Jännekalkki

Kalkki olkapäinen

Monen vuoden kipujen jälkeen olkapääni viimein kuvattiin (6v vain pistetty aika ajoin kortisonia, hoidettu ahtaana jännekanavana). Sieltä löytyi iso kasauma kalkkia. Lääkräin sanojen mukaan kaksi kertaa suurempi määrä, kuin mikä jo yleensä murskataan pois.
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta toimenpiteestä? Kuulosti lääkärin kuvailemana kivuliaalta, mutta lääkäri vähätteli siitä aiheutuvaa kipua ja puolusti toimenpidettä nopeammalla toipumisella.Tosin vielä odotetaan ENMG-testin tuloksia, jotta nähdään onko hermopinteitä. Ja sanoi myös että nyky trendi onkin ettei olkapäitä leikata, kuin viimeisenä mahdollisuutena. Onko näin?

6

1751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalkin murskaus

      Eikö tosiaan ole ketään kelle tehty kalkin murskaaminen?

    • ilmankäsiä

      Mulla myös todettiin kalkkiolka, vaan ei murskata mitään, kun iitse pitää "jumpata" se pois, vaikka tekee tosi kipeää.
      En ole vielä päättänyt mitä teen sen kanssa, en oikein jaksa uskoa, että jumpalla lähtee, kun vaan kipeytyy.
      Kai sitä pitää vaan syödä koko ajan lääkkeitä jne.
      Mulla on ollut myös vuosia tuo juttu.
      Yösärky on pahin.

      • Sattuma parantaa

        Minä varmaan murskasin kalkin olkapäästä vahingossa!

        Tapaus 1. Jomottava ja liikerajoitteinen olkapää.

        Hyppäsin jostakin alas ja pidin kipeällä kädellä kiinni jostakin kaiteesta. Käsi nousi siinä yhteydessä vahingossa niin ylös etten ollut sitä vuoteen saanut siihen asentoon. Samalla kävi ankara vihlaisu olkapäässä. SITTEN - kaikki kipu oli poissa, jomotusta ei enää ollut ja liikerata palasi normaaliksi, ei vaivoja sen jälkeen. HUOM, ultra, röntgen jne. Ei diagnoosia kivun syystä.

        Tapaus 2. Polvi liikerajoitteinen ja kipeä.

        Liikerajoitteen jumppasin pois etelänlomalla. Aina kun olin aurinkotuolissa taivuttelin polvea koukkuun niin paljon kun tuskalta pystyin. Itse asiassa oikaisukivun pelko oli suurin rajoite. Kun sitä taivuttelua ja kyykkyynmenoa olin viikon tehnyt alkoi liikerata olla normaali ja pääsin jo kyykkyyn .... Ja sieltä myös ylös.

        Oisko näistä kokemiksista jollekin hyötyä? Lie tuo kalkin murskaus, jos tehdään leikkaamatta, tehdään tuon ääriliikkeen avulla.


      • Kalkki olkapäinen
        Sattuma parantaa kirjoitti:

        Minä varmaan murskasin kalkin olkapäästä vahingossa!

        Tapaus 1. Jomottava ja liikerajoitteinen olkapää.

        Hyppäsin jostakin alas ja pidin kipeällä kädellä kiinni jostakin kaiteesta. Käsi nousi siinä yhteydessä vahingossa niin ylös etten ollut sitä vuoteen saanut siihen asentoon. Samalla kävi ankara vihlaisu olkapäässä. SITTEN - kaikki kipu oli poissa, jomotusta ei enää ollut ja liikerata palasi normaaliksi, ei vaivoja sen jälkeen. HUOM, ultra, röntgen jne. Ei diagnoosia kivun syystä.

        Tapaus 2. Polvi liikerajoitteinen ja kipeä.

        Liikerajoitteen jumppasin pois etelänlomalla. Aina kun olin aurinkotuolissa taivuttelin polvea koukkuun niin paljon kun tuskalta pystyin. Itse asiassa oikaisukivun pelko oli suurin rajoite. Kun sitä taivuttelua ja kyykkyynmenoa olin viikon tehnyt alkoi liikerata olla normaali ja pääsin jo kyykkyyn .... Ja sieltä myös ylös.

        Oisko näistä kokemiksista jollekin hyötyä? Lie tuo kalkin murskaus, jos tehdään leikkaamatta, tehdään tuon ääriliikkeen avulla.

        Kalkki murskataan "tökkimällä" neuloilla kalkkikeräytymää eri kohdista. Toivotaan että se murskautuu ja sitten olkapäähän pistetään kortisonia ja kipulääkettä ja murskausjäte imetään punktioneuloilla pois.
        Ja mikäli kalkki on sen laatuista ettei operaaatiossa murskaannu, se leikataan.
        Tekee kipeätä, mutta paranee nopeammin kuin leikkaus.
        T. aloittaja


    • Juki56

      Kävin juuri operaatiossa ja voin sanoa että kivut jäivät sinne. Tietty pientä haavakipua mutta liikerajoitukset jo seuraavana päivänä poissa . SUOSITTELEN.

      • Kalkkiolka

        Tehtiinkö kalkin murskaus yksityisellä? Ilmeisesti tähän murskaukseen julkisella puolella suhtaudutaan epäillen ja tehdään vain joissain sairaanhoitopiireistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe