miesten hame

kallu 32 v.

en ole hintti, homo tai transvestiitti (tai jälkimmäinen sitten). rakastan hameita ja pukeutumista siiken ja sukkahousuihin. miksi ei miehille ole hameita.

184

12764

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typerää juttua

      Koska pukeutumiskulttuuri on urpo ja jakautunut! Aina jos mies pukeutuu hameeseen, niin typerän pukeutumiskulttuurinvuoksi häntä haukutaan transuksi tai hintiksi.

      Hamehan on myös todella käytännöllinen ja rento vaate, etenkin kesäaikaan, paljon parempi kuin hiostavat housut, minkä alla munat alkaa haista.

      • tzyka

        Niin minäkin pukeutuisin, jos se olisi noin edes jollain tasolla yleisesti hyväksyttyä.
        Hame on tosiaan käytännöllinen ja ei sen tarvitse olla mikään pliseerattu tai ei edes naismainen mekko.
        Esim. Farkkuhame kävisi todella hyvin.


      • tzyka kirjoitti:

        Niin minäkin pukeutuisin, jos se olisi noin edes jollain tasolla yleisesti hyväksyttyä.
        Hame on tosiaan käytännöllinen ja ei sen tarvitse olla mikään pliseerattu tai ei edes naismainen mekko.
        Esim. Farkkuhame kävisi todella hyvin.

        Eli uskallus puuttuu aikuisella ihmisellä. Sitku- ja mutku-ihmisiä on hautausmaat täynnään - niitä, jotka eivät uskaltaneet lähteä muuttamaan yhteiskuntaa hyväksyvämpään suuntaan...


      • G.Vincent

        Hinteistä en tiedä mitään, mutta Skoteissa noita hameita näkee miesten päällä.
        En silleen ite tykkää erikoisemmin mistään hameista miesten päällä, tietty jos skotit niitä käyttää niin tehkööt sitten muutkin jotka sellaisia haluavat.¨Aivan sama minulle. En arvostele ketään.

        Kestavimpiä vaatteita ovat nahkarotsit- sekä housut ja niistä siis sellaiset paksua nahkaa olevat. Paksujen nahkavaatteiden löytäminen on hankalaa.

        Erityisen hyvä noissa kunnon paksusta nahasta tehdyistä vaaatteissa on se, että että kun niihin tulee jossain vaiheessa raapaleita tms. niin joku kenkävoide saa ne hyvin pois. Ja välillä olen pessyt niitä kevyessä pesussa ilman linkousta.

        Farkkujen ohessa paras vaatemateriaali.


      • Pitäis.edes.kestää
        G.Vincent kirjoitti:

        Hinteistä en tiedä mitään, mutta Skoteissa noita hameita näkee miesten päällä.
        En silleen ite tykkää erikoisemmin mistään hameista miesten päällä, tietty jos skotit niitä käyttää niin tehkööt sitten muutkin jotka sellaisia haluavat.¨Aivan sama minulle. En arvostele ketään.

        Kestavimpiä vaatteita ovat nahkarotsit- sekä housut ja niistä siis sellaiset paksua nahkaa olevat. Paksujen nahkavaatteiden löytäminen on hankalaa.

        Erityisen hyvä noissa kunnon paksusta nahasta tehdyistä vaaatteissa on se, että että kun niihin tulee jossain vaiheessa raapaleita tms. niin joku kenkävoide saa ne hyvin pois. Ja välillä olen pessyt niitä kevyessä pesussa ilman linkousta.

        Farkkujen ohessa paras vaatemateriaali.

        joo, nykyään on se ongelma että rotsit ja housut ovat liian ohutta nahkaa. Ne sellaset 1,5 - 2 mm paksuset vaatetukset sentään kestävät eivätkä repeile heti.
        Mutta pirun vaikeaa löytää edes sellasia, saatikka jos paksuus menee yli 2 mm.


      • pliseri
        tzyka kirjoitti:

        Niin minäkin pukeutuisin, jos se olisi noin edes jollain tasolla yleisesti hyväksyttyä.
        Hame on tosiaan käytännöllinen ja ei sen tarvitse olla mikään pliseerattu tai ei edes naismainen mekko.
        Esim. Farkkuhame kävisi todella hyvin.

        Omasta itsestä se on kiinni, ihmisten hyväksyttävyys syntyy käyttäjien määrästä.


      • zxcvbrg
        tzyka kirjoitti:

        Niin minäkin pukeutuisin, jos se olisi noin edes jollain tasolla yleisesti hyväksyttyä.
        Hame on tosiaan käytännöllinen ja ei sen tarvitse olla mikään pliseerattu tai ei edes naismainen mekko.
        Esim. Farkkuhame kävisi todella hyvin.

        Miksi haet hyväksyntää sille hameelle päälläsi?

        Häpeän tunnehan se kaiketi on, joka on suurin este. Tai pelko jostain. Kenties siitä, että sinua ei hyväksytä. Ja tämä kaikki on suurimmillaan tietenkin, jos julkisesti olisit hameessa.

        Joten sen sijaan, että antaisit normiuskovaisten (pukeutumisessa) "voittaa" jättämällä käyttämättä hametta, sinun täytyy ainoastaan tunnistaa nuo pelkosi ja häpeä tms. jutut ja antaa niiden olla estämättä sitä, mitä haluat, eli hameen käyttöä.

        Jos kantaa pukeutumisensa ylpeydellä, se vaikuttaa myös muihin ihmisiin, jotka sinut näkevät. Vähitellen käy niin, että kun uskaltaa ottaa ekan askeleen, eikä anna pelkojen vaikuttaa tekemiseensä, niin pelko, häpeä ja kaikki häipyvät lopuksi kokonaan, eivätkä enää pysty estämään hameen käyttöäsi.

        Kehonkieli on myös tärkeää, eli jos käytät hametta, niin voit silti osoittaa olevasi myös mies ja itsevarma kehonkielesi kautta, ettet ainakaan kävele seiniä pitkin. Esim. itse tein aina niin, että jos oli paljon ihmisiä ympärillä, kun olin pukeutunut tietyllä tavalla ja minua alkoi hermostuttaa, niin laitoin kädet lanteille. Se nostaa itsevarmuutta välittömästi ja on melko miehinen asento. Se viestii muille. Muutenkin kannattaa pitää aina hyvä ryhti.


      • luomies

        Kysymys Voiko mies mennä naisten vaateliikkeesen ostamaan hameen itselleen koska haluaisin pitää Hametta


      • Voi huoletta käydä naistenvaateliikkeessä tai tavaratalon naisten osastolla ostoksilla. Tuleepahan ostettua sopivan kokoinen hame.


      • hameet

        Minä olen ostanut hameeni naistenvaateliikkeestä, voi sovittaa asiantuntijan avustuksella. olen ollut tyytyväinen saamaani palveluun.


      • helmat

        Olen saanut naistenvaateliikkeeistä todella hyvää palvelua , voi sovittaa ja saa asiantuntijan ehdotuksia , siitä mikä olisi sopivin.


      • Anonyymi
        luomies kirjoitti:

        Kysymys Voiko mies mennä naisten vaateliikkeesen ostamaan hameen itselleen koska haluaisin pitää Hametta

        Voi, tottakai


    • Hametta kehiin

      Ainut konsti on saada hame miehelle hyväksyttäväksi on, käyttää sitä. Mitä enemmän hameita on katukuvassa, sitä nopeammin se hyväksytään. Jätetään turha jahkaaminen pois ja käytetään hametta. Jos hame tuntuu liian hurjalta, niin kiltti on hyvä vaihtoehto. Se on paremmin hyväksytty miehellä. Mies älä ole munaton, vaan käytä hametta, sitä puoltaa terveydellisetkin syyt.

      • Lääkkeet

        Tässä terveydellinen syy hameen käyttöön

        http://fashion.telegraph.co.uk/news-features/TMG9393537/Fashion-for-tight-jeans-is-increasing-testicular-problems-among-men.html


    • Jos haluat
    • yyxx

      Ei hame ole sen kummempi vaate kuin housut. Muutoksen aikaan saamiseksi miesten pukeutumisessa on miesten vaan lisättävä hameen käyttöään. Farkkuhameet on turvallinen ja suhteellisen neutraali lähtökohta, koska farkkua on muutenkin totuttu näkemään miesten päällä. Lisäksi muut miesten vaatteet passaavat farkun kanssa hyvin yhteen. Tässä kuten kaikessa pukeutumisessa on vain katsottava että kokonaisuus näyttää hyvältä. Muut ihmiset eivät edes huomaa asiaa jos itse ei siitä tee numeroa. Toki on aina näitä punaniskoja muutoksen vastustajia, mutta se on heidän tappionsa.

      • hameet päälle!

        Pitäisi järjestää joku "miesten hamepäivä" milloin useampi mies laittaisi hameen päälle ja lähtisi ihan normaalisti ovesta ulos. Kyllä se kävisi mukavasti juntin hermoon!

        Itse käyn kyllä tämän keskustelun innoittamana ostamassa hameen!

        Ja ei, en ole homo enkä transu vaan ihan keskiverto nuori mies.


      • hameet päälle! kirjoitti:

        Pitäisi järjestää joku "miesten hamepäivä" milloin useampi mies laittaisi hameen päälle ja lähtisi ihan normaalisti ovesta ulos. Kyllä se kävisi mukavasti juntin hermoon!

        Itse käyn kyllä tämän keskustelun innoittamana ostamassa hameen!

        Ja ei, en ole homo enkä transu vaan ihan keskiverto nuori mies.

        Ihana oivallus! Muutos lähtee tekemällä eikä puhumalla kädet taskuissa. Olen huomannut, että juntillakin loppuu jossain vaiheessa se hermoilu, kun ihminen jaksaa olla sitä mitä hän on, päivästä toiseen.

        Itse olen transvestiitti, mutta käytän päivittäisenä asuna mieslookissakin näyttäviä naisten takkeja, jotka erottuvat tuulipuvuista ja tikkitakeista edukseen.


      • kakspuolinen
        hameet päälle! kirjoitti:

        Pitäisi järjestää joku "miesten hamepäivä" milloin useampi mies laittaisi hameen päälle ja lähtisi ihan normaalisti ovesta ulos. Kyllä se kävisi mukavasti juntin hermoon!

        Itse käyn kyllä tämän keskustelun innoittamana ostamassa hameen!

        Ja ei, en ole homo enkä transu vaan ihan keskiverto nuori mies.

        Virallinen hamepäivä! tämä jos toteutuisi niin se olisi todella ihanaa ja mahtavaa!
        Menisin heti aamusta kaupungille pukeutuneena mun lempihameeseen, kapeaan mustaan ja siihen ihonväriset sukkahousut, ja samalla jotain ihanaa ylävartalolle myös :-) ensiksi vaikkapa aamukahville (ei malttaisi kotona juoda) ja sitten johonkin kauppaan sovittelemaan esim. uutta hametta ilman mitään jännitteitä :-)
        Terveisiä kaikille hamemiehille jotka nauttivat samoista asioista kuin minäkin.


      • tzyka
        hameet päälle! kirjoitti:

        Pitäisi järjestää joku "miesten hamepäivä" milloin useampi mies laittaisi hameen päälle ja lähtisi ihan normaalisti ovesta ulos. Kyllä se kävisi mukavasti juntin hermoon!

        Itse käyn kyllä tämän keskustelun innoittamana ostamassa hameen!

        Ja ei, en ole homo enkä transu vaan ihan keskiverto nuori mies.

        Ei muuta kun joku vaan junailemaan ja järjestämään miesten hamepäivää. Mukana ollaan


      • pliseri

        Hyvin lohkasta!


      • hameilija
        Minna-Maaria kirjoitti:

        Ihana oivallus! Muutos lähtee tekemällä eikä puhumalla kädet taskuissa. Olen huomannut, että juntillakin loppuu jossain vaiheessa se hermoilu, kun ihminen jaksaa olla sitä mitä hän on, päivästä toiseen.

        Itse olen transvestiitti, mutta käytän päivittäisenä asuna mieslookissakin näyttäviä naisten takkeja, jotka erottuvat tuulipuvuista ja tikkitakeista edukseen.

        mukana ollaan.


      • 1598735

        "Muut ihmiset eivät edes huomaa asiaa jos itse ei siitä tee numeroa."

        Aivan, usein on niin, että itse tekee jostain asiasta päässään numeron, mut se ei ole sitä muille. Olen itsekin sortunut siihen ja tajunnut sitten sen.


      • zsewfv
        kakspuolinen kirjoitti:

        Virallinen hamepäivä! tämä jos toteutuisi niin se olisi todella ihanaa ja mahtavaa!
        Menisin heti aamusta kaupungille pukeutuneena mun lempihameeseen, kapeaan mustaan ja siihen ihonväriset sukkahousut, ja samalla jotain ihanaa ylävartalolle myös :-) ensiksi vaikkapa aamukahville (ei malttaisi kotona juoda) ja sitten johonkin kauppaan sovittelemaan esim. uutta hametta ilman mitään jännitteitä :-)
        Terveisiä kaikille hamemiehille jotka nauttivat samoista asioista kuin minäkin.

        "Kyllä se kävisi mukavasti juntin hermoon! "

        Juntteja ja muita ahdasmielisiä on kiva ärsyttää, varsinkin pukeutumisellaan. Heidän luomia keinotekoisia sääntöjä on rikottava.


    • ep.tuomas

      "itse olen transvestiitti, mutta käytän päivittäisenä asuna mieslookissakin näyttäviä naisten takkeja, jotka erottuvat tuulipuvuista ja tikkitakeista edukseen "

      Miten niin edukseen ? Se näyttävyys on katsojan silmissä. Sää vaa luulet niin.

      • Tuolla näyttävyydellä tarkoitin omaa näkemystäni asiasta. Jollain toisella mielipide voi olla vastakkainen, ja saa ihan vapaasti ollakin, mutta se ei minua kiinnosta. Miksi kiinnostaisi?


    • myös hame

      Mäkin laittaisin mielummin hameen housujen sijasta.
      Mikä sitten olisi sopiva virallinen hamepäivä ja missä?

      • Eduskunnalle hame

        SUOMEN EDUSKUNTA Siellä se vasta eduskunta.Siellä kaikille miehille olisi sopiva minihame ja mustat sukkahousut.
        Lakatut kynnet joita vertailevat toistensa kanssa ohh,,ohhh,, ohh


      • Valopäät, voi luoja
        Eduskunnalle hame kirjoitti:

        SUOMEN EDUSKUNTA Siellä se vasta eduskunta.Siellä kaikille miehille olisi sopiva minihame ja mustat sukkahousut.
        Lakatut kynnet joita vertailevat toistensa kanssa ohh,,ohhh,, ohh

        Ja sieltähän se ensimmäinen valopää ilmestyi. Ettekö te voi pystyä siellä luolassanne raappahousuissa ja raapia pallejanne. Nauttikaa meneisyydestä, täältä tulee tulevaisuus. Miesten hameet kunniaan.


      • Anonyymi

        Käytän kotioloissa farkkuhametta ilman alushousuja. On helppoa käydä kusella ta paskalla tai runkata tai ruveta panohommiin, kun ei tarvii housuja laskea. Helma vain ylös niin homnma sujuu. On mukavaa, kun pallit saa roikkua vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän kotioloissa farkkuhametta ilman alushousuja. On helppoa käydä kusella ta paskalla tai runkata tai ruveta panohommiin, kun ei tarvii housuja laskea. Helma vain ylös niin homnma sujuu. On mukavaa, kun pallit saa roikkua vapaasti.

        Minäkin käytän kotona farkkuhametta ilman alushousuja, ja niin tekee vaimonikin. Hän aikoinaan ehdotti hametta minulle. Panohommat sujuvat hyvin, kun kummallakin on hameet. Nahkahame voisdi myös olla aika hyvä.


    • Vanhoillista
    • Broque spektator

      Vai miesten muoti ? Katselin äsken naisten Vintage-muotia 1900- luvun vaihteesta. Perhana miten tyylikkäitä kenkiä on naisilla silloin jo ollut. Ja nyt ne samat kengät, monet niistä, ovat taas tuotannossa. Todella aikaansa edellä olevia suunnittelijoita, on silloin elänyt. Muutamat tehtaatkin taitavat olla vielä hengissä, ainakin merkit ja samalla suvulla.
      -70 luvulla oli hienoa muotijuttuja. Pitkävartisia saapikkaita, migroshortseja, avokaulaisia tyköistuvia neulospaitoja, leveät lahkeet, minihameita, värillisiä pitsisukkahousuja, pitkiä villatakkeja, liivihameita, poolopaitoja, paksupohjaiset kengät, isot silmälasit. Piikkikorkoisia ja kärkisiä kenkiä on ollut jo kymmeniä vuosia. Tyköistuvia vaatteita, aivan kuten muodokkailla naisilla Hollywoodin kulta-aikaan. Mitään ei taida puuttua. Kotelomekot., laskoshameet,
      Miehilläkin on muita vaatteita, kuin se ainoa puku, josta siitäkin on monia versioita. Vapaa-ajan vaatteista puhumattakaan.

      • Muodistaja

        Kummalla sukupuolella on ennemmän valinnan varaa vaatteissa. Naistenosastot moninkertaisia miestenosastoihin verrattuna. Miehillä on samaa kaavaa toistavat vaatteet, vain eri merkein varustettuna. Uutta ei ole näkynyt vuosikymmeniin.


    • HYH HYH

      Hamemiehiä ja sukkahousupoikia taas liikenteessä...

      • 懲罰する

        Entä sitten. Jos et kestä, sulje silmäsi ja suusi. Tollaista turhaa lässytystä ei jaksa.


      • lrftghy

        No jos sinulla on rajoittunut ajattelu ja tarvitset säännöt pukeutumiseen tai muuten sinua ahdistaa (mikä sopii miehille mikä taas ei), niin silloin tietysti et voi ymmärtää miehillä vaikka hametta tai sukkahousuja.

        Kummasti vaan aikaisempina vuosisatoina kukaan ei nähnyt mitään outoa miehessä korkokengissä jne. Kyse ei siis ole vaatteen sopivuudesta miehelle. Kyse on luoduista säännöistä. Myös kynsilakka on alunperin miesten juttu.


    • HY HYH

      Jos ei faktaa kestä ni revetköö haarakiilat :)))

    • muodin orjia olemme

      Huomasin myös. Naisten muoti toistaa itseään . Nyt on muodissa mm. 1920- luvun kengät. Ja eilisen kommentoijan koko luettelo on nykyään muodissa. Niinhän se on, että emme me sitä muotia tee, vaan jotkut muodinluojat katselevat vanhoja kuvia ja sopivat keskenään, että nyt ruvetaan tekemään tollasia vaatteita immeisille ja pistetään mainosrumba päälle. Pikkasen elokuviin uutuuksia, ja orkestereille, ja muille artisteille.
      Mistä hemmetistä ne tehtailijat muuten osaisivat kaikki yhtaikaa valmista saman tyylisiä muotiluomuksia, eli vaatteita. Värit esimerkiksi päätetään pari vuotta ennen vaatteiden myyntikautta. Kangastehtaat haluavat ajoissa tietää, minkä värisiä kankaita tehdään ja mistä materiaaleista. Me sitten olemme vaan niin muodikkaita, aivan kuin itseolisimme kaiken päättäneet. Mistähän kummasta se johtuu, että sata vuotta vanha kenkämalli näyttääkin niin "muodikkaalta." Kolme- - neljä vuotta sitten kun joku olisi tarjonnut, niin nauru olisi päässyt

    • ½ Skotti

      Kävin Skotlannissa työmatkalla ja taisin mainita että sukujuureni ovat jostakin Ylämailta (tosin joku oikein pitkän kaavan kautta). Suvun kuitenkin tiesin ja paikalliset alkoivat heti tarjota huivia ja kilttiä. Suostuttelun jälkeen ostin vaimollenni hameen (pleaten skirt) klaanin väreissä ja muutaman viskin jälkeen itselleni kiltin. Munia paleli niiin ei kun sukkahousut ja pöksyt alle. Ja muutama viski. Asu tuntui kuitenkin todella mukavalta.

    • mielenkiintoistakin

      Jos miesten muotia katselee, niin juontaahan puku ja muut verrattavat ,ties kuinka kauas. Mutta vapaa-ajan asut ovat aivan toista luokkaa, kuin sata vuotta sitten. Perinteset farkut ovat olleet alamäessä jo muutaman vuoden. Muistan kun eräs vaateliike vaihtoi koko valikoimansa farkuista, kaiken näköisiin puuvilla lökäreihin. Nyt onneksi haarat ovat jo munissa saakka. " Erikoisrevittyjä" jonkin verran menee, ehkä kettutytöille ja erilaisille nuorille. Salihousuja ei onneksi ole enää kuin muutama katukuvassa. Sata vuotta sitte ei ollut malrboroa, esprittiä cameleita bossia ganttia,eikä kotimaisiakaan merkkejä pahemmin. Ehkä joku sarkahousutehdas ja lapikastehdas. Katsotaan ensi kerralla
      http://youtu.be/3RazhSe84LU

    • shortsitkesällä

      Kesäisin käytän väljähköjä shortseja jotka ovat ilmavampia kuin jotkut tiukat farkut, tosin munaahan ei voi päästää vapaasti liikkumaan shortseissa vaan pitää olla pikkarit alla, muuten voisi tulla sananvaihtoa mahdollisesti viranomaisten kanssa ja lapset järkyttyisi :P

      • HannuAnneli

        Jos haluamme aloittaa varovasti, tulisi arenpien kokeilla ensi housuhametta. Paljon miehille kuitenkin oikein kunnon naisten värikkäitä mekkoja ja hameita katukuvaan.
        Laittaisin kuvan itsestäni kukkamekossa tähän liitteeksi, jos olis tekniikkaa.
        Myös yhteisen kuvakgallerian perustaminen meille samoin ajatteleville veisi mahdollisesti uskallustamme eteenpäin.
        Te rohkeimmat hameista pitävät miehet auttakaa meitä ujoinpia ja pinkaiskaa mekko päällä kesään.


      • pliseri
        HannuAnneli kirjoitti:

        Jos haluamme aloittaa varovasti, tulisi arenpien kokeilla ensi housuhametta. Paljon miehille kuitenkin oikein kunnon naisten värikkäitä mekkoja ja hameita katukuvaan.
        Laittaisin kuvan itsestäni kukkamekossa tähän liitteeksi, jos olis tekniikkaa.
        Myös yhteisen kuvakgallerian perustaminen meille samoin ajatteleville veisi mahdollisesti uskallustamme eteenpäin.
        Te rohkeimmat hameista pitävät miehet auttakaa meitä ujoinpia ja pinkaiskaa mekko päällä kesään.

        2016 se on tehty! Kukka mekkoa kannetaan ja pallot saa tuuletusta!


    • voi poju

      Tosi pieni poika, joka tuon Hannu jutun kirjoitti. Veikkaan että n. 15 vuotias. Kielen käytöstä huomaa helposti kehityksen ja sen puutteen.

    • Ramses toinen

      Hame on maailman mukavin ja parhain asu oli se miehellä tai naisella. Ihanan ilmava ihan toista kuin tunkkaiset housut. Hyvin kaavoitetusta miesten hameesta ei löydy naismaisuutta, se on upea miesten päällä. Se joka ei ole kokeillut hametta, ei kannata huudella joutavuuksia. Kerran kokeillet jäät koukkuun, on todella hyvä. Homous ei ole vaatteesa, vaan ihmisessä, eikä siinä ole pahaa.

    • hame päälle vain

      Sen kun alat pukeutua hameeseen. Niinhän naisetkin alkuun saivat tosi tympeän vastaanoton kun alkoivat pitää pitkiä housuja. Olivat kuitenkin sitkeitä ja pitivät niitä, huolimatta halveksuvista katseista.

      Itsekin muistan ajan, jolloin emme me tytöt saaneet koulussa pitää pitkiä housuja. Ei vaikka kuinka olisi ollut pakkanen. Opettaja sanoi vain että meistä kasvatetaan hienoja naisia, ja hienot naiset eivät pidä pitkiä housuja, ennemmin vaikka palellutetaan paljaat reidet!!!!????

      Siis alushousujen ja sukkien väliin jäi paljas pinta, jota nykyisin pidetään seksikkäänä. Sukkanauhoilla oli sukat kiinni. Ei se silloin ollut mitenkään seksikästä. Se oli ihan normaalia piutää sukkia ja sukat sukkanauhoilla kiinni. Ja pakkasella paljas kohta usein jopa paleltui. Joillain luokkakavereillani on vielä vanhoilla päivillään paleltumistä jääneitä arpia reisissä. Nehän olivat kuin palovammoja. Ja kipeitä.

      Kyllä miehet voivat alkaa uhmata yleistä käsitystä vaatteista ja aivan hyvin pitää hametta. Miehillä ei taida vain uskallus riittää.

      • Jaananinami

        Mieheni käyttää yöllä pitkää, paksukankaista ja väljää flanellista yöpaitaa. Usein hän pukee päälleen väljän kukallisen kotimekon - alla ei ole mitään. Ai ai ! - se on ihanaa pujahtaa saman mekon sisään ja olla hetken lähekkäin ja osittain sisäkkäin. On lämmin joka tavalla. Jos te kaikki muut tämän huomaisitte, pakottaisitte miehenne/poikakaverinne pitämään väljiä mekkoja. On se hamekin ilman housuja nopea ja kätevä - olemme ottaneet aikaa.


    • Onko mies munaton

      Luulen, että miesten rohkeus on valahtanut raappapöksyihin. Kovasti soitetaan suuta, kun jotain pitäisi tehdä siihen homma jää.

      • Sano vaan

        Raappahameita miehille sanon mä !


    • mikk4

      No,aika monta kertaa on tullut kietaistuksi pyyhe lanteille saunan jälkeen. Hame mikä hame, eikä kukaan ole koskaan pitkään katsonut!

    • Munika

      Hame ja legginsit miehillä ovat varmaankin ihan jees, jos vain tykkää.
      Nyt on hurja muotivillitys rantautumassa pieneen Suomi- neitoon.
      Naisilla monesti suuressa huudossa oleva Tunika on nyt modistettu ensi kesää varten miehille. Suuremmissa muotiliikkeissä sitä löytyy jo eri variaatioina.
      Jotta ei olisi epäselvää, mikä on miesten malli, kielitoimisto on vakiinnuttanut sen nimeksi, Munika. Nyt reippaasti uuden kostyymin kimppuun, muutamilla bodareilla sitä jo näkyykin katukuvassa.

      • naurettavaa juttua

        Munika? Älä viitsi naurattaa! Enkä kyllä tajua että miksi tunika on ollut vain naisille? Mun mielestä kyseessä on kyllä aina (muodista riippumatta!) ollut ihan unisex-vaate, samoin kuin vaikka huppari.


    • hame hesasta

      Minä käyttäisin mielelläni hametta ja sukkahousuja yleisesti mutta ei yksinkertaisesti riitä munaa.

      • Lääkkeet

        Laita hame päälles ja ole mies. Ei elämää kannata käyttää munattomuuteen. Vanhana katuu tekemättömiä asioita, parempi elää nyt heti eikä joskus.


      • samettihameanne

        Mnä myös käyttäisin joka päivä sekä mekkoa, että hametta.
        Olen aina ihaillut entisaikojen kuninkaiden ja keisarien samettisia vaatteita, joiden voidaan sanoa muistuttavan mekkoja, tunikoita tai hameita. Samanlaiset pussit miehille olkapäille ja kyynärvarsiin, röyhelöt kauluksiksi ja pallohame alaosana. Kaikenlaiset kukalliset ja koristeelliset kuviot ovat sopivia ja ihania.
        Itselläni on kotona lähes neljäkymmenä mekkoa ja hametta, joista suurin osa perinteistä vahvaa vakosamettia. Odotan aikaa, milloin uskaltautuisin ne päällä ulos - milloin miesten hameenkäyttö olisi hyväksyttävää.
        Voin vakuuttaa, että en ole homo. Nautin intohimoisesti seksistä vaimon kanssa. Nauttisin vieläkin enemmän, jos hän pukeutuisi addiktioni mukaisiin mekkoihin ja hameisiin


    • Hame herra
      • samettihameanneli

        Malli on hyvä. Materiaaliksi perinteinen puuvillavakosametti punaisella, keltaisella, valkoisella, turkoosilla tai sinisellä pohjalla. Koristelu kauniilla painetuilla kukilla.
        YES!


    • tämä näinnn
      • lifemocker

        äh noita nyt on KAIKILLA


    • bungabunga1

      http://eeka.fi/kiltit tuolta noin moderni kiltti tai miksei perinteisempikin, mutta moderneissa on taskut yms.

    • not practical

      Olen kotonani kokeillut hametta, on se vaan epäkäytännöllinen vaatekappale, esim. rajoittaa jalkojen liikerataa istuessa leveyssuunnassa. Shortsit on paljon käyttökelpoisemmat.

      • Hame herra

        Taisit käyttää kynähametta. Kilttit ja muut leveät hameet ei kinnaa missään asennossa. Hame on käytännöllinen ja mukava.


    • epäseksikästä

      sama asia ku naiset pitäis boksereita ja ajaisivat partansa...

    • Hame on todellakin mainio vaate. Olen käyttänyt hametta jo yli kymmenen vuotta.
      Hame on kesäisin vilpoinen ja talvisinkin hyvä asuste, kunhan käyttää riittävän paksuja sukkahousuja. Käytän itse sukkahousuja läpi vuoden. Ei hame miestä pahenna. Pitää vaan uskaltaa käyttää hametta. Itse viihdyn parhaiten farkkuhameessa, mutta minulla on myös muista materiaaleista tehtyjä hameita. Valtakunnallinen hamepäivä on hyvä idea!

      • samettihameanneli

        Valtakunnallinen hamepäivä on hyvä idea! YES!
        Jopa valtakunnallinen HAMEVIIKONPÄIVÄ toisi haluamaamme nopeampaa hyväksyttävyyttä. Itse haluaisin heti alkuun mukaan.


    • karsinassa

      Ihanaa että täällä on suurimmaksi osaksi asiallisia ja positiivisia kommentteja! Kansallinen hamepäivä olisi upea saavutus.
      Eikä tosiaan pidä unohtaa, että olihan aikanaan naisen kiellettyä pitää housuja. Nyt se olevinaan on yhteiskunnan mielestä "kiellettyä" miesten pitää hametta. Ainakin moni niin ajattelee. Kunnon Revolution ja miehille päälle ihan sitä mitä halajaa! Kunhan ei ihan munasillaan kulje mutta, se nyt ei pointtikaan ollut.
      Saksassa (siellä se taisi olla) on ainakin yksi upea tapaus: pieni poika haluaa pitää mekkoa, mutta pelkää mitä muut ajattelevat. Joten isä näyttää mallia ja pitää mekkoa, vain jotta poika uskaltaa pukeutua miten haluaa.

    • samettianneli

      Minustakin olisi seksikästä kävellä vaimoni tai tyttöystäväni kanssa samanlainen kesämekko tai samettihame ja -pusero päällä kadulla ja muualla ulkona. Aika usein meille tulisi asiaa "sisähommiin". En todellakaan voisi kuvitella harrastella mitään miehen kanssa.
      Aikoinaan en ollut kiinnostunut muista, kuin vakosamettisista naisten vaatteista. Iän myötä riippuvuuteni on kehittynyt lähes kaikkiin naisten vaatteisiin.
      Jos vapaa-aikaa riittäisi, en muuta tekisikään, kuin peilailisin ja valokuvaisin itseäni mitä erilaisimmissa mekoissa ja hameissa, kävisin hameostoksilla ja ulkoilisin mekot sekä hameet päällä ja korkokengät jalassa.
      Rakastan myös pukeutumista hameisiin, mekkoihin ja korkokenkiin ja kävellä kuten catwolkilla.

      • hamemieskuva

        Kuvagallerian perustaminen nettiin meille samalla tavalla ajatteleville - eiks joo?


    • Ape1

      Kysyisin naisten mielipidettä. Mitä jos miehesi käyttäisi hametta ja sukkahousuja?

      • Oletko munaton mato

        Mitä se naiselle kuuluu miten mies pukeutuu. Jos mies sanalla mainitsee naisen asusta, niin viikon mökötys alkaa. Joten eiköhän mies ole oikeuttu pukeutumaan niin kuin haluaa. Se on tasa-arvoa. Ja jos ei kelpaa kulkea vierellä, kulkekoon eri suuntaan. Maailmassa on naisia jotka pystyy hyväksymään.


    • stadihame

      Ei tää vaan onnistu, ikävä kyllä. Minä piyäisinhametta ja sukkahousuja mielummin kuin housuja mutta minua pidettäisiin perverssinä, hulluna jne. Ja passitettaisiin lähimpään milisairaalaan. Naiset käyttävät housuja ja ei hätää.

      • Voivoivoi!

        Älä viitsi puhua höpöjä, aikuinen mies! Kun jaksaa uskoa itseensä ja on avoin omassa olemisessaan, niin ihmiset kyllä hyväksyvät. Tai jos eivät hyväksy, niin liikut ns. väärissä piireissä.


      • hannannjaa

        Kyllä se vaan eilenkin onnistui!
        Ruoholahden Citymarketissa näin miehen vaalea pitkä puuvillahame päällä - siistiksi silitetty. Todella asiallinen ja viehättävä näky.
        Minusta tasa-arvoon pitää pyrkiä. Siis myös niin, että puolella miehistä pitää olla päällään hame - kuin vähintään myös naisilla.


      • toivottavasti tulee

        Ei varmaan enää mene pitkään kun suomessakin ruvetaan kulkemaan hame päällä.
        Sit vielä hameen kanssa ohuet sukkahousut.
        Ainakin itse olisin kyseisen vaatetuksen kannattaja.


    • Gladiaattori_

      Vaimoke tykkää katsella kun touhuilen hame päällä kesämökin askareita. Meille menee sama koko niin valikoimaa riittää.

    • Vapaasti hameessa

      Nykymallisten (pitkälahkeisten) ´perushousujen ´historia ei ole maailmanhistoriassa kovin pitkä ajanjakso. Oikeastaan vain n. hieman yli 200 vuotta. Niillä toki on hyvät puolensa (lahkeet suojaavat jalkoja esim.ruumiillisissa ulkotöissä .yms.) Mutta... maailma muuttuu . Töitäkään ei enää tehdä siinä määrin pelkästään lihasvoimin kuin vielä tässä joskus menneinä vuosikymmeninä, ja työvaatetus on niissäkin kehittynyt :nykyään käytetään työn mukaan erityyppisiä työhaalareita .Naisen asema länsimaisessa yhteiskunnassa on muuttunut radikaalisti viimeksi kuluneen sadan vuoden aikana,voisi oikeastaan sanoa:kuin yöstä päiväksi. Vapaa aika on kaikilla lisääntynyt yms, muuttumista elämänmuodossamme on ehtinyt tapahtua.Mitään todellisia syitä ja kriittisen tarkastelun kestäviä asiaperusteluja sille,miksi miehetkin eivät voisi halutessaan pukeutua housujen sijasta hameeseen ei oikeastaan enää olekaan. Paitsi se yksi ainoa-hame provosoisi väkivaltaan ja aggressioihin taipuvaisia idioottimaisimpia juntteja siinä määrin,että miehen täytyisi varmaan omata musta vyö karatessa tai hankkia aseenkantolupa ,että sitä uskaltaisi täysin huolettomin mielin julkisilla paikoilla ,eli esim. normaalisti kaupassa käydessään käyttää. Valitettavasti vielä tässä vaiheessa on näin. Ihailen kyllä kaikkien hamemiesten rohkeutta-itselläni sitä ei riitä kotipihaa pidemmälle ja jos ohikulkijoita on liikaa näkyvissä saatan jo sinnekin mennessäni heittää peittäväst kylpytakin hameen päälle (esim.postilaatikolla käydessäni) vaikka käytänkin vain ´kiltti´-tyyppistä laskoshametta. Kotona ollessani käytän sitä lähes aina. Tyttöystäväni mielestä se on hyvännäköinen ylläni ja todelliset kaverini ja ystäväni ovat kyllä tottuneet näkemään minut se päälläni kun vierailevat luonamme,mutta muuten käytän aina. farkkuja.Olisi todella hienoa, jos ilmapiiri tässä asiassa muuttuisi edes vähän suvaitsevammaksi,mutta en ehkä sittenkään halua joutua ns.´käsittelyyn´kadulla sen vuoksi...Itseäni ei kenenkään ,minkääntyyppinen pukeutuminen , tai ulkomuoto provosoi mihinkään,mutta esim . sotilastyyppiset maastoasut inhottavat kylläkin ,samoin ilman paitaa liikuskelevat ,mutta mielestäni se on kuitenkin heidän asiansa,jotka niitä käyttävät tai niin liikkuvat ,joten mitäpä puuttumista minulla siihen voisi olla.Mikäli siis kilttiä kadulla käyttäisinkin,en todellakaan pitäisi sitä -heitä varten-ja mikäli voisi,en missään tapauksessa uhraisi heille ajatustakaan-se ainakin on varmaa,jos mikä...

      • Pieni rohkea

        Muutama päivä sitten näin noin kuuskymppisen miehen ostarin parkkiksella vaaleessa polvipituisessa hameessa. Ei näyttänyt myllytetyltä. En itsekään ole joutunut moiseen koskaan kilttissä. En suosittele laittamaan hametta öiseen nakkiputkan jonoon, siellä voi saada kuonoonsa vaikka mistä, mutta päivällä ei ole ongelmia, jos itse käyttäydyt normisti, kukaan ei juurikaan kiinnitä huomiookaan. Laita hame rohkeasti, siihen ei kuole.


    • Ei minulla ole muita vapaa-ajan vaatteita,kui hameita. Käytä sinäkin!!!!!!

      • mekko- ja hamemies

        Voi kun voisinkin aina vapaa-aikanani pukea päälleni vapaasti haluamani mekon tai hameen, sukkahousut ja korkokengät!


    • aikuinen nainen

      kohta hintit laitatte tampooninkin persesilmäännekin kun naiset laittaa eka reikään hahhhhhhh

      • Tosi mies

        Sulla mitää reikää oo, aikapäivii sitte menny puutteessa umpeen :))))


    • dude3

      Naiset voi pitää hameensa, tosimiehet käyttää kilttiä. Kutsukaa vaan suku koolle kehittämään suvun omaa tartaania ja sitten kangaskauppaan ja räätälille.

    • hththtd

      Herätkää nyt pahviaivot. Vai että miehellä hame? Kyllä kasvatuksessa jotain vikaan on mennyt, jos hametta tarvitaan miehelle. Ja nyt kun alatte mouruamaan, että: "Sä olet juntti ja vanhanaikainen ja suvaitsematon ym.., kun et ymmärrä hametta miehellä!" niin eikös tuo just ole pahimman laatuista suvaitsemattomuutta, jos mies ei saa hametta miehen päällä vastustaa, iulman että aletaan haukkua?! Urpot!

      • Kravatti suupyyhin

        Kasvatus on sitä että pysytään perinteissä ja kaapeissa.
        Muissa asioissa maailma muuttuu ja vanhat perinteet menee romukoppaan, mutta vaatetus on kiveen hakattu 100 v, esimerkkinä miesten juhlapukeutuminen, no onhan se helppoa kun ei tarvitse ajatella mitään ja saa hikoilla siinä iän ikuisessa puvussa ruokarätti kaulassa.


      • HannuAnneli

        No, mekko sitten. Itselläni on pituudeltaan nilkkoihin saakka parast'aikaa päällä. Lisäksi sukkahousut, kuminauhalla punteissa varustetut pikkuhousut (vaaleanpunaiset) ja mustat korkokengät, aivan ihanat!


      • 12ghk67

        Valkoinen polvipituinen hame, läpinäkyvät pikkuhousut, musta sukkahousu, rintsikka ja valkoinen pitsipusero


    • Gladiator vittu

      Mies hameessa on vain muita edellä ? Onko epäselvää ?

    • hjtjyjy

      Minä niin tykkään hametta pitävistä erikois tytöistä ja minun kanssani saatte kokea olevanne todella oikeita naisia;) Muistakaa poistattaa peppu karvanne, laittakaa meikkiä kohtuudella ja laittakaa liukuvoidetta reikään jo valmiiksi ettei tarvitse treffeillä kesken hellien hetkien ruveta säätämään luikkarin kanssa.

    • Dr.Pain

      Taas nähdään millaista suomalainen junttikulttuuri on parhaimmillaan. Ihmiset haukkuu toisiaan vaatetuksesta, vain todellinen idioottikansa tekee näin. Ihmisyys on jotain muuta kuin vaatteet. Aikuiset ihmiset on kuin pahaiset lapset haukkumassa toisiaan. Voisi olla vähän rakentavampaa käytöstä, koska teille ei kuulu toisten vaatteet. HÄVETKÄÄ, JOS YMMÄRRÄTTE.

    • Tartan

      Tuo" hththtd"-nimimerkkiä käyttänyt,ilmeisen perusjuntti persu kiteytti aika jännästi,kun hän kysymyksen muodossa esitti "pahimmanlaatuisen suvaitsemattomuuden" olevan sitä ,että hän ei saisi "hametta miehen päällä vastustaa". Mielestäni tuo on ,luvalla sanoen ,hieman erikoislaatuinen käsitys´ suvaitsevaisuudesta´.Siis että suvaitsevaisuus olisi sitä, että saa vastustaa.No, mikäpä ettei, ei kukaan taatusti tule pakottamaan häntä hameen käyttöön ,eli siinä mielessä ketään tai mitään vastustettavaa ei hänelle edes tule ,ei nyt eikä vastaisuudessakaan.Toisaalta herää kysymys,että miksi hän sitten tänne hamepalstalle katsoi niin tarpeelliseksi tulla,että piti ihan mielipidekin tulla kirjoittamaan. Mitä sitten siihen muuhun vastustamiseen tulee niin , suosittelisin matkaa Skotlantiin vaikkapa Edinburghiin, siellä näkee vartiosotilaita kiltissä-käypä nostamassa jonkun kiltin helmaa ja katso miten käy... (ps. muista ottaa myös paikallisen terveyskeskuksen numero jo ennen matkaa selville-saatat nimittäin tarvita sitäkin sen jälkeen, hammaslääkärille voi olla jonoa joten viisaimmin teet kun varaat sen jo lähtiessäsi Suomesta. Hyvää matkaa !

    • Herbandeeri

      Housut, nuo ihmiskunnan kiroukset.

    • skirtman1
      • hanann

        Hyväksyn kaikki, sekä lisää värikkyttä ja vaihtoehtoista materiaalia (kukkia, samettia, silkkiä, vakosamettia jne.). Jos vielä mekot miehille, olisi vielä parempi.
        Kiitos skirtman.


      • JaanaHannu
        hanann kirjoitti:

        Hyväksyn kaikki, sekä lisää värikkyttä ja vaihtoehtoista materiaalia (kukkia, samettia, silkkiä, vakosamettia jne.). Jos vielä mekot miehille, olisi vielä parempi.
        Kiitos skirtman.

        Unikkokuvioiset housut myyntiin miehille!
        Mika Ihamuotila joitakin aamuja sittten oli pukeutunut Maromekon unikkokuviokankaasta tehtyihin housuihin aamu TV:ssä. Kiitettävä idea. Nyt vaan kaikista Marimekon kankaista tekemään miehille muotihousuja. Kyllä ne kukalliset ja kuviolliset hameet ja mekotkin sitten perässä miehille tulee. Siispä henkilöt valitsemaan vaatteensa kaupasta kokonsa mukaan, oli se sitten hame, mekko tai housut.

        Kiitos Mika!


    • Herrain hame
    • helmat

      Olen pitkään käyttänyt hameita ja sukkiksia , välillä julkisestikin . Omistan useampia hameita farkkuhameesta ihan salsahameeseen. Ovat mukavia käyttää, eli eikun helmat heilumaan miehet.

    • Ime munaasi

      Kyl tää on ihan hinntirunkkareitten palstaks menny !

      • Syö pääsi

        Sittenpähän sitä ei enää ole tarvetta aukoa


    • Gougar86

      hommaa sellanen UTILIKILT

    • Rankkainen

      Oma suosikkiyhdistelmäni hamepuolen tyylistä on keväällä ollut armyvihreät legginssit maastokuvioinn minari niittivyöllä.
      Kesän tullen sitä tuntuu hameilevan vähemmän, kun jotenki tuntuu että karvaset jaölat ei toimi hameen kanssa ja noita sääriä ala ajamaan ku karva kasvaa liian nopiaan. viileempinä päivinä toki sitte tullee hameiltua enempi :d Ja on tuossa helteille yksi ohkanen pitkä hame, josta ei liikoi läpi kuulla.

      laittakaas muutki hametta yklle, ois kiva et Turun hamepojat kans hameilis välillä, vai järkättäskö joku päivä jolloin on hamepäivä? Näkyvyyttä ja kaupunkitilan haltuunottoa!

    • That's it!

      No, nyt viime aikoina on muodissa tullut esille miesten "hameita", mutta ne eivät ole hameita, vaan "kilttejä".

      Kiltin ominaisuuteen kuuluu, että sen alla (skotti-)mies ei kanna muita vaatteita eikä asusteita, eli kiltin kanssa ei käytetä minkäänlaisia alushousuja.

      What's under a Scotsman's kilt?
      Cock and balls!

      • hyvä tuuletus

        Periaatteessa ne ovat kuitenkin miesten hameita. Skottien kansallispuvun koodit (ei alushousuja) eivät varmaan päde rättiteollisuuden oikkuihin, vaikka niitä sanottaisiinkin kilteiksi.


    • Kysymyksiä

      On se kyllä ihme, että suomalaiset naiset eivät hametta halua käyttää, mutta jotkut miehet kyllä haluaisivat. Siis mistä tässä oikein on pohjimmiltaan kysymys?

      Naisten hameen käytössä ei olisi mitään ihmeellistä, mutta ei haluta käyttää.
      Miesten hameen käytössä toistaiseksi on kovastikin "ihmeellistä", joten haluttaisiin käyttää.

      Minun puolestani ihmiset saavat pukeutua, miten lystäävät, kunhan eivät tule tyrkyttämään minulle rumia, mauttomia tai huonolaatuisia asukokonaisuuksia.

      • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

        Pohjimmiltaan on kyse valinnanvapaudesta joka naisilla on, mutta miehillä ei. Tätä valinnanvapautta miehet nyt yrittävät otta takaisin.

        Miesten vaihtoehdot: housut, housut, housut

        Naisten vaihtoehdot: housut, hame, mekko

        Vrt naisten housujen käyttö viime vuosisadan alkupuolella. Ja väärä vastaus on: "Se on eri asia!" tai "Näin se on aina ollut!" tai "Se ei ole normaalia" Kas kun normaali on kiinni siitä kuka asiaa katsoo. Joten en näe asiassa mitään outoa. Naiset vain käyttävät valinnanvapauttaa olla käyttämättä hametta. Miehet taas haluavat samat vaihtoehdot kuin naiset joka tasa-arvon kannalta on täysin ymmärrettävää. Ai niin, mutta miesten tasa-arvostahan ei saisikaan puhua.....


    • Mr HR-vastaava

      Naisten tasa-arvokaan ei toteudu Suomessa, vaikka julkisessa keskustelussa väitetään tasa-arvon parantuneen. Kyse on omasta suhtautumisesta. Tämän voi huomata vaikka naisten pukeutumisessa. Mikäli mies saapuu toimistolle kiireessä pukeutuneena, leuassa pieni sänki, niin hätä katsotaan vain "vähän rempsämpänä kaverina". Mutta sen sijaan naisen saapuessa toimistolle kiireessä pukeutuneena ja meikanneena, häneltä katoaa uskottavuus täysin. Miksi odotamme välillä naisilta niin paljon enemmä, mutta emme voi antaa yhtäläistä arvostusta??

      Löysin loistavan blogin, jossa pohditaan hieman samaa: http://housuton.tumblr.com

      • xxxxxyyyyy

        Tuo on valitettavan totta, mutta ei joka paikassa. Omassa työssäni missä miehet ja naiset pukeutuvat samalla tavalla valkoiseen housupukuun on suurin osa naisista ilman meikkiä ja silti ovat yhtä uskottavia työssään kuin minä jos parta on vähän unohtunut ajaa. Joten ei uskottavuus aina ole meikin laadusta ja pukeutumisesta kiinni. Ja pääosa työkavereistani on naisia.


    • HannuAnneli

      Nyt uskalsin vaimolle sanoa mieltymykseni. Arvatkaa mitä? Emme olleet rakastelleet lähes vuoteen ennen tätä. Nyt olemme tyydyttäneet toisemme parin viikon ajan joka yö. Vaimo lähti heti teettämään hameita ja mekkoja, jollaisista pidän. Minusta alkaa jo tuntua, että vaimo ei saa vielä kylläkseen ja haluaa keskustella aiheesta lisää saadakseen minut kiihottumaan.
      Tätä tilaisuutta ei pidä hukata. Aion yrittää kaikkeni.

      • 146

        Upeeta !


      • kiinnostunut kans

        Käytätkö sä sukkahousuja hameen kanssa ja millaisia ?


    • jolinessetko

      mää käytän hameen kanssa 15-80 den,puuvillaisiin ynnä muita paksumpia sukkahousuja. kuviollisia, värillisiä riippuen hameesta ja lämpötilasta.

    • hameet

      Huomasin tuossa ,että minulla on enemmän hameita kuin housuja . Silloin tällöin olen ulkona hameessa , hameen kanssa käytän sukkahousuja tai stay uppeja. Varsinkin farkkuhameet ovat mieleeni, silti omistan hameita laidastalaitaan.
      Kuitenkin hameen pituus on tärkeä en käytä minihameita.

      • 12234

        Hameen kanssa juuri kuviosukkikset sopivat parhaiten yhteen ja olen siirtynyt käyttämään niitä.


    • HannuAnneli

      Minulla myös on hameita ja mekkoja moninkertaisesti housuihin nähden. Olettehan huomanneet että naiset käyttävät samanaikaisesti sekä hametta että housuja - minäkin käytän. Olen jo monta kertaa käynyt lenkillä ulkoiluasu päällä ja housujen päällä ihana hame. Kyllä lenkillä voi juosta yhdistelmäasussa. Sitä koko aika toivoo, että kaikki huomaisivat ihanan hameeni

    • diddidiii

      Multa löytyy nahkanen utilikilt tyylinen kiltti. Joskus tulee käytettyä, on käyny vähän suurikokoseks niin pitäis varmaan hankkia uusi. Paljon mukavampi kyllä kuin mitkään housut. Sen kanssa yleensä melkeen polvimittaset sukat ja pitkävartiset maiharit.

    • Heteromies

      Ostin ensi kesää varten upeen maxi mekon. Hameet myös miehille 2016! :) Hameet/mekot eivät saa olla vain naisten etu oikeus! Miehet mekkoa ylle ja naiset tulkaa hyväksymään se että tulevaisuudessa myös miehet pitävät mekkoja!

    • toinenhetero

      Jonkun tarttis varmaan perustaa joku hamemiesten suomalainen nettiyhteisö tai sitten vielä laajemmin miesten vapaamman pukeutumisen puolesta toimiva nettiyhteisö. Foorumit nyt ainakin, mutta ehkä jotain muutakin sisältöä. Sitten miittiä pystyyn ja porukalla herättämään pahennusta jonkun cityn yöelämään vaikka.

    • Noh

      hahhah haa taas, voi nenä mikä threadi.

    • hämmentynytkö

      Kaverini (mies) pitää hameita ja sukkahousuja. alkuun olin aika hämmentynyt miten suhtautuisin !? Jopa häpesin katsoa moista. Vaikka nehän on vaatteita .. mutta naisten ! Hämmennys meni ohi ,miksi pitäisi olla miesten ja naisten vaatteet ? Käyttäähän naisetkin miesten vaatteita ´!

    • baltsu

      Eipä taida olla (hyväksyttynä) tapana kuin Skotlannissa ja joillakin Tyynenmeren saarilla. Manner-Euroopassa ei oikein hyväksytä eikä tietääkseni kukaan valmista erikseen miesten hameita. Mutta jos vyötärönmitta antaa myöten, niin löytyy kyllä miehillekin hameita. Ei oo malleissa eroja, sopii miehillekin. Isoja kokoja on vaan hankala löytää mistään.

      Mutta hame ja sukkahousut....kyllä vaan. Jos olisi sallitumpaa, olisin varmaan ensimmäisten joukossa luopumassa epämukavista farkuista. Kyllä hame ja sukkahousut-yhdistelmä on paljon helpompi ja mukavampi käyttää. Mulla on melkein kaikki hameet lyhyitä (n. puoleen reiteen), koska en tykkää peittää sukkahousuja hameella. Ja yhteenhän ne kuuluvat, hame ja sukkahousut. Ihan tavallinen polven yläpuolelle jäävä vaikkapa vekki- tai farkkuhame ja sukkahousuiksi tavalliset yksiväriset, siinäpä se olisi arkiasu. Tosin juuri sukkahousujen värillä on kiva leikitellä, ja kuviosukkahousuillakin.

      Ei se varmaan koskaan tule muuttumaan pukeutumiskulttuuri. Vaikka rooliajattelu onkin vähän lievittynyt, tuskinpa pukeutumisen suhteen edistystä tapahtuu vielä vuosikymmeniin.

      • Waist

        Eikös hame ole helppo löytää, kun mitoituksessa ei ole olennaista kuin se vyötärönmitta.
        Ja hameitakin on miehille, tosin ei tavallisissa kaupoissa.


      • TasapaksuHips
        Waist kirjoitti:

        Eikös hame ole helppo löytää, kun mitoituksessa ei ole olennaista kuin se vyötärönmitta.
        Ja hameitakin on miehille, tosin ei tavallisissa kaupoissa.

        Tai paremminkin lantionmitta, vyötärö ei sitten yleensä ongelma, koska ei naisetkaan ole enää pääosin tiimalasi vyötäröisiä...


      • kuviosukkis

        Pitää paikkaansa. Sukkahousut itsessään ovat hyvä valinta mutta vasta hameen lisääminen siihen synnyttää todellisen kokonaisuuden. Kuviosukkikset tuli hankittua tavallaan isommin ajattelematta ja vasta myöhemmin oivalsin niiden arvon.


    • baltsu

      Jos tietyn tyyppistä hametta etsii, niin hakemisessa on. Satun tykkäämään eniten vekkihameista, sekä yksivärisistä että kuviollisista. Muutaman sopivan kokoisen olen onnistunut hankkimaan. Ja haussa on vielä polven yläpuolelle jääviä ruudullisia vekkihameita. Eli juuri sellaisia tyttömäisiä malleja. Näyttää hyvältä vaikkapa juuri kuviosukkahousujen ja ballerinojen kanssa.

      Sukkahousuista sanoisin ihan saman kuin edellä. Toisiaan täydentämään tarkoitettuja ovat hameet ja sukkahousut. Jos käyttäisin hametta ihan julkisesti, laittaisin myös kesällä sukkahousut sen seuraksi. Ja varmaan myös kuviosukkahousuja käyttäisin. Rib-kuvioidut esim. ovat kivoja, paksummista palmikkokuviot.

      • MuutamaHyvä

      • aShop

      • HelsinkiCityBoi

        Milloin Baltsu tulee kaapista ulos? Ei nimmittäin ole mitään Hetero miesten hommaa tuollainen pukeutuminen.


      • baltsu
        HelsinkiCityBoi kirjoitti:

        Milloin Baltsu tulee kaapista ulos? Ei nimmittäin ole mitään Hetero miesten hommaa tuollainen pukeutuminen.

        Luepa CityBoi esim. tuo aloitus ja suomi24:n fetissiketjuja. Vai alkoiko itseäsi kiinnostamaan. Fetisististä roolitouhua vaan. Käviskö huteraseksuaali, kun ei ole mulla edes bi-taipumuksia.


    • liehuhelma

      Olenjo käyttänyt hameita ja sukkiksia jo pitkään, kotona olen usein hameissa ja muutamankerran myös ulkona.Hameeni ostan naistenvaateliikkeestä, kun siellä on hyvä valikoima ja saa sovittaa asiantuntijan opastuksella.

      • Varsinnii

        Voe mahoton ! Oikeenniin asjantuntijan avustuksella.


    • Hinde-Hande

      Minihame on paras. Ja ilman alushousuja, niin että kävellessä kelteiset vilkkuu. Siinä kun alkaa kickeli vielä kunnolla ståndaamaan, johan on muilla gay-pojilla ihasteltavaa. Välillä voi "vahingossa" pudottaa jotain kadulle, sen joutuu sieltä pylly pystyssä nostamaan, sieltä melkein pyllykarvat ja itse reikä näkyvät!

      • kikkelspojke

        Oj oj så fan mite sine hui hui puhuu :) ryppyräikä nam ja suklaa herkku nam . Ja så fan hinkkar min pippels ninkos tietä kovaa.


    • Hei.Haloo

      Hmm.. ''en ole hintti?!?'' Anteex mitä? Pukeudu miten haluat, mutta jos haluat minulta asiallisuutta, opettele itse samoin.

    • AiriHannu

      En myöskään ole homo enkä hintti, en voisi kuvitellakaan seksiä miehen kanssa. Mutta hameet ja mekot, etenkin jo naisten käyttämät asut ovat minulle pakkomielle. Kyllä ostan myös uusia mekkoja ja hameita, etupäässä vakosamettisia. Kun nytkin ulkona myrskyää ja sataa, on ihanaa mökillä lämpimässä istua mekko tai hame päällä, myös vaihtaa niitä toisiin vähä väliä.
      Kannatan miesten hamepäivää. Juuri viime maanantaina kävelin Porissa parin korttelin välin vaaleanpunaisilla ruusuilla koristeltu naisten jakkupuku päällä. Vaikka pelotti, olin onnellinen pikään jälkeenpäin, koska uskalsin tulla nähdyksi hameessa.
      Pukeutuminen naisten vaatteisiin on hyvää ja turvallista seksiä - tovottavasti.
      Tullä nähdyksi himoitsevani naisten asuste päällä on se minun juttu.

    • Itselläni on myöskin muutamia hameita.
      Nettikaupasta olen tilaillut. Sovitus olisi tietysti ok mutta ei vaan kantti riitä mennä kauppaankaan sovittelemaan.
      Ulkona en ole rohjennut näyttäytyä hameessa, korkkareissa kylläkin.
      Ehkäpä joskus jossain!

      • hannuanneli

        Hienoa että yrität. Usko pois, tänään oli yksi elämäni ihanimmista päivistä. Ensin menin Punaisenristin kirppikselle. Ostin sieltä kolme ihanista ihaninta mekkoa ja kaksi pitkää vakosamettihametta. Tämän jälkeen menin paikalliselle kirppikselle. Sieltä löysin kukalliset ja vaaleanpunaiset naisten housut molemmat sopivat täydellisesti ostamieni mekkojen styleen. Päästyäni autoon puin yhden ihanan mekoistani ylleni ja ajoin kaupun kaupungin keskustaan aivan raatihuoneen läheiselle parkkipaikalle. Kävelin tämä mekko päällä kolmisen korttelia ja raatihuoneen ympäri, palatakseni pitkin jaz-kaupungin joen vartta takaisin autolleni - voi mikä ihana tunne kun pystyin tekemään sen. Palkintona siitä suuntasin paikalliseen ostoskeskuksee mekkoni päällä. Uskaltauduin sisään.Hain pitkään tuotteita hyllyriveittäin, tuotteita mitä minun piti ostaa, vai halusinko tulla mahdollisimman paljon nähsdyksi mekko päällä. Ei ollut enää peräytymismahdollisuutta, oli jossain vaiheessa mentävä myös kassalle mekko päällä. Niinpä huomiota kiinnittämättä - muka - tulin vastaan ja ohitin muita asiakkaita sydän jännityksestä pamppaillen, muttamyös ihanaa uskalluksen onnea tuntien. Jossan vaiheessa pari nuorta naista hymyili kaukaa minulle, minä hymyili pää pystyssä ja hyvällä ryhdillä takaisin. Ajattelin että tämä on yksi niistä ensiaskelista meiltä, jotka taisteleva halunsa puolesta käyttää hametta ja mekkoa.
        Heti lähipäivinä menen uudelleen, näytän selvästi, että olen mies ja haluan pukeutua naisten vaatteisiin.
        Uskalletaan kaikki! Jos joku tulee kysymään, vastaus on että haluamme tätä ja se on tasaarvoisuutta. Keskustelkaa vapaasti.


      • uskalluskymppiin

        Olen kokeillut kanssa hametta. On rento asuste.
        Sukkiksia olen kokeilut.

        Naisetkin sallisivat noiden asusteiden käytön


      • uskalluskymppiin kirjoitti:

        Olen kokeillut kanssa hametta. On rento asuste.
        Sukkiksia olen kokeilut.

        Naisetkin sallisivat noiden asusteiden käytön

        Hame on mukava vaate. Minulla on useita hameita (kilttejä, farkkuhameita, suoria hameita). Sukkahousut on minulla jokapäiväinen asuste. Nyt eletään 2010-lukua. Ihminen voi pukeutua miten haluaa, ilman että kukaan siitä mielensä pahoittaa. Menneenä kesänä käytin pitkiä housuja kolmena päivänä, koska silloin olin tilanteessa, jolloin ei voinut käyttää kilttiä/hametta.


      • Kuin myös.
        On aina sukkikset jalassa ja korkkarit ainakin autolla ajaessa.


      • iuyhikol

        Ite olin tälläkin viikolla katsomassa joitain housuja naisten osastolla. Ensin se vähän epäilytti ja jännitti, mutta kun niistä pääsin yli, niin vapauden huuma koitti. Naiset ovat kyllä mahtavia luonteeltaan; jotkut ei välittäneet yhtään mitään, jotkut hieman vain hymyilivät, hyväntahtoisesti. Vauva.fi -palstalla huomaa erittäin hyvin, mistä nykyiset nuoret naiset on tehty. Ne on tehty mielipiteestä, joka puolustaa miesten oikeutta käyttää hametta jne. Näitä mielipiteitä ylivoimainen enemmistö aihetta sivuavissa keskusteluissa.

        Olen itse saanut tasan yhden oikein pahansuovan katseen naiselta, kun käytin nahkahousuja. Se oli semmonen noin 60-vuotias nainen, joka katsoi tosi pahasti. Onneksi olen miettinyt koko asian niin perinpohjin, että millä perusteella voin käyttää vaikka naisten nahkahousuja, joten tämä paha katse hymyilytti minua. Tuli mieleen lähinnä ajatus ajatustensa ja uskomustensa vankina olevasta naisesta, jonka reaktiot ohjautuu selkärankaisten uskomusten pohjalta. Toisaalta se on hieman ärsyttävää, kun ihmiset eivät käytä aivojaan ajatteluun, vaan ehdollistavat asiaoita.


      • iuyhikol kirjoitti:

        Ite olin tälläkin viikolla katsomassa joitain housuja naisten osastolla. Ensin se vähän epäilytti ja jännitti, mutta kun niistä pääsin yli, niin vapauden huuma koitti. Naiset ovat kyllä mahtavia luonteeltaan; jotkut ei välittäneet yhtään mitään, jotkut hieman vain hymyilivät, hyväntahtoisesti. Vauva.fi -palstalla huomaa erittäin hyvin, mistä nykyiset nuoret naiset on tehty. Ne on tehty mielipiteestä, joka puolustaa miesten oikeutta käyttää hametta jne. Näitä mielipiteitä ylivoimainen enemmistö aihetta sivuavissa keskusteluissa.

        Olen itse saanut tasan yhden oikein pahansuovan katseen naiselta, kun käytin nahkahousuja. Se oli semmonen noin 60-vuotias nainen, joka katsoi tosi pahasti. Onneksi olen miettinyt koko asian niin perinpohjin, että millä perusteella voin käyttää vaikka naisten nahkahousuja, joten tämä paha katse hymyilytti minua. Tuli mieleen lähinnä ajatus ajatustensa ja uskomustensa vankina olevasta naisesta, jonka reaktiot ohjautuu selkärankaisten uskomusten pohjalta. Toisaalta se on hieman ärsyttävää, kun ihmiset eivät käytä aivojaan ajatteluun, vaan ehdollistavat asiaoita.

        Rohkeasti vaan. Pukeudu kuten haluat. Itsekin olen tällä hetkellä pukeutunut löysään t-paitaan perus ruskeisiin 20 den sukkahousuihin ja farkkuhameeseen. Hyvin usein käytän kilttiä kylillä liikkuessa.


    • ribbi

      Tuossa oli asennetta ! Minä laitoin aamusta mustan hameen ja mustat harmony sukkahousut

    • HannuAnneli

      Miksi miehille ei ole hameita - se on ainakin minulle erittäin tärkeä kusymys,. Tänä aamuna tuli idea, kun näin Tiina Alahuhdan TV:ssä, mikä mainio idea Marimekolle. Ihailin Jenni Kokanderin päällä sinistä unikkokuvioista jakkupukua. Tuumin että minä miehenä myös haluaisin tuollaisen. Nyt Marimekolle onnistuisi hyvin kehittää miehille naisten vaatteita, pitäähän käsittääkseni nytkin miehet ja naiset samankuvioisia Marimekon paitoja. Odotan jo innolla Marimakon miesten takkia ja hametta eli jakkupukua. Mikä ihaninta jos miesten marimekkomekotkin tulisivat markkinoille.

    • zxr7r

      Taidan uskaltaa ostaa sen maastokuvioisen kiltin mistä oon haaveillut pitkään kun luin tämän threadin.

    • Stone_Cold

      Hameet on naisten vaate ja naisten vaatteena pysyy. Järkevä enemmistö ei tule koskaan hyväksymään hameita miehillä.

      And That's The Bottom Line 'Cause Stone Cold Said So!

      • ovat_miestenvaate

        Hameet ovat sekä miesten että naisten vaatteita. Housut alkoivat Euroopassa yleistyä miehillä 1500-luvulla, siis aika vähän aikaa sitten. Hametta käyttää mm. Paavi ja kardinaalit (joiden virkapuvut ovat 2000 vuoden ajan pysyneet muuttumattomina), mutta kyllä yhtälailla kaikki miehet voivat hametta käyttää. Missään vaiheessa ei ole päätetty että ne olisivat lakanneet olemasta miesten vaatteita ja muuttuneet pelkiksi naisten vaatteiksi, vaikka hameiden rinnalle on modernimpia housujakin tullut vaihtoehdoksi.


      • oiuygbjopl

        Jäykkä ajattelutapa, että hame olisi naisten vaate vain. Ikään kuin jokin sääntö oltava vaatteiden sopivuudesta sukupuolittain, jonka rikkomisesta menee pasmat sekaisin. Nuo kaikki sukupuolisidonnaiset pukeutumissäännöt ovat ainoastaan tottumiskysymyksiä, siksi se tuntuu oudolle, jos hame miehellä. Säännöt ja tottumukset on tehty rikotttaviksi.

        Itse en hametta käytä, mut ärsyttää sellainen sääntöjen luonti asioista, joihin ei ole sääntöjä tarvita. Ei ole myöskään millään tavalla todistettavissa tai osoitettavissa, että hame on vain naisten vaate.


      • sexsixsax
        oiuygbjopl kirjoitti:

        Jäykkä ajattelutapa, että hame olisi naisten vaate vain. Ikään kuin jokin sääntö oltava vaatteiden sopivuudesta sukupuolittain, jonka rikkomisesta menee pasmat sekaisin. Nuo kaikki sukupuolisidonnaiset pukeutumissäännöt ovat ainoastaan tottumiskysymyksiä, siksi se tuntuu oudolle, jos hame miehellä. Säännöt ja tottumukset on tehty rikotttaviksi.

        Itse en hametta käytä, mut ärsyttää sellainen sääntöjen luonti asioista, joihin ei ole sääntöjä tarvita. Ei ole myöskään millään tavalla todistettavissa tai osoitettavissa, että hame on vain naisten vaate.

        http://aijaa.com/UZVGCn

        Hameessa on kivaa olla.


      • Hameman

        Kiva hame mut paksummat sukkikset vaa saanu olla.


      • sexsixsax

      • sexsixsax

    • QJäBä

      "Transvestiitti" (muuntautuva Vestan papitar), ha-ha mitä vielä. Mekko tai byysat, mix mä en vois käyttää niitä?

    • sexsixsax
    • Monok

      Säärikarvat pitäisi ajaa....tai sit paksummat sukkikset.

    • red-leather

      Hameita on mukava pitää, mutta julkisesti ei uskalla-voisi tulla valkotakkiset korjaamaan talteen! Pitkät kapeat nahkahameet on mukavimmat yllä. Myös nahkaiset kellohameet tuntuu kivalta, kun ovat niin raskaita.

    • helmat

      Minulla on useampiakin hameita ja pari mekkoakin, käytän niitä kotona ja toisinaan automatkoilla.
      Kokeilkaa hameekäyttöä, niin huomaatte miten mukavasta vaatteesta on kyse. Käytän hameiden kanssa joko sukkiksia tai stayuppeja.

    • helmat

      Tänään tuli käveltyäTurussa housuhameessa ja oli ihan hieno kokemus, Hieno asu käyttää näillä säillä.

    • helmat

      Tänään tuli käytyä kirppiksellä hame päällä, kukaan asikkaista ei reakoinut hameeseeni, vaikka olin kirpparin monista asiakkaista (naisista ja miehistä) ainoa hameessa.

      • Anonyymi

        Minäkin olen käynyt kirppiksellä hameessa ja sovittanut siellä muina miehinä toista hametta.
        Koska oli alkusyksy, mulla oli myös 20 den. sukkahousut.
        Myyjä rouva oli kanssa hyvin asiallinen ja avulias.


    • Anonyymi

      Olen mies, käytän farkkumekkoa kotona ilman alushousuja. On helppoa, kun yksi vaatekappale riittää. Alapää tuulettuu mukavasti.

    • Anonyymi

      Niin minäkin :) rohkeasti vaan hame tai mekko päälle, muistaa vaan että sillee muita kunnioittavasti pukeutuu, ei mitään liian lyhyt helmasia tai läpinäkyvää, polvipituinen vähintään Itse pitkään aikailin tämän asian kanssa mutta sain niinpaljon kannustusta tyttöystävältä/työpaikalta että voitin kaikki pelot ja lakkasin vaan välittämästä mitä asiasta ajatellaan, sitä elää tässä ja nyt, elämä on liian lyhyt miettiäkseen mitä joku jotkut ajattelee.
      Ja silloin sitä elää muiden asettamien rajoituksien ja typerien mies ei voi sitä tätä mukaan eikä elä sitä omanlaista elämää, nämä ihmiset jotka tuomitsee on lääkitys pielessä tai itsetunnon kanssa ongelmia/epävarmoja omasta elämästä ja pelkää kaikkea erinlaisuutta.
      Ja nämä tuomitsevat ja muita arvostelevat kaikki tietävät aiheuttaa myös sitä pahaa oloa muihin sekä ongelmia koko yhteiskunta tasolla kun luovat sitä pelon ilmapiiriä.
      You be the miracle you only live once.
      Hyvää tulevaa mekko/hame kesää kaikille sukupuolesta riippumatta :)

      • Anonyymi

        ASIAA ! Jätetään ahdasmielisyys pois ja muistetaan että kun ei ole
        ilkeä eikä paha kenellekkään tai millekkään ni se riittää.

        Järkyttävää kun esim. toisen ihmisen tai omaisuuden vahingoittaminen
        ei ylitä uutiskynnystä, mutta joku pukeutuminen ja sen rajat ovat
        vielä tänä päivänäkin pakkomielle.

        Olkaa sellaisia kuin haluatte. Muistakaa tämän kirjoituksen ensimmäinen
        lause, se riittää.


    • Anonyymi

      Rohkeasti miehet hameita käyttämään näin kesällä mukava vaate kun ei jalkoväli ole hiessä juuri kävin lomapaikan grilli katoksessa grillaamassa oli muitakin paikalla ja eivät pahastuneet vaikka minulla hame oli 😎

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mä pidän hametta aina panopuuhissa. T. Pekka

    • Anonyymi

      Tälläsillä helteillä pitäsin mekkoa /hametta kyllä mutta en tiedä mitä vaimo asiasta ajattelisi....

      Joutuisinko kenties sen jälkeen ajamaan naisten fillarilla ?

      • Anonyymi

        Ei muuta kun hame tai mekko päälle minä ainakin miehenä käytän vaikka vaimo ei oikein pidä mutta itse kyllä heiluu hame päällä kun on kuuma ja sitten mies mäisesti housut jalassa kun on kylmä 🤔


    • Anonyymi

      Ilmojen viiletessä voi hameen pitoa jatkaa laittamalla alle sukkahousut.

      • Anonyymi

        Hametta tulee käytettyä harvemmin, mutta viileämmillä ilmoilla on mukava pitää sukkahousuja shortsien kanssa.


    • Anonyymi

      Minkävärisiä ja paksuisia pidät ?

    • Anonyymi

      400 denin punaisia ja ruskeita.

    • Anonyymi

      Ei noin paksuja olekaan.

    • Anonyymi

      Kokeilin helteellä hametta. Oli tosi mukava pitää. En tiedä uskallanko jatkossa.

    • Anonyymi

      No kokkeile helevetisä !

    • Anonyymi

      Shortsien kanssa 15-20 den ihonväriset, tai pyöräillessä 40-80 den mustia

    • Anonyymi

      Ja munat hikoilee , on siinä ....sanonko mitä. Mehtähommiin joutasitte koko sakki ja kokemaan mitä 38- pakkanen on ko puuta kaajatte saatana. Siinä himohommat mekossa ja akkoin kamppeisa alakaa hyytymä usokaa perkele

    • Anonyymi

      Oo är du säkert ? Heja Sverige...

    • Anonyymi

      Olen jo 53-v mutta kiltin ostoa suunnittelen..olenko liian vanha pitämään kilttiä?

    • Anonyymi

      Nettikaupassa vaihtuu kohta kesämuoti, yritin samoin löytää ruutu tai laskoshametta.. Vielä kun löytäisi unisex sandaletit tai avopuukengät

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe