Hyväksyttävät asumismenot

siruliini-56

Haluaisin tietää miten muilla paikkakunnilla noteerataan sossussa asumismenoja. Täällä Äänekoskella hyväksyttävä vuokra yhdelle ihmiselle on 400e/kk, joka sisältää myös veden. Sähkölaskua hyväksytään yhdelle 32e/kk koko laskusta.
Minulla on sähkölämmitys ja talvisin kuukauden lasku ei koskaan jää alle 100e, lattialämmitystä en kylppärissä henno pitää päällä ollenkaan. Asuminen on tänäpäivänä todella kallista, vaikka en pidä kalliina vuokraa, joka on 500e/kk rivaripäädystä kaksiosta. Tämänpäivän markkinoilla ei paljoa ole halvempia kaksioita tarjolla.
Kun maksan kaikki asumiskuluni, ei todellakaan jää 477e/kk käteen elämistä varten. Harkinnanvaraista tukea on täällä turha hakea, sitä ei tipu.

10

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fasdf afdas

      Muuta halvempaan asuntoon, kunnes sellainen löytyy sossu on velvollinen maksamaan koko vuokran. Ja sähkölämmitteiseen taloon saa korotetun asumistuen.

    • Köyhä eläkeläinen

      Ei maksa täällä, oli painovirhe hyväksyttävät menot vuokrassa 440e/kk on se, joka hyväksytään.
      Asumistuessani on huomioitu lämmitys, mutta tämän kaupungin normit ovat mitä ovat, yhtään ylimääräistä ei heru, korkeintaan lappu "ruokapankkiin" että saat haettua eu-avustuskassin.

      • Kohtuus kaikessa

        Se kohtuus, se kohtuus. Kaksio rivitalon päädyssä on ehkä pikkasen ylellinen yhdelle. Ylellisyydet maksetaan itse. Jos rahat ei riitä, on tyydyttävä vähempään.


    • Köyhä eläkeläinen

      Alkuperäinen kysymys oli, miten muilla paikkakunnilla hyväksytään asumiskuluja sossussa, ei ole tarkoitus keskustella minun asumismuodostani. Siis niitä summia kaipailen.

    • sossu1

      Kirkkonummella maksetaan yksiöstä 577e ja kaksiosta 750e yhdelle ihmiselle. Sinänsä outoa, koska espoossa maksetaan max 650e yhdelle, oli sitten yksiö kaksio tai vaikka kolmio.

    • silläviissiin

      varkaudessa 520e kahdella ihmisellä, ja sen tulee kattaa vuokra, vesi sekä lämpö. käyttösähkön osuudesta en tiedä sanoa, myös hirvittää kun on kylppärissä lattialämmitys ainoana lämmitysmuotona ja vanha kämppä joten sähköä palaa kun sitä on pidettävä päällä muuten menee pakkaselle koko huone.
      itse maksan nyt jo osuuden vuokrasta itse perusosastani kun on kalliimpi kuin tuo raja.

      • silläviissiin

        niin siis meillä on puulämmitys muuten joka sisältyy tuohon vuokraan, ainoastaan tuo kph lämmitys on lämmityslaskua sähkölaskussa, sossu ei tiedä, kai ihmettelee miksi käyttösähkön määrä niin suuri sitten..

        millaisia summia muilla maksetaan sähkölaskua (nimenomaan käyttösähkö, ei lämmitys) ja kuinka monta henkeä taloudessa?
        sori ku toisen alotuksessa kyselen.......


    • Köyhä eläkeläinen

      Äänekoskella hyväksytään yhdelle 440e/kk, sisältää veden, ja sähköä hyväksytään 32e/kk, mulle sanottiin lämmitä millä lämmität. Asumistuessa on kyllä huomioitu lämmityssähkö.
      Eli itse minäkin maksan perusosasta lisää vuokraa ja tietty sähköäkin, eläkeläisen asumistuki lasketaan eri tavalla kuin "ei eläkeläisen", mutta normi mikä normi, siitä täällä ei lipsuta yhtään.
      Neliöistä en täällä tiedä yhdelle tai kahdelle, koska eläkeläisen asumistukeen ne eivät vaikuta.

    • ...
    • Vantaalla.

      Vantaalla kaksio vuokra vajaa 800 ja hyväksytään täysimääräisenä asumistuen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe