Miten olla jäämättä kiinni juomisesta

salimarkku16

niin mitenkä kun ens kesänä aion juua ja miten olis nollan prosentin riski jäädä kiinni kertokaas

49

7781

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dhaze

      Eh, älä juo? Ei mitään (varsinkaan laitonta juttua alaikäisenä...) voi tehdä nollan prosentin riskillä.

      Älä juo liikaa. Älä juo julkisella paikalla. Älä mene kännissä kotiin. Juo pelkästään kavereiden kanssa, sellaisten joiden tiedät olevan luotettavia. Keksi uskottava cover-story. Ihan maalaisjärjellä pääteltäviä juttuja, ei kiinnijäämisriskien minimoiminen voi niin vaikeeta olla! (tv. ei koskaan salaa ryypännyt)

      Btw, turha itkeä, jos jäät kiinni. Älä varsinkaan valehtele ja yritä keksiä mitään "uskottavaa" tarinaa siitä, kuinka kaverin mansikkamehussa olikin vahingossa vodkaa...

    • kkkkkko

      Et yksinkertaisesti juo.

      Jos on aivan pakko testata, niin koitappa kertoa siitä vanhemmillesi suoraan. Itse tein näin eikä luottamisongelmia ollut, koska vanhemmat tiesivät aina missä olin, keiden kanssa ja mitä tekemässä. Minulla oli _paljon_ vapaammat säännöt menemisissä ja tulemisissa koska minuun pystyi luottamaan.
      Jos et kuitenkaan pysty suoraan siitä sanomaan, niin älä vedä kaatokännejä ja ole turvallisessa seurassa. Jos jäät kiinni, älä kuseta vaan kerro suoraan miten asiat on. Vaikka typerät kakarat luulevat, että vanhemmat eivät huomaa kun he valehtelevat, oi kyllä he huomaavat. Heti tai kohta.

    • rfcljft

      meette jolleki kaverille kotiin ja ryyppäätte siellä ette soita liian kovalla musiikkia niin ette voi jäädä kiinni.

    • juoppoliini

      No oletan että tässä on kyse nyt siitä että ei jää kiinni vanhemmille? Paras tapa olisi tottakai kertoa vanhemmille suoraan asiasta kuten tässä keskustelussa on jo mainittukkin, mutta itse tiedän kokemuksesta että se on hankalaa varsinkin jos tietää ettei vanhemmat hyväksyisi sitä tai eivät itse juo lainkaan jne. Siksi ehdoton ykkönen estääksesi kiinnijäämisen on se, ettet hillu julkisilla paikoilla pullo kädessä tai kännissä. Juo aina yksityisissä tiloissa ja tutussa sekä luotettavassa seurassa. Pidä myös juomisesi rajoissa, ettet juo liikaa. Tämä siksi, että liikaa juoneena saatat saada alkoholimyrkytyksen tai muuten vain käyttäytyä holtittomasti joka johtaa virkavallan saapumiseen paikalle ja näin myös tieto kantautuu vanhemmillesi. Varmista aina kun menet juomaan, että sinulla on yöpaikka muualla kuin kotona. Jäät melko varmasti kiinni jos menet kotiin yöksi. Myös päiväksi on hyvä olla paikka jossa saa rauhassa hoidella mahdollista krapulaa pois. Puhelin kannattaa laittaa myös pois päältä illaksi ja ilmoitella vanhemmille hyvissä ajoin että akku on sitten lopussa. Sama myöskin se, ettei juomisia tietenkään kannata säilyttää kotona.. Jaja mitäköhän muuta.. eipä nyt tule mieleen tän enempää tällä kertaa :D Mut uskon että näillä vinkeillä pysyt ihan turvassa :)

      • Anonyymi

        hyviä vinkkejä. kuulostat ihan pätevältä äijältä. en mä övereitä vedä enkä oo vaarallinen. mut te ette taida ymmärtää tätä hommaa et teitte ihan turhan työn.... eiks teille auennu yhtään et miks mulla ei oo penniäkään rahaa ja tilasin 50e pikavipin tänään et saan vähä safkaa ja kaljaa. jos mietit et miks se lähetys paino 100 vai 200g niin se tuli puhelimen sisällä.....


      • Anonyymi

        otan maskin tosta valmiiks, tiiätte varmaan missä noi mun rojut suurinpiirtein on vai autanko?


      • Anonyymi

        mut eiks tää teiän touhu oo lainopillisesti myös laitonta?


      • Anonyymi

        jos oot ite tän etähallinnan takana ni nostan kyllä hattua. jos yhen miehen voimin tähän pystyit,


      • Anonyymi

        mut mihi vois mennä yöx


    • jfjfjfjfjfj

      no siis itte ainaki ku oltii juomas ni menin kaverille yöks ja mu kaveri sano mu äidille ett oon kuumees ni nii xd

      • ner0

        Joo mulla oli sama. Olin kerran niin kännissä että en pysyny pystyssä ni menin sitten kaverille yöksi ja vanhemmille sanoin että oli huono olo. En jääny kiinni eikä vanhemmat ees epäilly mitään juomista.


      • Anonyymi

        Menikö läpi


      • Anonyymi
        ner0 kirjoitti:

        Joo mulla oli sama. Olin kerran niin kännissä että en pysyny pystyssä ni menin sitten kaverille yöksi ja vanhemmille sanoin että oli huono olo. En jääny kiinni eikä vanhemmat ees epäilly mitään juomista.

        no mut entä kaverin vanhemmat


    • Juuh uskokaa pois!

      no siis sen voin sanoa että kaapissahan törröttää aina aukinaisena jalkarullana olevat hevosen kassit ja ne ulottuvat evoluutiossa sijaitsevan mustan aukon alapuolella olevaan imusolmuun ja se imee täydellä teholla h20 molekyylejä mittarin siimaisesta kynnestä jossa kasvaa liian homehtunut kynsinauha ja poikittainen alokoholi lisää siimaa takapuoleen ja sinne syntyy tukkeutunut maksasuoli joka aiheuttaa mm. ummetusta, silmien lagausta, aivojen tärinää, ja pahimmassa tapauksessa se lievittää etanoita joiden putkilot ovat kuin simpanssien ja marakattien karvojen pintakerroksessa sijaitsevia kärpästen laikkuja. Ihan totta, ihan kokemuksesta voin sanooaa!!

      • påyogh

        Olet oikeassa!! Ollaan isoja munia,


    • irev

      kannattaa opetella krokotiilinkyyneleet. näyttelijän lahjat plussaa jos jääki kiinni

    • BÖBÖ

      Meikä on ainaki ollu jäämättä siksi, kun oon syöny elintarvikkeeksi laskettavaa Acetiumia. Saa apteekista. Ei ole krapulaa ollu sen jälkeen. Se ei ole edes lääke, mut toimii!

    • osg

      No vinkki, joka ei näköjään oo kovin usein mee minulle perille, sääntä numero yksi: oli ihan mikä vaan, ELÄ mene kännissä kotiin.
      ite oon menny, ja monestikki, parempi on vaikka että tuut pari tuntii myöhemmin kotiin, ja oot jo sen verran selvistyny, että näytät selvältä.
      mut ihan yksin kertasesti, jos vaikka porukat käskee mennä kottii 12, lopetat juomisen 10. parin tunnin aikana oot jo ehtiny pikkasen selkiintyä, meet kottiis, ja sanot että meet nukkuu, väsyttää.
      tai sitten meet kaverille yöks, tai sitte, lähet hatkoille, ja jotenki koitat selviintyä siitä, esim. "no päätin kerranki ottaa vappaata elämästä, sitte?" tekniikalla.

    • huhugyhth

      Juo vaikka suuvettä. Onhan siinäkin alkoholia saat raikkaan hengityksen!

      • ettästiesit

        nyt on tainu jäädä kemian tunnit käymättä koska kyllähän ny järkevie ihmiste pitäis tietää et se alkoholi mikä on suuvesissä ja puhdistus aineissa on b-alkoholia josta menee vaan vatsa sekaisin ja a-alkoholista juopuu ja menee känniin


      • hehe hee
        ettästiesit kirjoitti:

        nyt on tainu jäädä kemian tunnit käymättä koska kyllähän ny järkevie ihmiste pitäis tietää et se alkoholi mikä on suuvesissä ja puhdistus aineissa on b-alkoholia josta menee vaan vatsa sekaisin ja a-alkoholista juopuu ja menee känniin

        huhugyhth oli trolli mutteisen enemää


      • Anonyymi

        uuuuuuuuuuuuuuu
        maailman paras Idis


    • nykyään jo aikuinen

      Täällä on tullut ihan hyviä vinkkejä ja omista sanon seuraavat, vaikka ne on varmasti jo mainittukin

      1. Lopeta se juominen viimeistään n. tuntia ennen kuin sinun tulisi olla kotona

      2. Purkkaa on hyvä olla mukana, sitä voi syödä vaikka kotimatkalla ja heittää roskiin kotiin tullessa. Itsellä oli toisinaan myös kurkkupastilleja / pieni pullo suuvettä.

      3. Varsinkin alussa kun juo ensimmäisiä kertoja niin on hyvä olla se joku muu yöpaikka kuin se oma koti

      4. Juominen on kallista, alaikäiselle varsinkin kun monet tahtovat hakupalkkaa. Vanhemmat alkavat varmasti epäillä jos joka perjantai pyydät rahaa ns. "elokuviin" tai muuhun ELLEI sinulla ole ennenkin ollut tapana tehdä niin. Raha asiat pitää siis olla kunnossa.

      5. Juomien säilyttäminen kotona / vanhempien alkoholin varastaminen lisäävät kiinnijäämisriskiä huomattavasti.

      6. Jos säilyttää juomia kotonaan ja lähtee kotoa viikonloppuisin isojen kantamusten (laukku/reppu) kanssa. se herättää epäilyt helposti. Tämänkin vuoksi ne alkoholit kannattaa säilyttää muualla kuin omassa kodissa

      • asdfgk

        ensimmäinen asiallinen vastaus :)
        ja kaikki nämä kohdat pitävät paikkaansa!


      • Anonyymi

        mut mist sää ne juomat (siis jos on alaikäne ku esim. mä oon 12v


    • minaajj

      Aika saatanan säälittävää tulla tänne kysyy neuvooo miten olla jäämättä kiinni juomisesta

    • sunnuntaikänni

      Eiku kossut kurkkuu ja testaamaa onnee

      • asdfghjklf

        TÄMÄ oli oikeasti ensimmäinen asiallinen vastaus :DD


    • jumala3

      vedä pirii

    • thebro

      No vttu älä juo kotona!!!

    • opelisa

      täytä 18 ja sitten juo vapaasti

      • biatchplease

        Ekaks otat porukan hyviä ystäviäsi ympärille ja niin tokaks hankitte juomat ja kolmanneks meette poliisi aseman eteen ja alatte juomaan (: helppoa ku heinän teko (;;


    • juo kotona

      älä juo tai ryyppää hyväässä seurassa kuten minä. Eli yksin kotona. jos joku soittaa niin älä ainakaan vastaa vaan juo lisää jos joku tulee pimputtaa ovikelloa niin lisää hyvää musiikia ja juomaa. yksinkertaista. niin ja sanot vanhemmilles että antaa sun juua kotona niin ei tarvi huolestua että tukekut oksennuksees jossan ojassa. tosin älä myös kään lähe yksin hilluun kylille kännissä jos oot ryypännyt kotona.

    • Sturmfuhrer

      Jää kiinni mistä? Saatanan saatana. Hommatkaa ikää ennenkun menette ryypiskelemään. Ei tarvita enempää elämän_koululaisia katkohoidoista ja aa kerhojen kokouksista.

    • bdjksksjkl

      Aina voi jäädä kii. Mut ite juon tosi tosi usei enkä oo koskaa jääny kii, mut ota vaik varalt huppari vaik laukkuu ja sit vaihat sen ennenku meet kotii ettei sun porukat haista bissee. sit ota aina purkkaa ettei hengitys haise. ja et mee minnekkää hirveesti minnekkää ihmisten ilmoille jos oot iha vitun kännis, koska sillo ne soittaa kytät yleensä. Ja älä mee koskaa kännis himaa ja yritä olla pois sellasten ihmisten näkyvyydelt jotka vois kertoo sun vanhemmille.

    • ggffgjgg

      vitun pentu

      • dfhhyyfvbbb

        Vittu


    • adasfasf22323

      lol vitun kersa :DDDD

    • kännikala323

      jos juot et aja, multa lähti mopokortti, ku ajelin kännissä mopolla ja poliisit pysäytti, sillo vitutti. juon vieläki mut en aja päissään

    • asdfghjdfg

      -Alota juominen melko aikasin, ainaki n.4-5 tuntii ennen kotiintuloaikaa nii et varmaan jää kii. (Riippuu tosin paljon juot)

      -Jos vanhemmillas on tapana soitella sulle ku oot ulkona tai jossain, jätä kännykkä "vahingossa" himaan, koska alkaa varmasti epäillä jotain jos et vastaa, (ellei ne luota suhun täysin)

      - Hyvä olis olla purkkaa mukana tai jotain hajuvettä, dödöö tai jotain, koska alkoholin haju jää vaatteisiin yms pariks tunniks.

      - Olis hyvä olla joku paikka mihin sit kummiski meet yöks ettei varmasti jää kii, mut jos joudut mennä himaa nii mikäs siinä, esität vaa normaalii vaik vähä vaikeeta varmaa on jos oot paljonki kännis.

      Ite jäin 2 kertaa siitä kii ku haisin kuullema ihan kaljalta, joten kannattaa peittää se haju aika tarkkaan.:I
      Jos jäät kiinni nii ei siinä mitään, eipä tarvii enää esitellä mitään selvää.
      Ja eihän ne vanhemmat välttämättä siltikään tajuu mitään jos tuut vähän kännissä himaan.

      • juoppolalli

        kun kaverin mutsi oli viettämäs yötä työkavereiden kanssa kaupungilla niin sillon me kaverin kanssa vedettiin jonkun verran 47% englantilaista giniä. ei sentään päädytty samaan sänkyyn mutta varmaan paljon muuta sekeilua saatiin aikaseks


      • häpeällinen yö
        juoppolalli kirjoitti:

        kun kaverin mutsi oli viettämäs yötä työkavereiden kanssa kaupungilla niin sillon me kaverin kanssa vedettiin jonkun verran 47% englantilaista giniä. ei sentään päädytty samaan sänkyyn mutta varmaan paljon muuta sekeilua saatiin aikaseks

        mä menetin mun poikuuden parhaalle kaverille (kaveri on siis myös poika) oltiin aika tukevassa humalassa sillon. ainoo hyväpuli tossa on että ainakaan ehkäsystä ei tarvii välittää. sen jälkeen ei olla tekemisissä kun ehkä kerran kuukaudessa


      • kaduttaa
        häpeällinen yö kirjoitti:

        mä menetin mun poikuuden parhaalle kaverille (kaveri on siis myös poika) oltiin aika tukevassa humalassa sillon. ainoo hyväpuli tossa on että ainakaan ehkäsystä ei tarvii välittää. sen jälkeen ei olla tekemisissä kun ehkä kerran kuukaudessa

        olin kaatokännissä ja aamulla huomasin että "oho" olen alasti samassa sängyssä 80-vuotiaan isoäitini kanssa. lattialla on käytetty kortsu ja tyhjä viinapullo.
        ja tämä on tositarina olin tuolloin 17-vuotias ja tämä tapahtui noin 5-vuotta sitten helsingissä


      • Anonyymi
        kaduttaa kirjoitti:

        olin kaatokännissä ja aamulla huomasin että "oho" olen alasti samassa sängyssä 80-vuotiaan isoäitini kanssa. lattialla on käytetty kortsu ja tyhjä viinapullo.
        ja tämä on tositarina olin tuolloin 17-vuotias ja tämä tapahtui noin 5-vuotta sitten helsingissä

        Nii eli kannatti mennä juomaa


    • mmmoe

      En tiiä kuinka paljon te kaikki täällä sekoilette humalassa mut mä osaan kaatokännissäkin olla aika järkevä ja näyttää niin selvältä että saa ylpiä olla :)

    • Anonyymi

      Pakko jakaa oma kokemus. Olin saanut hommattua yhen tutun kautta kaljaa kaksi tölkkiä ja aioin juoda ne. Laitoin ne taloyhtiön yhteiseen jääkaappiin ja lähdin kouluun. Kun tulin koulusta niin enää ei ollut kaljoja jääkaapissa. Joku oli ne ottanut. Sama kävi kerran yhen naapuriperheen kanssa tosin silloin oli iso joulukinkku hävinnyt.

    • Anonyymi

      en mä oo kohta 10 vuoteen mitään millä ois rahallista arvoa touhunnu. nyt yritin tota dänkki hommaa mut tais mennä vituiks? kato mun vuosituloja viimeseltä viideltä vuodelta. ne kaikki on tehty 6-8kk ajassa.

    • Anonyymi

      Nolla tilavuus prosenttia = nollan prosentin kiinni jäämis riski

    • Anonyymi

      Kasvatat järkeä päähäs.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4723
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4562
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      617
      4168
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3117
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2671
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2203
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      220
      2152
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1765
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe