Radio mykistyi tuosta pas....

406 vm 2002, radio mykistyi, mikä voisi olla vikana, millä kuntoon, vai paalaukseen koko keksintö?
Ilmianna
Jaa

30 Vastausta



Paaliin vaan tollanen romu josta radiokin mykistyy.

Tietysti jos haluat vielä helpommalla päästä niin laita joku yhteystieto tähän niin tulen hakemaan tuon ongelmajätteen sulta pois, niin ei ole harmina pidempään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Helppoahan se olisi. Pösössä on kuitenkin leimaa vielä 9 kk jäljellä ja renkaatkin on melkein uudet...
Tuota integroitua radiota tuskin kukaan osaa korjata. Tällä hetkellä ei sen lisäksi ole muita vikoja kuin varoitus päästöistä, tai sen järjestelmän toimimattomuudesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rapeaaa kirjoitti:
Helppoahan se olisi. Pösössä on kuitenkin leimaa vielä 9 kk jäljellä ja renkaatkin on melkein uudet...
Tuota integroitua radiota tuskin kukaan osaa korjata. Tällä hetkellä ei sen lisäksi ole muita vikoja kuin varoitus päästöistä, tai sen järjestelmän toimimattomuudesta.
Kaikki minkä ihminen on tehnyt, on myös korjattavissa. Se, onko se taloudellisesti tai muuten kannattavaa, on eri asia.

Jos et itse pysty asialle mitään tekemään, niin uuden radion ostoon vaan. Tuossa toisessa viestissähän jo kerrottiinkin, miten siihen saa adapterilla standardikokoisen radion.

Jos ei hermo pidä pösöjen kanssa niin niitä ei kannata sitten ostaa. Muutenkin, jos auto tuntuu sille että se pitäisi romuttaa kun siihen tulee pikkuvika, niin kannattaa siirtyä joko julkisiin tai sitten ostaa uusia autoja.

Se antipollution virheilmoitus muuten johtunee todennäköisesti venttiiliinnostajista. Autolla on ajettu väärillä / huonoilla öljyillä. Ihan käyttäjän aiheuttama ongelma.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ycuygukvcgujy kirjoitti:
Kaikki minkä ihminen on tehnyt, on myös korjattavissa. Se, onko se taloudellisesti tai muuten kannattavaa, on eri asia.

Jos et itse pysty asialle mitään tekemään, niin uuden radion ostoon vaan. Tuossa toisessa viestissähän jo kerrottiinkin, miten siihen saa adapterilla standardikokoisen radion.

Jos ei hermo pidä pösöjen kanssa niin niitä ei kannata sitten ostaa. Muutenkin, jos auto tuntuu sille että se pitäisi romuttaa kun siihen tulee pikkuvika, niin kannattaa siirtyä joko julkisiin tai sitten ostaa uusia autoja.

Se antipollution virheilmoitus muuten johtunee todennäköisesti venttiiliinnostajista. Autolla on ajettu väärillä / huonoilla öljyillä. Ihan käyttäjän aiheuttama ongelma.
Niin, ja se radiohan on Clarionin valmistama. Lienee ihan laatumerkin maineessa.

Minusta 11-vuotta on ihan kohtuullinen käyttöikä nykyajan kulutuselektroniikalle. Moni kotikäyttöön tarkoitettu laite ei kestä noinkaan kauaa, vaikka olosuhteet ovat paljon helpommat. Autokäytössä lämpötilan muutokset ovat suuria ja nopeita, kosteus kiusaa ja tärinääkin riittää.

Mutta laitteen korjaamiseen: Jos vekotin on ihan täysin mykkä, niin ennen uuden ostoa kannattanee tarkastaa virransyöttö radiolle ja radion sulake. Vai olisiko käynyt vanhanaikaiset ja radio on painettu vahingossa pois päältä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Japanilaista laatua kirjoitti:
Niin, ja se radiohan on Clarionin valmistama. Lienee ihan laatumerkin maineessa.

Minusta 11-vuotta on ihan kohtuullinen käyttöikä nykyajan kulutuselektroniikalle. Moni kotikäyttöön tarkoitettu laite ei kestä noinkaan kauaa, vaikka olosuhteet ovat paljon helpommat. Autokäytössä lämpötilan muutokset ovat suuria ja nopeita, kosteus kiusaa ja tärinääkin riittää.

Mutta laitteen korjaamiseen: Jos vekotin on ihan täysin mykkä, niin ennen uuden ostoa kannattanee tarkastaa virransyöttö radiolle ja radion sulake. Vai olisiko käynyt vanhanaikaiset ja radio on painettu vahingossa pois päältä?
Painettu pois päältä...? Voi jumanklauta... kai nyt ihminen tietää onko virta päällä vai ei.
Kaikki muu toimii paitsi ääni ei kuulu, on siis mykkä. Kanavat löytyy, volymipalkki säätyy, jne, mutta mitään ei kuulu. Ehkä paras ostaa se sovituskappale normilaitteelle.
Mitä tulee pakokaasuvikaan, niin en usko että johtuu väärästä tai huonosta öljystä. Vaihdettu 15 tkm välein, ja Mobilin öljyt. Lienee km tulleet täyteen, 265 tkm.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rapeaaa kirjoitti:
Painettu pois päältä...? Voi jumanklauta... kai nyt ihminen tietää onko virta päällä vai ei.
Kaikki muu toimii paitsi ääni ei kuulu, on siis mykkä. Kanavat löytyy, volymipalkki säätyy, jne, mutta mitään ei kuulu. Ehkä paras ostaa se sovituskappale normilaitteelle.
Mitä tulee pakokaasuvikaan, niin en usko että johtuu väärästä tai huonosta öljystä. Vaihdettu 15 tkm välein, ja Mobilin öljyt. Lienee km tulleet täyteen, 265 tkm.
Autossani mykistyspainike toimii niin että ääni mykistyy, mutta muuten mitään merkkiä mykistyspainikkeen käytöstä ei ole näkyvissä. Eli radio näyttää olevan normaalisti toiminnassa, mutta ääni ei kuulu. Joskus kun käsi osuu mykistimeen vahingossa, niin hetki kuluu että mikäs nyt onkaan vikana ja mikähän noista nappuloista se mykistin nyt olisikaan. Joskus jouduin mykistinnappulan etsimään ohjekirjasta, kun ei toista kertaa sormi vahingossa eikä etsimälläkään mykistimeen osunut.

Mykistin ei katkaise virtaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MykistinEiKatkaiseV kirjoitti:
Autossani mykistyspainike toimii niin että ääni mykistyy, mutta muuten mitään merkkiä mykistyspainikkeen käytöstä ei ole näkyvissä. Eli radio näyttää olevan normaalisti toiminnassa, mutta ääni ei kuulu. Joskus kun käsi osuu mykistimeen vahingossa, niin hetki kuluu että mikäs nyt onkaan vikana ja mikähän noista nappuloista se mykistin nyt olisikaan. Joskus jouduin mykistinnappulan etsimään ohjekirjasta, kun ei toista kertaa sormi vahingossa eikä etsimälläkään mykistimeen osunut.

Mykistin ei katkaise virtaa!
Tätä epäilin ensin itsekkin, mutta kaikki nappulat on jo kokeiltu. Ehkä pösössä ei mykistinnappulaa olekkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ycuygukvcgujy kirjoitti:
Kaikki minkä ihminen on tehnyt, on myös korjattavissa. Se, onko se taloudellisesti tai muuten kannattavaa, on eri asia.

Jos et itse pysty asialle mitään tekemään, niin uuden radion ostoon vaan. Tuossa toisessa viestissähän jo kerrottiinkin, miten siihen saa adapterilla standardikokoisen radion.

Jos ei hermo pidä pösöjen kanssa niin niitä ei kannata sitten ostaa. Muutenkin, jos auto tuntuu sille että se pitäisi romuttaa kun siihen tulee pikkuvika, niin kannattaa siirtyä joko julkisiin tai sitten ostaa uusia autoja.

Se antipollution virheilmoitus muuten johtunee todennäköisesti venttiiliinnostajista. Autolla on ajettu väärillä / huonoilla öljyillä. Ihan käyttäjän aiheuttama ongelma.
"Kaikki minkä ihminen on tehnyt, on myös korjattavissa" niinpä mutta pösö on ranskalaisten tekele...sitä ei normaali ihminen pysty korjaan !!! ei ehkä ranskalainen mursuviiksikään muista mitä tuli kännissä kötöstettyä saati että pystyisi korjaan ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mon amour kirjoitti:
"Kaikki minkä ihminen on tehnyt, on myös korjattavissa" niinpä mutta pösö on ranskalaisten tekele...sitä ei normaali ihminen pysty korjaan !!! ei ehkä ranskalainen mursuviiksikään muista mitä tuli kännissä kötöstettyä saati että pystyisi korjaan ?
Aika heikkoa juttua sulla, ilmeisesti elämässä pitää etsiä joku uskomus johon uskoa. Sitä kun sitten hokee ja hokee niin sehän muuttuu todeksi?

Ei minua tuo hokeminen muuten ärsytä, mutta typeryyden näkeminen saa aina ihmettelemään sen syytä ja syntyperää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Integroitua soitinta ei tarvitse ostaa. Voit hankkia sovituskappaleen, jolla saat sopimaan autoosi minkä vain cd-soittimen. Clarion on ollut meillä ainakin ihan toimiva, ainoa joka rikkoontui, oli cd-boksi takaluukussa. Ongelma korjattiin Sonyn soittimella ja noin kympin maksavalla sovituskappaleella, jolla saatiin uusi soitin paikoilleen. Boksia kun ei tarvittu mihinkään.
Ilmianna
Jaa
Paaliin vaan onhan tuo jo pitkään kestänyt pösöksi liekö öljyt roiskunut joskus radion liittimiin asti talvipakkasella kun huohoton porsinut ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
14 VASTAUSTA:
Ei ole öljyt roiskuneet, eikä huohotin ole jäätynyt kun on huolehtinut keulalle suojan aina syksyllä. Myönnettäköön että auto on kuitenkin laadultaan surkea. Ei tosin ole oma, koska on puolison ja aiemmin ostama. Kuitenkin se antaa todella hyvän kyydin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rapeaa kirjoitti:
Ei ole öljyt roiskuneet, eikä huohotin ole jäätynyt kun on huolehtinut keulalle suojan aina syksyllä. Myönnettäköön että auto on kuitenkin laadultaan surkea. Ei tosin ole oma, koska on puolison ja aiemmin ostama. Kuitenkin se antaa todella hyvän kyydin.
"Myönnettäköön että auto on kuitenkin laadultaan surkea."

Ja tämä näkyy miten? Renkaat kuluu ja bensakin hupenee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kdjbksdsdjnsdfsdf kirjoitti:
"Myönnettäköön että auto on kuitenkin laadultaan surkea."

Ja tämä näkyy miten? Renkaat kuluu ja bensakin hupenee?
Enempi vikoja kuin toimivia osia: niin se ilmenee pösössä renkaatkin kuluu nopeasti kun aina joku osa väljä alustassa varsinkin 406 mallissa ne takatangot mistä peugeot palstalla huudeltiin että vaihtakaa alkuperäiset mutta jos takuuaikana ns alkuperäiset hajosi alle 30tkm ajettuna..pösön kestävyys ja heikko laatu paranee kiinalaisilla osilla tai intialaisilla tatran tehtaan laatu osilla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pösö pelleille kirjoitti:
Enempi vikoja kuin toimivia osia: niin se ilmenee pösössä renkaatkin kuluu nopeasti kun aina joku osa väljä alustassa varsinkin 406 mallissa ne takatangot mistä peugeot palstalla huudeltiin että vaihtakaa alkuperäiset mutta jos takuuaikana ns alkuperäiset hajosi alle 30tkm ajettuna..pösön kestävyys ja heikko laatu paranee kiinalaisilla osilla tai intialaisilla tatran tehtaan laatu osilla
Kiitos erittäin tarkasta vikaraportoinnista ja omakohtaisten kokemusten kertomisesta.

Eli nämä oli taas näitä tapauksia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kdjbksdsdjnsdfsdf kirjoitti:
"Myönnettäköön että auto on kuitenkin laadultaan surkea."

Ja tämä näkyy miten? Renkaat kuluu ja bensakin hupenee?
Muutama juttu. Viimeisen 2 vuoden aikana on jarruihin tehty kahteen kertaan isompaa remonttia, satulat levyt vaihdettu, silti toimii juuri ja juuri katsastuksen hyväksymissä rajoissa. Niveliä, taase tukitangot, jatkuvasti kärähteleviä H7 polttimoita, takavalo koska kanta mureni käsiin, keskuslukko toimii silloin kun haluaa, ERG-venttiili, käynnistysvaikeuksia ajoittain. Öljyn kulutus vielä kohtuullinen, n 2 l vaihtovälillä.
Tietysti ne renkaatkin kului paskaksi kun nivelet oli väljät.
Automaattivaihteisto hajonnut n. 180 tkm paikkeilla.
Siinä jotakin laadusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rapeaaa kirjoitti:
Muutama juttu. Viimeisen 2 vuoden aikana on jarruihin tehty kahteen kertaan isompaa remonttia, satulat levyt vaihdettu, silti toimii juuri ja juuri katsastuksen hyväksymissä rajoissa. Niveliä, taase tukitangot, jatkuvasti kärähteleviä H7 polttimoita, takavalo koska kanta mureni käsiin, keskuslukko toimii silloin kun haluaa, ERG-venttiili, käynnistysvaikeuksia ajoittain. Öljyn kulutus vielä kohtuullinen, n 2 l vaihtovälillä.
Tietysti ne renkaatkin kului paskaksi kun nivelet oli väljät.
Automaattivaihteisto hajonnut n. 180 tkm paikkeilla.
Siinä jotakin laadusta.
Hei vedä händyys, sä et ole autoa edes omistanutkaan koskaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rapeaaa kirjoitti:
Muutama juttu. Viimeisen 2 vuoden aikana on jarruihin tehty kahteen kertaan isompaa remonttia, satulat levyt vaihdettu, silti toimii juuri ja juuri katsastuksen hyväksymissä rajoissa. Niveliä, taase tukitangot, jatkuvasti kärähteleviä H7 polttimoita, takavalo koska kanta mureni käsiin, keskuslukko toimii silloin kun haluaa, ERG-venttiili, käynnistysvaikeuksia ajoittain. Öljyn kulutus vielä kohtuullinen, n 2 l vaihtovälillä.
Tietysti ne renkaatkin kului paskaksi kun nivelet oli väljät.
Automaattivaihteisto hajonnut n. 180 tkm paikkeilla.
Siinä jotakin laadusta.
Kukahan nuo jarruremontit on autoon tehnyt, sinä itse? Asialla on kuitenkin ollut joku joka on "korjannut" eli vaihtanut osia summamutikassa, tietämättä mitä tekee. Enkä paljon peugeotia merkkinä syyttäisi siitä jos bendixin tai girlingin valmistamat jarrut eivät toimi kunnolla. Ja jarrut on muutenkin kulutusosia, olen kuullut jarrulevyjä vaihdettavan muihinkin autoihin.

Alustan niveliä vanhassa autossa tietysti menee silloin tällöin, mutta kukaan ei pakota sillä ajamaan jos jossakin on selkeästi vikaa. Ajoissa korjattu vika säästää ne renkaatkin.

Itse olen ajanut yli 60tkm 406 mallilla, vaihtamatta yhtäkään väljää alustan niveltä. Ja mittarissa on jo melkein 300tkm.

H7 polttimot ei kestä muissakaan autoissa. Suosittelen hakemaan tarjoustalosta ne kaikkein halvimmat mahdolliset. Ne ei meinaan paljoa maksa ja kas... ne kestää huomattavasti paremmin kuin kalliimmat "merkkipolttimot".

Takavalon kanta mureni käsiin varmaankin siitä syystä että Suomen talvi tekee muoviosille ikäviä ilmiöitä. Tapahtunee muissakin autoissa.

Keskuslukon ajoittainen toimimattonuus voi johtua niinkin pienestä asiasta kuin kaukosäätöisen avaimen huonosta patterista tai huonosta kontaktista.

Käynnistyvaikeudet johtunee jonkin moottorinohjausanturin tai johtoliitoksen vanhenemisesta. Taas pääsemme syyttämään peugeotia tuosta, osat kun on boschilta ja niitä käytetään useimmissa saksalaismerkeissäkin.

Öljynkulutus 0,13 litraa / 1000km ei mielestäni ole kovinkaan huolestuttavaa. Joissakin saksalaisissa autoissa kerrotaan ihan käsikirjassa että litra / 1000km alkaa olla huolestuttava määrä.

Automaattivaihteisto ei varmaankaan hajonnut vaan sitä ohjaavat venttiilit. Korjaus maksaa parisataa euroa. Valitettavaa että muidenkin merkkien automaattilaatikoissa esiintyy vikaa, kaikki eivät ole korjattavissa yhtä helpolla.

Nyt vielä kun kerrot mielestäsi sen laadukkaan automaattivaihteisen käytetyn auton hintaluokassa 2000 euroa, joka tarjoaa samantasoista kyytiä, samansuuruisilla käyttökuluilla kuin 406 ja jossa on sitä laatua ja huomattavasti vähemmän korjattavaa niin mehän olemme kaikki tyytyväisiä.

Itse lähden meinaan vaihtamaan samantien siinä vaiheessa kun sellainen tulee julki.

Sekin tietysti kannattaa muistaa että todennäköisesti 300tkm ajettu, parin tuhannen euron auto, ei ole enää uusi ja siinä esiintyy ongelmia, Ja aivan kaikissa merkeissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lsndflksdflksdfnlsfn kirjoitti:
Kukahan nuo jarruremontit on autoon tehnyt, sinä itse? Asialla on kuitenkin ollut joku joka on "korjannut" eli vaihtanut osia summamutikassa, tietämättä mitä tekee. Enkä paljon peugeotia merkkinä syyttäisi siitä jos bendixin tai girlingin valmistamat jarrut eivät toimi kunnolla. Ja jarrut on muutenkin kulutusosia, olen kuullut jarrulevyjä vaihdettavan muihinkin autoihin.

Alustan niveliä vanhassa autossa tietysti menee silloin tällöin, mutta kukaan ei pakota sillä ajamaan jos jossakin on selkeästi vikaa. Ajoissa korjattu vika säästää ne renkaatkin.

Itse olen ajanut yli 60tkm 406 mallilla, vaihtamatta yhtäkään väljää alustan niveltä. Ja mittarissa on jo melkein 300tkm.

H7 polttimot ei kestä muissakaan autoissa. Suosittelen hakemaan tarjoustalosta ne kaikkein halvimmat mahdolliset. Ne ei meinaan paljoa maksa ja kas... ne kestää huomattavasti paremmin kuin kalliimmat "merkkipolttimot".

Takavalon kanta mureni käsiin varmaankin siitä syystä että Suomen talvi tekee muoviosille ikäviä ilmiöitä. Tapahtunee muissakin autoissa.

Keskuslukon ajoittainen toimimattonuus voi johtua niinkin pienestä asiasta kuin kaukosäätöisen avaimen huonosta patterista tai huonosta kontaktista.

Käynnistyvaikeudet johtunee jonkin moottorinohjausanturin tai johtoliitoksen vanhenemisesta. Taas pääsemme syyttämään peugeotia tuosta, osat kun on boschilta ja niitä käytetään useimmissa saksalaismerkeissäkin.

Öljynkulutus 0,13 litraa / 1000km ei mielestäni ole kovinkaan huolestuttavaa. Joissakin saksalaisissa autoissa kerrotaan ihan käsikirjassa että litra / 1000km alkaa olla huolestuttava määrä.

Automaattivaihteisto ei varmaankaan hajonnut vaan sitä ohjaavat venttiilit. Korjaus maksaa parisataa euroa. Valitettavaa että muidenkin merkkien automaattilaatikoissa esiintyy vikaa, kaikki eivät ole korjattavissa yhtä helpolla.

Nyt vielä kun kerrot mielestäsi sen laadukkaan automaattivaihteisen käytetyn auton hintaluokassa 2000 euroa, joka tarjoaa samantasoista kyytiä, samansuuruisilla käyttökuluilla kuin 406 ja jossa on sitä laatua ja huomattavasti vähemmän korjattavaa niin mehän olemme kaikki tyytyväisiä.

Itse lähden meinaan vaihtamaan samantien siinä vaiheessa kun sellainen tulee julki.

Sekin tietysti kannattaa muistaa että todennäköisesti 300tkm ajettu, parin tuhannen euron auto, ei ole enää uusi ja siinä esiintyy ongelmia, Ja aivan kaikissa merkeissä.
Pari vastausta pikaisesti. Laatikko oli totaalisesti rikki, ei autoliike siihen olisi takuuna muuten tilannut uutta vaihteistoa ranskasta. Jos jarrujen kanssa on taistellut Ad huolto ja ranskiksiin erikoistunut yleiskorjaamo niin en voi mitään. Keskuslukko toimii niin kuin haluaa vaikka patteri on vaihdettu. Teitä vaan vitu.... kun joku kertoo totuuden näistä romuista. Käyttökustannukset vuodessa 2 tonnin autoon on pelkästään korjausten osalta lähes sama kun pösön arvo. Vaikka olis vielä halpaa, niin olis muutakin tekemistä kuin käyttää korjaamolla sitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rapeaa kirjoitti:
Pari vastausta pikaisesti. Laatikko oli totaalisesti rikki, ei autoliike siihen olisi takuuna muuten tilannut uutta vaihteistoa ranskasta. Jos jarrujen kanssa on taistellut Ad huolto ja ranskiksiin erikoistunut yleiskorjaamo niin en voi mitään. Keskuslukko toimii niin kuin haluaa vaikka patteri on vaihdettu. Teitä vaan vitu.... kun joku kertoo totuuden näistä romuista. Käyttökustannukset vuodessa 2 tonnin autoon on pelkästään korjausten osalta lähes sama kun pösön arvo. Vaikka olis vielä halpaa, niin olis muutakin tekemistä kuin käyttää korjaamolla sitä.
Melkeen sanoisin että fifty fifty oliko se laatikko totaalisen rikki. Korjaamollakin on vain ihmisiä töissä ja jos ei ymmärrystä riitä niin helpompaa vaihtaa koko osa. "Ooh, tähän menee sähköjohtojakin, se on rikki koko laite". Kun ei ymmärretä toiminnasta mitään.

Samaa sanoisin noihin jarruihin, jos ei korjaamolla saada noinkin yksinkertaista juttua kuin jarrut toimimaan niin korjaamossa on vika. Etenkin kun noissa 406:den jarruissa ei ole mitään erikoista, aivan vastaavat kuin kaikissa muissakin saman kokoluokan autoissa.

Jos keskuslukko toimii epämääräisesti vaikka paristokin on jopa vaihdettu, vika on todennäköisesti jossakin oven lukossa. Miten haastava vika... tuota ei voi olla missään muussa kuin ranskalaisissa. Paaliin vaan koko romu.

Eikä mua pänni laisinkaan se, että kerrot näitä juttuja. Enemmän ihmetyttää se, että mikä olisi se auto 2000 eurolla, joka olisi tosiaan samaa kokoluokkaa, ilmastoinnilla, automaattilaatikolla, eikä siinä olisi mitään vikaa. Hiljaiseksi vetää, eikö niin?

Ja vanhaa autoa ei muuten kannata sitten ostaa itselleen, jos ei osaa myös itse korjata jotakin, muuten käy juuri mainitulla tavalla. Auton arvon verran saa kantaa vuodessa korjaamolle.

Ehkä olisi aika ostaa uudempaa peliä ja pistää tuo ongelmajäte eteenpäin. Olet sen verran kypsän oloinen laitteeseen että tuonhan saa käytännössä ilmaiseksi, huomennahan se taas huutaa lisää rahaa korjaamolla.

No, sulla on nyt tämmönen kokemus vanhasta autosta, itselläni on 406 alla ja paras peli mitä olen koskaan omistanut. Ja ennenkuin mietit että mitä olen omistanut niin kaikkia merkkejä laidasta laitaan, mersua mazdaa nissania volkkaria ym ym noin 25 autoa kaikenkaikkiaan vuosien varrella.

Yhteinen nimittäjä noille kaikille autoille oli se, että kaikissa oli vikaa. Viatonta autoa ei olekaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kjbskfnskdfjskdfnsdf kirjoitti:
Melkeen sanoisin että fifty fifty oliko se laatikko totaalisen rikki. Korjaamollakin on vain ihmisiä töissä ja jos ei ymmärrystä riitä niin helpompaa vaihtaa koko osa. "Ooh, tähän menee sähköjohtojakin, se on rikki koko laite". Kun ei ymmärretä toiminnasta mitään.

Samaa sanoisin noihin jarruihin, jos ei korjaamolla saada noinkin yksinkertaista juttua kuin jarrut toimimaan niin korjaamossa on vika. Etenkin kun noissa 406:den jarruissa ei ole mitään erikoista, aivan vastaavat kuin kaikissa muissakin saman kokoluokan autoissa.

Jos keskuslukko toimii epämääräisesti vaikka paristokin on jopa vaihdettu, vika on todennäköisesti jossakin oven lukossa. Miten haastava vika... tuota ei voi olla missään muussa kuin ranskalaisissa. Paaliin vaan koko romu.

Eikä mua pänni laisinkaan se, että kerrot näitä juttuja. Enemmän ihmetyttää se, että mikä olisi se auto 2000 eurolla, joka olisi tosiaan samaa kokoluokkaa, ilmastoinnilla, automaattilaatikolla, eikä siinä olisi mitään vikaa. Hiljaiseksi vetää, eikö niin?

Ja vanhaa autoa ei muuten kannata sitten ostaa itselleen, jos ei osaa myös itse korjata jotakin, muuten käy juuri mainitulla tavalla. Auton arvon verran saa kantaa vuodessa korjaamolle.

Ehkä olisi aika ostaa uudempaa peliä ja pistää tuo ongelmajäte eteenpäin. Olet sen verran kypsän oloinen laitteeseen että tuonhan saa käytännössä ilmaiseksi, huomennahan se taas huutaa lisää rahaa korjaamolla.

No, sulla on nyt tämmönen kokemus vanhasta autosta, itselläni on 406 alla ja paras peli mitä olen koskaan omistanut. Ja ennenkuin mietit että mitä olen omistanut niin kaikkia merkkejä laidasta laitaan, mersua mazdaa nissania volkkaria ym ym noin 25 autoa kaikenkaikkiaan vuosien varrella.

Yhteinen nimittäjä noille kaikille autoille oli se, että kaikissa oli vikaa. Viatonta autoa ei olekaan.
"Viatonta autoa ei olekaan" pösöön verrattuna kaikki autot on viattomia ps muut ranskan romut !! , eipä ikinä ole tarvinut mihkään autoon vaihtaa iskarin yläpään laakereita mutta pösöön, etujousi katkesi, takajarru meni jumiin kun löysäsi käsijarrun mekanismi sinne rumpuun: tapit tuli kilvestä läpi ja paljon muuta, tosin olihan 406 pökötillä jo 120tkm ajettu...hengenvaarallinen varokaa 406 mallia ja kaikkia muutakin pska konsernin tuotteita..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ex406 kirjoitti:
"Viatonta autoa ei olekaan" pösöön verrattuna kaikki autot on viattomia ps muut ranskan romut !! , eipä ikinä ole tarvinut mihkään autoon vaihtaa iskarin yläpään laakereita mutta pösöön, etujousi katkesi, takajarru meni jumiin kun löysäsi käsijarrun mekanismi sinne rumpuun: tapit tuli kilvestä läpi ja paljon muuta, tosin olihan 406 pökötillä jo 120tkm ajettu...hengenvaarallinen varokaa 406 mallia ja kaikkia muutakin pska konsernin tuotteita..
Vaikka autollasi oli ajettu vasta 120tkm, ikää sillä on ollut todennäköisesti yli 10 vuotta sillä ei nuo takajarrukilvet sittenkään aivan helpolla ruostu. Tai sitten olet ajanut sillä suolavedessä.

Ikä tekee autoille tepposia Suomen haastavissa olosuhteissa, tiesuola tekee ikäviä vaikutuksia, japanilaisissa katoaa pellit eikä kaikki saksalaismerkitkään immuuneita ole tuolle.

Mutta mikä se olisi sitten se turvallinen, ongelmavapaa ja "ei paska" auto?
Hintaluokka edelleen 2000 euroa, kokoa sen verran että 5 henkeä mahtuu mukavasti kyytiin ja ympärivuotinen keskikulutus maksimissaan 7,5.

Yhtäkään ehdotusta ei ole vielä tullut vaikka kuinka koetan kysyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sdksdjfksjfksjfksfsd kirjoitti:
Vaikka autollasi oli ajettu vasta 120tkm, ikää sillä on ollut todennäköisesti yli 10 vuotta sillä ei nuo takajarrukilvet sittenkään aivan helpolla ruostu. Tai sitten olet ajanut sillä suolavedessä.

Ikä tekee autoille tepposia Suomen haastavissa olosuhteissa, tiesuola tekee ikäviä vaikutuksia, japanilaisissa katoaa pellit eikä kaikki saksalaismerkitkään immuuneita ole tuolle.

Mutta mikä se olisi sitten se turvallinen, ongelmavapaa ja "ei paska" auto?
Hintaluokka edelleen 2000 euroa, kokoa sen verran että 5 henkeä mahtuu mukavasti kyytiin ja ympärivuotinen keskikulutus maksimissaan 7,5.

Yhtäkään ehdotusta ei ole vielä tullut vaikka kuinka koetan kysyä.
Kulutus 8, 5 / 100km. Siis ihan normi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sdksdjfksjfksjfksfsd kirjoitti:
Vaikka autollasi oli ajettu vasta 120tkm, ikää sillä on ollut todennäköisesti yli 10 vuotta sillä ei nuo takajarrukilvet sittenkään aivan helpolla ruostu. Tai sitten olet ajanut sillä suolavedessä.

Ikä tekee autoille tepposia Suomen haastavissa olosuhteissa, tiesuola tekee ikäviä vaikutuksia, japanilaisissa katoaa pellit eikä kaikki saksalaismerkitkään immuuneita ole tuolle.

Mutta mikä se olisi sitten se turvallinen, ongelmavapaa ja "ei paska" auto?
Hintaluokka edelleen 2000 euroa, kokoa sen verran että 5 henkeä mahtuu mukavasti kyytiin ja ympärivuotinen keskikulutus maksimissaan 7,5.

Yhtäkään ehdotusta ei ole vielä tullut vaikka kuinka koetan kysyä.
Toyota Carina esim, tosin ei tuohon hintaan..nääs laatu maksaa.., mutta miksi ostaa pösöä halvalla ja korjata koko ajan kalliimmaksi tulee ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ex407 sw kirjoitti:
Toyota Carina esim, tosin ei tuohon hintaan..nääs laatu maksaa.., mutta miksi ostaa pösöä halvalla ja korjata koko ajan kalliimmaksi tulee ?
Niin se on...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olisit ostanut jonkun muun merkkisen radion joka toimii ja katsonut vasta sitten mikä auto johtojen toisessa päässä roikkuu....Itse ostan kyllä autoja enkä stereoita taikka renkaita...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Olipas viisas kommentti. En ole ostanut ko radiota enkä autoa, kuten jo aiemmin mainitsin.
Mutta ei mitään hätää, kun en ole hosunut asian kanssa, johtuen siitä että on ollut isompiakin vikoja korjattavana, niin radio heräsi henkiin tänä aamuna, joten se tästä asiasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rapeaaa... kirjoitti:
Olipas viisas kommentti. En ole ostanut ko radiota enkä autoa, kuten jo aiemmin mainitsin.
Mutta ei mitään hätää, kun en ole hosunut asian kanssa, johtuen siitä että on ollut isompiakin vikoja korjattavana, niin radio heräsi henkiin tänä aamuna, joten se tästä asiasta.
Viisaita kommentteja heittelit itsekin, ihan heti alusta alkaen.

Radio rikki niin pistänkö paaliin... Onpas järkevää kommentointia tuo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Soitin tod.näk. ok. Kokeile ottaa koko soitin pois sijoiltaan ja vain vaihtaa antenni kokonaan uuteen, pitäisi auttaa😊😊😊😊
Ilmianna
Jaa
Kyllä onkin huono auto, kun ei ratiokaan kuulu, paaliin vaan, paaliin vaan ja äkkiä ei kannata korjata. Hah hah hah, voiko tyhmenpää kirjoittaa ja kysellä, jos ei osaa käyttää, niin ei osaa. Hah Onko huijausohjelmisto kunnossa se ehkä kannattaa ottaa talteen. Hah hah hahhaaaa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Radio mykistyi tuosta pas....

406 vm 2002, radio mykistyi, mikä voisi olla vikana, millä kuntoon, vai paalaukseen koko keksintö?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta