Hautalan taustoista SHOKKITIETOA - KOVAA KAMAA!!!!

Kovaa kamaa

(Linkissä paljon muutakin infoa!!!!)

Heidi Hautalan hämärät remontit: asiakirjat kertovat

" Itä-Uudenmaan käräjäoikeuden asiakirjojen mukaan (ks. tuomio kokonaan alla) Hautalan remonttimies Keijo Käiväräinen tuomittiin maksamaan yli 16 000 euroa Hautalan venäläiselle miesystävälle Andrei Nekrasoville. Hautala ja Nekrasov eivät olleet tyytyväisiä Käiväräisen tekemään Multialan kartanon remonttiin.

Etelä-Savon maakuntajohtaja Matti Viialainen epäilee Hautalan olleen junailemassa suurimittaista pimeää remonttia. Viialaisen mukaan esimerkiksi YJT-rekisteri ei tunne Hautalan ja Nekrasovin käyttämää urakoitsijaa.

- Kuinkahan mahtoi olla tuon kartanoremontin ALV-maksujen yms. velvoitteiden laita, koska ylitti selvästi 8 500 euron rajan? Liekö verottaja selvitellyt? Viialainen kysyy Facebook-kommentissaan.

Oikeuden asiakirjojen mukaan Käiväräinen kertoi, ettei hänelle ollut edes maksettu sovittuja palkkioita. Näyttää siis siltä, että palkkaansa vaille jäänyt työmies oli haastettu oikeuteen ja tuomittu siellä maksamaan työnsä tilaajille.

Sekä Käiväräinen että Nekrasov ovat esittäneet tyytymättömyyttä tuomioon.

Oikeudenkäynnissä Nekrasovin todistajana esiintyi ministeri Hautala. Oikeus ei pitänyt hänen todisteluaan merkityksellisenä, eikä sitä ole tuomiossa mainintaa. Toki kehitysministerin pelkkä läsnäolo oikeussalissa oli iso juttu, jolla varmasti oli vaikutuksensa kaikkeen mitä salissa tapahtui.

Näyttääkin siltä, että huvilaremontin todellinen tilaaja oli Hautala. Olihan työn tekijä Käiväräinen yhteydessä vain Hautalan kanssa, kuten oikeudessa todisteina esitetyt "Käiväräisen sähköpostit Heidi Hautalalle" osoittavat.

Kyseessä ei ole ensimmäinen Multialan kartanoon liittyvä oikeusjuttu. Nekrasov on pyytänyt viranomaisia jo vuosia tutkimaan kartanoon kohdistunutta väitettyä ilkivaltaa.

Vaikuttaa selvästi siltä, että Käiväräinen koki joutuneensa kaltoin kohdelluksi Hautalan taholta: aluksi Hautala maksoi hänelle pimeästi, mutta sen jälkeen haastoi vielä miesystävänsä kautta oikeuteen, ja kehtasi tulla ministerin ominaisuudessa todistamaan köyhää suomalaista työmiestä vastaan. Loppu onkin historiaa: Käiväräinen kertoi lehdille Hautalan käyttäneen pimeää työvoimaa myös omassa kaupunkiasunnossaan.

Käiväräistä vastaan oikeudessa todisti myös Hautalan luottoystävä Mikael Storsjö, joka tuomittiin äskettäin vankeuteen laittoman maahantulon järjestämisestä. Störsjö tunnetaan myös islamistiterroristien propagandaa lietsovan Kavkaz Center -nettisivuston ylläpitäjänä. Venäjä pitää Storsjötä terroristina.

Hautalan pimeästi palkkaama siivooja, rouva Asman Amagova esiintyi hänkin todistajana. Mikael Storsjö tuomittiin vankeuteen juuri siitä, että hän toi laittomasti Suomeen Amagovan sukulaisia ja muita henkilöitä. Amagova todisti oikeudessa myös vankeuteen tuomitun Storsjön puolesta. Palkkioksi Amagova sai Hautalalta siivoustöitä. Oikeuden asiakirjojen mukaan Amagova siivosi myös Storsjön toimistoa."

http://suomitanaan.blogspot.fi/2013/03/totuus-heidi-hautalan-bisneksista.html

160

1942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 107107

      No voi herranen aika.
      Tästä ovi remontista ja siivouksesta taitaakin tulla todellinen sirkus.
      Kyse onkin paljon muusta kuin muutaman oven saranan asennuksesta.
      Ja taas vihreitä viedään.

      • VAROITUS!

        Älkää menkö ansaan. Kun tutkitte tarkemmin tuota blogia josta juttu on kopioitu, huomaatte, että se on venäläismielinen ja ilmeisesti Venäjän masinoimaa propagandaa. Siellä on mm. dosentti Bäckmania puolusteleva juttu ja kertomuksia siitä, kuinka Suomessa kaapataan venäläislapsia. Samoin siellä on Neuvostoliittoa ihailevia juttuja.


      • VAROITUS!
        VAROITUS! kirjoitti:

        Älkää menkö ansaan. Kun tutkitte tarkemmin tuota blogia josta juttu on kopioitu, huomaatte, että se on venäläismielinen ja ilmeisesti Venäjän masinoimaa propagandaa. Siellä on mm. dosentti Bäckmania puolusteleva juttu ja kertomuksia siitä, kuinka Suomessa kaapataan venäläislapsia. Samoin siellä on Neuvostoliittoa ihailevia juttuja.

        Samalta sivustolta poimittua:

        Venäjän ystävien klubi
        ST 21.2.2013 (Helsinki)

        Venäjän valtakunnallinen televisiokanava esitti länsimaisten ja venäläisten politiikan tutkijoiden arvioita Venäjän tulevaisuudesta. Yhdestä asiasta ollaan yksimielisiä: sekä lännessä että Venäjällä odotetaan Neuvostoliiton paluuta uuden Venäjän johtaman liittovaltion muodossa. Venäjä muodostaa ympärilleen liittovaltion 20-30 vuoden sisällä. Siihen kuuluvat ainakin Kirgisia, Uzbekistan, Valko-Venäjä, Armenia ja Tadzhikistan. Ukraina hajoaa kolmeen osaan (ks. oheinen kartta), itäinen osa liittyy Venäjään.
        http://suomitanaan.blogspot.fi/2013/02/venajan-ystavien-klubi_23.html


      • Kysyn vaan?
        VAROITUS! kirjoitti:

        Älkää menkö ansaan. Kun tutkitte tarkemmin tuota blogia josta juttu on kopioitu, huomaatte, että se on venäläismielinen ja ilmeisesti Venäjän masinoimaa propagandaa. Siellä on mm. dosentti Bäckmania puolusteleva juttu ja kertomuksia siitä, kuinka Suomessa kaapataan venäläislapsia. Samoin siellä on Neuvostoliittoa ihailevia juttuja.

        Koska elinkeinomisteri ryöstäjä rattijuoppo pahopinpitelijä Jan Vapaavuori kokoomuksesta erotetaan? Entä Perussuomalaisten lasten raiskaajat?


      • ero tulee
        Kysyn vaan? kirjoitti:

        Koska elinkeinomisteri ryöstäjä rattijuoppo pahopinpitelijä Jan Vapaavuori kokoomuksesta erotetaan? Entä Perussuomalaisten lasten raiskaajat?

        niinpä, tämän ministeri Hautalan on syytä erota tahi erotetaan, ei nauti enään kenenkään luottamusta..onpahan vaan panssarina muille suur rosvoille..


      • PunaViherVasurit
        ero tulee kirjoitti:

        niinpä, tämän ministeri Hautalan on syytä erota tahi erotetaan, ei nauti enään kenenkään luottamusta..onpahan vaan panssarina muille suur rosvoille..

        Naapurimaassamme Mona joutui eroamaan SUKLAAPATUKAN takia.

        Suomessa TIETYT ministerit ja kansanedustajat SAAVAT TEHDÄ MITÄ TAHANSA, kunhan edustavat "oikeaa" ideologiaa. "minä vain koitin auttaa mamua" plääplää.


      • metsävastaakun huu
        VAROITUS! kirjoitti:

        Samalta sivustolta poimittua:

        Venäjän ystävien klubi
        ST 21.2.2013 (Helsinki)

        Venäjän valtakunnallinen televisiokanava esitti länsimaisten ja venäläisten politiikan tutkijoiden arvioita Venäjän tulevaisuudesta. Yhdestä asiasta ollaan yksimielisiä: sekä lännessä että Venäjällä odotetaan Neuvostoliiton paluuta uuden Venäjän johtaman liittovaltion muodossa. Venäjä muodostaa ympärilleen liittovaltion 20-30 vuoden sisällä. Siihen kuuluvat ainakin Kirgisia, Uzbekistan, Valko-Venäjä, Armenia ja Tadzhikistan. Ukraina hajoaa kolmeen osaan (ks. oheinen kartta), itäinen osa liittyy Venäjään.
        http://suomitanaan.blogspot.fi/2013/02/venajan-ystavien-klubi_23.html

        Virarikollisuus rehottaa ja suomen hallitus myy joka päivä palan suomea kasvottomalle illuminatille.

        Älä hauku pikkupuuta vaan koko metsää

        http://anttalainen.com/suomi/index.html

        http://www.verkkomedia.org/

        http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=7&id=6188


      • tosiasiaa
        Kysyn vaan? kirjoitti:

        Koska elinkeinomisteri ryöstäjä rattijuoppo pahopinpitelijä Jan Vapaavuori kokoomuksesta erotetaan? Entä Perussuomalaisten lasten raiskaajat?

        Ei koskaan, koska kokoomus on nyt Jumalaa pilkkaavien rikollisten, homottajamamuttajien ja ryöstäjien klaani. Kokoomus on muita kunnioittamaton prätkäjengi. Kokoomuksen valtakaudella järjetäytyneet rikollisryhmät ja erityisesti prätkäjengien määrä on monikymmenkertaistunut maassamme. Kaikki muu elämä on mennyt alas. Se on kokoomuksen illuminaatin tapa aina ja ikuisesti. Illuminaatti koostuu vain ja ainoastaan saatananpalvojista.


      • piiperötiiperö
        VAROITUS! kirjoitti:

        Älkää menkö ansaan. Kun tutkitte tarkemmin tuota blogia josta juttu on kopioitu, huomaatte, että se on venäläismielinen ja ilmeisesti Venäjän masinoimaa propagandaa. Siellä on mm. dosentti Bäckmania puolusteleva juttu ja kertomuksia siitä, kuinka Suomessa kaapataan venäläislapsia. Samoin siellä on Neuvostoliittoa ihailevia juttuja.

        Herramunjeesus joo propagandaa on, Hautala linnaan, veronkiertävä viherpiiperö perkele, harmaan talouden oppisisko. Tuollaisia politiikkoja ei maamme kaipaa, ne jotka Hautalaa vielä uskaltavat ja KEHTAAVAT äänestää jatkossa ovat teköpyhiä perkeleitä niinkuin tuntuu vihreissä, de grönä, suurin osa olevan jo nyt.


      • Sivusto ei ylläri
        VAROITUS! kirjoitti:

        Älkää menkö ansaan. Kun tutkitte tarkemmin tuota blogia josta juttu on kopioitu, huomaatte, että se on venäläismielinen ja ilmeisesti Venäjän masinoimaa propagandaa. Siellä on mm. dosentti Bäckmania puolusteleva juttu ja kertomuksia siitä, kuinka Suomessa kaapataan venäläislapsia. Samoin siellä on Neuvostoliittoa ihailevia juttuja.

        No mutta sehän toki isänmaanpettäjä Putinin nuoleskelija ryssäpersuille käy ihan hyvin.


      • kaja52
        metsävastaakun huu kirjoitti:

        Virarikollisuus rehottaa ja suomen hallitus myy joka päivä palan suomea kasvottomalle illuminatille.

        Älä hauku pikkupuuta vaan koko metsää

        http://anttalainen.com/suomi/index.html

        http://www.verkkomedia.org/

        http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=7&id=6188

        Arviosat kansanedustajat ja kansa

        Minä Jyrki Ensimmäinen Hölmö. Teidän pääministerinne, Öittenne valo, Kanskunnan Vapahtaja, Siilinjärven lahja Suomen kansalle, Niskalenkkien Kuningas, Hellaan Kansan Pelastaja, Yms, Yms.

        Haluan todeta viimeaikaiseen poliittiseen keskusteluun liittyen. Jos Minä, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, teidän hallitsijanne, tilaan ilman kilpailutusta akateemiselta unelmoijalta kirjan, niin se kuuluu teidän maksaa mukisematta. Sellaiset väitteet että tässä olisi jotain Hyvä Veli korruptiota teidän on syytä unohtaa heti. Tämä tilaaminen oli pelkästään tyhmyydestä johtuvaa.

        Missään kohtaa Suomen lakeja ei sanota että pääministerin pitää olla täysijärkinen. Joten teidän on tyytyminen minun, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, toimintaan. Jos te vielä ilmaisette tyytymättömyytenne minua, Kansakunnan Vapahtajaa kohtaan, saatan teidät hirveään tilanteeseen. Itken, potkin pieren ja raivoan. Mutta en missään tapauksessa eroa. Koska ettehän te voi tulla toimeen ilman Öittenne Valoa, Niskalenkkien Kuningasta, Hellaan Kansan Pelastajaa.

        Minun, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, hallituksen ministereitä ei saa myöskään millään tavalla arvostella. Tekivätpä he mitä tahansa, niin he ovat teidän yläpuolellanne, tyhmä rahvas, ja heidän toimiaan tulee teidän ahkerasti kiittää ja toreilla ja turuilla heidän viisauttaan ylistää. Näin olen minä, teidän Pääministerinne päättänyt.

        Sellaiset vaatimukset että muualla länsimaailmassa ovat ministerit eronneet pienemmistäkin syistä kuin nyt Ministeri Hautala, ovat perusteettomia. Suomihan kuuluu EU:ssa politiikkojen suojeluohjelmaan, jossa määritellään että poliitikkoa ei saa vaatia eroamaan millään perusteella. Olen itse, minä Jyrki Ensimmäinen Hölmö, allekirjoittanut ainoana EU valtiona tämän säädöksen.
        Tällainen poliittinen toiminta lähentää meitä kunnioitettuun naapurivaltioon Pohjois Koreaan. Ja se on meille kaupallisesti hyvin tärkeää.

        Lisäksi haluan, minä Jyrki Ensimmäinen Hölmö, asettaa kyseenalaiseksi maamme kuulumisen länsimaisen demokratia piiriin. Eihän meillä ole kuin hieman maarajaa Ruotsin ja Norjan kanssa. Muut länteenpäin liittyvät rajat ovat kaukana merten takana.
        Sitä vastoin meillä on hyvin pitkä maaraja Venäjän kanssa, eikä se kuulu länsimaisen demokratian piiriin. Jotenka kiellän ministerierojen vaatimisen länsimaisen demokratian perusteella.
        Minä, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, kiellän. Uskokaa minua suurten luonnonmullistusten uhalla. Ellette usko niin ensi viikolla, maaliskuun loppuosalla sataa lunta. Se olkoon teidän tyhmien rangaistuksena.

        Koko minun, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, hallitus on hyvin homo geeninen. Olemme saanet tehtyä jo monta hyvää lakiesitystä koskien homojen asemaa Suomessa. Eikö tämä osoita teille tolloille, kiittämättömille arvostelijoille, että hallitus on hyvin homo geeninen ja toimiva.

        Kun te arvostelette avustustenjako automaattia, valtionvarainministeri Jutta Urpilaista, rahojen antamisesta etelä Euroopan maille, unohdatte että minä Jyrki Ensimmäinen Hölmö olen suunnitellut jatkavani poliittista toimintaa EU:n piirissä. Olen ajatellut pyrkiä EU:n kuninkaaksi. Siihen asemaan pääsemiseksi tarvitaan paljon rahaa. Jonka te tollot olette velvoitetut antamaan. Sehän on vain kunniaksi teille että pienestä Suomesta valitaan koko Euroopan kuningas. Sitäkään te tyhmyrit ette ymmärrä.

        Se väite että Kyproksen tukimiljardit menevät rikkaille venäläisille on vastoin meidän taloudellisia intressejä. Rahat saatuaan he tulevat sitten lomalle Suomeen ja me saamme tukirahamme sitä kautta takaisin. Tätä te tyhmät ette ole huomioineet.
        Rahanpesuako muka siellä. Viimeksi kun minä, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, kävin Kyproksella ostoksilla, niin kaikki rahat joita koskettelin olivat kuivia. Jos ne olisivat pestyjä niin varmasti sinne joukkoon olisi joku kostea seteli joutunut. Jotenka minä, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, teidän pääministerinne, kiellän kaikki vihjailut siitä että Kyproksella pestäisiin rahaa.

        Tälläkin hetkellä Jutta Urpilainen on Brysselissä, maailman navassa, päätösten temppelissä, varmistamassa että suomalainen veronmaksaja tukee minun, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, pyrkimystä Euroopan kuninkaaksi. Toivotan hänelle menestystä tässä vaativassa tehtävässä. Muistaisi vain ettei nyt pelata omilla, vaan kansan rahoilla, minun hyväkseni. Joten pannaan raha haisemaan. Minun edukseni.


        Tämän minä, Jyrki Ensimmäinen Hölmö, teidän pääministerinne olen halunnut saattaa teille tiedoksi. Ja uskon että kokoomus,demarit, kristilliset, vasurit,och svenska talade bättre folk, tulevat tukemaan minua näissä asioissa. Kuten ovat tukeneet tähänkin asti. Välittämättä tyhmän rahvaan, ja muitten puolueitten kritiikistä. Luotan siihen että Hölmöys lopulta voittaa.


        Pääministeri
        Jyrki Ensimmäinen Hölmö
        Öittenne Valo
        Kansakunnan Vapahtaja
        Siilinjärven lahja Suomen kansalle
        Niskalenkkien Kuningas
        Hellaan Kansan Pelastaja
        Yms
        Yms


        Jakelu
        Ministerit
        Kansanedustajat
        Yritysjohtajat
        Pienemmät kihot
        Tyhmä rahvas


      • käsi sydämmelle
        VAROITUS! kirjoitti:

        Älkää menkö ansaan. Kun tutkitte tarkemmin tuota blogia josta juttu on kopioitu, huomaatte, että se on venäläismielinen ja ilmeisesti Venäjän masinoimaa propagandaa. Siellä on mm. dosentti Bäckmania puolusteleva juttu ja kertomuksia siitä, kuinka Suomessa kaapataan venäläislapsia. Samoin siellä on Neuvostoliittoa ihailevia juttuja.

        nosto.itse hankivat itselleen ikävyyksiä.Luulis tietävän seuraukset.


    • HYVIN TYYPILLISTÄ

      VIHERVASEMMKISTOLAISUUTTA !!!

      EN IHMETTELE YHTÄÄN , ETTÄ KUPPAKUPLAT alkaa poksahella, koska vihreät ovat aina olleet KAKSNAAMASIA huijareita !!!

      Siitä kertoo tarkalleen heidän homomyönteisyytensä, ja susien lisääminen !!!

      HEHÄN OVAT TÄYSIN SEKOPÄISTÄ

      • Ne vihreet

        Joista huudat, on Kokoomuksen puisto osasto ja siellä taustalla taitaa olla isoja oikeistolaisia jopa >USA:sta ja EU:sta johdettuja kuvioita.


    • ne haisee

      Miksi vihreä puolue on tullut isoksi vitsiksi ajattelevien keskuudessa? Luomuruoka on todettu huijaukseksi, Ydinvoima Fukushimasta huolimatta ainoaksi vihreäksi energian muodoksi.

    • 43.000 e PIMEESTKÖ?

      "Pienestä urakasta ei tehty mitään kirjallista sopimusta. Remonttimies sai työn teettäjältä noin 43 000 euron edestä korvausta työstä ja tarvikkeista. Oikeuden pöytäkirjoista ei ilmene, tehtiinkö työt "kuitilla" vai ilman."

      "Hautala kävi e-mail-kirjeenvaihtoa remonttimiehen kanssa."

      "Työmaalla toimi myös jonkinlaisena neuvottelijana tai työnjohtajana liikemies Mikael Storsjö, joka tunnetaan tsetseenipakolaisten ystävänä."

      Jaa että sellasta peliä?!!!!

      • Voi taivas!!!!!!

        Vieläköhän se akka ilkee näyttää naamaansa eduskunnassa?


      • hometta nurkissa

        tsetseenejä käy sääliksi, Venäjä miehittää niiden maata ja nyt tsetseeneitä, jotka vastustavat miehittäjää nimitellään terroristeiksi omalla maallaan.....näin toimii venäläinen mafia!
        en usko että tsetseenit ovat tänne tuomassa islminuskoaan vaan haluavat oikeesti turvapaikkaa....heitä vainotaan venäläisten toimesta kotimaassaan rankasti......muuten Hautala vastatkoon jutuistaan ja joutuisaan....vihreät ovat turhin puolue minkä tiedän...ne on vasemmistolaisia kaiken homouden, lesbouden ja sensellaisen turhuuden äänenkannattajia!


      • Ei sääliä
        hometta nurkissa kirjoitti:

        tsetseenejä käy sääliksi, Venäjä miehittää niiden maata ja nyt tsetseeneitä, jotka vastustavat miehittäjää nimitellään terroristeiksi omalla maallaan.....näin toimii venäläinen mafia!
        en usko että tsetseenit ovat tänne tuomassa islminuskoaan vaan haluavat oikeesti turvapaikkaa....heitä vainotaan venäläisten toimesta kotimaassaan rankasti......muuten Hautala vastatkoon jutuistaan ja joutuisaan....vihreät ovat turhin puolue minkä tiedän...ne on vasemmistolaisia kaiken homouden, lesbouden ja sensellaisen turhuuden äänenkannattajia!

        Jos kuka tahansa paskantaa kaivoon niin hänet on tavattaessa laitettava kaivon siivoukseen .

        Musijakit on aina kova paskomaan ja heitähän nuo Tetseeni juuri ovat .


      • 7tuyiguhoji
        hometta nurkissa kirjoitti:

        tsetseenejä käy sääliksi, Venäjä miehittää niiden maata ja nyt tsetseeneitä, jotka vastustavat miehittäjää nimitellään terroristeiksi omalla maallaan.....näin toimii venäläinen mafia!
        en usko että tsetseenit ovat tänne tuomassa islminuskoaan vaan haluavat oikeesti turvapaikkaa....heitä vainotaan venäläisten toimesta kotimaassaan rankasti......muuten Hautala vastatkoon jutuistaan ja joutuisaan....vihreät ovat turhin puolue minkä tiedän...ne on vasemmistolaisia kaiken homouden, lesbouden ja sensellaisen turhuuden äänenkannattajia!

        Itse asiassa suurin osa tsetseenejä äänesti olla osa Venäjää.

        Asiasta eri mieltä olevasta porukasta löydät juttua hakusanoilla chechen mafia


      • venäjä terrorisoi
        7tuyiguhoji kirjoitti:

        Itse asiassa suurin osa tsetseenejä äänesti olla osa Venäjää.

        Asiasta eri mieltä olevasta porukasta löydät juttua hakusanoilla chechen mafia

        Saahan sitä sanoa, että suurin osa äänesti Venäjää, Venäjän tiltujen tapa toimia on juuri noin.....tiedotetaan väärin ja valehdellaan enimmäkseen.....totuus on heille vierasta! En ikinä usko juttujasi, miksi toimittaja Anna Politkovskaja tapettiin?! Venäjä perusti nukkehallituksensa Tsetseniaan ja joka sitä nousi vastustamaan "katosi", mustat autot veivät oikkupojat kaduilta ja äidit itkivät lapsiaa, eikä heitä enää ollut! Tämä on totuus, sinä olet vain venäläisen henkisen mafianuhri! Venäjä lähteköön Tsetseniasta heti!


      • Olet vain
        venäjä terrorisoi kirjoitti:

        Saahan sitä sanoa, että suurin osa äänesti Venäjää, Venäjän tiltujen tapa toimia on juuri noin.....tiedotetaan väärin ja valehdellaan enimmäkseen.....totuus on heille vierasta! En ikinä usko juttujasi, miksi toimittaja Anna Politkovskaja tapettiin?! Venäjä perusti nukkehallituksensa Tsetseniaan ja joka sitä nousi vastustamaan "katosi", mustat autot veivät oikkupojat kaduilta ja äidit itkivät lapsiaa, eikä heitä enää ollut! Tämä on totuus, sinä olet vain venäläisen henkisen mafianuhri! Venäjä lähteköön Tsetseniasta heti!

        Mennyt läntisen valtamedian vedätykseen, Tsetseenit olivat muuten venäläisten mukana Georgiassakin sotimassa, todella pätevää ja osaavaa porukkaa siinä asiassa Shaakasvilin sotilaat saivat melkoista kyytiä tshetseeneiltä.


      • göönä gröönä

        HAUTALA LINNAAN HAUTALA LINNAAN, ei siis presidentin vaan enneminkin sörkän tapaiseen kurinpitolaitokseen.


      • entä sitten..
        Voi taivas!!!!!! kirjoitti:

        Vieläköhän se akka ilkee näyttää naamaansa eduskunnassa?

        Miten kokoomuslainen ryöstäjä, pahoinpitelijä, rattijuoppo Kataisen nimittämä ministeri Jan vapaavuori kehtaa näyttää naamaansa missään?


    • mitäköhän muuta

      tuosta vielä selviää ?

    • kaliffitutka

      Kuka pitää nykyisiä "vihreitä" vihreinä? Vähemmistöjen oikeudet ovat positiivinen asia, luonnon, eli tulevaisuuden suojelu on positiivinen asia (vai onko joku sitä mieltä että lapsillamme ei tule olla tulevaisuutta...?). Vihreät ovat vallasta sekaisin, eivätkä ole valitettavasti olleet vaihtoehto enää aikoihin, kuten eivät muutkaan poliittiset ryhmittymät. Ikävää mutta totta.

    • Ei-Verollinnen

      Harmaat (ent. vihreät) näyttävät todellista toimintaansa.

      • noohh

        Paskanruskeat (ent. persut) eivät taas näytä saavan mitään aikaiseksi.


      • Anonyymi
        noohh kirjoitti:

        Paskanruskeat (ent. persut) eivät taas näytä saavan mitään aikaiseksi.

        Etkö tiedä että kun sekoittaa vihreät ja punaiset, siitä tulee paskanruskeaa? Eli turhaan syytät persuja. Vihervasemmisto on se paskanruskea - näkyy ajattelussa ja teoissa, jotka ovat pitkälti pelkkää saastaaa ja haitallista valtion kannalta.


    • Pokka pitää?

      Mitenkähän sen pokka on pitäny kun se on sielä harmaan talouden talouden työryhmässä miettiny että miten estää raksahommissa pimeetä työn teettämistä ja nauranu partaansa sitä että se ite ainaki tietää miten teettää pimeesti hommia?!!

      Ei siinä paljoo verottajan veronumerot ja niiden tarkastamiset auta, näköjään.

      Noh, se voi ainaki polleena sanoo että se on harmaan talouden asiantuntija, kirjaimellisesti...

      • Moraali on löyhä Hautalalla kun 07 itse toiselle komentoinut "Jos on ajateltu, että siirretään rahaa yksityiselle henkilölle, niin silloin nimenomaan työn teettäjä on vastuussa veroista ja eläkkeistä." ja sitten pari vuotta jälkeen päin itse pyyhkii sillä persettä ja esittää dementia potilasta.
        Kuititta se on iso remontikin teetetty ja tiedetty ettei tekijä ole yrittäjä eli kierretty veroja ja sen jo todistaa tuo Hautalan oma ohje 2007 vuodelta. Miettikääpä paljonko tuo 43000 olisi ollut verollisena.

        Todella ihmetyttää että kehtaa esiintyä enää ministerinä ja eniten ihmetyttää että muut antavat jatkaa. Taitaa olla samoja remontti korjauksia muillakin ministereillä.


      • vihree ministeri
        Sinappisilmä kirjoitti:

        Moraali on löyhä Hautalalla kun 07 itse toiselle komentoinut "Jos on ajateltu, että siirretään rahaa yksityiselle henkilölle, niin silloin nimenomaan työn teettäjä on vastuussa veroista ja eläkkeistä." ja sitten pari vuotta jälkeen päin itse pyyhkii sillä persettä ja esittää dementia potilasta.
        Kuititta se on iso remontikin teetetty ja tiedetty ettei tekijä ole yrittäjä eli kierretty veroja ja sen jo todistaa tuo Hautalan oma ohje 2007 vuodelta. Miettikääpä paljonko tuo 43000 olisi ollut verollisena.

        Todella ihmetyttää että kehtaa esiintyä enää ministerinä ja eniten ihmetyttää että muut antavat jatkaa. Taitaa olla samoja remontti korjauksia muillakin ministereillä.

        Harmaat De Grå saisi ottaa puolueena vastuun edustajansa tekemisistä tai ainakin osoittaa ovea edustajalleen joka moista menee tekemään, lievästi naurattaa kuinka Halla-Ahon ja kumppaneiden lapsellisista kirjoituksista tuli aikoinaan kohu ja vaadittiin eroa ja nyt ministeri kiertää veroja mitä suurimmassa määrin ja kohauttaa olkapäitään että no olenhan vain ihminen. Eli kaikki jotka " ovat vain ihmisiä" saavat kiertää veroja? He saavat rikkoa lakia ilman seuraamuksia? Maahanmuuttajan palkkaaminen laittomasti on hyväksyttävää sillä autan sillä maahanmuuttajaa? Eli lain rikkominen on siis ok? Perkele tämän jos olisin tiennyt olisin huijannut pimeästi jo satoja tuhansia.
        Kiitos sinulle ministeri Hautala, jos kiinni jään niin oikeudessa otan sinut puolesta puhujaksi. De Grå...


    • 15.000 e/kk palkkaa

      Hassuinta on että veronmaksajat maksavat Hautalan palkan eli pitkälle toistaymmentä tuhatta euroa joka kuukausi.

      Hän ei itse tuota penniäkään tuosta summasta vaan monta duunaria joutuu hikihatussa painaan pitkää päivää maksaakseen palkastaan hirveet verot, jotta ministereiden palkat pystytään maksamaan.

      Siitä huolimatta Hautala koittaa KIERTÄÄ VEROJEN MAKSAMISEN vaikka niillä MAKSETTAISIIN HÄNEN OMA PALKKANSA?!

      • Sillä akalla on

        myös valtion luottokortti eikä sen tarvitse sen käyttöä erityisen tarkasti selvitellä.


      • Tarkastaja....
        Sillä akalla on kirjoitti:

        myös valtion luottokortti eikä sen tarvitse sen käyttöä erityisen tarkasti selvitellä.

        Miten Mona Sahlin käyttikään valtion luottokorttia?


      • visa vinkumaan
        Tarkastaja.... kirjoitti:

        Miten Mona Sahlin käyttikään valtion luottokorttia?

        Mona Sahlin oli ruotsalainen demari joka osti lastenvaippansakkin valtionluottokortilla!


    • Mutta Kataisen

      mielestä ei ole syytä erottaa eikä luottamus ole mennyt vaikka takuulla on tietoinen kaikista asiaan liittyvistä yksityiskohdista.

      • pimeät markkinat

        veikkaan että Kataisella itsellään on myös pimeitä hommia teetettynä ja sen vuoksi ei ole heittämässä ensimmäistä kiveä, se koira kalahtaa johon kalikka vilahtaa.


    • Sama meno itelläkin?

      Heidi Hautalan mielestä "väärinkäytökset kuuluvat kehitysavun luonteeseen ja ne pitää hyväksyä" ?!!!

      No nyt ymmärrän miksi hänen on ollut niin helppoa hyväksyä jopa KYMMENIEN MILJOONIEN VÄÄRINKÄYTÖKSET...Ilmeisesti hän on sitä mieltä että harmaantaloudenkin ""väärinkäytökset kuuluvat talouden luonteeseen ja ne pitää hyväksyä" Ok. kunhan ne sitten hyväksytään KAIKKIEN KOHDALLA!

      Ulkoministeriön tietoon tulee vuosittain kymmenen miljoonan euron edestä kehitysavun väärinkäytöksiä, kertoo Helsingin Sanomat.

      Nämä ilmenevät ministeriön omassa valvonnassa ja tarkastuksissa. Rahaa on yleensä joko käytetty muuhun kuin sovittuun tai sitä on pantu omaan taskuun.

      Esimerkiksi osalla somalitaustaisista järjestöistä on lehden mukaan ollut puutteita kirjanpidossa. Hankkeiden kuitteja on voinut puuttua kokonaan. Järjestöt kuitenkin kiistävät, että rahoja olisi käytetty väärin. Somalia on maailman korruptoituneimpia maita.

      Pukki kaalimaan vartijana?

    • Takapiru...

      Muitakin maksuja mennyt pitkäksi, ja maksettu sitten osissa velkomisen jälkeen takapirun toimesta.

    • tod tod

      jaha, homma alkaa selvitä "nimetön remonttimies"/ veronkiertäjä on siis Keijo Käiväräinen, esiintynyt yittäjänä ja tehnyt kelvotonta työtä.

      Homma on päivän selvä koska on oikeudessakin rikolliseksi tuomittu.


      On syytä tarkastaa kuuluuko yritys kaupparekisteriin verovelvollisten joukkoon, muuten jää kotitalousvähennys saamatta. ilmeisesti vähennystä ei ole hyväksytty ja 16000 on jäänyt saamatta epärehellisen yrittäjän taki.

      linnaan pitäisi tuollaiset pimeän busineksen pyörittäjä käiväräiset laittaa.

      • TARKASTUSVELVOLLISUS

        "esiintynyt yittäjänä"

        OSTAJAN on VELVOLLISUUS TARKASTAA onko raksamies TODELLAKIN YRITTÄJÄ!

        Oma vika jollei viitsi tarkistaa ja maksaa pimeänä!!!


      • tod tod
        TARKASTUSVELVOLLISUS kirjoitti:

        "esiintynyt yittäjänä"

        OSTAJAN on VELVOLLISUUS TARKASTAA onko raksamies TODELLAKIN YRITTÄJÄ!

        Oma vika jollei viitsi tarkistaa ja maksaa pimeänä!!!

        Väärin meni poika, ostajan ei ole velvollisuutta tarkastaa yhtään mitään, ainoastaan jos haluaa varmistaa saako kotitalousvähennystä.

        Älä huutele tänne jos et mitään tiedä asioista.


      • Oma vika!
        tod tod kirjoitti:

        Väärin meni poika, ostajan ei ole velvollisuutta tarkastaa yhtään mitään, ainoastaan jos haluaa varmistaa saako kotitalousvähennystä.

        Älä huutele tänne jos et mitään tiedä asioista.

        No jollei viitti tarkistaa ja MAKSAA PIMEESTI niin on turha tulla jälkeenpäin poraamaan ettei muka tiänny...

        Verottaja ohjeistaa:

        "Muistathan tarkistaa ennen sopimuksen tekemistä, että yritys/yrittäjä kuuluu ennakkoperintärekisteriin. Jos sinulla on jatkuva sopimus yrityksen kanssa (esim. siivouspalvelut), tarkista ennakkoperintärekisterin voimassaolo ennen ensimmäisen laskun maksua vuoden vaihtumisen jälkeen."


      • tod tod
        Oma vika! kirjoitti:

        No jollei viitti tarkistaa ja MAKSAA PIMEESTI niin on turha tulla jälkeenpäin poraamaan ettei muka tiänny...

        Verottaja ohjeistaa:

        "Muistathan tarkistaa ennen sopimuksen tekemistä, että yritys/yrittäjä kuuluu ennakkoperintärekisteriin. Jos sinulla on jatkuva sopimus yrityksen kanssa (esim. siivouspalvelut), tarkista ennakkoperintärekisterin voimassaolo ennen ensimmäisen laskun maksua vuoden vaihtumisen jälkeen."

        joopajoo mutta ei ole pakko tarkistaa pöljä ja todellakin voi oikeudessa periä saataviaan, onhan kysessä huijaus (yrittäjänä esiintyminen).

        Pimeesti maksaminen on suhteellinen käsite, ymmärrätkö, yleensä maksetaan se mitä yrittäjä pyytää ja siitä saa kuitin. Kuittia ei tarvitse liittää veroilmoitukseen, verottaja tarkistaa yrittäjän taustat ja hyväksyy tai ei hyväksy kotitalousvähennystä. kuitti on säilytettävä kyllä mikäli tarvetta sen esittämiseen myöhemmin on.

        Huom! Yrittäjä voi jättää tapauksen kirjanpidon ulkopuolelle vaikka kuitin kirjoittaisikin, siis tehdä pimeästi jos olettaa ettei esim pienestä summasta asiakas hae kotitalousvähennystä, eikä siis kiinnijäämisriskiä verottajan taholta ole.


      • MaMusiivoojat
        Oma vika! kirjoitti:

        No jollei viitti tarkistaa ja MAKSAA PIMEESTI niin on turha tulla jälkeenpäin poraamaan ettei muka tiänny...

        Verottaja ohjeistaa:

        "Muistathan tarkistaa ennen sopimuksen tekemistä, että yritys/yrittäjä kuuluu ennakkoperintärekisteriin. Jos sinulla on jatkuva sopimus yrityksen kanssa (esim. siivouspalvelut), tarkista ennakkoperintärekisterin voimassaolo ennen ensimmäisen laskun maksua vuoden vaihtumisen jälkeen."

        Ei ollu taidettu siivoojaltakaan tarkistaa y-tunnuksia, vai?


      • SeliSeli ei auta
        tod tod kirjoitti:

        joopajoo mutta ei ole pakko tarkistaa pöljä ja todellakin voi oikeudessa periä saataviaan, onhan kysessä huijaus (yrittäjänä esiintyminen).

        Pimeesti maksaminen on suhteellinen käsite, ymmärrätkö, yleensä maksetaan se mitä yrittäjä pyytää ja siitä saa kuitin. Kuittia ei tarvitse liittää veroilmoitukseen, verottaja tarkistaa yrittäjän taustat ja hyväksyy tai ei hyväksy kotitalousvähennystä. kuitti on säilytettävä kyllä mikäli tarvetta sen esittämiseen myöhemmin on.

        Huom! Yrittäjä voi jättää tapauksen kirjanpidon ulkopuolelle vaikka kuitin kirjoittaisikin, siis tehdä pimeästi jos olettaa ettei esim pienestä summasta asiakas hae kotitalousvähennystä, eikä siis kiinnijäämisriskiä verottajan taholta ole.

        Ei kai oo ihan pakko tehdä mitään muutakaan kun kuolla.

        Ihminen vastaa omista teoistaan, jollei viitti tarkastaa niin sitten vastaa siitä.

        Suomen laki määrää että vaikkei olisi tietoinen jostain laista, niin siihen "ettei tiänny" ei voi vedota. Tai voi tietty vedota muttei sillä ole mitään merkitystä tuomion kannalta.

        Ainakun joku laki tulee voimaan, oletetaan että jokaisen suomalaisen tulee se tuntea.

        Naurettavaa että kun sitä vaaditaan joka tavikselta ja spudeltakin niin ministeriltä joka nimenomaan käsittelee juuri niitä asioita, ei vaadittaisi?!!


      • tod tod
        SeliSeli ei auta kirjoitti:

        Ei kai oo ihan pakko tehdä mitään muutakaan kun kuolla.

        Ihminen vastaa omista teoistaan, jollei viitti tarkastaa niin sitten vastaa siitä.

        Suomen laki määrää että vaikkei olisi tietoinen jostain laista, niin siihen "ettei tiänny" ei voi vedota. Tai voi tietty vedota muttei sillä ole mitään merkitystä tuomion kannalta.

        Ainakun joku laki tulee voimaan, oletetaan että jokaisen suomalaisen tulee se tuntea.

        Naurettavaa että kun sitä vaaditaan joka tavikselta ja spudeltakin niin ministeriltä joka nimenomaan käsittelee juuri niitä asioita, ei vaadittaisi?!!

        olet näköjään vähän simppeli, ei tilaajan tarvitse mitään tietää, vaan kyseisen yrittäjän. Eri asia on jos tekee omalle verokirjalle, mutta siitä on ilmoitettava työn teettäjälle.
        Jos joku tekee pimeästi on se tekijän ongelma, ei teettäjän. Laki nimenomaan rankaisee tekijää, jos et ole sattunut tietämään.


      • Seli Seli
        tod tod kirjoitti:

        olet näköjään vähän simppeli, ei tilaajan tarvitse mitään tietää, vaan kyseisen yrittäjän. Eri asia on jos tekee omalle verokirjalle, mutta siitä on ilmoitettava työn teettäjälle.
        Jos joku tekee pimeästi on se tekijän ongelma, ei teettäjän. Laki nimenomaan rankaisee tekijää, jos et ole sattunut tietämään.

        No mistä sä tiedät onko joku yrittäjä vai ihan vaan tavis yksityishenkilö, jollet sä kysy mitään etkä tarkasta mitään?

        On aivan täysin eri asia teettää remonttia YKSITYIShenkilöllä kuin yrityksellä.

        Oli kuulema tietoinen että remonttiremppaaja on ykstyishenkilö.


      • tod tod
        Seli Seli kirjoitti:

        No mistä sä tiedät onko joku yrittäjä vai ihan vaan tavis yksityishenkilö, jollet sä kysy mitään etkä tarkasta mitään?

        On aivan täysin eri asia teettää remonttia YKSITYIShenkilöllä kuin yrityksellä.

        Oli kuulema tietoinen että remonttiremppaaja on ykstyishenkilö.

        "Oli kuulema tietoinen että remonttiremppaaja on ykstyishenkilö"


        ??? sekoitat asiat, nyt on kyseessä avaajan esittämä kartanoremontti. Siellä lukee jonkun arvailuja, oletuksia "vaikuttaa siltä että" jne, ei edes tiedä kuka oli maksaja, tilaaja oli se venäläinen todennäköisesti, huom! todennäköisesti, ei varmasti.

        Spekulointia siis.


      • ORJA SIIVOOJA?
        tod tod kirjoitti:

        "Oli kuulema tietoinen että remonttiremppaaja on ykstyishenkilö"


        ??? sekoitat asiat, nyt on kyseessä avaajan esittämä kartanoremontti. Siellä lukee jonkun arvailuja, oletuksia "vaikuttaa siltä että" jne, ei edes tiedä kuka oli maksaja, tilaaja oli se venäläinen todennäköisesti, huom! todennäköisesti, ei varmasti.

        Spekulointia siis.

        Ei vaan nimenomaan sen oman kodin oviremppa oli kysyny "ootko yrittäjä" johon oli kerrottu ETTEI ole ja silti maksoi pimeesti.

        Ja entäs se siivooja?

        MIten sä koitat selitellä jonkun pakolaisen käyttämistä pimeenä siivoojana?

        Ai niin "mää vaan koitin auttaa mamua". Just, no sama selitys varmaa kelpaa sitten niilläkin mamuravintoloilla jotka saa syytteen "ORJATYÖVOIMAN" käytöstä?

        Koittikko nekin vaan auttaa mamuja kun teetti niillä pimeesti hommia?!!


      • tod tod
        ORJA SIIVOOJA? kirjoitti:

        Ei vaan nimenomaan sen oman kodin oviremppa oli kysyny "ootko yrittäjä" johon oli kerrottu ETTEI ole ja silti maksoi pimeesti.

        Ja entäs se siivooja?

        MIten sä koitat selitellä jonkun pakolaisen käyttämistä pimeenä siivoojana?

        Ai niin "mää vaan koitin auttaa mamua". Just, no sama selitys varmaa kelpaa sitten niilläkin mamuravintoloilla jotka saa syytteen "ORJATYÖVOIMAN" käytöstä?

        Koittikko nekin vaan auttaa mamuja kun teetti niillä pimeesti hommia?!!

        eiköhän tuo ole sama jeppe joka esiintyi yrittäjän kartanoremontissa, joten turha siitä on enempiä johtopäätöksiä tehdä. tietysti se kostoksi esittää vaikka mitä kun hävisi oikeusjutun. luulen vaan että kostoretki poikii kyseiselle yrittäjälle vielä lisää ongelmia, kunhan asiaa penkovat.

        Siivoojan suhteen olet oikeassa, pimeitä "siivoojia" on Suomi pullollaan. todennäköisesti sinäkin olet pimeä siivooja jutuista päätellen. 5 kertaa käynyt remppajälkiä siivoomassa, ehkä siis 5 tuntia, hui kauheeta.


      • TUNNUSTI RIKOKSEN
        tod tod kirjoitti:

        eiköhän tuo ole sama jeppe joka esiintyi yrittäjän kartanoremontissa, joten turha siitä on enempiä johtopäätöksiä tehdä. tietysti se kostoksi esittää vaikka mitä kun hävisi oikeusjutun. luulen vaan että kostoretki poikii kyseiselle yrittäjälle vielä lisää ongelmia, kunhan asiaa penkovat.

        Siivoojan suhteen olet oikeassa, pimeitä "siivoojia" on Suomi pullollaan. todennäköisesti sinäkin olet pimeä siivooja jutuista päätellen. 5 kertaa käynyt remppajälkiä siivoomassa, ehkä siis 5 tuntia, hui kauheeta.

        Hautalahan TUNNUSTI maksaneensa PIMEESTI sille. Ei sillä ole mitään merkitystä kertoiko joku TOTUUDEN minkä syyn takia tahansa.


      • tod tod
        TUNNUSTI RIKOKSEN kirjoitti:

        Hautalahan TUNNUSTI maksaneensa PIMEESTI sille. Ei sillä ole mitään merkitystä kertoiko joku TOTUUDEN minkä syyn takia tahansa.

        pimeesti maksoi yrittäjälle? kuules se on yrittäjän häpeä, ei maksajan. maksaja ei tee pimeää työtä, vaan tekijä: ilmeisesti et ole koskaan töitä tehnyt.

        Siivooja on eri juttu, mutta siinäkin on myös siivoojan vastuu jos on pimeää työtä tietoisesti tehnyt.

        Jos jäät kiinni pimeästä työstä, maksat verot saamastasi palkasta sanktiot. teettäjä joutuu maksamaan lakisääteiset maksut, siis ne maksut jotka Hautala aikoo maksaa jälkikäteen.


      • Älä jauha PASKAA
        tod tod kirjoitti:

        pimeesti maksoi yrittäjälle? kuules se on yrittäjän häpeä, ei maksajan. maksaja ei tee pimeää työtä, vaan tekijä: ilmeisesti et ole koskaan töitä tehnyt.

        Siivooja on eri juttu, mutta siinäkin on myös siivoojan vastuu jos on pimeää työtä tietoisesti tehnyt.

        Jos jäät kiinni pimeästä työstä, maksat verot saamastasi palkasta sanktiot. teettäjä joutuu maksamaan lakisääteiset maksut, siis ne maksut jotka Hautala aikoo maksaa jälkikäteen.

        Selvä seuraavan kerran kun joku teettää jollain pimeesti duunia, niin riittää kun sanoo että "vihreiden edustaja *tod tod* kertoi etten ole tehnyt mitään väärin eikä minun tule saada siitä rangaistusta", luuletko todellakin että niin se menee?

        Siinä tapauksessa olet harvinaisen typerä, naivi, lapsellinen ja yksinkertainen.


      • tod tod
        Älä jauha PASKAA kirjoitti:

        Selvä seuraavan kerran kun joku teettää jollain pimeesti duunia, niin riittää kun sanoo että "vihreiden edustaja *tod tod* kertoi etten ole tehnyt mitään väärin eikä minun tule saada siitä rangaistusta", luuletko todellakin että niin se menee?

        Siinä tapauksessa olet harvinaisen typerä, naivi, lapsellinen ja yksinkertainen.

        johan meni tyypiltä hermo, noh en ihmettele noin vähäisellä älyn määrällä kun on varustettu.

        Kerroin jo että siivooja on eri juttu, mutta yrittäjän toimet ovat yrittäjän vastuulla, ei yksityishenkilön joka työn tai palveln/tuotteen ostaa.

        Jos sinulle raukalle on lusikalla annettu, ei voi kauhalla tietenkään vaatia, tosin sinulta ei edes sillä lusikalla.


      • €€€€€€€
        TUNNUSTI RIKOKSEN kirjoitti:

        Hautalahan TUNNUSTI maksaneensa PIMEESTI sille. Ei sillä ole mitään merkitystä kertoiko joku TOTUUDEN minkä syyn takia tahansa.

        verot pois


      • "FASISMIA" kaikki?
        tod tod kirjoitti:

        johan meni tyypiltä hermo, noh en ihmettele noin vähäisellä älyn määrällä kun on varustettu.

        Kerroin jo että siivooja on eri juttu, mutta yrittäjän toimet ovat yrittäjän vastuulla, ei yksityishenkilön joka työn tai palveln/tuotteen ostaa.

        Jos sinulle raukalle on lusikalla annettu, ei voi kauhalla tietenkään vaatia, tosin sinulta ei edes sillä lusikalla.

        Voivoi aivopestyt punavihervasurit puolustelevat nyt epätoivoisesti toverinsa laittomia tekoja.

        Kummallista miten ideologia vaikuttaa siihen onko teko mielestänne rikollista vai ei. Aivan sama kuin "Neuvostoliiton aseet ovat rauhan aseita, Usan aseet tappavat", tai kun persut tekevät täsmälleen saman teon kuin viherkomut , niin vain persut "syyllistyvät" mielestänne rikokseen koska heillä on "VÄÄRÄ" ideologia.

        Viherpunikit tietysti saavat rikkoa "riistokapitalistisen" yhteiskunnan kaikkia sääntöjä, koska vain heillä on oikeus ja jopa velvollisuus kapinoida yhteiskuntaa vastaan?

        Niinkun TOVERISI ja kansanedustaja toitottaa ”Suomi ilman verojen kiertoa on fasistinen yhteiskunta”, ja kehottaa "kansalaisia veronkiertoon".


      • vihirree vietävä
        TARKASTUSVELVOLLISUS kirjoitti:

        "esiintynyt yittäjänä"

        OSTAJAN on VELVOLLISUUS TARKASTAA onko raksamies TODELLAKIN YRITTÄJÄ!

        Oma vika jollei viitsi tarkistaa ja maksaa pimeänä!!!

        "OSTAJAN on VELVOLLISUUS TARKASTAA onko raksamies TODELLAKIN YRITTÄJÄ!"

        NIMENOMAAN NÄIN!!!!! Itsekkin olen remppaa tehnyt ja teettänyt ja olen tarkistanut että firmalla on tarvittavat vakuudet ja Y - tunnukset ja että maksetuista summista olen saanut kuitit JOIHIN ON ERITELTY VEROT!!!!!!!!!!!!!! Jos kuittia et saa niin teetät pimeästi työsi vaikka kuinka selittelis asiaa tietämättömyytesi piikkiin. Ministeritason "vain ihmisen" luulisi myös tuollaiset perusasiat tietävän KUN KERRAN ISTUU HARMAATA TALOUTTA KITKEVÄSSÄ VALIORYHMÄSSÄ....PRKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • dot dot
        tod tod kirjoitti:

        olet näköjään vähän simppeli, ei tilaajan tarvitse mitään tietää, vaan kyseisen yrittäjän. Eri asia on jos tekee omalle verokirjalle, mutta siitä on ilmoitettava työn teettäjälle.
        Jos joku tekee pimeästi on se tekijän ongelma, ei teettäjän. Laki nimenomaan rankaisee tekijää, jos et ole sattunut tietämään.

        olet hieman liian smppeli ollaksesi tod tod. Jos kuititta teetät työtä käteismaksulla kannatat aina harmaata taloutta sehän on täysin selvä. Jos pyydät kuitit, pitäisi toki saada pyytämättäkin, missä on vero eriteltynä jne jne syyllistyy tekijä luonnollisesti veropetokseen ja sinä teettäjänä ole täysin syytön sillä sinulla on kuitit johon tekijä on ilmoittanut verot ja summat jotka sinä olet hänelle maksanut.

        Selkeä homma. Miettikääs miten kävi Vanhaselle kun joku oli puufirmassa kuskannut Vanhasen nimellä omalle raksamaalle vähän tavaraa ja laittanut kirjoihin että Vanhaselle viedään, jottei kukaan kysele. Jos ei kaverilla olisi ollut näyttää täyttä kirjanpitoa talonsa rakentamisesta tai jos talo ei olisi ollut kivestä hakattu niin kusessa olisi kaveri ollut. Fiksu kaveri kun oli niin oli kaikki kuitit säilyttänyt. Kappas vaan DE GRÖNA missäs teidän kuitit olikaan???


      • tod tod
        dot dot kirjoitti:

        olet hieman liian smppeli ollaksesi tod tod. Jos kuititta teetät työtä käteismaksulla kannatat aina harmaata taloutta sehän on täysin selvä. Jos pyydät kuitit, pitäisi toki saada pyytämättäkin, missä on vero eriteltynä jne jne syyllistyy tekijä luonnollisesti veropetokseen ja sinä teettäjänä ole täysin syytön sillä sinulla on kuitit johon tekijä on ilmoittanut verot ja summat jotka sinä olet hänelle maksanut.

        Selkeä homma. Miettikääs miten kävi Vanhaselle kun joku oli puufirmassa kuskannut Vanhasen nimellä omalle raksamaalle vähän tavaraa ja laittanut kirjoihin että Vanhaselle viedään, jottei kukaan kysele. Jos ei kaverilla olisi ollut näyttää täyttä kirjanpitoa talonsa rakentamisesta tai jos talo ei olisi ollut kivestä hakattu niin kusessa olisi kaveri ollut. Fiksu kaveri kun oli niin oli kaikki kuitit säilyttänyt. Kappas vaan DE GRÖNA missäs teidän kuitit olikaan???

        mitä ihmettä sönkkäät?
        "olet hieman liian smppeli ollaksesi tod tod. Jos kuititta teetät työtä käteismaksulla kannatat aina harmaata taloutta sehän on täysin selvä. Jos pyydät kuitit, pitäisi toki saada pyytämättäkin, missä on vero eriteltynä jne jne syyllistyy tekijä luonnollisesti veropetokseen ja sinä teettäjänä ole täysin syytön sillä sinulla on kuitit johon tekijä on ilmoittanut verot ja summat jotka sinä olet hänelle maksanut".
        -puhut yrittäjän tekemästä työstä, teettäjä on syytön kirjoittipa tekijä kuitin tai ei, aivan yhdentekevää siinä suhteessa.

        Kyseissä tapksessa on tullut uutta tietoa, molemmat yittäjiä.
        http://www.hs.fi/msn/politiikka/SK Hautalan remonttimies onkin yrittäjä/a1363661011817


    • Kannattaisiko tutkia

      Onko Multialan kartanon ostanut upporikas? Puhutaan Kyproksen rahanpesuepäilyistä, onko tutkittu tapahtuuko samaa Suomessakin isojen kiinteistökauppojen yhteydessä?

    • ajassa mukana

      Aikamoista peliä, huh huh. Ja vielä islamistipropagandaväkeäkin mukana. Ilmankos nämä Vihreät ovat niin äärimokumielisiä.

      Ja vielä näitä joitain vasemmistolaisiakin. Kyllä ei voi kuin ihmetellä ja kun tuo Halla-aho ja Immonen olivat niitä kahta vastassa tv-keskustelussa, niin siinähän oli kuin kaksi viisasta ja kaksi kiihkomielistä äärimokuttajaa vastakkain.

      Koivulaakso ja se nainen ihan kiehuivat. Itse asiassa minulla jäi juuri heistä demoninen kuva ja hyvä ja järkevä kuva immosesta ja halla-ahosta.

      Luotan enemmän venäläisiin tietolähteisiin kuin suomen vihreisiin nykyään. Kuten olen todennut, äänestin ennen vihreitä, mutta kun he alkoivat sekaantumaan muihin asioihin, kaikki meni vikasuuntaan.

      Äänestin viimeksi vihreitä 90-luvun alussa ja siihen se sai jäädäkin. Eivät ole suomelle ja suomalaisille hyväksi enää.

      • tod tod

        minä en ole koskaan äänestänyt vihreitä, tuskin äänestänkään, mutta asiat asioina, en sotke politiikkaa täjhän niinkuin sinä ja muut persut.


      • olen puhtoinen
        tod tod kirjoitti:

        minä en ole koskaan äänestänyt vihreitä, tuskin äänestänkään, mutta asiat asioina, en sotke politiikkaa täjhän niinkuin sinä ja muut persut.

        Monet vihreet ovat pahimmansorttisia siipeilijöitä. Heidän utopistiset sönkötyksensä ovat niin tuulestatemmattua soopaaaaaa, ettei ole ikinä uponnut järkeviin ihmisiin. Nyt paljastui se todellinen karva, kun itsensä ylipapitar osoittautui kaksilla ellei peräti kolmilla korteilla pelaajaksi. Totuus tulee lopulta aina esiin, joskus vaan kestää kauemmin kuten "kirkasotsa" pikku-heidin kohdalla.


    • kdfopjg'rhh

      Jahas, kuka nollasi aloituksen peukutukset? Vittu mitä touhua.

    • Hyvä Läppä ;D

      Tässä ohjeet jotka ministeritkin ymmärtää ;D

      http://www.ukko.fi/ministereille

      "Silloin tällöin on niin kiire, ettei kerkeä ihan jokaisesta hommasta pyytämään kuittia.

      Korkeassa asemassa olevalle ministerille tällaiset kömmähdykset ja ”unohdukset” voivat kuitenkin olla kovin noloja.

      Ukko.fi palvelun avulla myös ministerit voivat maksaa työntekijöilleen laskulla. Ukko hoitaa viranomaismaksut, verot ja vakuutukset – eikä media hiillosta!
      Ukko osaa pyytää verokortin työntekijältä – Ministerin ei tarvitse osata."

      • tod tod

        noh, rehellinen yrittäjä kirjoittaa kuitin pyytämättäkin, näin se menee todellisessa elämässä. Yleensä jos pitää kuittia anella, on se merkki hämäräpuuhista.


      • TarkistaTarkista
        tod tod kirjoitti:

        noh, rehellinen yrittäjä kirjoittaa kuitin pyytämättäkin, näin se menee todellisessa elämässä. Yleensä jos pitää kuittia anella, on se merkki hämäräpuuhista.

        REHELLINEN työnteettäjä tarkastaa kenellä teettää työtä eikä teetä sitä PIMEÄSTI.

        Sulla taitaa olla oma lehmä ojassa kun niin kauheesti puolustelet pimeesti maksamista?


      • tod tod
        TarkistaTarkista kirjoitti:

        REHELLINEN työnteettäjä tarkastaa kenellä teettää työtä eikä teetä sitä PIMEÄSTI.

        Sulla taitaa olla oma lehmä ojassa kun niin kauheesti puolustelet pimeesti maksamista?

        höpön höpön, ei kukaan tarkista jos sillä ei ole itselleen merkitystä. Et siis le koskaan teetättänyt kellään mitään, tai ollut yrittäjänä, minä olen ollut yrittäjä sekä teettäjä, yrittäjänä rehellinen, teettäjänä en aina, niinkuin ei muutkaan suomalaiset.
        Työn teettäjä ei voi mitenkään estää pimeää työtä yksityishenkilönä ellei tarkista verottajalta, eikä sekään aina auta. Katsos kun tehdään käteismaksuja, kuitin voi kirjoittaa kaikkine erittelyineen ja alveineen ja jättää sen silti kirjanpidosta pois, sehän on yrittäjän oma asia.


      • ManneMese
        tod tod kirjoitti:

        höpön höpön, ei kukaan tarkista jos sillä ei ole itselleen merkitystä. Et siis le koskaan teetättänyt kellään mitään, tai ollut yrittäjänä, minä olen ollut yrittäjä sekä teettäjä, yrittäjänä rehellinen, teettäjänä en aina, niinkuin ei muutkaan suomalaiset.
        Työn teettäjä ei voi mitenkään estää pimeää työtä yksityishenkilönä ellei tarkista verottajalta, eikä sekään aina auta. Katsos kun tehdään käteismaksuja, kuitin voi kirjoittaa kaikkine erittelyineen ja alveineen ja jättää sen silti kirjanpidosta pois, sehän on yrittäjän oma asia.

        Ai jos sä ostat romaanin Volvon takakontista nahkatakin, niin tietysti oletat että se on rehellinen yrittäjä joka huolehtii lainmukaisesti maksuista?

        Eikä tietenkään sun tarvi mitään kuittia pyydellä?


      • tod tod
        ManneMese kirjoitti:

        Ai jos sä ostat romaanin Volvon takakontista nahkatakin, niin tietysti oletat että se on rehellinen yrittäjä joka huolehtii lainmukaisesti maksuista?

        Eikä tietenkään sun tarvi mitään kuittia pyydellä?

        ???? etköhän ottanut nyt kantaa asiaan mistä et tajua edes alkeita. Ihan tiedoksesi, se joka ostaa romaanilta nahkatakin, ei ole millään tavalla vastuussa romaanin yritystoiminnasta, vain omastaan.
        Kuittia voi pyytää jos katsoo sen itselleen tarpeelliseksi ja voi kieltäytyä kaupasta ellei kuittia tule, JOS KATSOO SEN ITSELLEEN TARPEELLISEKSI.

        Koetin vääntää rautalangasta, mahtoiko vieläkään tulla asia selväksi.


      • tod tod kirjoitti:

        ???? etköhän ottanut nyt kantaa asiaan mistä et tajua edes alkeita. Ihan tiedoksesi, se joka ostaa romaanilta nahkatakin, ei ole millään tavalla vastuussa romaanin yritystoiminnasta, vain omastaan.
        Kuittia voi pyytää jos katsoo sen itselleen tarpeelliseksi ja voi kieltäytyä kaupasta ellei kuittia tule, JOS KATSOO SEN ITSELLEEN TARPEELLISEKSI.

        Koetin vääntää rautalangasta, mahtoiko vieläkään tulla asia selväksi.

        Niin jos Hautala ohjeistaa toisia näin jo vuonna 2007 "Jos on ajateltu, että siirretään rahaa yksityiselle henkilölle, niin silloin nimenomaan työn teettäjä on vastuussa veroista ja eläkkeistä."
        Sitten itse ottaa ykstyishenkilön tekemään remontteja ja siivouksia niin asia on erittäin selkeää tietoista veronkiertoa ja työnantajan maksujen laiminlyöntiä. Kyllähän sitä voidaan kärähdettyä selitellä että luulin yrittäjäksi yms. mikä ei paikkaansa pidä.
        Kartano remontti on myös samaa pimeää toimintaa. Todellakin luulisi jo noissa asemissa olevien käyttävän kirjallista sopimusta ja tarkistavan ytj:stä yrittäjän tiedot ja hoitavan tarvittaessa työnantajan vastuulle kuuluvat tehtävät.
        Tietoinen politiikon itsensä lakien ylpuolelle nostaminen on jo syy erottamiselle.


      • tod tod
        Sinappisilmä kirjoitti:

        Niin jos Hautala ohjeistaa toisia näin jo vuonna 2007 "Jos on ajateltu, että siirretään rahaa yksityiselle henkilölle, niin silloin nimenomaan työn teettäjä on vastuussa veroista ja eläkkeistä."
        Sitten itse ottaa ykstyishenkilön tekemään remontteja ja siivouksia niin asia on erittäin selkeää tietoista veronkiertoa ja työnantajan maksujen laiminlyöntiä. Kyllähän sitä voidaan kärähdettyä selitellä että luulin yrittäjäksi yms. mikä ei paikkaansa pidä.
        Kartano remontti on myös samaa pimeää toimintaa. Todellakin luulisi jo noissa asemissa olevien käyttävän kirjallista sopimusta ja tarkistavan ytj:stä yrittäjän tiedot ja hoitavan tarvittaessa työnantajan vastuulle kuuluvat tehtävät.
        Tietoinen politiikon itsensä lakien ylpuolelle nostaminen on jo syy erottamiselle.

        no huhhuh, työn teetättäjän pitäisi huolehtia tekijäyrityksen vastuulle kuuluvat tehtävät??? jo on aikoihin eletty, varmaan mielestäsi mannelta nahkatakin ostajan pitää maksaa eläkemaksut takista?

        Kartanoremontin oikeudenkäyntipöytäkirjoissa työn suorittaja on yrittäjäksi mainittu, joten ei sinun sitä kannata enää muuksi väännellä.


      • tod tod kirjoitti:

        no huhhuh, työn teetättäjän pitäisi huolehtia tekijäyrityksen vastuulle kuuluvat tehtävät??? jo on aikoihin eletty, varmaan mielestäsi mannelta nahkatakin ostajan pitää maksaa eläkemaksut takista?

        Kartanoremontin oikeudenkäyntipöytäkirjoissa työn suorittaja on yrittäjäksi mainittu, joten ei sinun sitä kannata enää muuksi väännellä.

        "Oikeudella oli melkoinen työ, kun se ensin määritteli, millaisessa suhteessa remonttimies oli Nekrasoviin nähden. Työn tilaajan mielestä remonttimies toimi elinkeinonharjoittajana ja pääurakoitsijana, kun taas remonttimies katsoi olleensa tavallinen työntekijä.

        Viime viikolla käräjäoikeus tuomitsi urakoitsijan korvauksiin osasta rakennusvirheistä.

        Käräjäoikeus totesi, että vaikka remonttia ei tehnyt elinkeinonharjoittaja, hän oli elinkeinonharjoittaja kuluttajasuojalain tarkoittamassa mielessä."

        Kyllä tuossa todetaan ettei remontintekijä ollut elinkeinonharjoittaja hyvin selkeästi. Todennäköisesti menee vielä ylemmissä oikeusasteissa tuomio nurin. Kun remontit on alkanut 2009 ikkunaremonteilla, niin Hautalalla ja hänen miehellään on ollut tiedossa että kyseessä on yksityinen henkilö, jolloin heidän olisi pitänyt suorittaa tarvittavat maksut, eikä remonttireiskan. Eli hän on ollut palkansaaja. Oikeudella ei varmaan ole ollut tiedossa tuota aikaisempaa kytköstä, mutta nyt on tulevissa oikeudenkäynneissä.


      • tod tod kirjoitti:

        no huhhuh, työn teetättäjän pitäisi huolehtia tekijäyrityksen vastuulle kuuluvat tehtävät??? jo on aikoihin eletty, varmaan mielestäsi mannelta nahkatakin ostajan pitää maksaa eläkemaksut takista?

        Kartanoremontin oikeudenkäyntipöytäkirjoissa työn suorittaja on yrittäjäksi mainittu, joten ei sinun sitä kannata enää muuksi väännellä.

        Jäi komentoimatta:
        Niin tuo mannelta takin osto on kahden yksityishenkilön välinen kauppa(yleensä) eli kumpikaan ei ole kuitenkaan palkansaajan asemassa toiseen nähden, mikä taas Hautalan tapauksessa on selvä.


      • dog tod
        tod tod kirjoitti:

        höpön höpön, ei kukaan tarkista jos sillä ei ole itselleen merkitystä. Et siis le koskaan teetättänyt kellään mitään, tai ollut yrittäjänä, minä olen ollut yrittäjä sekä teettäjä, yrittäjänä rehellinen, teettäjänä en aina, niinkuin ei muutkaan suomalaiset.
        Työn teettäjä ei voi mitenkään estää pimeää työtä yksityishenkilönä ellei tarkista verottajalta, eikä sekään aina auta. Katsos kun tehdään käteismaksuja, kuitin voi kirjoittaa kaikkine erittelyineen ja alveineen ja jättää sen silti kirjanpidosta pois, sehän on yrittäjän oma asia.

        niin voi jättää pois mutta MISSÄ ON NE KUITIT???!! HAUTALA!!??!! MISSÄ KUITIT!!???!! Ai niin niitä ei kirjoitettukkaan koska tehtiin pimeästi...

        Jos kuititta teetät työtä käteismaksulla kannatat aina harmaata taloutta sehän on täysin selvä. Jos pyydät kuitit, pitäisi toki saada pyytämättäkin, missä on vero eriteltynä jne jne syyllistyy tekijä luonnollisesti veropetokseen ja sinä teettäjänä ole täysin syytön sillä sinulla on kuitit johon tekijä on ilmoittanut verot ja summat jotka sinä olet hänelle maksanut.


      • tod tod


      • tod tod
        Sinappisilmä kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031616788501_uu.shtml

        Lue tuolta kuvan alta, jossa on oikeuden päätöksestä.

        Tiedätkös että uusin tieto on aina uusinta tietoa:
        Tässä uusinta tietoa:
        Suomen Kuvalehden tietojen mukaan remonttimiehellä oli yritys jo Hautalan oviremontin aikaan. Hänellä ja tapaukseen liitetyllä siivoojalla on ollut ja on yhä yhteistä yritystoimintaa.

        SK:n mukaan kaksikon Azke Ky -niminen yritys perustettiin 17.8.2009. Sen päätoimiala oli kiinteistöjen siivous, mutta yritys tarjosi netissä myös rakennuspalveluja.

        Remonttimies oli Azken toimitusjohtaja ja yhtiömies, siivooja äänetön yhtiömies.

        M.O.T


      • tod tod
        dog tod kirjoitti:

        niin voi jättää pois mutta MISSÄ ON NE KUITIT???!! HAUTALA!!??!! MISSÄ KUITIT!!???!! Ai niin niitä ei kirjoitettukkaan koska tehtiin pimeästi...

        Jos kuititta teetät työtä käteismaksulla kannatat aina harmaata taloutta sehän on täysin selvä. Jos pyydät kuitit, pitäisi toki saada pyytämättäkin, missä on vero eriteltynä jne jne syyllistyy tekijä luonnollisesti veropetokseen ja sinä teettäjänä ole täysin syytön sillä sinulla on kuitit johon tekijä on ilmoittanut verot ja summat jotka sinä olet hänelle maksanut.

        Syytön siihen on teettäjä löytyipä kuitit tai ei, kuitit tai jäljennökset on oltava tekijällä kirjanpitoon liitettynä, ei teettäjällä. Ei teettäjällä ole edes minkänlaista kuittien säilytysvelvollisuutta. Ei Hautalalta tarvitse löytyä mitään kuittia 4 vuotta sitten ostetusta työstä tai tarvikkeesta, palvelusta, perunapussista, hampurilaisesta, tuorekurkusta.......


      • tod tod kirjoitti:

        Tiedätkös että uusin tieto on aina uusinta tietoa:
        Tässä uusinta tietoa:
        Suomen Kuvalehden tietojen mukaan remonttimiehellä oli yritys jo Hautalan oviremontin aikaan. Hänellä ja tapaukseen liitetyllä siivoojalla on ollut ja on yhä yhteistä yritystoimintaa.

        SK:n mukaan kaksikon Azke Ky -niminen yritys perustettiin 17.8.2009. Sen päätoimiala oli kiinteistöjen siivous, mutta yritys tarjosi netissä myös rakennuspalveluja.

        Remonttimies oli Azken toimitusjohtaja ja yhtiömies, siivooja äänetön yhtiömies.

        M.O.T

        Voi yrittäjäkin olla palkkatyöläinen. Henkilöhän ei ole ollut yrittäjä Azke Ky:ssä silloin kun Hautala on sopinut ja ollut valitsemassa remonttimiestä kartanolle 2009 vuoden alussa. Azke Ky ei ole ollut ennakkoperintä rekisterissä jo tuon olisi pitänyt Hautalalla soittaa herätyskelloja jo omassa remontissa, varsinkin kun on itse ripättänyt muita pimeän työn teettämisestä käteisellä. Ihmetyttää myös että hän olisi toisen katsonut yrittäjäksi ja toisen palkkatyöläiseksi ja molemmat olisivat olleet kuitenkin samasta firmasta. Se oleellinen osuus puuttuu se kuitti ja se kun puuttuu niin selvästi silloin on kyse pimeästä palkanmaksusta, josta Hautalalle olisi kuulu työnantajan maksut ja suorittaa ennakon pidätykset. Myös tarina oviremontin hinnasta ontuu eli 100e(oikeasti 650e se henkilön kertoma). Kun miettii hintaa niin se 100e:sta alvin osuus olisi ollut 18,05e ja työ vielä teetetty toisella puusepällä, tuolla katteella tuskin yrittäjä olisi tehnyt oviremonttia. Joten ei ruudinkeksijä tarvitse olla huomatakseen kumpi noista totuutta puhuu.


    • Ple!

      Hautalan "lonkerot" uloittuvat syvälle hyväveli-järjestelmään!
      Hautala on täysin pettänyt äänestäjänsä!

    • 76rjyrjty

      Tästähän voisi jopa kehittyä jotain jos tuo ei olisi venäjän propagandasivusto :)

      • kasakka pani

        Nyt kannattais tehdä NS; va-va vanhaset, luikkia pakoon jalkaa valittaen.

        Ministeri voi päästä siitä eläkkeelle. heh heh


      • kasakaton
        kasakka pani kirjoitti:

        Nyt kannattais tehdä NS; va-va vanhaset, luikkia pakoon jalkaa valittaen.

        Ministeri voi päästä siitä eläkkeelle. heh heh

        Selkeä homma. Miettikääs miten kävi Vanhaselle kun joku oli puufirmassa kuskannut Vanhasen nimellä omalle raksamaalle vähän tavaraa ja laittanut kirjoihin että Vanhaselle viedään, jottei kukaan kysele. Jos ei kaverilla olisi ollut näyttää täyttä kirjanpitoa talonsa rakentamisesta tai jos talo ei olisi ollut kivestä hakattu niin kusessa olisi kaveri ollut. Fiksu kaveri kun oli niin oli kaikki kuitit säilyttänyt. Kappas vaan DE GRÖNA missäs teidän kuitit olikaan???

        Niin että kui niin vanhaset? Vanhanenhan EI ollut huijannut mitään, kasakka siellä taitaa olla vähän vajaa jos ei sitä tajua.


    • veronkiristäjä

      jos se oli yksityishenklö ja yksityshenkilön, venäläisen tai hautalan palkkalistoilla, ei mitään alveja maksella.

    • Heti erotettava

      Verorikos on rikos vaikka se olisi kuinka pieni.Kun sen tekee ministeri, se on suurenpi symbolisesti.Tälläinen on Suomalainen ministeri!!!!

    • tod tod

      Kyllähän tuo selkeästi on yrittäjä, siis tuo Käiväräinen,. käräjäoikeuden päätöksessähän tuo lukee selkeästi (elinkeinonharjoittaja), toiminimi siis, arvonlisävero- (noilla summilla)/kirjanpitovelvollinen.
      pitäisi tietää toiminimi tarkasti jotta voisi tarkastaa YTJ:stä. Jos on jättänyt kaupparekisteriin tarvittavat ilmoitukset tekemättä, niin on enemmän ongelmia tulossa. Pitäisi tietysti henkilönimelläkin löytyä, ei löytynyt tosiaankaan.

      Mutta joka tapauksessa yrittäjänä esiintynyt. Onko y-tunnus hihasta vedetty, vai eikö näkynyt laskuissa ollenkaan?

      • että näin...

        Eikös tuo Käiväräinen ollut jonkun toisen työnantajan kirjoilla, luin jostain että olisi ollut muurarina, niin sehän jo osoittaa, ettei hän mikään yrittäjä ole ollut, vaan ilmeisesti tehnyt noita hommia silleen ikäänkuin lisätienastina.
        Joten kun oikein järjellä hommaa ajattelee, niin Hautala kumppaneineen on ostanut kuutamointia ja maksanut ne "luhtasina, ja hautaloina."

        Miettikää nyt jokainen itse tykönään, että tuo siivooja ei ole olut mikään tavallinen siivooja, vaan Hautalan hyvä tuttava, joka taatusti ei ole tehnyt Hautalale ensimmäistä kertaa hommiaan, kun kerran nuo Hautalan kaverit ovat junailleet maahan hänen sukuaankin. Niin ja jossain luki, että vielä jotenkin hämärästi tuoneet.

        Kyllä media nuo asiat taatusti tulee lähipäivinä selvittämään, ja onkin mielenkiintoista nähdä kuinka kahdeksikolla Hautalan suu sen jälkeen on.
        Niin voihan olla asia niinkin, ettei tällä kertaa tuo ylittäkään ajankohtaisohjelmien kynnystä, kun ei ole kyse kepulaisen oletetusta lautakasasta. Joka olisi ollut tuohon nähden todellisuudessakin minusta mitättömämpi juttu, koska siinähän olisi voinut laudat maksaa, jos lasku olisi esitetty.:))

        Minusta Hautala on tunnustanut rikoksen, mutta onko tunnustanut vain pienen osan?
        Joka tapauksessa Hautalan on erottava, kyllä noita ketkuja jää ihan tarpeeksi vielä hallitukseenkin asti, jos yksi saadaan vähemmäksi.
        Ei nauti enää kansan luottamusta, joten on jätettävä koko eduskunta ja piste.
        Eikä sitten mitään korkeapalkkaista poliittista suojatyöpaikkaa tuolle muijalle, kuten tapana noissa piireissä näyttää olevan.


      • tod tod
        että näin... kirjoitti:

        Eikös tuo Käiväräinen ollut jonkun toisen työnantajan kirjoilla, luin jostain että olisi ollut muurarina, niin sehän jo osoittaa, ettei hän mikään yrittäjä ole ollut, vaan ilmeisesti tehnyt noita hommia silleen ikäänkuin lisätienastina.
        Joten kun oikein järjellä hommaa ajattelee, niin Hautala kumppaneineen on ostanut kuutamointia ja maksanut ne "luhtasina, ja hautaloina."

        Miettikää nyt jokainen itse tykönään, että tuo siivooja ei ole olut mikään tavallinen siivooja, vaan Hautalan hyvä tuttava, joka taatusti ei ole tehnyt Hautalale ensimmäistä kertaa hommiaan, kun kerran nuo Hautalan kaverit ovat junailleet maahan hänen sukuaankin. Niin ja jossain luki, että vielä jotenkin hämärästi tuoneet.

        Kyllä media nuo asiat taatusti tulee lähipäivinä selvittämään, ja onkin mielenkiintoista nähdä kuinka kahdeksikolla Hautalan suu sen jälkeen on.
        Niin voihan olla asia niinkin, ettei tällä kertaa tuo ylittäkään ajankohtaisohjelmien kynnystä, kun ei ole kyse kepulaisen oletetusta lautakasasta. Joka olisi ollut tuohon nähden todellisuudessakin minusta mitättömämpi juttu, koska siinähän olisi voinut laudat maksaa, jos lasku olisi esitetty.:))

        Minusta Hautala on tunnustanut rikoksen, mutta onko tunnustanut vain pienen osan?
        Joka tapauksessa Hautalan on erottava, kyllä noita ketkuja jää ihan tarpeeksi vielä hallitukseenkin asti, jos yksi saadaan vähemmäksi.
        Ei nauti enää kansan luottamusta, joten on jätettävä koko eduskunta ja piste.
        Eikä sitten mitään korkeapalkkaista poliittista suojatyöpaikkaa tuolle muijalle, kuten tapana noissa piireissä näyttää olevan.

        "Eikös tuo Käiväräinen ollut jonkun toisen työnantajan kirjoilla, luin jostain että olisi ollut muurarina, niin sehän jo osoittaa, ettei hän mikään yrittäjä ole ollut"
        - ei osoita tuo mitään, monella on yritystoimintaa muun työn ohella, myös toiminimellä hän on voinut olla toisen palveluksessa, näistä on paljon myös henkilökohtaista kokemusta, esim työnvuokraus (ns reppufirmat) niillä on paljon palkkalistoillaan yrittäjiä (toiminimellä).

        "Miettikää nyt jokainen itse tykönään, että tuo siivooja ei ole olut mikään tavallinen siivooja, vaan Hautalan hyvä tuttava, joka taatusti ei ole tehnyt Hautalale ensimmäistä kertaa hommiaan,"
        - jos on ollut hyvä tuttava, sitä suuremmalla syyllä ei ole rikosta tapahtunut, katsos kaveriapua saa antaa ja naapuriapua, palkkana "kossupullo". hyvälle tuttavalle saa antaa rahaa, syytä ei tarvita, tosin tietyn summan jälkeen on maksettava lahjavero.

        "Ei nauti enää kansan luottamusta, joten on jätettävä koko eduskunta ja piste.
        Eikä sitten mitään korkeapalkkaista poliittista suojatyöpaikkaa tuolle muijalle, kuten tapana noissa piireissä näyttää olevan."
        - no ei se ole sinun luottamustasi nauttinut sitä ennenkään, joten turhaan hurskastelet. Tänä päivänä kukin nauttii vain oman puolueensa ja ministeritoveriensa luottamusta" se riittää.


      • voihan jehna

        " Onko y-tunnus hihasta vedetty, vai eikö näkynyt laskuissa ollenkaan? "
        öö missä laskuissa? saatko laskuja jos pimeästi teetät hommia vai hoituuko maksu sovitusti käteisellä ilman kuitteja, ai niinhän se meneekin käteisellä ilman kuittia. Taidat olla hieman vajaa?


    • Ministerin ERO

      Uutisissa kerrottiin juuri Britti ministeristä joka menetti ministeriytensä siksi että joku joskus vuosia aiemmin pyytänyt vaimonsa ottamaan niskoilleen syyt liikennekameran ylinopeussakosta.

      Muualla maailmassa pienikin rike johtaa välittömästi eroon!

      Miksei Suomessa?

      • suomipoliitikko

        sanoo kantavansa vastuun mutta vastuupaikan tullessa selkä senkun suoristuu.
        tuolla 200 urpoa pakoilee vastuuta sen ajan kun siellä istuvat.
        sitten tämä lammaslauma valitsee vielä nämä vuodesta toiseen uudestaan kantamaan vastuuta.
        jotain pitää tehdä toisin seuraavissa vaaleissa.


      • realistinenarvio

        Ei onnistu Suomessa koska ei meiltä löydy yhtään ainoata rehellistä politikkoa koko eduskunnasta. Siis yksi kerrallaan joutuisi kuitenkin erottamaan kaikki. Tämä on nyt vaan kylmää faktaa. Jos siis kaikista pikkurikkeistä aletaan potkuja antamaan.


    • VÄÄRISTÄÄ KILPAILUA!

      Mites sen SIIVOOJAN PALKKA?!!

      Oliko se TYÖEHTOSOPIMUSTEN MUKAINEN?

      Sallitaanko todellakin Suomessa käyttää mamuja pimeenä kodinhoitajina?

      Siitähän synty kauhee poru kun Kokoomuslaiset koitti saada aikaan ns."PIIKAlakia", jonka avulla olis voinu palkata kotiin apulaisia.

      Näköjään ministerit saa ihan rauhassa teettää pimeesti mamuilla piikahommia?

      Eikös tälläinen VÄÄRISTÄ KILPAILUA? Kun mamuille maksetaan pimeesti siivoomisesta, niin REHELLINEN SUOMALAINEN siivousalan YRITTÄJÄ JÄÄ ILMAN TÖITÄ!? Eihän se millään pysty kilpailemaan pimeän mamun kanssa?!

    • Tri.Gintonic

      Paljonko tuo tuholaishamsteri on lappanut rahaa gepardihatuille?

    • höhlä juttu

      "tod tod" jaakaa turhaan, tai ei tiedä mitään. Työnantajan velvollisuus on tarkistaa, että on voimassa oleva y-tunnus. Urakoitsija joutuu myös selvittämään muiden lisäksi tapaturmavakuutuksensa.Mitä käräjä oikeuden päätökseen tulee, sekin tulkinta voi tulla uuteen käsittelyyn.

      • tod tod

        ei tarvitse jos työantaja on yksityishenkilö ja tämä on fakta, joten lopeta lässytys. Yksityishenkilöllä ei ole minkäänlaista tarkistusvelvollisuutta yrityksen laillisuudesta. Esim pääurakoitsijalla on aliurakoitsijoistaan selvitysvelvollisuus, mutta sehän on kokonaan eri juttu.


      • Maksajan vika!
        tod tod kirjoitti:

        ei tarvitse jos työantaja on yksityishenkilö ja tämä on fakta, joten lopeta lässytys. Yksityishenkilöllä ei ole minkäänlaista tarkistusvelvollisuutta yrityksen laillisuudesta. Esim pääurakoitsijalla on aliurakoitsijoistaan selvitysvelvollisuus, mutta sehän on kokonaan eri juttu.

        "tangoon tarvitaan aina kaksi. Sama pätee harmaan talouden maailmaan: jos työn maksaja tai työn tekijä kieltäytyy pimeästä bisneksestä, pimeä bisnes jää tekemättä."

        Mitäs punavihervasurikomu tähän sanoo?


      • tod tod
        Maksajan vika! kirjoitti:

        "tangoon tarvitaan aina kaksi. Sama pätee harmaan talouden maailmaan: jos työn maksaja tai työn tekijä kieltäytyy pimeästä bisneksestä, pimeä bisnes jää tekemättä."

        Mitäs punavihervasurikomu tähän sanoo?

        pimeä busines ei jää tekemättä maksajan kieltäytymisellä. Yrittäjä vastaa täysin itse maksun saatuaan, onko se pimeää hommaa vai viekö kirjanpitoon. Tämä on helppoa käteismaksuilla ja kuittivihkon kuiteilla. Kuitti erittelyineen ei vielä takaa mitään. Pankkiin maksukaan laskun perusteella ei vielä varmista yrittäjän laillista toimintaa, koska yrittäjällä voi olla useampia tilejä, jopa eri pankeissa ja toimittaa kirjanpitäjälleen (tai "itselleen") vain yhden "virallisen" firman tiliotteen kuukausittain.
        Mitäs tähän sanoo persu, joka ei tiedä todellisesta maailmasta mitään?

        Kyse oli siis yrittäjän tekemistä businekssta, älä sekoita asioita.

        Yksityishenkilön palkkaaminen on eri juttu, mutta silloin on vastuussa molemmat, jos siihen yhteistuumin suostuvat.


      • dotdog
        tod tod kirjoitti:

        ei tarvitse jos työantaja on yksityishenkilö ja tämä on fakta, joten lopeta lässytys. Yksityishenkilöllä ei ole minkäänlaista tarkistusvelvollisuutta yrityksen laillisuudesta. Esim pääurakoitsijalla on aliurakoitsijoistaan selvitysvelvollisuus, mutta sehän on kokonaan eri juttu.

        no kylläpä on


      • harakkahautala
        tod tod kirjoitti:

        pimeä busines ei jää tekemättä maksajan kieltäytymisellä. Yrittäjä vastaa täysin itse maksun saatuaan, onko se pimeää hommaa vai viekö kirjanpitoon. Tämä on helppoa käteismaksuilla ja kuittivihkon kuiteilla. Kuitti erittelyineen ei vielä takaa mitään. Pankkiin maksukaan laskun perusteella ei vielä varmista yrittäjän laillista toimintaa, koska yrittäjällä voi olla useampia tilejä, jopa eri pankeissa ja toimittaa kirjanpitäjälleen (tai "itselleen") vain yhden "virallisen" firman tiliotteen kuukausittain.
        Mitäs tähän sanoo persu, joka ei tiedä todellisesta maailmasta mitään?

        Kyse oli siis yrittäjän tekemistä businekssta, älä sekoita asioita.

        Yksityishenkilön palkkaaminen on eri juttu, mutta silloin on vastuussa molemmat, jos siihen yhteistuumin suostuvat.

        tod tod suostut pimeään kauppaan jo siinä kun et pyydä etkä vaadi kuitteja tai veroerittelyjä, jokainen itseään kunnioittava kansalainen vaatii nämä, varsinkin remonttihommista. Jos/kun et kuitteja vaadi annat jo siinä vaiheessa yrittäjälle vapaat kädet tehdä pimeää tienestiä jos vaadit ne olet kuivilla vesillä ja yrittäjä on yksin syyllinen.
        Kaikillehan tämän tulisi olla selvää että kun menet ostamaan mehmulta pizzan ja hän ei anna sinulle kuittia tuet pimeää kauppaa, mehmu tilittää sen mitä haluaa ja loput menevät uuden hummerin ostamiseen. Kun vaadit mehmulta kuitin mehmun tekemä pimeä kauppa vaikeutuu ja hän saattaa jopa maksella veronsakin, niin kauan kuin teet käteiskauppaa mehmulle voit olla 100% varma että kaikki käteinen häviää päivän päätteeksi kassasta ja pelkästään korttikauppa lounasseteli kauppa tilitetään. On nimittäin tapana naputella kassaan sulkemisajan jälkeen nuo myynnit mitä on tapatunut, peräkanaan naputi nap, järjestäin alkaa naputus kun ohi siitä kulkee ja suljettu kyltti on ikkunassa. Ja avot kuitit on verottajalle oikein, käteiskauppa taas lompakossa sillä sitten röystäillään ja eletään leveesti, firma meneekin sittten parin vuoden päästä konkkaan ja velipoika avaa samaan paikkaan uuden firman eri nimellä. Starttirahat kehiin ja alvia ei tartte maksaa taas pariin vuoteen, tienestit ovat luonnollisesti aina niin pienet että kaikki tuet, kuten asuntotuet yms saadaan nostettua, jos kysyt tienestejä niin järjestäin jäävät tonnin hujakoille etteivät tuet mene...näin se maailma rullaa, ja yksi Hautala siinä mukana...


      • tod tod
        harakkahautala kirjoitti:

        tod tod suostut pimeään kauppaan jo siinä kun et pyydä etkä vaadi kuitteja tai veroerittelyjä, jokainen itseään kunnioittava kansalainen vaatii nämä, varsinkin remonttihommista. Jos/kun et kuitteja vaadi annat jo siinä vaiheessa yrittäjälle vapaat kädet tehdä pimeää tienestiä jos vaadit ne olet kuivilla vesillä ja yrittäjä on yksin syyllinen.
        Kaikillehan tämän tulisi olla selvää että kun menet ostamaan mehmulta pizzan ja hän ei anna sinulle kuittia tuet pimeää kauppaa, mehmu tilittää sen mitä haluaa ja loput menevät uuden hummerin ostamiseen. Kun vaadit mehmulta kuitin mehmun tekemä pimeä kauppa vaikeutuu ja hän saattaa jopa maksella veronsakin, niin kauan kuin teet käteiskauppaa mehmulle voit olla 100% varma että kaikki käteinen häviää päivän päätteeksi kassasta ja pelkästään korttikauppa lounasseteli kauppa tilitetään. On nimittäin tapana naputella kassaan sulkemisajan jälkeen nuo myynnit mitä on tapatunut, peräkanaan naputi nap, järjestäin alkaa naputus kun ohi siitä kulkee ja suljettu kyltti on ikkunassa. Ja avot kuitit on verottajalle oikein, käteiskauppa taas lompakossa sillä sitten röystäillään ja eletään leveesti, firma meneekin sittten parin vuoden päästä konkkaan ja velipoika avaa samaan paikkaan uuden firman eri nimellä. Starttirahat kehiin ja alvia ei tartte maksaa taas pariin vuoteen, tienestit ovat luonnollisesti aina niin pienet että kaikki tuet, kuten asuntotuet yms saadaan nostettua, jos kysyt tienestejä niin järjestäin jäävät tonnin hujakoille etteivät tuet mene...näin se maailma rullaa, ja yksi Hautala siinä mukana...

        sentään jotain ymmärrät todellisesta elämästä, mutta sen enempää rikollista et saa Hautalasta tehtyä kuin meistä muistakaan, tarpeeton ajojahti, joka tosin kääntyy osoittamaan yrittäjiä, kuten linkistä huomaat

        http://www.hs.fi/msn/politiikka/SK Hautalan remonttimies onkin yrittäjä/a1363661011817


    • Kataisesta kiinni

      Kaikkien edun mukaista olisi erota ministerin tehtävästä. Hautala pääsisi itse vähemmällä, sillä kalabaliikki ei lopu tähän.
      Asian suhteeton julkisuus jatkuu jos hän jatkaa ministerin tehtävässä.
      Onhan tässä myös koko hallituksen uskottavuus kysymyksessä. Katainen vain ei ymärrä kokonaisuutta, vaan ajattelee pätkittäin.

    • Älkääluulkohyvähalli

      Kataisen hallitusta ei saa vaihtaa mhinkään, koska vain se pystyy vastuunkantoon.

      • Peukuttajat

        ettekö humanneet ironiaa.


    • Peffat palaa nyt

      Heidi Hautala ei kestä ministerinjakkarallansa edes kesään saakka. Tää on nyt niin kova ja kuuma rovio per-seen alla, että tätä ei viherhomojen oma Vihreä Liike pysty enää kestämään.

      Ministerin teettämä 43.000 euron pimeä remontti, kaikki käteismaksuilla!!

      Onhan tämä jo sen kertaluokan skandaali että Hautalan ei pitäis istua päivääkään lisää enää ministerinä.

      • oikeusoppinut

        tuskimpa tuo kovin pimeä on kun kerta oikeudessa käsitelty.


      • härrelaki
        oikeusoppinut kirjoitti:

        tuskimpa tuo kovin pimeä on kun kerta oikeudessa käsitelty.

        niin se tuomari varmaan toimikin verottajan kätyrinä eikö niin oppinut lain? vai lain oppinut. Sehän oli yksityisten ihmisten kitinää ja kotinaa, ei ollut syyttäjää eikä ketään syytetty veronkierrosta, ainoastaa sopimusrikkeistä tuolloinhan ei lainoppineenkaan mielestä kukaan ala kyseenalaistamaan SAATIKAAN tutkimaan verojen maksamisia tai maksamatta jättämisiä jos ja kun niistä ei ole ollut puhetta. Tämän jälkeen VEROTTAJAN tulisi ottaa asia tutkintaan ja viedä tapaus syyttäjälle jolloin se menisi kenties oikeuteen asti. Eikö vaan? Tuomari joka tätä sotkua on käsitellyt ei käsittääkseni ole sama kuin syyttäjä eikö vaan? Ei myöskään asianomainen joka voisi nostaa syytteen eikö vaan? tai rikostutkinna eikö vaan?


      • oikeusoppinut
        härrelaki kirjoitti:

        niin se tuomari varmaan toimikin verottajan kätyrinä eikö niin oppinut lain? vai lain oppinut. Sehän oli yksityisten ihmisten kitinää ja kotinaa, ei ollut syyttäjää eikä ketään syytetty veronkierrosta, ainoastaa sopimusrikkeistä tuolloinhan ei lainoppineenkaan mielestä kukaan ala kyseenalaistamaan SAATIKAAN tutkimaan verojen maksamisia tai maksamatta jättämisiä jos ja kun niistä ei ole ollut puhetta. Tämän jälkeen VEROTTAJAN tulisi ottaa asia tutkintaan ja viedä tapaus syyttäjälle jolloin se menisi kenties oikeuteen asti. Eikö vaan? Tuomari joka tätä sotkua on käsitellyt ei käsittääkseni ole sama kuin syyttäjä eikö vaan? Ei myöskään asianomainen joka voisi nostaa syytteen eikö vaan? tai rikostutkinna eikö vaan?

        Kyllä siellä oli vaatimukset myös ALV:n osalta, kertooko se sinulle jotain?


    • ei ääniä

      Mitä vihreet ovat aina vaatimas ja ovat niin nuhteettomia niin meni koko porukalta matto alta.Sitten ne jotka vähättelee ovat itse tehneet jotain ? ( Anteeksi )

      • ärsyttävää väkeä

        Nää vihreet on aina syyllistämässä, opettamassa sekä neuvomassa sormi pystyssä taviskansalaisia., yhtenä esimerkkinä roskisten tonkiminen ja elämöinti, jos on mennyt esim.maitopurkki väärään laariin, siis aivan naurettavaa.


    • Jeeeeee jeeeeeeeeeee

      Täsä ministeri Hautalan tapauksessa se taas nähtiin, että vanha sanonta pitää paikkansa: pukki kaalimaan vartijana" Ministeri itse oli harmaata taloutta kitkeväsä työryhmässä ja itse teettämässä sitä mitä on tutkimassa. Mutta nythän itse kukin tässä maassa voi teettää töitä pimeänä kärsimättä siitä minkäänlaisia omantunnontuskia. Ja jos sattuisi jäämään tästä kiinni niin siitähän sitten selviäisi anteeksipyynnöllä, niinkuin maan tapa näyttää olevan.

    • MITÄ KETTUA?

      MUTTA MITEN ON, EIKÖ HARMAA TALOUS OLE RIKOS. MIKSI EI SIIS SUOMEN POLIISI JO TUTKI TUOTA HAUTALAN TALOUSRIKOSTA? AIKA ERIKOISTA ETTÄ JOS MINISTERI RIKKOO LAKEJA NIIN POLIISIA EI KIINNOSTA, MUTTA AUTA ARMIAS JOS TAVALLINEN TAHVO KÄRYÄÄ SAMASTA ASIASTA NIIN EI MUUTA KUIN KÄRÄJILLE.

    • Näin

      Voi vittu, ei voi muutakun nauraa näille keskusteluille, joka vitun suomalainen ittekkin tehny joskus pimeää työtä ja ottanut rahaa vastaan maksamatta veroja :D

      • niän

        niin jokainen suomalainen on teettänyt 43 000euron remontin pimeästi vedoten siihen että "olen vain tavallinen ihminen". Voi **** kun nauraa tuollaiselle tietämättömyydelle ja sikajuntteudelle jota sinäkin edustat


    • Likaiset punavihreet

      Sekö teekee siitä sallittua MINISTERILLE??!!

      Eikö muka jokainen ole myös lähetelly sexiviestejä kuumille muijille,
      ja SIITÄ HUOLIMATTA Kanerva JOUTUI LÄHTEMÄÄN, VAIKKEI se edes ollut RIKOS, toisin kuin PIMEÄSTI maksaminen!!!!

      Tekopyhät punavihervasurikomut!

      Kunhan ideologia on "oikea" niin likaisetkin teot ovat sallittuja?!!

      Mikä haloo olisi noussut jos joku persu olisi tehnyt samaa?!!

      • niintosi

        joo nimenomaan, Ilu on lähetellyt heppi pystyssä tuksulle ja muille typyille viestejä krapulakiimassa ja sai lähteä läpyttään samaten kuin noiden persujen typerät bloggailut on johtanut vaikka mihin. Rikoksia ei ole tehtyä (tietty Ilulla on tää synttärilahjus juttu mikä on asia erikseen) ja potkut perseelle. Tosiaan joku persu kun olis vastaavan tehnyt niin keppiä tulis, mikäs se on tää huru-ukko hakkarainenkin kun kännissä riekkuu niin keppiä tulee, kukas meistä ei olis ikinä kännissä baarissa riekkunut? Ollaanhan vaan tavallisia ihmisiä, huru-ukko kun riekkuu niin katkaisuun joutuu...


    • Huviajelua?

      Ministerien luottokortin ja ministeriauton käyttö myös syyniin?

    • Sitähän jo kummasteltiin

      Miten vihreät voivat ideologioineen touhuta kataisen äärioikeistohallituksessa.

      Yksi asia heitä yhdistää. Se yksi on heitä lähellä. TALOUSRIKOKSET!

      Taitaa yhdistävä tekijä koskettaa myös Vasemmistoliittoa.

    • Hävetkää Vihreät

      Eroa Heidi Hautala!!

      Tai vaihtoehtoisesti laittakaa koko Vihreä Liike loppuelämäksenne oma moraalinen turpanne ja entinen moralistinen räksytyksenne säppiin.

      Tämän jälken Vihreillä ei ole minkäänlaista moralistin roolia olemassa Suomessa.

      Hävetkää koko Vihreä Liike.

    • Kaikki taiteilijoita

      Puolustelee laiminlyöntiä sillä, että "kyseessä on taiteilija, jolle raha ja materia eivät ole ensimmäinen asia".

      JOO, no sittenhän KAIKKI voi väittää olevansa taiteilijoita, jos sillä selviää rangaistuksetta?!

      • Punavihervasurikomut

        IL Tommi Parkkonen: "meillä on siis hallituksen ministeri ja hänen miesystävänsä, jotka perustelevat remonttiepäselvyyksiään humanitaarisuudella ja boheemilla luonteella" !!!!

        "Haluaisin nähdä sen verovirkailijan tai vanhemman konstaapelin ilmeen, jolle perustelisin omia rahaepäselvyyksiäni sillä, että juon hieman liikaa valkoviiniä, pidän Stanley Kubrickin elokuvista ja olen tosi huolissani meksikolaisten transseksuaaliprostituoitujen hiv-epidemian leviämisestä."

        Nimenomaan!!!

        Vain aivopestyt punavihervasurit puolustelevat epätoivoisesti toverinsa laittomia tekoja.

        Kummallista miten ideologia vaikuttaa siihen onko teko rikollista vai ei. Aivan sama kuin "Neuvostoliiton aseet ovat rauhan aseita, Usan aseet tappavat", tai kun persut tekevät täsmälleen saman teon kuin viherkomut , niin vain persut "syyllistyvät" mielestänne rikokseen koska heillä on "VÄÄRÄ" ideologia.

        Viherpunikit tietysti saavat rikkoa "riistokapitalistisen" yhteiskunnan kaikkia sääntöjä, koska vain heillä on oikeus ja jopa velvollisuus kapinoida yhteiskuntaa vastaan?

        Niinkun TOVERI kansanedustaja toitottaa ”Suomi ilman verojen kiertoa on fasistinen yhteiskunta”, ja kehottaa "kansalaisia veronkiertoon". ??!!


      • kaikkea keksii

        "kyseessä on taiteilija, jolle raha ja materia eivät ole ensimmäinen asia". ei jeesus mitä touhua !!!!!!!!!! Moi olen taiteilija saan rikkoa lakia. Tätä ne pedofiilit ja raiskaajat vois käyttää ensi kerralla kun puskista iskevät, olen taiteilija, jolle laki ja järjestys ei ole ensimmäinen asia. Mitä seuraavaksi...


    • Lopen kyllästynyt

      Tämän jupakan seurauksena kaikki vihreät tulisi aidata Lappiin johonkin luonnonpuistoon yhdessä susien kanssa.
      Sielläpä saisivat toetuttaa politiikkaansa.

      • etelän virheet

        EI,Ei,Ei saa pilata Lappia asuttamalla virheitä siis vihreitä tänne.Etelä- Suomi pitäköön virheensä itsellään.


    • Veronmaksa

      Tyypillinen viherfasisti. Puhuu muuta kuin tekee.
      Jos harmaantaluoden kitkijäpuolueen keulakuvan käry ei vie uskottavuutta, niin mikä sitten?

    • LUULI palkansaajaksi

      "Siivoojalle Hautala maksoi 80 euroa yhden kerran siivouksesta. Siivoojan työnantajavelvoitteet Hautala on maksanut jälkikäteen, sillä hän on pitänyt naista palkansaajana ei yrittäjänä."

      Pointti onkin että HAUTALA itse PITI siivoojaa taviksena, jonka PALKASTA OLISI pitänyt suorittaa lain määräämät palkansaajan velvoitteet. Näitä Hautala ei ollut tuolloin hoitanut! Se siis TEKI TIETOISEN PÄÄTÖKSEN MAKSAA PIMEESTI?!

      Sitäpaitsi sehän oli käyny pitkään siellä siivoomassa ja jos se sai yhdestä kerrasta 80 e, niin paljonko se maksoi kokonaisuudessaan.

    • Naisia LELLITÄÄN?

      Hautala pitää saamaansa julkisuutta nykyaikaisena häpeärangaistuksena.

      Hän sanoo harkinneensa eroa ministerin tehtävästä useita kertoja.

      - Meitä vihreitä pidetään usein sellaisina, että asetumme muiden ihmisten yläopuolelle (niin pidetään ja ihan syystäkin!)

      Hautala sanoo maksaneensa kertasiivouksesta pakolaiselle käteisellä, ja "auttaneensa" tätä myös muilla tavoin.

      - Minulta meni vastikkeellinen ja vastikkeeton apu sekaisin, ministeri totesi.

      Hän katsoo voivansa jatkaa, koska teon ja seurauksen pitää olla jossain suhteessa toisiinsa. Hautala myös vakuuttaa oppineensa jupakasta.

      Oliko Kanervan pari txtaria ja siitä seurannut kohu sekä ero "jossain suhteessa" tekoon?

      Miksi oikeistolaisen valkoihoisen hetero MIEHEN pitää erota humoristisen puskatxtarin takia, mutta vasuri ideologian omaavan NAISEN EI tarvitse EROTA?!

    • kebabistan. fi

      Paljasta vihje talousrikoksista
      puhelin: 071 877 4710
      talousrikosvihje.helsinki @poliisi.fi

      terse
      kebab pizzeria fi

    • lainrikkoja

      Hautala antoi luvan kansalle tehdä pimeitä töitä.

    • ei ole

      Onko kohtuullista, että säälistä annetaan ihmisen olla kovaa palkkaa nauttimassa aivan turhanaikaisessa hommassa.

    • Ei riittänyt edes se

      että rikolliset hääräsivät pimeitä bisneksiään. Kun asia vuosi julkisuuteen, niin talousrikollinen marssi oikeuteen irstas ilme naamallaan. Vaatimaan hänen bisneksiinsä liittyvien oikeuden asiakirjojen salaamista 25 vuodeksi.

      Tämä on yksi selkeä todiste siitä, kuinka röyhkeitä nämä rikolliset nykyään ovat. Ja siitä minkälaista joukkoa häärää VIHREÄN PUOLUEEN ytimessä.

    • Kuitteja ei pyydetty
      • lakimiessss

        rahat maksettu venäläisen tililtä. tiedoksesi: kuitit voi tulostaa vaikka omalta koneelta jos on nettipankki.
        lopun höpinät tuossa linkissä ovat turhia, koska Hautala ilmoitti olleensa asimiehenä kielisyistä, remonttimies ei osannut muuta kuin härmää.

        Netti nyt on täynnä kaikenlaisa spekulointeja.


    • vinoutuma1

      Voihan se olla, etä kun on tarpeeksi harmaa, työpaikat alkavat käydä vähiin tämän jälkeen. Ainakin sellaiset työpaikat, jonka tekijä tuottaisi jotain plussaa Suomelle.
      Kyllä tämä pyykki olisi pitänyt pestä loppuun asti, vaikka tekijä on kuinka säälittävä tahansa. Kyllähän sääliäkin pitää joissakin tapauksissa, mutta joskus sekin on sairautta, kuten sanotaan.

    • sokea Suomen kansa

      hei kaikki valopäät, tajuatteko että vaikka on väärin tuo harmaa talous ni siitä akasta tehdään syntipukki! kuka muistaa enää himasgatea kun tätä puidaan nyt maailman tappiin asti, olette hyödyllisiä idiootteja kun huomionne voi viedä näin helposti

    • RKP ja KD jäljellä?

      Viimeistä vihreääni taisin äänestää kun taannoin kuvittelin että tällä Kasvilla olisi selkärankaa. Nyt meni lopullisesti koko puolueelta sitten kunnioitus eikä se tästä toivu sen enempää kuin kokoomuksen Katais-sekoilujen jälkeen. Demareita en koskaan olisi äänestänytkään.

    • Matti osaa

      Miten mahtaa olla maakuntajohtaja Matti Viialaisen pimeät remontit Puumalassa ja Helsingissä ? Milloin tulee julkisuuteen ?

    • Hinanen

      Hautala toimii pimeää työvoimaa edistävän elimen tehtävissä...eikun siis pimeää työvoimaa vastaan tietenkin :)

    • Eroa Hautala!

      Hovissa selviää tekikö remonttimies työt yrityksensä nimissä vai omissa nimissään eli palkansaajana. Yrittäjähän voi tehdä töitä myös palkansaajana samalla, kun pyörittää omaa yritystä. Täysin tavallinen ja laillinen menettely Suomessa.

      • Omissaan tuo on tehnyt, jos tuolla iltalehdessä ollut oikeuden päätös pitää paikkansa siteerauksen osalta " ei ole tehnyt elinkeinonharjoittajana". On katsottu vain yrittäjän tavoin toimineeksi kuluttajasuojan osalta. Eikä ole ollut pääurakoitsija oikeuden mukaan.
        Tuo AZKE ky ei ole kuulunut ennakonpidätysrekisteriin niin uskon sen takia enemmän remonttimiestä siitä palkansaajan asemasta. Tuonkin takia Hautalan olisi pitänyt maksaa työnantajan kulut. Siivooja kuulunut samaan firmaan ja hänet Hautala on taas katsonut palkansaajaksi. Nyt kun vielä kerrottu mukana olo miehen teettämässä remontissa vaihtelee oikeudelle ja julkisuuteen kerrotun tarinan mukaan sen perusteella mikä Hautalalle on parasta. Niin selkeää ja tietoista pimeän työn teettämistä ja nyt siitäkin voi näköjään saada korvausta tekijältä vaikka olisi ollut palkansaaja.
        Vihreiden poliitikkojen remontit/korjaukset pitäisi taitta laittaa syyniin jokaisen osalta, koska tuntuu olevan toimintatapa tämä pimeän työn teettäminen sallittua heidän keskuudessaan, eikä edes pidetä tuomittavana. Kyllä nyt pitäisi vihreiden sanoutua irti harmaasta taloudesta selkeästi. Kaivelut voisi aloittaa vaikka Cronbergin remonteista hänkin kerta ollut ministeri, sitten Brax ja ym. Saataisiin selville mitenkä yleistä se vihreille on ja mikä heidän moraali oikein on pimeän työn suhteen.


      • Kysy verottajalta!
        Sinappisilmä kirjoitti:

        Omissaan tuo on tehnyt, jos tuolla iltalehdessä ollut oikeuden päätös pitää paikkansa siteerauksen osalta " ei ole tehnyt elinkeinonharjoittajana". On katsottu vain yrittäjän tavoin toimineeksi kuluttajasuojan osalta. Eikä ole ollut pääurakoitsija oikeuden mukaan.
        Tuo AZKE ky ei ole kuulunut ennakonpidätysrekisteriin niin uskon sen takia enemmän remonttimiestä siitä palkansaajan asemasta. Tuonkin takia Hautalan olisi pitänyt maksaa työnantajan kulut. Siivooja kuulunut samaan firmaan ja hänet Hautala on taas katsonut palkansaajaksi. Nyt kun vielä kerrottu mukana olo miehen teettämässä remontissa vaihtelee oikeudelle ja julkisuuteen kerrotun tarinan mukaan sen perusteella mikä Hautalalle on parasta. Niin selkeää ja tietoista pimeän työn teettämistä ja nyt siitäkin voi näköjään saada korvausta tekijältä vaikka olisi ollut palkansaaja.
        Vihreiden poliitikkojen remontit/korjaukset pitäisi taitta laittaa syyniin jokaisen osalta, koska tuntuu olevan toimintatapa tämä pimeän työn teettäminen sallittua heidän keskuudessaan, eikä edes pidetä tuomittavana. Kyllä nyt pitäisi vihreiden sanoutua irti harmaasta taloudesta selkeästi. Kaivelut voisi aloittaa vaikka Cronbergin remonteista hänkin kerta ollut ministeri, sitten Brax ja ym. Saataisiin selville mitenkä yleistä se vihreille on ja mikä heidän moraali oikein on pimeän työn suhteen.

        Sitä paitsi VEROTTAJA on se joka päättää onko joku palkansaaja vai yrittäjä.

        Usein joku luulee olevansa yrittäjä, mutta verottaja päättääkin että EI ole ja pistää maksuun kaikki palkansaajalle kuuluvat maksut!

        Tässäkin tapauksessa pitäisi kysyä verottajalta, miten ne tämän työsuhteen tulkitsee.


    • OVI TYRMÄSI

      tämän punaviherkommarin, joka niin sujuvasti kapitalistia leikkii.

      Tämän cityluontoihmisen hölmöilyn päivänvaloon saattaminen on äärimmäisen tervetullut. Nähdään kuinka rehellinen on itseään jalustalle moraalinvartijana nostanut viherpoliitikko ja ystävänsä yli puoluerajojen.

      Minusta ei ole anteeksipyynnöllä ja ajalla maton alle lakaistu se, että kansan mandaatilla asioitamme hoitava henkilö maksattaa hämärähommiaan taviksilla. Jos minä kykenen maksamaan viuluni köyhyysrajan tietämillä seikkalevasta ansiotasostani, niin en koe oikeaksi, että veroistani maksetaan tuollaiselle "konnamuorille" senttiäkään. Luottamus on kertaluonteinen, konna on aina konna. Sen pohjalta, jotta hallitus säilyttäisi edes joltisenkin uskottavuuden ja luottamuksen kansan silmissä Hautala tulisi erottaa virastaan, oma-alotteisestihan tämä ei omistaan tingi.

      Herää ajatus, onko hallituksen Hautalaa puolustavilla itsellään uusittu salarakkaidensa ikkunapokat mattatyönä?

      Hautalaa puolustaville. Kyse ei Hautalan kohdalla ole mistään unohduksesta tai väärin luulemisesta ( vrt. tapaus Luhtanen ), vaan ihan silkasta ahneen ihmisen muiden niskaan virtsaamisesta. Lakipykälämme ei kai tunne anteeksipyyntöä "maksuvälineenä". Ei kun ovesta ulos. Vihreiden joukosta kyllä löytyy noihin tumman työn saappaisiin väkeä.

    • puliveivarit

      Kyllä tällainen järjestelmä, missä joku syyllinen voi langettaa itse itselleen seuraamuksen tehdystä rikkeestä, pitäisi pikimmiten lopettaa.
      Onko joillakin muilla, kuin suomalaisilla ministereillä, tätä samaa oikeutta.

    • Hautalasta eroon

      Vai ei Hautala taaskaan tiennyt remonttimiesten helvetinenkelitaustoista?
      Kukaan ei usko tuota valehtelevaa moraalinvartijaa.
      Heidi Hautala ymmärrä itse erota!
      Pääministeri Katainen ymmärrä kertoa, ettei Hautala nauti enää luottamusta.
      Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö ymmärrä, että Hautala on erotettava.
      Supo voisi ymmärtää tarkistaa sekä Hautalan että avopuolison ja remonttimiehen sekä remonttifirman taustat. Mitä on kiristetty istuvalta ministeriltä? Miksi ministeri ei ole tehnyt rikosilmoitusta? Onko kartanon ostossa rahanpesua? Onko hämäräaines sotkeutumassa Suomen hallitukseen ja politiikkaan?
      Tässä olisi farssin aineksia jopa elokuvaan.
      Saatte olla varmoja, että tätä asiaa ei unohda kukaan, ei media eivätkä ihmisetkään.

    • ei eroa eieieiei..

      Duunarin erottaa pomo, mutta poliitikko päättää itse maan tavan mukaan onko kelvollinen edelleen nostamaan veronmaksajien rahaa 10-15000€ kk hyvällä omalla tunnolla. Ja ONHAN SE !

      • KAIKKI ÄÄNESTÄMÄÄN..

        VIRHEI..SIIS HARMAITA! KOKOOMUKSEN AINAISTA PUISTO-OSASTOA ILMAN OMAATUNTOA!


    • jonter7

      Miten entisellä Neuvostokasalaisella on rahaa ostaa Suomesta KARTANO?
      - mistä rahat ovat peräisin?

      huumekauppaa, ihmiskauppa, rahanpesua,valtion varojen väärinkäyttöä,veronkiertoa
      ....mitä Vihreä kehitysmisiteri ..Hautala tietääkään?

    • Tykkään vihreästä

      Kansa saa sellaiset johtajat kun se on ansainnut!

      Tyhmät ihmiset haukkuvat toisiaan, en viitsisi alentua moiseen. Globaalin talouskriisin keskellä suomalsiet on toistensa kurkussa kiinni. Masentavaa.

    • allen1

      The coach outlet Spring Collection has arrived at Saks and each item is better than the next. From the perfect girly pink pump to an http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachoutletonline coach outlet online edgy black bag, you must check out all the coach outlet spring arrivals http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachfactoryoutletonline coach factory outlet online that Saks has to offer. I was hard pressed to pick http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com coach factory online coach factory nine favorites, http://www.2013coachfactoryoutletonline.com/ 2013 coach factory outlet online coach factory outlet so make sure to check out the entire offering.Knee-high boots are my kind of accessory and coach outlet gets it right. The natural black, grey, and white textured python http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachoutletstoreonline coach outlet store online with a skinny heel and subtle island platform makes these boots both wearable http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachoutlet coach outlet and sexy. Python is still a major trend and I have an itch http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachfactoryoutlet coach factory outlet for these boots.

    • Anonyymi

      Vihreät porskuttaa hyvin ja jopa tekevät ihmiskauppaa.

    • Anonyymi

      Hautala on ehkä suomen rumin nainen. Hyi saatana

    • Anonyymi

      Onko vihreissä yhtään rehellistä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe