Mistä kannattaa ottaa 10 000 laina?

KallePalle89

Hei! Tarvitsisin kymppitonnin lainaa, ei asuntoon eikä matkaan vaan erilaisiin hankintoihin ja mm. hammaskaluston laitattamiseen yksityisellä (tähän jo 5000...)
Olen vakituisessa työsuhteessa, tulot 1500 verojen jälkeen. Mulla on Nordeasta 2 luottokorttia, yht. 2000 tonnia velkaa olen siis jo. Osaatteko neuvoa, kannattaako nyt korottaa luottokorttirajoja, vai hakea kulutusluottoa/mitä muita vaihtoehtoja? Tavoitteena olisi tietysti mahd. edullinen vaihtoehto.

84

20280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velkakierre.

      Pankistahan laina on halvin ottaa. Mutta takaisinmaksukykysi vaikuttaa aika vaatimattomalta, kun tulot ovat pienenlaiset ja ennestäänkin olet miinuksen puolella. Kymmenen tonnin laina vie kaiken liikkumavarasi hyvin pitkäksi aikaa. Saattaapa mennä ylikin, jos esimerkiksi "vakituinen" työsuhde muuttuu lomautukseksi kahden viikon varoitusajalla.

      Vanha kunnon neuvo: säästä. Jos rahaa ei jää yli, säästämistä voit aina lykätä tuonnemmaksi. Velan maksua et voi.

      • fcbkkbkbkgbrttv34rc

        Yksi mahdollisuus on kokeilla lainanvälityspalveluita, joita on Suomessa useita. Heiltä saattaisi saa edullisehkoja lainatarjouksia, en kuitenkaan usko että yhtä edullisia kuin omasta pankista.

        Arkadia Rahoitus https://www.arkadiarahoitus.fi/
        Etua.fi http://www.etua.fi/
        Freedom Rahoitus https://www.freedomrahoitus.fi/
        Lendo https://www.lendo.fi/
        Omalaina https://www.omalaina.fi/
        Rahalaitos https://www.rahalaitos.fi/
        Tarjouslaina http://www.tarjouslaina.fi/
        WebFinance https://www.webfinance.nu/
        Zmarta https://www.zmarta.fi/


      • Hippiiz

        LAinahaku oli kyllä kalllimpi kuin www.satasenlaina.net


      • Anonyymi

        Sitä mennään pankkiin ja otetaan. Lainanmaksukyky on kuin katsoisi sinisten lasien takaa vaikka kykyä on. Mikä tahansa pankki antaa kympin kun on näyttöä tavasta hoitaa asioita. Jos ihmisen tulo on 500€ kuussa ja onnistuu pitämään hallussa esim 100k, niin pankki varmaan miettii vakavasti asiaa. Jos ihmisellä on 2000€ säännöllinen tulo ja kympin sotku, niin neuvot haetaan muualta eikä lainaa tule suoraa pankista. Ehkä takuusäätiö.


    • Velkavelho

      Tarvitsetko kaiken suunnittelemasi yhtaikaa? Tulosi ovat kovin pienet lainamäärään nähden, kulutusluottoja myönnetään vakuudettomina usein max 3 x nettotulot, sinun kohdallasi siis 4500 €. Saat sillä toki hampaat laitettua. Jos vakuuksia löytyy, hae kulutusluottoa 12 000,- ja maksa korttivelat pois. Katkaise toinen kortti, jätä toinen hätävaraksi. Varaudu siihen, että raha-asiat ovat tiukilla muutaman vuoden.

    • KallePalle89

      Ajattelin hankkia kaiken kerralla ja sinnitellä sitten niukemmilla varoilla, kun en enää jaksa vaan suunnitella ja siirtää kaikkia asioita myöhäisemmäksi. Mutta juu ajattelin ne velat maksaa myös pois, että olisi vain yhteen paikkaan velkaa.

      • Mieti vielä

        Jollain lailla ymmärrettävä muuta siitä huolimatta todella typerä asenne, joka on viennyt kymmeniä tuhansia ihmisiä velkaongelmiin.

        Jos sinusta tuntuu että et nyt "jaksa" suunnitella ja odottaa noita asioita, niin se ei ole vielä mitään siihen verrattuna mltä sinusta tulee tuntumaan tulevaisuudessa, kun et selviäkään veloistasi. Se vasta jaksamista koetteleekin kun pyörähtelee iloisessa piirissä perintätoimistojen ja ulosottoviranomaisten kanssa. Ja tuolla nettopalkalla 10 000 euron laina johtaa vääjäämättä ongelmiin. Taloutesi ei vuosikausiin kestäisi yhtään pientäkään takaiskua.

        Kaikesta päätellen mikään noista yhteensä 10 000 euroa maksavista asioista ei ole sellainen että sinun olisi ihan PAKKO saada ne nyt tänään tai edes tänä vuonna tai ensi vuonna (jos hampaiden kunto on niin huono että ne uhkaavat terveyttä niin ne hoidetaan kyllä julkisella puolella).

        Ensin maksat nuo luottokorttivelat pois,ja sitten alat säästää. Ne kivat jutut on todella paljon mukavampaa hankkia omilla rahoilla kuin lainalla. Ja se sinnittely niukemmilla varoilla sujuu huomattavasti paremmin kun kyse on vapaaehtoisesta päätöksestä eikä pakosta.


      • Yksi hankinta kerral
        Mieti vielä kirjoitti:

        Jollain lailla ymmärrettävä muuta siitä huolimatta todella typerä asenne, joka on viennyt kymmeniä tuhansia ihmisiä velkaongelmiin.

        Jos sinusta tuntuu että et nyt "jaksa" suunnitella ja odottaa noita asioita, niin se ei ole vielä mitään siihen verrattuna mltä sinusta tulee tuntumaan tulevaisuudessa, kun et selviäkään veloistasi. Se vasta jaksamista koetteleekin kun pyörähtelee iloisessa piirissä perintätoimistojen ja ulosottoviranomaisten kanssa. Ja tuolla nettopalkalla 10 000 euron laina johtaa vääjäämättä ongelmiin. Taloutesi ei vuosikausiin kestäisi yhtään pientäkään takaiskua.

        Kaikesta päätellen mikään noista yhteensä 10 000 euroa maksavista asioista ei ole sellainen että sinun olisi ihan PAKKO saada ne nyt tänään tai edes tänä vuonna tai ensi vuonna (jos hampaiden kunto on niin huono että ne uhkaavat terveyttä niin ne hoidetaan kyllä julkisella puolella).

        Ensin maksat nuo luottokorttivelat pois,ja sitten alat säästää. Ne kivat jutut on todella paljon mukavampaa hankkia omilla rahoilla kuin lainalla. Ja se sinnittely niukemmilla varoilla sujuu huomattavasti paremmin kun kyse on vapaaehtoisesta päätöksestä eikä pakosta.

        Ei 1500 eur nettotulot mikään niin huono ole. Riippuu tietty paljonko menee vuokraan työmatkoihin ym mutta jos pitää omaakulutustaan suht vaatimattomanapitäis jäädä noin 500 eur maksuvara. Fiksuinta olisi tietty säästää kun on jotain hankintaa, mutta jos se hammasremppa on välttämätön (esim itsetunnon kannalta) voi yleensä saada jokin rahoitus hammaskliniikoiden kautta tai jos on vakuutta kannattaa mennä pankkiin. Muutoin kokeilisin vaikka Santanderia niillä on sentän aika maltilliset korot.


      • KöyhänVertaImetään

        Santanderin korot voi olla ihan muuta kuin esitteissä kerrotaan. Olen omin silmin nähnyt Santanderin lainatarjouksia, joissa vuotuinen korko on yli 30% eli takaisinmaksuajaksi ollessa viisi vuotta tulee takaisin maksettavaksi summaksi yli kaksi kertaa tilille tullut summa. Eli ota Sandanderilta lainaa 5000€ ja maksa takaisin yli 11000€. Kuulostaa kiris......


      • eihätää

        Kun isompia lainoja miettii, niin vertailu on ihan välttämätön http://tinyurl.com/y97b86gm , ettei tulisi otettua ylikalliilla korolla. Kymppitonni on kuitenkin iso summa, saa maksella pitkän aikaa takaisin päin.


      • Anonyymi

        Lainojen vertailupalvelun kautta voit hakea lainaa ilman vakuuksia. Kokeile vaikka www.nordicluotto.fi ja vertaile markkinoiden lainat jo tänään!


    • PerusPena69

      Velan ottaminen ei kannata. Eläminen tulee kalliimmaksi sillä tavalla. Säästä rahat etukäteen ja käytä vasta sitten. Olisiko jo aika kasvaa aikuiseksi?

    • PekkaKoopeli

      Hanki parempi työpaikka. Itselläni netto 3000-4000e/kk. Sillä jo lyhentelee lainoja. Tuollaisella köyhyysrajan minimipalkalla ei pärjää.

      • Savonmies5557

        No sehän riippuu missä päin Suomea asuu. Täälä itäisesse Suomessa rivitalo kaksio maksaa alle 100 000 lähes minkä tasoinen tahansa ja vuokrat pyörii siinä 300-600€ luokkaa. Ei kaikkien tarvitse asua sielä pk seudulla missä kupla uunot makselee koirankopista 1000€ vuokraa eikä saa ikinä omaa asuntoa.


      • Nhhjhj

        Helppoahan se on sanoa jos ei oikein ole! Riippuu missä asuu...


      • Anonyymi

        Just just…


    • xhavi

      svea rahoitus on paras vaihtoehto, varaudu vaan siihen että menee 12v. ennenkuin saat maksettua kaiken takaisin...... jos vielä sittenkään.... itse olin jo siinä pisteessä aikoinaan että meinas mennä ulosottoon kaikki ( 30000€ yhteensä) erinäisiä kortti/ muita lainoja. Pääsin 2 vuoden kitkuttelun ja kituutuksen jälkeen velkasaneeraukseen ja RAY takas koko lainan, maksan 8 vuotta sitä pois ja ens kesänä oon velaton !!!! JOS oikeesti kalusto vaatii korjausta niin käy kunnallisessa laitattamassa, sielläkin on osaavia ihmisä vaikkakin kestää "hiukan" kauemmin, säästät sen 5000€ siinä joka tapauksessa ja sillähän saa jo vaikka mitä.....

    • nooiin

      Tee vetoja, itse olin n.vuosi sitten 28000e veloissa eri kulutusluottoja kunnes voitin 21000 ja tällä hetkellä loputkin niistä maksettu.

    • vähäjärkeänyt

      Tuossa taloudellisessa tilanteessa hammasremontti tehdään julkisen puolen hammashoidossa halvalla. Ehdottomasti. Kaikki muu on haihattelua, josta et selviydy.

      10 000 euron laina noilla tuloilla ja entisillä veloilla ei onnistu. Selvästi mahdoton juttu.

    • salettimies

      on kokeiltu kaikki isot lainapalvelut ei tipu yhdistelmä lainoja viel luottotiedot kunnos.ei kauan.kohta ulkomaille siirtyä kysyy velat ahistaa.keltä uskaltas kysyy.eliasta mainostavat toto trustolan frim .eolisko muita paikkoja

      • 9-6

        Takuu-säätiön takauksella yleensä pankkilainakin lähtee, enimmäissumma 34 000 ja TS:n ehdot takaukselle kylläkin aika tiukat.


    • saletttimies

      kukaan kokeil tota trustloanfrim ja onko kauheet etumaksut

      • fvjgfkfkblgklöbköl

        Oli aika isot etumaksut.


      • salettimies

        kokeilitko ja tuliko laina sulle .miten etumaksut piti laittaa eurois vai punnis.ja minne


    • hyvälaina-otettaessa

      on niin mukavan VELATON OLO!!!! :)

      • winkkimies

        mitä?ootko saanu ison lainan kerro mullekin ja mistä


    • Järjestelijä

      Jos joku vippaaja/lainanantaja pyytää etumaksua, kyseessä on HUIJAUS! Vippaaja kiittää kauniisti lahjastasi ja häípyy. ÄLÄ USKO LIIAN HYVIÄ TARJOUKSIA!

    • Kai.Vari66

      Tuo tarvitsemasi 10.000€ on jo sen verran iso laina, että kannattaa kiinnittää huomiota lainojen hintaeroihin. Paras vertailukeino on verrata kuukausieriä. Nyt halvinta 10.000€:n lainaa tarjoaa Bank Norwegian Suomi, jolta laina irtoaa alimmillaan 4,99%:n todellisella vuosikorolla, katso: kingrahoitus.fi/banknorwegian-lainaa-pankista/

      • csdcljksdlvjsjk

        "Nyt halvinta 10.000€:n lainaa tarjoaa Bank Norwegian Suomi, jolta laina irtoaa alimmillaan 4,99%:n todellisella vuosikorolla"

        Norwegian itse kirjoittaa korosta sivullaan https://www.banknorwegian.fi/Laina/Lainaa-heti näin:

        "Korko on henkilökohtainen 4,99% - 22,49% ja ehdot päätetään luottokartoituksen jälkeen. 10.000 eur lainalla viidelle vuodelle 8,88% esimerkkikorolla (todellinen vuosikorko 10,82%) tulee kokonaiskustannuksesi 12.815 eur, mikä vastaa 212 eur kuukaudessa. Laina-aika 1-15 vuotta. Suurin efektiivinen korko 37,97%. "

        https://www.banknorwegian.fi/Laina


      • Anonyymi

        Laina kannattaa aina ottaa sellaiselta taholta mikä tarjoaa mahdollisimman pienen koron lainalle ja tarvittaessa pitkän maksu-ajan. Tässä esimerkkinä vertailua erilainantarjoajien osalta kulutusluotoissa: https://1hp.fi/kulutusluotto/

        Korkeimman ja matalimman koron välissä vajaa 34% eroa mikä on jo huomattava erotus kun velkaa maksetaan takaisin.


    • specter

      Kyllä on korot kohdallaan. Ja aloitusviesti on vanha, mutta on pienet tulot. Mulla keskimääräiset kuukausittaiset pakolliset elämisen kulut luokkaa 1400eur... ja ei asuntolainaa lukuunottamatta mitään muuta lainaa.

      Ei kannata ottaa noita lainoja! Älä arvostele omaa elämääsi materian perusteella. Älä lähde elintasonokitteluun mukaan. Onnellisuus löytyy ihan jostain muusta, kuin rahasta.

    • dont_speak_no_doubt

      Jos tulot on 1500e ja entistä velkaakin jo 2000e, niin uuden velan ottaminen on vähän niin ja näin...

      En viisastele, mutta olen tässä viimeaikoina itse pyöritellyt kanssa omia rahoitustarpeita. Tarvitsisin useita satojatonneja, velkaa ei ole penniäkään ja muutamia tonnieja on kasattu säästöön.... laskin jo sitäkin paljonko pitäs olla rahaa että saisi sen pankin epävirallisen vinkin täytettyä... olen laskenut sitä jo vuosia ja olen todennut, että mielummin reilusti omavarainen kuin velkainen....

    • Ellinoora34
    • pankistahalvempaalainaa

      Ihan pankista on kaikista edullisin ottaa lainaa. Sopiva maksuohjelma vaan ja ei ole lainan hoitaminen rasite. Korot pankeissa kaikista edullisimmat, 1,6% sain itse lainaa pankista. Miksi ottaa jostain muualta älyttömän kallista lainaa, jos talous muutenkin tiukalla?

      • xcdjcvjjvjkvjv

        Mikähän pankki antaa vakuudetonta kulutusluottoa 1,6 korkoprosentilla?


      • pankistahalvempaalainaa
        xcdjcvjjvjkvjv kirjoitti:

        Mikähän pankki antaa vakuudetonta kulutusluottoa 1,6 korkoprosentilla?

        Pitääkö se laina olla aina muka vakuudeton? Ja miksi maksaa turhaa vakuudettomasta lainasta, jos voi saada paljon halvemmalla lainaa vakuuden kanssa! Ei ole kummoinen juttu järjestää vakuudet.


    • specter

      Miksi ottaa lainaa ollenkaan, jos taloustilanne on tiukalla...
      Paljon on puhuttu eriarvoistumisesta suomalaisessa yhteiskunnassa, ongelma on monesti se, että sen eriarvoistumisen aiheuttaa ihminen itse, omalla talouskäyttäytymisellään.

      Pienillä tuloilla pitäisi elellä, kuin kroisos. Elintasokeulittelu, matkat, autot, elektroniikka - kaikki pitäisi olla viimeistä huutoa. Ja kaikki ostetaan velaksi, joka syö aika ison osan kuukausituloista.

      Samaan aikaan säästäväiset ihmiset käyttää rahaa asuntolainaan ja siinä sivussa ostaa omaisuutta, joka säilyttää ja kasvattaa arvoaan. Nämä velkaraha-pullistelijat harvemmin ostaa yrityksiä, jotka tuottaa sitä oikeaa elintasoa.

      Kaikki ulkoisesti näkyvä on pop, ihan sama, mitä tilillä on, kunhan auto on isompi/parempi kuin muilla kavereilla.
      Taloudellinen eriarvoisuus on siis ihan kulutustottumuksista monesti kiinni.

    • Kalankatse

      Katselin tuossa tiliotetta ja tollaset 17 000€ pelkästään käteistä parilla käyttelytilillä.
      Ihanaa kun ei ole senttiäkään velkaa eikä ole perseaukinen!
      Hohhoijjaa tokkiinsa!

      • specter

        Tuossa on ihan hyvä lähtökohta. Itse en kuitenkaan pidä varallisuutta käteisen muodossa, vaan aina kun saan palkan, vaihdan käteisen osakkeiksi, osuuksiin yrityksistä.

        Käteistä rahaa itselläni muutama satanen, joka riittää seuraavaan palkkapäivään oikein hyvin.


      • reQR3

        Vaan kun tulee se talousjärjestelmänmuutos niin osakkeet menettävät arvonsa hetkessä. Fyysinen kulta ja hopea säilyttävät arvonsa.


      • specter

        Jalometallit todellakin säilyttävät arvonsa. Sadassa vuodessa kullan hinta on noussut kolminkertaiseksi.

        Sata vuotta sitten sijoitettu keskimääräinen kuukausipalkka on noussut osakkeina n. 19 miljoonaan euroon.

        Oma salkkuni on tuottanut viidessä vuodessa kahden vuoden ilmaisen asumisen. Laskut, asumisen kulut, autoilu, ruuat on käytännössä mahdollista maksaa melkein jo nykyisellä saamallani osinkotuotolla.

        Paljonko olet ostanut kultaa, jalometalleja?


      • dont_speak_no_doubt

        Mulla ei ole elämä mennyt kuin strömssä. Olen jo pentuna maksanut muiden hauskanpitoa yms... nyt viimeisen viiden vuoden aikana kuitenkin on tavalla tai toisella tullut kasaan n. 8000e

        Muutasma vuosi sitten pankissa sanotiin aivan muiden asioiden yhteydessä asuntoasioista... en ala kertaamaan niitä tässä enää... mutta luku oli 30%

        Shokin jälkeen pyöritin asiaa päässäni ja nyt olen sitten päätynyt siihen, että jos oman asunnon ostais, niin rahaa pitäs olla niin paljon, että asunnon osuus varallisuudesta olisi joku 20-25% ja maksimissaankin jotain 300te.... eipähän tarvi miettiä asintoa, mutta velkaa en ota...

        Ja tälle joka puhuu 17000e säästöistä, niin pidä omana tietonas, se ei nimittäin ole mitään jos sinulle tulee todellinen taloudellinen kriisi.


      • specter

        Tarvitsetko arvokasta asuntoa? PK-seudulta saa aivan kohtuuhinnalla asunnon vaikka Vantaalta. Ei minunkaan asuntoni ole hieno, tai kallis, vaan aika vaatimaton. Olen silti tyytyväinen. Olen ostanut asunnon tarpeeseen, järkevän kokoisella asuntolainalla, ei ole tarvetta ostaa niin kallista, kuin voi. (vaikka muotia se on ja ihmisiä arvostellaan nykyään kaiken ulkoisen/näkyvän perusteella).

        Materia on toisarvoista ihmisen elämässä.


      • Anonyymi
        reQR3 kirjoitti:

        Vaan kun tulee se talousjärjestelmänmuutos niin osakkeet menettävät arvonsa hetkessä. Fyysinen kulta ja hopea säilyttävät arvonsa.

        Missä se muutos viipyy? On kulunut jo yli 5 vuotta.


    • Kai.Vari66

      Tuo 10.000€ vakuudeton laina kannattaa valita käyttämällä maksutonta lainojen hintavertailusivustoa. Tämä siksi, että tällainen palvelu päivittää juoksevasti hintamuutokset ja tarjoaa lainanhakijalle nopeutta ja helppoutta. Tämän hetken edullisin 10.000€ laina löytyy Bank Norwegianilta. Katso lisää: haelainaa.biz/

    • eihyvältänäytä

      Menkää affit muualle jakaa linkkejänne omiin kehnoihin "hintavertailuihin"

    • Rikkausontielainaan

      Halvin lainatarjous, joka on tullut eteen, tarkoittaisi lainaa määräämättömäksi ajaksi noin yhden prosentin korolla ja ilman mitään kuluja. Laina edellyttää vakuuksia, joiden lainoitusarvon pitää olla vähintään 10/4 lainamäärästä. 10 000 euron lainalle pitää olla lainoitusarvoltaan 25 000n euron vakuus. Vakuudeksi kelpaavat tässä tapauksessa sellaiset osakesijoitukset, jotka on hajautettu riittävästi. Laina ei siis ole tarkoitettu vähävaraisille. Kannattaa siis ensi hankkia varallisuutta ja vasta sitten panna hampaat tms, kuntoon.

      Itse ajattelin, että voisin rahoittaa uuden auton ostamisen tällä tavalla, kunhan varmistuu lopullisesti, että tuo autovero ei vähään aikaan muutu.

    • noppitiushittovaara

      Tuli meileen....ehkä hampaisiin voisi kysyä omalta kunnalta sosiaalilista luototusta? Hampaat todellakin voi maksaa tuon n. 2000e riippuu hän mitä tehdään, mutta varmasti 2000e on hyvin lähdellä, eikä kyse ole pelkästään siitä, että mahdollisesti, vaan niin se on.

      Joku sanoi tuolla takuusäätiön tiukoista ehdoista. Se pitäs olla kyllä kaikilla pankeilla sama, että asiakas osaa hoitaa asiansa yleisesti ja tekee asiansa hyvin säännöllisellä tapaa kokoajan, sillon ei tule näitä kapeikkoja.

      Vaikka tänää eduskunta säätäisi lain positiivisesta luottorekisteristä ja jokainen suomalainen saisi itselleen yleisellä tavalla määritellyn luottokelpoistuus arvion samaan tyyliin kuin S&P tai moody´s tekee valtioista ja yrityksistä, niin kestäs varmaa kymmenne vuotta ennekuin nykyiset ns. BC-luokan ihmiset olis edes A- luokan tasossa... Jokaisen on katsottava peilin kuvastusta antavaa ihmistä ennekuin peiliä syyttävät..... ymmärrättekö......

    • hevosetkinnauraa

      Kysy kelatuki. Paljonko se on.

    • Uunomut55
    • Kilpailuttaja6

      VarmaLaina.fi on hyvä vaihtoehto.

    • jokainenosapuoli

      Lainanvälittäjiä kannattaa vältellä. Välittäjät yleensä tarjoavat vain lainoja yhteistyökumppaneilta, jotka maksavat parhaimman komission heille. Missä menee siis puolueettomuus? Nimenomaan puolueettomuutta ja avoimuutta/läpinäkyvyyttä tarvittaisiin lisää lainamarkkinoilla. Uskoakseni se hyödyttäisi jokaista osapuolta.

      Näiden kautta voi itse vertailla edullisimman lainan eikä mikään välikäsi ole väärentämässä tuloksia:
      https://www.vertaaensin.fi
      http://www.joustoluotot.com

      • eivoiollaTotta555

        ööö... nuohan on juuri noita välikäsiä...
        Pikavippimainosta toisen vieressä ja kaikki linkit ovat affilinkkejä joista saa sivun omistaja rahaa, kun ihmiset hakee lainaa. Läpinäkyvyys in my ass =)


      • kjehkjehe

        mutta eikö lainanvälittäjät_aka_lainakusettajat voi enemmän hallita asiakkaita kuin mitä tuommoset vertailut? Välittäjät toimii välikäsinä jotka vastaanottaa jonku lainahakemuksen asiakkaalta ja he sitten lähettävät tiedot parhaimman rahapakkion maksavalle pankille joka sitten on yhteydessä asiakkaaseen.. korjatkaa jos olen väärässä!
        Sitten mitä tulee noihin vertailuihin niin itsehän siitä voi päättää täysin keneltä lainaa hakee kun on kaikkien lainaajien kulut yms kerralla esillä :---) Paras läpinäkyvyys varmaan saavutetaan kun itse lähtee soittamaan läpi kaikki eri firmat.. se onkin sitten jo isompi homma.


      • Yyyyyyyyyyyyyyy
        kjehkjehe kirjoitti:

        mutta eikö lainanvälittäjät_aka_lainakusettajat voi enemmän hallita asiakkaita kuin mitä tuommoset vertailut? Välittäjät toimii välikäsinä jotka vastaanottaa jonku lainahakemuksen asiakkaalta ja he sitten lähettävät tiedot parhaimman rahapakkion maksavalle pankille joka sitten on yhteydessä asiakkaaseen.. korjatkaa jos olen väärässä!
        Sitten mitä tulee noihin vertailuihin niin itsehän siitä voi päättää täysin keneltä lainaa hakee kun on kaikkien lainaajien kulut yms kerralla esillä :---) Paras läpinäkyvyys varmaan saavutetaan kun itse lähtee soittamaan läpi kaikki eri firmat.. se onkin sitten jo isompi homma.

        Kyllä se hakemus lähtee kaikille yhteistyökumppaneille. Noille lainanvälittäjille korvaus on aina sama, joten sillä ei ole väliä mistä lainan mahdollisesti hyväksyy.
        Toki vertailusivustot antaa läpinäkyvyyttä jos siellä on kaikki palvelut esillä. Sellaista palvelua ei kuitenkaan ole, sillä miksi kukaan mainostaisi jotain palvelua ilmaiseksi?


      • fagerholmm

        Hyvä pointti siellä! Lähettävätkö lainan välittäjät hakemuksia noihin tavallisiin pankkeihin? Monet heidän yhteistyökumppaneista on usein jotain pieniä rahalaitoksia tms. joissa kulut on varsin suuret. Minä aina vannoudun siihen että kivijalkapankista (OP, nordea jne.) saatu laina on aina halvin.


    • koulutuksestaeileikata8D

      Opintolaina on maailman edullisin laina!

      • hulabalooo0

        Niin ja sitä ei saa kuin opiskelijat vaan! Kiva olla velkavankeudessa jo parikymppisestä alkaen mut valtio tietty takaa ;)


    • 24vidiootti

      Ei missään nimessä mistään lainafirmoista ainakaan. Reilu pari vuotta sitten avasin luottotilin erääseen firmaan. Homma kusi vaikka nostinkin vain noin 2100 e. Kuntoutustuella elävälle on pirun ahdistavaa maksaa edes 100 euroa kuussa koska laina lyhenee vain hitusen, loput summasta menee korkoihin. Äärimmäisen turhauttavaa ja ahdistavaa ollu näitä maksella vaikka valoa jo tunnelin päässä onkin. Reilu tonnin olen saanut maksettua eli voitto häämöttää. Samaa virhettä en tee enää koskaan ja olen virheistäni oppinut. Oma aiheutettu ahdinkohan tämä on. En malta oottaa päivää jolloin kaikki on maksettu ja voin yöni nukkua rauhassa.

    • lisakate1

      This is to inform the general public that we are currently giving out loan to people in need of financial help at a low interest rate of 3%. If you are interested in applying for a loan, contact us for more information via email: [email protected]

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kukaan ei tiedä, mistä halpa laina irtoaa. Lainamarkkina on täysin muuttunut, eikä hokema: pankistahan halvin laina löytyy - pidä paikkaansa
      Lainaa kannattaa heka monesta paikkaa ja hyödyntää maksuttomat lainanantajien kilpailutuspalvelut. Ne hoitavat tarjousten hankinnan ja lainanhakija valitsee niistä halvimman.
      Lainan hinta on hakijakohtainen ja riippuu siitä, miten lainanantaja painottaa hakijan luottoprofiilia.
      https://www.borrow.fi

    • Anonyymi

      Tarvitsetko pikalainaa ??? Oletko velkaantunut? Onko sinulla huono luotto? tarvitsetko lainaa ?, Annamme lainaa ihmisille heidän huonosta/huonosta luottotuloksestaan ​​huolimatta. Annamme sekä yritys- että henkilökohtaisia ​​lainoja valitsemallesi pitkä- ja lyhytaikaiselle lainalle. Lainaohjelmoijamme on nopea ja luotettava, hae tänään ja saat välittömästi kentän takaisin.

      Lainamme vaihtelevat vähintään $ 5,000.00 ja enintään $ 100,000,000.00. Lainamme ovat hyvin vakuutettuja, 100% taattuja ja asiakkaille on taattu suurin turvallisuus. Jos haluat lisätietoja, ota meihin yhteyttä sähköpostiosoitteemme kautta: [email protected]

    • Anonyymi

      Jos oikeasti ei ole pakki niin ei mistään. Kaikki me tarvitaan 10k mutta pakko vaan nöyrtyä. Ap viesti on ajalta jolloin itse pyöritin suunnilleen samankokoista ongelmaa ja jouduin tekemään suunnitelman ja viemään sen loppuun kylmäpäisesti. Se on oma juttu miten hyvin onnistuin ja mistä oli oikeasti kyse. Toimin asiassa asiamiehenä. En päävelallisena.

    • Anonyymi

      Tässä ilmainen mainos nimeltään pankki Monefit. Siellä on erikoinen lisätoiminto premium jonka kulut ovat 4,17% /kk
      Esim 1000€ luotto niin ylimääräistä kulua tulee joka kuukausi tuo 41,70€
      Kannattaa lukea tarkkaan sopimusehdot ennen kuin menee tuohon miinaan. Korko% on n.20%
      Kannattaa harrastaa matematiikka aaaa ja prosentti% laskua sekä opetella koronlaslun kaava: r= k,p, t : 100
      r=korko, k=pääoma, t=aika
      Tämä muistuksena , jos joltain on tämä tärkeä taito unohtunut !!!

    • Anonyymi

      Vanha aloitus mutta mietin ääneen! 1500€ kk tulo ja 2000€ kortti kaiketi tapissa. Millä helvetin ilmeellä 1500€ palkalla on saanut ”ison” kortin. Asiakkaalla ei kaiketi vakuutena minkään sortin säästöjä. En kyllä yhtään ihmettele miksi pankki ei anna kympin lainaa luottojen yhdistämiseen. Jos asiakkaalla on esim kolme luottoa ja niitä on pankin ulkopuolella, niin kertoo paljon ihmisestä. Onhan se tietenkin niin että himmelin hoitaminen useampaan eri tiliin on työlästä ja kallista, mutta ei se ole pankin päänsärky. Konsultointi on myös kallista tuntityötä ja ohjelma maksujen maksamiseen kylmää kyytiä maksumiehelle.

    • Anonyymi

      Älä ota velkaa! Kunnallisella puolella on hyviä hammaslääkäreitä. Maksa luottorttivelkasi pois ja säästä tuloistasi edes hieman puskuria vaikka toiselle tilille.

      Kehotan sinua tosiaan harkitsemaan. Minä olin tyhmä ja otin velkaa liikaa, noin 10 vuotta olen jo yrittänyt selviytyä, kun luulin pärjääväni velkojen kanssa. Lainaa minulla oli pahimmillaan reilusti yli 80 000 euroa ja nettotulot 1700 euroa. Laina koostui 3 eri lainasta ja 3 eri luottokortista. Nyt olen maksanut noin puolet tuosta velka määrästä. Velkojen maksun jälkeen rahaa on jäänyt kuukaudeksi noin 100-150 euroa. Kituuttamista on ollut ja vielä on velkoja jäljellä, mutta maksan kaikki pois. Yhtäkään laskua tai velkaa en ole jättänyt maksamatta, enkä ole koskaan ollut ulosotossa. Tiukkaa on tehnyt ja välillä on käynyt mielessä luovuttaa, mutta velka on aina velkaa ja siitä pitää itse vastata. Mieti tarkkaan, mitä olet tekemässä, ettet joudu samaan tilanteeseen ettei kuukaudessa jää kuin vähän yli satanen. Lisäyksenä, saan palkkaa, en mitään tukia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vanha aloitus ja mitä vastaan on vastaukseni perusteella toteutunutkin jos aloittaja on itse ymmärtänyt!

      Joku on joskus sanonut, että tulosta pitäisi pystyä säästämään säännöllisesti 5%. 1500€ netosta se tarkoittaa 75€ kk eli 900€ vuodessa. 900€ on niin lähellä tonnia ettei kannata olla miettimättä satunnaisia lisä eriä. Esim 80€. Tonni vuodessa jemmaan, niin viidessä vuodessa on viisi kasassa!

      Mikä on tärkeää tai tärkeintä on luottotiedot ja ettei niitä naarmutetta tai menetetä! Maksaa ne luottokortit pois eikä käyttää niitä vaikka tili on auki!

      Asioitten keskittäminen ja säännöllinen hoitaminen pitkäjänteisesti auttaa sinun ja pankin välistä luottamuskeskustelua.

      Pankeilla on säännöt ja Suomessa laki luottojen myöntämiseen. Kaikki mitä teet teet itsellesi niin hyvässä kuin pahassa. Palkinto ja rangaistus seuraa aina ja sitä saa mitä tilaa! Jokainen päättää itse ja tietää mitä tulee!

      Aloituksesta on kymmenen vuotta ja hän on ratkaissut asian tavallaan. Toivottavasti muut miettii asioita tahoillaan. Kymppitonnin aikaan saaminen pienistä viroista on iso ja pitkä työ muttei mahdoton.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kymppi on jo iso pääoma edullisella korollakin ja ihmiset ei normaalisti mieti edes kymppiä mutta kympin vekakasan saa aikaan pienemmistä veloista helposti jos tulot sallii!

      Mutta esim 2500€ on raha johon pääsee oman pankin luottokortilla. Se on ottaa jos sen saa, mutta se on myös vittumainen kun se menee tappiin ja tulee maksun aika.

      Kannattaa todellakin alkaa miettimään jotain muuta vaihtoehtoa. Jos tarve on isolle pääomalle! Aiemmissa viesteissä lienee malleja asian hoitamiseen. Konsultit perii tuntipalkkaa joten se siitä!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pari kommenttia! Monellako on verkkopankissa näyttää 10000€ saldoa. Kuinka monen kympin saldo on muuta kuin velkaa ja kasattu niin, että on oikeasti opetettu penni pysymässä pennin vieressä, eikä takana olle juuri saatu mamman ja papan kuukausirahaa. Kyllähän pesien jako-osuuksia on, mutta onko niitä vuoden, kahden tai kymmenen takaa! 2014 vuoden vastauksessa oli ”parempi palkka”. Se jolla on ollut 2014 3000€ palkka säännöllisesti ei ollut mitään ongelmaa säästää kymppiä esim. viidessä vuodessa. Viisi euroa päivässä, 150€ kk ja 1800€ vuodessa tekee karkeasti 9000€ viidessä vuodessa. Pienellä lisäspurtilla kymppi olisi ollut kasassa viidessä vuodessa.

      Kait tuo aloitus on ollut aikanaan haihattelua epärealistilisen unelman perään. Toivottavasti ne hampaat on kunnossa ja ihmisen ajatukset kympistä realistisoitunut.

    • Anonyymi

      Tuolla alkupuolella vastauksista oli jokin tämäntapainen kommentti, ettei 1500€ netto ole pieni tai kovin pieni! Oma mielipiteeni on vain se, että netto on se raha määrä josta maksetaan pakolliset menot, päivittäinen elämä ja muut maksut. Olen joskus jutellut Jonkun ihmisen kanssa, että työssä olevan pitäisi säästää säännöllisesti nettotuloista 5%, mikä olisi 1500€ summassa esim. 75€ kk.

      Tuohon 10000€ pääomaan. Kuka tahansa heittää hatusta tuonsuuruisen summan tarpeen ja sata asiaa sen käyttämiseen. Sitten kun se kympin pääoma on tapissa ja sitä pitää maksaa takaisin, niin on ns. pala kurkussa koska se asia ei ollutkaan niin helppo. Kun sitä velkaa ei ole ja sille on tarve niin haaveet leijuu aikalailla.

      Mä luulen että kympin luoton saaminen vaakudettomasti ei onnistu ja kukaan ei anna nimeään omavelkaiseen takaukseen ja kympin kortin vaade on ainakin 5-10 kertaa isompi asiointi ja paljon isommat säännölliset tulot pidemmällä ajalla.

    • Anonyymi

      Kympin laina on sellainen ettei sitä saa pelkällä 1500€ kk tulolla. Toinen asia on se, ettei siihen kannata sotkea muita, eli se on saatava vakuudettomana ilman toisen ihmisen nimeä. Mikään pankki ei anna sitä ellei taustalla ole isompaa asiointia. Asioinnin määrä on oltava yli 100 000€ ehkä 200 000€ ja rahan taustat on tunnettava. Pikaluottofirmat ei tule kyseeseen, niiden nimiä on siis turha listata. Vanhanliitot pankit kuten OP ja Nordea tuskin lähtee edes miettimään. Velka on veli otettaessa ja veljenpoika maksettaessa. Mutta varmaan jos asiat olisi olleet kunnossa ja aloittajalla olisi ollut edes yhden kuukauden nettotulo säästönä, niin hampaitten hoitoon olisi saanut esim. 2000€ kolmelle vuodelle suoraa luottoa lääkärifirman kortilla. Mutta missään nimessä mitään kympin korttia ei tarvi tavallisen ihmisen miettiä.

      Itselläni oli aikanaan joku 8000€ asiointina alle 1000€ sosiaalietuutta vastaan, niin pankki olisi antanut tonnin kortin. Itse emmin asiaa mutta annoin pankin selvittää asiaa luottokorttifirman robotilla ja robotin vastaus oli sama kuin minun mielipide!

      Eikä kukaan tarvi kympin korttia! Laina kymmenestä eri paikasta on hazardihommaa! Siinä se vasta himmeli olisi! ja näitä himmeleitä on muuten aika monella!

    • On kalliimpaa maksaa useampaa lainaa, koska maksat joka lainasta lainanhoitomaksuja. Kannattaa ottaa yksi laina, ja lopettaa ne luottokortit samalla.

    Ketjusta on poistettu 80 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe