Four seasons- kennel

onnen pentu

onkos kellään kokemusta tämän kennelin koirista? meille on sieltä tulossa jenkki kuun lopussa.

60

5337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnen pentuko?

      no nyt minulla on kokemusta aiheesta.

    • omistaja.

      Enpä suosittele kenellekään.

      • hyvää orsista kuulluy

        Miksi et suositteli? Perusteletko vähän?


      • jayjay5
        hyvää orsista kuulluy kirjoitti:

        Miksi et suositteli? Perusteletko vähän?

        meille tuli four season kennelin kautta chihuahua ja olemme todella tyytyväisiä pentuun. Se oli juuri sellainen kuin halusimme ja pentu on täyttä iloa!

        t


      • Nelli
        jayjay5 kirjoitti:

        meille tuli four season kennelin kautta chihuahua ja olemme todella tyytyväisiä pentuun. Se oli juuri sellainen kuin halusimme ja pentu on täyttä iloa!

        t

        Hei! Meille tuli four seasons kennelistä Unkarista 02/2011 ihana virkeä americancockerspanieli. Terve ja hyvä luontainen!

        Hauskoja hetkiä kasapäin ..toivottavasti saamme pitää Nellin monta vuotta!


    • mietin3

      Kaipaisin myös kokemuksiä tästä kennelistä ?

    • chihunen

      Kokemuksia kellään? Olen miettimässä että ottaisin tästä kennelistä Chihuahuan.

      • täältätulee

        Meille tuli arka ja pelokas kuselle ja paskalle haiseva tärisevä pentu sieltä. vaikutti siltä, ettei ihmiskontaktia ole juuri saanut. edelleenkin on pelokas aikuinen koira ja vuosien varrella oon nähnyt kaikkien sisarusten etsivän uusia koteja, tuskin syyttä.


      • arkajalka

        Meille tuli kyseisestä kennelistä chihu.. ongelmia on riittänyt! Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kokemuksia?!


      • täältätulee1010

        Millaisia ongelmia teillä on ollut? Otin aikoinaan yhteyttä tähän henkilöön, joka on yhteistyössä Four Seasons kennelin pitäjän kanssa, jonka kautta siis koiran sain suomeeen. oli närkästynyt valituksiini ja väitti ettei koskaan aiemmin mitään ongelmia ole ollut.


      • EiEnää
        täältätulee1010 kirjoitti:

        Millaisia ongelmia teillä on ollut? Otin aikoinaan yhteyttä tähän henkilöön, joka on yhteistyössä Four Seasons kennelin pitäjän kanssa, jonka kautta siis koiran sain suomeeen. oli närkästynyt valituksiini ja väitti ettei koskaan aiemmin mitään ongelmia ole ollut.

        Kaikkia mahdollisia ongelmia on ollut.. suurin ongelma ollut sisäsiisteys!! Vuoden olen pessyt mattoja sekä seiniä aikuisen koiran jäljiltä. Lisäksi koira on arka ja huonot hampaat yms.. minulle myös "välikäsi" sanonut ettei muiden koirien kanssa ole ollut ongelmia, vaan minä olisin ongelma?!


      • minelan
        EiEnää kirjoitti:

        Kaikkia mahdollisia ongelmia on ollut.. suurin ongelma ollut sisäsiisteys!! Vuoden olen pessyt mattoja sekä seiniä aikuisen koiran jäljiltä. Lisäksi koira on arka ja huonot hampaat yms.. minulle myös "välikäsi" sanonut ettei muiden koirien kanssa ole ollut ongelmia, vaan minä olisin ongelma?!

        Minulla on chihu Markku Johanssonilta.Ihanampaa, tervettä,myös päästään, kauniskin on ja käytäytyy kuin herrasmies. Mutta sitä ei ole ostettu pentutehtailijalta.


      • kaikkikunnossa
        täältätulee kirjoitti:

        Meille tuli arka ja pelokas kuselle ja paskalle haiseva tärisevä pentu sieltä. vaikutti siltä, ettei ihmiskontaktia ole juuri saanut. edelleenkin on pelokas aikuinen koira ja vuosien varrella oon nähnyt kaikkien sisarusten etsivän uusia koteja, tuskin syyttä.

        Ei,ei! Hieno iloinen,terve rokotettu,madotettu mikrosiruttu jenkki, kaikkine virallisine papereineen (pentupassi jossa laminoidut tiedot ja tarrat rokotuksista ym.,export pedigree). Pentu oli myös puhdas vaikka olettaisi että reissussa vähän rähjääntyisi. Omistajan luovuttamana. Bonuksena ainakin minulle joka trimmaan itse on että kasvattaja oli selvästi jo opettanut pennulle mistä on kyse kun kynsiä ja turkkia käsitellään. Eikä tarvinnut edes sitä heti tehdä koska kasvattaja oli sen jo tehnyt ennen tuontia. Suosittelen lämpimästi!!


      • Anonyymi
        täältätulee kirjoitti:

        Meille tuli arka ja pelokas kuselle ja paskalle haiseva tärisevä pentu sieltä. vaikutti siltä, ettei ihmiskontaktia ole juuri saanut. edelleenkin on pelokas aikuinen koira ja vuosien varrella oon nähnyt kaikkien sisarusten etsivän uusia koteja, tuskin syyttä.

        Meillä sama homma.


    • justwondering

      ^ paljon vastaavanlaisia kokemuksia olen kuullut ko. kennelin pennuista. En muutenkaan ymmärrä miksi niitä tuodaan suomeen niin järkyttäviä määriä. Valitettavasti aika tehtailulta vaikuttaa..

      • täältätulee1010

        Mistä olet kuullut?


    • aikuinenjoaikaasitten

      "Kaikkia mahdollisia ongelmia on ollut.. suurin ongelma ollut sisäsiisteys!! Vuoden olen pessyt mattoja sekä seiniä aikuisen koiran jäljiltä. Lisäksi koira on arka ja huonot hampaat yms.. minulle myös "välikäsi" sanonut ettei muiden koirien kanssa ole ollut ongelmia, vaan minä olisin ongelma?! "
      minulle sanottiin samalla tavalla. olisi pitänyt kuulemma opettaa koiralle suomen kielitaitoa heti alussa, niin olisin välttänyt ongelmat.

      Koira haisi tullessaan pinttyneeltä koiran ulosteelta ja pissasi päälleni, kun pelkäsi niin paljon. Paperithan löytyy, mutteivat tunnu takaavan mitään.

      • heiskatäti

        Koiran omistajan TÄYTYY opettaa koiralle sisäsiisteys !!! Vika on varmasti omistajassa. Koira oppii sisäsiisteyteen jos omistaja on määrätietoinen opetuksessaan ellei sillä ole jotain sairautta pidättämisessä mutta silloin eläin pitää viedä eläinlääkäriin testeihin. Koira tekee tarpeensa sisälle jos sitä ei opetusvaiheessa viedä tarpeeksi monta kertaa päivässä ulos pentuna. Esim. aina ruokailujen tai juomisen jälkeen. Pentukoirahan ei osaa pidättää. Jos ei ulosvientiä opeteta alusta kunnolla niin sehän sitten jatkaa aikuisena. Mutta sehän on omistajan syy-ei koiran! Eikä siihen tarvita kielioppia! Eikä siihen opetukseen riitä että sen vie kotiin ja olettaa että kaikki toimii heti!


    • jenkkilove

      Hei,

      meille on tulossa pentu tuolta!! onko nämä kokemukset aivan tosia? alkoi arveluttamaan..

      • Saija84

        Kennel on maassaan tutkinnassa pentutehtailusta. Todella raskaita syytöksiä. Älkää rahoittako tätä businestä


      • anonyy8

        Onko jossain näistä syytteistä lisää? itsekin ollaan oltu yhteydessä tähän suomalaiseen "välittäjään" ja sen mukaan kaikki olisi ok.


      • Tyhmäuskoo
        anonyy8 kirjoitti:

        Onko jossain näistä syytteistä lisää? itsekin ollaan oltu yhteydessä tähän suomalaiseen "välittäjään" ja sen mukaan kaikki olisi ok.

        No älä ihmeessä. Ei kait se välittäjä niin sanotusti paskanna sinne, missä syö.


      • anonyy8

        Haluaisin vain saada jotain konkreettista näyttöä syytöksiä vastaan tai mistä tieto syytöksistä saatu. Jokaisesta kasvattajasta varmasti myös jollain aina huonoja kokemuksia. Koiran hankinta kuitenkin iso päätös niin en eikä varmaan kukaan haluaisi tehdä päätöksiä pelkkien keskustelupalstan muutaman käyttäjän kommentointien perusteella. Siksi haluaisinkin jotain konkreettista näyttöä väitteiden pohjalle. Kyseisestä kennelistä kun ei löydy ainakaan googlaamalla mitään muuta keskustelua kuin tämä mistä voisi asian saada selville.


      • canislupusfamiliaris

        Moikka.

        Meille kyseisestä kennelistä tuli vuosia sitten pentu. Pyysin saada kuvia pennusta ja sen kasvuolosuhteista, sain ulkona otettuja kuvia. Sisätiloissa vain näyttelypöydällä otettuja, joissa kaikki pennut olivat surumielisen oloisia. Oli luonteeltaan varmasti pelokkain pieni koira, jonka olen tavannut. Tosin oli tuossa vaiheessa jo liki kuusi kuukautta vanha. Vapisi ja vaikutti kaikin tavoin siltä, ettei ollut ollut ihmisten kanssa tekemisissä. Tuoksu oli epämiellyttävä. Vanhempaan koiraani osasi turvautua. Ihan kuin se olisi ollut aivan kauhuissaan, keho oli jähmettynyt ja silmistä huokui syvä epävarmuus. Olen jakanut elämäni koirien kanssa 4-vuotiaasta saakka, useamman kymmenen vuoden ajan, uskoisin koiran lukutaidon olevan hyvin hallussa.

        Pikku hiljaa epävarmuus helpotti, ongelmia oli silti aina. En kokenut tilannetta enää mahdottomaksi pelon kannalta, jonka olin ajatellut heikentävän koiran elämänlaatu merkittävästi. Omaa perhettä kohtaan koira uskalsi avautua ja hupsutellakin muutaman vuoden yhteiselon jälkeen, vieraita pelkäsi loppuun asti.

        Terveys ei huolettanut niin suuresti, mitä tulee mieleen tyypillisestä äärimmäisen pahasta pentutehtaasta. Kuulo ei ollut parhain, alapäähän meinasi tulla tulehdusta. Muutoin ok.

        En ottaisi toista koiraa kyseisestä kennelistä, valitsisin suomalaisen kasvattajan, jonka luona saa ja pitää käydä ainakin pariin kertaan ennen ostopäätöstä ja joka olisi kiinnostunut sosiaalistamaan koiransa taidolla. Tuohon aikaan ei tiedetty riskeistä tai varoiteltu, luotin paperien tietävän hyvää koiraa. Aika pöljää, kun tänä päivänä miettii.

        Siitä en osaa sanoa, mikä on tilanne nykyään, enkä ole väittämässä paikkaa tehtaaksi..Ehkä ei kuitenkaan paras paikka minne kääntyä halutessaan helppoa lähtöä ja reipasta hyvin sosiaalistettua seurakoiraa.


      • haukut

        Pakko tulla tähän kommentoimaan. Minulle on tullut kaksi chihuahuaa tästä kennelistä, ensimmäinen alkuvuodesta 2015. Hän tuli Suomeen noin 6kk vanhana, oli ujo ja peloissaan ja vaikka äkkiä kotona tottui paikkoihin ja alkoi meidän seurassa olla rohkeampi on hän edelleen arka kuin mikä vaikka kuinka ollaan koulutettu, sama sisäsiisteyden kanssa. Vaikka poika on leikattu jo muutama vuosi sitten hän edelleen kaikesta kouluttamisesta huolimatta kusee sisälle joten pidämme hänellä urosvyötä. Hänen hampaat ovat myös aina järkyttävässä kunnossa ja hammaskiven poistossa täytyy käydä usein. 2016 keväällä meille tuli toinen chihuahua, tällä kertaa tyttö ja ikää Suomeen tullessa oli 12 viikkoa. Hän oli rohkea ja reipas alusta asti, kun menimme hakemaan hän tuli nuolemaan sormia ja kun sain syliin niin tyttö oli ihan innoissaan eli täysin erilainen kun poika joka haettiin aiemmin. Kotona temmelsi heti ja oppi nopeasti sisäsiistiksi ja on nyt 3 vuotiaana sisäsiisti edelleen. Tytöllä on myös huomattavasti paremmat hampaat. Koirilla oli sukupuissa samoja nimiä mutta eri vanhemmat. En oikein ole puolesta tai vastaan tässä sillä itsellä on huonoja että hyviä kokemuksia, molemmat koirat kuitenkin aivan ihania vaikka toinen huomattavasti arempi onkin.


      • minelan
        canislupusfamiliaris kirjoitti:

        Moikka.

        Meille kyseisestä kennelistä tuli vuosia sitten pentu. Pyysin saada kuvia pennusta ja sen kasvuolosuhteista, sain ulkona otettuja kuvia. Sisätiloissa vain näyttelypöydällä otettuja, joissa kaikki pennut olivat surumielisen oloisia. Oli luonteeltaan varmasti pelokkain pieni koira, jonka olen tavannut. Tosin oli tuossa vaiheessa jo liki kuusi kuukautta vanha. Vapisi ja vaikutti kaikin tavoin siltä, ettei ollut ollut ihmisten kanssa tekemisissä. Tuoksu oli epämiellyttävä. Vanhempaan koiraani osasi turvautua. Ihan kuin se olisi ollut aivan kauhuissaan, keho oli jähmettynyt ja silmistä huokui syvä epävarmuus. Olen jakanut elämäni koirien kanssa 4-vuotiaasta saakka, useamman kymmenen vuoden ajan, uskoisin koiran lukutaidon olevan hyvin hallussa.

        Pikku hiljaa epävarmuus helpotti, ongelmia oli silti aina. En kokenut tilannetta enää mahdottomaksi pelon kannalta, jonka olin ajatellut heikentävän koiran elämänlaatu merkittävästi. Omaa perhettä kohtaan koira uskalsi avautua ja hupsutellakin muutaman vuoden yhteiselon jälkeen, vieraita pelkäsi loppuun asti.

        Terveys ei huolettanut niin suuresti, mitä tulee mieleen tyypillisestä äärimmäisen pahasta pentutehtaasta. Kuulo ei ollut parhain, alapäähän meinasi tulla tulehdusta. Muutoin ok.

        En ottaisi toista koiraa kyseisestä kennelistä, valitsisin suomalaisen kasvattajan, jonka luona saa ja pitää käydä ainakin pariin kertaan ennen ostopäätöstä ja joka olisi kiinnostunut sosiaalistamaan koiransa taidolla. Tuohon aikaan ei tiedetty riskeistä tai varoiteltu, luotin paperien tietävän hyvää koiraa. Aika pöljää, kun tänä päivänä miettii.

        Siitä en osaa sanoa, mikä on tilanne nykyään, enkä ole väittämässä paikkaa tehtaaksi..Ehkä ei kuitenkaan paras paikka minne kääntyä halutessaan helppoa lähtöä ja reipasta hyvin sosiaalistettua seurakoiraa.

        Minulla on ilmeisesti hyvä tuuri kaikkien koirieni kanssa yli 63 vuotta. ei sairaita koiria koskaan.
        Nyt minulla on chiahua M. Johanssonilta.Hain sen 12 vikkoisena, jolloin se oli jo täysin sisäsiisti. On todella ihana koira, joka valloittaa melkein kaikki.


      • Kelonnion

        Minelanilla kaikki on aina täydellistä.


      • unkarintuonti
        Saija84 kirjoitti:

        Kennel on maassaan tutkinnassa pentutehtailusta. Todella raskaita syytöksiä. Älkää rahoittako tätä businestä

        Ei pidä paikkaansa. Kateellisten puhetta. Kennel Four Seasonin omistaja on itse mm. näyttelytuomari. Naamakirjassa on hänellä avoimesti tietoa toiminnastaan/Kennelistä. Olen myös tavannut hänet kasvotusten koiran luovutuksen yhteydessä. En voi moittia mistään. Oli luovutuksessa puhdas,trimmattu ja kaikki paperit kunnossa (rekisteröinti Suomeen kävi käden käänteessä). Ja ennen kaikkea-koira on mahtava! Tosi iloinen, leikkisä ja kun hampaita moitittu tällä palstalla niin voin sanoa että 100% kunnossa. Sitävastoin toinen jenkkini (vanhempi) on suomalaisesta kennelistä ja se oli yliarka koska sitä ei oltu sosiaalistettu (otettaessa 10kk) ja sillä on jatkuvasti hammaskiveä vaikka mitä keinoja on yritetty. Lääkärissä poistetaan hammaskiveä 1krt/vuosi, silti on aina sitä. Hampaita on jo 7-vuotiaana jouduttu poistamaan 3 kpl. Myös edesmenyt toinen suomalaiselta otettu jenkki sairasti jatkuvasti korvatulehduksista ja virtsatietulehduksista. Että ei se nyt siitä välttämättä johdu ulkomaan tuonnista että koiralla on terveysongelmia. Tällä kyseisellä kennelillä on kaikki läpinäkyvää!


      • Anonyymi
        unkarintuonti kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Kateellisten puhetta. Kennel Four Seasonin omistaja on itse mm. näyttelytuomari. Naamakirjassa on hänellä avoimesti tietoa toiminnastaan/Kennelistä. Olen myös tavannut hänet kasvotusten koiran luovutuksen yhteydessä. En voi moittia mistään. Oli luovutuksessa puhdas,trimmattu ja kaikki paperit kunnossa (rekisteröinti Suomeen kävi käden käänteessä). Ja ennen kaikkea-koira on mahtava! Tosi iloinen, leikkisä ja kun hampaita moitittu tällä palstalla niin voin sanoa että 100% kunnossa. Sitävastoin toinen jenkkini (vanhempi) on suomalaisesta kennelistä ja se oli yliarka koska sitä ei oltu sosiaalistettu (otettaessa 10kk) ja sillä on jatkuvasti hammaskiveä vaikka mitä keinoja on yritetty. Lääkärissä poistetaan hammaskiveä 1krt/vuosi, silti on aina sitä. Hampaita on jo 7-vuotiaana jouduttu poistamaan 3 kpl. Myös edesmenyt toinen suomalaiselta otettu jenkki sairasti jatkuvasti korvatulehduksista ja virtsatietulehduksista. Että ei se nyt siitä välttämättä johdu ulkomaan tuonnista että koiralla on terveysongelmia. Tällä kyseisellä kennelillä on kaikki läpinäkyvää!

        Minulla on amerikancockeri tällä saitilla moititulta unkarilaiselta ollut nyt 9kk. Kaikki on toiminut moitteettomasti. Koira tullessaan Suomeen (kennelin omistajan henkkoht luovuttamana). Käyttää myö suomalaista välittäjää keski-suomesta. Ei siltäkään puolelta moitittavaa. Koira on rekisteröity Suomeen Kennelliittoon. Vaikein pala on ollut Kennelliiton toiminta. Hidasta ja huonoa palvelua jos ei halua liittyä jäseneksi. Kesti 2 kk. Se siitä..... Minulla on ollut aikaisemmin vain suomalaisilta kasvattajilta jenkkejä ja täytyy vaan todeta että kaikilla on ollut jotain kremppaa(kroonisia korvatulehduksia, märkäkohtua, atooppista ihoa, jatkuvia virtsatietulehduksia) muutamia mainitakseni. Ei onneksi yhdellä koiralla kaikkia vikoja yhtaikaa :). Aikaisemmat koirani ovat eläneet haarukalla 8-15,5 v. Unkarin tuonnillani ei ole ollut ainakaan vielä mitään vaivoja. Likka on pirtsakka peipponen eikä pätkääkään arka. Kasvattaja oli nähnyt vaivaa antaessaan oppia siellä että turkkia käsitellään ja kynsiä leikataan. Trimmaajakin mainitsi asiasta koska Suomessa ensimmäinen kerta käsittelyssään meni kivutta. En voi olla muuta kuin tyytyväinen.
        Tuosta yhdestä moittijasta jonka tuontikoira pissaa sisälle aikuisenakin-koira haluaa aina olla omistajan kaveri mutta jos ei omistaja osaa opettaa koiraa sisäsiistiksi voi kyllä katsoa peiliin. Jos ottaa koiran sitä pitää omistautua sille ja näyttää mitä siltä odotetaan. Sitä ei kiukuttelulla tms. saavuteta.


      • Anonyymi
        anonyy8 kirjoitti:

        Onko jossain näistä syytteistä lisää? itsekin ollaan oltu yhteydessä tähän suomalaiseen "välittäjään" ja sen mukaan kaikki olisi ok.

        Ihan sama homma täällä. Ihana rakas chihu tuli mutta TODELLA arka, ei aluksi uskaltanut olla kun yhdessä huoneessa mikä viittaa siihen että ollut vain yhdessä tilassa kasvattajallaan. Hampaita jouduttu poistamaan monta mutta suurin suru oli pienen pelko mikä oli aivan next level. Laitoin välittäjälle kanssa kyselyä että missähän asustellut oikeasti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama homma täällä. Ihana rakas chihu tuli mutta TODELLA arka, ei aluksi uskaltanut olla kun yhdessä huoneessa mikä viittaa siihen että ollut vain yhdessä tilassa kasvattajallaan. Hampaita jouduttu poistamaan monta mutta suurin suru oli pienen pelko mikä oli aivan next level. Laitoin välittäjälle kanssa kyselyä että missähän asustellut oikeasti..

        Juuri samalla tavalla ajattelin pennun tullessa. Kaikkea pelkäsi.


    • kooäs

      Onks tää ihan ok? Pentu on kastroitu.

      • Anonyymi

        Voithan kysyä koiran myyjältä. Tältä palstalta et saa vastausta. Ihmettelyssäsi ei ilmennyt oliko koira suomesta vai tuonti. Jos koira em. parjatulta ulkomaan kasvattajalta ,suosittelen kysymään suoraan sieltä. Kaikkihan on avointa. Ko. kennelillä on naamakirjassa tili ja kauppapapereissahan on kaikki yhteystiedot. Olen itse ollut kasvotusten hänen kanssaan koiran luovutuksen yhteydessä. Ammattitaitoinen kasvattaja. Kaikki oli kunnossa koiraa myöden. Tuotatin amerikancockerspanielin ja sillä terveys hyvä-ei ongelmia.


    • Anonyymi

      Olen aloittaja. Tuo meille tullut pentu kuoli äkillisesti, vain 8 vuoden iässä.

    • Anonyymi

      Onko teitä mietityttänyt pitääkö passi paikkansa kaikista rokotteista ym? Tai että kantaako koira jotakin tautia?

      • Anonyymi

        Lähinnä mietitytti, missä pentu on kasvattajalla ollessaan kasvanut.


    • Anonyymi

      Saitteko videoita koiristanne?

      • Anonyymi

        Yhden pienen pätkän, jossa pennut leikki ulkona. Sisätiloista ei saanut mitään videota, vaikka sellaista pyydettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden pienen pätkän, jossa pennut leikki ulkona. Sisätiloista ei saanut mitään videota, vaikka sellaista pyydettiin.

        Okei, ja mites teillä on mennyt koiran kanssa? :O
        Itsellä sama homma ja nyt vähän mietityttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, ja mites teillä on mennyt koiran kanssa? :O
        Itsellä sama homma ja nyt vähän mietityttää.

        Kysyitko videota sisältä? Minä kysyin, enkä sellaista saanut. Käytösongelmia oli, todella arka koira loppuun asti. Kuuro oli jo nuorena, sisäsiisteys vaikeuksia riitti. Ei elänyt hurjan pitkään. Vajaat 8vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyitko videota sisältä? Minä kysyin, enkä sellaista saanut. Käytösongelmia oli, todella arka koira loppuun asti. Kuuro oli jo nuorena, sisäsiisteys vaikeuksia riitti. Ei elänyt hurjan pitkään. Vajaat 8vuotta.

        En ole kysynyt vielä sisältä. Kysyin, että saisinko lisää kuvia ja videoita ylipäätänsä. Kasvattaja vastasi, että totta kai, mutta ei ole vielä näkynyt. Ja teillä oli chihuahuasta kyse? 8 vuotta kuulostaa kyllä aika lyhyeltä elämältä, mihin kuoli loppujen lopuksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kysynyt vielä sisältä. Kysyin, että saisinko lisää kuvia ja videoita ylipäätänsä. Kasvattaja vastasi, että totta kai, mutta ei ole vielä näkynyt. Ja teillä oli chihuahuasta kyse? 8 vuotta kuulostaa kyllä aika lyhyeltä elämältä, mihin kuoli loppujen lopuksi?

        Ei valitettavasti lähetettyä tutkittavaksi. Nukkui yöllä pois kaikessa hiljaisuudessa, yllättäen. Amerikan cokkeri oli rodultaan. Hampaat myös koiralla olivat todella huonot ja vaativat jatkuvaa hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, ja mites teillä on mennyt koiran kanssa? :O
        Itsellä sama homma ja nyt vähän mietityttää.

        Jos hait koiran olisin kiinnostunut kuulemaan miten on Koiran kanssa mennyt?


    • Anonyymi

      Onko täällä ketään kuka olisi hakenut elokuussa amerikancockerspanielin pennun kyseiseltä välittäjältä/kennelistä. Olisin mielelläni kuullut kokemuksia. Onko samantyylisiä kuin omani.

      • Anonyymi

        Millaisia kokemuksia teillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia kokemuksia teillä

        Sairas koira, johon on lyhyessä ajassa mennyt eläinlääkäri ja lääkekuluja. Arka tapaus ollut myös niinkuin joillakin muilla tällä palstalla tärisee ja ulvoo pelästyessään muita ihmisiä ja toisten koirien lähelle ei uskaltaudu ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairas koira, johon on lyhyessä ajassa mennyt eläinlääkäri ja lääkekuluja. Arka tapaus ollut myös niinkuin joillakin muilla tällä palstalla tärisee ja ulvoo pelästyessään muita ihmisiä ja toisten koirien lähelle ei uskaltaudu ollenkaan.

        Oletko ollut välittäjään tai kasvattajaan yhteydessä? Onko koira minkä ikäinen?

        Todella ikävä juttu, että tekin saitte sairaan pennun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ollut välittäjään tai kasvattajaan yhteydessä? Onko koira minkä ikäinen?

        Todella ikävä juttu, että tekin saitte sairaan pennun.

        Välittäjään olen ollut yhteydessä, mutta keskustelu yritykset ovat olleet aika ala-arvoisia suoraan sanottuna kun hyökätään kimppuun jos kehtaa epäkohdista ilmoittaa/puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välittäjään olen ollut yhteydessä, mutta keskustelu yritykset ovat olleet aika ala-arvoisia suoraan sanottuna kun hyökätään kimppuun jos kehtaa epäkohdista ilmoittaa/puhua.

        Ei ole siis meininki muuttunut mihinkään.. 😅 Millaisia terveysongelmia ollut, jos saa kysyä?


    • Anonyymi

      Koira on nyt 18bkoa . 15 vkoa oli hakiessa.

      • Anonyymi

        Siis 18vkoa. Kirjoitusvirheitä 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis 18vkoa. Kirjoitusvirheitä 😅

        Aika kurjaa, että jo näin pian tulee ongelmia vastaan. Eikös kasvattajalla jonkinlaisia velvollisuuksia ole, jos jo 3vko:n sisällä on eläinlääkärikuluja ollut?


    • Anonyymi

      Kaikki tulokset eivät ole vielä tulleet, mutta alusta asti koira on ollut ripulilla. Välittäjän mukaan ripuli johtui matkasta ja vakuutti koiran olevan terve. Saatiin sen vuoksi myös 1 pilleri mukaan annettavaksi. Ripuli vaan ei loppunut vaan kesti 2,5vkoa. Apteekin lääkkeetkää eivät auttaneet ja ripulin mukana oli myös verta. Ilmoitin ripulista välittäjälle ja ilmoitin myös, että koiralla on kirppuja. Pyysin häntä neuvottelemaan kasvattajan kanssa eläinlääkäri kuluista koska tekevät yhteistyötä, mutta hän ei suostunut. Koiralla on myös anemia. Erilaisiin ripulilääkkeisiin, kirppulääkkeisiin ja eläinlääkärin tutkimuksiin on siis tämän 3vkon aikana kulunut ihan mukavasti rahaa.. Ja ripuli lääkkeiden antaminen jatkuu vieläkin.

      • Anonyymi

        Joko vatsa kunnossa?


      • Anonyymi

        Eihän ollut parvoa?


    • Anonyymi

      Meille tuli chihu ko. Kennelistä talvella ja todella reipas ja rohkea pentu. Ei ikävöinyt hetkeäkään kun tuli meille, eka yöstä asti ei oo herätellyt yöllä ja sisäsiistiksi oppiminen kävi helposti. On kaikille ystävällinen eikä hauku ohikulkijoita, jos vertaa kahteen aikaisempaan chihuumme niin tämä on kyllä uskomaton tapaus kaikessa positiivisuudessa. Plussaa kennelille myös siitä, että pentuja ei myydä 7-8 viikon ikäisinä niinkuin täällä suomessa on tapana. Jos vielä joskus harkitaan toista chihua kysymme ensin heiltä.

    • Anonyymi

      Meillä on kokemusta. Meillä oli sieltä ostettu chiuhauhau. Aivan ihana tapaus. Oli meillä 9v kuoli tapaturmaisesti🥲

    • Anonyymi

      Meillä myös sieltä chihu ja tosi kiva ja reipas koira. Sai myös muutama päivä tulonsa jälkeen ripulin, mutta annoin enteromicro pastaa, jolla meni nopeasti ohi. Minusta ihan normaalia, kun maa vaihtuu voi tulla ”matkaripulia”. Välittäjän kanssa asiat sujuivat hyvin, paperit kunnossa. Mielestäni hinta heillä kohdillaan. Suomessa koirien hinnat senkun nousee ja nousee. Ihan turhaa kiskontaa pennuista suomikasvattajilla varsinkin chihuissa. Jatkossa otan mielellään seuraavankin koiran unkarista.

    • Anonyymi

      Punainen jenkkipoika nyt 2 vuotias, terve ja upea rauhallinen luonne. Tullessa oli trimmattu, kynnet leikattu ja tottunut käsittelyyn, kaikki paperit kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe