PISSASAKKO

Mätsärit perseestä

Tämä uusi villitys mätsäreiden järjestäjillä huolettaa.
Nyt on alettu nimittäin vaatimaan rahaa mätsäreihin osallistuvilta koirien omistajilta jos heidän koiransa saattuu pissaamaan mätsäripaikalla.

Mihin tämä maailma on oikein menossa kun koiraihmisetkin jo haluavat sakottaa toisiaan? Korkeimmillaan pissasakko voi olla jopa useita kymmeniä euroja. Melko kohtuutonta jos vaikka koira tekee hätäpissat, on pentu tai uros joka merkkaa paikalla olevien narttujen takia.

Eikö tällaiset pissasakot tulisi kieltää.... Eipä tarvitse enää mennä yhteenkään mätsäriin jos tulee sakko siitä kun koira vahingossa pissaa. Sisäsiisteydestähän siinä ei ole kyse silloin.

35

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelijä 2013

      Joo siis mikä juttu tää pissasakko oikein on?? Tuntuu ihan naurettavalta ajatuksenakin jo? Minkä suurunen se muka sitten on ja millä periaatteella sen muka saa???

      • ajokoira niki

        Hmm kuullostaa omituiselta pitääkin ottaa selvää tuosta , eihän ole mitään järkeä mennä tosiaan mätsäriin jos tulee kalliimmaksi kuin virallinen näyttely


    • Janni 92

      Täh? Mikä juttu se on, PISSASAKKO? :D Sakotetaanko siinä jos koira pissaa vai? Ei helv. sentään. Hullua ja ennen kaikkea TYHMÄÄ!! :P

    • :( :.(

      Näköjään sitä käytetään match showssa nykyisin, kyllä on mennyt koiramaailma ikäväksi ei koiran kanssa voi edes harrastaa enää

    • Huh huh

      No en kyllä ala makselemaan siitä jos PENTUNI pissaa vahingossa näyttelypaikalla.

      • Toy-villis-fani

        Näin nopeasti se vahinko sattuu kuten tällä juniori-koiralla KEHÄSSÄ.

        http://www.youtube.com/watch?v=pgX898fex9U&list=HL1360146896

        ja tostako olisi pitänyt sakottaa? Voi vittu sentään!!!


      • Syyllinen maksakoon
        Toy-villis-fani kirjoitti:

        Näin nopeasti se vahinko sattuu kuten tällä juniori-koiralla KEHÄSSÄ.

        http://www.youtube.com/watch?v=pgX898fex9U&list=HL1360146896

        ja tostako olisi pitänyt sakottaa? Voi vittu sentään!!!

        Kuinka monta kertaa tuollainen vahinko sattuukan vuoden, kahden vuoden, kolmen vuoden aikana?

        Kenen ne matot sitten pitäisi maksaa? Näyttelyjen katsojat pääsylippujen mukana? Kaikkien koiranomistajien koiraverojen myötä? Vai kenties "syyllisen" omistajien? Mikä olisi itsestäsi oikeudenmukaisinta (itse ainakin kieltäydyn maksamasta MUIDEN koirien kuseskeluista!)?


    • AnnikaSu

      Pitääkö niitä näyttelyitä sitten edes järjestää paikassa josta koiran kusen siivous on vaikeaa? Ihan on oma valinta missä sen näyttelyn järjestää joten parempi tehdä se sellaisessa paikassa jossa koirien kusi ei ole haitaksi!Hiton amatöörit kun järjestelevät koiratapahtumia ja sitten vielä sakottavat omistajia! Vihax pistää!

      • 35 euroa

        eräs tuttunihan sai tämmöisen sakon agiharkoissa, tosin koiransa kakkaamisesta ja kakat sai nätisti vessapaperilla pois,silti tuli 35 euroa maksettavaa,vaikka siivosi vielä itse huh huh


      • parempi 100
        35 euroa kirjoitti:

        eräs tuttunihan sai tämmöisen sakon agiharkoissa, tosin koiransa kakkaamisesta ja kakat sai nätisti vessapaperilla pois,silti tuli 35 euroa maksettavaa,vaikka siivosi vielä itse huh huh

        Totta hemm..ssä jokainen oman koiransa jätökset kerää!


    • HannaViivi

      Törkeätä rahastusta! :/

    • Neverever74

      Joo kuulin tämmöisestä käytännöstä jokin aika sitten ja kuullostaa karulta. Pentuja kuitenkin saa tuoda niin mätsäreihin kuin virallisiin näyttelyihinkin että silleen......

    • NelliHauvanen

      Höm miten se sakko voidaan kirjoittaa jos ei ole mikään poliisi ym sitä kirjoittamassa?

    • Kallista lystiä

      Eivät näköjään ole sitä enää. Ajatellaanpa että koira pissaa kahdet pissat ja ilmoittautuminen mätsäriin on sen 10 euroa. Pissasakko on siis sen 30 euroa kpl, niin reissun hinnaksi tulee 70 EUROA!

      Viralliseen näyttelyyn meno tulee halvemmaksi kun ilmomaksut on sen reilu 30 euroa jos ilmoaa tarpeeksi ajoissa, eikä niissä ole olemassakaan mitään naurettavaa pissasta sakottamista kun jokaiselle koiralle se vahinko voi käydä. HUH HUH mitä meininkiä.

      • ei valu virtsa

        No eipä kannata tuoda mihinkään sisähalliin koira joka ei sisäsiisti ole.Omilleni ei ole vahinkoja koskaan käynyt,pissittelen ne hyvissä ajoin ulos,suosittelen samaa muille :)


    • Narunaama

      Voi j-lauta sentään. :D :D Ei oo totta. :D

    • 5+9

      Whoooot? Kertokaahan lisää??

    • Rahoix vaan

      Pitää varmaan alkaa järjestämään mätsäreitä pelkästään uros koirille ja itse tuoda paikalle pari kiimasta narttua, johan alkaa virtsa lentää. Samalla vois kääriä muhkeat vahingonkorvaus rahat ja muuttaa westendiin!

      • sisäsiisti10

        hhhehhhh,ei toi mitään auttais,mun uros on niiiin tottunu.Ei pissi sisälle! :)


    • Feissaripaska

      Ei jumalauta mitä tekstiä feissarimokissa on tästä pissasakosta. Miten se ylläpito sallii sellaisen keskustelun. Onneksi ne ihmiset on pysyneet täältä poissa. Ja ei kannata maksella tälläisiä laittomia sakkoa missään nimessä.

    • Lonely wolf

      suhtaudun varauksella tän tyyppisiin sakkoihin

    • vavavoom6

      kopioinpa tähän kommenttini toisesta keskustelusta nyt kun huomasin tämän enkä jaksa kirjoittaa uutta litaniaa
      Feissarimokissahan on pitkä haukkumaketju täst aiheesta.kyllä teki pahaa lukea se "keskustelu",aivan suoraan suolesta tullutta sontaa,näiden ns sakkojen puollustelijat ovat juuri niitä joiden koirat ovat mitä julmimmin alistettuja ja pelkääviä, nyrkin ja remmin välissä.

      • En sotke

        Tai sitten niitä kunnolla hallinnassa olevia, tasapainoisia koiria, joita lenkitetään riittävästi mätsäriä ennen, jälkeen ja sen aikana. Joiden pennutkin on osattu esimerkiksi sosiaalistaa tilanteeseen ennen ekaa näyttelykertaa. Tuliko tällaista mieleen?


      • hjiojkkläkäl
        En sotke kirjoitti:

        Tai sitten niitä kunnolla hallinnassa olevia, tasapainoisia koiria, joita lenkitetään riittävästi mätsäriä ennen, jälkeen ja sen aikana. Joiden pennutkin on osattu esimerkiksi sosiaalistaa tilanteeseen ennen ekaa näyttelykertaa. Tuliko tällaista mieleen?

        "Tai sitten niitä kunnolla hallinnassa olevia, tasapainoisia koiria, joita lenkitetään riittävästi mätsäriä ennen, jälkeen ja sen aikana. Joiden pennutkin on osattu esimerkiksi sosiaalistaa tilanteeseen ennen ekaa näyttelykertaa. Tuliko tällaista mieleen?"

        melkaista höpöä suollat.mätsäriinhän MENNÄÄN HAERJOITTELEMAAN NIITÄ VITUN NÄYTTELYITÄ. Yritätkö nyt nostaa jotkut seropien köyhät omistajat joiksikin virallisten näyttelyiden järjestäjiksi vai mistä horiset?


    • Vitun mätsäripellet

      Miten pennun sosiaalistaminen liittyy sen pidätyskyvyttömyyteen? Ei ihmislapsikaan pysty pidättämään kunnolla!!!

      Siis minä vitun robotteina te pidätte koiria?????

      • Järki käteen

        Pitäisikö mätsäreiden osallistumismaksua nostaa vain sen vuoksi, että joiden kuiden koirat tuhoavat enemmän hallien mattoja jne. kuin toisten koirat?

        Itse kieltäydyn maksamaan MUIDEN koirien kuseskeluista!!


    • uskomatonta1

      Sori mutta kenen koira kusee mätsäripäivän (keskimäärin 2-5h) aikana 2 kertaa sisälle? Niitä koiria tarttee hei viedä välillä uloskin, jotta saavat hätänsä tehtyäm varsinkin jos koira ei ole vielä sisäsiisti!!!

    • aina voi valita

      Mätsärit ovat talvella sisähalleissa,joissa on vuokrataan hallivuoroja esim.koulutukseen,eri rorujärjestöjen käyttöön,agiharrastukseen ym.
      Tilat on pidettävä siistin,että siellä pystyy toimimaan.
      On itsestään selvää,että pentukoiralle vahinko voi sattua,mutta on myös ihmisiä jotka eivät viitsi vaivautua ulkoiluttamaan koiraansa ja antavat sen ulostaa minnevain.
      Matot täytyy pesettää ja se esim.viiden euron sakko,joka monessa paikassa on,ei liene liikaa.Ja ainahan voi jättää mätsärit käymättä tai käydä ainoastaan kesällä ulkona pidettåvissä mätsäreissä.

    • y45u7i

      olisi ollut hauska nähdä kun eräissä näyttelyissä sokean koira veti jumalattoman lammikon keskelle kävely väylää ja sille oltaisiin tultu huutelemaan sakosta! :P

      Samoissa näyttelyissä kaverin koira teki ripulit,jotka ystäväni sitten kiltisti korjasi (oli kuplahalli,joten oli hiekkamaa,että ei niin hankala siivous).Tässä tapauksessa ollut pitkä näyttelypäivä takana ja itse käytin kyseistä koiraa 4x ulkona tuona aikana,jostain syystä meni vain vatsa sekaisin (tai sitten johtui siitä kun kaappasin sen innostuneena syliin kun sai ropin :P)

      Olen myös nähnyt kun chihu on vetäissyt messarissa jöötit kesken kehän ja nekin omistaja kiltisti keräsi pois ja kehän jälkeen kävi vielä aineilla pyyhkimässä.. tuomari sanoi,että antaa koiran tehdä loppuun :P

      En tiedä sitten onko tämä uusi suuntaus jotenkin tuolta koepuolelta? kun esim.toko-kokeissa koira saa hylsyn jos tekee jommatkummat asiat kokeen aikana (tämän takia on kerran ollut itselläkin pienet paineet kun oma koira pääsi paksista takapenkille ja vetäisi paketillisen lihapullia juuri ennen meidän vuoroa).Siellä ei tosin tarvitse tästä vahingosta kuitenkaan maksaa.
      Monilla halleilla joissa on matot ja siellä treenataan niin on "talon puolesta" sellaiset aineet joilla saa pestyä ne hajut pois häiritsemästä muiden suoritusta.

    • 6+9

      Kyllä minä ihmettelen kenen aikuinen koira kusee sisälle ! Jos vaivaudutaan opettamaan ne koirat sisäsiisteiksi niin ei tarvitse sakoista itkeä . Meillä on uroksetkin opetettu ettei sisällä edes merkkailla ja taatusti jokaisen koiran saa opetettua jos vaan viitsii nähdä vaivaa . Pentujen kanssa käydään siellä ulkona vaikka 15 min välein jos on tarvetta . Jokainen myös tietää jos oma koira on arka ja pissaa pelosta alleen ,silloin ei ehkä sisänäyttely ole sopivin paikka aloittaa .

      Minulle on itsestään selvyys että jos minun koirani tuhoaa muiden omaisuutta minä korvaan .

    • ...?

      Joo ei ole itselläkään IKINÄ aikuiset koirat hallinäyttelyissä ruvenneet kusemaan sisällä.
      Eikä ole pennuillakaan vahinkoa päässyt käymään kun sieltä hallista pääsee sinne pissatuspaikalle ulos niiden koirien kanssa.

      Mun mielestä on ihn oikein joutua maksamaan nimellinen korvaus jos koira merkkailee sisätiloissa.

    • hallisiisti

      Itsellä on ollut näyttelykoirina aikuisia uroksia,eivät tosiaankaan sisälle kuseksi.On opettetu sisäsiisteiksi,niin ovat sitä myös.Ymmärrän sakotuksen hyvin, järjestäjien kannalta todella kurjaa kun ihmiset tuovat niitä kuseksivia koiria sisänäyttelyihin.
      Miksi edes veisi sisänäyttelyyn koskaan koiraa joka ei sisäsiisti ole?
      Naurettavaa sitten kiukutella täällä,kun ei viitsi maksaa oman koiransa aiheuttamasta sotkusta.Opettakaa koiranne siisteiksi,niin ongelmia ei tule.

    • Hämmentynyt 2013

      Olen ollut mukana järjestämässä useita mätsäreitä, ja joka kerta jonkun pikkupennun rakko tyhjenee tai tulee kakkahätä. Eihän asialle mitään voi, ei muuta kuin pesemään pissakohta. Aikuisten koirien vikahan se ei ole, vaan omistajien/handlereiden jotka eivät ole ulkoiluttaneet koiriaan tarpeeksi ennen halliin tuloa. Tuossakin videolla villakoiralla tuli pitkään pissaa, joten varmasti on ollutkin pissahätä. :/
      Vahinkoja sattuu, niin koirille kuin ihmisillekin mutta järki käteen sentään! Jos koira on ollut pahimmassa tapauksessa vaikka sen 3-4 tuntia häkisssä ja sitten otetaankin siihen remmin nokkaan niin varmasti pissattaa. Ei muuta kuin takki päälle ja ulos.

      Eniten minua kuitenkin hlö.kohtaisesti ärsyttävät uroskoirien omistajat jotka antavat ihan oikeasti koiransa merkkailla nurkkiin. Eihän nyt niin voi tehdä, vaan vaikka pistää se sinne häkkiin ja käyttää sitten ennen kehää kunnolla ulkona. Sisäsiisteys ja koiran hallinta siis kunniaan! Enkä taas sitten tarkoita vastakohtaa että ärjytään koiralla kun se merkkaa vaan palkkaillaan kun ei merkkaile ja ollaan ITSE valppaina ettei vahinkoja pääse käymään! :) Kaikilla on mukavampaa ja koirakin saa olla rauhassa.

    • niiiiiihhhhhhhh

      mä pidän pikkukoiraa sylissä tai häkissä kokoajan paitsi tietenkin kehässä. Pentu vielä niin ei tarvii pelätä jos tekee pissit.

    • dfgg3

      No joo ompas taas rahastusta.. Entäs jos ite kusis siihen matolle? Tuleeko sakko?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe