Kotitreeni on vihonviimeinen virhe!

hukkaan heitettyä

Älkää ikinä kuvitelko, että kotona treenaamalla voisitte kehittyä vahvaksi, ellei sitten kellarissa ole tilaa kunnon kyykkytelineelle ja vapaita painoja vähintään 250 kilon edestä! Itse treenasin kotona kaksi viime vuotta ja uskoin todella että siitä olisi jotain hyötyä, mutta heti kun myin kotitreenausvälineeni ja siirryin salille treenaamaan tulokset räjähtivät kasvuun. Kotona vain on liian "mukava" treenata, eikä siellä pysty samalla tavalla psyykkaamaan kuin salilla! Lisäksi kotiin harvemmin saa riittävästi romua joten se 100 kilon maastavetosarja Kettlerin painoilla voi tuntua kotona tosi kovalta.

Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä, vaan hommatkaa se salikortti heti alussa ja unohtakaa kotitreenaamiset - rahaa palaa pikkupainojen ostamiseen ja tulokset eivät kasva koska rautaa ei ole tarpeeksi, vaikka luulisikin treenaavansa kovaa.

61

9338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhytgrfws

      se, että sä et pysty psyykkaamaan itteäs kunnon treeniin kotona, ei tarkoita sitä, ettei kukaan muukaan voisi siihen pystyä. parikin vuotta jos treenaa, niin tulee jo halvemmaksi hankkia varusteet kotiin kuin maksaa salilla käynnistä. lisäksi mulla ainakin tulee paremmin treenattua kotona, kun ei tarvitse salille asti lähteä ja käyttää aikaa siihen matkustamiseen.

      • riippuu siitä

        Paljon sulla on rautaa kotona?


      • ikyujhgtrfvcd
        riippuu siitä kirjoitti:

        Paljon sulla on rautaa kotona?

        meiltä taitaa löytyä noin 150 kiloa rautaa kotoa. tuollaisilla painoillahan saisin vaikka suomenennätyksiä tehtyä omanpainoisteni naisten luokassa, mutta ihan niin pitkällä en vielä ole :D


    • yxtreenari

      Minulla on tarpeeksi rautaa kotona, penkki, kunnon teline jonka saa kyykkykorkeuteen ja -leveyteen sekä aerobinen laite.

      Lisäksi on oikea mielentila kotitreeniin, niin homma toimii.

    • vihaan täysiä saleja

      Totta vitussa ennemmin treenaan kotona kuin ahtaudun jonnekin salille joka on aina täpösen täynnä, meni mihin kellonaikaan hyvänsä!

      • hah hah haa

        Et treenaa ollenkaan, tunnusta pois.


    • riippuuroikkuu

      Kyllä yläkropan saa kovaan kuntoon kotona voimistelijoiden menetelmin. Rahasta tai painojen puutteesta se ei jää kiinni alakropan kohdallakaan. Hiekka ja romurauta on halpaa. Mielikuvituksen ja tahdon puutteeseen se ennemminkin kaatuu. Keskiverto salillakävijä voi vain haaveilla esim 100kg hiekkasäkin nostamisesta olalle lattialta.

      Kotona on kieltämättä helppo harhautua nönnöilemään muuta kesken treenin mutta sehän ei ole paikan vika vaan treenaajan. Itsekin kyllä kannatan salilla käymistä kun eihän näihin kerrostalokämppiin saa sellasia treeniolosuhteita luotua että pystys oikeesti treenaamaan. Tilaa ei oikein ole, puoliso kattoo telkkaria vieressä, kissa pyörii jaloissa ja joutuu vielä miettimään että koskahan alakerran mummeli valittaa taas isännöitsijälle kolinasta... Jossain omakotitalon pihavajassa tilanne voisi olla hyvinkin toinen.

      • 69-v

        Eipä se ole helppoa kailla saleillakaan.
        Käyttämäni kaupallinen on liiketalon toisessa kerroksessa.
        Mavet käyn tekemässä sunnuntaisin kunsaa kolista hieman enemmän.
        Varsinaisia pystynostoja kunnon raudoilla en tee ollenkaan joten pudotustilanteita ei tule.

        Oman seuran salillakin on rajoituksia vaikka se onkin kerrarissa.
        Yläpuolella on joku virsiyhdistys jonka sunnuntaihartauksia on kunnioitettava.
        Kun porukassamme oli oikeita painonnostajia niin lattia ei kestänyt joka kohdassa vaikka kisakelpoinen lava onkin.

        Hyvää yleistreeniä ovat olleet huonekalutalkoot.
        Iskun umpipuisia, raskaita kaluja jyrkkiä rappuja pitkin 3:een kerrokseen pari tuntia niin sama päivänä ei tarvinnut salille lähteä.
        Satunnaisesti ja turhan harvoin.


      • yxtreenari

        Olosuhteet tosiaan vaikuttavat paljon. Meillä puolisokin treenaa, eikä ole kissaakaan jaloissa. Alakerrassa ei ole valittavaa mummoa, mutta toki yritetään olla tekemättä hirveitä kolisteluja tai painojen pudottamisia ja muutenkin huolehtia kämpän akustiikkapuolesta ja matoista jne.

        Jos varsinainen päälaji olisi kilpabodaus tai voimanosto, niin sitten tietysti menisin salille heittelemään tankoa. Tällaisen monilajiharrrastajan voimatreeni menee kotioloissa vielä hyvin.

        Ennen kotitreenausta tuo voimapuoli jäi vähän heikolle, kun ei koskaan jaksanut/ehtinyt "oikealle" salille.


      • penaniska

        S...tanan idiootti, salilla käydään sen vuoksi että se näkyy ulospäin esim baaritiskillä, siis kukaan ei ole niin ääliö että nostelisi jotain vtun hiekkasäkkejä.


      • Mayja-70
        penaniska kirjoitti:

        S...tanan idiootti, salilla käydään sen vuoksi että se näkyy ulospäin esim baaritiskillä, siis kukaan ei ole niin ääliö että nostelisi jotain vtun hiekkasäkkejä.

        Minä olen täyttänyt eri kokoisia kahvallisia pesuainepulloja
        1-4L nyt alussa vedellä, mutta syksyllä hiekalla, kun jaksan.
        Siinä on ketteliä tälle mummolle heivata ripeään tahtiin.
        Ihan olivat ilmaisia. HIIT:tiä voi harrastaa kotonakin, niin
        että hiki virtaa; omassa kylpyhuoneessa on omat bakteerit,
        eikä Afrikan ja Afganistan pöpöjä.
        Tiedättekös mitä saatte kylkiäisinä jos on ihokin rikki?
        Minä väsyin sterilisoimaan niitä vempeleitä ennen ja jälkeen.
        Siellä salilla toisten hiessä - se jäi lyhyeen minulta.
        Oma rauha ja oma musiikki sen täytyy olla, että nauttii siitä!


    • 30-v

      Elokuussa viimevuonna jäin minäkin kotitreeneihin 5 vuotta kestäneen salitreenin päätteeksi. Nykyisessä elämäntilanteessa pienten lasten isänä se salille lähteminen 3-4 kertaa viikossa ei vaikuttanut hyvältä vaihtoehdolta joten ensin siirryin osittain kotitreeneihin ja lopulta tosiaan sitten kokonaan.

      Onhan se myönnettävä, että ihan samanlaista tehoa treeniin ei kerrostalossa saa vaikka henkinen puoli olisikin kohdillaan ja rautaakin löytyy toistaiseksi tarpeeksi. Kyllä tällä varmasti tason säilyttää ja tietyt lihasryhmät saa hyvinkin kunnon treeniä, mutta ne raskaat perusliikkeet kuten maastanostot ja erilaiset jalkakyykyt ovat kotona vähän erilaisia. Painoja ei missään tapauksessa voi ryskäyttää lattialle tai vahingossakaan pudottaa jne.

      Mielestäni myös yläselkä kehittyi jostain syystä taljalaitteiden kanssa paremmin. Tein ennen salilla ylä ja alataljaa, kulmasoutua ja leuanvetoja. Nyt on jääneet siis taljat kokonaan pois ja leveydessä sen jotenkin aistii menetyksenä. Kumma juttu!

      Penkkiä ei ole joten penkkipunnerruksia en enää ole tehnyt. Henkisesti isompi menetys, sillä lihasmassassa sitä ei huomaa. Rintalihakset ehkä jopa paremmassa kunnossa ilman penkkipunnerrusta. Tuokin hassu juttu.

      Kotitreeneissä huomaa nopeasti ne asiat joita salilta kaipaa tai tarvitsee ja huomaa myös sen että isoin osa salin välineistöstä sekä laitteista on tarpeettomia.

      • Anonyymi

        Liikkeen tekeminen hallitusti ilman painojen pudottelua tuo vain lisähaastetta. Oikeastaanhan rysäyttäminen esim. maastavedossa kertoo vain voimien loppumisesta, mutta monille se kova raudan kolina luo ilmeisesti illuusion ”kovasta treenaamisesta”.


    • kfifjfjfjfj

      No kuka helvetin urpo tekee mavea jollain 100 kilon paska sarjalla???????Mulla on levyjä yli 300 Kiloa ja ne riittää kyllä varmaan aika pitkäks aikaa...

      • salimimmi

        Minä. Tai en ole edes päässyt vielä tuohon sataan kiloon. Ykkönen vois sillä ehkä noustakin.


    • Vm 43

      Kenelle on, kenelle ei.

      Eräs tuttavani on treenannut vuosikausia kotonaan saavuttaen jopa tuloksia.
      Jurolle erakkoluonteelle se varmaan sopii ja lienee hyvin yhdistettävissä maatilan askareisiin.

      Itsestäni siihen ei olisi. Olen kokeillut oman seuran salia mutta karummassa ympäristössä yksin treenauksesta on maku ja teho pois.
      Ilmaisen salin asemesta maksan kiltisti viereisen rakennuksen kaupallisen salin vuosikortin.
      Hölmöähän se on pieneläkeläiselle mutta turhempaankin voisivat nekin eurot mennä.

      Useimmille sopinee yhdistelmä jossa kotona on riittävästi varustettu treenipaikka joka toimii salin täydentäjänä.
      Kun syystä tai toisesta salille meno estyy voi aukon paikata kotona.

    • kdkdldkdl

      "Kotiin saa harvemmin riittävästi romua"

      Täyttä paskaa.Kotiin voi tilata vaikka 1000 Kiloa levypainoja.
      Minulla on yli 750 kg levyjä jos se ei riitä sinulle niin suosittelen että ryhdyt voimanostajaksi tai painonnostajaksi koska olet maailman vahvin.

      • jyqrnhebtg

        En tiedä juuri sinusta, mutta normaalia lattiarakennetta ei suunnitella lähellekään tuollaisia kuormia.

        Että jos taloa on rakentamassa ja meinaa sinne kotisalin laittaa, niin kannattaa ehkä keskustella siitä rakennesuunnittelijan kanssa. Ja voin sanoa, että tuollaisille pistekuormille mitoitettu lattia sitten myös maksaa rahaa.


      • kdlkdddldk
        jyqrnhebtg kirjoitti:

        En tiedä juuri sinusta, mutta normaalia lattiarakennetta ei suunnitella lähellekään tuollaisia kuormia.

        Että jos taloa on rakentamassa ja meinaa sinne kotisalin laittaa, niin kannattaa ehkä keskustella siitä rakennesuunnittelijan kanssa. Ja voin sanoa, että tuollaisille pistekuormille mitoitettu lattia sitten myös maksaa rahaa.

        Paskan marjat hyvin on kestänyt jos kohta 20 Vuotta.


    • Piparminttu-pete

      Mullakin on kyllä hitsisti rautaa kotona, ja toimii. On silitysrautaa, kiharrusrautaa, autotallissa amerikanrautaa, ja sit vielä sorkkarauta ja levyhyllystä löytyy Rautavaara ja toi Rauta-aika elokuvan soundtracki. Kyll niistäkin tulee jo hitsin monta kiloa kun toi amerikanrauta (Syslerin Neon) niin sekin painaa varmaan 200 kiloa.

      Tietääks hei joku, onko noi paistinpannut sisältä nykyään valurautaa vaikka pinnassa oliskin teflöniä?

    • hei kukkuluuruu

      Kyllä kotona pystyy treenaamaan. Kunhan tekee liikkeet oikein. Eikä laitteisiinkaan tarvitse tuhlata liioin välttämättä rahaa. Painojahan pystyy kehittelemään ihan "teeseitse" -menetelmin. Itse olen kotitreenissä keskittynyt enimmäkseen vatsa-peppu-reisialueisiin ja tulokset ovat hyvät. Naisena tunnen ne alueet tärkeimmiksi. Kehtaa kulkea kyllä bikineissä ja lihaksissa on muotoa.

      • jonneF

        No jaa meikällä on tommonen penkki,missä pystyy tekemään kyykkyjäkin,painoja siinä on 140kg. sitten on vielä weiderin kuntokeskus ja tietysti käsipainoja... Kyllä noilla aika hyvin pystyy reenaamaan rinnan,selän,jalat,olkapäät,hauikset,ojentajat,ym.......


      • Unkka T Kumiankka

        Vitut, nää htin riisikepit ei pysty tekee edes salilla mitään oikein vaikka persoonaraineri on pyörinyt kuukausitolkulla mukane että silleen...


    • 158/54
      • Unkka T Kumiankka

        Saatanan riisikeppi, mitään et oo saanu aikaan.


      • Ugga
        Unkka T Kumiankka kirjoitti:

        Saatanan riisikeppi, mitään et oo saanu aikaan.

        Hei Jukka sinä sew riisikeppi oot gay!


      • ...

        80kg x 6 maastavedossa on sellainen tulos etten sitä kehtaisi mainita edes naispuolisena!


    • Roinaritkyykkyy

      Mul on rautaa vitusti... Jopa suussa et tälleen mo!

    • 5 3 1

      Peruvoimailu ja ehkä old school-bodauskin onnistuu kotona aivan hyvin.

      Itse treenaan ns. Wendlerin 5/3/1-metodilla, ja hyvin menee, Ruumiini ei edelleenkään tiedä, etten ole "oikealla" salilla.

      http://bia.fi/blog/2012/11/hyva-perus-ja-maksimivoimaohjelma-531/

      Eri juttu sitten on, jos tarvitsee peck deckejä ja muita vimpaimia, mutta minulle kyykky, penkki, mave ja pystäri ovat way to go.

    • ei voi pystyä

      Ei sit elixian korttii siellä ei pystyä edes noihin tuloksiin ilman purkkia

    • Mysteerit ratkeavat

      Olen päättänyt tehdä vihoviimeisen virheen ja alkaa treenata kotona. Jos 140 kg;n matalalla kulmasoudulla,t-soudulla ja leuanvedolla ei lihas kasva niin salaisuus piilee silloin taljassa? Kyllä, niin sen täytyy olla...

    • sn-cnj

      Vuosien salillakäynnin jälkeen siirryin kotitreenaukseen hyvin tuloksin. Asun omakotitalossa ja minulla on käytössäni tilava autotalli, jonne rakensin kunnon painonnostolavan ja ns Power Rackin, jossa on siis koukut/kannakkeet kyykkyjä ja penkkipunnerrusta varten sekä koko komeuden päällä leuanvetotanko.

      Kalustoa edellisen lisäksi on Eleikon levytankosarja erikokoisia kahvakuulia ja kuminauhoja, lisäksi tasapenkki.

      Perustreeni on painonnostotyyppistä: tempausta, työntöä, rinnallevetoja, punnerruksia ja näiden yhdistelmiä, kyykkyjä edestä ja takaa, valakyykkyjä.Erilaisia vetoja: työntöveto, tempausveto, mavea työntö- ja tempausotteella jne. Lisäksi apuliikkeinä leuanvetoa, penaa silloin tällöin, keskivartaloharjoitteita (sit-up, varpaat tankoon, kiertoja levypainolla, "tuulilasinpyyhkimet", Hoover/lankkuja jne jne; selän ojennuksia, hyvää huomenta, sjmv, RDL jne jne).

      Pyrin tekemään 3-4 edellä mainitun tyyppistä treeniä viikossa, lisäksi loppuun pari kertaa viikossa tiukempi max-syke harjoitus, esim 3 kierrosta ilman lepoa: 10 kahvakuulaheilautus, 10 leuanveto; tai 50 naruhyppy, 15 punnerrus.

      Perusaerobista teen silloin tällöin, 1 x viikossa pitempi tasasykkeinen pyöräily, kevyt lenkki, talvella hiihto, tai vain reipas kävely maastossa, kevyt hiki.

      Näin olen treenannut nyt pari vuotta ja olen mielestäni paremmassa kunnossa kuin koskaan. Kuntosalille ns "laitteiden" pariin en ole kaivannut. Levytanko, räkki, leuanvetotanko ja kuulat riittää. Suosittelen! :)

      Olen nyt 40-vuotias, pituutta 180 cm ja massaa 85-87 kg.

    • avaruuskerho
    • Täydentävänä ja tilapäisenä sillä on paikkansa mutta en tunne ketään joka olisi todella päässyt vertailukelpoisiin tuloksiin kotona.

      Muutama kaverini on sitä yrittänyt. Kahdella on kunnon lava, normaali tanko, riittävästi levyjä, penkki ja telineet sekä tallipaikka lavoineen jossa voi huoletta pudotellakin.

      Kolmannella on lisäksi sellainen, kaikilla saleilla oleva, vahvarakenteinen monitoimikeskus.

      Kaverit käyvät kiltisti salilla ja ainoastaan häiriötilanteissa treenaavat kotona.
      Yksi agraari täydentää salia säännöllisellä kotitreenillä.

      Kaikki penkaavat päälle 100:n. Kuka enemmän, kuka vähemmän.
      Raakana rinnalle 80 - 110kg.
      Mave 140 - 200kg.
      Syväkyykky 110 - 170kg.

      Eivät nuo häikäise mutta ovat kuitenkin merkkinä harrastuksesta.

    • Jaska.

      "S...tanan idiootti, salilla käydään sen vuoksi että se näkyy ulospäin esim baaritiskillä, siis kukaan ei ole niin ääliö että nostelisi jotain vtun hiekkasäkkejä. "

      Mikäs siitä ääliön tekee?
      Typerämpäähän se on maksaa vuosittain siitä että nyhtää salilla jotain käsipainoja ja penkkiä vaikka siinä hiekkasäkissä voi olla monta kertaa enemmän painoa ja kyllä sen nostaminen kehittää kroppaa ja tuo sitä voimaakin.

      Oikeasti vahvat ihmiset tekivät aikoinaan ruumiin voimin metsätöitä ja yksi kunnon puutukki voi painaa yli 200kg.
      Pitää vain älytä miten hyödyntää ne painavat säkit sun muut.

      Ei tule vahvaksi?

      • jaska.

        "Minulla on yli 750 kg levyjä jos se ei riitä sinulle niin suosittelen että ryhdyt voimanostajaksi tai painonnostajaksi koska olet maailman vahvin. "

        Ei riittäisi minulle ainakaan.
        Jalkaprässiin piti ladata melkein 1000 kiloa aikoinaan.


      • 10+8
        jaska. kirjoitti:

        "Minulla on yli 750 kg levyjä jos se ei riitä sinulle niin suosittelen että ryhdyt voimanostajaksi tai painonnostajaksi koska olet maailman vahvin. "

        Ei riittäisi minulle ainakaan.
        Jalkaprässiin piti ladata melkein 1000 kiloa aikoinaan.

        Kuinka monella on jalkaprässi kotona? On totta, että salilla voi tehdä monipuolisempaa treeniä liikkeiden suhteen, mutta voimanhankinnan kannalta väitän, että jalkaprässi ei ole välttämätön. Jos tavoitteena on pysyä yleisesti vahvassa kunnossa, hyvin varusteltu kotisali on erittäin hyvä vaihtoehto.

        Voima on voimaa, nostit sitten sitä hiekkasäkkiä tai painonnostotankoa.


      • 10+8 kirjoitti:

        Kuinka monella on jalkaprässi kotona? On totta, että salilla voi tehdä monipuolisempaa treeniä liikkeiden suhteen, mutta voimanhankinnan kannalta väitän, että jalkaprässi ei ole välttämätön. Jos tavoitteena on pysyä yleisesti vahvassa kunnossa, hyvin varusteltu kotisali on erittäin hyvä vaihtoehto.

        Voima on voimaa, nostit sitten sitä hiekkasäkkiä tai painonnostotankoa.

        Hiekkasäkki >< punttitanko.

        Hiekkasäkin liikuttelu on luonteeltaan pakostakin yksipuolista, hidasta jähyämistä.

        Tangolla pystyy kehittämään räjähtävyyttä, liikkuvuutta, kimmoisuutta, tehoa ja tietenkin voimaa.

        Treenauksen motiivi? Useimmilla näyttää olevan motiivina vain ulkonäköseikat.
        On myös henkilöitä joille tärkeintä on tunne omasta, hyvästä kunnosta, teho ja suorituskyky, liikkuvuus ja terveys.


    • .............

      "Tangolla pystyy kehittämään räjähtävyyttä, liikkuvuutta, kimmoisuutta, tehoa ja tietenkin voimaa."


      Täh? Varmaan ihan samaan pystyy sillä hiekkasäkilläkin ja eiköhän se tärkein ominaisuus ole itse voima mitä haetaan.
      Painonnostajahan on periaatteessa heikompi kuin voimanostaja koska ei nosteta voimalla vaan tekniikalla... otetaan vauhtia että saadaan raudat ylös.

      • Täh? Paas ajatellen!

        Sitä paitsi painonnostaja on tehokkaampi kuin voimanaostaja!
        Perusfysiikkaa.
        Mitä sillä voimalla tekee jos sitä ei pysty käyttämään?


    • dkfoajgpöad
      • Anonyymi

        olettepa äärimmäisen tyhmää porukkaa! Taitaa olla niin. että pää tyhjenee samaa vauhtia kun lihakset kasvaa!


    • Koti+painot=sali

      Kotona mennään,painoja löytyy 109kg edestä ja ja kasattavat käsipainot neljäänkymppiin.Rauta kevenee ja lisää saa marketista,voi treenata ja jättää treenaamatta tai katsoa kymmpiuutiset sarjapalautuksella.

    • salilla treenaaja

      Hyvä niin kun treenit sujuu kotona. Itselläni treenit sujuu parhaiten monipuolisten laitteiden, painojen ja avarien tilojen kuntosalilla.

    • ,--

      Kahvakuulia löytyy välillä 16-40 kg, leuanvetotanko joka kestää vetää lusäpainoillakin. Ei muuta tarvi. Swingejä, military pressiä, leukoja ja ennen kaikkea turkkilaista ylösnousua. Niin ja kintuille pistoolikyykkyjä, lisäpainoilla tietenkin. Ei tarvetta salille lähteä.

    • poiuytre

      tein äsken mavea viidelläsadalla ja pavea tonnilla..jeesus mitä paskaa täällä on joka palsta..öitä

    • Keijunkintut

      Neuvokaa please rimppakinttu-Reetaa! Istumatyötä teen päivät.

      Yläkroppa, kädet, vatsa ja selkä ovat aika hyvässä kunnossa, kiitos monipuolisen jumpan, punttitreenin ja vatsalihaspenkin, crossaamisen jne., mutta ongelmana ovat jalat, jotka ovat suht kiinteät, mutta varsin ohuet. Nilkkapainojen kanssa jumpaten ei juuri massaa jalkoihin tai peppuunkaan saa - alkaa turhauttaa!

      Mistä saisin ostettua suht edullisesti kotiin jalkaprässin, loitontaja-lähentäjälaitteen sekä reiden ojennus-/koukistuslaitteen?

      Olisiko missään ohjeita, joilla ne voisi teettää?

      Ei ole varaa maksaa tonneja yhdestä laitteesta: Kuntokeskuskuksissa ei taida olla näitä jalkaosaston juttuja, vai onko. Jos tiedätte jonkun merkin, jossa jalkalaitteita löytyy, niin kerrottehan kiitos. :)

      Yhteen aikaan kyykkäsin erittäin raskaan repun kanssa, mutta kyykkääminen ei oikein sovi polvilleni, eikä raskaan repun olkaimet (suht leveät ja pehmustetut) sovi niska-hartijaseudulleni. Kyykkäsin myös painot tangossa, mutta taas olivat polvet kovilla keijukaisella.

      Kuntosalilla käytin jalkaprässissä painoja noin 120-140 kg ja nautin ja tuotti tulostakin, mutta tosiaan tuosta lähisalista on tullut niin suosittu että on aina täynnä, että jonottamiseen menee ihan liikaa aikaa.

      Kiitos paljon neuvoista. :)

    • PTJutila

      Omalla painolla vaan kyykkyjä. Tavallista, sissikyykkyä ja yhdellä jalalla. Kyllä ne siitä kasvaa. Usko vaan. Korokehypytkin toimii.
      Sitten on sellainen liike kuin gobblet squat. Erittäin hyvä liike. Muistaa vaan aina että menee tuntuma edellä.
      Jaloille on liikkeitä olemassa ihan julmetullinen määrä.

    • Keijunkintut

      Kiitos PTJutila. :)

      Polveni ei oikein tuota kyykkäämistä kestä, eikä lonkat ja polvet kestä myöskään hyppimistä, mutta pitääpä kokeilla vielä tuota gobblet squatia, kun kahvakuulakin kotoa löytyy. Katselinkin jo aiheesta videoita.

      Jaloille on tosiaan julmetusti liikkeitä, joita monia teen nilkkapainojen kanssa, myös luistelua harrastan sisätiloissa villasukat jalassa. :)

      Monta vuotta olen jo kotitreeniä tehnyt, mutta jalkojen osalta kyllä vaatisi niitä 30- 100 kilon painoja avuksi, jotta massaa saisi lisää.

    • hemma

      Mieluummin kotona kuin ei missään!

    • Parempikuinsä

      Yleensä mun kuntosalit on ilmasia, ainoastaan tyhmät maksaa kuntosalilaitteiden käytöstä. Mulla parhaat laitteet. lolz noob kuntoilijat.

    • Parempikuinsä

      Yks mamu jengi sano mulle että ne kuntosalisopimukset on aika sitovia, velkaantuu helposti eikä voi irtisanoa.-Z the truth. Turhaa maksaa tyhjästä ette kuitenkaan osta niitä kuntosalilaitteita ittellenne, tajusitteko?

    • Parempikuinsä

      Pystyy sitä tekee itekkin kuntolaitteet/välineet=D

    • punsaviikinki

      "Älkää ikinä kuvitelko, että kotona treenaamalla voisitte kehittyä vahvaksi, ellei sitten kellarissa ole tilaa kunnon kyykkytelineelle ja vapaita painoja vähintään 250 kilon edestä! "

      no eipä liene vaikea temppu noita hankkia.
      uutena maksaa sikahinnat mutta käytettynä saa.
      ei tarvi ku olohuone tai ulkoliiteri. sinne leokon tanko ja 250kg romua se kyykkyteline.

      ja se on siinä.

      säkki kattoon roikkumaan, parit käsipainot lisäksi, sekä ripulia 1kg pöntössä.

      • wertyui

        miks se säkki pitää olla


    • kotitreenajaa

      Samanlaisia ne kodin vapaat painot kuin saleillakin. Vapaailla painoillahan ne lihakset parhaiten kasvaa, eikä millään vempaimilla. Tanko, käsipainot ja riittävästi painoja. Sitten kyykkyteline ja penkki ei paljoa tilaa vie. Ja aina mukavampi se on rauhassa roinata, eikä tarvi jonottaa ja saada tartuntoja, kun hikisiä perseitään siellä saleilla kaivelevat. Salikerroista maksat ihan turhaa.

    • Kotonatreenaminen on itelle kaikkein mieluisinta, eikä vaadi edes kovin suuria taloudellisia panostuksia hankkia penkkiä, kyykkytelineitä, painoi, yms... ja voi tehdä silloin kun haluaa. Käyn kyllä ihan saleillakin lisäksi, mutta kaikkein eniten tykkään tehdä kodinrauhassa.

      • Salihommiahimassa

        Samaa mieltä. Kyllä kotona voi päästä oikeinkin koviin tuloksiin. Ihan omasta luonteesta kiinni. Ja lattiakin kestää kun on kunnon alustat. Itse rakentanut tällaisista: http://puuhamatto.fi. Ja vaimokin tykkää, kun noita voi muksutkin tarvittaessa käyttää.


      • aitoBlueteam

        hieno mainos hermanni

        ainoa mitä kotitreenaaja tarvitsee on juoksumatto


    • tosimiestreenaa

      Treenaan pihalla. Ei edes kattoa päällä. Talvella pidän hiekan päällä levyä jotta se olisi vapaa lumesta. Treenin ajaksi levy pois. Pieni sadekaan ei haittaa. Jos tulee kaatamalla niin lepoa vaan.

      Sellaiset ihmiset jotka vaatimalla vaativat laitteita ja lämmintä tilaa on kai niitä samoja facebook loukkaantujia jotka valittavat kun dumlepussi sisälsikin vain yhden lakritsikarkin.

    • kaikkeasitälukeekin

      Hyvä,pysykää vain kaikki kotona tai toivoisin että osa saleiltakin siirtyisi noihin kotitiloihinsa.

      Omalta kohdaltani olen nähnyt kummatkin puolet,kodin ja salin edut.

      Yhden hyvän kotisalin olen nähnyt livenä, tilaa oli alakerrasa koko alakerta avointa tilaa,100m2-150m2 kaikki laitteet joita näkyy kuntosaleilla,laiteet oli tehty itse.

      Lisäksi oli urheilu auto ja toimisto tilat.

      Muut mitä olen olen nähnyt ihmisten kotona niin noihin ei oikeat harjoittelijat mielellään koske edes.

      Ensimmäiset painot ostin 15 vuoden ikäisenä,noin 250kg yhteensä,kolme tankoa ,penkki,jalkakyykkylaitteet ym.

      Intoa oli ,mutta hieman pakkasilla hyytyi talvella kun alkoi olemaa hallissa 20 ja 30 astetta ,no sitten sielä 18 iän nurkilla sain ne sisätiloihin,mutta eipä juuri voima kehittynyt kunnolla,no toki jonkin verran.

      Sitten möin laitteet ja painot ja päädyin salille,älkää vaan ajatelkokkaan saleja,pysykää kotonanne ja treenatkaa itsenne sielä huippu kireiksi ja vahvoiksi.

      Muistakaa kotona on paras,poistukaa saleilta kiitos.

      Kunnolliset laittet kotiin toki maksavat tuhansia euroja,kymmeniä neliötä lämmintä tilaa ,mutta jos on niin sanottu kotihyyppä ei puhuta 100kilon painon pudottamisesta päänpäältä maahan tai vedetä prässissä satoja kiloja ,niin sitten vaan sinne pikkuhuoneeseen 2-5 kilon käsiainoilla piereskelemään kun ilma vaihtuu tosi hyvin ja vettä saa hanasta nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe