Naurettavaa pelleilyä palkkaturvan kanssa!

Pässi

Eli, minut irtisanottiin vuoden 2012 heinäkuun lopulla koska firman rahat olivat loppu ja putiikki pistettiin kiinni. Meitä työskenteli tuolloin minun lisäkseni kaksi muuta, jotka irtisanottiin myös. Työsopimukseeni oli merkitty 3kk:n irtisanomisaika, mutta tuolloin irtisanominen astui voimaan heti.

Pidin kesälomani heinäkuussa, joten "lomaltapaluurahat" (miksikä näitä nyt nykyään kutsutaankaan) jäivät saamatta (tai siis heinäkuun palkassa sain vain osan näistä lomarahoista, eli eikös vielä jotain saatavia sieltä osalta vielä kuuluisi), kuten myös palkkoja jäi saamatta.

Pistin saman tien palkkaturvahakemukset vetämään. Lokakuussa konkurssipesänhoitaja soitti ja kertoi, että tämä yritys oli nyt vasta asetettu konkurssiin.

Joulukuun alussa kävin tekemässä ely-keskuksessa muutoksia hakemukseeni, koskien mm. saatavien hakuaikaa. En missään vaiheessa saanut apua hakemuksen täyttämiseen, joten en ollut tietoinen kaikista saatavista joihin minulla olisi oikeus, kuten esim. tuo irtisanomisjan palkka, sillä konkurssi oli asetettu vasta sen päättymisen jälkeen. Näitä kävin sitten myöhemmin täyttämässä hakemukseeni.

Tässä kun olen soitellut joko hakemuksen käsittelijälle tai sitten konkurssipesän hoitajalle, niin aina siellä odotetaan toiselta suunnalta jotain lausuntoa eikä mistään osata sanoa mitään. Tänään soitin taas tuolle käsittelijälle, niin sanoi että ei ole edes kerinnyt joulukuun jälkeen tätä asiaa koskevia lappusia vilkaisemaan, sillä on ollut 6kk poissa. Lopuksi sanoi vielä, että käsittelyaika on tästä hetkestä kuutisen kuukautta, että ei auta muuta kuin odotella.

En ole onnistunut irtisanomisen jälkeen löytämään uutta työpaikkaa, vaan olen tehnyt satunnaisesti keikkatyötä. Rahasta on siis ollut tiukkaa ja olen elänyt pääasiassa Kelan työttömyyspäivärahoilla. Kelasta olisivat tälle kuulle halunneet selvityksen palkkaturvapäätöksestä, mutta enhän minä sellaista pysty tyhjästä repäisemään kun sellaista ei ole tullut. Koitin olla hakemuksen käsittelijään yhteydessä jos häneltä saisin lausunnon että sitä vielä käsitellään, mutta hän ei vastannut. Kelaan selitin miten asia on, mutta eipä tässä kuussa ole mitään rahoja näkynyt.

Onko tämä nyt ihan oikein tuolta palkkaturvan taholta? Onko minulla tässä mitään tehtävissä? Ainoa millä voin lohduttautua on se, että korkohan tuossa nousee koko ajan... Vaiko?

27

12168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annelijätteenmäki

      Vuonna 1991 Anneli Jäätteenmäen kysymykseen kokoomusministeri Kanerva lupasi parannuksia käsittelyaikoihin. Ei taida olla työnantajapuolella kiirettä asioiden petraamiseen?

      http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/akxhref.sh?{KEY}=KK 170/1991

    • Pässi

      Nyt vähän päivitystä tähän.

      Asia ei ole edennyt mihinkään! Soitin taas pari viikkoa sitten tälle käsittelijälle ja hän vielä ihan pokkana sanoi, että ei ole vilkaissutkaan papereita ja on juuri lähdössä lomalle vappuun asti että menee ainakin kesään asti tämä käsittely.

      Pyysin tämän osastoesimiehen numeroa, ja jatkuvasta pommittelusta huolimatta hän ei vastaa.

      On tämä nyt kumma kun ei asiat hoidu tuolla ja ihminen joutuu näinkin kauan omaa palkkaansa, jonka eteen on raatanut, odottamaan! Aivan nau-ret-ta-vaa. Eikö tässä oikeasti ole mitään ylempää tahoa, joka saisi asioita vähän rullaamaan vahdilla eteenpäin?

      • IT60

        Pitkistä käsittelyajoista voi halutessaan reklamoida ely-keskuksen johtajalle, työ- ja elinkeinoministeriöön sekä eduskunnan oikeusasiamiehelle. Sellaisen vastauksen sain Ely-keskuksen juristilta. Minulla käsittely on kestänyt jo yli 8 kk eikä edelleenkään mitään tapahtu. Tosiaan en soita sinne enää - sähetän sähköpostia, niin on sitten todistusaineistoa, jos jotuu valittamaan.


    • Annelijätteenmäki

      Nyt aidosti kyllä täytyy alkaa toivomaan että palstalle eksyisi muita kokemusperäisiä palkkaturvan kanssa asioineita.

      Homma palkkaturvan suunnalla alkaa vaikuttamaan todelliselta mielivallalta ja ajankuluksi voisi työllistää vaikkapa oikeusasiamiehen konttoria aiheella.

      Mutta niin kauan kuin hakijat itkevät poteroissaan saavat nämä käsittelyä tekevät "juristit" nostaa palkkaa näemmä ilman suurempaa stressiä.

      Ainakin tuo sitoutuminen yhteen tiettyyn käsittelijään kuulostaa käsittämättömältä. Ihan selvää suomea luulisi papereitten olevan, varsinkin jos tapauksessasi pesä on palkkaturvaviranomaiselle vahvistanut saataviesi oikeellisuuden?

    • 321512345

      Palkkaturvasta kirjottelin kyselyä eri palstalle http://keskustelu.suomi24.fi/node/11338312
      Asia on kyllä eri, mutta tuo käsittelyn venyminen ei kuulosta kovin rohkaisevalta.
      Kai tähän joku tolkku täytyy saada, itse laitoin liiton lakimiehen selvittelemään asioita, onhan sinne tullut 15 vuotta makseltua että otetaampa vähän takaisinkin.
      Lomarahaa palkkaturvasta ei saa, lomakorvauksen kyllä, eli loma-ajanpalkan. Olipahan käsittämättömän vaikea täyttää hakemus, onneksi sain liiton edustajalta puhelimitse neuvoja, ei niitä lappuja ole perustallaajan täytettäväksi tehty.

    • rob1

      Minulla menii myös asiat palkkaturva käsittely on kestänyt jo 7kk ja kun soitin sinne ja kysyin että milloin saan päätöksen sit ne sanoit että heillä on ruuhka ja see päätös voi tulla vuoden päästä ja vielä sanottiin että ei kannatta soitta sinne joka viikko jos ei ole raha menee sossu tai ota pankista lainaa ja lyödin luuri kiinni. Näin hoida palkkaturvaa asioita!!

      • 09.123.87

        Vilpittömästi en osaa kertoa kuinka kauan palkkaturvan käsittely kestää.

        Mutta en voinut välttyä kiusaukselta postata tähän aiheeseen liittyvää viestiäni.

        Tuttuni oli liki 14 vuorokautta syömättä kotonaan, vettä juoden. Sitten lompsi sossuun vapisevine käsineet, että ei ole tullut syötyä aikoihin.

        Sossu otti tuttavani tosissaan, ja teki hänelle pikapäätöksen. Sitten sossu kysyi, että josko sinulla olisi pankkikorttia, jolla nyt kävisit hakemassa kuitin hakemuksen liitteeksi. Niin hän meni ja toi kuitin.

        Mutta nyt sossun täti meinasi melkein hypätä tuoliltaan - MITÄ
        Te tulette hakemaan toimeentulotukea 15000 talletuksella !

        Tuttavani siihen, että mistä on kysymys - en ole syönyt 14. vuorokauteen.

        Sossu siihen, että teillä tämän pankkiautomaatin kuitin perusteella on rahaa pankkitilillänne 15000 €.

        Ja siitähän se riemu sitten syntyi, kun ystäväni oli saanut rahat just tililleen, että itsekkään ei saanut asiasta minkäänlaista ennakkotietoa.

        Äkkiä ne menivät nuo 15 tonnia ja sitten sossussa hypittiin riemusta.


      • tarinaaaa

        Palkkaturvan maximikatto on 15200€, josta 0-5000€ ennakonpidätys 30% ja 5000-15200€ 50%.
        On ollu kova jätkä ku on kiertäny verotki =D
        Muuten oli iha kiva tarina ;)


    • hovis63

      Moi
      Hakemus palkkaturvaan Toukokuussa 2015 ja odottelua ja soittelua. Myös yhteyttä lakimieheen on otettu. Nyt keksivät siellä, että veroprosenttia ei ole tiedossa heillä.( Virkailija täytti hakemuksen) Oma veikkaus on,että ollaan pallottelun kohteena, kukaan ei halua maksaa. Meillä saatava summa alkaa olla jo aika iso. Lainat menee perintään maanantai, ei saada enää siirrettyä. Mitä tehdä? Pitääkö heittää lusikat nurkkaan ja ruveta ryyppäämään. Mitään ohjeistusta ei todellakaan ole saanut koko aikana, vaan on itse pitänyt soitella ympäriinsä. Onko muuten laillista, että joutuu elämään kokonaan ilman mitään tuloja?!!! ei toimeentuloturvaa ei päivärahaa.

      • 5468

        Kuulostaa ihan jutulta, mitä kannattaisi tarjota iltapäivälehdille. Vaikka tässä ketjussa asiat on useamman vuoden ajalta, niin varmaan löytyisi jutun juurta lehteen.


    • näinmeillä

      Purin työsopimuksen(työsopimuslakiin perustuen), koska työnantaja ei maksanu palkkoja puolenvuoden aikana täysimääräsinä(jätti rankasti noudattamatta velvotteitaan(summa oli mennyt reilusti yli 15000€)), sain vaan uhkailuja ja valheita kysyessäni palkoista, purkamosesta koitui työkkäristä 3kk karenssi, joka oli laiton, kumottiin vasta 12kk kuluttua. Nyt palkkaturvassa asia on edelleen, sekä kun kysyin että eikö odotusajaksi viimevuonna ilmoitettu 4kk, niin virkailija NAURESKELI "kyllä se on jo tuplat, tai jopa triplat". Kysyin selvällä suomen kielellä "mitä minulla on tehtävissä asian kiirehtimiseksi, sillä on kohtuutonta odottaa palkkaansa yli 14kk"?, toistin kysymystä ja sain vastaukseksi ettei hän ymmärrä mitä tarkoitan!

      KYLLÄ luitte kaikki aivan oikein, käräjillä vahvistettiin saatavat ja liitettiin pt-hakemukseen, eli leimalla varustettuna näkevät saamisieni määrän... mitään ei tapahdu, tästä alkoi velkaantuminen! Kiitos. Suomi nousuun, näin pidetään huoli omistaan!


      ON IHAN *******MOISTA NÖYRYYTYSTÄ JUOKSUTTAA IHMISIÄ SOSSUUN, KOSKA OVAT TEHNEET TÖITÄ SAAMATTA PALKKAANSA, KOSKA ***** KÄSITTELYAJAT EI PIDÄ, EIKÄ PIDÄ ENÄÄN MUUKAAN TYÖNTEKIJÄN PUOLIA!

      Naurattaa kun jonot venyy ja nostetaan veroja ja ihmetellään miks työttömyys kasvaa, nno jos ei voi enää tehdä töitä ilman pelkoa että jää ilman palkkaa. Sitten hallitus esittää että voisi jatkossa joustaa(alaspäin) minimipalkoissa! Sekä että pakotetaan työttömät ottamaan mitä tahansa duuneja, tietty ilman palkkaakin(työkokeilu)!

      Ihan *******

      suomi ei toimi

    • Karutku

      Entinen työnantaja vahvistanut kaikki vaatimukseni oikeiksi, sentilleen. On ilmoittanut ettei kykene maksamaan palkkasaataviani ja ei vastusta palkkaturvaa. Eli pitäisi olla mahdollisimman yksinkertainen juttu. Toimitettu verokortti ja kaikki mahdolliset liitteet. Silti käsittely aika arvio 10kk. Pari kertaa olen kysellyt tilannetta ja ei ole edennyt mihinkään. Aivan pelleilyä koko touhu.

    • kehnoas

      Ihan naurettavaa kerrassaan tämä homma. Jos sattuu jonkun saamaan puhelimella kiinni niin vastaus on että asia on lakimiehellä käsittelyssä tai että emme tiedä milloinka tätä asiaa voidaan käsitellä. Vuoden verran tässä on vasta hakemus vetänyt...

    • kuraista

      Siis palkkaturvassa tapahtui päivitystä lakiesityksen mentyä läpi, eli kaikki hakemukset on keskitetty ja lisätty sähköiseen muotoon, jotta kompensoidaan käsittelyajat yhdenvertaisiksi ja saadaan purettua tuo ruuhkaisuus. Tämä "parannus" toteutui alkuvuonna.
      Tiedustelin kauanko viellä, niin eivät osaa sanoa mutta käsittelyaika oli enemmän ku mitä viimevuonna minulle ilmoittivat. Eli taas haluttiin esittää että tämä asia halutaan korjata ja parantaa palkansaajan turvaa, joka on päästetty rappeutumaan, mut hienoksi esitykseksi jäi(aplodit).

      Valtion hommissa on turha kiirehtiä ennen eläkettä ;)

    • ahkeraduunari

      Nämä käsittelyajat ja tiedonannon puute, sekä kuinka kohtelevat kun sinne ottaa yhteyttä loukkaa jo ihmisarvoa!

      Olen tehnyt niskalimassa töitä ja palkkatuloja jäi saamatta monella tonnilla, palkkaturvaa ei kiinnostanut asian kiireellisyys, laskut meni ulosottoon, nyt yli vuoden kestänyt käsittely, eivätkä osaa kertoa edes suuntaa antavasti että kauanko käsittely viellä kestää.

      Kohtelun jälkeen olo on kuin rotalla jota ei saa tappaa, mutta siitä halutaan eroon.

      Heti kun vaan on mahdollista, niin maksan verot jatkossa muille maille, koska en todellakaan halua rahoittaa itseäni ja muita loukkaavaa toimintaa, joka ei edes toimi oikeudenmukaisesti.

      Mikäli plkturvan työntekijä lukee tämän, niin ettekö ymmärrä että nämä ihmiset on tehnyt töitä kunnialla ja palkan sijasta joutuu kärsimään todella ison paukun, tämän jälkeen pkturva on ainoa vaihtoehto ja kärsimyksen lisäksi tulee loukkaava kohtelu, sekä epätietoisuus. Tuo tapahtumaketju ja yli vuoden odoitus aiheuttaa todella syviä haavoja, sekä itsensä syyllistämistä, eikä nämä ihmiset aiheuttanut tätä omalla toiminnallaan! TÄTÄ ON VÄÄRYYS!

      Tässä vähän ajateltavaa niille jotka asiaan voisi vaikuttaa.

      • odotelessa

        palkkaturvahakemus tehty syyskuussa 2015 ja päätöstä ei vieläkään kuulu... että tälleen


      • turvattuduunari

        Firma pissii niskaa ja "palkkaturvan" jonossa ylivuoden, nyt on duunarilla hyvin turvattu olo!


      • ruuvi
        turvattuduunari kirjoitti:

        Firma pissii niskaa ja "palkkaturvan" jonossa ylivuoden, nyt on duunarilla hyvin turvattu olo!

        Oletteko mahdollisesti kyselleet palkkaturvasta ja mitä vastauksia olette saaneet.


      • hovis

        Hakemus ollut palkkaturvassa noin 1v 5kk. Noin kerran viikossa soitettu ja asiaa on luvattu hoitaa, vastaus on ollut,että ens viikolla pitäisi olla maksussa. Ei ole vielä sitä ens viikkoa näkyny!!!


      • Vyrkmann
        hovis kirjoitti:

        Hakemus ollut palkkaturvassa noin 1v 5kk. Noin kerran viikossa soitettu ja asiaa on luvattu hoitaa, vastaus on ollut,että ens viikolla pitäisi olla maksussa. Ei ole vielä sitä ens viikkoa näkyny!!!

        No en minäkään sitä laittaisi maksuun jos joku kusipää soittelee kerran viikossa. Joka soitosta paperit aina pinon alimmaisiksi, niin minä tekisin. Itse olen venannut 8500€ pottia maksuun nyt 9 kuukautta, eikä ole mikään kiire sillä korko juoksee koko ajan. Viivästyskorko on 7% vuodessa, tuolle summalle 595€. Nyt on siis jo 446€ kertynyt korkoa. - ja sen saa verovapaana.


    • Ärsyyntynyt

      Yritys, jossa olin töissä, meni konkurssiin ja laitoin palkkaturvaan hakemuksen joulukuussa 2014. Seuraavana keväänä yritin ottaa yhteyttä palkkaturvaan, jonka numeroa ei meinannut netistä millään löytyä. Vihdoin, kun johonkin numeroon sain yhteyden, he yhdistivät eteenpäin ja sieltä yhdistivät eteenpäin ja kun vihdoin kyseessä oli oikea numero, kyseinen henkilö ei vastannut puhelimeen ja soittopyyntöä ei pystynyt tähän numeroon jättämään. Kuitenkin sain järkyttävän etsiskelyn jälkeen yhteyden palkkaturvaan samaisena keväänä, josta minulle kerrottiin, että syksyllä saan rahat palkkaturvasta. Aika kului syksyyn, eikä vieläkään rahoja näkynyt. Soitin uudelleen syksyllä kaivamaani numeroon, josta virkailija naurahti ja sanoi, että ehkä ensi vuonna. Seuraavana keväänä huhtikuussa 2016 soitin uudelleen palkkaturvaan, josta taas kertoivat ettei hakemusta ole vieläkään käsitelty, vaikka lakimieheltä olin saanut viestiä, että työnantaja on suostunut kaikkiin saataviin. Ensimmäistä kertaa sain, tässä vaiheessa tietää, että palkkaturvasta lähtee 30% suoraan veroja ja virkailija neuvoi lähettämään verokortin Ely-keskukseen, jos veroprosentti on itselläni pienempi. Sain hoidettua verokortin noin kahden viikon kuluessa, jonka aikana palkkaturvarahat oli onnekseni maksettu. En koskaan ehtinyt toimittaa tätä verokorttia Ely-keskukseen, ja vaikka joudunkin odotelemaan taas 1,5 vuotta tätä 30% rahoista, onnekseni sain nämä rahat vihdoin ja viimein. Eihän siinä mennyt kuin vajaat kaksi vuotta tekemistä töistä. Aloitin opiskelut kyseisen ajanjakson aikana ja seuraavaksi ongelmaksi osoittautuikin opintotuen tulorajat. Nämä kaksi vuotta sitten tekemäni töiden palkka lasketaan minulle tuloiksi vuodelle 2016, ja tästä syystä joudun maksamaan opintotukeani takaisin Kelalle ensi vuoden toukokuuhun mennessä. Mielestäni on jo valmiiksi pöyristyttävää, että ihmiset laitetaan odottamaan näin järkyttävän pitkiä aikoja palkkasaamisia. Tähän vielä sitten lisäksi, että kaksi vuotta aiemmin tehdystä työstä sakotetaan opiskelijaa nykyhetkenä. Ihan älytöntä meinikiä.

    • cvbhjk

      Kertyykö se korko muuten koko käsittelyajalta? nimim. hakemus sisällä jo 1v2kk.

    • ElykeskusKonkkaan

      Eikös ne korot kerry joka päivästä vaikka menis 6 vuotta. Itse laitoin hakemuksen 30.1.2016. Eli aikaa mennyt 1 vuosi 1 kuukautta. Vuoden aikana luvattu neljä eri maksukohtaa. Viimeisin lupaus nyt helmikuun aikana. Huominen päivä aikaa. Sit jälleen soittoa ja vittumaista sellaista. Konkurssipesän asianajaja on hoitanut palkkaturva asian todella huonosti, sanotaan palkkaturvasta. Tosin siinäkin on varmaan perää, koska kyseisen asianajajan kanssa keskustelin huhtikuussa 2016 ja kertoi, että ei mene kauaa kun asia päätökseen tulee. Siitäkin keskustelusta kohta vuosi. Todella kohtuutonta paskanjauhantaa joka virastossa ja suomalaisen duunarin pompottelua. Mikä vittu siinä ely-keskuksessa on vikana? Ammattitaidotonta väkeä vai liian vähän duunareita? Jos minä sanoisin asiakkaalle vaikka huomenna, että tilauksesi on valmis keväällä 2019. Voipi olla, että asiakkaat katoavat. Ei suomessa mene edes murha oikeudenkäynteihin näin kauaa ja tutkittavaa on paljon enemmän. Seuraavan kerran kun tarvitsen palkkaturvaa, niin se on oma nyrkki ja palkanmaksaja repii saatavani vaikka persereiästään. Olisihan sekin hienoa, jos turvan hakijat voisivat laittaa palkkaturvasaatavat perintään, niin montakohan maksuhäiriö merkintää kyseisellä toimistolla olisi? Lapsenkin pystyy tekemään nopeammin kun saamaan saatavat palkkaturvasta.

    • ärsyyntynyt-74

      Minulla kanssa palkkaturvassa hakemus vetämässä. Kaikki tarvittavat paperit on toimitettu,myös entinen työnantaja on toimittanut lausuntonsa ja se on myös sinne saapunut. Silti heillä kuulemma menee noin 8 kuukautta asian käsittelyyn!!!! Ihan pilipali-laitos sanon minä. Ajattelinkin että jos minun asiakkaakseni tulisi ELY-keskuksen työntekijä niin voisin ihan hyvin sanoa että tässä nyt menee sellainen 8 kuukautta että pystyn tämän tilauksen teille tekemään ja toimittamaan. Vaikka minulla olisi kaikki tiedot tilauksen tekemiseen. Saisin varmaan aikamoisen ryöpytyksen niskaani.

    • Futouhua

      Vois itsekin maksaa vuokran 8 kuukautta myöhässä... vai mitä? Ei taida toimia kuin virastoissa nämä omat säännöt. Virastot saa rosvota ja mikään laki ei päde.

    • itkut

      pitääkö minun maksaa asianajajalle jotain

    • kelaheh

      Nämä Kelan jutut on kyllä kryptisiä, eli hyvä tietää, että ainakin opintotukien kohdalla peritään takaisin jos saa palkat palkkaturvasta.

      Koskeeko sama myös muita tukia, kuten asumistukea, työttömyysturvaa tai toimeentulotukea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe