Tolkinkylän ratsastuskoulu

Wandasta

Hei, Käykö kukaan tuolla ratsastamassa? Millaiset hepat, kuinka isot ryhmät, onko maneesi, millainen kenttä, millaiset maastot, kivat opet? Onko siellä tunteja myös aikuisille? Saako sinne helposti irtotunteja, että voisi kokeilla toimiiko ennen kuin päättää koko syyskaudesta? En ole koskaan käynyt siellä mutta kiinnostaisi koska sattuu olemaan lähellä, nyt käyn kauempana ratsastamassa enkä pääse sinne joka viikko koska auto liian harvoin käytössä. Kertokaa kokemuksianne

57

6617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukas <3

      On ihan kiva paikka (: itse oon omistanu sieltä ponin , Lukaksen (: sitten myytin se tallille :D

      • Anonyymi

        Lukas on mun lemppari:-)kerron sille terkkuja sulta<3<3


      • Anonyymi

        Hahah lukas on ihan paras pikku shetu


    • Rio IV

      Paras talli! Hepat on kivoja, kokohaitari on 100cm-180cm. Normaaliryhmässä on 8 ratsastajaa, pienryhmässä muistaakseni 5 tai 4. On maneesi ja kenttä, maneesin pohjassa on hiekkaan sekoitettu jotain kangasjuttua, se estää urien syntymistä ja on muutenkin hepoille parempi. Kentällä on hiekka jota kastellaan kesäisin ettei pölyäisi niin paljon. Maastot on ok, metsäpolkuja, hiekkateitä, peltoja ja laidunten ympäri joenvartta kulkeva reitti. Kolme opea, Sanna taitaa olla se suosituin. On omat tunnit aikuisille. On myös sekatunteja. Helppo saada irtotunteja, kannattaa ottaa joka open päivälle irtotunti, ne opet on niin erilaisia, jotku tykkää jostain opesta, jotkut ei. Sanna ma-to, Liisa pe, Maarit la.
      Olen käynyt 7 vuotta ja tykkään tosi paljon, hyvä ilmapiiri ja hyvä opetus. Seura järjestää kisoja ja retkiä.

      • Anonyymi

        Jep se on ihan paras talli!


    • rjuyuyk

      Todella kiva talli! monta vuotta olen käynyt!

    • Tolkkarilainen

      Aloin käymään heti, kun talli muuttui ratsastuskouluksi. Hyvin pääsee bussilla, hyvä ilmapiiri, irtotunteja saa aika hyvin. Mutta jos syksyllä meinaat aloittaa, kannattaa jo nyt hankkia paikka jonoon, sillä talli on hyvin suosittu. Hevoset ovat osaavia, ja maneesi on suht hyvä. Kenttä on vähän pienempi, ja sekin hyvä. Maastoja löytyy, laukattukin on usein. Opettajat on positiivisia, ja kehuu runsaasti. Ratsastus opetetaan istunnan kautta, ja vaikka estetunteja ei ole kovin paljon, on `kuivaharjoittelua´ senkin edestä. Poneja ja hevosia on joka lähtöön :)

      Kisoissa on hyvä yhteishenki, ja jos osallistuu, saa/pitää myös osallistua radan rakennukseen ja muihin kilpailupäivän tehtäviin. Kaikenkaikkiaan mahtava paikka. Keväällä on usein merkkisuorituksia ym. Ja tosiaan, jotta sen oikean opettajan löytää, kannattaa kokeilla kaikkia.

      Tervetuloa kokeilemaan! :)

    • desirea

      Itse 6 vuotta kyseisellä tallilla käyneenä voin myös suositella! Tykkään Sannan tunneista sillä siellä pureudutaan kunnolla istuntaan ja muutenkin tykkään hänen opetustyylistä. Kiva hieman ehkä pienempi talli mutta silti erilaisia hevosia löytyy sekä opetus on laadukasta.

    • yolonolo

      Itse lopetin tuolla, koska en mielestäni saanut tarpeeksi vastinetta rahoilleni :/ Sivuilla luvataan että tunneilla on max 8 henkilöä, mutta silti joka pirun vikko tunnillani oli 9 ratsukkoa. Se on turhan paljon, ope ei pysty opettamaan ( monesti sain koko tunnin aikana vain yhden kommentin: ' väärä kevennys' yms) ja maneesi käy turhan ahtaaksi.
      Maastot on olemattomat, joka maasto kerralla mennään sama reitti. Ja maneesin ilman vaihto ihan jostain...
      Mutta hyviäkin puolia on: opetus (silloin kun sitä saa) tarkaa ja hyvää. Opet kivoja, ja hevoset osaavia.

      • ...

        Mikä sun ongelma on/oli


    • Fish called Wanda

      Itsekin lopetin tuolla aikoinani, koska en saanut opettajalta tunneilla palautetta. Ope opetti joitakuita paljon, toisia ei ollenkaan. Osa hevosista oli kovin osaamattomia, joita me ratsastajat "koulutimme".

      • Harmillinen

        Itse kävin melkein kymmenen vuotta ratsastamassa kyseisessä paikassa ja eka se oli mukavaa harrastelua mutta vanhetessani aloin ridaa kunnolla ja silloin huomasin että meidän ryhmässä suosittiin vai muutamia ja me muut jäätii varjoo ja kun mekin saatin palautetta se oli aina "joo ihan hyvä" tai " oisitsä pystyny parempaan" ja joo tallin ilmapiiri on vittu iha perseestä siellä on ne tietyt "isot-hoitajat" ketkä määrää tahdin ja suunan eikä esim opeta alkeis ryhmäläksille hevosen suotsimista vaa sanoo "mennää tuonne kattoo heppoja mä tuon tän kentälle" ainoo hyvä asia oli hevoset mistä toiset enemmän opettetuja ja toiset vähemmän. Ainiin ja minun "painosta" on myös siellä huomauttettu niin tallin omistaja kuin kyseinen tallimestari tuolloin. Että itselle on ainakin jääny paskat muistot ja tallitytöt piti kyllä huolen etten ollu tervetullu sinne levittämällä kaikenlaisia juoruja...mutta joilllain muilla on voinu käydä onni onnettomuudessa ja saanu hyvän kohtelun kyseisessä paikassa itse en sitä saanut vaikka kymmenen vuotta siellä olin ja kaikkeni yritin.


      • Oho!
        Harmillinen kirjoitti:

        Itse kävin melkein kymmenen vuotta ratsastamassa kyseisessä paikassa ja eka se oli mukavaa harrastelua mutta vanhetessani aloin ridaa kunnolla ja silloin huomasin että meidän ryhmässä suosittiin vai muutamia ja me muut jäätii varjoo ja kun mekin saatin palautetta se oli aina "joo ihan hyvä" tai " oisitsä pystyny parempaan" ja joo tallin ilmapiiri on vittu iha perseestä siellä on ne tietyt "isot-hoitajat" ketkä määrää tahdin ja suunan eikä esim opeta alkeis ryhmäläksille hevosen suotsimista vaa sanoo "mennää tuonne kattoo heppoja mä tuon tän kentälle" ainoo hyvä asia oli hevoset mistä toiset enemmän opettetuja ja toiset vähemmän. Ainiin ja minun "painosta" on myös siellä huomauttettu niin tallin omistaja kuin kyseinen tallimestari tuolloin. Että itselle on ainakin jääny paskat muistot ja tallitytöt piti kyllä huolen etten ollu tervetullu sinne levittämällä kaikenlaisia juoruja...mutta joilllain muilla on voinu käydä onni onnettomuudessa ja saanu hyvän kohtelun kyseisessä paikassa itse en sitä saanut vaikka kymmenen vuotta siellä olin ja kaikkeni yritin.

        Moi! Kummaa juttua tällä edellisellä kirjoittajalla. Eihän talli ole edes ollut ratskoulu kymmentä vuotta!!Olen itse käyny tuolla 2007 vuodesta ja olen tykänny tod paljon! Hevosten taso on ainut mistä hieman miinusta. Opet hyviä! Rohkeasti vaan kokeilemaan!


      • Koti-äiti
        Oho! kirjoitti:

        Moi! Kummaa juttua tällä edellisellä kirjoittajalla. Eihän talli ole edes ollut ratskoulu kymmentä vuotta!!Olen itse käyny tuolla 2007 vuodesta ja olen tykänny tod paljon! Hevosten taso on ainut mistä hieman miinusta. Opet hyviä! Rohkeasti vaan kokeilemaan!

        Hei!
        Itse olen käynyt paikassa ratsastamassa vuodesta -08 tai -09 en nyt tarkalleen muista mutta meilläkin oli aluks tosi kivaa kaverin kanssa koska oltiin silloin vähän ratsastaneita ja kokemattomia mutta kun pääsimme kokeneitten joukkoon peli vaan koveni koska meidänkin ryhmässä oli ne lellilapset keihin panostettiin ja me muut jäätiin varjoon...asiasta tallille sanottiin niin me otse kuin meidän vanhemmatkin mutta asialle ei koskaan tehty mitään. Hevoset ovat aivan mahtavia tai ainakin silloin kuin minä olen siellä käynyt...nyt en tiedä kun en ole yli vuoteen paikassa ratsastanut. Talli-ilmapiiri on osittain mukavaa ja osittain ei että se on vähän silleen miten itse tulee toimeen tallityttöjen kanssa mutta eikö tässä ollu joku talli ennenkuin tästä paikasta tuli ratsastuskoulu ? Itse ainakin muistelisin että siinä lähistöllä oli joku paikka missä sai käydä ratsastamassa ?


      • Harmillinen
        Koti-äiti kirjoitti:

        Hei!
        Itse olen käynyt paikassa ratsastamassa vuodesta -08 tai -09 en nyt tarkalleen muista mutta meilläkin oli aluks tosi kivaa kaverin kanssa koska oltiin silloin vähän ratsastaneita ja kokemattomia mutta kun pääsimme kokeneitten joukkoon peli vaan koveni koska meidänkin ryhmässä oli ne lellilapset keihin panostettiin ja me muut jäätiin varjoon...asiasta tallille sanottiin niin me otse kuin meidän vanhemmatkin mutta asialle ei koskaan tehty mitään. Hevoset ovat aivan mahtavia tai ainakin silloin kuin minä olen siellä käynyt...nyt en tiedä kun en ole yli vuoteen paikassa ratsastanut. Talli-ilmapiiri on osittain mukavaa ja osittain ei että se on vähän silleen miten itse tulee toimeen tallityttöjen kanssa mutta eikö tässä ollu joku talli ennenkuin tästä paikasta tuli ratsastuskoulu ? Itse ainakin muistelisin että siinä lähistöllä oli joku paikka missä sai käydä ratsastamassa ?

        Siis korjaan olen aloittanut ratsastuksen siellä vuonna 2007 ja oiskohan ollu vielä syyskuu jos oikeen muistan eli siitä tulee noin. 6-vuotta ?


      • Oho!
        Harmillinen kirjoitti:

        Siis korjaan olen aloittanut ratsastuksen siellä vuonna 2007 ja oiskohan ollu vielä syyskuu jos oikeen muistan eli siitä tulee noin. 6-vuotta ?

        Voipi olla, että tässä nyt ikäero puhuu puolestaan. Itse olen sennu-ikäinen ja nähtävästi aiempi kirjoittaja alaikäinen. Jos kerran vanhemmatkin tallille soittaa Palautetta. TÄmä Sennu on ainakin todella tyytyväinen, tallin ilmapiirissä ei ole mitään vikaa.


      • Koti-äiti
        Oho! kirjoitti:

        Voipi olla, että tässä nyt ikäero puhuu puolestaan. Itse olen sennu-ikäinen ja nähtävästi aiempi kirjoittaja alaikäinen. Jos kerran vanhemmatkin tallille soittaa Palautetta. TÄmä Sennu on ainakin todella tyytyväinen, tallin ilmapiirissä ei ole mitään vikaa.

        Jos tarkoitat minua nii kyllä tuolloin olin ala-ikäinen kun ne valitukset tehtiin mutta nyt olen kyllä ihan täysi-ikäinen ja puolen vuotiaan lapsen äiti.


      • HevostenTasoOnParantunut
        Oho! kirjoitti:

        Moi! Kummaa juttua tällä edellisellä kirjoittajalla. Eihän talli ole edes ollut ratskoulu kymmentä vuotta!!Olen itse käyny tuolla 2007 vuodesta ja olen tykänny tod paljon! Hevosten taso on ainut mistä hieman miinusta. Opet hyviä! Rohkeasti vaan kokeilemaan!

        HEVOSTEN TASO ON PARANTUNUT


      • Anonyymi

        Sori ny vaa mut ne hevoset ei oo osaamattomia etkä sä kouluta ratsastuskoulun hevosta, se vika ei oo hevosessa sä et vaa osaa ratastaa :)


      • Anonyymi

        Sori ny vaa mut ne hevoset ei oo osaamattomia etkä sä kouluta ratsastuskoulun hevosta pikemminkin ne hevoset opettaa sua ratsastamaan, hevoset ei oo osaamattomia sä et vaa osaa ratsastaa :)


    • Moimoi.

      Tolkinkylä on paras talli millä olen käynyt. Ilmapiiri on tosi hyvä, ja apua saa kun tarvitsee. Hevoset ovat kivoja,kilttejä ja osaavia. Minun mielestä kaikkia tuntilaisia huomioidaan saman verran kun muitakin. Suosittelen tallia kaikille!

    • Miran-Aihe

      Olen käynyt tallilla n. vuoden ja ihan paras ja nyt ekan kerran kisoihin;) Suosittelen!!

    • Jeskuliini

      Paras talli oon ratsastanu tuol aika kauan hevoset on opetettu hyvin ja osa on vhän haastavempia ja osa helpompia ja yolonolo sen takia mennään joka kerta sama reitti koska siellä päin ei ole kunnon maastoja. Oon ratsastanu noin 3-4½ vuotta suurin osa ratsastesttu tolkinkylässä. Mun mielestä ihan paras talli ikinä.

      • RidannutTolkissaPian1.5v

        Tallin lähellä on kyllä kunnon maastot (tiedän koska asun ison metsän lähella ihan sen tallin lähellä) mutta ne eivät käy siellä.


    • 1018

      Aiemmassa viestissä joku mainitsi saaneensa Tolkinkylässä kommentteja painostaan. Onko Tolkinkylässä siis tarkat painorajat vai mistä on kyse?

      • Joo....

        Jokaisella hepalla on oma painoraja


    • vakkari n.7 vuodelta

      Hevosille on painorajat jotka voi joustaa, mutta ne on suunniteltu hevosten hyvinvoinnin vuoksi sillä eihän ole oikein että 70kg painava menee rasittamaan jonkun ponin selkään joka saisi kantaa vain n.50kg :)
      Mielestäni talli on todella hyvä ja ilmapiiri mahtava, aina saa apua ja tallilla ei ole omivia hoitajia niin kuin välillä muilta talleilta kuulee.
      Karvaturvat kivoja ja eritasoisia ja kaikilla omat persoonat :)
      Suosittelen kaikille!

    • Ihan paras talli.

      Hepat ovat kilttejä ja osaavia.
      Ryhmät 5 tai 8 henkeä.
      Maneesi löytyy.
      Kenttä on hyvä, lanataan/ kastellaan tarvittaessa.
      Maastot ovat hyvät sijaintiin nähden. Maastossa mennään poluilla ja teillä.
      Opet ovat kaikki kivoja.
      Tunteja on junnu-, sennu- ja sekaryhmissä. Myös valmennuksia löytyy.
      Irtotunteja saa helposti.

      Tallin ilmapiiri on myös toosii hyvä, tänne vain kokeilemaan kaikki :)

    • ParasTalliIkinä;)

      Hepat ovat kilttejä ja osaavia.
      Ryhmät 5 tai 8 henkeä.
      Maneesi löytyy.
      Kenttä on hyvä, lanataan/ kastellaan tarvittaessa.
      Maastot ovat hyvät sijaintiin nähden. Maastossa mennään poluilla ja teillä.
      Opet ovat kaikki kivoja.
      Tunteja on junnu-, sennu- ja sekaryhmissä. Myös valmennuksia löytyy.
      Irtotunteja saa helposti.

      Tallilla on myös toosii hyvä ilmapiiri. Tänne vain kaikki kokeilemaan :)

    • StadinC

      Kevätkaudella 2015 aloitin siellä vakkarina Maanantaisin. Melko pian muuan vanha, lihava ratsastaja - siis tuntiratsastaja, ei henkilökuntaa - otti meikäläisen silmätikukseen. Suurinpiirtein joka kerta sain kuulla jonkinsortin *****ilua, tietysti aina silloin kun henkilökunta ei ollut lähettyvillä. Ja kaiken kukkuraksi kyseinen henkilö tuli aina tallille noin 15-20min ennen tunnin alkua. Ja keksi aina jonkin typerän tekosyyn myöhästelylleen "piti viedä koira ulos" (kyseinen henkilö vaihtoi itse Keskiviikkoon). Vaihdoin viime syksyksi vakkariksi Perjantaihin klo 19-20. Kyseisestä opettajasta en viitsi komentoida mitään, sillä hän lopetti siellä työskentelyn 10.6. Uudesta opesta en tiedä mitään.

      • TolkinkylänRatsastaja

        Ratsastatko vielä sillä pe 19-20 tunnilla koska tunnen siltä tunnilta kaikki paitsi 2 ?:)


    • StadinC

      Niin, em. keljuilija oli tietysti nainen...kukaties Savo-Karjalasta (päätellen siitä keljuilun tyylistä).

    • StadinC

      Niin, ja ilmapiiri ryhmässäni oli ihan OK.

    • Kiiula

      Voisin mennäkki

    • NorssinABI

      Uusi, remontoitu talli, manesi hyvä. Kenttä hiukan pieni mutta menettelee. Hevosten taso hyvä, löytyy peruspneja (esim. Lyyli, Esko, Lady) sekä RE 120cm VaB-hevosia (Esim. Mikko, Luca, Allu, Fanni). Opettajat hyviä, varsinkin Johanna. Tallin ilmapiiri on mielestäni oikein mukava.

      • TolkinkylänRatsastaja

        Ladya ei oo enää:/


    • ihan_okei

      Oon ratsastanu tolkinkylässä nyt reilun vuoden (ennen sitä käynyt muilla talleilla) ja alussa mäkin huomasin tosi paljon sitä, et ryhmässä oli aina ne muutaman, joita opet suosi, ja loppuja opettaja huomioi ja neuvoi tosi vähän, vaikka he juuri sitä opetusta olis kaivannu. Yleensä ne opejen suosikit oli niitä, jotka oli vähän kokeneempia kun muut, ja jos ratsasti hevosella. Itsekin olin parilla tunnilla opettajan huomion kohteena, mutta aika useasti sai silti olla se joka vaan vaivihkaa menee mukana. Inhottavaa esimerkiksi oli se, että jos oli esimerkiksi joku laukkatehtävä, ja muut pääs tekee sitä tehtävää 6 kertaa, mut ite sait mennä sen vaan kerran, ja jos huomautit siitä opelle niin se sano vaan että "No ei se haittaa, sä menit kuitenki ihan hyvin"

      Tässä syksyllä vaihdoin tasokkaampaan ryhmään, ja vaikka opettaja on sama, niin kohtelu on tällä tunnillla samanarvoista :) ryhmät siis vaikuttaa siihen, miten opettajat niitä oppilaita kohtelee

    • Little_red_ridinghood

      Ollaan kohtuullisen uusia asiakkaita ja valitettavasti ennakko-odotukset eivät ole täyttyneet :/ Hevoset ovat pääosin uupuneita takkuturkkeja, ryhmät tupaten täynnä ja hyvin epätasaisia, maneesi hapeton ja ahdas, maastot olemattomat, ulkokenttä lähinnä vitsi. Hinta-laatusuhde ei toimi asiakkaan hyväksi. Puitteet (uutta tallia ehkä lukuunottamatta) eivät ole tätä päivää mutta hinnat ja markkinointipuheet kylläkin. Omituinen tuntien varaus- ja korvaamiskäytäntö. Tallin hyväksi kehuttu ilmapiiri on sekin jäänyt vuoden aikana vielä kokematta?

      • TolkinkylänRatsastaja

        Taidetaan nyt puhua kyllä eri tallista


    • TolkinkylänRatsastaja

      Kiva paikka! Hevoset tarpeeks osaavia ja hyvin koulutettuja, opet ihan kivoja. Ma-to opettaa Johanna ja pe-su opettaa Minna. Ryhmät on yleensä 8 hlö ja pienryhmät 5 hlö. En oike osaa kertoo mitää😂

    • K97

      Super kiva paikka! Uusi ulkokenttä ja talli jotka huippuhyviä. Maneesi löytyy kans, ei ole mikään ainon veroinen tietenkään mutta pitää sateen loitolla erinoimaisesti :D
      Hyviä eritasoisia, -kokosia ja -luonteisia hevosia jotka ei tosiaan oo mitää "takkuturkkeja", hyvinhoidettuja ja terveitä.
      Ja ilmapiiri super :) aina mukavaa touhata ja järjestellä tapahtumia!

    • K97

      Super kiva paikka! Uusi ulkokenttä ja talli jotka huippuhyviä. Maneesi löytyy kans, ei ole mikään ainon veroinen tietenkään mutta pitää sateen loitolla erinoimaisesti :D
      Hyviä eritasoisia, -kokosia ja -luonteisia hevosia jotka ei tosiaan oo mitää "takkuturkkeja", hyvinhoidettuja ja terveitä.
      Ja ilmapiiri super :) aina mukavaa touhata ja järjestellä tapahtumia!

    • K97

      Todella hyvä paikka ilmapiirillisesti, hevosellisesti ja henkilökunnallisesti! Uudet tallirakennus ja ulkokenttä huippuhyviä ja muutenkin kaikinpuolin kiva paikka :)
      Hinnat ihan normaalit pk-seudun hintatasolla, ei sen kalliimmat kuin muuallakaan, päin vastoin, useassa paikassa kalliimmat hinnat vaikka taso ei ole yhtään korkeampi vaan jopa matalampi.
      Suosittelen! 12v tällä tallilla ratsastanu ja toiminu :)

    • K97

      Todella hyvä paikka ilmapiirillisesti, hevosellisesti ja henkilökunnallisesti! Uudet tallirakennus ja ulkokenttä huippuhyviä ja muutenkin kaikinpuolin kiva paikka :)
      Hinnat ihan normaalit pk-seudun hintatasolla, ei sen kalliimmat kuin muuallakaan, päin vastoin, useassa paikassa kalliimmat hinnat vaikka taso ei ole yhtään korkeampi vaan jopa matalampi.
      Suosittelen! 12v tällä tallilla ratsastanu ja toiminu :)

      • Anonyymi

        Tolkkarilla käyny viime vuosina. Hyvä puoli on että maneesi löytyy huonolla ilmalla. Tunneilla edetään tosi hitaasti. Mitään uutta en ole oppinut pitkään aikaan. Jos toivoo tiettyä hevosta tunnille, niin tiettyjä oppilaita opettaja suosii. Puolet tunnista menee käynnissä, mitä en tajua. Tuntuu kuin heittäisi rahaa hukkaan. Opettaja antaa vain tietyille palautetta, kun toisille ei yhtään. Eli en tiedä missä mennään edes. En tuntenut saavani vastinetta rahoille.

        Ps. Vaihdoin tallia muualle Vantaalle ja hyvin menee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolkkarilla käyny viime vuosina. Hyvä puoli on että maneesi löytyy huonolla ilmalla. Tunneilla edetään tosi hitaasti. Mitään uutta en ole oppinut pitkään aikaan. Jos toivoo tiettyä hevosta tunnille, niin tiettyjä oppilaita opettaja suosii. Puolet tunnista menee käynnissä, mitä en tajua. Tuntuu kuin heittäisi rahaa hukkaan. Opettaja antaa vain tietyille palautetta, kun toisille ei yhtään. Eli en tiedä missä mennään edes. En tuntenut saavani vastinetta rahoille.

        Ps. Vaihdoin tallia muualle Vantaalle ja hyvin menee..

        Kuka sua on opettanut? Itse käynyt kyseisessä paikassa noin vuoden ja hyvin on mennyt. Alussa edetään todella hitaasti mutta kun perusasiat hallitsee aletaan etenemään nopeammin.


    • Anonyymi

      Paras talli

    • Anonyymi

      Tolkinkylän ratsastuskoulu on paras talli jolla olen käynyt, ja olen käynyt paljon erinlaisilla talleilla. :) Hevoset ovat kilttejä ja kivoja. Normi kokoisissa ryhmissä on 8 henkilöä ja maneesi löytyy! Maastot ovat kivat ja opettajat ovat positiivisia. Opetus on siis erittäin laadukasta nykyään. Tunteja on myös aikuisille. hopotin kautta saa helposti varattua irtotunteja, jos haluaa. :)

    • Anonyymi

      Tolkinkylän ratsastuskoulu on paras talli, jolla olen käynyt... ja olen käynyt monella eri talleilla. :) Tämän hetkiset hevoset ovat osaavia, kilttejä ja aivan ihania! Normaali kokoisissa ryhmissä on 8 henkilöä ja pienemmissä kai viisi. Maneesi löytyy ja on mielestäni iso. Kenttä on kylläkin sitäkin isompi. Maastot ovat kivoja. Tunteja on myös aikuisille ja irtotunteja saa helposti varattua hopotin kautta jos vain tahtoo (Leirejä, ponipuuhatunteja ja kaikkea muutakin saa varattua hopotista). Opettajat ovat positiivisia ja, opettavat kaikkia, Eikä esim. vain suosi yhtä henkilöä. Opetus siis laadukasta. Tallille on myös hyvät kulkuyhteydet! :)

    • Anonyymi

      Tolkinkylän ratsastuskoulu on paras talli, jolla olen käynyt ja olen käynyt monilla eri talleilla! Tämän hetkiset hevoset ovat hyvin koulutettuja, kilttejä ja ihania! Normaali kokoisissa ryhmissä on 8 henkilöä ja pienemmissä kai viisi. Maneesi on iso ja Kenttä sitäkin isompi. Maastot kivoja. Opettajat ovat positiivisia ja ammatti taitoisia. OPETTAJAT OPETTAVAT KAIKKIA EIKÄ VAIN SUOSI ESIM. YHTÄ HENKILÖÄ! Tunteja on myös aikuisille ja irtotunteja saa varattua helposti hopotin kautta. (Leirejä, ponipuuhatunteja ja muuta saa varattua myös hopotin kautta). Paras talli!!!

    • Anonyymi

      Ihan paras talli!!!!!!!!! 😍🥰💖🩷❤️❤️Järjestetään este-ja koulukilpailuitakin!!!!!! <3

    • Anonyymi

      Hevoset nykyään hyvin koulutettuja ja osaavia! 🤩Ponit ainakin! ;) Best talli for ever💖❤️😅🩷❤️

    • Anonyymi

      Ihan paras talli! Suosittelen kaikille! 💕😄🐴

    • Anonyymi

      Tolkinkylän talli on paras ite mun lemppari on Lukas

      Yks ryhmä on 5 ryhmä

      Sielä on kilttejä heppoi esim Miina ja Alli

      • Anonyymi

        Ihan best talli!!!! Mun lempparit sieltä on Lukas ja Alli! <3


    • Anonyymi

      Tolkinkylä on kyllä todella ”luksus” talli verrattuna moneen muuhun joissa olen käynyt. Talli pidetään todella siistinä. Hevosia/poneja löytyy kaiken tasoisille ratsastajille. Hyvä hintalaatusuhde. Itse käyn pienryhmä tunneilla (5 ratsukkoa) ja ainoastaan hyvää sanottavaa koko tallista. Karsinat on hyvin hoidettu ja hepoilla on jokaisella oma sympaattinen luonne. Työntekijät ovat ammattimaisia ja moikkaavat aina sekä auttavat tarvittaessa. Lemppari heppani on Arska❤️. Maneesi ja kenttä on kumpikin hyvän kokoinen ja hyvin hoidettu. Hevosia kohdellaan todella hyvin ja on puhtaat harjat, riimut, loimet, varusteet jne. Hepat on varsin pitkälle koulutettuja sekä todella osaavia.

      Suosittelen lämpimästi aloittamaan Tolkinkylässä!

    • Anonyymi

      Paras talli!!!!!!❤️❤️❤️🐴🐴❤️❤️❤️ Lempparini ovat tietenkin Alli ja Luaks💖💖💖💖🐴🐴 Hyvin hoidetut hevoset ja tilat! Henkilökunta ja opetus mahtavaa!! Hevoset ja ponit hyvin koulutettuja ja kaikille löytyy varmasti joku mieluinen ja sopivin 30 hevosesta ja ponista🤗💗🐴

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe