Omistajien kokemuksia Hyundai Sonatasta?

sonata3

Kyselen ihan vilpittömästi mitä kokemuksia omistajilla on Hyundai Sonatasta sillä
olisi kiikarissa Sonata 2,4 GL AC Aut vm:2006 mittarissa 182tkm Hp:6800e auto
on kaikinpuolin siisti ja huoltokirjamerkinnät ajan tasalla, eli kannattaako ajatella
kauppoja kertokaa ja - mitä on kokemuksia tämänikäisestä Hyundaista?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista..

84

15538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jurpå

      Juostaanko huomenna kilpaa vammalaan ostaan hynystä ?

      • Härifrån

        En viitsi juosta sinne asti vaan menen linjuriautolla jossa on kuulemma tunnelmaa!


    • Santeri--

      Itsellä vuoden 2004 Hyundai Sonata Gls.Jagge malli.Ainakin tämä auto on erittäin hyvä ajaa ja lujaaa tekoa.Mikään paikka ei nitise eikä natise.Toinen Sonata menossa.Erittäin tyytyväinen olen ollut.Kyllä näillä ajelee pitkään.Nyt mittarissa 179 000 km.

    • hynyhomo

      Alustat näissä ei kestä. Minulla meni Sonatasta pyöränripustus seiskatiellä ja irtoilevat osat vielä naarmuttivat jonkun Mersun. Siitä tuli sanomista rampilla ja sain vielä terapeuttisen lintsarin, kun en meinannut toeta järkytyksestä, jonka Sonatan alustan leviäminen aiheutti.

      • Provopervo

        Äitisi järkyttyi kun sinut sai. Mene muualle keksimään juttujasi.


      • Anonyymi
        Provopervo kirjoitti:

        Äitisi järkyttyi kun sinut sai. Mene muualle keksimään juttujasi.

        Ei järkyttynyt.


    • Halpa ja hyvä

      Olen tuollaisella dieselillä ajanut jo yli 3 vuotta. Luotettava, erinomainen käyttöauto eikä maksanut turhan paljon. Iso auto, ison auton tuntumalla, mitä et tuolla rahalla muista saman vm autoista löydä. Parhaimmillaan matka-ajossa.

      Samankaltainen ison auton tuntuma löytyy esim. Maxima, V70. Isoissa henkilöjenkiessä jotakin samaa, mutta laivamaisempia. Avensis, Primera, Accord, Octavia tyyppiset autot selvästi pikkuautomaisempia käytökseltään.

    • 435erwtdfagwretfds

      Kurkistele Trafin viimeisintä katsastustilastoa kyseisen vuosimallin kohdalta.
      Muitakin tilastoja on painotettuna ajetuilla kilometreillä.
      Sonata ei kyllä ole sieltä parhaimmasta päästä näissä tilastoissa.
      Muutenhan ei varmaan mikään huonoin valinta.
      Minua vain askarruttaa joka vuotinen katsastus ja mitä ne remontit maksavat?
      Sinäkin tiedät, että hylätty auto katsastuksessa tarkoittaa sellaista vikaa joka aina maksaa jotain, lampuista tai muista pikku tilpehööristä ei autoa hylätä .

      • Halpa iso auto

        Lähes mikä tahansa auto kestää vähäisin ongelmin ensimmäiset 100tkm. Auton hyvyyttä ja kestävyyttä voi alkaa arvioimaan, kun km tulee mittariin 200-300tkm. Miten pienillä korjauskuluilla ovat km taittuneet.

        Kun olin ostamassa Sonataa selvittelin taustoja perinpohjin, juttelin useamman huollon ihmisen ja taksimiesten kanssa automallista.

        Viesti oli sama kaikilta, kestävät km hyvin ammattikäytössä. Autot ovat ajossa eivät korjaamolla. Perinteinen automaatti ja diesel kestävät km hyvin, samaa sanoivat alustasta, iskareita, niveliä, yms. ei ole tarvinnut vaihdella. Jarrulevyt sen sijaan ovat kulutustavaraa ammattikäytössä, jopa 100tkm vaihtoon levyt.

        Tietenkin joukossa oli poikkeuksiakin ja joidenkin kohdalle oli sattunut joitakin vikoja, mitkä eivät ole millään tavalla Sonatalle tyypillisiä. Eli auto Sonatakin vain on :)

        Omat kokemukseni ovat varsin yllätyksettömät. Jarrupalat ja levyt olen kulutusosista vaihtanut. Sonataan saa osia jo hyvin eivätkä enää ole kovin kalliita, hintoja voi katsella vaikka motonetista.

        Bensa Sonata lienee pitkässä juoksussa vielä huolettomampi ja halvempi peli ylläpitää kuin dieseli.


      • Keke...

        Sonata on hyvä auto.Pikkupojat taas täällä yrittävät provoilla keksimällä erokoisia vikoja.Pikkupoikien hommaa.


      • sadfgsdfaerdf
        Keke... kirjoitti:

        Sonata on hyvä auto.Pikkupojat taas täällä yrittävät provoilla keksimällä erokoisia vikoja.Pikkupoikien hommaa.

        Kenen Sonatoita ne 18% :a ovat jotka hylätään ensimmäisessä katsastuksessa 3-vuotta vanhana?
        Älä ainakaan puolustele taksiajolla sillä muut taksimerkit ovat reilusti alle 10%:n hylkäysrajan alapuolella.
        Ihan oikeaa faktaa löytyy kun viitsii tai osaa etsiä.
        Provot ovat erikseen, totuuttakin pitää kestää vaikka huonon valinnan on auton ostossa tehnytkin?


      • dösålsås
        sadfgsdfaerdf kirjoitti:

        Kenen Sonatoita ne 18% :a ovat jotka hylätään ensimmäisessä katsastuksessa 3-vuotta vanhana?
        Älä ainakaan puolustele taksiajolla sillä muut taksimerkit ovat reilusti alle 10%:n hylkäysrajan alapuolella.
        Ihan oikeaa faktaa löytyy kun viitsii tai osaa etsiä.
        Provot ovat erikseen, totuuttakin pitää kestää vaikka huonon valinnan on auton ostossa tehnytkin?

        Mulla katsastettiin hiljakkoin Sonata ja se meni läpi ilman minkäänlaista huomauttamista.


      • sadfgsdfaerdf
        dösålsås kirjoitti:

        Mulla katsastettiin hiljakkoin Sonata ja se meni läpi ilman minkäänlaista huomauttamista.

        sää olet niiden 78%:n joukossa.
        mutta surku niitä loppuja.


      • Sepi_
        sadfgsdfaerdf kirjoitti:

        Kenen Sonatoita ne 18% :a ovat jotka hylätään ensimmäisessä katsastuksessa 3-vuotta vanhana?
        Älä ainakaan puolustele taksiajolla sillä muut taksimerkit ovat reilusti alle 10%:n hylkäysrajan alapuolella.
        Ihan oikeaa faktaa löytyy kun viitsii tai osaa etsiä.
        Provot ovat erikseen, totuuttakin pitää kestää vaikka huonon valinnan on auton ostossa tehnytkin?

        Minulla on kymmenen vuoden aikana ollut 3 eri Sonataa, käytettynä ostettuja kaikki. Kertaakaan ei näissä ole ollut huomauttamista katsastuksen yhteydessä.
        Tietty auton voi viedä katsastukseen myös ennen määräaikaishuoltoa ja näin saa mahdollisesti listan minkä voi sitten ilmoittaa huoltoon viedessään.


      • sadfgsdfaerdf
        sadfgsdfaerdf kirjoitti:

        sää olet niiden 78%:n joukossa.
        mutta surku niitä loppuja.

        Korjaan 72%:n joukossa.


      • Hyvää harkintaa
        Sepi_ kirjoitti:

        Minulla on kymmenen vuoden aikana ollut 3 eri Sonataa, käytettynä ostettuja kaikki. Kertaakaan ei näissä ole ollut huomauttamista katsastuksen yhteydessä.
        Tietty auton voi viedä katsastukseen myös ennen määräaikaishuoltoa ja näin saa mahdollisesti listan minkä voi sitten ilmoittaa huoltoon viedessään.

        Ennen autonvaihtoa, kun olin Sonataa hankkimassa (käytettynä), luin taksarisivustoilta kaikki kommentit sonatoista. Ammattimiehiltä kyllä tulee kuraa niskaan, jos ei pelit toimi. Mutta Sonata oli harvinaisen hyvässä maineessa siellä. Itse kun istuin sattumoisin jonkun kerran sonatataksin takapenkillä, niin pääsin kysymään suoraankin kokemuksia. Ainakin semmoiseen 300tkm matkaan pääsivät ammattilaiset normihuolloilla.

        Näillä palstoilla on aina kortittomia kakaroita temmeltämässä ja haukkumassa joka merkkiä. Oikeaa tietoa kuitenkin saa kun sitä haluaa etsiä. Sonata on erityisen kestävä auto. Kannattaa kysyä omistajilta ja tosiaan taksikuskit ovat hyvä tiedonlähde kun heillä on ollut ja on vieläkin paljon sonatoita.


      • Pidempi reitti
        sadfgsdfaerdf kirjoitti:

        Korjaan 72%:n joukossa.

        Loput 28% vissiin tojotisteja. Niillä kulku kats.kammarille takaisinkutsun kautta. Eli lähtöruutu kiertäen.


      • vellu-70-

        sonatat 2005 ja uudemmat pomppaa yleensä ohjausnivelistä ja takajarruista itelläni oli aikasemmin -06 2.4 bensa ja nyt -07 diesel. noin 6vuotta olen noilla ajanut yhteensä ja muuta vikaa ei ole leimaamiseen ollut


      • Anonyymi
        sadfgsdfaerdf kirjoitti:

        Kenen Sonatoita ne 18% :a ovat jotka hylätään ensimmäisessä katsastuksessa 3-vuotta vanhana?
        Älä ainakaan puolustele taksiajolla sillä muut taksimerkit ovat reilusti alle 10%:n hylkäysrajan alapuolella.
        Ihan oikeaa faktaa löytyy kun viitsii tai osaa etsiä.
        Provot ovat erikseen, totuuttakin pitää kestää vaikka huonon valinnan on auton ostossa tehnytkin?

        2005 Sonata 3.3 ajettu 310tkm. joka kerta leima ekalla,onkohan vain hyvää tuuria? Jarrulevyt palat vaihdettu eteen 2 kertaa,taakse kerran kässärin kengät kerran,2 koiranluuta vaihdettu,etuiskarit vaihdettu kerran.etuoven lasinnostin korjattu.Rosteri pakoputki orkkis eikä mitään merkkejä että vuosiin pitäisi vaihtaa.


    • Tiisseliny

      Kahden Sonatan jälkeen vaihdoin i 30. Ei ollut mitään moittimista,ainoastaan bensan kulutus oli aika hulppeeta,tosin autokin on edustusluokan kokoa.

      • Kuuluu hintaan

        Tässä nyt tullaan juuri siihen, että korealaisautojen vakiovarusteluun kuuluu toimivuus.


    • mersupersu

      Sonatahan on tunnettu vikapesä. Automaattilaatikot luistaa kuin luistimet ja ja alusta varisee jo mutmaan tuhannen kilometrin jälkeen. Lisäksi meteli sisätiloissa on venäläisen kuorma-auton tasoa. Tokihan se tuntuu hyvältä, jos ei paremmasta tiedä.

      • mesesonata

        Mersussa on kovempi meteli.itellä on 2009 sonata ja toinen mese ajan ennen sonatalla.


      • Sonata man

        Hölynpölyä.Sonata on hyvin tehty auto.Ei nitise eikä natise kori.Kokemusta on kahdesta Sonatasta. Erittäin luotettava auto myös.


      • ikiliikkuja?
        Sonata man kirjoitti:

        Hölynpölyä.Sonata on hyvin tehty auto.Ei nitise eikä natise kori.Kokemusta on kahdesta Sonatasta. Erittäin luotettava auto myös.

        Sonata on joka tavalla kunnollinen peli. Ja kestää myös ammattiajoa. Markkinoilla jo paljon yksilöitä, joissa kilometrit yli puolen milj.


      • urpilainen

        65 tkm ajanut vm. 2008 D-SONATA:lla, ostin 84 tkm ajettuna. Jarrupalat ja -levyt vaihdattanut sekä oikea alapallo. Muuten vaan ajettu ja merkkihuollettu. Tukeva peli ja hyvä ajaa. En pahaa näistä kuullut taksitolpalla, siksi ostin.


      • entinenmb
        mesesonata kirjoitti:

        Mersussa on kovempi meteli.itellä on 2009 sonata ja toinen mese ajan ennen sonatalla.

        Mielummin sonata tallissa kun mersu jota ruoste rouskuttaa yö kaudet ettei nukkumaan pysty


      • Anonyymi
        entinenmb kirjoitti:

        Mielummin sonata tallissa kun mersu jota ruoste rouskuttaa yö kaudet ettei nukkumaan pysty

        onkohan tullut liikaa nautittua äidin maitoa


    • Sonatalla pääsee

      Mulla 2005 Sonata 2,4 jolla ajettu nyt yli 200 000. Toimivampaa autoa ei olekaan ja aionkin kohta vaihtaa vähän nuorempaan, Sonataan tietysti. Viehän se enemmän kuin nykyautot mutta sen säästää remonteissa moninkertaisesti.

      Hinta/laatu parhaita mitä olemassa on ja bonuksena kaikkein lämpimin auto talvella. Lämpiää kovillakin pakkasilla äkkiä.

      Katsastuksestakin pääsee läpi kun muistaa kiristää käsijarruvaijerin, muuta ei tarvitse tehdä. En ole vielä kuullut kenenkään haukkuvan Sonataa (tätä palstaa ei lasketa)

      • Autotohtorii

        Vika- ja katsastustilastojen valossa aika keskikertainen auto, eipä silti eräs tuttuni ajoi yli 700 tkm Asconallakin, pari moottoria siihen tosin meni.


      • konitohtori täälläkin
        Autotohtorii kirjoitti:

        Vika- ja katsastustilastojen valossa aika keskikertainen auto, eipä silti eräs tuttuni ajoi yli 700 tkm Asconallakin, pari moottoria siihen tosin meni.

        Höpohöpö, vai että keskinkertainen auto. Näytä täältä edes yksi auto jossa tunnettu vikalista on lyhyempi. Itse en omista sonataa mutta en siitä huolimatta kiellä sen tekniikan mainiota kestävyyttä

        http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/hyundai/sonata/1135236880710


      • autotohtorii
        konitohtori täälläkin kirjoitti:

        Höpohöpö, vai että keskinkertainen auto. Näytä täältä edes yksi auto jossa tunnettu vikalista on lyhyempi. Itse en omista sonataa mutta en siitä huolimatta kiellä sen tekniikan mainiota kestävyyttä

        http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/hyundai/sonata/1135236880710

        Tyyppivikaluettolo kertoo vain sen mitä erilaisia vikoja on katsastuksessa löydetty, vikojen taajuudesta se ei kerro mitään.


    • Sonatalla pääsee

      Tuo tyyppivikaluettelo lienee Sonatoista ennen 2005 jolloin malli vaihtui. Itselläni ei ainakaan ole ruostetta missään ja miksi olisi kun autossa on sinkitty kori. Taksit ovat ajaneet yli 400 000 vaihtamatta esim. raidetangon päitä tai pyöränlaakereita.

      Itselläni ainoa remontti 8 vuoden aikana on ollut takajarrulevyjen vaihto.

      • keq2

        Hs vikaluottelo koskee 90 luvun Sonatoita.


      • Kuinka vaan hämyä
        keq2 kirjoitti:

        Hs vikaluottelo koskee 90 luvun Sonatoita.

        Kyllä provoilijalle sopii linkata vaikka kokonaan toisen merkin vikoihin.


    • jtn

      ostin n 2viikkkoa sitten -07 2.4 sonatan 110tkm ajettu ja nyt ite 3tkm ajanut ja meno on mainiota. kulkee ku juna ja kulku ripeää. suosittelen.

    • Eino kerro

      Tulin 40i-taksilla lentokentältä; renki kehui autoa, ja sanoi pomon ostaneen sen, koska oli erittäin hyviä kokemuksia edellisistä Sonatoistaan, joilla sanoi ajetun 400tkm ilman huolia.

      • tätä päivää

        Korealaiset saavat vehkeet pelaamaan.


      • autonero
        tätä päivää kirjoitti:

        Korealaiset saavat vehkeet pelaamaan.

        Autoistahan täällä pitäisi keskustella, eikä vehkeistä. Niille on oma osiionsa.


    • Masentaja

      Vuoden 2006 2.4 automaatti Sontalla tullu ajettua kolmisen vuotta.Mittarissa nyt pikkusen auki 200 000 josta itse ajanut n.30 000.

      Murheenkryyni on auton takajarrut.Palat ruostuvat jumiin jarrusatulaan herkästi.Joka kevät olen purkanut ja putsannut renkaanvaihdon yhteydessä.Ronskisti vaan viilaa ja teräsharjaa.Saattaisi korjaantua kun vaihtaisi alkuperäismerkiset osat laadukkaampiin tarvikeosiin.Kuskinpuolelta takajarrukilpi ruostunut haperoksi mutta ei ole katsastajaa haitannut.Käsijarru on vähän vanhanaikaisesti tehty kengillä.Toiminta on yhtä tehotonta kuin 850 Volvossa.Katsastukseen kiristää vähän laahaamaan niin menee läpi.

      Päiväajovalot(vai mikälie) jätti lähivalot päälle-korjattu poistamalla DRL sulake ja kääntämällä valot päälle viiksestä.Valot sammuu kun sammuttaa moottorin-parkit jää päälle.Ota avain virtalukosta ja avaa kuskin ovi-parkitkin sammuu.Toimii myös toiseen suuntaan.Eli astu laivaan ja käynnistä-valot on päällä.

      Kuskin puolelle piti uusia häikäisysuoja-tilasin koreasta.44 taalaa kuluineen.

      Koneen käyntiääni ainakin tässä yksilössä vähän karkea.Kylmänä nostimet kaiketi ja toivottavasti naputtaa.Lisänä jakopään suunnasta kuuluu epämääräistä ääntä-liekkö ketju venynyt.Tosin ääni ei ole muuttunut sinä aikan kun olen auton omistanut.Asentajatoveri sanoi että ei kannata huolestua jos ääni ei kovene.

      Iskarit alkaa olla kaikki vähän väsyneet.

      Jos ihmettelette Sontassanne kuuluvaa rämähtävää äänta kovemmissa kiihdytyksissä vaihtohetkellä,niin ainakin tässä autossa se kuului pakosarjan jälkeen olevassa jousto-osassa joka oli takapäästä poikki.Kävin Motonetistä tarvikeosan jonka hitsailin tilalle.

      Maalipinta on nykyaikaisen ohut-kiveniskemä kannattaa paikata välittömästi.
      Kuskin ovesta piti maalata alalaita sisäpuolelta.Oli ruostunut samalla tavalla kuin fordin tai mazdan ovet saumamassan alta.Muissa ovissa ei päällepäin näy mitään.

      Lasinpyyhkijän varret piti maalat uudelleen.Oli niin järkyttävässä ruosteessa.On vähän päässä vikaa,kun kestä moista katsella.

      Ja ruosteesta puheenollen,öljypohja pitäisi vaihtaa-karun näköisiä ruostepatteja.

      Auto on muuten toiminut ongelmitta kovillakin pakkasilla.Autossa on defan säteilylämmitin moottorin kyljessä ja onpahan tehoton paska.Calixilla olisi letkun väliin asennettava malli.

      Tämä Sonta on GLS karvalakkimalli,jonka sijaan kannatta otta auto jossa on automaatti-ilmastointi ja paremmat penkit sähkösäädöillä.

      Ei tämä nyt ihan viaton auto ole-mutta pikkuvikoja.

      • CRDI

        Itselläni vastaava diesel automaatti vastaavilla km:llä.

        Jarrut toimineet hyvin tähän asti, tosin nyt saattaisi tarvetta takajarrujen herkistelylle olla.

        Ensimmäistä kertaa minulla on auto, jossa käsijarru on pelannut ongelmitta. Kiitos kuuluneen käsijarrukengillä toteutettulle ratkaisulle.

        Sonata on painava auto ja osien mitoitus on tehty varman päälle. Yhtään niveltä, koiranluuta tai iskaria en ole vaihtanut.

        Diesel kone on bensaa vaativampi ja kalliimpi huoltaa. Pakokaasujen takaisinkierrätys ei ole täysin ongelmaton diesel Hyundaissakaan, jne.

        Sonatassa olen ollut tyytyvinen myös siihen, ettei se näytä olevan ruosteherkkä. Ei puhettakaan, että autoni olisi lähtenyt ruostumaan ovien saumoista tai lokasuojista. Monet japsit saisivat ottaa mallia.

        Jos etsii hyvää käyttöautoa halvalla niin Sonata on erinomainen vaihtoehto.


      • CRDI
        CRDI kirjoitti:

        Itselläni vastaava diesel automaatti vastaavilla km:llä.

        Jarrut toimineet hyvin tähän asti, tosin nyt saattaisi tarvetta takajarrujen herkistelylle olla.

        Ensimmäistä kertaa minulla on auto, jossa käsijarru on pelannut ongelmitta. Kiitos kuuluneen käsijarrukengillä toteutettulle ratkaisulle.

        Sonata on painava auto ja osien mitoitus on tehty varman päälle. Yhtään niveltä, koiranluuta tai iskaria en ole vaihtanut.

        Diesel kone on bensaa vaativampi ja kalliimpi huoltaa. Pakokaasujen takaisinkierrätys ei ole täysin ongelmaton diesel Hyundaissakaan, jne.

        Sonatassa olen ollut tyytyvinen myös siihen, ettei se näytä olevan ruosteherkkä. Ei puhettakaan, että autoni olisi lähtenyt ruostumaan ovien saumoista tai lokasuojista. Monet japsit saisivat ottaa mallia.

        Jos etsii hyvää käyttöautoa halvalla niin Sonata on erinomainen vaihtoehto.

        Hahaaa, kerkisikö joku uskoa. Sonata oli huonoin autoni jonka olen omistanut jopa taannoin omistamani Lada oli parempi.


    • Erkki Tu

      Takajarrut on ongelma muissakin autoissa, jos ei välillä tee kunnon painalluksia, koska kevyellä käytöllä palat ei juuri liiku. Taksina Hyundai on ollut parhaita autoja, kestää ja kestää. Samaa laatua Kiat.

      • dsdw

        Sano muut mitä tahansa niin Hyundait on hyviä autoja.


    • k1k2
    • Scrooge

      Hello
      Minulla on Sonata 2009 V6 ja auton tehot on sitä luokkaa, että halvemmalla ei löydy n.250 heppasta autoa. Ei mitään vikoja. Liimasin tiiviste liimalla takakontintiivisteen kiinni, jotkut sanovat sen muuten vuotavan. Takajarru vioista valittavat: peskää auton jarrut. Tiesuola ruostuttaa ne ihan merkistä riippumatta. Yksi kaikkein parhaimmista matka autoista mitä on koskaan tehty. Ihan kuin jenkki Cadillac.

    • asf

      En ymmärrä. Selaan kaikkia keskusteluita tästä kyseisestä autosta ja oon kuullut ihan ok- juttuja. Tosin minulla tämä sonata ollut noin kuukauden ja menossa kolmatta kertaa korjaamolle :/ ekan viikon sisään jätti tielle, meni joku anturi ja hihna. Korjauksen jälkeen startti ja nyt taas joku ihan outo?
      Ajaessa syttyy akkuvalo jonka jälkeen syttyy seisontajarruvalo ja ABS ja kaikki mittarit pysähtyy.... Käytettynä ostettu liikkeestä siis. Mutta jos jätetään pois nuo niin olen kyllä tykännyt heh

      • gggrrr

        Ilmeisesti Hyundaisi on jätetty sulle korjattavaksi. Kannattaa korjauttaa. Sonatassa ei kuitenkaan ole mitään lastentauteja. Siittä saa hyvän auton kun laittaa kuntoon.


      • Pöllö-Pekka

        Syynä taisi olla akku / laturi??- elektroniikka on varsin herkkä alijännitteelle kaikissa autoissa, siksi kaapelikäynnistystäkään ( hitsi mikä sana) ei suositella.


    • Hönöhönö

      Paripäivää ollu tollanen 2006 hönö 2.0 crdi ja aivan loistava vielä toistaiseksi. Matka ajossa vähän tärryyyttää ja kone tuntuu vähän tukkoselta, ei mitään mitä kunnon kengitys Helsinki Tampere motari ei korjaisi. Kasaellaan kuukauten päästä miltä näyttää.

      • sonata4

        Hönöhönö Odotellaan innolla mitä on kerrottavaa!


      • orpopiruko

        Stubbikin ajaa hujulla joten .....


      • Pöllö-Pekka

        No nyt lähti Hyntsy paaliin. Voihan viipperä.


    • erierkki

      Onko i40 malliin tulossa turboa? Nykyisellä on tullut kruisailtua matkarakastajan työtehtävissä jo 185km ja viiden vuoden takuu on päättymässä ja uusi i40 kiinnostaisi mutta mieluummin nyt automaatilla ja bensaturbolla.

      • H_K

        The i40 will likely come with the same 2.0L 4-cylinder engine as the Sonata Turbo, which makes 274-hp and 269 ft-lbs of torque.

        Sonatassahan se on ollut tarjolla jo vuosia ja uusi Sonata voi myös tulla Suomen valikoimiin.


    • mersupersu

      Tuollainen vikapesäke vielä turbolla. Ei tarvitse ajaa kuin pajalta kotiin, taikaisin se menee aina lavetilla. Muista ottaa Kasko, että saat lavettikyydit meidän toimivilla autoilla ajavien piikkiin!

      • Kekezz

      • nykyinenmb
        Kekezz kirjoitti:

        Mersupersu ei tiedä hölkäsen pöläystä mitää Sonatasta. Toinen Sonata menossa ja hyvin on pelannut.
        http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/autoarvostelut

        edellinen oli vm 11 mb ja myös viimeinen , nyt 4v ollu sonata 2.0crdi ja mittarissa 360th , kerran käytetty jarrut auki eikä muuta eikä kertaakaan pompannu leimasta ja etukäteen katsottu vain että valot toimii


    • mersupersu

      Pleikalla pelaaminenhan voi mennä ihan hyvin, vaikka pihalla olisikin Sonata. Itse asiassa silloin menee aina hyvin, kun ei tarvitse olla hynyskässä.

      • deee

        Sekanen kommentti. Ota tosta nyt selvää. Huh,huh.


    • meruspersu

      Tässä ketjussa on vain muutama rehellinen kokemus Sonatasta ja helkkaristi uskovaisten hörhöilyä. On pakko uskoa, että se on hyvä, kun osamaksulappuja on 20 sentin pino kourassa ja auto pajalla koko ajan.

      • qqqqqqqw

      • Kamuxxx

        Mistä sinulla on tietoa että Sonata on pajalla koko ajan?
        Katsastuksessa Sonata meni hyväksyttävästi läpi taas ensimmäisellä kerralla .


    • Jorggi1

      Sonatassa ei oikeastaan ole vikoja mutta kun katsoo muita merkkejä, tilanne muuttuu. Aivan uskomatonta!
      Joka Sonataa haukkuu, sillä ei ole itsellään Sonataa eikä tiedä asiasta yhtikäs mitään

      http://www.autotie.fi/tyyppivika/Hyundai/Sonata

      Muuten, minulla ei ole Sonataa vaan ajan Diesel Altea Seatilla. Seuraava autoni on Hyundai tai Kia.

      Autot perustuu ihmisten mielikuviin. Aiemmin etelä-Korean tuotteita ei arvostettu mutta tilanne on muuttunut ja muuttuu koko ajan. Nyt Samsung ja LG TV:t ovat ykkösinä ja pian etelä-Korean autotkin koska niiden laatu on ohittanut jo japanilaisten tason. Näin se vain on. Eurooppalaisissa autoissa on enemmän vikoja, valitettavasti.
      Aasiassa suunnittelijat ymmärtävät että laadulla pärjää.

      • Pöllö-Pekka

        Tuossa oikeastaan kiteytyi kaikki mitä voi sanoa. Vain laadulla pääsee mukaan kilpaan ja eturiviin. Korealaiset käyttävät eurooppalaisia suunittelijoita ja osa autoista kasataankin euroopassa.
        - Ja tekemässä ei ole karvakäsiä kuten niitä Mersuja...


      • jeeshvalta

        Juu, Sonata on aito Etelä-Korealainen eikä mikään etelä-afrikkalainen tai tuleva puolalainen kuten marsu. Myydään reilusti korealaisena niin kuin se onkin eikä kuten nykysakemannit "saksalaisina".


    • Muskeli-halvalla
    • Kello-Kukkuu

      Ei ole ollut mitään vikaan 3.3 V6 Sonatassa.

    • renginkengin

      Minulta levisi taksiajossa 2.0 dieselin kone alle. Ja löpöä nuo kuluttivat kilpailijoitaan enemmän. Mutta kuitenkin niin mukava ja konerikkoa lukuunottamatta luotettava auto, että nyt harkitsen samanlaisen ostamista omaan käyttöön, mutta bensalla.

    • penahyny

      on hjuva iso lämmin niiku munLempi.joka aamu lähtee ja lämpee.3v ja 200tkm eletty tyytyväisinä,joka päivä.viikonloppusina lurautellaan joskus öljyt?(AIV)se hynystä..asuu kotona ei pajalla..

    • NainenRatissa

      Mulla on ollut 4 vuotta Sonata 2,4. vm. 2010. Nyt mittarissa 150tkm, joista itse olen ajanut 110tkm. Tämän 4 vuoden aikana autoa ei ole tarvinnut käyttää kuin huolloissa. Huoletonta ajoa siis ja tyytyväinen olen.

    • Hui_hai

      Mulla -09 sonata, 2,0 crdi, autom. Vanha taksi, mittarissa nyt 430 000 km. Hyvin pelittää edelleen, leiman saa kun vie näytille. EGR putsataan sopivin väliajoin niin hyvin kulkee.

    • esaias

      Meillä oli Sonata 2.7 V6 vm. 2003, ajettiin 90 tuhatta uudesta pitäen. Vain jarrulevyt ja palat vaihdettiin, levyt kieroutumisen takia, kaikkiin pyöriin takuuna. Muuten normihuollot riittivät. Bensa kuitenkin kelpasi (9.5 - 15 l /100 km) joten oli pakko vaihtaa uusi Avensis. Myös viimeinen, 90 tkm huolto maksoi 1080 €. Lie jakopäät sun muut laitettu. Ei ruostunut. Autotohtorissa käytettiin vaihdon yhteydessa; ainut vika koko autossa oli palanut rekisterikilven poltin. Kyyti oli luksusta. Nopean arvonlaskun ja bensankulutuksen poislukien ihan loistava ja huomiota herättävän komea auto.

      • Anonyymi

        Kävitkö kalliissa merkkiliikkeessä vai jollakin halvemmalla valtuutetulla ketjulla ?


    • PellervoK

      On 40v ajoaikana tullut hankittua monesta merkistä kokemuksia, ja 2,5 miljoonaa kilometriä, joka kyllä tuntuu selässä ja heikentyneissä jaloissa. Autoja on vaihdettu usein, mikään ei ole ikuinen. meset 12kpl, vw:t, toyot, Nissanit Jaggekin. jne Ikävät ranskanpullat. Sattui viime vuonna, että Pasuuna teki isot sähköviat, joten myin sen viallisena pois ja vanhan mesen, luullen sitä hyväksi, no se siitä suutinsohlosta. Jouduin istumaan hetkeksi ja miettimään mitä nyt tekisin, rahat oli jo tuhlattu saksan sontaan. Joten halusin automaatin vähän miniä isomman auton ja Huihaita meillä oli jo aiemmin ollut, pari satkua tuli kuvailtua, pari pikkuvikaa oli tuona aikana, Tehostimen öljyputki vuosi öljyä ja jarrulaikat. Katselin nettiä ja 200tkm ajettu sonata oli lähellä kaupan. 3500 hintaan, Huomasin iskarin yläpään olevan viallinen ja liike hoiteli sen kuntoon vaihdatin lisäksi ylätukivarren joka maksoi 23 euroa nivelineen. Nykydieseliä ajatellen kulutus on kova, mutta pakkasilla tulee hymy huuleen, Hangesta kun lähdetään ja 2km ajetaan, kuinka monen tuulilasi aukeaa huurteesta. Paljoa ei vielä ole ajettu reilu10000, enkä liikoja ala autoa kehumaan, hajoaa pian ilkeyttään Hyundaissa ei ole kaikkein uusimpia teknisiä hienouksia, vaan luottavat koeteltuun tekniikkaan. ei ole esim sähköisiä virtalukkoja hajoilemassa ja kun niitä menee se tietää tonnin menoa...Edellinen oli ostaessa 140000 ajettu ja lähtiessä 340000km Uskalsin ostaa toisenkin, ja paras autohan on aina se jonka pystyy ostamaan....

    • Anonyymi

      Tavattoman vähällä remontilla on mennyt jo pitkälti yli 200 tkm ajettu 2,0 crdi aut.
      Kuluttaa hieman muita enemmän, mutta korjauksia on kolmessa vuodessa ollut vähäsen eli 1 jarrusatula . Nyt alkoi vähän vuotaa nirhaantunut ylävesiletku, mutta silläkin vialla pääsee helposti vielä kotiin asti, kun vähän lisäilee vettä.
      Mitähän maksaa seuraava huolto, kun siihen liittyy remminvaihto.

      • Anonyymi

        Niin se remminvaihto on vähän työläämpi dieselissä eli 800 €, millä ajelee sitten seuraavat 120.000 km huolettomasti.. Ylävesiletku oli 52 € .


    • Anonyymi

      Ainut mitä minä verstas alalla olen Sonatassa ja juuri -06,,,katso että taka akselistossa ei ole tulevia tai mahdollisia ruoste reikiä . Niitä on Hyndailla verstaalla vaihdettu takuuseen peräti 8 vuoden jälkeenkin ilmaiseksi takuuseen. hyvät takuut kuitenkin !!

      • Anonyymi

        itellä 06 sonaatti ajellu 200th sillä,oli alla 145. nyt aattelin vaihtaa toiseen samanlaiseen


      • Anonyymi

        Kannattaa miettiä myös vastaavaa kia magentista 06-2010vaihtoehtona, ei ole taka-akselin kanssa ruosteongelmia ja muutenkin hyvä laitos ajaa, kuten sonatakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa miettiä myös vastaavaa kia magentista 06-2010vaihtoehtona, ei ole taka-akselin kanssa ruosteongelmia ja muutenkin hyvä laitos ajaa, kuten sonatakin.

        Vuoden 1990-2004 mallisissa Sonatoissa ei ollut mitään ruosteongelmaa.Koskee uudempaa korimallia.


    • Anonyymi

      2006 sonata oli 3000e hinta 1.1kk auto paskaa kun ketju poikki ilman mitään ennakointia 3000e korjaus

      • Anonyymi

        Mulla taas Sonatassa hihna.Kun säännöllisen huoltovälin mukaan vaihtaa, siis mitä suositellaan niin ei tule ongelmia, katkeamisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe