Seksuaalinen ahdistelu

Kiusaantunut

JOuduin eilen iltapäivällä elämäni ensimmäistä kertaa työpaikalla työkaverini seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Ollessamme kahdestaan työpaikalla työkaverini kanssa tämä alkoi taputella minua takapuolelle. Sen jälkeen hän otti minut tiukkaan puristukseen, suukotteli kaulaani ja kosketteli minua. Yritin työntää häntä pois, mutten ensiksi onnistunut. Tilanteen pelasti paikalle saapunut toinen työkaverini, joka ei kylläkään nähnyt, mitä tapahtui. Miten minun pitäisi mielestänne toimia? Kannattaako pomolle kertoa? Pelkään, ettei minua uskota ja että joudun naurunalaiseksi, toisaalta pelkään, että tilanne toistuu. Onko joku selvinnyt vastaavasta tilanteesta ja miten?

51

11130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

      mahtoi olla kammottava tunne jollei ollut yhtään varautunut moiseen hyökkäykseen? Kyllä siitä nyt puhua kuitenkin pitäisi, ellei halua että moinen toistuu. Kurja juttu kaikinpuolin.

      • Kiusaantunut

        Kenelle tästä pitäisi puhua? Ahdistelijalle itselleen vai pomolle? Etoo tosi kovaa, itse olen 25 v. ja ahdistelijani 60.


      • Miksa
        Kiusaantunut kirjoitti:

        Kenelle tästä pitäisi puhua? Ahdistelijalle itselleen vai pomolle? Etoo tosi kovaa, itse olen 25 v. ja ahdistelijani 60.

        Jos tunnet, että pomosi voisi hyvinkin ymmmärtää sinua niin saman tien juttusille, sialle kenkää.

        Jos ei toimi, niin työsuojeluviranomaiselle puhelu.

        Kenenkään ei tarvitse sietää tommmosta käytöstä, ei töissä, ei baarissa, eikä kotona (jos ei kiinnosta).


      • vielä enemmän
        Kiusaantunut kirjoitti:

        Kenelle tästä pitäisi puhua? Ahdistelijalle itselleen vai pomolle? Etoo tosi kovaa, itse olen 25 v. ja ahdistelijani 60.

        luulisi noinkin vanhan jo tietävän mitä saa tehdä ja mitä ei. Jotkut ne vaan ei opi koko elinaikanaan vaikka mitä tapahtuisi.

        No vastaamaan joutuvat sitten kuollessaan viimeistään sille viimeiselle Tuomarille joka näkee, kuulee ja tietää kaiken.


      • hyh
        Kiusaantunut kirjoitti:

        Kenelle tästä pitäisi puhua? Ahdistelijalle itselleen vai pomolle? Etoo tosi kovaa, itse olen 25 v. ja ahdistelijani 60.

        Oli ikä mitä tahansa, hyi helvetti! Ei voi muuta sanoa.


      • ahditelian voittaja
        Kiusaantunut kirjoitti:

        Kenelle tästä pitäisi puhua? Ahdistelijalle itselleen vai pomolle? Etoo tosi kovaa, itse olen 25 v. ja ahdistelijani 60.

        suosittelen sinua puhumaan esimiehellesi, hänellä on
        velvollisuus puuttua asiaan. Itse jouduin työpaikallani vartian ahdistelemaksi, kas kummaa 60 vuotias hänkin, tosi vastenmielinen ja typerä.
        Ahdistelu oli vihjailua ja lähentely tosi hienovaraista. Koin tilanteen ahdistavana ja sanoin ensin hänelle ja kun ei ymmärtänyt puhuin esimiehelleni joka kiitos luojan on fiksu mies.
        Ahdistelu loppui ja saan tehdä työni rauhassa, ainoastaan tämä typerys alkuaikoina käveli ohi ja sanoi sillälailla. Ai vittu kun nautin siitä että jätkä sai jauhot suuhun ja minä hymyilen vahingoniloisesti. Muuten vartian tilalle haetaan uutta.


    • varma asia

      taisi olla niinpäin ettet saanut ja nyt olet yhtenä lukuisista keksinyt oivan tavan kostaa hylkäys. hyvin toimii. mies lentää ulos ja tekee itsarin kun ei muuta mahdollisuutta jää, kun töihin ei enää pääse ja naiset hylkii ja sinä naurat paskaisesti päälle.
      hirttää tulisi tuollaiset naiset.

      • muistuttaja

        se hirttää pitäisi ja munista ensin että saisit oikein tuta!


      • Kiusaantunut

        Toisaalta ymmärrän kyllä, että noinkin voi asian nähdä ja epäillä, että valehtelen. Pohdittuani asiaa eilen mieheni kanssa päätin antaa asian toistaiseksi olla ja koittaa käyttäytyä ko. henkilöä kohtaan mahdollisimman viileästi, jotten ainakaan missään nimessä antaisi aihetta minkäänlaisille epäilyille. Mikäli tapaus toistuu, otan asian puheeksi erittäin fiksun, ymmärtäväisen ja tasapuolisen pomoni kanssa. (Epäilijöille tiedoksi; pomoni ei ole ikäiseni nainen, vaan ahdistelijani ikäinen mies.)


      • Mikko

        Näitä ahdistelujuttuja, pitkään jo ollut sama homma. Kyllä se loppuu kun alkavat saamaan.


      • Rahaton
        Kiusaantunut kirjoitti:

        Toisaalta ymmärrän kyllä, että noinkin voi asian nähdä ja epäillä, että valehtelen. Pohdittuani asiaa eilen mieheni kanssa päätin antaa asian toistaiseksi olla ja koittaa käyttäytyä ko. henkilöä kohtaan mahdollisimman viileästi, jotten ainakaan missään nimessä antaisi aihetta minkäänlaisille epäilyille. Mikäli tapaus toistuu, otan asian puheeksi erittäin fiksun, ymmärtäväisen ja tasapuolisen pomoni kanssa. (Epäilijöille tiedoksi; pomoni ei ole ikäiseni nainen, vaan ahdistelijani ikäinen mies.)

        ..naiselta joka jatkuvasti muiden nähden oli minussa kiinni, jota yritin vältellä parhaani mukaan, mikä oli kaikkien tiedossa. Keltään vaan ei kysytty.


      • apostoli paavali

        Ai 25v nainen ei saanut tuhkamunaselta 60v sialta? Joo, sepäs harmittaa! Yritä sinä "varma asia" löytää se suhteellisuudentajusi jostain sieltä katkeruutesi keskeltä...


      • Poju
        apostoli paavali kirjoitti:

        Ai 25v nainen ei saanut tuhkamunaselta 60v sialta? Joo, sepäs harmittaa! Yritä sinä "varma asia" löytää se suhteellisuudentajusi jostain sieltä katkeruutesi keskeltä...

        Nuoret naiset vanhempia miehiä yritä ?
        Ainakaan johtoasemassa olevia. Olin pokena töissä, pieni palkka, ei mitään asemaa mutta siinä kun esillä oli kuitenkin päättämässä kuka sisään pääsee ja kuka ei, useampikin nuori nainen kulkusissa kiinni ja kaikenlaista sai kuulla. Sekä minä että työkaverit, osa jo lähempänä eläkeikää kuin poikuusvuosia. Esimerkiksi tuollaisia uhkauksia jollei sisään liika humalainen nainen päässyt - eivätkä koskaan luovuta, mies antaa yleensä heti periksi. Toisin kuin osa naisista.


      • hyvä
        Mikko kirjoitti:

        Näitä ahdistelujuttuja, pitkään jo ollut sama homma. Kyllä se loppuu kun alkavat saamaan.

        Mikko that´s my man!! Sulla on asennetta. Tuli mieleen, että ootko ollut Raahessa töissä koskaan? Ja poltteletko piippua, niinkuin eräs entinen työkaverini?


      • mikko
        hyvä kirjoitti:

        Mikko that´s my man!! Sulla on asennetta. Tuli mieleen, että ootko ollut Raahessa töissä koskaan? Ja poltteletko piippua, niinkuin eräs entinen työkaverini?

        jos sitä itse tuntee viehtymystä piippuun ei se sitä sano että muutkin niin tekisi.
        eli pidäs ny suuta vähän pienemmällä ettei lähde työpaikka josset sitten raksalla tai mainostoimistossa duunaa.
        meiltäkin lähti koko pilviporukka firman bileistä suoraan kilometritehtaalle eikä ketään käynyt sääliksi.


      • *Annabelle*

        Niinhän se on että jos uskallat kaiken häpeällisen toiminnan jälkeen avata suusi ja vastustaa sitä mikä loukkaa sinua niin sitten se onkin vaan vitsi ja kyllähän jokaisen naisen pitää olla seksikäs ja haluakas jokaisen kähmijän haluille.Voi helvetti.


    • perskutarallaa

      lähestymiskiellolla, jos ei viesti mene perille. Tuo äijähän on selvästi vähän vinksahtanut, kun ei ymmärrä hakea ikäistään seuraa. Kyllä se jonkinlaisesta ymmärryskyvyn puutteesta kielii, jos ei omanikäiset kiinnosta.

      • Outoa käytöstä

        Oliko savolaisista kysymys? Hehän kuulema naivat toisiaan. Luuleko he itsestään jotain. Aivan puistattaa.


      • Poju

        Naiset ei koskaan siitä edes tee syytettä.
        Silloin tekevät jos eivät itse saa tai muusta syystä mies vituttaa.
        Se on sitä naisen logiikkaa se.


    • Tehnyt niin

      Kunnon sarja niin pysyy kaukana.

      • tietäväinen.

        Rikoslaissa on määritelty työpaikkakiusaamisessa myös työpaikalla kohdistuva seksuaalinen ahdistelu. Tutkipa sitä ja saa korvaukset tuosta ahdistelusta.


    • yhtä kiusaantunut

      Ettekö ole kuulleet, että jos jollain on tapana käpälöidä kaikkia muitakin ei siinä silloin ole mitään ihmeellistä. Niin sanoi minun pomoni minulle.

      • *Liljankukka*

        Mullakin tuttavaperheen isä sanoi lähenneltyään ja suudeltuaan mua kotonaan että mitään ei ole tapahtunut...sen mielestä on ihan normalia suudella kaikkia naisia ketä eteen sattuu..Onkohan sen vaimo samaa mieltä?Olis kiva tietää .Se haluaa vaan alistaa mua omaksi seksikaverikseen omien himojensa tyydyttämiseen.Ja sit kun siihen menisin mukaan, niin se kiristäisi mua lisää mukaan kaikkeen paskaan sillä uhalla että kertoo kaikille mikä huora mä oon.Joo en mee kyläänkään enää sinne.MÄ en kaipaa semmoista paskaa elämääni.En halua nähdä sitä enää ikinä.
        Kyllä kauniilla naisella on raskasta tämä kulkeminen...aina saa olla piikit pystyssä kuin siilellä ja varoa jokaista sanaa ja liikettä ja katsetta.ettei vaan anna mitään aihetta..ostan muslimi puvun ja kätkeydyn sen alle...ja teippaan suuni kiinni etten sano mitään väärää enkä heitä vitsiä enää kenenkään kanssa.


    • Ei vaihtoehtoja

      2 viikkoa ennen määräaikasen työsuhteeni loppua jouduin pyytämään loppuajaksi sairaslomaa ja sainkin.Romahdin täysin,tunsin jo itsekin sekoavani.Aloin tuntea itseni täysin kelvottomaksi,ihmisraunioksi,jolla ei mitään arvoa..
      Kestin 3 kuukautta seksuaalista ahdistelua,puheita,kosketuksia.Välillä haukkumista,miten hullu ja vanhanaikainen olin ja ahdasmielinen seksin suhteen,kun en kommentoinut mitä intiimeihimpiin kysymyksiin.Itse en todellakaan tunne itseäni ahdasmieliseksi,huumoriakin löytyy rutkasti ko. asioiden suhteen,siksi kai aluksi en välittänyt pomoni puheista.
      Tämä oli jokapäiväistä,ja joka hetkistä.Pomoni ei koskaan puhunut mitään "normaalia jutustelua",kaikki puheet liittyi seksiin.
      Jatkuvasti yritti nostaa paitaa,kurkkia hihasta paidan sisälle,kouri takapuolta,tissejä,tuli halaamaan takaapäin niin että mä tunsin oikein miten sen muna sojotti mun takapuoleen.Mä yritin estellä minkä pystyin ja samalla tehdä työtäni,joka oli kiireistä.Joskus kun sanoin tiukammin et nyt lopetat nin tää hermostu niin et meni takahuoneeseen ja potki kaikkea mikä lattialla oli ja kiroili.Se oli tosi pelottavaa,loppuvaiheessa aloin pelätä et se raivoissaan tekee mul jotain,lyö tai jotain.
      Koskaan en ole antanut hänen ymmärtää yhtään mitään muuta mein välille kuin työsuhteen.Hän tiesi et elän avoliitossa,mut ei se tuntunut häntä haittaavan.Itse hän on myös avoliitossa ja pienen lapsen isä.
      Mulla on huono omatunto,vaik ei tosiaan pitäis.Yritin hoitaa työni kunnialla loppuun,mut en jaksanut ja nyt olen siinä kunnossa et en varmaan ilman terapiaa tästä kokemuksesta selviä.
      Mitään syytteitä en uskalla nostaa,aletaan vielä mua syyttää jostain,ei ole muuta vaihtoehtoa kun yrittää unohtaa tollanen sairas paskiainen!

      • maikki

        On se kumma, kun ette uskalla sanoa suoria sanoja! Kyllä normaali ihminen uskoo, kun tarpeeksi lujasti sanoo.


      • Kiusaantunut
        maikki kirjoitti:

        On se kumma, kun ette uskalla sanoa suoria sanoja! Kyllä normaali ihminen uskoo, kun tarpeeksi lujasti sanoo.

        Eli nimenomaan NORMAALI ihminen uskoo puhetta. Läheskään kaikki etenkään seksuaalista ahdistelua harrastavat eivät kuitenkaan ole normaaleja eikä puhe ja kieltäminen läheskään aina auta.


      • *Liljankukka*
        maikki kirjoitti:

        On se kumma, kun ette uskalla sanoa suoria sanoja! Kyllä normaali ihminen uskoo, kun tarpeeksi lujasti sanoo.

        Kun mun työkaveri joka on muuten hauska tyyppi kertoo miespuoliselle työkaverille että voin mennä vessaan ravistelemaan sen mulkun kun se on käynyt kusella,niin mä oon niin äimänä etten saa sanaa suustani.Nyt kun olen pari päivää sitä miettinyt tiedän että menen kertomaan sille päin naamaa mitä mä siitä ajattelen.Se loukkaa mua.Se itse haluaa mua ja on sen sanonutkin pikkujouluissa päissään.SIt se alistaa mua sanoillaan tämmöiseen paskaan.Sillä hetkellä kun ne puheet tulee suusta se liittyy jotenkin kokonaisuuteen jossa keskustellaan yleisesti ja sit vedetään joku naisparka siihen mukaan.Mäkin haluan heittää läppää ja vitsailla mut joskus ne kommentit vaan sattuu.TUnnen itseni likaiseksi ja halvaksi.KUn oppisi pitämään suunsa kiinni..Olen liian hidasälyinen ja kiltti sanomaan heti vastaan.Mut on kasvatattu kohteliaaksi ja olen aina elänyt poikien kanssa ainoana tyttönä.Siksi en osaa pelätä miehiä aikuisenakaan vaan pidän niitä tasavertaisena kaverina.Ehkä se just ärsyttääkin niitä kun kommentoin asioita rohkeasti.Ja olen luonteva heidän seurassaan enkä pakoile.Sehän sit näyttää jo itsensä tyrkyttämiseltä.Eräs tuttavaperheen isä on ahdistellut mua kotonaan ja nyt en mene sinne enää kylään.Liika avoimuus seksiasioissa saa miehet sekoomaan.Siitäkään ei saa puhua niinku säistä.Kai mä joskus opin kulkemaan hiljaa...vain siksikö että olen nainen????miksi naisen pitäisi olla hiljaa aina.MIksi mies saa öykkäröidä rauhassa ja puhua likaisia juttuja ja naisen pitää sitä sietää...mä en kyllä alistu siihen.Vittu mä sanon kyllä suorat sanat sille.Kun ensi kerran tulee puhetta aiheesta.En kuitenkan halua menettää muuten hauskoja työkavereitani joten yritän puhua kahdenkesken ja palauttaa tasapainoon asioita.HIukan semmoista suunnan tarkistusta....huh.


      • *Annabelle*
        maikki kirjoitti:

        On se kumma, kun ette uskalla sanoa suoria sanoja! Kyllä normaali ihminen uskoo, kun tarpeeksi lujasti sanoo.

        Olin olevinani hauska ja välitön ja luulin että kaikki oli vaan vitsiä.Hauskanpitomme rajoittui vain juttuihin ja siitä pidettiin kiinni kunnes se ei enää riittänytkään hänelle.Kyläillessäni siellä hän alkoi kiertää mua kuin kissa kuumaa puuroa ja hiveli ja kuiski sanoja korvaani.Lopulta puristeli ja suuteli.Kun siitä pääsin karkuun ( en sano etteikö se tuntunut sillä hetkellä ihan hyvältä ja kiihottavaltakin)tuli kamala olo.OLemme naimisissa molemmat eri tahoilla ja olen sanonut etten halua siitä muuta-vain piritystä harmaaseen arkeen..hän ei kestänyt enää sitä vitsailuamme.Vaan halusi toteuttaa fantasioitaan oikeasti.Mikä on sinänsä ihan ymmärrettävää,mutta kun olen sen sanonut niin monesti etten halua loukata hänen perhettään enkä omaa puolisoani,koska kuitenkin rakastan omaani..
        Ei kannata leikkiä tulella.Nyt en voi mennä enää heille kylään ollenkaan.Pakko vetää raaka raja.Leikin loppu.Sanoissa on valtava voima...viekoittelussa ja vieroituksessa.


    • kuusikymppinen gigolo

      No kai aikuinen osaa sanoa ei, jos ei niin sittenpä olet ahdisteltavissa.

      • n_23

        Sulta pitäis ilmeisesti repiä pallit irti.


      • pomo

        Minun pomoni koetti tyrkyttää itseään minulle monta vuotta ja kerran turhautuneena kysyi, että miksi minä en kelpaa. Sanoin suoraan, että minua ei kiinnosta, monta kertaa. Kun mies kuuli, että minulla on miesystävä, hän aloitti valtavan mustamaalauskampanjan minua vastaan. Kertoi muille, mitä minä muka olin heistä sanonut ja masinoi näin minulle todella tukalat ajat. No onneksi kävi niin, että hänen toiminnastaan oli muutkin valittaneet, eri syistä ja viime viikolla eräs kyllästynyt oli mennyt ylimpään virastoon ja kertonut myös oman tapaukseni ja kaikki muut hänen tökeryytensä. Itse en sitä uskaltanut tehdä. Lisäksi hän koko ajan utelee mitä teen ja sitten levittää nämä jutut omine muunnoksineen. Hieno esimies!


      • *Annabelle*
        pomo kirjoitti:

        Minun pomoni koetti tyrkyttää itseään minulle monta vuotta ja kerran turhautuneena kysyi, että miksi minä en kelpaa. Sanoin suoraan, että minua ei kiinnosta, monta kertaa. Kun mies kuuli, että minulla on miesystävä, hän aloitti valtavan mustamaalauskampanjan minua vastaan. Kertoi muille, mitä minä muka olin heistä sanonut ja masinoi näin minulle todella tukalat ajat. No onneksi kävi niin, että hänen toiminnastaan oli muutkin valittaneet, eri syistä ja viime viikolla eräs kyllästynyt oli mennyt ylimpään virastoon ja kertonut myös oman tapaukseni ja kaikki muut hänen tökeryytensä. Itse en sitä uskaltanut tehdä. Lisäksi hän koko ajan utelee mitä teen ja sitten levittää nämä jutut omine muunnoksineen. Hieno esimies!

        Aloin saamaan tekstiviestejä tuttavaltani ja siellä oli härskejä vitsejä sun muuta.Sit alettiin kehua mua ja kuinka hän on jo pitkään katsellut mua sillä silmällä .Oin niin äimissäni etten uskonut korviani.Kun en itse ole koskaan häntä ajatellut sillä tavalla.MUtta miten sen toinen ottaa.JOs sanot kiitos ei niin loukkaat hänen miehistä itsetuntoaan ja jos lähdet mukaan muka vitsaillen ja olet ottavinasi sen kevyesti niin sitten oletkin jo mukana siinä leikissä ja seurauksena joudut pataan kiehumaan.Meillä on töissä samantyylisiä juttuja ja niihin menee helposti mukaan.Mietin että miten ahdistavaksi muut ovat kokeneet ne meidän vanhempien jutut kahvihuoneessa.JOS olen sanonut jotain tyhmää niin olen kyllä käynyt oikaisemassa sen myöhemmin,koska se on kuitenkin meidän kaikkien työpaikka jonne on pakko tulla joka päivä.Yritän itse ottaa vastuuta omasta käytöksestäni.Uhkea ulkomuotoni herättää huomiota vaikka työvaate peittääkin sen aika hyvin.Sille en voi mitään se kulkee mukanani koko ajan.Pukeutumisella voi hillitä hiukan sitä mitä ulospäin näkyy.
        Uskon että sinun tapauksessasi on hyvä puhua ääneen kaikki mitä hän sulle sanoo ja haettava muilta työkavereilta siihen tukea.Jos se olisi osannut perääntyä hiljaa nin se asia olis jo ohi,mutta asioiden vääristely ja julkisuus tekee sen nyt tosi hankalaksi.Se pilaa koko työpaikan ilmapiirin.Hänellä on ilmeisesti tarvetta terapeutille muutenkin.Joku asia on pahasti pielessä hänen omassa elämässään.Varmaan kokee yksinäisyyttä ja huonoutta kun ei ole omaa naista.Se on taito sanoa kauniisti pakit.PItää yrittää sanoa että sori kun olis tavattu aiemmin mut olen jo löytänyt ihana miehen rinnalleni.silloin hänen miehinen itsetuntonsa ei saa sitä ikävää kolausta.Ettei hän kelpaa.ME ollaan niin ihmisisä kaikki..puutteinemme..voimia sulle.Ja käsi sydämmelle.


    • työsuojeluvaltuutettu

      Kerrot asian työsuojeluvaltuutetulle. Hänen kanssa keskustelette, että miten sinä haluat asian edetä. Ehdottaisin, että menet tsv:n luo ja sitte menette työsuojelupäällikön juttusille. Mutta miten haluat asian edetä se on tärkeintä.

    • Ympäripyöreitä vinkkejä...

      Ensinnäkin LOPETA SE PELKÄÄMINEN. Sillä et tee muutakuin itsellesi hallaa... ja saat kärsiä lopun ikääsi jos aina menet lukkoon kriisitilanteissa.

      Toisekseen, nosta aivan saatanallinen äläkkä tilanteesta, tuo julki koko firmalle missä mennään. Kumpiko on pahempaa? Joutua EHKÄ naurunalaiseksi ja puolustaa kunniaansa vai kärsiä jonkun vittupää-pullanaaman idioottimaisista tempauksista ja lopulta sitten saada hermoromahdus?!

      Edellisissä viesteissä tuli ihan hyviä neuvoja miten asiaa kannattaa lähteä virallisia teitä myöten purkamaan, mutta joskus on tehokkaampaa pamauttaa kuvainnollisesti tekarit kurkkuun mölvästeiltä ja panna piste koko touhulle heti alkuunsa.

      • hyi olkoon

        miestä ole perättömien juttujen takia murhattu tässä maassa jossa naista kuin naista uskotaan, puhui sitten ihan mitä tahansa ?


      • sekopää
        hyi olkoon kirjoitti:

        miestä ole perättömien juttujen takia murhattu tässä maassa jossa naista kuin naista uskotaan, puhui sitten ihan mitä tahansa ?

        ...mutta noin niinkuin yleispätevänä neuvona tuo itsensä puolustaminen toimii erittäin hyvin, molemmilla sukupuolilla:

        Jos esim. nainen alkaa miehestä levitellä mainitsemaasi perätöntä tietoa: NOSTAKAA ÄLÄKKÄ JA TEHKÄÄ OMA KANTANNE SELVÄKSI! Sitä "tekarit kurkkuun" menetelmää - sanan varsinaisessa merkityksessä - en tässä tilanteessa suosittele, mutta kova ääni ja itsevarma asenne riittävät.

        Ja jos eivät riitä niin vaatikaa näyttöä että esim. ahdistelua on tapahtunut, ja viekää asia vaikka oikeuteen, tuskin yksikään oikeus pelkkään naisen sanaan uskoo, kunhan mies osaa panna hanttiin tarpeeksi määrätietoisesti.


    • mopman

      Minua lähentelee taputtelemalla ja halailemalla 60-kymppinen yhteyshenkilö(mies). Itsekin olen mies. Siinä on varomista ettei homo tule jakelemaan pikahalauksiaan. Luulisi sen ikäisen jo tajuavan jotain työelämän pelisäännöistä. Tuntuu todella vaikealta sanoa mitään kun itse on palvelualalla. Aamulla talokin on usein tyhjähkö. Taitaa pian olla aika sanoa stop tai puhua hänen esimiehelleen. Jos taas tyypillä vain on moinen tapa on vaarana loukata häntä. Kuitenkin tällaiset tilanteet ovat harvinaisia joten ne tuntuvat sitten täysiltä ylläreiltä. Ymmärrän miltä sinusta tuntuu.

    • *Liljankukka*

      Kai tässä on lähdettävä itsepuolustuskurssille kun ei osaa varautua toisen kiinnikäymiseen...miehet luulee että nainen on otettavissa aina kun kohdalle osuu.Nosta polvea ja potkaise munille.Hommaa sähköiskun antava laite käteesi ja anna sille kunnon tälli munille.Ei se montaa kertaa yritä.Sehän tässä pelottaa kun miehet on yleensä fyysisesti vahvempia että jos rupeet oikein vastustamaan se vaan kiihotaa niitä ja sit ne pitää vaan kovemmin kiinni.Ja se karkaa käsistä ja joutuu vielä raiskatuksi.
      Kyllä on vaikeaa olla hiljaa ja huomaamaton kun tissit kasvaa.Tekisi mieli pukeutua kaapuun ja peittää kaikki naisen muodot.Todella ahdistavaa.Näistä pitäisi keskustella enemmän ääneen.Meilläkin puhutaan töissä kahvihuoneessa kaikkee mahdollista maan ja taivaan väliltä ja kun on miehet ja naiset saman pöydän ääressä niin siitä kehkeytyy helposti kaikenmaailman virityksiä.Mitenkähän sitä oppisi pitämään pienempää suuta...ennekuin sattuu pahempia.Kiusoittelukin on hauskaa ja piristää päivääni useimmiten.MIssä se raja vedetään....ettei tule ongelmia.Kun ihmiset on niin erilaisia.

      • sanottiin

        että saahan poikamies yrittää,kun kerroin ahdistelusta.
        En saanut siitä pahempia traumoja,kun tein ulkotöitä ja pystyin välttelemmään hyvin.

        Ota asia puheeksi työpaikalla.
        Muuten luulee,että sinua SAA ahdistella.

        Ei niin sairasta ihmistä pidetä töissä,joka ei sanaa usko.
        Sinua pidetään tyhmänä,jos olet muka,kun mitään ei olisi tapahtunut.
        Kysy vaikka muilta työntekijöiltä,onko äijä heitä lähennellyt.
        Kysy myös miespuolisilta...


    • nainen..,,

      joutui ahdistelluksi rakennustyömäälla siivotessaan.
      Eräänä päivänä hän sai äijästä tarpeekseen.
      Nainen heittäytyi kahvitaolla pöydälle makaamaan ja sanoi,että tule panemaan,kun niin paljon haluat.
      Paikalla oli muitakin miehiä ja naisia.
      Äijä oli niin nolostunut,että oli ottanut pika puoliin lopputilin.

      Toinen tapaus myös rakennustyömaalla.
      Siivooja oli tokaissut härskiä juttua heittäneelle äijälle,että kohta saat mopista päähän jos et lopeta.
      Oli loppunut.

      Joten nolaaminen on paras puolustus.
      Ota asia puheeksi,kun porukkaa on paikalla.
      Ole ovela!!!!!
      Laukaise tilanne.NOLAA SE!!!!!

    • SisuPussiSissi

      Mene ihmeessä pomosi puheille ja jos hän ei puutu asiaan, niin liittoon sitten.
      Voisit kyllä tehdä ahdistelijalle selväksi, ettet siedä tuollaista kohtelua, mutta omasta kokemuksestani tiedän että ahdistelijat harvoin antavat periksi. He luultavasti olettavat toisen esittävän vaikeasti tavoiteltavaa tm.
      Itse jouduin heti samantien naispuolisen kollegani ahdistelemaksi aloitettuani nykyisessä työpaikassani, mistä alkoikin kaikkinensa yli kahden vuoden helvetti. Aika pitkälti sen vuoksi, kun en heti uskaltanut nostaa kissaa pöydälle. Pelkäsin seurauksia kuitenkin niin paljon, lähinnä sitä että tilanne kääntyy minua vastaan ja menetän työni, mikä kuitenkin on minulle se tärkein juttu. Ja tietysti ajattelin selviäväni itse omin neuvoin tästä ongelmasta ja muutenkin oletin hänen kuitenkin olevan sen verran järkevä, että se asiallinen torjuminen menee perille kunhan sitä jaksaa tarpeeksi usein ja selvästi toistaa.
      Lähinnä se kylläkin oli hänen puoleltaan parisuhteeseen painostamista, koska hänen avoliittonsa oli (ja taitaa olla vieläkin) kriisissä.
      Fyysinen ahdistelu oli onneksi aika "pientä", lähinnä yritystä suudella väkisin ym mutta henkisesti se oli todella raskasta.
      Minun olisi pitänyt tehdä lapsi hänen kanssaan, viedä hänet vihille ym koska hän ei saa kotona edes seksiä. Ja tätä oli niin töissä kuin vapaallakin, hän saattoi soittaa 3-4 kertaa 2 tunnin aikan plus viestit lisäksi.
      Sanoin monta kertaa suoraan hänelle että en todellakaan aio aloittaa minkäänmoista suhdetta hänen kanssaan, mutta hän vain yltyi siitä. Loppujen lopuksi hän jo puhui mm äidilleen olevansa kanssani yhdessä ja yhteenmuuttokin on jo lähiajan kysymys. Hän myöskin ajeli aina välillä kotini ohi ja ilmoitteli minullekin, mitä olin tekemässä ja kenen kanssa, jos satuin olemaan ulkona.
      Sitten kun hän viimein tajusi antaa periksi(lähinnä siksi kun hermostuin hänelle tästä väijymisestä), siitä alkoi yli vuoden mittainen suht rankan työpaikkakiusaamisen jakso, minkä hän lopetti vasta sitten kun haukuin hänet sairaaksi ja uhkasin tehdä tästä kaikesta julkisen asian. Tosin hän vieläkin hän on ajoittain aika outo minua kohtaan, ja luulenkin hänen olevan hieman katkera asioista, mutta nyt sentään saan tehdä työni rauhassa ja olla kotona pelkäämättä.
      Eli, älä aikaile yhtään. Teet vain karhunpalveluksen itsellesi, usko pois.
      Koitahan jaksaa:)

    • minua myös

      olen 12 vuotias tyttö ja minua yritti suudella eilen yksi mies ja en pääse asiasta yli ja minua kuvottaa enkä tiedä mitä tehdä. Poliisit on ottamassa miestä parhaillaan kiinni, mutta tuo asia ei niin vain unohdu!

    • fsff

      Tyttörakas, ei taida 12v "ahdistelut" kuulua työpaikkakiusaamiseen, vaikka äitisi sanookin koulun olevan työpaikkasi (:

    • Yli 50 v.

      Kyllä on ikävää kun tuollaiset miehet käyvät nuoriin tyttöihin käsiksi.Varmasti se kuvottaa kun tuolla tavalla loukataan.Onneksi olet rohkea ja uskallat puhua!

    • ahdistaa

      jouduin ite eilen seksuaaliseen ahdisteluun.. olen vasta 14 ja täytän pian 15 ja minulla on tällä hetkellä työ elämään tutustuminen ja päätin että voisin mennä vaikka johonkin ravintolaan töihin viikoks mut en kyllä haluis enää olla siel koska sen ravintolan pomo tuli mun taakse ku otin kebabbii siit rullast pois ja hän otti minun käsistä kii ja oli iha kiinni minussa

    • apuuva

      Apuuva, kävin ahdistelemaan yhtä miestä töissä, kanteli pomolle ja sain kenkää. Törkeetä syrjintää.

    • Anonyymi

      Olin 18v. Tyoharjoittelu paikassa vanhempi mies ehdotteli kaikkia ja sitten sanoin etta en ole kiinnostunut ja kerroin paikan omistajalle joka oli nainen ei uskonu nauro vaan. Toisella kerralla ehdotti et riisuutuisin kerroin pomolle ja taas sama sanoi et valehtelen. Sanoin sille vanhemmalle ukolle et meen tekeen ilmotuksen poliisille. Johon sanoi et jos en alas oleen Sen kans satuttaa iteensa. Ymmarran sun tilanteen tee tyypille selvaksi ettei tollanen sovi ja teet rikos ilmotuksen.

    • Anonyymi

      Kummallisia inisijöitä, kyllä nainen tykkää kun saa melaa mekkoon. Minkäkin olen monta määräaikaista työntekijää ottanut vakinaiseksi pienellä yya sopimukella. Kyllä se vaan tekee vanhana miehenä hyvää kun saa joka viikko nussia nuorta tiukkaa pillua

      • Anonyymi

        Ihanko sopimukella, siis et osaa äidinkieltä, etkä ole mikään pomo tai ottamassa työntekijöitä työhön. Olet vain yksi täysin luuseri tällä palstalla, joka leikkii pomoa. Taidat olla aika lapsellinen ja aivot kuin 5-vee. No, ei voi kuin olla surullinen, ettei mies ole kehittynyt apinasta lainkaan, ja jäänyt kehitys asteen alempaan kategoriaan. Jos leikit mukamas työhön ottajaa, voi, voi, apina aivo. Kukaan ei ole tulossa sinulle töihin, kun et edes omista yritystä tai muuta. Näin vain luuserit miehet kommunikoi, kun eivät osaa muuta. No, ota taas sen työkkärin esite esiin, että saat oikeasti töitä? Kyllä huomaa sinun mielipiteestä että olet työtön mies luuseri, joka alkaa vihaansa piiskoo naisiin, että sitä p.. ja tätä. Kyllä sen huomaan, että kuinka surkimus olet.


    • Anonyymi

      Tässäkään asiassa ei tasa-arvo toteudu. Minua miehenä ei olla koskaan puristeltu perseestä ja ehdoteltu rivoja. Sitä juuri haluaisin.

      • Anonyymi

        Taidat olla aika yksinkertainen mies ja myös todella tyhmä. Jos joku koskee sinuun fyysisesti tai koskettaa tapapuolta niin sen on rikos Suomen lain mukaan eli kts rikoslakia. Katso sinä miten naisiin kohdistuu päivittäin miesten typeriä lähentymisiä. Jos hymyilet ja puhut miehelle, niin se apinalle on mukamas lähentymis yritys? Tai jos et hymyile, niin ole norsun vituilla oleva nainen. Mitä nainen siis voi tehdä, kun mies ymmärtää kaiken väärin päin? Jos et ymmärrä tasa.arvolakia, niin taidat olla aika tyhmä. Kukaan ei todellakaan halua puristella sinua työpäivän aikana eikä myöskään vapaa ajallaan. En ihmettele, että vieläkin olet yksin, jos suhtautumisesi on tätä "apina aivo" luokkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe