Miten laihdun 3 kiloa viikossa?

nuori laihduttaja

Olen 17v tyttö ja olen 173cm pitkä ja minulla on tavoitteena laihtua ainakin 45 kiloa 4 kuukaudessa, joten siinä tapauksessa minun pitäisi laihtua 3 kiloa viikossa.

Olen aloittanut salaattidietin, eli syön kana- ja kalasalaatteja ja jälkiruokana ja herkkuna syön vähärasvaista sokeritonta rahkaa ja juon light soijakaakaota.

Sitten haluaisin aloittaa uinnin, mutta mitä uintiliikkeitä minun pitää tehdä että laihtuisin?

Ja miten laihdun 3 kiloa viikossa?

Toivottavasti et vastaa mitään sellaista että mun ei tarvi laihtua tai että mun laihdutusohjelma olisi liikaa koska minä tiedän että minun laihdutusohjelma on melko hyvä. Olen ennenkin kokeillut.

67

12074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruhah hahah

      En täsä maailmas,vaikka joku trollaisikin, antaisi 173:cm naiselle tippiä miten dropataan 45 kiloon, edes vitsinä toi on aika laiha jollei jopa anorektinen.

      • nuori laihduttaja

        Kyse on oikeasta ylipainosta, ei anoreksiasta. Olen oikeasti ylipainoinen! Mulla on rasvakudosta!


      • donnewetter
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        Kyse on oikeasta ylipainosta, ei anoreksiasta. Olen oikeasti ylipainoinen! Mulla on rasvakudosta!

        56 kg tekee sun pituudellas ja iällä Bmi:n 18.7, Eli noin 500 grammaa vail anoreksia. Ittellä toi Bmi on 27 ja liikun työkseni 40-80 km päiväs jalan.
        Kait ny itekkin ymmärrät, et rasvakudos on korvien välissä.
        Ex-muija oli 175 cm ja 75 kg (ahmatti urheilia),
        itellä ottelu paino sillon 79,5 kg ja pituus 168 cm (piirimestaruus).

        Eli se siitä.


      • 45645645645645
        donnewetter kirjoitti:

        56 kg tekee sun pituudellas ja iällä Bmi:n 18.7, Eli noin 500 grammaa vail anoreksia. Ittellä toi Bmi on 27 ja liikun työkseni 40-80 km päiväs jalan.
        Kait ny itekkin ymmärrät, et rasvakudos on korvien välissä.
        Ex-muija oli 175 cm ja 75 kg (ahmatti urheilia),
        itellä ottelu paino sillon 79,5 kg ja pituus 168 cm (piirimestaruus).

        Eli se siitä.

        ”500 g vailla anoreksia”

        Tahon vaan tarkentaa että anoreksia on enemmänkin korvien välissä, se on koko anoreksian aiheuttaja ja syy, se keho ja kuolema on lähinnä seurauksia.


      • Enoletyhmä

        ”Tavoitteena ois laihtua ainaki 45kg” Ei ollu puhetta siitä että pitäis laihtua 45 kiloon, vaan 45 kiloa!


      • Anonyymi
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        Kyse on oikeasta ylipainosta, ei anoreksiasta. Olen oikeasti ylipainoinen! Mulla on rasvakudosta!

        Kaikilla on rasvakudosta.


    • kuntoilija.

      No paljonkos painat. Sun tarvii treenata aika helvetin kovaa jos meinaat 3 kiloo viikossa laihduttaa. Ootko kattonut suurin pudottajaa vai?

      Tuskin onnistut. ja sit sun pitää syödä todella niukasti ja sehän se ongelma onkin et ihminen tarvii myös rasvaa ja hiilareita että jaksaa treenata. Pelkällä kanalla ja salaatilla et kauan jaksa laihduttaa vaan kroppa tarvii muutakin laihtuakseen. Ehkä kilon viikossa olis hyvä tahti jos treenaat hyvin ja syöt normaalia terveellistä ruokaa.

      Jos rasvasta haluua eroon niin pitää nostella puntteja ja syödä proteiini pitoista ruokaa ja juomaa. Lihaksia tulee rasvan tilalle puntteja nostelemalla mut ei se viikossa tapahdu vaan menee kuukausia.

      • Anonyymi

        3 kiloa viikkoon ei kyllä nyt niin paljon oo jos kuvitellaan että jotkut voi laihduttaa sen yli 5 kg helposti! Omaa kokemusta löytyy sillä olen laihduttanut melkein 7 kg viikkoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3 kiloa viikkoon ei kyllä nyt niin paljon oo jos kuvitellaan että jotkut voi laihduttaa sen yli 5 kg helposti! Omaa kokemusta löytyy sillä olen laihduttanut melkein 7 kg viikkoon

        Niin ja sitten lihonyt 8 kiloa viikkoon,ja samalla on sitten laihtunut myös kaloreita kuluttavaa lihasmassaa.


    • Vanha Jojo

      Paljonko painat? Jos olet normaalipainoinen, paino putoaa paljon hitaammin kuin reilusti ylipainoisilla, koska isompi kroppa kuluttaa enemmän.

      Katsotaanpa asiaa puhtaan matemaattisesti. Kolmen kilon viikkopudotus tarkoittaisi sitä, että sinun pitäisi saada viikossa 21.000 kcal vähemmän kuin kulutat, eli päivässä energiavajetta pitäisi tulla 3.000 kcal. Alle satakiloiselle tuo on jokseenkin mahdotonta, vaikka olisi vesipaastolla.

      Nopea laihdutus kutistaa myös lihakset, mistä seuraa ongelmia jälkeenpäin. Koska lihas kuluttaa enemmän kuin läski, pikalaihdutetut kilot tulevat helpommin takaisin, kun rupeaa syömään enemmän.

      Suurin pudottaja -ohjelma ei kelpaa esimerkiksi. Siinä osallistujat ovat vähintään 150 - 200-kiloisia, ja harrastavat (kunnolleen liian) rankkaa liikuntaa työpäivän verran joka päivä ja heidän tekemisiään ja syömisiään vahditaan koko ajan. Ohjelmassa ei kerrota heidän ruokavaliostaan, mutta todennäköisesti se on aika niukka, koska sillä tavalla saadaan näyttävää draamaa.

      Tosiasiassa useimmat ohjelmaan osallistujat lihovat pudottamansa kilot takaisin heti, kun palaavat omaan elämäänsä. Ohjelma ei kelpaa malliksi mistään muusta kuin siitä, miten ainakaan ei kannata tehdä.

      • kuntoilija

        Kyllä suurin pudottajassa kerrotaan niiden ruokavaliosta mitä niiden pitää syödä. Osa sitä ohjelmaa on opettella terveellinen ruokavalio jotta sitten kun ne on laihduttaneet ja poistuneet sieltä farmilta niin osaavat sitten kotona syödä terveellisesti ja osaavat treenata.


      • kuntoilija.
        kuntoilija kirjoitti:

        Kyllä suurin pudottajassa kerrotaan niiden ruokavaliosta mitä niiden pitää syödä. Osa sitä ohjelmaa on opettella terveellinen ruokavalio jotta sitten kun ne on laihduttaneet ja poistuneet sieltä farmilta niin osaavat sitten kotona syödä terveellisesti ja osaavat treenata.

        on sitten oma asia että miten niitä ohjeita noudattaa ja haluuko elää terveellisesti loppu elämän. Jotkut on tosiaan lihonneet takas


      • 6+2
        kuntoilija kirjoitti:

        Kyllä suurin pudottajassa kerrotaan niiden ruokavaliosta mitä niiden pitää syödä. Osa sitä ohjelmaa on opettella terveellinen ruokavalio jotta sitten kun ne on laihduttaneet ja poistuneet sieltä farmilta niin osaavat sitten kotona syödä terveellisesti ja osaavat treenata.

        Paitsi, että suurimman pudottajan tapauksessa se ylläpitoruokavalio on ainakin jonkin verran erilainen kuin tuo laihdutusruokavalio. Kun tavallinen perheellinen työssäkäyvä ihminen tuskin pystyy liikkumaan ja laihduttamaan samalla tavalla kuin tuolla farmilla. Siinä se ero.


      • cuba libre
        kuntoilija. kirjoitti:

        on sitten oma asia että miten niitä ohjeita noudattaa ja haluuko elää terveellisesti loppu elämän. Jotkut on tosiaan lihonneet takas

        Asia pähkinänkuoressa: http://patrikborg.blogspot.fi/2013/02/laihdutus-tvssa-vuosi-ja-kilot-ei-kerro.html

        En nyt usko että siihen formaattiin kuulu ylläpitoruokavalio. Mutta kait joku asiantuntija sentään suosituksia antaa ex-pudottajille siinä missä muillekin.


      • kaisa33109

    • nuori laihduttaja

      No mä painan joku 110 kiloa. Mun ihannepaino on alle 70 kiloa.

      Ja nyttekin olen kuulemma laihtunut paljon koska olen liikkunut enemmän ja syönyt kanasalaatteja ja jättänyt hiilarit pois.

    • Jospa 45kg vuodessa?

      Hei nyt järki käteen ei kukaan normaalipainoinen laihduta 45 kiloa ja kannattaa opetella erottamaan "45 kiloa" ja "45 kiloon".

      Aloittaja: paino tuskin lähtee tasaisesti 3kg/vko. Alussa lähtee nesteet todella nopeasti, sen jälkeen tahti hidastuu ja nytkähtelee. Muista syödä monipuolisesti. Kanasalaatti on terveellinen ruoka, mutta ei ole terveellistä syödä vain sitä ( en väitä että teet niin, kunhan esitän kärjistävän esimerkin).
      Älä yritä haukata liian suurta palaa kerralla. 45 kiloa 4 kuukaudessa kuulostaa melko epärealistiselta ja turhan kunnianhimoiselta tavoitteelta. No, opit varmaan sitten kantapään kautta. Kun laukaiset itsellesi ahmimishäiriön ja hiuksesi ohenevat puolella ravintoainepuutosten takia.

      • nuori laihduttaja

        Häh? Miksi kaikki luulee että minä olen normaalipainoinen vaikka painan 110 kiloa ja olen 173cm? Olen ihan selvästi ylipainoinen! Onko tämä paino teidän mielestä muka normaali?

        Jos laihdun 45 kiloa, silloin tulen olemaan 65kg jolloin se on paras paino mun pituudelle?


      • kuntoilija
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        Häh? Miksi kaikki luulee että minä olen normaalipainoinen vaikka painan 110 kiloa ja olen 173cm? Olen ihan selvästi ylipainoinen! Onko tämä paino teidän mielestä muka normaali?

        Jos laihdun 45 kiloa, silloin tulen olemaan 65kg jolloin se on paras paino mun pituudelle?

        no mut 3 kiloa viikossa on siltin ihan liikaa. Kilo viikossa on hyvä tahti eli 8-9 kk niin voit pudotaa siihen 65-70 kiloon. Et jaksa edes treenata niin paljoo viikossa et 3 kiloa putois. Se vaatis sellasii 4 tunnin treenejä päiväs. ja Sitten kun 20 kiloo oot pudottanut niin laihduttaminen vaikeutuu eli et laihdu enään niin nopeesti.
        Pitäis olla realistiset tavoitteeet.


      • Jospa 45kg vuodessa
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        Häh? Miksi kaikki luulee että minä olen normaalipainoinen vaikka painan 110 kiloa ja olen 173cm? Olen ihan selvästi ylipainoinen! Onko tämä paino teidän mielestä muka normaali?

        Jos laihdun 45 kiloa, silloin tulen olemaan 65kg jolloin se on paras paino mun pituudelle?

        Niinhän minä juuri sanoin... Lue uudestaan kommenttini, puhuin muille kommentoijille aluksi.


      • Hiljaa hyvä tulee
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        Häh? Miksi kaikki luulee että minä olen normaalipainoinen vaikka painan 110 kiloa ja olen 173cm? Olen ihan selvästi ylipainoinen! Onko tämä paino teidän mielestä muka normaali?

        Jos laihdun 45 kiloa, silloin tulen olemaan 65kg jolloin se on paras paino mun pituudelle?

        Mulla oli 20 kiloa Ylipainoa myös ja alkoi käydä pumpun ja polvinicelten päälle (mulla on osteoporoosi kortisonilääkityksen seurauksena).

        Lekurille menin asiasta puhumaan ja lekurin ohjeiden mukaan aloin laihduttaa niin että tavoitepudotus oli 1,5 kiloa /viikko.

        Alussa tippui enemmän, sitten se tavoiteltu määrä ja lopussa vähemmän. Välillä paino junnasi paikallaan pitkiäkin aikoja, kunnes nytkähti taas eteenpäin.

        Aikaa siihen meni, mutta nyt kun paino on tippunut sen 20 kiloa, niin se on myös pysynyt poissa.


    • Häirikkösika

      1 kilo ihmisen rasvaa = 7000 kcal, 45 kiloa rasvaa = 315000 kcal
      Normaalipainoisen naisen päivittäinen energian tarve on noin 2300 kcal ja lihavan alle 3000 kcal. Tällä energiamäärällä paino pysyy samana. Jos nainen on syömättä 3 päivää niin kuluttaa 1 kilon rasvaa.

      4 kuukautta on 120 päivää. 315000/120=2625. Jos et syö neljään kuukauteen mitään niin onnistut, muuten kannattaa laittaa tavoitteet uusiksi. Vuosi tai 2 vuotta on hyvä aika.

      Mikä tahansa liikunta kuluttaa noin 500 kcal/tunti. Liikunta itsessään on huono painontiputtaja mutta ehdoton kunnollisen ruokavalion kanssa.

      Kaksi vinkkiä laihdutukseen: lisäät kasvisten määrän 1 kiloon päivässä ja juot vain kalorittomia juomia (vesi, kahvi ja tee ilman sokeria).

    • cuba libre

      Kuten täällä monet ovat jo todenneet, niin ei onnistu järkevillä konsteilla. Leirioloissa tuollainen voisi olla mahdollista, kun liikuntaa tekisi tarkalla ohjauksella vaikkapa 6 tuntia päivässä parin tunnin lihashuollot päälle, jok'ikinen päivä. Arvaapa vaan menisikö siinä kroppa sököksi jos tekisi yhdenkin pienen asian väärin... Eikä se olisi niinkään läski, mikä lähtisi. Ja saati sitten se, mitä se tekisi mielelle...

      Mutta ilmeisesti haluat laihaläskisksi?

      Oli miten oli, niin opettele tuntemaan kehosi paremmin, niin voisit ajatella jotain järkevääkin, myöhemmin ja päästä järkeviin sekä hyviin tuloksiin. Sekä normaalipainoiseksi :)

    • Näin ne sanoo

      Naiset valitettavasti polttavat vähemmän rasvaa kuin miehet, lihaksia vähemmän. Tiukka paikka mutta ei taida olla hyvä dietti kun kerran "olet aiemminkin kokeillut".
      Syä vähemm'än ja liiku enemmän. Ei oo muuta konstia

    • nuori laihduttaja

      No ette sit näköjään tiedä paljon mitään koska olen lukenut että kuinka alle 30v laihtuu helpommin ja nopeammin ja monet muutkin sanovat niin, varsinkin jos on kovasti pyöreä.

      Ite en ole kovin iso enään mutta minun täytyy silti laihduttaa vielä että minusta tulisi normaalipainoinen.

      • cuba libre

        Kyllä sitä sanotaan, että laihtuu helpommin. Mutta onko se syy ruveta hölmöilemään jollain -3kg/kk pelleilyllä?

        No, voin todeta että 38-vuotiaanakin laihtuu ihan kivasti. 17-vuotiaanakin laihdutin kyllä, en osaa sanoa oliko se nyt sen helpompaa... Samat hommat toimii, ikää muuttuu.


      • cuba libre
        cuba libre kirjoitti:

        Kyllä sitä sanotaan, että laihtuu helpommin. Mutta onko se syy ruveta hölmöilemään jollain -3kg/kk pelleilyllä?

        No, voin todeta että 38-vuotiaanakin laihtuu ihan kivasti. 17-vuotiaanakin laihdutin kyllä, en osaa sanoa oliko se nyt sen helpompaa... Samat hommat toimii, ikää muuttuu.

        Tarkoitin toki -3kg/viikko. -3kg/kk on aika hyvä tahti monelle ylipainoiselle. Normaalipainoisille -- no, se riippuu monesta seikasta, kuten siitä että paljonko sitä rasvaa vielä kehossa on.


      • nuori laihduttaja
        cuba libre kirjoitti:

        Tarkoitin toki -3kg/viikko. -3kg/kk on aika hyvä tahti monelle ylipainoiselle. Normaalipainoisille -- no, se riippuu monesta seikasta, kuten siitä että paljonko sitä rasvaa vielä kehossa on.

        No kyllä monet on pystynyt laihtumaan yli 3 kiloa viikossa.

        Mun serkku kerran laihtui 5 kiloa yhessä viikossa ku söi jälkiruoaksi hedelmiä. Hänkin on ylipainoinen. Paljon lihavempikin ku minä.


      • cuba libre
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        No kyllä monet on pystynyt laihtumaan yli 3 kiloa viikossa.

        Mun serkku kerran laihtui 5 kiloa yhessä viikossa ku söi jälkiruoaksi hedelmiä. Hänkin on ylipainoinen. Paljon lihavempikin ku minä.

        Ovat pystyneet toki. Minäkin pystyn, jopa nytkin, kun painoindeksini on 25, pudottaa painoa kolme, viisi, tai ehk jopa kuusi kiloa yhdessä viikossa.

        Mutta järkeä siinä ei välltämättä ole. Minun tapauksessa siinä ei olisi järjen häivääkään. Että silleen.


      • nuori laihduttaja
        cuba libre kirjoitti:

        Ovat pystyneet toki. Minäkin pystyn, jopa nytkin, kun painoindeksini on 25, pudottaa painoa kolme, viisi, tai ehk jopa kuusi kiloa yhdessä viikossa.

        Mutta järkeä siinä ei välltämättä ole. Minun tapauksessa siinä ei olisi järjen häivääkään. Että silleen.

        No mut miten laihtuisin 3kiloa viikossa? Ihan sama jos ei ole järkevää mutta en todellakaa halua odottaa vuoden että tulisin normaalipainoiseksi! Haluan olla kesällä normaalipainoinen!

        Siis älkää kertoko mulle mitään muuta. Kertokaa vain mulle että miten laihtuisin 3kiloa viikossa?


      • Rautalangastako...
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        No mut miten laihtuisin 3kiloa viikossa? Ihan sama jos ei ole järkevää mutta en todellakaa halua odottaa vuoden että tulisin normaalipainoiseksi! Haluan olla kesällä normaalipainoinen!

        Siis älkää kertoko mulle mitään muuta. Kertokaa vain mulle että miten laihtuisin 3kiloa viikossa?

        Mitä iloa sulle on laitua 3 kiloa yhdessä viikossa? Etkö nyt tajua, se onnistuu yhden viikon, ei toista. Toisella viikolla voit jo hemmetin huonosti ja lihot. Etkä edes voi laihtua kuin kilon viikossa, vaikka et söisi yhtään mitään. Muu on nestettä ja lihasta.

        Jos nyt aloitat terveellisen elämäntavan ja syöt järkevästi ja liikut monipuolisesti, olet kesällä 2014 normaalipainoinen ja terve. Tämä kesä on sun kohdaltasi jo ohi.


      • nuori laihduttaja
        Rautalangastako... kirjoitti:

        Mitä iloa sulle on laitua 3 kiloa yhdessä viikossa? Etkö nyt tajua, se onnistuu yhden viikon, ei toista. Toisella viikolla voit jo hemmetin huonosti ja lihot. Etkä edes voi laihtua kuin kilon viikossa, vaikka et söisi yhtään mitään. Muu on nestettä ja lihasta.

        Jos nyt aloitat terveellisen elämäntavan ja syöt järkevästi ja liikut monipuolisesti, olet kesällä 2014 normaalipainoinen ja terve. Tämä kesä on sun kohdaltasi jo ohi.

        Toi ei kyl oo totta koska monet sanoo että voi laihduttaa aina 3 kiloa viikossa rasvakudosta. Kyllä muillakin on onnistunut aina 3 kiloa viikossa, ei vain viikon ajan, vain joka viikko.


      • Kässääksä?
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        Toi ei kyl oo totta koska monet sanoo että voi laihduttaa aina 3 kiloa viikossa rasvakudosta. Kyllä muillakin on onnistunut aina 3 kiloa viikossa, ei vain viikon ajan, vain joka viikko.

        Yritä nyt tajuta, että nyt on jo huhtikuun loppu. Ei sinusta tule normaalipainoista ensi kesään mennessä, mutta seuraavaan kesään mennessä olet jo normaalipainoinen, eikä sinun tarvitse laihtua kuin 3kg kuukaudessa.

        Mitä hitaammin laihdutat, sitä pysyvämmän tuloksen saat. Ei nuo ylimääräiset kilot ole sinulle tulleetkaan kolmen kilon viikkovauhdilla.

        Syö terveellisesti ja liiku 7-10 tuntia viikossa, niin laihdut helposti 3-4 kiloa kuukaudessa olemalla millään ihme hedelmä- tai näkkileipädieetillä


      • Anonyymi
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        No kyllä monet on pystynyt laihtumaan yli 3 kiloa viikossa.

        Mun serkku kerran laihtui 5 kiloa yhessä viikossa ku söi jälkiruoaksi hedelmiä. Hänkin on ylipainoinen. Paljon lihavempikin ku minä.

        No, mikset kysy serkultasi niitä ohjeita, kun hän laihtui -5kg/kk?
        Kai hänellä on antaa tietoa -3kg/kk!
        Mitä täällä kiukuttelet ihmisille, jotka haluavat sinulle terveyttä?


    • mitäjärkeä

      Ekalla viikolla saa 58 kiloiseltakin vaikka 5 kg pois. Jossain tapauksessa toi 5 kg voi venyä toiselle viikolle ja sen jälkeen ei tapahdu enää mitään. Parissa viikossa paino tulee takaisin, hyvillä elämäntavoilla 4 kg ja huonoilla kaikki ahmattilisä.

      Kokeile ja tule sitten kertomaan kuinka kauan jaksoit, paljonko tippui ja mitä tapahtui kuukauden päästä siitä kun kitudieetti meni mönkään. Toivon kuitenkin että saat jostain hitusen järkeä ja ymmärrät aloittaa terveeliset elämäntavat ja elämäntapamuutoksen.

      • cuba libre

        Noita laihduin-6-kiloa-viikossa tjsp juttuja on pilvin pimein... Painoa saa tuon 6 kiloa viikossa pudotettua kyllä. Nestettä se lähinnä on. Onkohan sitä tutkittu että kuinka iso syy tämä on siihen, että jojottajia piisaa. Aina vaan lyödään päätä siihen samaan karjalanmäntyyn. Uudelleen ja uudelleen. Hyvää bisnestä se tuottaa monille höpövalmiste kauppiaille. Sekä viihdeohjelmille, kuten suurin puodottaja.

        Laihtumiseksi se voi seuraavien viikkojen ( useita ) sekä kuukausien varrella muuttua mikäli sen pudotuksen pystyy pitämään... Mutta järki hoi totta tosiaan -- kun ei tarvi mitään nälkäkuuria ottaa, saa nauttia kylläisyydenkin tunteesta ja voi oikeastikin laihduttaa tuon 6 kiloa 2-3 kuukaudessa...


      • cuba libre
        cuba libre kirjoitti:

        Noita laihduin-6-kiloa-viikossa tjsp juttuja on pilvin pimein... Painoa saa tuon 6 kiloa viikossa pudotettua kyllä. Nestettä se lähinnä on. Onkohan sitä tutkittu että kuinka iso syy tämä on siihen, että jojottajia piisaa. Aina vaan lyödään päätä siihen samaan karjalanmäntyyn. Uudelleen ja uudelleen. Hyvää bisnestä se tuottaa monille höpövalmiste kauppiaille. Sekä viihdeohjelmille, kuten suurin puodottaja.

        Laihtumiseksi se voi seuraavien viikkojen ( useita ) sekä kuukausien varrella muuttua mikäli sen pudotuksen pystyy pitämään... Mutta järki hoi totta tosiaan -- kun ei tarvi mitään nälkäkuuria ottaa, saa nauttia kylläisyydenkin tunteesta ja voi oikeastikin laihduttaa tuon 6 kiloa 2-3 kuukaudessa...

        Ja miten voisin "laihduttaa" melko massiivisen määrän kiloja viikossa tai jopa muutamassa päivässä?

        No, ennen "laihdutusta" tankkaisin hiilarit täyteen -- kokovartalotreeni jonka päälle sellainen 3000kcal setti hyvinkin hiilaripitoisena. Paljon juomaa sekä erityisesti suolapitoista naposteltavaa. Sopivasti rasvaa myös, että rimmaa. Siinä sitten yölläkin pientä puputtamista että saisi aamun lähtotilanne punnitukseen kaikki tankit täyteen ja oikein ultimate nestepöhön päälle vielä, niin että silmätkin meinaavat poksahtaa päästä :)

        No, sen jälkeen sitten ketoosidieetti... Vähillä hiilareilla sekä vähillä suolilla... Paljon aerobista sekä saunomista... Vessassa saisi ravata varmaan seuraavana päivänäkin aika urakalla :) En tiedä, mutta 10 kiloakin voisi varmaan tuolla tavoin "laihduttaa". Ja järkeä -- ei sinä olisi järkeä, mutta kunnnon rahallinen palkkio niin kait tuommoseenkin pelleilyyn voisi ryhtyä.


    • huihaits

      Jotkut on saanu täysnutraamallla ensimmäisellä viikolla 5kg putoamaan, mutta sen jälkeen pudotukset on ollu 1-3kg viikko ja siinä kalorit pyörii 550-800 välillä päivässä

    • jukka10011

      Joo,ehkä kannattaisi kokeilla uutta konstia jos kerran olet jo laihduttanut.
      5% laihduttajista onnistuu pysyvästi pudottamaan painoa.Eli järkevä ja realistinen
      ohjelma.Muista ennenkaikkea ruokavalio, joka pitäisi olla 20%(kaloria) pienempi kuin nyt
      loppuelämäsi ajan tai vastaavasti 10% enemmän liikuntaa.Eli ei helppo tehtävä mutta saavutettavissa kovalla kurilla ja työllä.

      • cuba libre

        Hyvä kommentti :) Lisättäkööt vielä, että jojottelu kalvaa ihmistä, tehden laihdutusyrityksistä toinen toistaan vaikeampia. Yhtenä syynä on se, että tuollaisilla isoilla vajeilla lihasmassaa poltetaan ja sitä kun on vähemmän, niin kulutuskin vähenee ja laihduttaminen menee sitä kautta vaikeammaksi, kun ikääkin karttuu.

        Kaikenlaisista muista häiriöistä, kuten kilpirauhasesta puhumattakaan, kun ruokavalio ei ole tasapainossa.

        Eli kannattaa olla viisas kun kysessä on oma kroppa, jonka olisi kiva toimia sitten kymmenen-parin-kolmenkymmenenkin vuoden päästä.


    • Ota vaikka yhteyttä Antti Heikkilään ja pyydä suosituksia häneltä, voi vähän maksaa mutta kyllä tulostakin syntyy. Nylyisin tuo LCHD ruokavalio on suosittua, mutta oliko heikkilän malli joku "Pellinki" mutta hankin osaa hommansa Annika Dahlgvistin ohella.

    • Hyhhylli hyi.

      Tiedän takuuvarman (ja jotakuinkin terveellisenkin vieläpä) tavan laihtua 3-5 kiloa viikossa, toimii tehokkaasti kuin pätymätön päivänkierto, mutta en yhtä takuuvarmasti aio kertoa sitä sinulle.

      Aikeesi on hankkia itsellesi syömishäiriö ja vaarantaa terveydentilasi.

      Ajattelitko myös sitä miltä nahka näyttää -roikkuva löysä nahka- jos onnistut vaikka vain puoletkaan tavoitteestasi.
      Yäk.

      • nuori laihduttaja

        Kerro nyt vaan se tapa laihtua 3kg viikossa, en ole anorektikko, olen läski!


      • cuba libre
        nuori laihduttaja kirjoitti:

        Kerro nyt vaan se tapa laihtua 3kg viikossa, en ole anorektikko, olen läski!

        Ja olet edelleen, mikäli onnistut "laihduttamaan" 3kg viikossa... Unohda tuollaiset pelleilyt ja etsi niitä syitä, miksi et syö sinulle sopivaa ravintoa.


    • grdfgrg

      Viimeisen kerran, kuten sinulle on jo niiiin monta kertaa kerrottu, mutta jostain kumman syystä et tunnu ymmärtävän. Unohda tuo kolme kiloa viikossa, se on lähes mahdoton ja todella epäterveellinen tavoite, jollet nyt ole reippaasti yli satakiloinen, ja silloinkin vain rankalla treenillä ja dietillä.

      Kuten sinulle jo niin monta kertaa on kerrottu, kolmen kilon laihtuminen vaatisi 3000 kilokalorin päivävajetta, josta peruskulutuksesta alle satakiloisen on hankala nipistää yli 1000 kilokaloria, jotta energiaa olisi vielä vaadittuun massiiviseen kuntoilu urakkaan. Tällöin vaadittaisiin siis 2000 kilokalorin edestä liikuntaa päivittäin, joka on paljon. Niin paljon, etten usko motivaatiosi taikka kehosi sitä kestävän.

      Ai niin, ja kun ensimmäisen viikon jälkeen juhlit onnistumista kolme kiloa kevyempänä, niin valmistaudu pettymykseen, kyseessä on suurimmaksi osaksi nesteistä ja seuraava viikko onkin sitten täysin eri asia.

    • moiqquli

      Minulla ilmeisesti oli joku alisyönti ongelma, koska lihoin aina vain vaikka en syönytkään juuri mitään. Vielä tiistaina painoin 69.7 kg ja siitä eteenpäin olen syönyt oikeasti aivan kamalasti ja tänään puntarilla käydessä se näytti 65.3kg, eli aika huima tulos toi on kuudessa päivässä . Kannattaa tsekata että ruokavalio on kunnossa ja painoa pitäisiä lähteä, en itse edes liiku kovin paljon ja silti aloin heti laihtua ja paljon.

    • moiqquli

      Minulla ilmeisesti oli joku alisyönti ongelma, koska lihoin aina vain vaikka en syönytkään juuri mitään. Vielä tiistaina painoin 69.7 kg ja siitä eteenpäin olen syönyt oikeasti aivan kamalasti ja tänään puntarilla käydessä se näytti 65.3kg, eli aika huima tulos toi on kuudessa päivässä . Kannattaa tsekata että ruokavalio on kunnossa ja painoa pitäisiä lähteä, en itse edes liiku kovin paljon ja silti aloin heti laihtua ja paljon.

    • NÄIN::

      Kolme kiloa viikossa = 21 000 kcal. Eli miten poltat viikossa 21000 kcal?

      Sun peruskulutuksesi on 1980 kcal / pvä (iltalehden laskurin mukaan). Eli viikossa kulutat 13860 kaloria. 21 000 -13 860 = 7140. Jos olet TÄYSIN SYÖMÄTTÄ, sun tulee kuluttaa vielä 7140 kcal viikon aikana. Se kuluu esim. 24 tunnin reippaalla kävelyllä (6 km/h). Päivittäin pitäisi siis kävellä reippaasti noin 3,5 tuntia.

      Jos syöt 300 kcal päivässä, sun pitää kävellä sinä päivänä tunti enemmän.

      Ymmärrät varmasti, ettei syömättä pysty kävemään tuollaista määrää. Kuolo korjaa kesken lenkin. Elimistö ei kestä.

      Minimi kalorimäärä on 1500 kcal/päivä, silloin ei lähde tukka päästä eikä tule muita sairauksia, elimistösi saa terveellisestä ruuasta tarvitsemansa ravintoaineet. Voit tehostaa laihtumista liikuntaa harrastamalla. Kuten esimerkkilaskelmastani huomaat, sitä liikuntaa on harrastettava paljon.

      Olen usein miettinyt, että suurin syy ylipainoon on ihmisen tyhmyys. Tässä taas yksi hyvä esimerkki puoltamaan näkemystäni.

      • Minä:)

        Mun mielestä on tyhmää kattoa vaakaa, koska itekki oon 158cm/23v./95kg ja äLyttömän hoikka, koska lihas. Ite käyn ottaa lääkäris rasvaprosentin ja katon peilistä sitä läskin ja lihaksen määrää.
        Voihan näitä 120 kilosia olla kahdenlaisiakin: ammatti painija ja läskikasa.


      • Anonyymi
        Minä:) kirjoitti:

        Mun mielestä on tyhmää kattoa vaakaa, koska itekki oon 158cm/23v./95kg ja äLyttömän hoikka, koska lihas. Ite käyn ottaa lääkäris rasvaprosentin ja katon peilistä sitä läskin ja lihaksen määrää.
        Voihan näitä 120 kilosia olla kahdenlaisiakin: ammatti painija ja läskikasa.

        Missään maailmassa ei ole 158-senttistä 95-kiloista älyttömän hoikkaa ihmistä. Sitä on joko lihava tai lihaksikas, muttei "älyttömän hoikka".


    • huoh.

      Aloitusviesti näyttää olevan huhtikuulta, mutta ääliöspämmääjät ovat nostaneet sen taas esille, joten kysytäänpä nimimerkiltä "nuori laihduttaja", miten laihdutussuunnitelma onnistui? Putosiko 45 kiloa 4 kuukaudessa, kuten suunnittelit, ja mitä vaaka näyttää tänään?

    • this this

      Muista runsas vedenjuonti etenkin jos kittaat kofeiini tuotteita!

    • Pystyt siihen!

      Aloitusviesti on näköjään huhtikuulta, mutta kerronpa omaa kokemusta, kun on tämä laihdutusurakka tässä menossa. Kolmessa viikossa on tippunut 7 kg (Lähtöpaino 115 kg, ihannepaino noin 65-70 kg). En todellakaan odota, että jatkossa tippuisi yhtä paljon, vaan ihan rauhallisin mielin odotan, mitä tuleman pitää. Tärkeimmiksi olen havainnut:

      - Kasvisten ja hedelmien syönti. Syön myös ihan normaalisti lihaa ja kalaa, mutta hieman vähemmän kuin ennen. Lautasesta puolet kasviksia, perunaa ja pastaa 1/4, lihaa tai kalaa 1/4. Ei valmiiksi marinoituja lihoja! Eikä tietenkään eineksiä!

      - Herkut pois, samoin sokeri! Syön silloin tällöin palan tummaa suklaata (70%). Muita herkkuja en edes ajattele ostavani, koska söisin kuitenkin ne heti...

      - Täysjyvätuotteet

      - Kunnon aamupala

      - Veden juonti! Tällä painolla vähintään 3 litraa päivässä

      - Kalorilaskurit. Auttavat näkemään, missä ruoissa vähemmän kaloreita ja kannustavat siis syömään terveellisemmin

      - Joka päivä 1/2-kourallista pähkinöitä

      - Iltapalaksi (en syö enää klo 20 jälkeen) esim. täysjyväleipää. Pitää nälän poissa yön yli

      - Liikkuminen, sellainen mistä itse pitää. Itse liikun työssäni paljon ja lisäksi kävelen ja nyrkkeilen päivittäin.

      - Ei lipsumista edes viikonloppuisin. Itse ainakin viikonloppuisin tykkäsin herkutella, mutta piti vaan jättää KAIKKI herkut pois. Hyvää ruokaa löytyy myös kevyempinä vaihtoehtoina.

      - Jos repsahduksia kuitenkin tulee, ei pidä luovuttaa. Sitten vaikka liikkuu vähän enemmän ja seuraavana päivänä jatkaa kevyellä linjalla. Mulle nää repsahdukset on aiemmin olleet tekosyy alkaa taas syömään epäterveellisesti. Niihin ei kuitenkaan maailma kaadu!

      - Palkkiot, ei herkut. Aseta itsellesi tavoitteita: "Kun olen laihtunut 5 kg, saan ostaa itselleni jotain kivaa", esim. vaatteita, aika kampaajalle tms. Älä kuitenkaan aseta liian korkeita tavoitteita. Laihtuminen ei käy hetkessä, viiden kilon pudotukseenkin voi mennä aikaa. Tuo minun 7 kg/ 3 vkoa johtuu todennäköisesti ihan vaan siitä, että on niin paljon painoa ja varmaan myös nesteestä.

      Mikäs aloittajan tilanne muuten on tällä hetkellä? :)

      - Nauti hyvästä olosta, jonka kevyempi ruokavalio tuo. Totut kyllä pian uusiin makuihin.

      • Pystyt siihen!

        Niin ja muille tiedoksi, että syön noin 2000 kcal/pv enkä ole hetkeäkään ollut nälässä tai muutenkaan "heikkokuntoinen". :)


    • Haistappavitt

      Itr laihdun 2kg viikossa :) 160cm/34kgs

    • emilianieminenn

      tuosta soija kaakaosta voiko juoda myös esim vettä kun en itse kauheasti välitä kaakaosta niin se vesi olisi hyvä jos käy :)

    • Anonyymi

      Ylläpidolle:

      Tämä viestiketju on vuodelta 2013.

      Nyt, eilen tai tänään, tähän vistiketjuun on joku häiriytynyt kiusallaan lähettänyt siten laaditun viestin että se sensuroitiin. Lopputuloksena on on täsmälleen sama viestikejtu kuin vuonna 2013, paitsi että:

      1) Viestiketjun otsikko on nyt ensimmäisellä sivulla, ylhäällä.
      2) sivun alla lukee "Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä."

      Mielestäni yllä kuvatussa tapauksessa olisi parempi ratkaisu deletoida koko vanha viestiketju. Vähemästäkin systä viestiketjuja poistetaan.

      • Anonyymi

        Älä nyt ihmeessä ala sensuroimaan tyypillisen suomalaisen jääräpään aloitusta!
        Näitä tulee heti tammikuusta lähtien lisää ja viimeistään huhtikuussa;-D
        Olen lukenut ja nauranut tätä itsepäistä typyä ja näitä kärsivällisiä neuvojia.


    • Anonyymi

      Käsitykseni on, että rasvaa voi polttaa noin kilon viikossa. Jos tahti on kovempi niin mukana menee aika reilusti lihaksia. Vaaka toki voi näyttää isompaakin tiputusta, koska laihduttaessa poistuu usein myös paljon nestettä. Läskiä ei kyllä kolmea kiloa viikossa lähde millään.

      Mutta vähemmän hiilareita ja jätä herkut ja vaalea leipä kokonaan pois. Ala liikkua enemmän ja syö terveellisesti. Marjoja, hedelmiä, vähärasvaista lihaa, raejuustoa, kananmunia jne jne. Aseta kalorit vaikka aluksi 1300 per päivä. Samalla kun tiputtaa hiilareita niin nesteet lähtee liikkeelle. Saat nopeita tuloksia jo parin viikon aikana. Tämä antaa uskoa ja nostaa motivaatiota. Ehkä pidemmän päälle sitten hieman enemmän kaloreita, jos naisesta kyse niin vaikka 1500. Välillä tulee junnaavia jaksoja, mutta luota prosessiin. Kalorit noin 500 per päivä alle tarpeesi ja liikuntaa. Kannattaa myös uskoa siihen, että terveellinen ruoka on parempi kuin epäterveellinen vaikka kalorimäärä sama olisikin. Höttöhiilari, esim. patonki ei ole sama kuin vaikkapa kasvikset ja kana tai kaurapuuro marjoilla ja raejuustolla.

      • Anonyymi

        Minulla on kalorit ollut viimeiset kolme viikkoa päivässä KESKIMÄÄRIN 3500,en ole lihonut enkä laihtunut.Kalorit on ollut välillä 2300,4500,3300
        Pyöräilen joka päivä 2-2,5 tuntia.Pyöräily on lisänyt aineenvaihduntaa en liho vaikka syön paljon.
        Liikunta kuluttaa kuluttaa vain vähän kaloreita,mutta lisää aineenvaihduntaa,lisää lihaspainoa.

        Sopiva laihdutukseaikainen kalorimäärä on päivässä n 2500 kal.Sillä laihtuu pysyvästi ainakin 1,5-3 kg kuukaudessa.Jos 3000 kalorin päiviä on liikaa laihtuu vain kilon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kalorit ollut viimeiset kolme viikkoa päivässä KESKIMÄÄRIN 3500,en ole lihonut enkä laihtunut.Kalorit on ollut välillä 2300,4500,3300
        Pyöräilen joka päivä 2-2,5 tuntia.Pyöräily on lisänyt aineenvaihduntaa en liho vaikka syön paljon.
        Liikunta kuluttaa kuluttaa vain vähän kaloreita,mutta lisää aineenvaihduntaa,lisää lihaspainoa.

        Sopiva laihdutukseaikainen kalorimäärä on päivässä n 2500 kal.Sillä laihtuu pysyvästi ainakin 1,5-3 kg kuukaudessa.Jos 3000 kalorin päiviä on liikaa laihtuu vain kilon

        Liian pienet kalorimäärät ja epäterveellinen ruoka yhdessä pistävät vain aineenvaihdunnan sekaisin,menettää lihasmassaa ja paino tulee lyhyessä ajassa takasin läskin muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kalorit ollut viimeiset kolme viikkoa päivässä KESKIMÄÄRIN 3500,en ole lihonut enkä laihtunut.Kalorit on ollut välillä 2300,4500,3300
        Pyöräilen joka päivä 2-2,5 tuntia.Pyöräily on lisänyt aineenvaihduntaa en liho vaikka syön paljon.
        Liikunta kuluttaa kuluttaa vain vähän kaloreita,mutta lisää aineenvaihduntaa,lisää lihaspainoa.

        Sopiva laihdutukseaikainen kalorimäärä on päivässä n 2500 kal.Sillä laihtuu pysyvästi ainakin 1,5-3 kg kuukaudessa.Jos 3000 kalorin päiviä on liikaa laihtuu vain kilon

        Tuolla 2500 kaloreilla lihoisin kilon viikossa. On henkilön koosta ja aktivisuudesta tuo kalorien kulutus kiinni. 3000 kaloreilla päivässä lihoisin vielä enemmän, joten yllä oleva ohje ei sovellu kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla 2500 kaloreilla lihoisin kilon viikossa. On henkilön koosta ja aktivisuudesta tuo kalorien kulutus kiinni. 3000 kaloreilla päivässä lihoisin vielä enemmän, joten yllä oleva ohje ei sovellu kaikille.

        Tämän hetkinen painoni on vain 68 kg ja vyötärönympärysmitta 83 cm pihtimittaustulos vatsan paksuimmasta kohdasta 18 mm (se pitää mitata rullamitalla tarkasti navasta samasta kohdasta ,rasvan paksuus on eri kohdista mitattuna erillainen)

        Tämä aineenvaihdunnan parantuminen on tullut vuoden pyöräilyn tuloksena (ei parissa viikossa)
        Pyöräily 20 km tunnissa kuluttaa tunnissa vain 300 kal

        Ylimääräistä rasvaa minulla on enään n 4-5 kg Kirjoitin tuossa alussa oikean läskin laihtumisesta,ensimmäisellä viikolla nestepaino laskee aina n 3 kg mikä ei vielä ole laihtumista.
        Käytän nykyään perunaa pääruokana ,se on ehdottomasti paras ja halpa,vaikutuksia ei voi olla huomaamatta.Minäkin vanha ukko vastaan nuorta miestä silloin kun pääruokana on peruna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän hetkinen painoni on vain 68 kg ja vyötärönympärysmitta 83 cm pihtimittaustulos vatsan paksuimmasta kohdasta 18 mm (se pitää mitata rullamitalla tarkasti navasta samasta kohdasta ,rasvan paksuus on eri kohdista mitattuna erillainen)

        Tämä aineenvaihdunnan parantuminen on tullut vuoden pyöräilyn tuloksena (ei parissa viikossa)
        Pyöräily 20 km tunnissa kuluttaa tunnissa vain 300 kal

        Ylimääräistä rasvaa minulla on enään n 4-5 kg Kirjoitin tuossa alussa oikean läskin laihtumisesta,ensimmäisellä viikolla nestepaino laskee aina n 3 kg mikä ei vielä ole laihtumista.
        Käytän nykyään perunaa pääruokana ,se on ehdottomasti paras ja halpa,vaikutuksia ei voi olla huomaamatta.Minäkin vanha ukko vastaan nuorta miestä silloin kun pääruokana on peruna.

        Olet hauska ukko! Olisipa minulla sinun pirteytesi ja intosi!
        Nauti sinä pyöräilystäsi ja hiihdoistasi pian, kun maa on valkoinen.
        Säästät sairaalapaikat "sohvaperunoille", kun menne vilistät ulkona.
        Olet ansainnut ne pikku pullat ja mansikkakakut kahvisi kanssa.
        Hyvää ulkoilua sydämesi halusta!


    • Anonyymi

      "Tämän hetkinen painoni on vain 68 kg.... Pyöräily 20 km tunnissa kuluttaa tunnissa vain 300 kal."

      Pihtimies on väärässä. 68-kiloisen henkilön kulutus tuolla vauhdilla on yli 500 kilokaloria tunnissa.

      "Liian pienet kalorimäärät ja epäterveellinen ruoka yhdessä pistävät vain aineenvaihdunnan sekaisin...."

      Merkillinen yhtälö...?! Liian pieneen kalorimäärään on kenenkään laihduttajan vaikea päästä epäterveellisellä ruokavaliolla. Mitä tuollainen edes tarkoittaa; kuka nyt söisi liian pieniä kalorimääriä epäterveellisellä ruualla. Kroppa menee sekaisin, kun syö yleensäkin epäterveellistä ruokaa ja yleensä liikaa.

      Laihduttajan ruuasta saama energiamäärä ei saa alittaa henkilökohtaista arvoa 1000 - 1500 kcal/vrk, ja VLCD:llä 800 kilokaloria lyhytaikaisesti. Niin kauan, kun rasva palaa, ei lihakset, painon aleneminen on terveellistä, mutta perusaineenvaihduntaa ei tule koskaan alittaa pitkäaikaisesti. Jopa paasto on oikein tehtynä hyväksi kropalle.

      On puolestaan aivan eri asia, mistä tuo yllä kuvattu energiamäärä muodostetaan. Parhaiten tietenkin proteiinista, kylläisyyttä lisäävästä hiilihydraatista sekä pienestä määrästä hyviä rasvoja. Tavallisen ihmisen asioihin on turha sotkea vaikkapa uimareita, joiden energiankulutus voi olla 8000 - 10000 kcal/vrk.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta mielenkiintoinen. Olin itse noin 6 viikkoa sitten 127 kg 190 cm pitkä). Nyt vaaka näyttää 119 kg. Myönnän että tyhmäähän tällainen "laihdutus" on mutta lisää ainakin motivaatiota, sitten voi vähän alkaa löysäämään ja nauttimaan terveellistä ravintoa enemmän.

      Tavoite että 2 kk ja paino 108. Näin aluksi.

      Motivaatio kai on se, että olen sinkku ja pelkään, että pyöreähkö ulkomuotoni karkoittaa kaikkein sporttisimmat treffikumppanit pois. Koska naisen puute ottaa päähän, voi vähän kärsiä nälkääkin. 100 kg:ssä tuskin pitäisi olla ongelmia enää, sillä kyllä sitä lihastakin löytyy.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe