puhutaan päälle!!

suppie

en tajua, minkä takia ihmisten pitää alkaa jutella toisten päälle, kun tämä puhuu. Ymmärtäisin tuon päälle puhumisen, jos toinen olisi pölpöttänyt kauan jostain samasta aiheesta, mikä alkaisi omaa pikku päätä rasittamaan. Mutta se on loukkaavaa, jos toinen on vasta sanonut muutaman sanan, kunnes hänet jo keskeytetään ja juttu alkaa menemään toiseen suuntaan. Ihmettelen, eikö tuossa vaiheessa koskaan ajatella, kuinka tyhmältä tuntuu siltä, joka ei saanut puhua loppuun. Sitten myöhemmin ihmetellään, minkä takia tuo yksi on vaan hiljaa eikä paljoakaan pukahda. No ei oo ihme, ei enää huvita yrittää, jos on koko ajan tullu keskeytettyksi.

Tuosta varmaan päättelette, että oon joutunu useastikin päälle puhutuksi ja totta se on!! Töissä se on ihan ok, sillä jutut ovat kuin yhden päivän tarinoita. Mutta kaverien keske, se on häiritsevää ja sitä yrittää jaksaa joka kerta puhua omasta aiheesta, jotta se kuultaisiin loppuun asti. Mutta kun tuo yrittäminen alkaa väsyttää, nii ei nää kerro mitään asioita ja vähä etääntyy kavereist. Sitten alkaa miettiä, että mitä vikaa minussa on, kun tilanne on tällainen.

En vain ymmärrä, miksi joillakin ihmisillä on tapana tehdä näin useasti. Huoh...kylläpä tuli tekstiä, mutta helpotti :D

10

1671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin oon siihen joskus sortunut, ku on ollu kiire sanoa oma mielipide.
      Sitähän usein sanotaan, että ihmisten pitäisi oppia kuuntelemisen taito.
      Minunkin puheeni päälle on alkanu toinen puhumaan ja kyllä se antaa sen kuvan, ettei toinen välitä muista kuin omista jutuistaan.

    • fdfsfsd

      Pakko puhua päälle koska muuten aihe ehtii vaihtua jo uuteen. Kukaan ei jää odottamaan puheenvuoroasi, pitää nostaa kissan pöydälle.

    • nobody bodyno

      Huomaan tuota tapahtuvan paljon varsinkin keskusteluohjelmissa ja aamuteeveessä.

      • 2 kyttyräinen

        Niin ja vähät välitetään aloittajan aiheesta, jatkoksi heitetään aivan muuta sivuavaa teksti. Ei minust paha. Kaikki tästä ei tykkää kyttyrää.


    • Ympäripuhuja

      YLeensä yritän puhua ympäri mutta,mutta päämäärä on kuitenkin puhua alle.Joskus olen jopa onnistunut.

    • dsdf

      Itse joskus olen niin tehnyt ja syy on se että aihe saattaa vaihtua tai se, että unohdan mitä oin sanomassa.

    • adria ejk

      Saman huomion tehny. Naama auki mesoominen näyttää myös kuuluvan ajankuvaan. Huonosti käyttäytyminen ja pukeutuminen on jotenkin arvostettua. Mun mielestä ovat köyhiä kusipäitä.

      • k-mikko

        Hyvään käytökseenhän kuuluisi myöskin tietynlainen toiminta ymmärrettyään käyttäytyneensä kuin kusipää.


    • -kristitty-

      Olin arabimaassa lomalla ja katselin telkkaria. Erilaisissa keskusteluohjelmissa huomasin pitkät puheevuorot jotka jatkuivat ja jatkuivat. Kukaan ei keskeyttänyt tai häirinnyt puhujaa millään tavalla. Puhuja sai sanoa asiansa kokonaan rauhassa ja rauhallisesti loppuun asti. Se etu minusta siinä oli. Asiat meni varmasti arabiaa ymmärtäville perille. Osoitti myös suurta kärsivällisyyttä muilta keskusteluun osallistuneilta ja toimittajalta olla puuttumatta puheisiin.

    • Aikataulu

      Puhutaan päälle. Puhtaan päälle. Se tarkoittaa demokratiassa sitä, että kaikki ja yksi äänestävät yhtäaikaa. Luovaa toimintaa.

      Ehkä medialaite, johon ovat tottuneet, on antanut sen heille anteeksi :)

      Jospa he kuulevatkin oman äänensä, koska se on lähempänä eivätkä huomaa.

      Ihmisestä onkin tullut näyte siitä, mitä yhteensä puhutaan...arvattavasti.

      Tai sitten ovat tottuneet toimimaan kuin orkesterien soittimet ... riippumattomuudellaan?

      Aikaa on niin vähän, että kaikkien on puhuttava yhtä aikaa.

      ... onhan niitä muitakin syitä ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe