe