kannattaako ostaa peltoa ja alkaa viljelemään työkseen

mf699

mun veli osti minut pihalle perintö tilasta ja viljelijä koulutus on takaraivossa joten kannataisiko minun ostaa pankin lainalla oma tila (50-100ha) mitä olette mieltä kannataako se

15

1800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuumassii

      No ethän sinä mitään lainaa tarvi, jos veljesi maksoi sinut ulos perintötilasta.

    • Tukiaisgubbe

      No sullahan on jo puolet siitä perintötilasta rahana, joten suosittelen ostamaan niillä rahoilla "parsipaikat" kaupungista, eli ostat mahdollisimman monta sijoitusasuntoa ja laitat ne vuokralle.
      Jos sitten vielä haikailet maanviljelijäksi ja sopivat tila löytyy, niin rahoitusta saat sitten noita asuntoja vastaan siihen tilan ostoon ja tietty tila itsessään käy vakuutena.

      Näin menetellen sulla on "lypsylehmät" kaupungissa ja tiliä tulee säännöllisesti, että pystyt viljelemään sitä tilaakin. Tilakin kannattaa yrittää ostaa mahdollisimman sopivasti, että tarvittaessa voit vuokrata siitäkin pellot jollekin innokkaammalle, kun huomaat viljelyn "kannattavuuden".

    • orjana

      älä missän nimessä osta tilaa.laitarahas muualle kiini. ite myin oktn ja kerros kämpän ja ostin 110 h noin 50 peltooja 40 mettää 20 joutoo 14vsitten rakensin ja kehitin velaks 2004 leikkasivat 48 pros tuesta pois ja loppuja leikeltu viimeiset 8vuotta ja nyt taitavat viedä viimeisetkin prossat .viäl kehitys velkaa 350 000.kele et ottaa pannuun ku uskoin 98 v herroja et tuet pysyy2011 saakka, kul pian myrkyn lykkää ja homma loppuu.entinen vapaa rappari ...................................................... nykysin suomalaisten ja eu herrojen

    • niimpäniiin

      Pelto on hyvä sijoitus, mutta maataloutta ei kannata harrastaa velaksi.
      Se vaan tuottaa liian huonosti, jotta velan kanssa siinä pärjää, pellon arvot ei sinänsä muutu miksikään, ei ainakaan alaspäin mene, mutta sillä pellon arvolla ei kukaan elä.

      Maataloudessa eletään pellon tuotolla, ei arvolla.

      Joten velat pitää olla tuottojen kanssa suhteessa, ei pellon arvon kanssa suhteessa.

      Hyvä sijoitus, mutta keskinkertainen elinkeino.

    • onneton sijoitus

      hyvä sijoitus, kannattaskohan lukea viellä sitä matikkaa???

      • niiiimpäniiin

        No sitähän tässä yritetään nimenomaan selittää, hyvä sijoitus mutta huono tuotto.

        Arvonnousu on parempi kuin metsämaalla.


    • hehhehhehhehhehhhehh

      Kannattaa ostaa peltoa ja vuokrata se viljelijälle.

      • Kannattaa!!

        Älä naura, ihan kannattavaa puuhaa on vuokrata ostamiaan peltoja joillekin viljelijöille. Liiketoimintaa siinä missä muukin vuokraaminen.


      • vihjevaan
        Kannattaa!! kirjoitti:

        Älä naura, ihan kannattavaa puuhaa on vuokrata ostamiaan peltoja joillekin viljelijöille. Liiketoimintaa siinä missä muukin vuokraaminen.

        pidä sitten vuokrat alhaalla, meidän kylällä yks kävi vedättämään hinnoissa, ja sitten siltä ei vuokrannu kukaan, jäi viljelemättä kasvukaudella, ja raukka luuli että tuet säilyy vaikka ei viljellä, nyt saa istutella puulle.


      • Kannattaa!!
        vihjevaan kirjoitti:

        pidä sitten vuokrat alhaalla, meidän kylällä yks kävi vedättämään hinnoissa, ja sitten siltä ei vuokrannu kukaan, jäi viljelemättä kasvukaudella, ja raukka luuli että tuet säilyy vaikka ei viljellä, nyt saa istutella puulle.

        Totta kai jonkun pitää niihin peltoihin tuet hakea, sehän on tämän homman juju. Eihän peltoja pidä tuettomiksi päästää taikka siis pelkälle tilatuelle.

        Kiitos vaan vihjeestä, mutta homma hanskassa, en ole nukkunut oppitunneilla!


      • hehhehhehheheh
        Kannattaa!! kirjoitti:

        Älä naura, ihan kannattavaa puuhaa on vuokrata ostamiaan peltoja joillekin viljelijöille. Liiketoimintaa siinä missä muukin vuokraaminen.

        En minä sinua nauranut, olen ihan samaa mieltä, kannattaa ostaa peltoa ja vuokrata sitä, se on ihan samanlaista vuokraamista kuin kikki muukin vuokraaminen on.


      • turve elvis
        hehhehhehheheh kirjoitti:

        En minä sinua nauranut, olen ihan samaa mieltä, kannattaa ostaa peltoa ja vuokrata sitä, se on ihan samanlaista vuokraamista kuin kikki muukin vuokraaminen on.

        Kyllä pellon vuokraaminen on ihan hyvää bisnestä. Tällä hetkellä vielä olen itse vuokraaja, mut kun vuokrat on noussut älyttömiks niin lopetan.Annan ainakin etäisemmät lohkot vuokralle,ja lähimmät pellot pidän itse viljelyssä .


      • näin on
        turve elvis kirjoitti:

        Kyllä pellon vuokraaminen on ihan hyvää bisnestä. Tällä hetkellä vielä olen itse vuokraaja, mut kun vuokrat on noussut älyttömiks niin lopetan.Annan ainakin etäisemmät lohkot vuokralle,ja lähimmät pellot pidän itse viljelyssä .

        No jos rehellisiä ollaan, niin semmonen 4 %:n tuotto sijoitetulle pääomalle on hyvä tuotto tänä päivänä, 10 000 euron peltohehtaarista pitäisi silloin saada vuokraa 400 euroa hehtaarilta, no paljoltahan se tuntuu, mutta pääoma se on joka vuoratason määrää.


    • Maitooo

      Ei peltoo pysty ostaan, kuin menestyvät kotieläintilat. Ikävä kyllä viljanviljelyllä ei lisämaita juur ostella, ainakaan isosti!

      • näin on

        Ainahan voi vuokrata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe