Miksi joitakin ihmisiä inhotaan?

tare5

Olen inhottu ihminen työpaikalla, enkä kerta kaikkiaan käsitä, mistä se johtuu.

En juoruile enkä puhu kenestäkään pahaa, teen työni ja lähden kotiin. Yritän olla ystävällinen ja avulias kaikille, vaikka aina ei todellakaan huvittaisi.
Voisiko tämä johtua siitä, että en ole sillä tavalla sosiaalinen, että ruotisin parisuhde -yms. kuvioita työpaikalla? Huomasin vain yksi päivä, että samaan aikaan aloittaneen työkaverin kanssa oikein istuttiin alas tällaisia ruotimaan.

Vähän nyppii kun ei ymmärrä.

123

16370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurora

      Sosiaalinen pärjääminen perustuu vuorovaikutukseen. "Kerro sä mulle niin mä kerron sulle" eli juorujen vaihtamiseen. Jos ei kerro itsestään mitään, ei pääse helposti toisia lähelle ja saattaa joutua inhotuksi.

      Itse tiedän nämä kuviot hyvin, töissä en ollut mikään kahvitunnilla istuskelija, vaan hoidin työni ja lähdin kotiin perheen luo. Siksi päädyin näkymättömäksi. En saanut kutsuja mihinkään yhteisiin bailuihin jne.

      Olin ystävällinen kuten sinäkin mutta työtovereiden mielestä etäinen, ehkä vähän leuhkakin.

      Joukossa on aina joku mielipidejohtaja, joka tehokkaasti osaa kääntää katseet yhteen ihmiseen, myös pahassa mielessä. Aika sattumanvaraista, kuka voi joutua inhotuksi. Tilannekin muuttuu jatkuvasti, tänään inhottu, huomenna pidetty, ihan sen mukaan miten työyhteisön rakenne "elää".

      Kun en tunne sinua, en tiedä puhummeko me nyt samasta asiasta. Täällä verkossa anonyymeina olemme vielä alttiimpia sille, mitä muut meistä ajattelevat. Yksikin väärä sana voi langettaa ylle "sosiaalisen kirouksen" tai miksi sitä vieroksuntaa sitten kutsuisikaan.

      Aloituksesi on hyvä ja tärkeä!

      • Paksunahka

        Mitäs vitun väliä sillä on mitä muut ajattelevat, töissä tehdään töitä, sitten lähdetään kotiin. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, puhukoot mitä puhuvat, ei minua liikuta. Eivät kyllä uskalla päin naamaa tulla mitään sanomaan, saisivat samalla mitalla takaisin. Minulle ei vittuilla.


      • rokuallatuulee
        Paksunahka kirjoitti:

        Mitäs vitun väliä sillä on mitä muut ajattelevat, töissä tehdään töitä, sitten lähdetään kotiin. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, puhukoot mitä puhuvat, ei minua liikuta. Eivät kyllä uskalla päin naamaa tulla mitään sanomaan, saisivat samalla mitalla takaisin. Minulle ei vittuilla.

        Juuri näin.Vanhoja tapoja ja jääriä(naiset myös) työpaikoilla jotka yrittävät pitää luutuneita asenteitaan jääräpäisesti.Uusiaika ja vanhat luudat kohtaavat ja pomot väljentyneillä henkilöpalavereilla yrittävät meditoida työntekijöitä yhteistyöhön siinä onnistumatta.Jos joku on 50 ja plus työpaikallaan päivittäin on vastarannan-urpo ei hän tule muuttamaan tapojaan. Ollaan juuri palattu pikku-joulu juhlista ja kauheaa riitelyä kun vanhat yritti selvittä riitojaan pikku hutikassa.Kiitos ei toista kertaa.Pahinta oli kuitenkin seurata mielinkielin pikku-pomoja vekkihameissaan heidän yrittäessä hillitä alkudrinkkien jälkeen tapahtunutta riitelyä.Nyt pantiin matkan jälkeen jälleen kehityskeskustelu kuviot uusiksi.Ei vaan auta samaa huttua hämmentää vuodesta toiseen.Muutama kymmenen vuotta ollessani kuntatyöntekijänä oppinut sietämään näitä ongelmatapauksia ja pitämään suuni kiinni.En suosittele heikkohermoisille ja enkä omin avuin elämässä selviytyjille.


      • näintämäon
        Paksunahka kirjoitti:

        Mitäs vitun väliä sillä on mitä muut ajattelevat, töissä tehdään töitä, sitten lähdetään kotiin. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, puhukoot mitä puhuvat, ei minua liikuta. Eivät kyllä uskalla päin naamaa tulla mitään sanomaan, saisivat samalla mitalla takaisin. Minulle ei vittuilla.

        Hyvä hyvä juuri noin. Haistakoon juorukellot pitkä p----n. Työt tehdään ja kunnolla. Puhumalla ja kieroilemalla työtä tekevät alinta paskakasaa. Työpaikalla on se yksi paska joka saa alkoholistin tai muuten ongelmaisen hohtimiinsa ja kieroilu alkaa. Pää pystyyn aloittaja sinä sitä parasta ainesta olet.


      • Anonyymi
        Paksunahka kirjoitti:

        Mitäs vitun väliä sillä on mitä muut ajattelevat, töissä tehdään töitä, sitten lähdetään kotiin. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, puhukoot mitä puhuvat, ei minua liikuta. Eivät kyllä uskalla päin naamaa tulla mitään sanomaan, saisivat samalla mitalla takaisin. Minulle ei vittuilla.

        "Minulle ei vittuilla" ----> ei minullekaan!


      • Anonyymi

        On niitäkin jotka ei halua avautua heti omasta elämästään kaikille voi olla et haluu aluksi tutkailla ja havainnoida millanen porukka on.
        Kerran olin kylässä jossa eräs hieman liikaa humaltunut vieras alko urputtaan et miulla on jottain vaikeuksia kun en hänelle kerro asioita. No minähän en omia asioita kaikille huutele .


    • --------------------

      Ei tuo omista valikoiduista asioista kertominen (ties kuinka moni katuu ja häntä ärsyttää jälkeenpäin, kun tuli kerrotuksi vieraille ihmisille) ja juoruilu taida kuitenkaan saattaa näitä ihmisiä oikeasti läheisiin suhteisiin, mutta on tietysti helpompi olla keskenään, kun on aina jotain ruodittavaa, vaikka sitten tikusta asiaa. Oletko varma, että sinua juuri inhotaan vai koetko vain jääväsi ulkopuolelle? Sehän ei ole vielä mitenkään paha asia, ainakaan minun mielestäni. Välttää monet ongelmat.

      • itse en osaa

        Niiden juoruakkojen ja -ukkojen kanssa pitää olla ovela.Katsoin kerran yhden dokumentin.Se oli akkaporukka ja yksi nainen nousu esille fiksuuttaan.
        Hän kuitenkin osasi olla näiden typerysten kanssa.
        Se oli todella hyvää vedätystä.Itse katsojana huomasin, että hän olisi ollut VARMA kiusauksenkohde,jos olisi vain tehnyt työnsä.

        Nainen osaisi esittää ja puhua paskaa.

        Kun häntä haastateltiin yksin,nainen sanoi, että hän ei näitä töitä pitkään enää tee ja oli oma fiksu itsensä mutta akkaporukassa hän oli yksi tollo muiden mukana.
        Se oli selvitymistaito.

        Olen itsekin huomannut, että minua inhotaan, koska olen ystävällinen ja en tykkää juoruilla.Yeen työni ja häivyn.Yleensä seurauksena on potkut.

        Hitto se nainen vedätti niitä potettiaalisia kiusaajia 6-0.

        Selviäminen on taitolaji ja kiusantekijät herkkiä haistamaan ,jos joku ei heitä osaa miellyttää.
        Ovat OMAHYVÄISIÄ PASKAA TÄYNNÄ OLEVIA TUNTEETTOMIA AKKKOJA.

        Vedätys on ainoa vaihtoehto näiden pösilöiden kanssa.


    • Tarja

      Minulla sama juttu. Teen työni niin hyvin kuin pystyn. En kyttää enkä hauku toisten yekemisiä. Olen iloinen, ystävällinen ja avulias. En puhu pahaa kenestäkään enkä kehua retostele itselläni. Olen kahvitauoilla ja lounastauoilla yleensä hiljainen ja kuuntelijan roolissa. En puhu omista yksityisasioistani ja kysele tai juorua toisten asioita. Silti minua aletaan inhoamaan ja syömään työstä pois. On haukuttu tekemisiäni ja päähäni on valehdeltu, että olen haukkunut muita ja kehua retostellut itselläni jne. Olen jo neljässä eri työpaikassa joutunut kiusatuksi ja minulle on alettu ilkeilemään ja piikittelemään erinäisillä asioilla. Haluaisin päästä pois koko työ elämästä. Luotto on mennyt ihmisiin ja haluaisin olla vain omissa oloissani. Pelkään töihin menoa ja minusta on tullut lähes vainoharhainen.

      • 823211111uiuiui

        Muutamassa kriisikokouksessa olleena tulokset ovat näkyneet lähinnä ongelmatapauksien siirroilla toiseen työpisteeseen eli potkujen antaminen on mahdotonta vaikka työyhteisö on voinut pahoin muutaman mulkun vuoksi.Muutama kuukausi sitten kaikkien tuntema ihmisvihaajaikikunnanongelmatapaus siirrettiin viereiseen kunnan keskukseen.Tapaus on ollut vuosia kaikkien tiedossa eikä yksikään työpaikka olisi ollut valmis tämän kloonikrypton työllistämiseen.Pomojen pallotessa asian tiimoilta,joutuivat he kahnauksiin liiton lakimiesten kanssa eikä heillä ollut muuta mahdollisuutta,kuin työsuhteen jatkamiseen toisessa työpaikassa.Nyt tämä narsistikäytöksinen 50plus ongelmatapaus vihannes on saanut aikaan muiden työntekijöiden sairastapauksien lisääntymisen uudessa työpaikassaan.Ovat joutuneet tarkkailulistalle ja seurantaan ylimmän johdon toimesta.


    • kiusatut syrjäytetyt

      Vaikuttaa siltä, että työelämässä kiusataan nykyään vähän joka paikassa. Itse olen myös päätynyt irtisanoutumaan työpaikalta, jossa minua vieroksuttiin ja eristettiin juuri em syistä: Eli hoidin työni, olin siitä kiinnostunut ja tein hommat hyvin, mutta en osallistunut juoruiluun, panetteluun enkä liittoutumisiin. Siitä seurasi esimiehenkin taholta kiusaamista ja osoittelua. Valitin henkilöstöjohdolle, mitään ei tehty minun auttamisekseni. Sen jälkeen en ole enää löytänyt palkkatyötä, viisikymppisenä. Hukkaan meni pitkät opinnot ja hyvät paperit. Nykyisin ajattelen että olen yhdenlaisen oikeusmurhan uhri. Enkä varmasti ainoa tässä maassa...

      • lyttyyn lyöty

        Tuo on totta, että työpaikkakiusaamista on joka työpaikassa. Itsekin en osallistunut työpaikkojen juorukerhoihin ja sen takia jäin ulkopuoliseksi ja mua vieroksuttiin. Myös sekin häiritsi joitakin, kun tein töitä eli en jutellut jatkuvasti,enkä touhunnut joutavia toisten kanssa työaikana. Yhden asian olen huomannut, että esimiehet jollain tavalla erehtyvät pitämään sellasta työntekijää mukavana, joka nauraa paljon ja käy jatkuvasti juttelemassa vähän turhistakin asioista esimiesten kanssa. Mulla oli työkaveri, josta eräs toinen työkaveri sanoi, että se tuntuu mukavalta henkilöltä kun nauraa paljon. Jos olisi tehnyt töitä sen kanssa, tuskin olisi enää sitä mukavana pitänyt. Mutkin eristettiin toisista sen takia, kun eräs työkaveri oli toiselle väittänyt mun puhuneen paskaa hänestä vaikka itse se oli käynyt mulle sen toisen haukkumassa. Se mun muka haukkuma kertoi toisille kuinka kauhea olin ja samaten se toinenkin kertoi omaa versiotaan muille, kiva oli olla töissä, kun kukaan ei enää pahemmin puhunut mulle ja muutamat katseli mua kuin olisin ollut se kaikista pahin siellä. Vielä jälkeenpäinkin sieltä jo lähdettyäni töiden loputtua, sain kuulla että se välien pilaaja oli väittänyt mun käskeneen muka jonkun soittamaan hänelle tuntemattomasta numerosta ja haukkumaan häntä. Jotenkin tuntui uskomattomalta että sellasta tapahtui ja senkin tiedän että niitä asioita riepoteltiin jopa fb:ssa. Kiva tunne,että joku leimas mut joksikin sairaaksi häiriköksi kaiken muun siellä paikassa aiemmin koetun paskan lisäksi. Tuollasten kokemusten jälkeen on hieman vaikeaa hakea töitä, pelkää että millaseen helvettin sitä uudessa paikassa joutuu. Mä tunnen vieläkin itseni mappi öön työntekijäksi tuon työpaikan jäljiltä eli tuntuu etten osaa mitään tehdä missään oikein. Tuollakin mun tekemä työ dissattiin samassa työpisteessä olleen työkaverin toimesta eli hän haukkui mun tekemät työt paskaksi ja sekundaksi toisille ja kävi valittamassa mun työstä jopa esimiehillekin. Ihan sama vaikka olisin jossain takahuoneen nurkassa peukaloita pyöritellyt sen ajan mitä olin siellä töissä. Työnjohto ei noteerannut mun tekemää työtä ollenkaan, sillä ei ollut mitään merkitystä mihinkään, kuten ei mullakaan. Joskus yritin jotain sanoa sen paikan johtajallekin jostain hänen kysymästään asiasta, niin hän ei ottanut mun puheita millään tavalla huomioon vaan ohitti ne kuin olisin ollut ilmaa hänelle. Toisia kehuttiin jopa tehdystä työstä, mä en saanut kertaakaan positiivista palautetta, enempi sanottiin vaan että se ja se pitäis tehdä noin ja jos tein mitä pyydettiin, niin siitäkään ei kiitosta tullut. Mitä tuosta voi vetää johtopäätöksenä, sen että oikeasti olin paska ja sekundaa työntekijänä.


      • Näin on

        Ymmärrän täysin, itselläni ihan vastaavanlainen tilanne.


      • kivasti eroon
        lyttyyn lyöty kirjoitti:

        Tuo on totta, että työpaikkakiusaamista on joka työpaikassa. Itsekin en osallistunut työpaikkojen juorukerhoihin ja sen takia jäin ulkopuoliseksi ja mua vieroksuttiin. Myös sekin häiritsi joitakin, kun tein töitä eli en jutellut jatkuvasti,enkä touhunnut joutavia toisten kanssa työaikana. Yhden asian olen huomannut, että esimiehet jollain tavalla erehtyvät pitämään sellasta työntekijää mukavana, joka nauraa paljon ja käy jatkuvasti juttelemassa vähän turhistakin asioista esimiesten kanssa. Mulla oli työkaveri, josta eräs toinen työkaveri sanoi, että se tuntuu mukavalta henkilöltä kun nauraa paljon. Jos olisi tehnyt töitä sen kanssa, tuskin olisi enää sitä mukavana pitänyt. Mutkin eristettiin toisista sen takia, kun eräs työkaveri oli toiselle väittänyt mun puhuneen paskaa hänestä vaikka itse se oli käynyt mulle sen toisen haukkumassa. Se mun muka haukkuma kertoi toisille kuinka kauhea olin ja samaten se toinenkin kertoi omaa versiotaan muille, kiva oli olla töissä, kun kukaan ei enää pahemmin puhunut mulle ja muutamat katseli mua kuin olisin ollut se kaikista pahin siellä. Vielä jälkeenpäinkin sieltä jo lähdettyäni töiden loputtua, sain kuulla että se välien pilaaja oli väittänyt mun käskeneen muka jonkun soittamaan hänelle tuntemattomasta numerosta ja haukkumaan häntä. Jotenkin tuntui uskomattomalta että sellasta tapahtui ja senkin tiedän että niitä asioita riepoteltiin jopa fb:ssa. Kiva tunne,että joku leimas mut joksikin sairaaksi häiriköksi kaiken muun siellä paikassa aiemmin koetun paskan lisäksi. Tuollasten kokemusten jälkeen on hieman vaikeaa hakea töitä, pelkää että millaseen helvettin sitä uudessa paikassa joutuu. Mä tunnen vieläkin itseni mappi öön työntekijäksi tuon työpaikan jäljiltä eli tuntuu etten osaa mitään tehdä missään oikein. Tuollakin mun tekemä työ dissattiin samassa työpisteessä olleen työkaverin toimesta eli hän haukkui mun tekemät työt paskaksi ja sekundaksi toisille ja kävi valittamassa mun työstä jopa esimiehillekin. Ihan sama vaikka olisin jossain takahuoneen nurkassa peukaloita pyöritellyt sen ajan mitä olin siellä töissä. Työnjohto ei noteerannut mun tekemää työtä ollenkaan, sillä ei ollut mitään merkitystä mihinkään, kuten ei mullakaan. Joskus yritin jotain sanoa sen paikan johtajallekin jostain hänen kysymästään asiasta, niin hän ei ottanut mun puheita millään tavalla huomioon vaan ohitti ne kuin olisin ollut ilmaa hänelle. Toisia kehuttiin jopa tehdystä työstä, mä en saanut kertaakaan positiivista palautetta, enempi sanottiin vaan että se ja se pitäis tehdä noin ja jos tein mitä pyydettiin, niin siitäkään ei kiitosta tullut. Mitä tuosta voi vetää johtopäätöksenä, sen että oikeasti olin paska ja sekundaa työntekijänä.

        Joku aina näennäisestä ystävällisyydestä huolimatta kertoo minusta pomolle jotain, ehkä joskus jopa positiivista, mutta se, että uutena työntekijänä herättää huomiota, positiivista tai negatiivista, yhtä huono.

        Myös perhesuhteiden pitäisi olla normaalit, eli naimisissa tai avoliitossa, lapsia, vähintään yksinhuoltaja. Mutta jos jotenkin elät omaa elämääsi ilman perhettä, vaikka olet reipas ahkera ja harrastat hyvyiä asiota, nokkaan tulee.

        Työkaverien kanssa voit tulla hyvin toimeen, mutta pomo taas ei tykkää siitä. Hänestä pitää tykätä. Ja sitten, jos ikää on tarpeeksi, sekään ei auta, kun jokatapauksessa sinusta pitää päästä eroon.

        Hyvä tapa pomolta on tehdä muut työkaverit (joku tyyppi x syylliseksi), että kyllähän pomo pitäisi, mutta kun sieltä ja sieltä on tullut valituksia...? Niin sitten päästään liian vanhast (yli 40, yli 50 tai mitä milloinkin) kivasti eroon.


      • Anonyymi
        lyttyyn lyöty kirjoitti:

        Tuo on totta, että työpaikkakiusaamista on joka työpaikassa. Itsekin en osallistunut työpaikkojen juorukerhoihin ja sen takia jäin ulkopuoliseksi ja mua vieroksuttiin. Myös sekin häiritsi joitakin, kun tein töitä eli en jutellut jatkuvasti,enkä touhunnut joutavia toisten kanssa työaikana. Yhden asian olen huomannut, että esimiehet jollain tavalla erehtyvät pitämään sellasta työntekijää mukavana, joka nauraa paljon ja käy jatkuvasti juttelemassa vähän turhistakin asioista esimiesten kanssa. Mulla oli työkaveri, josta eräs toinen työkaveri sanoi, että se tuntuu mukavalta henkilöltä kun nauraa paljon. Jos olisi tehnyt töitä sen kanssa, tuskin olisi enää sitä mukavana pitänyt. Mutkin eristettiin toisista sen takia, kun eräs työkaveri oli toiselle väittänyt mun puhuneen paskaa hänestä vaikka itse se oli käynyt mulle sen toisen haukkumassa. Se mun muka haukkuma kertoi toisille kuinka kauhea olin ja samaten se toinenkin kertoi omaa versiotaan muille, kiva oli olla töissä, kun kukaan ei enää pahemmin puhunut mulle ja muutamat katseli mua kuin olisin ollut se kaikista pahin siellä. Vielä jälkeenpäinkin sieltä jo lähdettyäni töiden loputtua, sain kuulla että se välien pilaaja oli väittänyt mun käskeneen muka jonkun soittamaan hänelle tuntemattomasta numerosta ja haukkumaan häntä. Jotenkin tuntui uskomattomalta että sellasta tapahtui ja senkin tiedän että niitä asioita riepoteltiin jopa fb:ssa. Kiva tunne,että joku leimas mut joksikin sairaaksi häiriköksi kaiken muun siellä paikassa aiemmin koetun paskan lisäksi. Tuollasten kokemusten jälkeen on hieman vaikeaa hakea töitä, pelkää että millaseen helvettin sitä uudessa paikassa joutuu. Mä tunnen vieläkin itseni mappi öön työntekijäksi tuon työpaikan jäljiltä eli tuntuu etten osaa mitään tehdä missään oikein. Tuollakin mun tekemä työ dissattiin samassa työpisteessä olleen työkaverin toimesta eli hän haukkui mun tekemät työt paskaksi ja sekundaksi toisille ja kävi valittamassa mun työstä jopa esimiehillekin. Ihan sama vaikka olisin jossain takahuoneen nurkassa peukaloita pyöritellyt sen ajan mitä olin siellä töissä. Työnjohto ei noteerannut mun tekemää työtä ollenkaan, sillä ei ollut mitään merkitystä mihinkään, kuten ei mullakaan. Joskus yritin jotain sanoa sen paikan johtajallekin jostain hänen kysymästään asiasta, niin hän ei ottanut mun puheita millään tavalla huomioon vaan ohitti ne kuin olisin ollut ilmaa hänelle. Toisia kehuttiin jopa tehdystä työstä, mä en saanut kertaakaan positiivista palautetta, enempi sanottiin vaan että se ja se pitäis tehdä noin ja jos tein mitä pyydettiin, niin siitäkään ei kiitosta tullut. Mitä tuosta voi vetää johtopäätöksenä, sen että oikeasti olin paska ja sekundaa työntekijänä.

        Meillä samanlaista


    • 323232

      Mulla on myös kokemus tuollaisesta ilmapiirin tulehduttajasta, joka lietsoi pahaa ilmapiiriä ja puhui paskaa minä kerkesi. Yksi ihminen saa koko työpaikan sekaisin käytöksellään, ihmisten pitäisi olla sen verran fiksumpia, etteivät usko kaikenlaisia paskapuheita, jos eivät itse tunne henkilöä tai eivät edes kysy asianomaiselta pitääkö tämä paikkaansa.
      Kateus saa työpaikalla aikaan vaikka minkälaista käytöstä, etenkin naisporukassa. Joku koetaan uhaksi tai jollekin ollaan kateellisia jostakin asiasta, niin johan alkaa selän takana paskanpuhuminen ja jopa asioiden vääristely.
      Kaikkea tätä on tullut nähtyä yhdessä työpaikassa.
      Kannattaa jutella luottamusmiehen, esimiehen, henkilöstöpäällikön tai työsuojeluvaltuutetun kanssa asiasta, jos kokee tulleensa kiusatuksi.

      • akkalaumat pahoja

        Myös minulla on kokemusta työilmapiirin tulehduttajista. Itse olin se työkeskeinen asiaosaaja. Luonnollisesti sain osakseni silmätikun roolin, jonka jälkeen en puhunut enää yksityisasioistani mitään, koska kaikki sanomiseni ja tekemiseni vääristeltiin täysin ufojutuiksi. Olin kuulemma haukkunut mukavia ihmisiä ja huutanut milloin kenellekin. Toisaalta sanottiin myös, että olin liian hiljainen. Eräs matami sanoi, että tilalleni työyhteisöön pitäisi palkata joku "iloinen" ihminen. Usein naisporukka oli pitänyt puhelinrinkiä ja "valistanut" toisiaan välittämällä tuoretta "tietoa" väitetyistä tekemisistäni.

        Kyseessä oli siis tavallinen tarina: naisjoukko, jota nerokas mielipidejohtaja lietsoi mitä uskomattomimpiin tempauksiin. Joukossa ei ollut ketään, joka olisi uskaltanut olla alistumatta ryhmäpaineen edessä. Kateus, uhkaksi kokeminen ja keksityt tarinat. Sellaisessa sopassa eivät auta esimiehet tai työsuojelujärjestelmät. Kuvion mielettömyyttä kuvaa hyvin erään uuden työntekijän tapaus. Hän oli vastakohtani eli erittäin puhelias, mikä viehätti muuta joukkoa noin pari viikkoa. Sen jälkeen mielipidepomo tokaisi tytölle, että tämä puhuu aivan liikaa ja että työpaikalla on tarkoitus keskittyä työasioihin. Esin ihastusta herättänyt tulokas muuttui hetkessä oudoksutuksi hylkiöksi.


    • buahahahahahahaaaa

      Buahhahahahhaaaa, jopa vitsin murjaisit, että ihan luottamusmiehen/esimiehen/työsuojeluvaltuutetun kautta löytyisi oikeudenmukaisuutta. Tiijätkö, kaikki ay-ihmiset ja järjestöihmiset ja muut sellaiset elävät eivät ajattele mitään muuta kuin itteään, sama se on näillä luottamusmiehillä ja työsuojeluvaltuutetuilla, suojelevat lähinnä omaa itteään, sen takia ne on niihin hommiin alunperin lähteneetkin ja sen takii, että saisivat lusmuilla pois perustöistään jne. ... ja se luottamus?...se nyt on sellainen tosi häilyvä käsite, johon ei ainakaan kannata luottaa.

      • Anonyymi

        Ketju on vanha, mutta maailma ei näköjään muutu!

        Nyt koronalomautusten aikoina moni (epä)luottamushenkilö on nauttinut täysistä työtunneista, muiden ollessa lomautettuna. Ja niin vaan monet luottamusepeleistä elvistelivät luottamustittelillään ollessaan kunnallisvaaliehdokkaina.

        Semmoisen viisauden sanon, että vaihtakaa luottamusihminen aina parin vuoden välein. Sillä tavoin säilyy kosketus ruohonjuuritasoon, eikä kenelläkään ei ehdi keltainen neste nousta päähän, kun ei ole tarjolla vuosikymmenten uraa luottamushommissa.


      • Anonyymi

        Minun tapauksessani pahin sopankeittäjä taisi olla itse työsuojelupäällikköön oto. Vajaan vuoden työskenneltyäni minut siirrettiin erään siihen asti yksin huoneessaan työskennelleen seuraksi. Lisäksi minua peloteltiin usean henkilön voimin. Kun väitin, että ihan kivahan hän on, väite kuului, että kyllä hänen on täytynyt muuttua paljon jos joku hänen kanssaan pärjää. Pari kuukautta meni kivasti, seuraaviin muutamaan vuoteen en saanut vastausta tervehdykseen. Hänen eläkkeelle jäämisen jälkeen työsuojelupäällikköön kehui, ”huomasitko,että aina ku minä…” eli hän (työsuojelupäällikköön) teki huoneessa jotain, mikä loukkasi tätä henkilöä ( huoneenhaltija) ja hän luuli minun olleen asialla. Tspäällikkö oli delegoinut muitakin (ties kuinka monta) tekemään kepposia, jotka meni minun piikkiin. Erään jutun huomasin ja paukasin nimen, kuka tehnyt. Tämä henkilö (huoneenhaltija) ikäänkuin pudotti taakan harteiltaan ja huojentuneena sanoi, että siitäkö tämä johtui, tämä oli joka aamu tällä viikolla.

        Tämä huoneenhaltija oli palkattu lähes pari vuosikymmentä ennen minua, noin nelikymppisenä ja kohta perään oli palkattu parikymppinen. Tämä nelikymppinen oli haluttu savustaa pois ja paremmin palkattu vakanssi oli haluttu tälle parikymppiselle.


    • vallankäyttäjät

      Jep jep,

      Tyhmää sakkia esimiehiä myöten keskimäärin me suomalaiset? Miten kehkeytyy tuollainen sairas ja kiusaamishaluinen tunne-elämä ? Miehet ei osaa tulkita tai ilmaista tunteita, naiset käyttävät ns. sosiaalista osaamistaan lähinnä juoruiluun ja kiusaamiseen...tyypillinen tapa on juuri tuo valmiiksi masennetun ja kiusatun ihmisen halveeraaminen "ilottomaksi". Paha ei nykyään saa palkkaansa, päinvastoin.

    • yksiesimerkkierkki

      Inhoamisen syyt:
      pukeutuminen
      maneerit
      tyhmät jutut
      liian lapsellinen
      liian äänekäs
      kiinnittää muuten huomioita esim. räikeä meikki
      laiska juoruilija tms jonka kaverina ei haluta olla ettei luulla samanlaiseksi
      juoruaa liian pitkäpiimäisesti
      vatvoo omia asioitaan jota ei haluta kuulla
      utelias
      lihava (kyllä, sekin haittaa joitakin)
      haukkuuu pomoa/työpaikkaa/työoloja
      pilkun nussija
      ei osaa keskittyä omiin töihinsä
      keskeyttää toisten puheen, suuna päänä joka paikassa
      hissukka nysserö
      hlön taustasta tiedetään jotain epäsopivaa

      onhan noita
      loputtomiin
      tuossa vaan pari
      malliksi

      • Tekosyitä

        Kyllä ihmiset AINA löytää jonkun tekosyyn miksi kiusata. :)


      • kjhefwkfhi

        Ilman hissukkanysseröä voisi kuvata itseään työpaikkakiusaajaa.


    • ihanaa1

      Niin elikä minkälainen persoonallisuus vain, niin ei estä kiusaamisen kohteeksi joutumista.

      • Tiityyy

        Tutkittu tosiasia on, ettei mikään suojaa kiusaamiselta.


    • ärsytyskynnys

      Se riippuu ihan siitä mikä kulloisiakin työkavereita ärsyttää. Aina on jotain jos sille päälle sattuu.

      • k8007

        Meilläkin on tyyppi,joka puuttuu muiden tekemiseen mutta itse hakee aina mahdollisuuden olla tekemättä yhtään mitään.Yritti jopa tulla vaaleilla valituksi työsuojeluhenkilöksi mutta tämä onneton ei tajunnut mailman menosta yhtään mitään.Sama tahti on jatkunut ja säälistä jätämme miehen ja hänen mielenhäiriönsä omaan arvoonsa.On vielä vähän lyhytkasvuinenkin korkokengissään että saa hymyn aikaan kasvoillemme kertoessaan tekemisistään
        harrastuksiensa parissa.Mailma makaa niin kuin sen petaa.


    • Harmaata1

      Tuntuu tosiaan olevan niin, että jos ei kerro töissä omista asioistaan, niin sitten keksitään asioita. Olin useamman vuoden sellaisessa työssä jossa joudutaan työt tekemään tiimissä ja olemaan koko ajan yhdessä.

      Alkuun vastaanotto ei ollut kovin mukava, joten en pyrkinytkään mihinkään sisäpiiriin, vaan luin tauoilla lehteä tai kirjaa tai kävin myöhemmin kahvilla, en myöskään tupakoinut, joten senkin vuoksi jäin ulkopuolelle, sillä tupakkapaikalla vaihdettiin aina ne mehevimmät juorut. Ja koska en ollut paikalla, niin minusta oli tietysti hyvä puhua. Monesti kävi niin, että kaikki lähtivät yhdessä tupakalle ja jättivät minut yksin töihin.

      Juttelin kyllä yleisesti asioista, työasioista yms ja olin ystävällinen. Usein minulle myös "uskouduttiin" ongelmista, koska en ollut juoruilija. Vaikka olin ahkera työntekijä, työpanostani vähäteltiin koko ajan ja minulta vaadittiin vaan enemmän. Toiset saattoivat laiskotella esim. viimeisen tunnin ajan ja vielä ääneen sanoa, että kun ***** on täällä niin minä en tee mitään, jättäen kaiken työn siis minulle.

      Tämän lisäksi minusta keksittiin mitä uskomattomampia juttuja, kun juuri kukaan ei tiennyt henk koht elämästäni mitään. Joku oli vaan vetänyt jotain johtopäätöksiä jostain ja laittanut niitä eteenpäin totena. Ihmiset tuntuivat usein ajattelevan, että minulla on jotain salattavaa, ns. luurankoja kaapissa kun en puhunut asioistani. Joskus aina joku todella utelias tuli sitten kysymään minulta, että miten asia on. En tiedä, ehkä minua sitten pidettiin leuhkana, vaikka totuus on hyvin kaukana siitä. Lopulta väsyin tuohon ja nyt olen onneksi ns. normaalissa työpaikassa. En uskonut että sellaisia voi olla.

      Muistan että tämä ilmiö oli myös lukiossa. Ihmiset luulivat tietävänsä minusta vaikka mitä. Mieleeni on jäänyt eräs tilanne lukion biologian tunnilta. Kysessä taisi olla ihmisen biologiaa käsittelevä kurssi ja opettaja kysyi luokalta kuka harrastaa säännöllisesti liikuntaa esim. 3-4 kertaa viikossa. Kun minä viittasin, niin eräs tyttö sanoi takanani oikein vi**umaiseen sävyyn, että mitä sä muka harrastat. Olimme joskus ala-asteaikoina olleet jonkin verran tekemisissä ja hän luuli tietävänsä minusta kaiken. Tosin hän oli jo lapsesta asti ollut minua kohtaan jotenkin vähättelevä, piikittelevä ja siksi en halunnut hänen kanssaan olla paljoa tekemisissä.

    • niinpä niin

      Kertoo keskimäärin suomalaisten sivistyneisyydestä kuka lähtee ruotimaan kenenkin asioita ja kiinnostuu sairaanloisesti niistä.
      Sivistyneisyyttä - ei sitä ole.

      • Sääli

        Hyvä kirjoitus. Ikävää että Suomessa liian monilla työpaikoilla tuo ilmenee. Säälittävää toimintaa.


    • 11+1

      Edellisessä työpaikassani annettiin muutamalle hyvälle/ahkeralle työntekijälle rahallinen palkkio tasaisin väliajoin. Aina kun palkkion aika tuli, alkoi hirveä supina siitä, kuka sen on saanut. Ja yleensä aina saaja oli muiden mielestä täysin väärä henkilö, haukuttiin katkerana, sen takia kukaan ei enää viitsinyt kertoa saaneensa sitä. Jotkut olivat jopa niin katkeria, että menivät esimiehelle valittamaan, että kuinka tuo voi saada ja minä en.

      No, koska olin tunnollinen ja ahkera, niin minun oletettiin välillä saavan tuo palkkio, vaikka todellisuudessa en saanut sitä koskaan. Eräänkin kerran, kun kukaan ei "ilmoittautunut" saajaksi, niin joku oli päässään pohtinut, että se olin varmasti minä. Ja sain vihat niskoilleni siitä, että joku OLETTI minun saaneen tuon palkkion.

      Siellä oli muutenkin aika hullu meininki, haukuttiin toisia myös ihan avoimesti päin naamaa, ei tervehditty ja jopa tönittiin. Ilmeisesti oli jotain mielenterveydellisiä ongelmia tai kotona asiat tosi pahasti, en voi oikein muuten ymmärtää sellaista käytöstä.

      • 34546789456työ123

        Pomollemme kerättiin kolehtia.Muutama hänen suosikkityöntekijänsä tulivat kippo kädessä ja vähän ujostellen meidän porukkaan osallistuva ilme kasvoillaan.Pantiin heti selväksi ,että kiitos ei.


    • Krasse buntta

      lyttyyn lyöty
      11.4.2013 03:27
      Voihan nenä, toivottavasti Savon Sanomat saa tilallesi uuden urheilutoimittajan, niin sujuvaa kun testisi onkaan.

      • kiusaajat niuvaan hoitoo

        Nyt olet väärässä paikassa. Tässä keskustelussa ei arvosteta toisten mollaamista.


    • oi älämölöä

      Tämäon korutonta kertomaa. Suomenniemellä joutuu kiusatuksi nimenomaan luonnehäiriöisten pomojen takia. He saavat jonkin näköistä nautintoa ihmisten kiusaamisesta, ihmisten joita on helppo kiusata, ja ihmisiä jotka eivät mahdu heidän muottiinsa. Kiusaamistavat ja paikat ovat sangen mielikuvituksellisia. Ylemmälle johdolle valittaminen ei auta mitään, puhumattakaan luottamushenkilöistä. Tosi on että luottamushenkilöillä on oma perse tärkein, ja hyvissä suhteissa pysyminen toimivan johdon kanssa. Voi vaikka irrota mukava pomonpesti ennen pitkää. Näin ollen kiusattu työntekijä jää aivan yksin, huomatakseen myös että ennen niin mukavat työkaverit ottavat etäisyyttä henkilöön joka on joutunut pomojen kiusaamaksi. Lopulta esimiehet ovat löytäneet mielestään hyvät syyt antaa kiusaamalleen lopputilin, syyt joista voi valittaa mutta alakynteen jää kenkään auttamatta. Itselleni kävi juuri niin, ja varma on että tästälähin vietän aikani yhteiskunnan loisena.

      • liisa pien

        Nykyinen trenfi on se, että jos pääset työhaastatteluun niin jo siinä kiusataan.
        Jos olet hakemuksessa luonnehtinut itsesi vaikka tunnolliseksi, aletaan kiusata.

        Viimeksi kävin VUOSAAREN STARA:ssa haastattelussa.Se venkoilu alkoi heti.Mies temppuili ja kaksi naista tuijotti ja nauroi.

        Mies kääntyi naisiin ja sanoi ääneen, että aika hurja.

        Ei minkäänlaista normaalia keskustelua.Vittulua.Piilovittuilua.
        Olin kyllä ihan erilainen kuin ne luuserit siellä. En huonompi.


        Kiusaaminen on KUSIPÄIDEN AINOA KEINO PÄTEÄ!


      • liisa pien
        liisa pien kirjoitti:

        Nykyinen trenfi on se, että jos pääset työhaastatteluun niin jo siinä kiusataan.
        Jos olet hakemuksessa luonnehtinut itsesi vaikka tunnolliseksi, aletaan kiusata.

        Viimeksi kävin VUOSAAREN STARA:ssa haastattelussa.Se venkoilu alkoi heti.Mies temppuili ja kaksi naista tuijotti ja nauroi.

        Mies kääntyi naisiin ja sanoi ääneen, että aika hurja.

        Ei minkäänlaista normaalia keskustelua.Vittulua.Piilovittuilua.
        Olin kyllä ihan erilainen kuin ne luuserit siellä. En huonompi.


        Kiusaaminen on KUSIPÄIDEN AINOA KEINO PÄTEÄ!

        Sain juuri STARA:lta säälinsekaisen soiton, että en töita saanut. Oli ollut NIIN HYVIÄ hakijoita ja minua ei valittu.

        Lyödään lyötyä.
        En olisi sinne eilisen jälkeen mennytkään :D


      • sivusta_seurannut1
        liisa pien kirjoitti:

        Nykyinen trenfi on se, että jos pääset työhaastatteluun niin jo siinä kiusataan.
        Jos olet hakemuksessa luonnehtinut itsesi vaikka tunnolliseksi, aletaan kiusata.

        Viimeksi kävin VUOSAAREN STARA:ssa haastattelussa.Se venkoilu alkoi heti.Mies temppuili ja kaksi naista tuijotti ja nauroi.

        Mies kääntyi naisiin ja sanoi ääneen, että aika hurja.

        Ei minkäänlaista normaalia keskustelua.Vittulua.Piilovittuilua.
        Olin kyllä ihan erilainen kuin ne luuserit siellä. En huonompi.


        Kiusaaminen on KUSIPÄIDEN AINOA KEINO PÄTEÄ!

        STARA nyt on oikein malliesimerkki muutenkin lähes kaikessa harmaan alueen toiminnassa, esim. pimeät urakoinnit ja ylilaskutukset.

        Työpaikkakiusaaminen on siellä ihan normaalia ja hyväksyttyä. Jos et kiusaa, niin joudut itse kiusatuksi. Ihmiset toimivat työnjohtoa myöten suojatyöpaikoissa, joista ei saa potkuja edes kuukausien juomisella.

        Ihmisillä on kyseisessä virastossa aika paljon ongelmia mielenterveytensä kanssa.


      • eläkkeelle alle 50 v

        Yhteiskunnan loiseksi minäkin päädyn vaikka en haluaisi. Työskentelen kunnallisella alalla korkeasti koulutettujen asiantuntijoiden organisaatiossa. Olin tunnollinen, pätevöitynyt, ahkera, pidetty, luova ja hyviä tuloksia kehitystyössä aikaansaava jne. Keskityin työpaikalla työn tekemiseen ja sen kehittämiseen. En juoruillut muiden kanssa.

        Ammattikateus ja kateus ylipäätään aiheutti kiusaamiseni, joka muuttui yhteisölliseksi.
        Minut mustamaalattiin, minusta valehdeltiin ja lopulta työntekemiseni estettiin eristämällä minut sekä fyysisesti että sosiaalisesti ilman asiallisia työtehtäviä ja lopulta ei ollut ennää mitään työtehtäviä.

        Kärsin vakavasta traumaperäisestä stressihäiriöstä ja masennuksesta.


      • 3243547890
        eläkkeelle alle 50 v kirjoitti:

        Yhteiskunnan loiseksi minäkin päädyn vaikka en haluaisi. Työskentelen kunnallisella alalla korkeasti koulutettujen asiantuntijoiden organisaatiossa. Olin tunnollinen, pätevöitynyt, ahkera, pidetty, luova ja hyviä tuloksia kehitystyössä aikaansaava jne. Keskityin työpaikalla työn tekemiseen ja sen kehittämiseen. En juoruillut muiden kanssa.

        Ammattikateus ja kateus ylipäätään aiheutti kiusaamiseni, joka muuttui yhteisölliseksi.
        Minut mustamaalattiin, minusta valehdeltiin ja lopulta työntekemiseni estettiin eristämällä minut sekä fyysisesti että sosiaalisesti ilman asiallisia työtehtäviä ja lopulta ei ollut ennää mitään työtehtäviä.

        Kärsin vakavasta traumaperäisestä stressihäiriöstä ja masennuksesta.

        Olet ymmärtänyt kunnanduunarina työyhteisön säännöt väärin.Pikkusieluisena ihmisapinana menet säheltämään ja sotkemaan vanhoja ja hyväksi havaittuja työtapoja.Kuka vaan pystyy kyseisessä organisaatiossa kehittelemään omiaan mutta sun tehtävä oli sopeutua eikä mennä pätemään ja mollaamaan muita vuosikymmeniä siellä tehneitä työntekijöitä,


    • ....................

      Suomalaiset ovat kateellisia. Siitä ei pääse yli ja kaikkien kanssa ei voi tulla toimeen. Itse en tule toimeen isäni kanssa, koska hän rivien välistä arvostelee alaani ja tekemisiäni. Lisäksi hän komentelee minua vapaa-ajallani. Jotenkin teennäisen oloista hänen positiiviset kommenttinsa. En oikeastaan tunne ainoatakaan ihmistä, jolla ei olisi sosiaalisessa kanssakäymisessä ongelmia. En myöskään tunne ihmistä, joka ei ärsyttäisi toisinaan minua. Olenkin tehnyt listan asioista, jotka ovat oikeasti häiritseviä tekijöitä.

      Olen itse hyvin tunneherkkä ja loukkaannun helposti. Olenkin tullut siihen lopputulokseen, että tuon selkeästi olemuksellani esiin asiat, joista en halua keskustella. Näitä ovat muun muassa ihmisten henkilökohtaiset asiat. Minua ei kiinnosta ihmisten menneisyys tai heidän saavutuksensa, koska en ole sellainen kehujatyyppi. Sen sijaan minua kiinnostaa onko toinen tehnyt työtehtävänsä ja mitä hän meinaa tehdä projektin x kanssa. Tuo siis selkeästi esiin tämä asia: Mistä minä haluan keskustella? Ja ihan tiedoksi on todella loukkavaa, jos meinaa, että työpaikalla ei halua keskustella toisen kanssa mistään.

      Tunneherkissä ja tunnollisissa ihmisissä minua ärsyttää heidän arvaamattomuus. Saatetaan hymyillä eikä voida suoraan sanoa mistä kenkä puristaa. Kuitenkin ilmassa leijuu sellainen epämääräinen syyttelevä ilmapiiri eikä ihminen selvästi olekaan niin avoin kuin väittää. Esimerkiksi eräs ystäväni haukkuu muita läskeiksi työpaikallaan. Asia ei sinällään minua haittaa (en ole läski), mutta minusta tuntuu, että hän ei osaa piilottaa näkemyksiään muilta ihmisiltä. Hän on myö todella huono kehumaan muita ihmisiä (niin kuin minäkin).

      Minua on kiusattu koulussa, työpaikalla ja yliopistossa. Kiusaaminen loppuu, kun teen selväksi kuka olet ja millaista kohtelua haluat muilta. Vapaa-ajan saa minusta käyttää miten haluaa, mutta toki on kohteliasta edes joskus osallistua muiden kanssa sosiaaliseen ajan viettoon.

    • Niin se on....

      Totta on, että vaikka tai Kun teet työsi todella hyvin, olet kiinnostunut oppimaan uutta, tai muuten jo ennestään laajasti oman alasi kokemusta omaava tai laajan koulutksen hankkinut, saat aikaan pelkällä läsnäolollasi ja varsinkin jos oot vielä tyytyväinen, niin perisuomalaista kateutta ja sen vuoksi juoruamista...
      Tämän lisäksi allenutaan vertailemaan toisen työelämän ulkopuolisia asioita,
      kuten millainen parisuhde, perhe, koti ym.on, jotka asiat myös saattavat aiheuttaa kateutta. Juoruillessa kuvitellaan olevan jotain enemmän kuin toinen, kun itseasiassa se on raukkamaista ja alentavaa ja tosi lapsellista.Aikuinen, normaalin itsetunnon omaava ihminen osaa tehdä töitä niin itseään " suurempien" kuin "pienempien" ihmisten kanssa hyvässä yhteistyössä.Se osoittaa myös sielun sivistyneisyyttä.

      • Pieni Neuvo...

        Oikeassa olet...
        Pieni neuvo, jätä nämä rumat ankanpoikaset uiskentelemaan omassa lammessaan, ja kohoa itse siivillesi kevään valkoisena joutsenena
        korkeuksiin - uusi saavutuksia ja haasteita kohti.


      • 9876+
        Pieni Neuvo... kirjoitti:

        Oikeassa olet...
        Pieni neuvo, jätä nämä rumat ankanpoikaset uiskentelemaan omassa lammessaan, ja kohoa itse siivillesi kevään valkoisena joutsenena
        korkeuksiin - uusi saavutuksia ja haasteita kohti.

        Sydämen sivistystä.Juuri se kiusaajilta puuttuu ja se tuntuu kamalalta.
        Rumat ankanpoikaset ovat ilkeitä.


      • Martta30
        9876+ kirjoitti:

        Sydämen sivistystä.Juuri se kiusaajilta puuttuu ja se tuntuu kamalalta.
        Rumat ankanpoikaset ovat ilkeitä.

        Oikeassa olette kaikki tänne kirjoittaneet. Tällä hetkellä yritän etsiä vinkkejä auttaakseen kiusatuksi tullutta työkaveria. Keinot on vähissä.


      • ikavamualima
        Martta30 kirjoitti:

        Oikeassa olette kaikki tänne kirjoittaneet. Tällä hetkellä yritän etsiä vinkkejä auttaakseen kiusatuksi tullutta työkaveria. Keinot on vähissä.

        Mulla sama tilanne. Meillä duunipaikalle henkilö, joka on joka asiassa mukana, kukaan ei siedä tätä säheltäjää, joka luulee olevansa pätevä kaikkeen. Ehkä on ollut 27 vuotta sitten. Oikea kotka! Talossa ei ole yhtään, joka tulisi oikeasti toimeen tämän kanssa. Moni jo lähtenytkin hänen takiaan. Jostain syystä tj:n suosikki, epäilyttää...


      • 123345456567
        ikavamualima kirjoitti:

        Mulla sama tilanne. Meillä duunipaikalle henkilö, joka on joka asiassa mukana, kukaan ei siedä tätä säheltäjää, joka luulee olevansa pätevä kaikkeen. Ehkä on ollut 27 vuotta sitten. Oikea kotka! Talossa ei ole yhtään, joka tulisi oikeasti toimeen tämän kanssa. Moni jo lähtenytkin hänen takiaan. Jostain syystä tj:n suosikki, epäilyttää...

        Meidän suurin huolenaiheemme on plus viiskymppinen kivestä veistetty pahanilman lintu.Pomon viimeinen mehdollisuus pitää joku joka vielä jaksaa ruotia muiden asioita teejiin kanssa,aina tietenkin kahden kesken.Akan ilme ei ole vuosien varrella muuttunut,vaikka hänen aikanaan on muut työläiset kuin tulen nielemät.Töitä ei vaan halua kukaan tehdä hänen kanssaan.Työvuorojakin kaikki yrittävät järjestellä vähemmän ikäväksi.


    • miss facepook

      Minua vihataan kaiketi siksi, että omaan tietoa jota ei löydä mistään fasepookin korvakoruneiti mies siivoojien halusta huolimatta jolloin asiasta täytyy tehdä numero ja eeppinen kysymys sekä paradoksi, kun ei muuten pärjää.

      Ei se minua haittaa tuon taivaallista.

    • kill3

      Miten tuttua tuntea itsensä ulkopuoliseksi juoruilun ja ainaisen töistä valittamisen suhteen. Siihen vielä moottorikulkuneuvot, tatskat,kynsistudiot, hiusten värit ja irtoripset. Siis keski-ikäisillä, nuorillehan nämä toki ovat arkipäivää.
      Eli elämän arvot ja kiinnostuksen kohteet ovat aivan eri planeetalta. Itsenäinen ihminen alkaa olla outo tapaus ja kun mistään kohtaa ei voi "tarttua" sinuun on soppa valmis. Kateus on myös vaikuttimena joskus. Ihanaa olla riippumaton työkavereista.

    • eriellu

      Alkuperäiselle kirjoittajalle kommentiksi, että kyllä sosiaalisuuden pieni ripe aina auttaa. Mutta, eipä sitä väkisin voi tehdä. Hyvä sarja SILTA on tästä hyvä esimerkki, robottimainen poliisinainen erottuu heti ja vaikuttaa työpaikkansa friikiltä.

      Erilaisuus on kaunista, muista se, kaikki tyhmät eivät sitä vaan ymmärrä.

    • Vituttaa niin....!

      Itse ainakin olen saanut paskaa niskaan aika ronskistikin samasta syystä.
      Käyn vain tekemässä työni ja olen kyllä mukava ja asiallinen muille silloin, mutten taas halua sekoittaa työelämää muuhun elämääni.
      En silloin aikanaan ruvennut siivoamaan kenenkään raha- ja parisuhdesotkuja, koska ei kuulu mun tapoihini. Jos ihminen on aikanaan hankkinut itselleen isot velat tai päästänyt avoliittonsa niin huonoksi, ettei oma mies viitsi edes koskea enää, niin ei ole kyl mun asiani ottaa muijaa tällaisesta eikä maksella velkaisen elämää sentinkään vertaa. Saati sit tuhansilla, niin kuin mun olisi pitänyt(milloin ostaa autoa, milloin maksaa 3000e vuokratakuita yms). En myöskään pidä mekkalaa omasta elämästni, enkä pidä siitä et sitä vatvotaan ja väännetään milloin mihinkäkin muottiin.
      No se mulla on huono puoli, et en jaksa/viitsi sanoa samasta asiasta älyttömiä aikoja. Koska mielestäni isompikin asia täytyy mennä parista kolmesta asiallisesta sanomisesta perille. Joten jos joudun viikokausia tolkuttamaan samaa asiaa, niin loppuviimeks sanoa pamautan päin naamaa sen saman aika tujusti ilmaisten.
      Ollut jo pitkään ihan tosissan sellainen olo et jättäisivät mut rauhaan ja antaisivat tehdä työt rauhassa. Kun en kuitenkaan vaihda työpaikkaa, vaikka kuinka vähäteltäisiin ja kohdeltaisiin kuin idioottia.
      Tän takia olen sit työpaikallani "porukan alapuolella ja reilusti". Tai niinkuin torjumani työkaveri sanoi: vittumainen ihminen.
      Mut tietenkin jos ihmisellä ei ole mitään itsellä, niin kai se sit on muitten kimpussa.

    • tätä päivää

      Työkaverin mustamaalaaminen, syrjiminen ja ulkopuolelle jättäminen pitäisi kieltää lailla. Minä haluaisin avointa ja selkeää palautetta, en pidä siitä että selän takana keskustellaan (kun usein ne asiat ei edes pidä paikkaansa). Nyt olen poissa työelämästä ja juuri siitä syystä, että minut savustettiin ulos hyvältä vaikuttaneesta duunipaikasta. Siihen paikkaan meni välit ja toivon, että kyseinen firma kaatuu mahdottomuuteensa... Ehkä ne taas hakee työkkärin sivuilla uutta uhria? =) Mutta hei, teille kaikille, jotka olette työpaikkakiusattuja: tsemppiä elämään ja unohtakaa ne teille kateelliset ihmiset. Niin teistäkin tulee vahvoja työelämässä. Luottakaa itseenne ja siihen, että osaatte erinäisiä asioita (teillä on vahva osaaminen työelämässä).

      • tyytyväisiä itseensä

        Mahtaakohan nuo ihmiset olla ylpeitä itsestään ja nukkua yönsä hyvin?
        Siskot tukevat toisiaan työelämässä, toimivat sitten miten väärin tahansa, niin porukkahengellä tyrannisoidaan työpaikkoja ja aiheutetaan sairaslomia ottamalla kiusaamisen kohteeksi jonkin ihmisen, joka ei kuulu "kuppikuntaan" eli juorupiiriin.


    • raskas raataja

      Itse olen myös työpaikalla se ei-niin-pidetty. En tiedä johtuuko juuri siitä, että suoritan omat hommat puuttumatta muihin hommiin. Ehkä kannattaisi alkaa juoruilemaan muista tai jotain. Kun ei vaan sovi luonteeseen... Rehellistä työtä ei vaan arvosteta.

      Surffatessa törmäsin tälläseen: http://tyranninvarjossa.blogspot.fi/ ja osaan heti nimetä muutaman näitä tyyppejä. Ehkä siis kaikkialla sama homma. Että ei vaihtamalla parane....

    • Käsittämätöntä

      Miksihän minä inhoan kiusaajia?

    • 547U

      Minusta ei pidetä työpaikan akkahovin keskuudessa siksi, koska olen ahkera ja en juoruile. Satun vielä olemaan nainen ja omien (huom!) kokemusteni mukaan juoruilu ja nariseminen ovat tyypillisen naisen tuntomerkkejä. Joskus joudun skippaamaan kahvitaukoja hommien ollessa kesken, niin eräs nainen alkaa huutaa isoon ääneen että "ei se taaskaan tullu kahvitauolle, mikähän sillä on" toisten hihittäessä taustalla. Todella v-mäistä ja nöyryyttävää.

      Olen vissiin kieroutunut nainen, kun työpäiväni kohokohtia eivät ole kahviauot vaan työssä onnistuminen. Tai sitten vaan pidän työstäni.

    • Mä kans sama

      Ehkä just tuon takia olet asemassasi.
      Itse olen samanmoinen ja kuinka ollakaan, lainatakseni erästä työkaveriani sanatarkkaan: Olen "todella vittumainen ihminen, kenestä ei kukaan tykkää".
      Alunperinkin menin työpaikkaani(missä olen vieläkin muutaman vuoden jälkeenkin) pelkästään työn takia.
      En todellakaan minkään yksityisasioiden, enkä niiden vatvomisien ym takia.
      Noista nyt ei sen enempää, vaikka olisi syytä ehkä, mutta kun olen pitänyt tiukasti kiinni, että haluan vain tehdä duunin työyhteisön kanssa hyvässä hengessä ja muusta en välitä, niin tulos oli tämä.
      No sen verran täytyy valottaa, et eräs olisi tarvinnut vähintään ensiapua huonoon parisuhteeseensa, mielellään enempikin(naiskollega), sit pari överivelkaantunutta oli omien ongelmiensa kanssa mun kimpussa koko aika etc.. Mutta kun ei uponnut niin ei uponnut.
      On haukkumisia(eli asiasta sanomisia muka), kaikki mahdolliset kasataan mun niskaan ja sitten kun pidän puoleni, niin vika onkin mussa alkujaankin. Olen kuulemma kiusaaja ym. Tuo tahallan ärsyttäminen on aika yleistä meillä, sillähän saa toisen pimahtaan pitkässä juoksussa viimeistään, niin pääsee siitäkin haukkumaan tasapainottomaksi.
      Sitten tätä yks haukkuu yhtä ja toinen toista loput kolmatta ja itse ollaan olevinaan kuin isompikin pyhimys.
      Sit kun en viitsi(ei kiinnosta, nykyään varsinkaan kun tiedän "talon tavat") lähteä mihinkään työyhteisön juhliin, vaan olen mieluummin omien läheisteni kanssa omalla ajallani tai sit vaikka ihan yksin, niin sit uhitellaan kaikilla työpaikan menetyksillä ym.
      Ei oikein enää jaksais, mutta eipä kyl jaksais vaihtaa työpaikkaakaan. Ainakaan tuollaisten luusereiden takia.
      Mutta tosiaan, johtunee tuosta, jos ei toista huvita lähteä tuohon ruotimissirkukseen mukaan. Ja vielä jos siitä pitää tiukastikin kiinni, niin varmasti saa leiman otsaan.

      • -----------

        Näin minäkin vakuuttelin että teen kaiken hyvin, muutkin sanoivat ettei moitteen sijaa.
        Ei millään pahalla mutta olemmeko liian täydellisiä?
        Teki mieli sanoa ettei tästä ole ulospääsyä, kun joku yrittää herättää turhia toiveita, kun johtajatyyppi viimein joutuu epäsuosioon.
        Kuitenkin nyt tuntuisi siltä ettei kaikki ole niin toivotonta. Kiusaaminen on epätaloudellista, hoitoalalla tätä yritetään väistää, koska työn tulos on usein näkymätöntä tai vähän puhuttua henkistä hyvinvointia.
        Sanoin pahasti eräälle perässä-juoksijalle, kun hän alkoi ruikuttaa, voi miksi sinä alistuit? Sitten vasta hän jätti rauhaan. Totuutta ei siltikään kerro omasta pätevyydestään, vaan väistelee enhän minä niin kauhea voinut olla.
        Ällöttävää mielestäni jos aikuiset ihmiset eivät osaa olla oman perheensä parissa vaan neuvovat kuinka tärkeää onkaan kaveripiiri.
        Traagisuus jatkuu heillä hautaan asti?


    • Ei ei ei

      Joo tohon yhteen viestiin pitää sanoo, että ei siellä työpaikalla nyt ainakaan omista asioistaan kannata puhua. Siin on virhe numero yksi.

      • xxxxXXZZx

        Juu ei missään nimessä pidä mennä setvimään omia asioita.
        Elää itse niin kuin parhaaksensa pystyy ja muut pitäköön nokkansa omissa sotkuissaan, ääh, siis asioissaan.


    • MrJuha82

      Hyviä ihmisiä inhotaan ja heitä inhoavat kiusaajat.

    • kevät123

      Olen aivan äimänä kun luen näitä tekstejä! Tässä ketjussa niin moni tarina olisi voinut olla oma kirjoittamani että ei voi kuin hämmästellä.

      Meillä tuntuu kaikilla olevan sama nimittäjä, eli se että tekee hommansa töissä. Siitä näemmä saa "hullun maineen" tai ainakin sellaista vieroksutaan.

      Olen samoilla linjoilla siitä, että töissä ei kannata kauheasti avautua yksityisasioistaan. Jossain vaiheessa tuuli voi puhaltaa toisesta suunnasta, ja se mitä olet kertonut, sahaa omaa oksaasi. Vaikka se olisi aivan viatonta ja normaaliin elämään kuuluvaa. En ole puhunut vapaa-ajastani, elämäntilanteestani, en suruista, en iloista (eipä niitä iloja paljon olekaan).

      Jotenkin yhdistäisin "tekevät kädet ja puhumattomuuden" siihen, että se herättää pelkoa niissä, joilla suu käy mutta suorituksia ei paljoakaan näy. Kaipa se on sellaista oman suoriutumattomuuden paljastumisen pelkoa, joka näissä sortajissa on herännyt.

      On vain kauhea tilanne, kun Suomi pitäisi saada nousuun, ja työpaikoilla on tällainen sisällissota. Tällaisten tilanteiden korjaamiseen tulisi saada "selkärankaseminaareja" ja esikuvaa valtiovallan johdosta.

    • Kyllä monet pahat on kateellisia hyville.
      Kokemusta on.

    • voimia kaikille

      Itse olen tullut siihen tulokseen, että jos ihmisellä on paha olo tai ei ole sinut itsensä kanssa, tuolloin tämä tarvitsee koko ajan muiden ihmisten mielipiteitä ja pönkitystä itsetunnon kannatteluun. Usein nämä ihmiset ovat niitä juorukelloja ja kiusaajia. Ystävällinen, avulias, herkkä, ymmärtäväinen ihminen on helppo kohde. On todella surullista, että jotkut ihmiset työpaikoilla "hoitavat itseään" kiusaamalla muita, kun heidän oikeasti pitäisi syventyä itsetutkiskeluun ja oivaltaa se, että kiusaaminen kerta kaikkiaan on väärin. Olen myöskin kiusattu ja se loppui siihen kun vain vaihdoin työpaikkaa. Ei se mihinkään olisi loppunut. Olin työpaikallani kyllä läheinen muiden kanssa, mutta en osallistunut juoruamiseen. Olin ystävällinen ja autoin muita, iloinen. Se riitti siihen, että olin helppo uhri kiusattavaksi. Työpaikalla oli muutoinkin huono työmoraali, kaikki muu kuin se työ oli tärkeämpää. Esimies lakaisi maton alle asiat, kun kerroin hänelle kiusaamisesta, vaikka hän itsekin välillä näki kiusaamisen ihan konkreettisesti. Ymmärrän kyllä häntä, on tosi vaikea puuttua kiusaamiseen. Onneksi on vaihtoehtoja, ei ole todellakaan pakko sietää kiusaamista, vaikka jos asiat menisivät oikein, kiusaamiseen puututtaisiin. Kiusaaminen jättää elinikäiset arvet, ja aina välillä ne asiat juoltahtavat mieleen ja tuntuvat tosi pahalta. Itse en ole ollenkaan katkera ihminen, ajattelen että jokainen ihminen on vastuussa omista tekemisistään ja myöskin tekemättä jättämisistään. Itselläni on puhdas omatunto ja siitä olen hirvittävän iloinen. Toisaalta jos vastaani tulee sellaista, että huomaan jotakuta kiusattavan, puutun siihen välittömästi.

    • kunnontyöntekijä

      Omakohtaiset havainnot kiusaamisen uhriksi joutuneen ominaisuuksista:

      -ahkera
      -tunnollinen
      -ei avaudu yksityiselämästään
      -puhuu vain työasioista
      -perfektionisti

      Nuo em.ominaisuuet ilmeni siten että tämä

      - kiusattu tuli myöhään tauoille koska teki mieluummin meneillään olevan työvaiheen loppuun ja täten myöhästyi tauolta kuin että olisi jättänyt kesken ja jatkanut tauon jälkeen.

      - kiusattu saapui töihin aina ajoissa, puki työvaatteet "omalla ajalla" pukuhuoneessa ja oli työn touhussa tarkalleen työajan alkaessa, joskus jopa aikaisessa eikä kuitenkaan ottanut "vahinkoa takaisin" työajan loppupäästä kuin joskus harvoin.., teki siis "ilmaista työtä" myös.

      - kiusattu ei kertoillut juorupiirissä yksityiselämästään kuin vähin sanoin kysyttäessä ja silloinkin vain asioita joista ei irronnut mitään mehevää juoruttavaa.

      - kiusattu mietti tauoilla ääneen työasioita kuten ongelmanratkaisuvaihtoehtoja tai suunnitteli jo seuraavaa työvaihetta mihin ryhtyisi tauon loputtua. Näihin keskusteluihin ei muut menneet mukaan, kaikin tavoin koittivat kääntää keskustelun yksityiselämän asioihin sekä piikittelivät kiusattua tämän "liiasta" tunnollisuuesta kun mietti työasioita tauoillakin.

      - kiusattu tahtoi tehdä työnsä hyvin..siis erityisen hyvin, hänessä oli jopa hieman perfektioinistin" vikaa mikä ärsytti suuresti alisuoriutujia.

      Tämä kiusattu olin minä.

      • 23128947856

        Ja nyt olet saanut lopputilin.Tervemonoa.


    • päläti päläti

      Sama täällä. Inhoan työpaikan sosiaalista elämää ja ylipäätään kaikkea sosiaalista hevonskeidaa, joka liittyy ihmissuhteiden vatvomiseen. Olen sellainen ihminen, joka on kiinnostunut asioista, enkä jaksa toisten ihmisten sanomisten tai tekemisten taivastelua. Olen miesvaltaisella alalla ja voin sanoa, että ihan samat kuviot kuin naistenkin kesken, eli ihmisistä puhutaan selän takana hirveän kiinnostuneesti. Itse olen vaan, että ai jaa, joo, no ohoh. Siitä ne on kai saaneet vaikutelman, että olen jotenkin ylimielinen, kun kaikki niitten jutut ei kiinnostakaan.

    • sadf234sadf243

      Siellä on taas isättömiä pentuja. Itse olet jokseenkin aikuinen joten tietenkin häviät elukoille. Esimies taitaa olla pentu. Hanki itsesi johtotehtävään miettimistehtäviin, korota palkkaa ja tällaiset porukat jää sinne pannuhuoneeseen.

      • asdf324sadf

        Ei kannata itseään siellä työelämässä tapattaa... tollaset firmat kaatuu muutamassa vuodessa.. ellei ole valtio tai kunta hehe.. jolloin ne tienaa.

        Tämä kiusaamisasia on lasten .. mielen kypsyysjuttu... Aikuiset ihmiset ovat hoivaavia.. lapset tuhoavia. Ne ovat lapsia siellä päänsä sisällä.
        No lapset reagoivat kunnioittavasti vain yhteen asiaan... fyysiseen kipuun, joka vanhemman antamana kertoo lapselle että se on mennyt liian pitkälle. Älä yritä millään puheilla pärjätä, sun rooli aikuisena on antaa lapselle turpaan fyysisesti. Tai mene vaikka olalle ihan koskettamalla koputtamaan ja selitä että pentu on mennyt liian pitkälle, juttu loppuu aika nopeasti.. se pälättäminen ei muuta mitään.


    • eih

      Eikä sekään oo mukavaa oo jos joku tulee pukuhuoneeseen ja sanoo toiselle että sinäkö täälä ähiset.Työkaverina tuo ärsyttää.Vai mitä mieltä muut

    • näinmeillä

      Työpaikalla sisäpiiriin kuuluvat voivat toki kertoa asioistaan facebookmaisesti eli annetaan ymmärtää kuinka hyvin minulla meneekään. "Mies sanoi noin hauskasti" ja "lapset sitä sekä tätä". "Opinnot työn ohessa sujuvat upeasti, personal trainerin kanssa oli eilen tapaaminen." Jos taas ei kuulu ns. piireihin, kannatta hoitaa työhön kuuluvat asiat ja täyttää luppoaika juttelemalla vaikkapa iltapäivälehtien lööppiaiheista.

    • NäinhänSeMenee

      Tuo on kyllä yksi aika takuuvarma asia, mistä saa paskaa niskaan. Juuri tuo, että pitää omat asiat ominaan eikä sekaannu sen enempää muiden omiin asioihin. Siihen pidät vähän puolesikin vielä tätä "asioiden jakamista" vastaan.
      Yleensä kiusaajilla itsellään on ainkain yksi isompi osa-alue elämästään päin helvettiä. Parisuhde tai raha-asiat yleensä. Eli elämänkumppani ei edes anna koskea pitkällä tikullakaan ja siihen vielä sen sortin kasa velkarahaa päälle, ettei siitä selviä millään, niin inhokiusaamissoppa on valmis.

      • TeflonAnsku

        Näinhän se tosiaan menee. Tuohon listaan kun lisätään vielä alkoholismi ja pohjattoman heikosta itsetunnosta kumpuava kateus niin siinähän se on savustajan profiili kasassa.


      • poppop1235432
        TeflonAnsku kirjoitti:

        Näinhän se tosiaan menee. Tuohon listaan kun lisätään vielä alkoholismi ja pohjattoman heikosta itsetunnosta kumpuava kateus niin siinähän se on savustajan profiili kasassa.

        Moi Ansku,
        Voi vidu miten maa makaa.Olen seurammut muutaman vuoden näitä kiroyuksia ja täyttä asiaa kirjoitatte.Olen huomannut omassa työpaikassani kahdella henkilöllä kaikki kirjoittamanne ongelmat.No toinen heistä on saamassa siirron ,koska ei ole halunnut yhteityöhön muiden työntekijöiden kanssa.Herra suolasi muita työntekijötä pomomme suosiollisella avustuksella.Pomokin joutui taipumaan kun koko konsernin johtaja pani talomme asiat kerralla järjestykseen. Vielä kun päästäis eroon ,ehkä pahimmasta ikinä kohtaamistani ihmisrauniosta,neuropsykopaatista voisimme palvella asiakkaitamme heille ja firmallemme kuuluvalla kunnioituksella.


    • Ristomies

      Minua kiusataan ja savustetaan ulos työpaikasta. Syynä on juuri tuo edellämainittu käytös. En puhu omista asioistani eikä minua kiinnosta muidenkaan asiat. Minusta levitellään niin hurjia tarinoita, että jotkut pelkäävät minua.

      Olen huhuja kuullessani tietenkin oikonut niitä. Kun minua väitettiin rikkaaksi, niin kerroin että minulla on kyllä ihan riittävästi asuntolainaa. Asia käännettiin sitten niin, että olen lähes velkavankeudessa ja joudun myymään itseäni.

      Enää en kommentoi mihinkään juttuihin. Tähän tottuu aikanaan.

      • Senpituinen

        Minullakin oli aikoinaan hauskaa, kun kuulin olevani kaiken päälle vielä "rikas perijättär". Oikeasti olin pätkätyössä pikkupalkalla, auton romu sekä puhelin olivat hajonneet peräjälkeen, joten tilini oli 300 miinuksella. Tilipäivään oli kaksi viikkoa. En muista, että koskaan muulloin olisin nauranut pahantahtoisille jutuille ainakaan niin makeasti. En edes yrittänyt oikaista tätä tarinaa, varmaan moni pitää minua rikkaana vielä tänäkin päivänä.


      • samajuttu

        Muakin on luultu rikkaakksi perinnön saajaksi. En ole saanut ainuttakkaan perintöä ainakaan vielä. Tulevaisuudessa toki perintöjä voi tulla jos perin puolet maatilasta ja vanhempieni omaisuudesta.


    • tollo-inho

      Hei sama vika minussakin.En osaa nuoleskella tarpeeks pikkunilkin pyllyy.Toiset nuoleskelee kun on paikalla mut kun on muualla haukutaan alimpaan helvettiin.Lopputilejä jaettiin olin ensimmäinen jonossa vaikka työvuosia noin parikymmentä.koeajallakin oleva sai jäädä kun osaa olla mielinkielin.kaikki vaino alkoi kun nilkki sai esimiehen paikan.että silleen.

    • 152637

      Meille tuli uusi päällikkö ja ensi töikseen hän pani pihalle urpoimman ihmisvihaajan ikinä, Olimme sietäneet useamman vuoden tätä narsistirasistia.

    • inhokit

      Omasta puolestani voin sanoa inhoavani selkään puukottajia ja kaksinaamaisia lieroja.

      Työkaverit,joiden kanssa on epämielyttävää työskennellä ovat:

      omaa elämäänsä alati hölöttämässä olevat tylsyydet. Mitään muuta ei tule kuin minä minä minä samalla tylsällä monotonialla.

      Nuori vetelä miehenkuvatus valikoi työtehtäviä ja välttelee työntekoa. Hyi

      Mikä nykyisissä työyhteisöissä/ -tekijöissä on vikana, kun työnteko on toissijainen toiminto kaiken muun ihmisuhde yhteisö oksennuksien viedessä työajan.

    • Peukalosääntö_1

      Miten ihminen näkee ja hyväksyy toisen ihmisen?
      Tässä yksinkertainen peukalosääntö:
      Ihminen tulee hyvin toimeen sellaisen ihmisen kanssa
      a)joka on samanlainen ja jakaa samat arvot ja maailmankatsomukset
      b)myös sellainen joksi itse haluaisi tulla (eli itseään parempi joiltain suuresti arvostamiltaan ominaisuuksilta, ihailemansa tyyppi)
      Jos et kuulu ryhmään a) tai b) , niin vaikeata tulee olemaan töissä.

    • Leenaaaaaaaa

      Olen ollut noin vuoden uudessa työpaikassa, jossa on ilmeisesti aina ollut huono henki. Kun lisäksi vielä naispuolisena ihmisenä minut palkattiin päällikkötason tehtävään, niin lopputulos oli, että miehet pyrkivät alistamaan ja naiset puukottavat selkään. Saan osakseni kohtuutonta arvostelua työstäni; onneksi sentään mm. yrityksen TJ on toista mieltä osaamisestani ja tarpeellisuudestani. Paria henkilöä lukuunottamatta koko muu porukka sitten hylkiikin tavalla tai toisella. Uusi kokemus kaltaiselleni -yleensä pidetylle- henkilölle. Tosin tiedän, että taustalla on enemmänkin kateus kuin mikään muu syy ja se kohdistuisi keneen tahansa, joka tähän hommaan olisi otettu.

      Minusta on liikkunut yhtä sun toista valheellista tietoa. Viimeisin lienee, että olen lesbo. Mitä siis en ole enkä kyllä mitenkään mielestäni siltä edes ulospäin vaikuta. Sinänsä yksilysti jos luullaan, se ei hetkauta, mutta kun kaikki on niin tarkoitushakuisen veemäistä. Hassua sinänsä, että tämän on pistänyt liikkeelle naispuolinen henkilö. Heh heh, pitää varmaan ehdottaa yhteistä saunailtaa ja tiirailla näitä rupsahtaneita naisia sillä silmällä.... että saavat lisää vettä myllyynsä.

      No, onneksi olen voimakas ihminen ja suhtaudun tähän lähinnä ihmetellen ja joskus tietty v..tuttaa myös. Minua ei sinänsä tällainen saa itkemään tai ylen määrin vaivaa, koska viis veisaan näistä ihmisistä henkilökohtaisella tasolla. Ei tupata jos ei tykätä. Sinänsä organisaatiossa yläpuolella olevaa henkilöä ei kannattaisi kauheasti nyppiä, kun saattaa olla edessä taloudellisesti kovat ajat...

      No, lisäksi palkkani ja muut etuni ovat erittäin hyvät. Sen vuoksi -ja yleisen työllisyystilanteen vuoksi- hengailen täällä kunnes löytyy jotain muuta.

    • loima

      Oikeampi kysymys lienee, miksi jotkut ihmiset inhoavat aina muita.

      • Pisteetkotiin

        Koska he eivät kestä ihmisiä jotka ovat parempia kuin he itse ja koska heitä itseään on aina vihattu sekä ylenkatsottu!


      • Hyväpointti

        Erittäin hyvä kysymys, jota kiusaamistilanteiden selvittelijät tosin eivät koskaan tule ajatelleeksi.


    • Huttuahormiin

      Koska (suomi ja) suomalaiset ei oo vielä puusta pudonneet. Sit ihmetellään missä kilpailukyky ja missä vienti ja missä talouskasvu. Työpaikat ja yritykset on yksiä hornankattiloita joíssa unohtunut oleellinen eli työnteko ja yhteistyö. Ihmiset haluaisivat tehdä työtä ja olla tuottavia. Tämä on usein mahdotonta suomalaisilla työpaikoilla. Olet ok. ja fiksumpi kuin nuo muut; etsi vaivihkaa uusi työ ja nosta kytkintä, se on ainoa lääke tuohon "vaivaan", tilanne saattaa myös toistua joten sitten sama kehiin. Kokemusta on. Tsemppiä!

    • Kokenuttyöntekijä

      Useammassa työpaikassa työskennelleenä olen nähnyt monenlaista työyhteisöä. Monet ihan mukavia. Kuitenkin nykyisessä työpaikassa, uusi kaupunki ja uudet ihmiset, tuntuu että en kohta tiedä miten päin olisin, tuntuu että teen niin tai näin niin mikään ei riitä. Rivien välistä mielestäni vihjaillaan, että enemmän pitäisi ottaa asiakkaita hoitaakseen, vaikka usein työnjakotilaisuudessa olen ottanutkin ja toiset eivät välttämättä yhtään uutta. Silti tuntuu, että nurinaa riittää, jonka tunnen kohdistuvan minuun. Eräskin viikko töissä oli sekasorto päivystysasiassa kun eräs työntekijä oli sairastunut. No minä sijaistin ja omat työt jäivät odottamaan. Minulla oli kaksi puhelinta vastattavana, ihmisten ohjaus ja neuvontatyötä , välillä kirjallista työtä, tietojen syöttämistä ja paperien kohdentamista oikeille henkilöille silloin kun oli hetken rauhallisempaa, jota ei juurikaan ollut. Mielestäni en pitänyt asiasta meteliä vaan tein työn nurisematta hikikarpalot otsalla. Seuraavana päivänä kun toinen tai oikeastaan kaksi muuta joutuivat tekemään saman minkä minä tein yksin, niin käytävällä kauhea hulabaloo ja nurina, että kuinka voi vastata kahteen puhelimeen yhtäaikaa ym. tehtävät hoitaa. Nämä kaksi ovat mielestäni juuri ne jotka "kyttäävät" minun työtäni. En tarjounut heille apuani vaikka joillekin muille usein tarjoankin, jos huomaan että painetta työstä suoriutumisessa on. Eivät nämä kaksi minullekaan ole apua tarjonneet, päin vastoin tuoneet töitä lisää. Toivoin niin, että pomo olisi huomannut tämän eron työntekijöiden suhtautumisessa päivystykseen, mutta tuskin huomasi. Jos puolustaakseni itseäni ottaisin tämän esimerkin esiin, niin minut leimattaisiin itsekkääksi. Nämä kaksi tuntuvat saavan ilmeisesti porukan puolelleen, kun kukaan ei minua puolusta vaan ovat hiljaa. Sitäpaitsi he ovat vakkaripaikalla ja minä sijainen. Olen niin väsynyt tähän työpaikkojen vaihtoon ja mielellään olisin samassa paikassa, mutta kun alani paikkoja harvoin vakinaistetaan ja aina on joku joka menee ohi. Minä olen se kakkonen. En tiedä miten pitäisi asennoitua? Olen kylläkin juuri sellainen, joka ei ole ensimmäisenä tauolla ja itsestäni tai lapsistani kerron vain jotakin. Tosin "läppää" saatan heittää välillä, en ole ihan hiljainen kuitenkaan mutta tykkään keskittyä rauhassa työntekoon, enkä aina jaksa juorura. Sitten olen huomannut että takinkääntäjiä on usein työpaikoilla; sen minkä olet joskus erehtynyt sanomaan voi kääntyä sinua vastaan. Olen myös huomannut, että useissa työpaikoissa on näitä vähätöisiä ihmisiä, jotka vievät työtä muille mutta itse juoruavat ovien suissa ja lomien jälkeen jatkavat "lomaa" sairauslomalla, minkä voi jo etukäteen joidenkin kohdalla aavistaa. Sitten sijaista pidetään usein kokemattomana ja hän ei voi tietää enempää kuin vakkarilainen... Kauheaa, jos sinulta löytyykin tietoa enemmän...., mikä on minusta selvää jos olet ollut mukana monissa työtehtävissä aiemmin... Uskollan kyllä sanoa myös jos en osaa jotakin ja kysyn neuvoakin....Huokaus..en tiedä, välillä tuntuu ettei jaksa tätä.

    • Junioritäällähei

      Minä tiedän asiasta vain vähän. Sanon neuvoksi: "Älä inhoa takaisin". Voihan tämä olla huono neuvo eikä toimi. Eli älä ota vakavasti neuvoani jos se ei kiinnosta tai "napostele".
      Jos inhoamista esiintyy, neuvon hämmentymään hetkeksi eli "mitä ihmettä se mulle sanoi tai teki". Näin huomaat että tunnetila ei ole sama kuin oma keho josta puhua pälpätetään. Tämä on niin pro-tip ettei sitä kannata märehtiä. En itsekään ymmärrä asiaa kuin että minulle on tullut vain sellainen mutu-olo eli mutu-tuntuma.

      t. Juniori näissä asioissa

    • Oits

      Mielestäni naisvaltaisessa työpaikassa on kateus kaikkein hurjinta naisten kesken.

      • Elämänkoululaisia

        Kaikista hurjinta työpaikkakiusaaminen ja kateus on matalapalkka-aloilla, joihin ei tarvita koulutusta. Tulijoita on paljon, koulutustaso on olematonta, keskimäärin älykkyys työntekijöillä on normaalia alhaisempaa ja monella heikko itsetunto, alemmuuskompleksia, luonnehäiriöitä, mt-ongelmia jne. Eli runsaasti elämänkoululaisia heikolla itsetunnolla ja alhaisella älykkyydellä varustettuna. Kateus, katkeruus yleistä.


      • ElämänOpettama

        Ehkä noinkin.
        Mutta kyllä sitä muillakin aloilla osataan.
        Vähänkin jos ollaan käyty jotain kouluja edes, vaikkakin ihan jollain peruskurssituksilla, niin ollaan heti olevinaan paljon pätevämpiä kuin muut. Puhumattakaan että tällaiset ihmisen näköiset oliot kuvittelevat heti olevansa huomattavasti älykkäämpiä ja muutenkin parempia ihmisiä kuin muut.
        Ja ihan vain tosiaan sen vuoksi, että taskussa on joku onneton kurssitutkinto enemmän kuin sillä naapurityöpisteellä työskentelevällä ja vaikka tällä "paremmin koulutetulla" ei ammattitaito taas ole todellisuudessa sen parempi kuin sillä kollegalla.
        Meillä töissä ainakin on yksi juuri tällainen muita halveksiva hyypiö töissä, joista omistajatkin ovat sanoneet ihan suoraan, että hän kuvittelee olevansa ainoa, jolla on järkeviä ja toteutskelpoisia ideoita firman toimintaan liittyen. Ja vain justiinsa sen takia, kun hän on kuluttanut aikaansa ja persettään koulun penkillä vähän enemmän kuin muut firman työläiset.
        Tää jätkä on kyllä muutenkin tällainen klassinen Napoleon-kompleksista kärsivä pikkunilkki, kuin joku vain voi olla. Aina haukkumassa ja arvostelemassa muita ja itse on aina nokka rutussa loukkaantuneena, kun hänelle antaa vähänkin samalla mitalla takaisin saati jos sille palautteelle on ihan oikeasti aihetta. Kun ei vissiin pää kestä sitä, että hän on itse ihan samanlainen tasamaan tallaaja kun kaikki muutkin ihmiset tässä maailmassa.
        Sinänsä huvittavaakin, kun eikös siitä koulunkäynnistä ole tarkoitus oppia asioita..?


      • Anonyymi
        Elämänkoululaisia kirjoitti:

        Kaikista hurjinta työpaikkakiusaaminen ja kateus on matalapalkka-aloilla, joihin ei tarvita koulutusta. Tulijoita on paljon, koulutustaso on olematonta, keskimäärin älykkyys työntekijöillä on normaalia alhaisempaa ja monella heikko itsetunto, alemmuuskompleksia, luonnehäiriöitä, mt-ongelmia jne. Eli runsaasti elämänkoululaisia heikolla itsetunnolla ja alhaisella älykkyydellä varustettuna. Kateus, katkeruus yleistä.

        Niin sanottu johtaminenkin on paskaduunialoilla helppoa. Työntekijälle voi aina sanoa, että jos koet täällä mitään korjattavaa, lähde pois, olet helposti korvattava.

        Paskapaikan pomo ei tule ajatelleeksi, ettei hänkään todennäköisesti ole johtamisen huippuosaaja, koska on jumittanut urallaan moiseen paikkaan.


    • aatella

      Kun ei ole sitä lähimmäisenrakkautta. Se ilmenee siinä, että työpaikkakiusaamista on. Kertoo myös heidän keskinäisistä väleistään. Eivät VÄLITÄ toisistaan, vaan HYÖTYVÄT.
      Ihmiset on välineitä toinen toisillensa. Se on karu totuus tästä maailmapahasesta. Senpituinense.

    • Nytriittää

      Vaikka työkaveristaan ei pidä pitää hänen kanssaan tulla sen verran toimeen, että työt hoituu ilman kiusaamista häirintää ja syrjintää. Töissä ollaan töissä. Siitä maksetaan. Kukaan ei ole oikeutettu pilaamaan toisen terveyttä ilkeydellään ja törkeällä käytöksellä.

    • kumpa.vaan.olisikin

      Työelämässä moni ajattelee, jopa kertoo, olevansa hyvä tyyppi, sosiaalinen, ulospäinsuuntautunut, avarasti ajatteleva ja kaikkea ihanteellista sekä arvostettua. Tietenkin tunnollinen työntekijä. Kuinkas muuten?

      Käytännössä tällaista ihannekansalaista alkaa arveluttaa, kun työkaveri on väärän ikäinen, hänen ulkonäkönsä ei miellytä silmää tai hän on ehkä liiankin hyvän näköinen. Ärsyttävä työkaveri puhuu liikaa itsestään tai ei jaa asioitaan riittävästi. Pinna alkaa kiristyä, koska hän on leuhka tai hitonmoinen nyhverö. Hänen tapansa tehdä työtä on erilainen kuin itsellä. Hänen yksityiselämäntilanteensa ei sovi muottiin ja koko elämänpolkunsa tuntuu kulkeneen arveluttavaa reittiä, ainakin huhujen mukaan. Hän vieläpä tykkää kissoista, kun taas minä omistan koiran. Kyllähän näistä eroavaisuuksista pitää keskustella muiden työkavereiden kanssa. He ovat ehkä kiinnittäneet huomiota samoihin asioihin tai ainakin tulevat kiinnittämään sen jälkeen, kun ollaan hetki aiheesta juteltu. Houkutellaan vielä pomot ja luottamusmiehet mukaan, jos eivät vielä ole mitään ongelmia työilmapiirissä haistaneet. Siitä se soppa lähtee porisemaan. On lähtenyt aina ennenkin.

      Työelämä, ainakin täällä Suomessa, on konstikasta ja stressaavaa, vaikka työnteko sinänsä olisi selkeä homma. Toivon, että meille jollain määrittelemättömällä tavalla työyhteisöön epäsopivielle ihmisille annettaisiin diagnoosi tästä rajoitteestamme ja saisimme edes pienen eläkkeen. Ainakin minä tarttuisin heti tarjoukseen, enkä häiritsisi enää ketään työpaikalla. Yhteiskuntakin jäisi plussan puolelle, kun tuottavuus kohenisi ja työtyytyväisyys lisääntyisi ikävien ihmisten poistuttua pahoittamasta positiivisia mieliä.

      • Eiolenormaalia

        No, sinähän voit vaikka heti irtisanoa itsesi niin pääsee joku motivoituneempi tilalle, vai mitä?

        Tottakai älykkyys, kauneus, lahjakkuus, hyvä koulutus herättää runsaasti kateutta, myös miehissä ja varsinkin miehissä jos nainen on pätevämpi, nokkelampi, nopeampi oppimaan, tietotaitoa on runsaammin, tehokkaampi, älykkäämpi, itsevarmrmpi, elämää kokeneempi kuin mies.

        Toki, huonommallakin älykkyydellä ja koulutuksella voi päästä hyville palkoille jos on kovin ahkera. Kaunis voi myöskin olla, vaikka älykkyyttä ja lahjakkuutta ei olisi nimeksikään.

        Sen sijaan työtovereiden tai ex-työtovereiden jatkuva yksityiselämän urkkiminen ja vatkaaminen herättää kyllä todella suuret epäilykset hämäräperäisestä tyypistä. Onko kyseessä valtiollinen vakooja, yritysvakooja, muu rikollinen vaiko muuten vaan psyykkisesti hyvin sairas kiusaaja-vainoojapsykopaatti. Normaalia se ei kuitenkaan ole.


    • Valtiokiusaajana

      Suomen valtio voi olla myös työpaikkakiusaaja samoin Supo.

      Supon sisälläkin esiintyy työpaikkakiusaamista. Hyvältä työntekijältä viedään kulkuoikeudet, työvälineet ja mahdollusuus tehdä työtänsä. Tuleeko käsky sitten vielä ylempää, mene ja tiedä.

    • HullujaOvat

      Itsellä sama tilanne. Ihan sama.
      No se mulla on, että mä aikani kuuneltuani asioita, siis "asioita", sanon kyllä aika suoraan että nyt riittää.
      Mutta muuten, teen työni ja that's it.
      En todellakaan ala sekoittamaan yksityisasioitani työasioihin millään tavoin, enkä lähde toisten yksityisasioita ruotimaan.
      Ja kyllä sitä joka helvetin välissä sitten tuodaan kaikin mahdollisin keinoin ilmi, että mä olen vastenmielinen ihminen kollegoille ja muutenkin jollain tavoin huono. Miten milloinkin, olen muka mielisairas ja ties mitä, jos ei muuta, niin todella veemäinen ihminen. Vaikka en tosiaan ole alunperinkään välittänyt mistään muusta, kuin että työt tehdään niinkuin pitääkin ja omat asiat hoidetaan omalla ajalla.
      En nyt viitsisi tarkalleen ruveta erittelemään, mitä kaikkea paskaa on mun niskoille heitetty tässä 9 vuoden aikana, kun olen nykyisessä työpaikassani ollut, mutta sitä on tosiaan tullut paljon niskaan.
      Ja nyt kun ei enää oikein kai muuta voida, niin haukutaan ulkonäöstä.
      Vaihdoin hiljattain täysparran pulisonkeihin, niin niistä inistään kieli pitkällä joka helvetin välissä. Yhdelle näistä kitisijöistä sanoin hiljattain, että aika kovaa tekstiä tollaiselta jätkältä, kenen naama näyttää mun perseeltä. Oli muutaman päivän hiljaa, kun otti nokkiinsa, mutta taas aloitti saman saatanan sössötyksen. On muutenkin sellainen tyyppi, ketä tuntuu ihan oikeasti luulevan itsestään, että hän on ylivertaisen älykäs ja aikaansaava. Ja ylipäätään ainoa aivoilla varustettu talossa olevista.
      Paino on toinen mistä haukutaan koko aika, vaikka mä nyt en edes ole tällä 15kg ylipainollani se talon isoin paksukainen. Surkein on yks ämmä, joka itse on kuin raajoilla varustettu lihapulla ja joka kuitenkin on joka vitun välissä sössöttämässä mun koostani. Milloin tökkii/läpsii mua vyötärölle ja sanoo, et mun pitäisi laihduttaa, kun mä en ole tarpeeksi komea tän kokoisena. Ja tällaista..
      Ja kommentoi sitäkin, kun laitan kahviin sokeria, että mä muka kulutan sitä kilokaupalla viikossa ja olen sen takia läski. Ja muija itse tosiaan vetää joka viikko työruokana kebabia, pizzaa ym rasvaista paskamättöä ja tosiaan on lihavampi kuin minä.
      Ja heidän omat touhut tosiaan on aika ala-arvoista.
      Pelehditään työkavereiden kanssa vapaalla ja vongataan(eli ahdistellaan) pikkujouluissa "No tuleeko sitä pillua!!"-tyyliin näitä fiksuimmin käyttäytyviä naiskollegoita jne. Ja sitten sitäkin kuitenkin on haukuttu, että mä muka haluan raiskata naiskollegoita ja ties mitä. Välillä mulla on muka jotain sutinaa jonkun naiskollegan kanssa, vaikka mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään tuon tasoiset asiat työkavereidwen kanssa. Enkä mä nyt todellakaan ole mikään raiskaaja. Ihan sairasta.
      Kai se sitten jotenkin loukkaa heitä, kun mua ei kiinnosta yhtään olla työkavereiden kanssa tekemisissä muuten, kuin mitä töiden takia täytyy olla. Eikä mua kiinnosta heidän yksityisongelmansakaan, varsinkaan niin paljoa, että mä ottaisin niistä vastuuta.

    • Anonyymi

      Työpaikan ruskeakieli yleensä toimii lipevästi esimiestä kohtaan. Tekee hänen töitään. Tunkee hänen perheensä suosioon. Mielistelee. Sitten alkaa ihmetellä, kun muut työkaverit eivät pidä hänestä.

      • Anonyymi

        Entä jos on rakastunut esimieheensä? Moni perhe ja avioliitto on syntynyt työpaikalla. Sieltä tulee lisää veronmaksajia ja työntekijät ovat tehokkaampia ja tuottavsmpia työpaikoilla kun on pientä säpinää. Rakkaus ei ole keneltäkään pois!


    • Anonyymi

      Ihan perseestä tällaiset kuviot.
      Antais kaikkien vaan olla ja elää ilman pitään draamoja.
      Jos joku on hiljaisempi niin antaa olla, puhuu sen verran mitä tarvitsee.
      Ketään ei voi vaatia olemaan jotain muuta kuin on. Sitä paitsi ei työpaikalle edes kuulu juorut ja yksityiselämä.

    • Anonyymi

      Mulla on ihan sama juttu. Ilmeisesti niistä juoruilevista ihmisistä tykätään. Sitten ne ketkä ei juoruile, esim. hiljainen ja kiltti niin heitä syrjitään. Näin lyhyesti.

      • Anonyymi

        Paskaheittäjät ovat tasapainottomia luusereita, ei kukaan normaalilla älyllä oleva ihminen koe mitään syytä alkaa ketään vainoomaan tai haukkumaan, kyse on vieläpä aikuisista ihmisistä mukamas!

        Suomalainen on susi toiselle, pitää niin kutiinsa edelleenkin, liekö suomalaiset niin huonolla itsetunnolla ja kateudella varustettuja vajakkeja etteivät kykene tulemaan toimeen keskenään missään asiassa.

        Joku geenijuttu tässä pitää myös olla mukana kun sisäsiittoinen kansa on näin sairasta niin henkisesti kuin fyysisestikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaheittäjät ovat tasapainottomia luusereita, ei kukaan normaalilla älyllä oleva ihminen koe mitään syytä alkaa ketään vainoomaan tai haukkumaan, kyse on vieläpä aikuisista ihmisistä mukamas!

        Suomalainen on susi toiselle, pitää niin kutiinsa edelleenkin, liekö suomalaiset niin huonolla itsetunnolla ja kateudella varustettuja vajakkeja etteivät kykene tulemaan toimeen keskenään missään asiassa.

        Joku geenijuttu tässä pitää myös olla mukana kun sisäsiittoinen kansa on näin sairasta niin henkisesti kuin fyysisestikin.

        onkohan tämäkin niitten lestaeliitin kommentteja, koska kommentissa on tuommoinen sarkastinen sävy?

        Vainoaminen pilaa mielenterveyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onkohan tämäkin niitten lestaeliitin kommentteja, koska kommentissa on tuommoinen sarkastinen sävy?

        Vainoaminen pilaa mielenterveyden.

        varsinkin lestadiolaisilla sukurutsaus voi aiheuttaa mitä merkillisimpiä geenivirheitä. Siinä suhteessa huono asia, että niihin ei edes lääkkeet tehoa. :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaheittäjät ovat tasapainottomia luusereita, ei kukaan normaalilla älyllä oleva ihminen koe mitään syytä alkaa ketään vainoomaan tai haukkumaan, kyse on vieläpä aikuisista ihmisistä mukamas!

        Suomalainen on susi toiselle, pitää niin kutiinsa edelleenkin, liekö suomalaiset niin huonolla itsetunnolla ja kateudella varustettuja vajakkeja etteivät kykene tulemaan toimeen keskenään missään asiassa.

        Joku geenijuttu tässä pitää myös olla mukana kun sisäsiittoinen kansa on näin sairasta niin henkisesti kuin fyysisestikin.

        Munattomia tuommoiset selän takana haukkujat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munattomia tuommoiset selän takana haukkujat.

        Eipä niitä päin naamaa haukkujiakaan oikein kehua voi.

        Itse tein parhaani työpaikalla, sen minkä osasin ja luulin pärjäävänikin ihan ok. Muiden seurassa pyrin olemaan kaikille reilu.

        Sitten kun menin eräänä päivänä työpaikalle hyväntuulisena, yksi antoi tulla päin naamaa ala-arvoista tekstiä heti, kun näki minut.

        Sen jälkeen en ole koko työpaikalla enää viihtynyt lainkaan. Itku kurkussa menen töihin ja itku kurkussa olen töissä. Jopa vapaa-aikoina olen ahdistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niitä päin naamaa haukkujiakaan oikein kehua voi.

        Itse tein parhaani työpaikalla, sen minkä osasin ja luulin pärjäävänikin ihan ok. Muiden seurassa pyrin olemaan kaikille reilu.

        Sitten kun menin eräänä päivänä työpaikalle hyväntuulisena, yksi antoi tulla päin naamaa ala-arvoista tekstiä heti, kun näki minut.

        Sen jälkeen en ole koko työpaikalla enää viihtynyt lainkaan. Itku kurkussa menen töihin ja itku kurkussa olen töissä. Jopa vapaa-aikoina olen ahdistunut.

        Paska työilmapiiri. Hyvin tyypillistä....


    • Anonyymi

      Työpaikalle mennään tekemään töitä, ei juoruilemaan.

      • Anonyymi

        On työpaikkoja, joissa 90 % ajasta käytetään muuhun kuin työntekoon.


    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia oli itselläni. Olen nyt eläkkeellä enkä enää riippuvainen sopeutumisesta työyhteisöön. Sama juttu, että en ymmärrä, miksi minua syrjittiin. Kun pahaa en ollut kenellekään tehnyt niin mieleen tuli jopa, että siitäkö se sitten johtuikin, että en osannut puolustaa itseäni. Minua vähäteltiin ja syrjittiin vain koska se oli mahdollista. Ei se nyt varmaan koko syy ole, mutta osaselitys kuitenkin. Joskus yritin puolustautua, mutta sain aina koko muun porukan vastaani joten tyydyin osaani. Pysyin siis koko työurani ajan eristäytyneenä ja eläkkeellä jäätyäni koin olevani ihmisraunio. Totesin kuitenkin jo muutaman vuoden eläkkeelläolon jälkeen, että sekä psyykinen että fyysinen terveydentilani oli parantunut huomattavasti - siis todella merkittävästi. Ahdistus ja stressi oli helpottanut. Nyt olen 77-vuotias, aivot pelaa ja kroppa pelaa. Sadan kilometrin pyöräilylenkki ei tuota ongelmia. Olen myös paljon vapautuneempi ja luontevampi ihmisten kanssa, mutta edelleen olen hyvin yksinäinen. Minun ratkaisuni oli sosiaalinen eristäytyminen, mutta sitä en kyllä voi suositella. Toivon, että sinä löydät paremman ratkaisun.

    • Anonyymi

      Toiset vaan parempia perseennuolijoita

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aina rehellisiä, tunnollisia ja kilttejä kiusataan. Näin se vain menee...

    • Anonyymi

      Eräs mahdollinen piirre, joka aiheuttaa syrjintää on ujous ja/tai sosialisoinnin ulkopuolelle jättäytyminen. Vetäytyvää persoonaa pidetään outona ja outoja kiusataan. Outo erottuu joukosta.

      • Anonyymi

        Jep. 🙌 ennemmin outo kuin vajukki juoruaja.


      • Anonyymi

        Kiusataan kiusaaja!!! Kiusaajat on munattomia, aivottomia mulkkuja. Empatiakyvyttömiä paskiaisia.


      • Anonyymi

        Totta. Sillä miten teet työsi tai oletko kohtelias ja avulias ei ole mitään merkitystä. Vain sillä on merkitystä että kumarrat sitä vehkeilijää, joka päättää miten muutkin näkevät asiat. Se on helppo tunnistaa hoviväestä joka seisoo ympärillä mitään puhumatta silmät odotusta loistaen...


    • Anonyymi

      Tavanomaista on, että joku suulas öyhö parin kaverinsa kanssa ikäänkuin päättää, kuka on hyvä, siedettävä tai kuka taas porukkaan sopimaton. Nämä leimat määräytyvät sen mukaan, millaisia luuloja, kateutta tai yhteyden tunnetta määrääjissä herää. Muut seuraavat öyhöjen esimerkkiä ja ihmistä kohdellaan sen mukaan.

      • Anonyymi

        Joku suulas hörhö päättää, että tuosta tehdään poliitikko ja tuosta tehdään valtion virkamies ja sitten osoittelee sormella.


    • Anonyymi

      Manipuloinnin uhri pitää hänelle syötettyjä ajatuksia ominaan.

    • Anonyymi

      Työpaikkaan mennessä pitää ensiksi bongata suurisuisin henkilö. Hän voi olla osittain asiallinenkin, mutta puhuu paljon muuta ja vaikuttaa oikein hauskalta. Pahan puhuminen jostakin ihmisestä alkaa nopeasti, joskin tulokkaan korvaan se saadaan kuulostamaan täysin perustellulta. Tässä kohtaa pitää valita puolensa. Päättää miellyttääkö hölöttäjää, joka vaikuttaa pitävän jöötä paikalla, vai pitääkö häneen henkistä hajurakoa. Viimeisen vaihtoehdon valitessaan huomaan pian olevansa mölöporukan pilkan ja vihanpidon kohteena.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe