Älä Kaarlo sekoa

mös jöö

kaikkiin ketjuihin, sepustuksillasi. Me yritämme pitää keskustelua korkeatasoisena.

135

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaarlon puolesta

      Puistotyöntekijä, ufologi Kaarlo Nurmikumpu on kirjoittanut tänne omalla nimellään. Hän on tärkeä Kemijärven kannanottaja. Hyvä vain, että uskaltaa kirjoitella tänne. Tietysti saa kirjoittaa moneen ketjuun, kun puhuu asiaa.

      Tänne moni kirjoittaa sitten Kaarlon näkemyksistä kommentteja, välissä asian vierestäkin. Eivät ne ole Kaarlon kirjoittamia varmasti kaikki, vaan muut ihmiset kommentoivat häntä. Osa vinoilee "avaruuspelleilystä", pään sisällä olevista pikku-ukoista jne., mutta se että joku pilkkaa ja käyttää rumaa kieltä, ei ole Kaarlon vika. Siis älä arvostele Kaarloa, vaan niitä, jotka hänestä kirjottaa sopimattomia. Niinpä.

      • patokummuntie

        Nurmikumpu puhukoon vapaasti jatkossakin. Hän on osa Kemijärven imagoakin. Täällä ei sanota "turpa tukkoon!"


    • sipuli 47

      Häh. Vai korkeatasoisina... suksi helevettiin !!!

    • k.n.

      Siis nämä palstat ovatko vain tietyn koon kenkänumeron omistajille?
      Jotka puhelevat mustasta kenkälankista... että sillälailla sanoisi varmaan myös "Siirakki".

      Houkuttelevan haasteen kannanottoihin asettavat toiset, ja niihin on minun vakaumuksessani annettava vastine, vaikka ne ei mielyttäne monia, ei minuakaan kaikki lukemani...
      -Tällaista se luokkataistelun "elämä on"... on vielä suhteellisen pitkän
      historiallisen ajan, ja on heitä, jotka huutavat: -"pankaa siltä turpa tukkoon"!

      On tosin joitakin, joilta lohkeaa myönteinen puolustuskommenti: "Kaarlon puolesta", ynnä eräitä tosia..., -heille kiitos...

      Kukkanen myöskin nimimerkille .: mös jöö tarkasta lueskelusta.
      JAA, mös jöö!

      • ei turpaa tukkoon

        Ai täälläki halutaan tukkia Kaarlon turpa, aivan kuin demari vaalipaneelissa!

        Ettekö pöljät tajua, että ei Kaarlo kirjota kaikkia tekstejä, mitä täällä lukee. Esimerkiksi joku on jauhanut sitä ufon "päänläpilentoa", Kaarlo on käsitellyt ufoasioita ufo-ketjussa ja politiikkaa muissa. Ei hän sekoita näitä asioita. Koska ufokysymys ei liity luokkataisteluun.


    • k.n.

      Ihan oikein, ufokysymsy ei ole maallinen luokkataistelukysymys, - jos maalliset asiat ovat luokkataistelun asioita.

      Hyvä kommentoija, - minäkin "jauhan" (k.n) sitä pienen esineen, (ufo sekin) pääni läpi menao, - meni vasemmasat korvasta sisälle, - ja noin 2.5 vurokauden kuluttua tuli oikeasta korvasta pois, mutta ei siellä päässäni ollut tietenkään minkään moisa "pikku ukkoja", - sellainen pieni esine vain, - minkä asuntto Korkeakummun kerrostalooon - Särkikankaalla , (Kemijärvi) lähellä parkkeerannut lentävälautanen toi muutaman saman kokoisen esineen kanssa, ja yksi nisitä meeni pääni läpi, oikeasti, ei kuitteellsiesti, vaan konkreettisesti,pakko jälleen "jauhaa" totuus asia ilmiöön, - mikä tapahtui v. 1994 alussa, ennen tänne Lumppiole muuttoa.

      Kahden miesäänen kuulin päässä, vaan ei he päässä olleet, olivat komentoaluskessa, josta ohajsivat ko. esinettä matkalla läpi pään, - ja kesti se "lento" n. 2.5 vurokautta.

      Lukekaa kaiki raportit, sekin selviää niissä. ja parempi on heti mennä lapinverkkolehden; sana on vapaa foorumiin, - jossa vain raportti ovat kuvien kanssa. Kuvat ei ole minun ottamia.

      Lapinverkkoehden foorumille pääsee kemijärvi - suomi24 - Kaarlon sivu kokemuksia ulkoavaruudesta, heti alkupäässä on klinkki, - kun avaa kohdasta, -lisäsin kuvia koristeeksi.., avatua po. - sana on vapaa foorumi. Hyviä lukuhetkiä, raportoinnit ovat tositapauksia, ja olen ne kokennut runsaan 21. vuoden aikana, ja jopa ennen helmikuuta 1992 muutamia...
      K.N.

    • nix

      loppui tämän suomi - 24 sivuston seuraaminen. Ei viitti lukea enää Kaarlon kommentteja joka- asiassa. Perustakoon kommunistisen yhteiskunnan, apureita ei ole.

      • k.n.

        nix)...

        -Valitteluni, älä lopeta suomi24 sivun lukemista, ohitat vain ne minun kommentit tai minulle suunnatut kommentit.

        Ei se "veli hyvä" käy niin, että sen kuin vain persutaa kommunistisen yhteiskunnan ,
        niin kuin utopsistisosialistit historiasta luettuna menettelivät, ei se niin käy.

        Vaatii paljon eri vaiheita, ennen kuin yhteiskunta on kommunsitin, eiköpä siihen menenssä löydy riittämiin apureirtakin, vaikka mie jo olen siirtynyt muihin tehtäviin .

        Rasitankohan mie teitä liikaa , pitääköhän muuttaa nimimerkkiä ja kirjoitta tuulivoimasta, tai särkikaloista tai vastarannan kiiskistä???


    • huomio kaikille

      Mihin joka asioihin Kaarlo kommentoi? Ja kommentoi itsekin, jos olet parempi kirjottaja.

      En ole kommunisti enkä kannata Kaarlon ufo-kysymystä. Hänellä on silti minun puolesta sama oikeus kuin muillakin ottaa kantaa, puhua ja tuoda esiin niitä kysymyksiä, joita hän pitää tärkeänä (kuten luokkataisteluasiat).

    • k.n.

      Luulisi porvarillisen yhtieskunnan sanan vapauden olevan minullakin perusoikeus, vaikka ei aina se ns. sanomisen vapaus olekaan itsestään oikeus...
      Tällaista se luokkayhteiskunnissa eläminen on edelleen 2013 jälkeen aprilipäivän, huhtilkuussa.

      Ei minua ole vielä uforaportien vuoksi erotettu KTP: sta, olen m - l: nen kommunisti.

      Ufo havainnot eivät riipu ollenkaa jäsenyydestä KTP:n, - enkä sotke ufoasioita puolueen tavoteasioihin ja työväenluoka luokkataisteluun vallasta.

      -Ufoasiat ei ole luokkataisteluasioita, mutta helvatiun paljon se näyttää monia ihmisä liikuttavan, kun satun olemaan heidän valitsemana linkki 888...

      Ufoja rakentavat älylliset olennot, siis tunnistamaton lentävä esine, ns. ufo ei ole muu kuin tekninen esine, ja niitä olen nähnyt jo reilun 21. vuotta säännöllisesti, ja sekö monia saa jopa luopumaan uforaportien lukemisesta, - johon muut syöttivät muita asiaraportejaan, joihin kommunistina luonnollisesti annoin oman näkökannan mukaisen vastakommentin, ja niin tekevät toiset, joilla on eri näkökanta, että siitävain...

      Valitettavasti työläiset eivät enää tajua luokkataistelun merkitystä kapitalismissa, vaan nukkuvat demarien luomaa prinssessan unta, jota vasurit höystää - että tämäkin on kannanotto, eikä tässä vilise, ns. "ufot"!...

      Ylipäätä en missään kysymysessä turvautu fatalsimiin,siis en usko kohtaloon, vaan olen dialektisen materialisiine, ja siksi pidän totuutena, että älyllistä elämää on muuallakin kuin Maapallolla...

    • mös jöö

      Haloo Kaarlo !!! Kummemmatkin tiedemiehet ovat paneutuneet näihin asioihin. Siksi on pakko todeta, että ufo asiat taholtasi on puuta-heinää.
      Aatteellisissa asioissa osut usein lähelle "totuutta", mutta nykyisessä yhteiskunnassa niiden tuputtaminen on hedelmätöntä. Jos, kun se on sinun elämänsisältösi, niin sen ymmärtääkin.

      • k.n.

        mös jöö, olet jo hiukan sovitteelvaampi, mutta vain hiukan).

        Toukokuun 5 päivä tulee syntymästäni 73 vuotta, (Kemijärven soppelan kansakoulussa perheen ollessa "talvisota" evakossa).

        Lyhyestä elämästäni olen jo yli 21. vuotta säännöllisessä yhteydessä ns. raportini aiheisiin, siis ulkopuliseen sivilsaatioon edustajiin, heidän valinta ja olen heidän linkki 888.

        Sanot, että raportini ns. "ufoista" on "puuta heinää"!?

        Jo ennen helmikuuta 1992, jolloin alkoi tämä säännöllinen kontaktihenkilön osa, olen satunaiseesti saannut jopa heiltä neuvovaa apua, esimerkiksi kun olin hukkumaisllaan Oulankajokeen joskus 1950 luvun alussa, uintireissulla, sanoi joku: sukella Kaarlo sukella... ja sukelsin, ja nyt puhun mielestänne "puuta heinää", oho hoh, sanon minä, ja kuiskaan: tietemiehet eivät ole yhtään etäämpänä itse kertomani ufoasaisa kuin mie, "Nurmi - Kaarlo" - tai eivät uskalla kertoa, peläen työttömäksi syrjäyttämistä...

        -Tämä kapitalistinen yhteiskutna on vain imperialistista monopolikapitalistista talous-. ja yhteiskutnaelämää, ja tässä se alkaa joskus kansan kärsivällisyys menemään tiukille jatkuvien "ufoleikausten vuoksi", tarkotin kansalta tuloleikkausten
        vuoksi...


      • Nurmikumpu jatkakoon
        k.n. kirjoitti:

        mös jöö, olet jo hiukan sovitteelvaampi, mutta vain hiukan).

        Toukokuun 5 päivä tulee syntymästäni 73 vuotta, (Kemijärven soppelan kansakoulussa perheen ollessa "talvisota" evakossa).

        Lyhyestä elämästäni olen jo yli 21. vuotta säännöllisessä yhteydessä ns. raportini aiheisiin, siis ulkopuliseen sivilsaatioon edustajiin, heidän valinta ja olen heidän linkki 888.

        Sanot, että raportini ns. "ufoista" on "puuta heinää"!?

        Jo ennen helmikuuta 1992, jolloin alkoi tämä säännöllinen kontaktihenkilön osa, olen satunaiseesti saannut jopa heiltä neuvovaa apua, esimerkiksi kun olin hukkumaisllaan Oulankajokeen joskus 1950 luvun alussa, uintireissulla, sanoi joku: sukella Kaarlo sukella... ja sukelsin, ja nyt puhun mielestänne "puuta heinää", oho hoh, sanon minä, ja kuiskaan: tietemiehet eivät ole yhtään etäämpänä itse kertomani ufoasaisa kuin mie, "Nurmi - Kaarlo" - tai eivät uskalla kertoa, peläen työttömäksi syrjäyttämistä...

        -Tämä kapitalistinen yhteiskutna on vain imperialistista monopolikapitalistista talous-. ja yhteiskutnaelämää, ja tässä se alkaa joskus kansan kärsivällisyys menemään tiukille jatkuvien "ufoleikausten vuoksi", tarkotin kansalta tuloleikkausten
        vuoksi...

        Nurmikumpu jatkakoon kirjoittamista tälle palstalle, jos haluaa. Se on vähän niinkuin oikeutensa ja hän on tärkeä kannanottaja Kemijärven yhteisössä paikallisesti.


    • k.n.

      Hyvä kannustus, nimimerkillä Nurmikumpu jatkakoon)...

      Kuitenkaan ei mikään, kukaan ole loputon voimavara, minä siis vähennän näiden foorumien käyttämistä, - jotta ne "oikeaopiset" saavat rakenenlla keskenään tuuelntupiaan omassa rauahassa, kun en ole kakessa päällepäsmärinä mukana
      heidän oivia maailmanparannusneuvoja sotkemassa.

      Lopetin Kaarlon sivun, kokemuksia ulkoavaruudesta raportoinnit Kemijärvi - suomi24 foorumissa, - myös loeptin Maailmanloppu foorumilta komentoinnit, mm. nimimerkille Velho3.
      -Jätän myös tämän foorumin. Mukavaa tämä oli niin kauan kuin kesti, vaan ei enää joidenkin lukijoiden hermot kestä, vaan väittävät jopa ufo asioissa minun kirjoittavan "puuta heinää"...

      -Lopuksi vikakerran...Yhteydet, ns. "muukalaiselämään" teknsiesti jatkuu, - vaan jääköön ne viestit heiltä vain minun tajuntamuisteluksi, - ei näitä vielä moni edes pidä muuna kuin "puuta heinää" juttuina. Kuuntelisivatpa ja lukisivatpa kokemuksiani yli 21. vuoden ajalta - vilpittömästi, sillä vakuutan: -On elämää muuallakin kuin tällä luokkayhteiskunta valtioiden Telluksella, siis Maa -pallolla.
      -Kiitos ja moi.

      • huomio asiaan

        Eihän sen takia pidä lopettaa kirjottamista, että joku menettää hermonsa ja puhuu asiattomia.

        Julkisuuden henkilöt saavat muutenkin rumaa arvostelua osakseen. Kuinka paljon Leniniäkin esimerkiksi haukuttiin ja häväistiin aikanaan.


      • k.n.
        huomio asiaan kirjoitti:

        Eihän sen takia pidä lopettaa kirjottamista, että joku menettää hermonsa ja puhuu asiattomia.

        Julkisuuden henkilöt saavat muutenkin rumaa arvostelua osakseen. Kuinka paljon Leniniäkin esimerkiksi haukuttiin ja häväistiin aikanaan.

        Totta puhut kuomaseni, mutta nyt minä säästän palstaa tosille, olen sanonnut asioista osani, - eikä se jauhamalla paranna edistystä, on fakta.
        Toki kirjoittelen, vaan en näille palstoille toistaiseksi, - ensin "lataan" PATTERINI...

        Yhtäperäinen Kamun hoitaminen kun syö voimia, -ei kuulu eikä näy vaihtoa..,
        en valita, on mottoni: Kamua ei jätetä...

        Hyin pitkälle tunnen Leninin elämää, mutta Lenin oli Lenin, - minä vain tavallinen pulliainen...
        Tämän ns. Lapinlisän vielä naputtelin tälle foorumile... vastineeksi, hänelle: -huomio asiaan.


    • Ei tuu ikävä

      Joo häivy vaan palstalta,otan drinkin sen kunniaksi.

      • k.n.

        Halautko kuula vielä tämän, - lopetin juopottelun 16.5.1997, ja sen idean sain unitilassa annettuna, - minua älykkäöimmiltä. - Siihen asti kun joskus otin kaksikin ringiä, LIIKAA!... Ei ennää.
        -Raittius on ehdottomuus, mutta täällä toisinaan saatan vielä veirailla, - nyt on ns. sirtymävaihe vasta alussa..


    • VELHO3

      Olen keskustellut tällä palstalla Kaarlon kanssa monista asioita, ja
      vaikka emme ole kaikista asioista samaa mieltä, niin on Kaarlon keskustelu ollut aina asiallista, olkoompa kysymys politiikasta tai avaruusolioista
      Ei Kaarlo ole ainoa joka on tekemisissä heidän kanssaan

      AMERIIKASSA KERROTAAN OLEVAN 50 MIJ. IHMISTÄ JOTKA OVAT KONTAKTEISSA HEIDÄN KANSSAAN

      tÄSTÄ ASIASTA KERROTTIIN TAANNOIN OLLEESSA TV OHJELMASSA

      • k.n.

        Velho3 kirjoittaa asia, - ollaan käyty keskustelua eri näkökannoissa asioista, - mutta ei olla haistateltu toisillemme.
        Arvostan Velho3 rauhallista asiasi esittämistapaa, - niin se pitää puolustaa vakaumusta, - ja jos, huomataan, - jos havaitaan, että olemme väärässä olleet, toki tarkastetaan siltä osin kantaamme, vaikutta kuin olis paljon yhtenevää, - muttta no olkoon PIIP!

        Ufo raportoinnit olen lopullisesti lopettanut Kaarlon sivulle kokemuksia ulkoavaruudesta, (Kemijärvi - suomi24).
        Tietenkin joka päivä ja yölläkin saan kaikenlaista havaita, ja kokemukset kasvaa, joita kertynyt on jo yli 21. vuoden ajalta säännöllisesti, - ja ennen sitä satunaisemmin muutanmia.

        Kiitos väittelyhetkistä, - ne on piristänyt tätä vanhusta, - pian syntymästä 73. vuotta.


    • mös jöö

      Älä Kaarlo vejä "hernettä nenään", saathan sinä ottaa kantaa omissa ketjuissasi. Tuo korkeatasoisena pitämis pyrkimys oli tietysti ironiaa. Muut osallistujat eivät ole missään tapauksessa sen lennokkaampia.
      Minäkin kirjoitan moniin aloituksiin, mutta vaihdan nimimerkkiä ja "äänilajia", toivottavasti en pitkästytä ketään.

      • k.n.

        Olen mös jöö tavallaan julkinen henkilö, ja oikeasti en vedä "hernettä nenääni", - sillä kuka leikkiin alkaa, - leikin kestäköön, tulipa sitten mitä hyvänsä, vaikka on raja, ja eräs sen ylitti...

        Juuri ironia tekee kommentista hyvin kiintoisan, - kun se ironia pysyy kohtuu rajoissa, - josta en tietekään syyllistä mös jöö(tä).

        Et mös jöö pitkästyttänyt ketään, - mutta minä, - kuten kerran lausi Matti Torvinen minusta, toimittamassaan lehdessä: "...punainen ja pyöreä"! - "Arvaa harmittiko"? Ei "pätkääkään", siis ei "Nurmi - Kaarloa", joka on punainen, ja silloin pyöreä,.
        -Matti lohaksi silloin totuuden...
        k.n.


    • Koppelo Kattoo

      k.n. ja VELHO3 OVAT kaarlon nimimerkkejä eli ukko keskustelee
      itsensä kanssa.Jo on viina pistänyt pään sekaisin ei ihme että lopetit.
      Viinahan on tunnetusti viisasten juoma.

      • k.n.

        Hieno komppi, - nimimerkki -Koppelo Kattoo)...
        k.n. nimimerkki on minun; Kaarlo Nurmikumpu, Kemijärvi, ja taas Velho3 on joku, minulle tuntematon henkilö, - joka käyttää ko. nimimerkkiä.
        -Olemme kaksi eri henkilöä, - minä asun Kemijärvellä.

        Ettäkö minut olisi viina pistänyt itseni kansa keskustelemaan?

        Asia on niin: 16.5. tänä vuonan tulee 16. vuotta siitä, kun lopetin ehdottomasti viinan litraamsien, se ei sovi minulle, - sanoi unessani eräs lähetys. Olen ehdottoman raitis, - en edes kaljaryyppy tai muuta ole ko. päivän aikana ja jälkeen nautiskellut.

        -Viina tosiaan on viisaiten juomaa, -ja sitä ei ilmeisesti ko. nimimerkinkään tulisi enää käyttää, - no oma on asiasi, - mutta Velho3 en ole, - eikä Velho3 ole k.n.
        Uso pois!

        -Älä loukkaa Velho3: a, - sillä ei hän ole "punanen ja pyöreä", - vaan minua yksi toimittaja sillä lalla lituleerasi lukijoilleen, - vusia sitten, Kemijärvellä.
        -Ilmeisesti tällainen persoonien linkittäminen yhdeksi ja samaksi loppuu tähän, toivoo "Nurmi - Kaarlo"!?


    • velho3

      Hän on velho3, eli aivan eri henkilö kuin kn, eikä hän ole alkoholia käyttänyt milloinkaan
      Hänellä on rekisteröity nimimerkki, jonka alamerkki tuo velho3 on

      Käytän suomi 24 keskusteluissa tuota rekisteröyä merkkiä, ja täällä paikkakunnilla velho3

      Tunnen kyllä Kaarlon puolueen jäneniä muilla paikkanunnilla,
      Kaarlo on hänelle oudompi.

      • ei viinalle

        Kaarlo on kyllä käyttänyt alkoholia, mutta ei enää! On raivoraitis. Humanoidit käskivät, hyvä niin. Raitis ufo, paras ufo.


      • k.n.
        ei viinalle kirjoitti:

        Kaarlo on kyllä käyttänyt alkoholia, mutta ei enää! On raivoraitis. Humanoidit käskivät, hyvä niin. Raitis ufo, paras ufo.

        ei viinalle)...
        Totta on, - olen ehdottoman raitis ollut lopetuspäätöksestä 16.5.1997 jo tähän aamuun 15. vuotta 11 kuukautta,
        1. kuukaus, ja on 16, uottta ehdotonta rittiutta, siis absoluuttisen raitis on "Nurmi - Kaarlo", - eli alias N.K.

        Kahdessa toukokuussa 1997 unessa, minut ns. kielellänne. -"aivopestiin" raittiuteen,
        sillä viina ja kalja ei minulle sovi, - sanoivat unessa...


      • Nurmikummun puolesta
        k.n. kirjoitti:

        ei viinalle)...
        Totta on, - olen ehdottoman raitis ollut lopetuspäätöksestä 16.5.1997 jo tähän aamuun 15. vuotta 11 kuukautta,
        1. kuukaus, ja on 16, uottta ehdotonta rittiutta, siis absoluuttisen raitis on "Nurmi - Kaarlo", - eli alias N.K.

        Kahdessa toukokuussa 1997 unessa, minut ns. kielellänne. -"aivopestiin" raittiuteen,
        sillä viina ja kalja ei minulle sovi, - sanoivat unessa...

        Älkää siis vihjailko, että Nurmi-Kalle olisi alkoholinkäyttäjä, kun hän ei ole sitä.


    • palkinnon aika

      Esitän, että Vuoden Kemijärviläiseksi valitaan Nurmikumpu tällä kertaa. Sanokaa, onko yhtään kemijärviläistä, joka ei tuntisi Nurmi-Kaarloa? Ei ainakaan kovin paljon ole.

      • k.n.

        ikoulu-ikään, syksyyn 1955 / Salassa haaveilin...ESITYS ON, OLETAN, VILPITÖN, MUTTA JÄTETÄÄN SENTÄÄN VALINTA TOISEN HYVÄKSI, - MINÄ KUN OLEN VASTA OLLUT KEMIJÄRVELLÄ, KEVÄÄSTÄ 1984, MUUTIN SALLASTA.

        TOSIN OLEN PALJASJALKAINEN KEMIJÄVILÄINEN, sillä synnyin Soppelan kylän kansakoulusssa 5.5.1940, -äidin tiedon mukaan, kello 5. aamulla.
        Olen leikisti vakuutellut ihmisille: -"siksi olen näin viisas, kun oen kansakoulussa syntynty"!!!
        -Taidan ola hiukan enempi narsisti kuin viisas, päättele työnäsi hyvä lujija. Kirjailijaa ei minusta tullut, eikä filmitähteä enempää kuin lestatiolaIssaarnamiestä, joksi lapsuudessa, rippikouluun, syksyyn 1955 asti Sallassa haaveeilin, kahden ensimaintun haaveen lisäksi...

        Kahden viikon ikäisenä veivät vanhemmat minunt Sallan Hirvasvaaralle....

        Pienkotitila jäi Sallan luvuteulle alueelle, ja olen talonpojan ja -perheen poika,
        lapsista 11. -kuopus, Isä menehtyi nostomihenä saamiinsa vammoihin, ja jäin vajaan 5. kuukauden ikäiseksi, syntymästä "räknättynä".

        Olen ehdottoman raitis, ollut jo yli 16. vuotta, en tupakoi, -on ripitetty, rokotettu ja ollut useasti putkassa, olen käynnyt sotaväen, Olen arkistoikäinen alikersantti m. 1961, uskonnoton, enkä osallistu EU - parlamenttivaaliin, siis en käy äänestämässä, ko. vaalissa.

        -Näillä ja yms. saavutuksilla en kelpaa vuoden kemijärviläiseksi, mutta asunnen edelleen KAMUN kanssa Kemijärvellä...
        Terveisin "Nurmi - Kaarlo", alias Kaarlo Nurmikumpu - 888 -


      • k.n.
        k.n. kirjoitti:

        ikoulu-ikään, syksyyn 1955 / Salassa haaveilin...ESITYS ON, OLETAN, VILPITÖN, MUTTA JÄTETÄÄN SENTÄÄN VALINTA TOISEN HYVÄKSI, - MINÄ KUN OLEN VASTA OLLUT KEMIJÄRVELLÄ, KEVÄÄSTÄ 1984, MUUTIN SALLASTA.

        TOSIN OLEN PALJASJALKAINEN KEMIJÄVILÄINEN, sillä synnyin Soppelan kylän kansakoulusssa 5.5.1940, -äidin tiedon mukaan, kello 5. aamulla.
        Olen leikisti vakuutellut ihmisille: -"siksi olen näin viisas, kun oen kansakoulussa syntynty"!!!
        -Taidan ola hiukan enempi narsisti kuin viisas, päättele työnäsi hyvä lujija. Kirjailijaa ei minusta tullut, eikä filmitähteä enempää kuin lestatiolaIssaarnamiestä, joksi lapsuudessa, rippikouluun, syksyyn 1955 asti Sallassa haaveeilin, kahden ensimaintun haaveen lisäksi...

        Kahden viikon ikäisenä veivät vanhemmat minunt Sallan Hirvasvaaralle....

        Pienkotitila jäi Sallan luvuteulle alueelle, ja olen talonpojan ja -perheen poika,
        lapsista 11. -kuopus, Isä menehtyi nostomihenä saamiinsa vammoihin, ja jäin vajaan 5. kuukauden ikäiseksi, syntymästä "räknättynä".

        Olen ehdottoman raitis, ollut jo yli 16. vuotta, en tupakoi, -on ripitetty, rokotettu ja ollut useasti putkassa, olen käynnyt sotaväen, Olen arkistoikäinen alikersantti m. 1961, uskonnoton, enkä osallistu EU - parlamenttivaaliin, siis en käy äänestämässä, ko. vaalissa.

        -Näillä ja yms. saavutuksilla en kelpaa vuoden kemijärviläiseksi, mutta asunnen edelleen KAMUN kanssa Kemijärvellä...
        Terveisin "Nurmi - Kaarlo", alias Kaarlo Nurmikumpu - 888 -

        Hyvä lujkija, opeta minua, kun ja jos napsautan jotenkin väärin, kun väliajatus pompsahtaa alkusanan eteen yläriville,- ALKUA SOTKEMAAN... Kerro ole hyvä.


      • Halosentieltä
        k.n. kirjoitti:

        ikoulu-ikään, syksyyn 1955 / Salassa haaveilin...ESITYS ON, OLETAN, VILPITÖN, MUTTA JÄTETÄÄN SENTÄÄN VALINTA TOISEN HYVÄKSI, - MINÄ KUN OLEN VASTA OLLUT KEMIJÄRVELLÄ, KEVÄÄSTÄ 1984, MUUTIN SALLASTA.

        TOSIN OLEN PALJASJALKAINEN KEMIJÄVILÄINEN, sillä synnyin Soppelan kylän kansakoulusssa 5.5.1940, -äidin tiedon mukaan, kello 5. aamulla.
        Olen leikisti vakuutellut ihmisille: -"siksi olen näin viisas, kun oen kansakoulussa syntynty"!!!
        -Taidan ola hiukan enempi narsisti kuin viisas, päättele työnäsi hyvä lujija. Kirjailijaa ei minusta tullut, eikä filmitähteä enempää kuin lestatiolaIssaarnamiestä, joksi lapsuudessa, rippikouluun, syksyyn 1955 asti Sallassa haaveeilin, kahden ensimaintun haaveen lisäksi...

        Kahden viikon ikäisenä veivät vanhemmat minunt Sallan Hirvasvaaralle....

        Pienkotitila jäi Sallan luvuteulle alueelle, ja olen talonpojan ja -perheen poika,
        lapsista 11. -kuopus, Isä menehtyi nostomihenä saamiinsa vammoihin, ja jäin vajaan 5. kuukauden ikäiseksi, syntymästä "räknättynä".

        Olen ehdottoman raitis, ollut jo yli 16. vuotta, en tupakoi, -on ripitetty, rokotettu ja ollut useasti putkassa, olen käynnyt sotaväen, Olen arkistoikäinen alikersantti m. 1961, uskonnoton, enkä osallistu EU - parlamenttivaaliin, siis en käy äänestämässä, ko. vaalissa.

        -Näillä ja yms. saavutuksilla en kelpaa vuoden kemijärviläiseksi, mutta asunnen edelleen KAMUN kanssa Kemijärvellä...
        Terveisin "Nurmi - Kaarlo", alias Kaarlo Nurmikumpu - 888 -

        Eihän kuitenkaan ole este, että on asunut muuallakin, Vuoden Kemijärviläinen palkinnon saajaksi.


    • k.n.

      Onneksi olen komm..., eikä momikaan siksi edes äänestä minua, näkyi mm. lokakuun kunnallsvalissa 2012.

    • vaalista totean

      Nurmikumpu ei saanut ääniä, se on vahinko, koska hän olisi tuonut väriä kunnallisvaltuustoon. Miksi ette äänestäneet?

    • vaali arvio

      Kaarlon vaalimainoksissa olisi pitänyt olla Kaarlon kuva, niin olisi tunnistanut, että on sama henkilö joka on Työkansan Sanomien jakaja. Osasivatko kaikki yhdistää nimen ja henkilön?

    • k.n.

      No ei olLut laitettua Koti - Lappiin valokuvia.

      -KUVATTOMANA EDUSTIN KTP - PUOLUETTA, JONKA EHDOKKAANA OLEN ESIINTYNYT USEIN, ERI VAALEISSA. - EN EU - PARLAMENTTI VAALEISSA, JOIHIN EN EDES ÄÄNESTÄJÄNÄ OSALLISTU, EDES ENSIVAALEISSA.

      -KTP PUOLUEENA BOIKOTOI EU - VAALEJA, JA VAADIMME iRTI SUOMI EU:STA JA EUROSTA, SIIS RAHALIITTO EMUSTA, - TorjuttavA Nato, jne.

      -KÄYTIN PUOLUEEN LOGOA ELI TUNNUSTA KUVAN ASEMASTA.

      EI SITÄ OLLUT EUROJA MILLÄ MAINOSTAA, JA EN SUINKAAN ITSEÄNI MAINOSTA KUVAN KANSSSA, - VAAN PUOLUEEN TAVOTTEITA ESITTELIN LYHYESTI.
      -EIVÄT TUNTEMNEET TAVOTTEITA OMAKSEEN, KUN ENÄÄ TULI VIN OMAN ÄÄNEN KANSSA 13 ÄÄNTÄ.., YHTÄ KUIN VAKIOVEIKKAUKSEN TÄYSOSUMA. - SE OLI EHDOKKAANA OLEMISEN LOEPTUKSEN IHAN HYVÄ "VOITTO"..,
      KIITÄN VIELÄ NIITÄ 12. "OPETULASTA" JOTKA EIVÄT PETTÄNEET TÄNÄ VAIKIANA AIKAINA: -TYÖLÄISTEN-, PIENITULOSITEN JA VÄHÄVARAISTEN OIKEUKSIEN JA ETUJEN PUOLESTA EHDOAKSJOUKKOON ASETTUNUTTA, KTP:N KOMMUNISTIA, VAAN PIIRSIVÄT LAPPUUN NUMERON 17.

      SAATTOI NIITÄ JOKUNEN TULLA HYLÄTYKSI...?
      -PALJON ÄÄNIÄ YKSIN KTP: N EHDOKKAANA KEMIJÄRVELLÄ, OLISI PITÄNNYT UURNAAN ROPISSA, - REILUSTI YLI 100, - JA YKSI SENKIN VIELÄ PÄÄLLE...

      LÄHETIN VAALIKIRJOITUKSEN (AINOAN) KOTI - LAPPIIN, JA SEN KUULEMMA "TASA - ARVON" VUOKSI HYLLYTTIVÄT, - ELI EI PÄÄSSYT KO. LEHTEEN.
      -EI SEKÄÄN OLISI AVANNUT VALTUUSTOO OVEA - VALTUUTETUKSI, JOHON YHTENÄ ASETUIN EHDOKKAKSI, VIEMÄÄN TYÖLÄISTEN ÄÄNEN KUNNALLISPOLITIIKKAAN.

      JAOIN TYÖKANSAN SANOMIA USEITA SATOJA NUEROITA SEKÄ LENNOKEJA JA NS. KÄYNTIKORTTIKOKOA OLEVIA KUVALLISIA MAINOKSIA, MUTTA ILMEISESTI
      TUNSIVAT UUSTULOKAS PS: SET PAREMMIN, JA SINNE MENI VARMAAN USEITA KYMMENIÄ ENNEN KTP: a / MINUA ÄÄNESTÄNEITÄ?
      - ERÄÄT SANOIVAT: -´`JOS OLISIT OLLUT PERUSSUOMALAISISSA EHDOKKAANA.., - NIIN JOS TÄTILLÄ OLISI MUNAT, OLISIKIN SETÄ TAI ENO, ETTÄ EN OLLUT ENKÄ ALA... -TASA-ARVON NIMSSÄ PYSYTTELEN NYT JATKOSSA ULKOPUOLELLA EHDOAKSLISTAN. KTP: LA JOS ON EHDOKAS, EHDOKKAITA 2016 kEMIJÄRVELLÄ, TIETENKIN ÄÄNESTÄN, - EN NYT VÄYRYSTÄ, KUTEN ÄÄNESTIN EKAKIERROKSELLA PRESSANVAALISSA, JA TOKA KIERROKSELLA LEPÄSIN, - KUN PAAVO EI PÄÄSSYT JATKOON...
      -KTP: la EI ollut ehdokasta, siksi tein kompromissin, ja äänesti ehdokkaista parasta vaihtoehtoa, vaan en äänestä EU - parlamenttivaalissa
      edes P.V: ä. Tämä on luokkakantaisen, proletaari vanhuseläkeläisen ideloginen, aatteellinen kanta.

      EN ENÄÄ OLE EHDOKAS PYRKYRINÄ VALTUUSTOON ENKÄ EDUSKUNTAAN
      JATKOSSA, - OLENHAN NYT JO 73. VUOTTA JA RISAT SYNTYMÄSTÄ...

      • Nurmi-Kaarlosta

        Nurmikumpu on kieltäytynyt kunnallisvaaleista. Oli harmi, kun Kemijärvellä ei äänestetty. Perussuomalaisena olisi varmasti valittu. Kommunistinen ajattelu ei ole oikein suosittua nykyään. Nurmikumpua olisi silti tarvittu valtuustoon, tuomaan ulkopuolista, radikaalista näkemystä asiakokonaisuuksiin.

        En tiedä, olisiko Nurmikumpu käytettävissä puolueensa uskollisena soturina kuitenkin 2015 eduskuntavaaleihin, vaikkei enää kunnallisvaaleihin lähtisi. Jos puolue pyytää ja kutsuu eduskuntavaali-rintamaan? Kaikki äänet lasketaan silti puolueen yhteiseen kannatukseen.


    • Kaarlon boikotointi

      En ole kommunisti enkä Nurmikummun kannattaja, mutta paheksun paikallislehden toimintaa Nurmikummun boikoteeraamiseksi. Ei ole oikeudenmukaista toimintaa. Miksi ei edes 70-vuotispäivästä ollut haastattelua.

      Antaa kaikkien kukkien kukkia, totesi jo puhemies, toveri Mao.

    • k.n.

      Jaa, että sitä puhutaan / tai yllä oikeasti kirjotietaan "Nurmi - Kaarlon" puolesta, vaikka en ole maolainen, - vaan olen marxilais -leniniäinen kommunisti.

      -Järjestäytynyt olen Kommunistiseen Työävenpuolueeseen, (KTP:n), jota oli Tikkurilassa v. 1988 toukokuussa yhtenä Lapista perustamassa, lopetetun vanhan SKP:n kunniakaan perinteiden jatkamiseen.

      -Maolaiset eivät tainneet kunnioitta omaa oppi-isäänsä Maoa, jonka sanotaan julistaneen; -"annetaan kaikkien kukkien kukkia"? - Antoivatko?

      • Leninin seuraajista

        Eihän Leninin seuraajatkaan aina kunnioittaneet Leninin opetuksia. Esimerkiksi Stalin alkoi rakentaa sosialismia yhteen valtioon ja luopui maailmanvallankumouksen opista. Pisti myös Leninin ruumiin mausoleumiin ja alkoi harjoittaa henkilöpalvontaa lähes uskonnollisin menoin - Lenin itse ei olisi moista hyväksynyt, vaan halusi tulla haudatuksi äitinsä viereen. Leninin leskikin paheksui moista menoa, että ruumis pistetään vuosiksi näytille.


    • k.n.

      Ei kaikki vanhan työväenpuolueen johtajat lähteneet seuraamaan herra Tanneria, työväenluokan petturia, -onneksi... Toki hajottajia on ollut Tannerin jälkeenkin...

      -On totta, ettei kaikki. seuranneet Leninin opetuksia, - esimerkiksi Trotski, Buharini ym. ja myöhemmin Hrutshovi, - joka aloitti kapitalismin takaisin palauttamisen pitemmän marssiin, v.. 1953 - 1956 vallan vakiinnuttamisen jälkeen, - ja mikä lopuksi toteutui syksyn 1991 jälkeen. (Stalin kuoli 5.3.1953).

      Sosialistinen vallankumous alkoi kautta Venäjän 1917 lokakuun 25 päivä... uuta ajanlaskua 7.11.-17.

      -Ensin oli sosialistisena neuvostotasavaltana Neuvosto - Venäjä aina joulukuun 30 päivään 1922 asti.
      Tuona 30.12.-22 päivänä perustivat neljä tasa-arvoista sosialsitista neuvostotasavaltaa yhtenäisen sosialistisen Neuvostotasvallan, SNTL:n (Sosialistisen Neuvostotasavaltain Liiton, siis SNTL:n).
      Tunnemme paremmin Neuvostoliittona, CCCP,

      -Ei Stalin ollut johtaja, kun ko. sosialistinen neuvostovaltion, - Leninin johdolla perustivat. -Miksi Stalinia siitä syytät? Kai siksi, kun Stalinin julistivat kriminaaliseksi johtajaksi, - työläis -sosialismin ja bolshevikkisen neuvostovaallan vastustajat, joita oli myös Neuvostoliitossa, ja joiden kellokkaaksi lopulta herra Hrutshovikin taipui, sortui "suohon", sovittelijana, ja valtahimoisena johtajana,
      jota trotskilais -buharinilaiset opportunistivoimat NKP: ssa valtaan, - tekenällä kompromissilla, - sopimuksella auttoivat.

      Taas se Leninjin palsamopinti Mausolemi kuntoiseksi on Neuvostoliiton sisöinen asia, johon en puutu...
      Sanon vain, että Stalin oli myös Leninin vierellä Musoleimissa, mutat Hrutshvin mustamaalausken jälkeen aj valaln akhvasa, pois ottivat ja hautasivat muurin viereen tosirten tbolshevikkijohtajien viereen...

      Stalinilla vaikuttaa olevaan Venäjällä jo noussuuntaus, eli mainene ja kunnainpalautus vaihe meneillään,,,

      Tannerin kunniaa ei koskaan voida palauttaa, - työväenluokan pettruri...

    • totta10

      Mitähän juttua tämäkin keskustelu oikein on....kysyn vaan

      • Kaarlon puolesta

        Keskustelu alkoi siitä, kun joku hävytön ihminen väitti, että ent. puistotyöntekijä, poliitikko Kaarlo Nurmikumpu (komm. työ.p) ei saisi kirjoittaa tälle palstalle. Vähän niinkuin DEMARI sanoi vaalipaneelissa: "pankaa siltä turpa tukkoon"!

        Tälle palstalle saa jokainen kirjoittaa, jos ei kirjoita mitään lain vastaista tai yksityisihmisten henk. koht. asioita tms. - SIIS myös Nurmikumpu saa kirjoittaa!


      • SANANVAPAUS OK!
        Kaarlon puolesta kirjoitti:

        Keskustelu alkoi siitä, kun joku hävytön ihminen väitti, että ent. puistotyöntekijä, poliitikko Kaarlo Nurmikumpu (komm. työ.p) ei saisi kirjoittaa tälle palstalle. Vähän niinkuin DEMARI sanoi vaalipaneelissa: "pankaa siltä turpa tukkoon"!

        Tälle palstalle saa jokainen kirjoittaa, jos ei kirjoita mitään lain vastaista tai yksityisihmisten henk. koht. asioita tms. - SIIS myös Nurmikumpu saa kirjoittaa!

        ESITÄN ETTÄ TEHÄÄN TUENILMAUS - "ÄLÄ TUKIT OISEN TURPAA "


      • Hän, vieroks. Kaarlo
        Kaarlon puolesta kirjoitti:

        Keskustelu alkoi siitä, kun joku hävytön ihminen väitti, että ent. puistotyöntekijä, poliitikko Kaarlo Nurmikumpu (komm. työ.p) ei saisi kirjoittaa tälle palstalle. Vähän niinkuin DEMARI sanoi vaalipaneelissa: "pankaa siltä turpa tukkoon"!

        Tälle palstalle saa jokainen kirjoittaa, jos ei kirjoita mitään lain vastaista tai yksityisihmisten henk. koht. asioita tms. - SIIS myös Nurmikumpu saa kirjoittaa!

        Ihan oikein, hyvä puolustaja, vain demarit pistävät mielellään turvan tukkoon, ovat niin tannerilaisa. Useat lehdet ovatkin noudattaneet sitä kuulua komentoa... -kiitos.


      • vast, kun kysytåån

        ... saahan sitä kysyä, ei kysyjä tieltä eksy, kysy pois.


    • Olen lueskellut silloin tällöin näitä Kemijärven palstoja. Rupean ihmettelemään, miksi siellä ei ole naisten kirjoituksia. Onha muutakin kuin iänikuinen politiikan jauhaminen. Kovinpa on Kemijärvellä ukkovalta... Herätkää Kemijärven leidit!
      Entisenä Kemijärven "tyttönä" huhuilen naistenkin äänen näkymistä. Olen humannut, että kunnallispolitiikka on päällimmäisenä täällä!
      Terveisiä Espoosta!

      • naiset on vaiennettu

        Kemijärvellä politiikassa on naiset pistetty matalaksi.

        Kaarina Soppela tuli ensimmäisenä naisenä valtuuston pj:ksi. Olipa valtava paskanlennätys tällä palstalla ja "Vänällä" lehdissä, että saatiina Kaarina Soppela putoamaan valtuustosta.

        Nyt ykköspaikat jälleen miehillä (Nivala ja Ojala). Nainen vaietkoon, niin se on täällä.


    • Ei ainoastaan politiikassa, vaan naisten kirjoituksia yleensä. Tämä palsta näyttää olevan politiikan temmellyskenttänä. Kai naisilla on puheenaiheita muitakin, noin yleensä. Yleismaailmallisista asioista, päivän puheenaiheista, puutarhanhoidosta jne.! Terveiset Espoosta!

      • mistä on kyse

        Tässä ketjussa viitattu tapaus on sellainen, että Kemijärven tunnettu julkisuusihminen, kommunistipuolueen eduskuntaehdokas oli vaalipaneelissa. Sitä johti kepulainen. Mitä tapahtui siellä? Kommunisti yritti puhua asiallisesti. Sosialidemokraattinen ehdokas huusi: PANKAA SILTÄ TURPA TUKKOON! Sitten ei saanut enää kommunisti paljon puhua.

        Ei paneelia johtanut kepulainen oikein hyvin hoitanut tehtävää. Antoi kommunistille vähemmän puheenvuoroja.

        Tämä tapaus on tietenkin melko vähäinen merkitykseltä. Siihen vaan aina palataan tällä palstalla. Sos. dem. ihmiset Kemijärvellä eivät ole tuominneet tämän demarin puheita. Kyllä kommunistinkin pitää saada puhua.

        Suomi 24 palstalla on väitetty, että siinä tapahtumassa olisi ollut paikalla myös ulkoavaruuden olioita. Siis ei paneelin keskustelijoissa, mutta seuraamassa tilaisuutta.

        Liekö sentään totta. Ihmisiä on ollut paikalla varmasti, tuskin uffoja.


      • mistä on kyse kirjoitti:

        Tässä ketjussa viitattu tapaus on sellainen, että Kemijärven tunnettu julkisuusihminen, kommunistipuolueen eduskuntaehdokas oli vaalipaneelissa. Sitä johti kepulainen. Mitä tapahtui siellä? Kommunisti yritti puhua asiallisesti. Sosialidemokraattinen ehdokas huusi: PANKAA SILTÄ TURPA TUKKOON! Sitten ei saanut enää kommunisti paljon puhua.

        Ei paneelia johtanut kepulainen oikein hyvin hoitanut tehtävää. Antoi kommunistille vähemmän puheenvuoroja.

        Tämä tapaus on tietenkin melko vähäinen merkitykseltä. Siihen vaan aina palataan tällä palstalla. Sos. dem. ihmiset Kemijärvellä eivät ole tuominneet tämän demarin puheita. Kyllä kommunistinkin pitää saada puhua.

        Suomi 24 palstalla on väitetty, että siinä tapahtumassa olisi ollut paikalla myös ulkoavaruuden olioita. Siis ei paneelin keskustelijoissa, mutta seuraamassa tilaisuutta.

        Liekö sentään totta. Ihmisiä on ollut paikalla varmasti, tuskin uffoja.

        En tunne Kemijärven politikointia kummemmin, mitä tältä palstalta ja Koti-Lapistakin lukenut, mutta kovin on riitaista. Toisten haukkumista nimeltä ja puolueelta. Mutta sellaista se puolue-elämä on?? En ota puolueisiin kantaa, mutta kaikilla pitäisi kumminkin olla puheääntä käytettäväksi. Vaatii melkoista luonteensa hillitsemistä änkyrältä noissa tiimellyksissä. Ja pienellä paikkakunnalla ovat ne samat muutenkin äänessä ja valitaan aina jatkoon, äänten antajia riittää... Pitäisi olla "johtajakoulutusta" niille, jotka johtavat hallituksia. Hullulta tuntuu, että joku esim. kommunistinen henkilö pullautetaan sivuun, antamatta puheenvuoroja. Lienee hänelläkin sanottavansa. Varsinkin, jos on maltillinen. Demareilla on valtaa ja - tyhmyyttäkin huudella moisia. Jaa, ne UFOT! Tiedä niistä, mutta jos joku niin kokee, mikäpä siinä! Onhan uskonnollakin vapautensa ja saa uskoa "näkyihin". Se politiikka ja uskonto kulkevat mielestäni ikäänkuin käsikädessä.
        Ei muuta kuin NAISET PYRKIMÄÄN VALTUUSTOIHIN (nuoret)! Vanhat, leipääntyneet jättäköön tilaa! Terv. etelän varikselta!


      • k.n.
        mistä on kyse kirjoitti:

        Tässä ketjussa viitattu tapaus on sellainen, että Kemijärven tunnettu julkisuusihminen, kommunistipuolueen eduskuntaehdokas oli vaalipaneelissa. Sitä johti kepulainen. Mitä tapahtui siellä? Kommunisti yritti puhua asiallisesti. Sosialidemokraattinen ehdokas huusi: PANKAA SILTÄ TURPA TUKKOON! Sitten ei saanut enää kommunisti paljon puhua.

        Ei paneelia johtanut kepulainen oikein hyvin hoitanut tehtävää. Antoi kommunistille vähemmän puheenvuoroja.

        Tämä tapaus on tietenkin melko vähäinen merkitykseltä. Siihen vaan aina palataan tällä palstalla. Sos. dem. ihmiset Kemijärvellä eivät ole tuominneet tämän demarin puheita. Kyllä kommunistinkin pitää saada puhua.

        Suomi 24 palstalla on väitetty, että siinä tapahtumassa olisi ollut paikalla myös ulkoavaruuden olioita. Siis ei paneelin keskustelijoissa, mutta seuraamassa tilaisuutta.

        Liekö sentään totta. Ihmisiä on ollut paikalla varmasti, tuskin uffoja.

        ... -mistä on kyse?)... Vastaan ko. nimimerkille hänen loppukysymykseen, -ufoista!?

        Panelissa kokemaani asiaan en enää ota kantaa, sillä olen lopettanut ehdokkaana olemisen viime kunnallsivaaliin...

        Vastaan kysyjälle, että tilaisuudessa täytyi olla pieni ufo! Sillä ottivat kuvan meistä ehdokkaista, ja minulle näyttivät ennen Koillis - Lappi lehden tuloa sen ottamansa valokuvan siläluomi tv: ssä... .Josta olen raportoinneissa puhunnut tai kirjoittanut paremmin sanottuna, siis Kemijärvi - Suomi24 Kaarlon sivu kokemuksia ulkoavaruudesssa...

        Kertonut itse olen siitä, että lähettivät minulke nähtäväksi ottamansa valokuvan silmä tV. n ja siinä olimme me ehdokkaat alkaen minusta vasemmalta aina minuun asti kaikki ehdokkaat, - paitsi minun oikealla puolen olevat kaksi ehdokasta ei näkynnyt valokuvassa, - eikä myöskään aamusella ollut Koillis - Lappi lehdedssä ne ehdokkaat kuvaan mahtuneet. (Tapaus v. 2007 edsukuntavaalin edellä, panelitilaisuudesa kaupungin talolla, valtuustosali).

        Kuvan ottajana toimi pieni robotti ufo, ei avarusuolento, sillä ufo ei ole olento, vaan teknisesti valmistettu esine,,, Joiden kanssa olen elännyt jo reilut 21 vuotta tiiviissä
        yhteydessä, yhä ededlleen, vaikka enää hyvin vähän asiasta kerron, - mutta lukijoita on käynnyt jo yli 1900, ainakin, jos lukijakertoimeen on luottaminen, huom. luottaminen, - ei uskominen...

        Joku sen otti siellä, en tosin nähnyt ufo laitetta, esinettä, robottia, joka filamsi. Mutta näin kuvan, kun näyttivät.

        -Kysyin Erkki Haurtalalta, jos hän näki sen kuvaajan, mutta ei ole vastannut vielä tähän hetkeen mitään kysymykskeen, - kun ei luota kokemuksiini ja havaintoihini, joita näen edelleen useasti vurokaudessa enempi nyt po. silmä tv: ssä, - mikä on teknisesti mahdolliinen viestintäkeino minulle, - linkki 888: le.

        Kunnioittaen, kokemusvakavuudella Kaarlo Nurmikumpu, - 888 - Kemijärvi


      • ei-turpaa tukkoon
        k.n. kirjoitti:

        ... -mistä on kyse?)... Vastaan ko. nimimerkille hänen loppukysymykseen, -ufoista!?

        Panelissa kokemaani asiaan en enää ota kantaa, sillä olen lopettanut ehdokkaana olemisen viime kunnallsivaaliin...

        Vastaan kysyjälle, että tilaisuudessa täytyi olla pieni ufo! Sillä ottivat kuvan meistä ehdokkaista, ja minulle näyttivät ennen Koillis - Lappi lehden tuloa sen ottamansa valokuvan siläluomi tv: ssä... .Josta olen raportoinneissa puhunnut tai kirjoittanut paremmin sanottuna, siis Kemijärvi - Suomi24 Kaarlon sivu kokemuksia ulkoavaruudesssa...

        Kertonut itse olen siitä, että lähettivät minulke nähtäväksi ottamansa valokuvan silmä tV. n ja siinä olimme me ehdokkaat alkaen minusta vasemmalta aina minuun asti kaikki ehdokkaat, - paitsi minun oikealla puolen olevat kaksi ehdokasta ei näkynnyt valokuvassa, - eikä myöskään aamusella ollut Koillis - Lappi lehdedssä ne ehdokkaat kuvaan mahtuneet. (Tapaus v. 2007 edsukuntavaalin edellä, panelitilaisuudesa kaupungin talolla, valtuustosali).

        Kuvan ottajana toimi pieni robotti ufo, ei avarusuolento, sillä ufo ei ole olento, vaan teknisesti valmistettu esine,,, Joiden kanssa olen elännyt jo reilut 21 vuotta tiiviissä
        yhteydessä, yhä ededlleen, vaikka enää hyvin vähän asiasta kerron, - mutta lukijoita on käynnyt jo yli 1900, ainakin, jos lukijakertoimeen on luottaminen, huom. luottaminen, - ei uskominen...

        Joku sen otti siellä, en tosin nähnyt ufo laitetta, esinettä, robottia, joka filamsi. Mutta näin kuvan, kun näyttivät.

        -Kysyin Erkki Haurtalalta, jos hän näki sen kuvaajan, mutta ei ole vastannut vielä tähän hetkeen mitään kysymykskeen, - kun ei luota kokemuksiini ja havaintoihini, joita näen edelleen useasti vurokaudessa enempi nyt po. silmä tv: ssä, - mikä on teknisesti mahdolliinen viestintäkeino minulle, - linkki 888: le.

        Kunnioittaen, kokemusvakavuudella Kaarlo Nurmikumpu, - 888 - Kemijärvi

        eihän Kaarlo sen takia jää pois, että joku demari huusi "turpa tukkoon!"

        ei sitä sen takia pidä lopettaa politiikka hommaa. Kaarlo on kirjoittanut paljon hyviä kirjoituksia lehtiin ja toiminu vireästi Kemijärvellä kannanottajana.


      • k.n.
        ei-turpaa tukkoon kirjoitti:

        eihän Kaarlo sen takia jää pois, että joku demari huusi "turpa tukkoon!"

        ei sitä sen takia pidä lopettaa politiikka hommaa. Kaarlo on kirjoittanut paljon hyviä kirjoituksia lehtiin ja toiminu vireästi Kemijärvellä kannanottajana.

        ei-turpa tukkoon)...

        En sillä jäännyt pois, olin vielä eduskuntavaaliehdokkaana v. 2011, ja lokakuussa 2012 kunnallisvaaliehdokkaana täällä Kemijärvellä.

        Olen useissa eri vaaleissa ollut ehdokkaana, pääsemättä edes kunnon vaalitulokseen, - mutta olen yrittänyt viedä eteenpäin työväenluokan asiaa, no se ei nyt pure, kun ko. yhteiskuntaluokka ei tunne luokka-asemaasna ja on sovittelijoiden maltillsiessa EU - kusetuksessa, joten yritys on jäännyt vain ns. "pyrkyryydeksi",
        - kuten joku ystävällisesti asiaa ilmaisee tällä foorumilla, vaalien aikaan.

        Oledn nyt syntuymästä 73 vuotta 2 kk. 9 pvä. -joten katson, että ikä asettaa myös rasitteen, kun ikärasistit piruilee ikäni vuoksi, vaikka, no empä ala narsistiksi.

        -Katson, - että ehdokkuusmuoto jo riittää, muuten elän ja seuraan aikaa syrjässä, kun nuo sananvapauden vaalijat eivät halua minun ottavan kantaa, kun ajattelen työväenluokan kommunistin asioita, - ja olen sosialismin kannalla.

        Kannatan Suomen irrottamista EU: sta, torjuttava Nato ym.


    • Niin-niin, K.N. Täytyy sanoa, että en vallan torppaa kokemustasi. Olen lukenut, että NE näytäytyvät vain niille, jotka uskovat niihin. Olen kyllä kahden vaiheilla, uskoako vai ei. Sinänsä mielenkiintoista. Sanotaanhan, ken uskoo se kokee/näkee! Onko sama muissakin uskon asioissa. No, minulla oli yliherkkä sukulaisnainen, joka koki ja "vaistosi" kaikenlaista. Uskoin häntä. Hän ei kaikille voinut kokemuksistan puhua, koska olisi leimautunut "hulluksi". Aivan täysjärkinen hän oli. Humoristinen ja mukava keskustelemaan. Hän oli enemmän tuonne uskonnon puolelle kallellaan. Aivan ihmeellisiä kokemuksia hänellä oli. Ei ne huuhaata olleet. Hän uskoi ufoihinkin, joskaanei niistä enää vanhempana puhunut, vaan silloin kun niistä alettiin kirjoitella 1970-luvullako.
      Varmaan on ihmisiä, jotka vat näistä asioista kiinnostuneita, uskon niin. Ei kun menoksi! Terv. Ent. Lapin "tyttö" Espoosta.

    • k.n.

      Olen uskonnoton, - enkä halua sotkea politiikkaa enkä uskontoa, mutta en ufoja(kaan) uskontoon enempää kuin puoluepolitiikkaan.

      Tunnistamattomat lentävät kohteet, esineet, ns. "ufot" ovat esineitä, jotka on älylliset suunnitelelet ja rakentaneet erilaisiin tehtäviin.
      -Ufot sinäänsä eivät ole olioita, vaan esineitä.

      Säännöllisesti olen olut ns. "ufojen" kanssa kokemuksissa jo yli 21. vuotta, joten en usko niitä olevan olemassa, - minä olen vakuuntuntu, että niitä on olemassa ja lentävät jopa täällä Kemijärvellä silloin tällöin, ja ainakin minä rohkenen sanoa, että olen nähnyt-, - ja monta erilaista olen nähnytkin, se, että jos ja kun jotku, jopa useat pitävät minua "hulliuna" tai ainakin "harmittomana höppänänä", - se ei haittaa, on uskallettava sanoa kokemukset raporteina, kun ovat siihen luvan antanet, siis vain raportointi, ei sepittäminen omapäisiä "viisaiden" juttuja, joulupukista , ym.

      Sitä muka, kun ihmsikunta saa vakuuttavan todisteen elämästä muualla, hänen uskonvietti vähentyy, kun tajuaa, että oli elämää ennen Maapallon muodostumisita n. 5. miljardia vuotta sitten, että elämää on ollut äärettömän kauan, ja ei sillä ei ole ollut alku eikä loppua, vaikka muutoksia on paikan ja ajan suhteen tapahtuntu eri siviilisaatioille.

      K.N. - 888 - Kemijärvi





      Maapallola on vieras siviiklisaatioita 100 valtiossa, ja heillä ne teknsiesti korkeatasoiset lentov'älineet, yms tjutkimsulaitteet ovat, joita sotateolisuuteen jop matkivat, mutta salaavat niiden todellsit kehittäjät, joita on Maapallollakin, jos muuallakin...

      -Tämä ei ole mikää uskonasia, - vaan tiedostamisena asia, ja luotan kokemusiini yli 21. vuoden ajalta.

    • Hui, että on hiuksia pystyyn nostattavia puheita n.k:lla! No, en niihin enempää ota kantaa, kun ei ole tietoa. Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi. Eihän siitä kellekään ole haittaa...
      Eihän Suomessa enää ole työväen aatteen paloa kuin ennen. Kaikilla? on niin hyvin asiat. En tarkoita kommunisteja sanan varsinaisessa merkityksessä. En ole politikoiva, mitä nyt välillä mieheni kanssa. Hän juuri puhuu tästä, kun ei ole kunnon työväenpuoluetta. Toiset ovat liikaa vasemmalla ja toiset oikealla. Ennen oli SKDL ja "oikeat" demarit, vasemmalle kallistuneita eli työläisten puolue. Nykyiset ovat melkein kokoomuslaisia tavoiltaan. En tarkoita, että työväestöön kuuluvan täytyisi elää kurjuudessa ja puutteessa, niinkuin joskus on ollut. Tai onhan nykyisin köyhyyttä ja puutetta. Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. On maamme kahtiajakautunut, eriarvoisuus vain kasvaa. Markkinatalousko syynä? Enemmän ja enemmän voittoa pitää saada, vaikka toisten selkänahasta... Nyt menee jo paatoksen puolelle. Niinkuin olen sanonut, en ole politiikko enkä "ymmärrä" muuta kuin mikä on oikein ja mikä väärin.
      Se EU ei ole hyvä asia monessakaan mielessä.
      Nyt lopetan turinat tähän. Miten minä tänne palstalle jouduinkin...? Lapanen karkaa kädestä...!

    • k.n.

      Kiitos - luettu, -en ärsytä enempää, kun hiukset nousee pystyyn..
      Kerro kuitenkin miehellesi, että on kuitenkin työväenluokan joukko - osasto. kommu- nistinen puolue olemassa, ja se on persutettu toukokuussa 1988, vanhan SKP:n kun kunniakkaan luokkataistelutyön jatkajaksi.
      -Puolueen nimi on: -Kommunisrtinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin puolesta. - Virallinen lyhenne on - KTP.

    • "Tyttö" Espoosta

      Mutta, mutta... Kun nämä vasemmistopuolueet keskenään kähisevät. Näkeehän sen eduskunnassa. Nykyinen Vasemmistoliitto on jo pikku-vihreäpuolue. Vihreät hyysäävät Vasemmistoa vai toisinko päin se olikaan... Vasemmistoliitto alkaa olla nuorten (kannattavat vihreiden ajatuksia) temmellyskenttä, jossa arvot alkavat olla muuta kuin työväenpuolueeseen kuuluvia ajatuksia... Tämä on varovainen lausuma näin maalliko näkökulmasta.

    • k.n.

      Niin ne ns. "vasemistopuolueet" ovat... - Joita en kannata.

      Ehdotin miehellesi kertomaan, että Suomessa on työväenluokan kommunistinen joukko - osasto, puolue, mikä on tosin vielä nuista hajottajista johtuen pieni puolue, mutta nouskiidossa lähitulevaisuusdessa, kiun Te siellä etelässä sen puolueen, työväenluokan puolueena otatten omaksenne. Joukkokannatuksen kasvun myötä voimistuu työn ääni, vastapainoksi niin "vasemiston" opportunisteile kuin porvareille.

      • 3 puoluetta ?

        mutta kun kommunistia puolueitakin on kolme, SKP, KTP ja STP. mistä niistä tietää, ketä kannattaa. kaikkien puolueiden edustajat väittävät edustavansa tieteellistä marxismi-leninismiä...


    • veteraani työläinen

      Väittäminen ja teot on kaksi eri tapaa edustaa kommunsitina, joko työväenluokkaa tai jotain muuta luokkaa tai ryhmittymää, poro- ja pikkuporvareita yms.

      On olemassa vain yksi työväenluokka, noin 90 prosenttia koko kansasta.

      Marxilais - leniniläinen kommunsitinen puolue on vain se työväenluokan joukko-osasto, puolue, joka tunnustaa luokkataistelun ja ylettää sen proeltariaatin ditkatuurin tunnsutamiseen asti, siitä mieti mikä on oikea m - l: nen kommunsitipuolue ja mitkä ns. ajan tusinapuolueita...

      Viittaan KTP: n, siinä on ainoa marxilais - leniniläinen kommunsitipuolue.

      • komm. kannatus

        Onko Kemijärvellä näiden kommunisti/vasemmisto puolueiden toimintaa olemassa? Ei ole kovin paljon tullut kannatusta.

        Vuonna 2007 eduskuntavaaleissa STP on saanu 1 äänen, SKP 2 ääntä ja KTP 29 ääntä.

        Vuonna 2011 on STP 2 ääntä, SKP 2 ääntä ja KTP 8 ääntä. Siis KTP koki 21 äänen romahduksen... mikä syynä?

        Jos KTP:n paikallisehdokas jää pois, kuten on julkisuuteen viestinyt, niin voi kannatus pudota edelleen? Mikä avuksi? Olisiko yhdistyttävä näiden puolueiden, uusi SKDL ?

        http://192.49.229.35/E2007/s/tulos/kutulos_kemijarvi.html
        http://192.49.229.35/E2011/s/tulos/kutulos_kemijarvi.html


      • k.n.
        komm. kannatus kirjoitti:

        Onko Kemijärvellä näiden kommunisti/vasemmisto puolueiden toimintaa olemassa? Ei ole kovin paljon tullut kannatusta.

        Vuonna 2007 eduskuntavaaleissa STP on saanu 1 äänen, SKP 2 ääntä ja KTP 29 ääntä.

        Vuonna 2011 on STP 2 ääntä, SKP 2 ääntä ja KTP 8 ääntä. Siis KTP koki 21 äänen romahduksen... mikä syynä?

        Jos KTP:n paikallisehdokas jää pois, kuten on julkisuuteen viestinyt, niin voi kannatus pudota edelleen? Mikä avuksi? Olisiko yhdistyttävä näiden puolueiden, uusi SKDL ?

        http://192.49.229.35/E2007/s/tulos/kutulos_kemijarvi.html
        http://192.49.229.35/E2011/s/tulos/kutulos_kemijarvi.html

        Hyvä kysymys: -komm. kanantus 27.7. -13...)...

        Kommunistisen Työväenpuölueen.., KTP:n kanantus Kemijärvellä on ollut parhaimmillaan kunnallisvaalissa 2004. Yksi ehdokas, k.n. sai KTP:n vaaliliitoissa
        50 ääntä. Hyvä saavutus vaikeissa oloissa, KTP:n toiminnan kannalta, kun ei ole edes osastoa Kemijärvellä ja toimin van yksin, - minä: Kaarlo Nurmikumpu, - joka olin yhtenä Lapista tokokuussa 1988 persutamassa lopetetun vanhan SKP:n kunniakakan työn jatkajaksi, KTP: a.

        Juuri siinä ominaisuudesa olen ollut useasti KTP . ehdokkaana niin eduskuntavaalissa kuin kunnallisvaalissa, - sen jälkeen kun 1988 puolueen perustimme.

        2008 kunnallsivaalissa oli kanantukseni yksin ehdokkaana kTP: ssa vielä 47.

        Varsinainen äänten menetsy tapahtui v. 2012 kunnallsivaalissa kun sain oman äänen kanssa 13 ääntä - kemijärviläisiltä, mikä sekin on mielestäni hyvä, kun
        huomioi kaikki vastavoimat, jotka kävivät jos minkälaista neulanpisto politiikaka ehdokkuuttani vastaan, - ymmärretysti, edustiinhan työväenluokaa, sen joukko -osaston, puolueen riveissä, sortumatta valtusutopaikan toivossa muihin puolueisiin, ja varsinki "uuteen tulijaan"...

        Kyseinen uusi tulija kun sai 2011 eduskutavaalissa "jytkyn", se jytky imaisi myös KTP: lta kannatusta, ja myös minulta...
        -Näin ikäväkseni on asia todettava, - että KTP: sta loikareita ilmeni 2011 ja 2012 kunnallisvaalissa.

        Asetuin vahtoehdoksi jokaiseen vaaliin, jossa olin ehdokkaana, ja kutsuin myös työläisä mukaan vaaliliittoon, vaan: - ei se nyt tärpää, joten mato säästyy, kun kala ei syö, on sanontani.

        Perussyy on huonoon joukkokanantukseen revisisonisteissa ja sen raivaamissa eri sortin opportunisteissa, - joutilaisuuden politiikkaa harjoittamasa työväen- ja kommunsitiliikkeessä... oikeisto jyllää.

        Jos alan kaikki syyn ja seurkuksen ilmiöt perustelemaan, - venyy juttu, joten sanon, että:
        -KTP: la ei ole Kemijärvellä osastoa, ja minä olen jo ikäihminen, - tällä hetkellä yli 73. vuotta syntymästä. Joten en enää ole ehdokkaana.
        -Äänestän, jos KTP: lla on ehdokasta Lapissa (Eduskuntaan) ja Kemijärvellä (valtusutoon)?

        Olen aikanani kuulunut vanhaan SKP:n, - myös SKDL: n, ja kuuluin DeVa: an sekä SKP(y:n Kemijärven osastoon.
        Olin KTP: a persutamassa v. 1988.

        -Alkuun oli KTP: la osasto Kemijärvellä, vaan jäljellä olen yksin, eikä yksin voi toimintaa puolueosastona järejstää.
        -Kuulun jäsenenä sääntöjen mukaan lähimpään, Rovanimen KTP:n os.

        -Uusi SKDL?
        -Vot, sitä en ole harkinnut, enkä varmaan yhtyisi, monesta syystä ja syoiden aiheista...

        Toimin jäseneä KTP: sa, ja on tehtäviä kentällä, vaikka en enää asetu ehdokkaaksi.

        KTP: le ei välttämättä tule tapiota, jos en ole ehdoaks, ja jos ei saada vielä Kemijärvellä ehdokkaita tai ehdokasta?
        - KTP on pien puolu, mutta työväenluokka on Suomessa suuri, n. 90 prosentin väkipohja, yhteiskuntaluokka.

        -Lopuksi: - työväenluokka herää luokaksi itseään JA KAIKKIA TYÖLÄISIÄ VARTEN... SIIHEN HERÄTTÄMISEEN EI KYKENE EDES UUSI skdl, SE KUN OLISI PIKKUPORVARILLiSIA KERROKSIA VALTAOSALTAAN. - ETTÄ PERSUTAKAA, -JOS TARVITSETTE SELLAISEN LIIKKEEN, - JOHON EN LIITY!

        TIETENKIN KTP ON VALMIS TOIMINNAN YHTENÄISYYTEEN ASIOISSA, JOILLA PARANNETAAN TYÖTÄTEKEVIEN JA VÄHÄVARAISTEN OIKEUKSIA JA ETUJA TÄSSÄ JA NYT, - SEKÄ MUISTETAAN: -SOSIALISMI ON TULEVAISUUTTA!

        -TULETKO MUKAAN?


      • ktp ehdokasasia
        k.n. kirjoitti:

        Hyvä kysymys: -komm. kanantus 27.7. -13...)...

        Kommunistisen Työväenpuölueen.., KTP:n kanantus Kemijärvellä on ollut parhaimmillaan kunnallisvaalissa 2004. Yksi ehdokas, k.n. sai KTP:n vaaliliitoissa
        50 ääntä. Hyvä saavutus vaikeissa oloissa, KTP:n toiminnan kannalta, kun ei ole edes osastoa Kemijärvellä ja toimin van yksin, - minä: Kaarlo Nurmikumpu, - joka olin yhtenä Lapista tokokuussa 1988 persutamassa lopetetun vanhan SKP:n kunniakakan työn jatkajaksi, KTP: a.

        Juuri siinä ominaisuudesa olen ollut useasti KTP . ehdokkaana niin eduskuntavaalissa kuin kunnallisvaalissa, - sen jälkeen kun 1988 puolueen perustimme.

        2008 kunnallsivaalissa oli kanantukseni yksin ehdokkaana kTP: ssa vielä 47.

        Varsinainen äänten menetsy tapahtui v. 2012 kunnallsivaalissa kun sain oman äänen kanssa 13 ääntä - kemijärviläisiltä, mikä sekin on mielestäni hyvä, kun
        huomioi kaikki vastavoimat, jotka kävivät jos minkälaista neulanpisto politiikaka ehdokkuuttani vastaan, - ymmärretysti, edustiinhan työväenluokaa, sen joukko -osaston, puolueen riveissä, sortumatta valtusutopaikan toivossa muihin puolueisiin, ja varsinki "uuteen tulijaan"...

        Kyseinen uusi tulija kun sai 2011 eduskutavaalissa "jytkyn", se jytky imaisi myös KTP: lta kannatusta, ja myös minulta...
        -Näin ikäväkseni on asia todettava, - että KTP: sta loikareita ilmeni 2011 ja 2012 kunnallisvaalissa.

        Asetuin vahtoehdoksi jokaiseen vaaliin, jossa olin ehdokkaana, ja kutsuin myös työläisä mukaan vaaliliittoon, vaan: - ei se nyt tärpää, joten mato säästyy, kun kala ei syö, on sanontani.

        Perussyy on huonoon joukkokanantukseen revisisonisteissa ja sen raivaamissa eri sortin opportunisteissa, - joutilaisuuden politiikkaa harjoittamasa työväen- ja kommunsitiliikkeessä... oikeisto jyllää.

        Jos alan kaikki syyn ja seurkuksen ilmiöt perustelemaan, - venyy juttu, joten sanon, että:
        -KTP: la ei ole Kemijärvellä osastoa, ja minä olen jo ikäihminen, - tällä hetkellä yli 73. vuotta syntymästä. Joten en enää ole ehdokkaana.
        -Äänestän, jos KTP: lla on ehdokasta Lapissa (Eduskuntaan) ja Kemijärvellä (valtusutoon)?

        Olen aikanani kuulunut vanhaan SKP:n, - myös SKDL: n, ja kuuluin DeVa: an sekä SKP(y:n Kemijärven osastoon.
        Olin KTP: a persutamassa v. 1988.

        -Alkuun oli KTP: la osasto Kemijärvellä, vaan jäljellä olen yksin, eikä yksin voi toimintaa puolueosastona järejstää.
        -Kuulun jäsenenä sääntöjen mukaan lähimpään, Rovanimen KTP:n os.

        -Uusi SKDL?
        -Vot, sitä en ole harkinnut, enkä varmaan yhtyisi, monesta syystä ja syoiden aiheista...

        Toimin jäseneä KTP: sa, ja on tehtäviä kentällä, vaikka en enää asetu ehdokkaaksi.

        KTP: le ei välttämättä tule tapiota, jos en ole ehdoaks, ja jos ei saada vielä Kemijärvellä ehdokkaita tai ehdokasta?
        - KTP on pien puolu, mutta työväenluokka on Suomessa suuri, n. 90 prosentin väkipohja, yhteiskuntaluokka.

        -Lopuksi: - työväenluokka herää luokaksi itseään JA KAIKKIA TYÖLÄISIÄ VARTEN... SIIHEN HERÄTTÄMISEEN EI KYKENE EDES UUSI skdl, SE KUN OLISI PIKKUPORVARILLiSIA KERROKSIA VALTAOSALTAAN. - ETTÄ PERSUTAKAA, -JOS TARVITSETTE SELLAISEN LIIKKEEN, - JOHON EN LIITY!

        TIETENKIN KTP ON VALMIS TOIMINNAN YHTENÄISYYTEEN ASIOISSA, JOILLA PARANNETAAN TYÖTÄTEKEVIEN JA VÄHÄVARAISTEN OIKEUKSIA JA ETUJA TÄSSÄ JA NYT, - SEKÄ MUISTETAAN: -SOSIALISMI ON TULEVAISUUTTA!

        -TULETKO MUKAAN?

        Kaarlo Nurmikumpu, puistotyöntekijä, eläkeläinen, on ollut monesti ehdokkaana. On hänellä oikeus jo vetäytyä "viisaan lepoon". Hän voi tehdä niin kuin haluaa tietysti. Ajattelen vain, että eduskuntavaalit eikö hän voisi olla "listan täytteenä", keräämässä puolueelleen ääniä. Eihän se iso työ ole, mutta jokainen ääni merkitsee. Sillä kaikki äänet lasketaan yhteen. Koko valtakunnan äänimäärää on siis näin kartuttamassa jokainen ehdokas.

        Sen ymmärrän sitten, että kunnallisvaaleissa ei ole enää mukana. EU parlamentin vaaleja kai Komm. Työv. puolue edelleen boikotoi, luulen?

        Vaaliliitto sekin olisi tärkeä, mutta ei niitä ole pienten kesken syntynyt. Ei muuten suuret puolueet nouse. Kemijärvelläkin jäi viime vaaleissa tekemättä.


    • k.n.

      Puhut, -oikeasti kirjoitat asiaa, mutta olen tehnyt julki avoimen päätöksen, että en enää ASETU YHTEENKÄÄN VAALIIN EHDOKKAKSI, ON OLTAVA SANANSA MITAINEN TÄSSÄKIN ASIASSA.

      KTP: lla on ehdokkaita v. 2015 eduskuntavaalissa, NUORMPIA, Lapissa, - joten äänestän yhtä heistä, - ja suosittelen KANNATTAJILLENI SAMANLAISTA ÄÄNESTYSVALINTAA, ainakin heitä, jotka mahdollisesti äänestäisi ak. - nutta...

      KTP puolueena on tehnyt taas päätöksen, - ettei KTP osallIstu EU - PARLAMENTTIVAALIIN V. 2014, JA PUOLIUE KEHOTTAA BOIKOTOIMAAN KO.
      EU - parlamenttivaalia, ainakin minä Kemijärvellä boikotoin taas, kuten useasti ennen.

      Äänestin v. 1994 kansanäänestyksessä EU: n liittynmsitä vastaan, ja edelleen olen EU - vastainen, - sekä tuen mm. KTP: n tavotetta: -Irti Suomi EU: sta ja eurosta, siis EMU, - rahaliitosta.

      Kaarlo Nurmikumpu... Kemijärvi

      • KTP puolueen tila?

        Ovatko kaikki KTP:n ehdokkaat samalla marxilais-leniniläis-stalinistisella linjalla kuin Nurmikumpu, vai onko puolueessa linjaeroja? Niin kuin aikanaan oli esim. vanhassa SKDL-puolueessa, oli monenlaista linjaa... Lopulta hajosi koko liike.

        STP-puolueeseen on mennyt joitakin KTP-puolueesta erotettuja henkilöitä.


    • k.n.

      Kommunistisen Työväenpuolueen... (KTP:n) johto tähän antamaan kykenee tyhjentävän vastauksen. Esittäkää kysymys puoluejohdolle.
      -Henkiläkohtaisesti olen vain KTP: n rivijäsen, - yksinään jäsenenä täällä Kemijärvellä.

      Totta, että taannoin KTP joutui erottamaan puoluevastaisia jäseniä joitakin, ja monet erosivat itse. Ilmeisen todennäköisesti osa jäsenistä meni STP: n, - ja osa uuteen SKP: n.

      Mielestäni KTP on tätä nykyään aika aatteellisesti yksimielinen marxilais - leninilläinen puolue, isompia linjaerimielisyyksiä ei liene, jos joillakin kytee halu yhdistyä uuteen SKP:n? Vaikuttaa siltä, mutta tosiaalta on joitakin tulossa uusia jäseniä mukaan KTP: n.

      Henkilökohtaisesti olen ko. puolueiden suhteen: -toiminnan yhtenäisyyden kananlla, mutta itsenäisenä puoloueena. En aatteellisten erimielisyyksien vallitessa liity ns. uuteen SKP:n, - vaan pysyn KTP: ssa, jota olin toukokuussa 1988
      yhtenä perustamassa. STP taas ei tule edes harkintaan.., yhtä vähän kuin Vasemistoliitto, ja SDP...

      KTP on pieni puolue, ei silti robottien pulue, vaan ajattelevien ihmisten, joilla on esitettävänä puolueohjelmaan vaihtoehtoja, ja niistä käydään kesksutelua ja tehdään päätös.
      -Päätöksen mukaan tulee jokaisen toimai kuin "yksi tahto", - eli ei hyväksytyistä päätöksistä suvaita livetä, - mutta kesksutelussa saa ilmaista omat ajatukset ja tehdä esitykset.
      -Demokraattinen sentralismi on puoloueperiaatteemme.

      KTP: la on marxismi -leninismi ideologisena, eli aatteellisena perustana, - sovellettuna Suomeen, jonka -Suomen istenäisyyden myöjät liittivät v. 1995 alussa Europaan ylikansalliseen, imperialistiseen Eurooopan Unioniin, -(EU:n), vastoin kansan oikeuksia ja etuja.
      -PUOLUEEN TAVOTE ON SAADA IRTI SUOMI EU: STA - JA RAHALIITTO EMUSTA, -SIIS EUROSTA.

      Nurmikumpu...

      • k.n.

        KTP ei osallsitu v. 2014 EU - parlamenttivaaliin, - boikotoi ja suosittelee kansaa boiktoimaan ko. suurpääoma, monopoli kapitalisti - porvari, - opportunistien liittoa.


      • Kiinan tilanne

        Nurmikumpu sanoo, että STP ei tule edes harkintaan. Se on hänen oikeutensa, mielipidekantaan.

        Kuitenkin ajattelen, eikö STP:n puheenjohtaja ole maolainen.

        Onko marxismi-leninismi todella kaukana maolaisuudesta? Nurmikumpu ei ilmeisesti ole maolainen? Kiinassa kuitenkin Maon viitoittamalla tiellä on kommunistinen puolue vallassa ja kommunistisia tavoitteita hallinnolla. En väitä, että siellä olisi kommunismi täysin, ei varmasti ole, mutta kuitenkin sosialistisella tiellä menevät. Neuvostoliitossa porvarillinen yhteiskunta pääsi valtaan, kommunistipuolueen NKP johtama järjestelmä romahti, ei kestänyt ns. vastavallankumousta, porvarit voittivat. Kiinassa Maon osoittamalla opetuksella taas on kestänyt järjestelmä. Voiko ajatella niin, että Mao on jalostanut Marxin, Leninin ym. oppeja niin että ne kestävät paremmin?


      • k.n.
        Kiinan tilanne kirjoitti:

        Nurmikumpu sanoo, että STP ei tule edes harkintaan. Se on hänen oikeutensa, mielipidekantaan.

        Kuitenkin ajattelen, eikö STP:n puheenjohtaja ole maolainen.

        Onko marxismi-leninismi todella kaukana maolaisuudesta? Nurmikumpu ei ilmeisesti ole maolainen? Kiinassa kuitenkin Maon viitoittamalla tiellä on kommunistinen puolue vallassa ja kommunistisia tavoitteita hallinnolla. En väitä, että siellä olisi kommunismi täysin, ei varmasti ole, mutta kuitenkin sosialistisella tiellä menevät. Neuvostoliitossa porvarillinen yhteiskunta pääsi valtaan, kommunistipuolueen NKP johtama järjestelmä romahti, ei kestänyt ns. vastavallankumousta, porvarit voittivat. Kiinassa Maon osoittamalla opetuksella taas on kestänyt järjestelmä. Voiko ajatella niin, että Mao on jalostanut Marxin, Leninin ym. oppeja niin että ne kestävät paremmin?

        Mainitsin, ettei STP tule edes harkintaa, ja STP on EU - Suomessa, ei Kiinassa.

        Aatteellisesti, siis ideologia, johon luotan, on marxismi - leninismi, enkä katso tarpeelliseksi hk. omaksua Maon myöhemmin muokkaamia oivalluksia.

        Oikeasti syy Neuvostoliiossa vastavallankumouksen onnistumiseen on herra Hrutshovissa, joka talonpoikana omasi innostuksen ja lannistuksen ominaisuuksia, kuten hyvin pitkälti talonpoikaisto omaa sen tapa tottumusken, ja oli vain kompromissivoimien ansiota NKP: ssa, - että Hrutshvoin nostivat valtaan, Ja siitä alkoi "iso laiva keikkumaan", ja lopulta se Gorban johtmIskaudella, - kun johatava puolue, NKP luopui marxismi - leninsimsitä, ja muokaksi tilalle talonpoikais, pikkuporvarillisen sosialismin ja se ei kestä(nyt) vastavallankumous voimien hyökkäilyjä, vaan luovuttivat vallan Jeltsinile / uus liberaali porvaristolle, nuin vain kapinettisiirtona, - kun Hrutshevi oli lopettanut nk. proeltariaatin ditkatuurin, suomeksi työväenluokan vallaan NL: ssa.

        Järjestelmä ei romahtanut, sen kumosi vastavallankumous voimat syksyllä 1991
        ottamalla ensin vallan ja järjestätyivät porvarilliseksi Venäjän valtioksi... se oli
        revisionistien ja opportunistien syy, ei marxismi - leninismin, - eikä Leninin ja
        Stalinin...

        Kannustan toiminnan yhtenäisyyttä kaikkien niiden kansa, jotka tahtovsat puolustaa ja ajaa työläisten, kansan enemsitön oikeuskai aj etuja, sekä rakentaa sosialsimia ja ssillä perustaalla asteittain kommunsimai, ja silloin maolaiset ovat liittolasiia, sillä jokainen kansa ttoeuttaa tämän suuren ahrppausken omien kansallsirten erikoisuuskieen kautta ja keinoin. Mutta en ala maolaiseksi, enkä STP: n puolouekannattajaksi. Irti Suomi EU - sta ja eurosta ym. toiminnan yhtenäisyyttä en kiistä STP:n kanssa(kaan).

        Miksi STP: n persutaneet loikkasivat pois KTP: stt, tai osa eros.

        -Perustoteamus: -se puolue voittaa, joka saa työläisten ja kansan joukkojen enemsitön taakseen, siitä on luokkataistelu, - ei siitä, että pitää suosia EU: a osallsitumalla sen parlamenttivaliin 2014...

        KTP ei osallistu, boikotoi...


    • toveri 93

      Jaa, että ei ole suuria erimielisyyksiä puolueen sisällä.
      Niin, mitempä niitä olisi, ku ei ole suurta muu, kuin puustaimet murmikummun kirjoituksissa.
      Voisi kaarlo jo pikkuhiljaa rauhoittua. No jos puoluetoiminta on keskeinen elämän sisältö, niin pitkää ikää vain sen parissa.

      • itseharmajapääkaarloi

        Jaa, että isoja puustaimia -_- -Niiden avulla pyrin herättämään huomion, ja herätinkin , -kun se oikein piti huomiota isoina asioina...-

        Kaarlo Nurmikumpu - Kemijärvi


    • k.n.

      Aikansa kutakin sanoi pässi, kun päästä villoja leikaksivat...
      -Joko nyt pitäisi rauhoIttua, kun vasta hiljakoin oikeasti aloin tajuamaan, - mitä on työväenluokan kommunistisen puolueen jäsenen tehtävä, - eli on oltava siellä, - missä on vaikeinta, - eli nyt kotioloissa...
      -Jäsenmaksun maksan, ja jonkun TKS. -lehden jaan...

      -JA ISOILLA KIRAJIMILLALA(KIN) KIRJOITTELEN, TOISTEN HARMIKSI, KUN ALVARIINSA JAKSAVAT NIISTÄ PUHUA KIRJOITUKSISSAAN "ERÄÄT".

      Marxilais - leniniläonen toveri 17 - numerolla viieme kunnallsivaaleissa, että aate se on joka kannustaa, -ei ne suuret "jytkyt".

      -Vielä KTP: n aika tulee, vaikka ei minu aikana.., olen jo syntymästä 73 uotta , ja pian 3 kk. päälle.

      Vierasvoimat hajottivat aikaisemman suuren SKP: n johdossa toimineen SKDL: n, ne vierasvoimat yhä kamppailee vain KTP: a vastaan, -jotain pelkäävät työväenluokan puolueesta?
      -Sellaista se luokkayhteiskunnassa "elämä on"...

      • tuki Kaarlolle

        Kaarlon pitäisi olla vaikka "kiusallakin" vielä eduskuntavaaleissa ehdokkaana, kun oikeistoporvarit ja myös työväenliikkeen "revisionistit" hänestä niin hermostuvat.

        Eihän Kaarlo mene eduskuntaan, mutta taas nousisi savu ihra-kapitalistin ja turpa-tukkoon-demarin päästä, että "Taas se Nurmikumpu on ehdokkaana"!


      • itseharmajapääkaarlo

        -Asetuin viime eduskuntavaaliin KTP: N ehdokkaaksi. -En kiusalla, -vaan aatteen, -ja puoluevelvollisuudessa, -olinhan perustamassa maahan uudelleen marxilais - leniniläistä kommunistipuoluetta, - toukokuussa 1988. -Perustimme puoluelopettajien lopettaman vanhan SKP: n kunniakasta luokkataistelua jatkamaan - KTP: n

        -Eduskuntaan en tullut valituksi. -Ei 21 ääntä riittänyt, -mutta ääniä tuli, -jopa Kemijärveltä oman äänen kanssa yhteensä kahdeksan, (8) ääntä.
        Tuo 107 vaalinumero, -kun oli tuon 7. sellainen huonon tuurin numero...

        -Nyt ensikeväänä kuntavaalissa katson, -vieläkö on nuo seitsemän samalla kannalla, - kuin olivat po. eduskuntavaalissa, -tietenkin äänestä ehdokasnumerollani itseä...
        Paras kuntavaali saavutus on olut 50 ääntä...

        -Lopuksi, -tuo varmuus osallistumiseen on jo yli 98 prosenttia...
        - Samalla kutsun Kemijärveltä joitakin mukaan kuntavaaliin, - KTP: n ehdokkaaksi...

        -Kaarlo Nurmikumpu, -(KTP) -Kemijärvi


    • k.n.

      Hienoa, nimimerkki: tuki Kaarlolle 29.7.2013...)...

      Olisi se tosi nastaa, vaan olen niitä, joka kaikessa yrittää säilyttää kasvonsa, - myös tässä ilmioituksessani, etten enää asetu yhteenkään vaaliin ehdokkaaksi, toki äänestän, jos on KTP: lla ehdokkaita tai ehdokas, jolle luovutan kannatusääneni...

      Kaarlo N... Kemijärvi

      • itseharmajapääkaarlo

        -NOIN SANOIN, ELI kirjoitin -V. 2013. -MÖISIN PERIAATTEENI, -JOS TAAS EN ASETTUISI KTP: n -EHDOKKAAKSI, -JA SEN ESTÄÄ VAIN TÄTÄ HEIKOMPI TERVEYS, -MIKÄ NYT FYSIKKAANI RASITTAA, -JOTEN JO MELKEIN 99 PROSENTIN VARMUUDELLA OLEN TAAS "PYRKYRINÄ" KEMIJÄRVEN VALTUUSTOON keväällä 2017, - KTP: n EHDOKKAANA...

        Kaarlo Nurmikumpu -(KTP) Kemijärvi


    • demari-vaali

      Kaarlo on ottanut kantaa asiallisesti, mutta ei se riitä. Pitää olla enemmän ehdokkaita. Paljonko? Onko demareilla jo omia ehdokkaita asetettuna? Kuka tietää? Onkos se uusi työväenyhdistys jo perustettu?

      • itseharmajapääkaarlo

        -Olen samaa mieltä, -että kyllä KTP: n ehdokkaina tulee olla useampia, -joko puolueeseen sitoutuneita, -tai sitoutumattomina, -kuitenkin tulee joissa kysymyksissä olla sama toiminnan yhtenäisyyden henkeä.

        -Olisi hyvä, jos jotkut ilmoittaisivat halustaan asettua KTP: a ehdokkaaksi ensi vuoden kuntavaalissa Kemijärvellä...

        -Henkilökohtaisesti olen jo yli 98 prosenttisesti valmistautumassa KTP: n ehdokkaan osaan, -ainakin vielä ensikevään kuntavaalikoitokseen...

        Kaarlo Nurmikumpu -KTP. -Kemijärvi


    • totuudenTuoja

      Kommunisti papukaija näkyy täällä olevan, vaikka ketjun aloittaja pyysi häntä pois pysymään. Pannaan siis totuutta tulemaan hänelle täälläkin.

      Kommunisti vie toisten taskusta, itsellä hänellä ei ole muuta kuin jäsenkirja taskussaan.
      Suomen kansa ei kommunismia kaipaa, sen näyttää hyvin jo vaalituloksetkin.

    • estettiinharmajapää

      -Ne, -nuo jojotulokset näkyy laskevan jopa ps: a, ja demareillakin on nahkurinorsi edessä... -Trollit ilmeisesti eivät äänestää, -he kun eivät osaa puolustaa sitä, -mitä äänestävät ihanteenaan... -vaan tositavat samaa jargonia kuvitelmaansa. -Jatkakaamme, ja trollataan palstan myös avaajalle... -Sosialismi on Tulevaisuutta, ja siitä eteenpäin elävien mieli aina luokattomaan yhteiskuntaan - Kommunismiin, -näin kehityksen totuutta toista minäkin. -eikö niin pojat? -k. n.

    • ruoskitaantotuudella

      Lisää totuutta kehiin.
      Kommunisti vie muitten taskusta, itsellä ei ole muuta kuin puoluekirja taskussaan.
      Suomen kansa ei kommunismia kaipaa, se näkyy vaalituloksissakin.

      • itseharmajapääkaarlo

        On kahden laista totuutta. objektiivista, -tajunnasta riippumatonta, -ja sitten subjektiivista totuutta, -jota sinä raiskaat ns. emävaletyylillä, trolli jargonia tarjoat käsitteellisessä propagandassasi, ja tuo abstraktinen käsitteellinen totuus ei ole kuin mielikuvitustasi, eli ei laisinkaan totuus tulevasta...

        Dialektisen -historiallisen materialismin näkökannan mukaan taas minä toistan objektiivisen kehityksen totuuden: -SOSIALISMI ON JO SUHTEELLISESTI KATSOEN LÄHITULEVAISUUTTA... -SOSIALISMI ON KOMMUNISMIN ALEMPI VAIHE, -OSOTTI MARX, -TIETEELLISESSÄ KOMMUNISMIN TEORIA -TUTKIMUKSESSAAN, ENGELSIN KANSSA JO 1800 LUVUN PUOLIVÄLIIN TULTAESSA... -Tämä tieteellinen, objektiivinen totus kumoa tuon Sinun subjektiivisen, - abstraktisen ja
        epätieteellisen totuusväitteen, -että rauhoitu jo! -Tai laitapa taas tututtu jargoniasi pyörimään, -yhä uudelleen...

        Kaarlo


    • tuuttakehiin

      Totuus puhuu puolestaan.

      Kommunisti vie toisten taskusta, itsellä ei häneltä ole muuta kuin puoluekirja.
      Suomen kansa ei kommunismia halua, sen näkee vaalituloksistakin.

    • iskevääFaktaa

      Jahas, konsta onkin jo antanut oppia, laitan nyt minäkin, se ei koskaan ole pahitteeksi.

      Kommunisti se vie toisten taskuista, omassa taskussa vaan nuhruinen puoluekirja, tosi tunkkaista touhua, siis.
      Suomen kansa ei kommunismia kaipaa, tarkistakaa asia vaikka vaalien tuloksista.

      • elähoesamaa

        Samaa mieltä että kommunismi on väärä aate, mutta tämä saman toistelu antaa naurettavan kuvan kommunismin vastustamisesta. Onko kirjoittaja oikeasti kommunisti, joka haluaa pilkata porvareita?


    • tässäsiisFaktaa

      Faktaa esiin.
      Kommunisti vie muitten taskusta, omassa taskussa ei muuta, kuin puoluekirja.
      Suomen kansa ei kommunismia kaipaa, sen sanoo vaalituloksetkin.

    • tutkittuatietoa

      Nyt oli jossain tutkimus jossa tuo luokkaisuus on nähty jo menneeksi kauraksi, työväestö on hylännyt vasemmistolaisuuden, kaikki vassu-puolueet on menettäneet pikkuhiljaa kannatustaan. Persut oli viime vaaleissa suurin työväen puolue, työväki on siirtynyt aatteissaan oikealle pikkuhiljaa. Soini julistikin persut työväenpuolueeksi, ilman sosialismia. Se oli häneltä hieno veto, koska vasemmistolaisuus ei kiinnosta nykyisiä sukupolvia, kommunismista puhumattakaan. Kommunismi on täysin mahdoton ajatuksenakin. Nyt persut on saaneet takkiin, ja työväestö on siirtynyt kepuun ja vihreisiin.
      Pääasia on toki se, että työväestökin on ymmärtänyt totuuden.
      Laitetaampa kiteytettyä totuutta.

      Kommunisti vie muitten taskusta, itsellä ei taskusta löydy, kuin vanha jäsenkirja.
      Kukaan ei enää halua kommunismia pilaamaan elämää. Sen voikin todentaa aina vaalituloksista.

      • MUUTOS-on-NYT

        Niin juuri, tule sinäkin siis ei-kommunistien pariin ja liity MUUTOS 2011 puolueeseen! Kemijärvellä puhutaan näistä puolueista, MUUTOS 2011 ja KTP.

        Et ole kommunisti, siis valintasi: MUUTOS 2011

        Vuonna 2011 MUUTOS tuli ja nyt on MUUTOKSEN 5 v. JUHLA


    • itseharmajapääkaarlo

      Noin se pitää -PITÄÄ AATTEESTAAN KIINNI -NIIN MIKSEI TROLLINA HÄNEN JA KAHDEN TROLLIN AATEN? - MIKÄ ON - PIKKUPORVARILLI-NEN SAIVARTELU LUULOILAAN, -ETTÄ IMPERIALISMIN VAIHEESEEN EDENNEELLÄ KAPITALISMILLA OLISI -IKUISUUS OLLA RIISTOYHTEISKUNRANA.

      -IMPERILISMI, -(MONOPOLIKAPITALISMI) ON: -"LOISMAISTA, MÄTÄNEVÄÄ JA KUOLEVAA KÅPITALISIMIA", -TODISTI TIETEELLISESTI SEN JO 1916 LENIN, -TUTKIMUSTEOKSESSAAN: -"IMPERIALISMI, -KAPITALISMIN KOREIN JA VIIMEINEN VAIHE"...

      -Jälleen dialektisen materialismi, -ja historiallisen materialismin totuutta objektiivisena faktana lopuksi tieteellinen fakta:-
      -DIALEKTIS HISTORIALLINEN MATERILISMIN TOTUUS: -Kapitalismista tapahtuu suoraan siirtymisvaihe - SOSALIALISMIIN, -jossa rakentavat työväenluokan johdolla asteittain luokattoman yhteiskunnan, - kommunismin...
      -Tuossa vaiheessa ei enää ihmiskunta halua takasin luokkayhteiskuntaan -kapitalismiin...

      -Eikä tuosta kommunismista edes porvarivaaleissa ole kysymys, -vaan tämän kuolevan kapitalismin pelastajiksi on pääoma saanut vielä suuren joukon opportunisteja, -ja niistä joku tai jotkut tällä palstalla esiintyvät nyt trolleina.., -joille pian työläiset ja tavallinen kansa nauraa todella kuuluvasti... -hah hah haa.

      Kaarlo

    • oppiakonnalle

      Kukaan lue kommarin hölinöitä, annetaan sille opetusta.

      Kommunisti vie muitten taskusta, omassa taskussa hänellä vain vanha puoluekirja.
      Mikään kansa ei kommunismia kaipaa, sen on näyttäneet jo vaalituloksetkin.

    • vahvaasanaasille

      Minäkin annan sille oikein isän kädestä.

      Kommunisti vie muitten taskusta, itsellä häneltä ei taskusta löydy, kuin nuhruinen jäsenkirja.
      Kommunismia ei kukaan kaipaa, tuon voi katsoa vaalituloksistakin.

      • itseharmajapääkaarlo

        VOI TEITÄ TROLEJA, -KATSOKAA, -ON LIIAN ENNEN AIKAISTA KAIVATA KOMMUNISMIA, -KUN EI EDES OLE VIELÄ HARPPAUS HETKEÄ (SOSIALISTISTA VALLANKUMOUSTA), -SIIRTYÄ KAPITALISMISTAA - SOSIALISMIIN, -MIKÄ ON MARXIN MUKAAN KOMMUNISMIN ALEMPI VAIHE.

        NYT ON KÄYTÄVÄ LUOKKATAISTELUA SUOMEN IRROTTAMISEKSI EU: A, EUROSTA JA NATOSTA...

        -Tavoite : -Suomen kansa itsenäiseksi, -ja valtio täysivaltaiseksi suvereniteetissaan, riippumattomuus EU: a ja täydellinen itsemääräämisoikeus omiin asioihin niin maamme sisä- kuin ulkopoliittisesti, -ja kunniaan kansan omaleimainen identiteetti.., ja ehdottomasti oma markka takaisin talouden nurkkakiveksi---...

        KTP: n kommunistit ajavat tätä tämän hetken luokkataistelu tavoitetta,
        -TULETTEKO TROLLIT MUKAAN OKIEAN TAVOITTEN PUOLESTA LUOKATASITELUUN PÄÄOMAKAÅITALISTEJA - JA OPPORTUNISTEJA VASTAAN?

        Kaarlo


    • tässäkonnalle

      Suomen viimeinen kommari tuossa jotain sössöttää, opetetaan sitä hieman.

      Kommunisti vie muitten taskusta, itsellä ei taskusta muuta löydy, kuin jäsenkirja.

      Suomessa ei kukaan kommunismia kaipaa, vaalitulos sen jo kertookin.

    • faktaaluettavaksi

      Huomenta, taas olet antanut kunnolla viimeiselle kommunistille, minäkin laitan osani sille. Ei varmasti kukaan lue sen sepustuksia, toisin kun oikeassa totuudessa, niitä ei voi edes toteen näyttää, ei löydy kommarilla todisteita sössötyksilleen. Toisin on oikean totuuden kanssa, sen voi faktaksi todeta pelkästään katsomalla vaalien tuloksia, siellä näkyy kommunistien saama äänimäärä, jää johonkin 0,01%.
      Laitetaan faktaksi jo todistettua totuutta peliin.

      Kommunisti vie muitten taskusta, omasta taskusta hänellä ei muuta löydy, kuin jäsenkirja.
      Mikään kansa ei kommunismia halua, sen sanoo jo vaalituloksetkin.

    • itseharmajapääkaarlo

      KTP: n kommunistit ovat työväenluokan joukko-osaston, -siis puolueen ihmisiä, ja se, ettei vielä ole kannatus kuin mainitsemasi verran -johtuu ihan muista syistä kuin tämän päivän hallituksen ansioista, -mutta se nouseva oikeistovihuri hajotti aikanaan toimivan yhteistyöjärjestön, -SKDL: n, -jossa mm. 1918 perustettu SKP työväenluokan puolueena vaikuttavasti oli mukana.
      -Vaalitulokset puhuvat, -kun 1958 heinäkuussa sai SKDL 50 kansanedustajaa Eduskuntaa... -Se oli kansan kiitos SKDL: n hyvälle politiikalle, -jossa oli etualalla työn ja kansan hyvinvoinnin nostaminen---...

      SKDL ei silti yksin siihen pystynyt, -mutta oli toiminnanyhtenäisyyden liitto Maalaisliiton kanssa,- ja se voima sai paljon hyvää työläisten ja kansan hyväksi, -joita porvaristo - demarien ja vasurien avustamana ovat alati kaventaneet, ja nyt tämä trolien ihannehallitus ottaa kovalla kädellä kansalta, -ja pienituloiset ja vähävaraiset ovat ahkerammin leikkausten kohteena, -juuri nuo voimat eivät ole kommunisteja, -mutta pääasiassa ovat suhteellisesti kovimman leikkausten kohteena olleet.

      -Nyt kun näistä tulisi puhua, kirjoittaa, -nousee trolliarmeja hyökkäämään kommunisteja vastaan perättömin syytöksin, -ja herjaavat kommunismiakin vastaan, -jota, -kommunismia ei vielä missään edes ole ollut, -he sen unohtavat jargonia hurmoksessaan.

      Tuo trollaaminen kaventaa vähitellen oikeistoporvarein suosiota, ja olen sata varma, -että vielä KTP: n kommunistien äänisaldo tulee nousemaan, -kun tämä nykyinen valtiovalta ahkeroi työläisten, pienituloisten ja vähävaraisten taskulla... -Persut ja demarit sukeltavat opportunisteina yhä syvemmälle "suohon", sillä kansa kyllästy noiden joutilaisuuden politiikkaa harjoittavien tusinapuolueiden vehkeilyyn, -työn ja pääoman välillä - pääoman hyväksi... Tässä se on dialektinen - materialistinen totus arvoisa demari trolli, -ja ehkä toinen ps: nen - trolli, -jargonia harrastuksessa.

      Kaarlo

    • tässäpätotuus

      Laitetaanpa kerrankin totuutta tulemaan, että kommunistikin näkee, mistä kana kusee, ja miten asiat ovat.

      Kommunisti vie muitten taskusta, itsellä hänen taskustaan ei löydy, kuin jäsenkirja.
      Suomen kansa ei kommunismia kaipaa, sen todistaa vaalituloksetkin.

      Kommarit saa vaaleissa alle prosentin "äänisaaliita", nauretaan sille kaikki, jopa kommarit voi hekotella itselle. Heh,heh,heh,heh.

      • komppaanSadalla

        Ootte pojat saaneet oikein mätäkalan koukkuun, hyvä juttu, pankaa se sätkimään koukussa muutaman vuoden. Saa pikkasen maistaa sätkiessään omia myrkkyjään, se on palstaa sotkenut, joten ansionsa mukaan annatte sille.


    • itseharmajapääkaarlo

      PYRKIMÄTTÄ SEKOAMAAN, -ON HYVÄ ASIA, -ETTÄ NOI TROLLI TAI KAKSI JAKSAA UHRATA AIKAA KIERRÄTTÄ SAMAALLAISTA AJRGONIAA PÄIVSTÄ TOISEEN. -MINÄ TAAS SAAN VÄHILLÄ PALSTOILA PUOLUSTAA MAAILMANKATSOMUSTA, -JOHON SEN JÄLKEEN SIIRRYIN, -KUN SALLAN RIPPIPAPPI SYKSYLLÄ 1955 RIPITTI MINUT ULOS LAPSUUSHAAVEESTANI, ALKAA ISONA USKON SAARNAMIEHEKSI. -EN ALKANUT...

      ALOIN TUTUSTUMAAN TIETEELLISEEN MARXISMI - LENINISMIIN, JA HAVAITSIN, -TÄSSÄ ON MINUN SARKA, -ALANPA TÄTÄ TUTKIMAAN, -JA SIKSI NYT VOIN VAKUUTTAA TOTUUTENA, -ETTÄ OLEN SATA VARMA, -JO LÄHITULEVAISUUDESSA SUOMI ENSIN EROAA EU: a, EUROSTA, -JA NATOSTA!

      -JA SITTEN ON SOSIALISMIIN SIIRTYMINEN TULEVAISUUTTA, -JOSSA ERI SYKLEISSÄ -VAIHEJAKSOISSA TYÖVÄENLUOKAN JOHDOLLA RAKENENTUKSI TULEE, -ASTEITTAIN SE LUOKATON YHTEISKUNTA -KOMMUNISMI.
      -NOISTA VÄISTÄMÄTTÖMISTÄ TAPAHTUMISTA EI OLE KYSYMYS ENSIKEVÄN 2017 KUNTAVAALISSA, JA EI YLIPÄÄTÄ PORVARIYHTEISKUNAN - VAALEISSA.

      -NYT NÄIDEN JARGONIAA HEITTÄVIEN ROLLIEN HYÖKKÄYKSISSÄ ON VÄHITELLEN JO YLI 99 PROSENTTINEN VARMUS OLLA KEMIJÄRVELLÄ KUNTAVAALISSA - KTP: n EHDOKS, AJ EN VRAMSTIKAAN NOSTA VASTAUKSISA EDES OLETTAMUSTA, ETTÄ TÄSÄS VAALISSA RATKAISTEEN SE SUURI KYSYMY JA ONGELMA, -MITEN KAUAN SAA KAPITALSIMI EDELLEEN HARJOITTA RIISTOA PORVARISTON, -JA SITÄ TUKEVIEN OPPORTUNISTIEN KANSSA, -JOHIN TROLLLITKIN KUULUUVAT.

      -TUOTA EI KUNTAVAALISSA RATKAISTA, -MUTTA ONPA VAHTOEHTO VAALIIN, -KUN JA JOS ON KTP: a Ehdokas, -JA PAREMPI KUIN USEAMPI Kemijärvellä...
      -KTP: kommunistiehdokkaat ajavat kaikissa tilanteissa tinkimättä kuntavaalissa, -vain kuntalaisten oikeuksia ja etuja, tässä ja nyt oikeiston vaikeuttamassa - ilmapiirissä, siis näinä yön mustinakin vuosina.

      KAARLO

    • lueppasiitä

      Mitähän se huutaa, ei viitsi kyllä lukea sairaan soperruksia, varmaan on paskat housuissa, kun noin mölyää. Kerrotaan sille faktaa kommunismista , voi vähän hämmästyä, kun lukee totuutta.

      Kommunisti vie muitten taskusta, itsellä ei sillä ole taskussa, kuin puolueen jäsenkirja.
      Kukaan ei halua kommunismia, sen sanoo jo vaalituloksetkin.

      • hiemantotuutta

        Joo, kyllä huutaakin, ei viitsi tosiaan lukea, mutta huonoa käytöstä on huutaminen. Ei kommarilta tosin voi muuta odottaakaan.
        Pannanpa sille vähän totuutta peliin.

        Kommunisti vie muitten taskusta, ei hänellä omassa taskussa muuta olekaan, kuin nuhruinen puolueen jäsenkirja.
        Suomen kansa ei kommunismia halua, se käy hyvin selväksi vaalituloksiatakin.


    • sivusta_seurannut

      Näin sivullisena palstoja seuranneena, Kaarloa en tunne enkä liioin muitakaan. Kuitenkin näitä juttuja seuranneena mielestäni Kaarlo on se joka viimeisenä sekoaa. Kaarlolle pisteet siitä esiintyy reilusti omalla nimellään, jota nämät räksyttäjät eivät uskalla tehdä.
      Tulee mieleen koira joka räksyttä, mutta kun kääntyy päin luikkii se häntä koipienvälissä piiloon. Näin toimii myös moni ihminen, puskista on hyvä huudella, se osoittaa arkuutta, ja raukkamaisuutta.
      Jos jotakin ihmistä nimellä henkilökohtaisesti haukkuu silloin myös itse pitää esiinnytä omalla nimellä, silloinhan peli olisi reilua.

      • hoito.auttaa

        Kaarlo on asiallinen ja kun lehteä jakaa, ei silloinkaan rähise. Me porvariykin monesti sanomme hänelle terve Kaarlo. Hän on ihan asiallinen tyyppi. Tyhjää joku pelle kiusaa. Varmasti hoitoon meno auttaisi näitä ivaajia


    • tässäopiksi

      Eli totuutta tarvitaan, kyllä annetaan, kerta halutaan.

      Kommunisti vie toisten taskusta, omasta taskusta löydy muuta kuin nuhruinen puoluekirja.
      Suomen kansa ei kommunismia kaipaa, sen voi todistaa vaalituloksistakin.

    • älykköporvari

      Näin ohikulkijana huomasin ketjun, täällä onkin moni fiksu jakamassa elämän viisauksia.
      Annanpa minäkin osuuteni, oikein helmen faktojen joukossa.

      Kommunisti vie muitten taskuista, itsellä ei taskusta löydy, kuin vanha jäsenkirja.
      Monet vaalit on kyseisen totuuden faktaksi vahvistaneet, ei ole kommareilla edes prosentin osuutta äänisaaliista.
      Täysin turha aatteena, sen hautajaisia voidaan kohta kahvitella.

      • eipäSiltäTunnu

        Nimimerkkiäsi (älykköporvari) naureskelin, porvarihan voit olla, mutta et älykkö. Viisas ihminen ei moisihin takerru. Meillä Suomessa on vapaus mielipiteisiin, On uskonvapaus ja tärkein vapaus sananvapaus. Sinä saat olla porvari eikä sinua siihen keihästetä niin saa olla kommunistikin joka haluaa eikä se toisille kuulu.


    • siinäkommareille

      Laitetaan totuus esiin, se on väkevää sanaa.

      Kommunisti vie muitten taskusta, omasta taskusta ei löydy, kuin puoluekirja.
      Suomen kansa ei kommunismia kaipaa, sen on jo vaalituloksetkin näyttäneet.

    • oletteasianmiettineet

      Totta tosiaan, on pari kertaa toistettu totuutta. Sitä ei kyllä käy kieltäminen, tarkistin huvikseni, ei ole kommunistit saaneet kuin jonkin hajaäänen, ei voi edes prosentteina mitata saatuja ääniä.
      Muutenkin tuo toki pitää kiteytettynä täysin paikkanansa. Kommunistit ovat tyhjätaskuja, jotka haluaisivat sosialisoida muiden omaisuuden, jotta siinä sivussa omat taskut täyttyisivät. Valtiohan ei nykyisin isoja omista, ne yhteisiksi tarkoitetut omaisuudet olisi muilta vietävä.
      Ei siis ihme, että moinen aate ei nykypäivänä vetoa kehenkään.
      Tosi hyvin, on tuossa totuudessa asia yksinkertaistettuna esillä.

      • alas.trollit

        Trolleilta turpa tukkoon. Sananvapaus ei kuulu teille


      • asiaaonmietitty
        alas.trollit kirjoitti:

        Trolleilta turpa tukkoon. Sananvapaus ei kuulu teille

        Eipä tukita turpia, vaikka Kaarlo onkin trolli papukaija, niin hänkin saa omiaa sössöttää, ei niitä kukaan kuitenkaan lue.
        Hyvä kirjoitus tuo totuuden selitys.


    • Korkeatasoiset.romillet

      Onko siis promillet yhtäkuin korkeatasoinen Kemijärhvellä?

    • totuuttakaikille

      Mitä ihmeen sössötyksiä, kommunisteja opetetaan totuudella, niitten höpötyksiä ei lueta, eikä niille vastata. Totuus puhuu puolestaan, enemmän kuin tuhat muuta sanaa.

      Kommunisti vie toisten taskusta, omassa taskussa hänellä ei ole kuin puoluekirja.
      Kukaan ei kommunismia kaipaa.

      • itseharmajapääkaarlo

        Vuorostani toistan taas kerran dialektis - historialisen faktan, -eli totuuden: -Vankkurit on vierimässä yhä selkeämmin sosialismin suuntaan, -ja sillä perustalla rakentavat asteittain sen luokattoman yhteiskunnan. -kommunismin, -huolimatta siitä että trolli tai kaksi trollia tässäkin forumissa räksyttää... -Veikkaan, -että vain yksi apukoulua käyvä... TROLLI HARJOITTELEE - VATSASTAAN PUHUJAKIRJOITTAJA - ÄNKYTTÄJÄKSI.., -eikä huomaa yhtään mitään, yhtään mitään, yhtään mitään, -että sen änkytyksen on äidinmaidon mukana, -perinnökseen saanut...

        KAARLO


    • siinäruoskaakomulle

      Oppia kommareille.
      Kommunisti vie muitten taskusta, omassa taskussa sillä vain puolueen jäsenkirja.
      Kukaan ei kommunismia kaipaa, sen sanoo jo vaalituloksetkin.

      • mietihän_tarkkaan

        Mitä kommari sinulta on voinutkaan viedä, perseaukinen kun olet. Moni ei vain huomaa sitä omaa kurjuutta ja leuhottaa siivet levällään, vaikka kaikki on mennyt, ja sen on vienyt joku muu kuin kommari. Kemijärvi on pääsääntöisesti niin tyhjätaskuja köyhyys on tullut ihan itsestään onhan Kemijärviä hallinneet kepulaiset kymmeniä vuosia.


      • itseharmajapääkaarlo

        Pitääkö sen jäsenkirjan olla aina taskussa, -jos sen saisi pitää myös vaikka lukkolisessa lipastossa?
        -On minulla vielä muutama euro, joita ei veilä tämä kalmannihkeä hallitus ole poissa leikannut, ja vienyt EU: n raharikkaille, ja sen pankkien suojaksi, ja monopolikapitalistien kilpailukyvyn säilymiseen, osana minulta, -pieneläkeläiseltä, -johon on muut syyt kuin itselläni.
        -Perintöä en saanut, -kun se vanhempain omistama maatila, karja, metsä ja porot menetettiin siinä suursuomihankkeessa.., ja akoi tämä evakktie, jota yhä kuljen joitain euroja taskussa, -mutta järjestäydyin työväenluokan luokkatietoisena kommunistipuolueeseen jo 1961... 1988 sitten menin yhtenä, toisten kommunistien kanssa perustamaa KTP. a, -kun sen vanhan SKP: n työväenluokan ja puoleen viholliset lopettivat...

        Luokkataistelu tänä päivänä on saada Suomi irti: -EU: a, eurosta ja Natosta---...

        -Lopuksi faktaa eurosta... -"Ei Uskoisi Rahaksi Ollenkaan"... (E-U-R-O). -Palataan kansallisien markkaan, -ja se palautuu talouden nurkkakiveksi...

        Kaarlo


    • tässäkonnalle

      Kommarille kyytiä.

      Kommunisti vie muitten taskusta, omassa taskussa ei muta kuin puoluekirja.
      Suomessa ei kukan kommunismia kaipaa, sen näyttää hyvin vaalituloksetkin.

    • totuudensanaa

      Huomenta kuoma, kuulin todenperäisen huhun. Kuulemma helvetissä Stalinin rankaisu on kauhea. Joka kuukauden ensimmäinen lauantai, piru työntää Stalinille ananaksen perseeseen. Ajattele ananas hanurissa, niin että vain ananaksen lehdet näkyy perästä, niin kuin kanan pyrstö. Mahtaako rankaisu tulla aatteesta, vain pahoista teoista, sitä huhu ei kerro. Huhu tuli luotettavasta lähteestä, varmaan panee viimeiset kommarit pelon valtaan.

      Itse asiaan, annetaan kommunistille sitä maallista rankaisua.

      Kommunisti vie muitten taskusta, omasta taskusta ei löydy kuin puoluekirja.
      Suomen kansa ei kommunismia halua, sen kertoo hyvin vaalituloksetkin.

    • karuafaktaa

      Kommunisti vie muitten taskusta, omasta taskusta ei löydy muuta, kuin puolueen jäsenkirja.
      Kukaan ei kommunismia kaipaa, se näkyy vaalituloksista.

    • itseharmajapääkaarlo

      Luinpa tuossa kolme ahdinkoon sortuneen huuliveikon viimeiset totuudet, -häntä kun ei edes helvettiin huolita, -vaan vieläkin pahempaan, -ehkä raharikkaiden "taivaaseen"? Siellä kun Mannerheimi ja Tanneri ei enää tarvitse tuota viiden euron trollia, -trollitehtäviin...
      Tulevaisuus hänellä on vielä rankempaa, -kuin nyt osaa olettakaan, mustaraamattu taskussaan ja surkastunut rutimentti housussaan, -kiiltämässä kuin kissan pill. -kuutamossa.
      -Onnestaan iloinen voi olla puupää trolli, -sillä lopulta hänkin uppoaa opportunistien suohon.., kun putoaa nahkurin orrelta... No ei hän ole siellä taivashelvetissä hän ole yksin, -heitä on pilvin pimein, -ja siksi nyt vielä viimevoimillaan edelleen mustamaalaavat Hrutshovin aloittamana, -toveri Stalinia...

      Kaarlo

    • Gyiojh

      Suksi vittuun!
      Sinä koskaan nähnytkään korkeatasoista keskustelua.

    • täsäkonnalle

      Laitetaan totuutta koiralle, siinä kommari-koira aina vinkuu sitten tuskissaan.

      Kommunisti vie toisten taskusta, omasta taskusta löytyy vain puoluekirja.
      Kukaan ei kommunismia kaipaa, sen näkee vaalituloksistakin.

      • OLEKO_SINÄ_SE

        Niin oletko sinä juuri joka käytti älykköporvari nimimerkkiä. Ihan kysyn sillä kun nuo jutut kuulostaa niin älykkäiltä.


    • tässävahvaafaktaa

      Faktat esiin huutaa kansa, tässä tulee, siis.

      Kommunisti vie muitten taskusta, omassa taskussa ei muuta ole, kuin puolueen jäsenkirja.
      Missään ei kommunismia kaivata, sen sanoo vaalitulokset kaikkialla.

    • itseharmajapääkaarlo

      ... -Kenelle on vain lusikalla tipautettu älyä, -on sitä turha kapustalla pyytää, -että jatka vain, -kyllä sitä sinut tunnetaan, -luonteesi kun on patataantumuksellisena täynnä jargonia ... -Koita keksi jotain vaihtelua jargonia, -ja nostele yksin kirjoitellessasi niitä mielikuvituskavereita tsemppaamaan höpötyksiäsi...

      Kaarlo

    • vahvaafaktaakomulle

      Komukalle totuutta, niin vinkuu taas kivusta.

      Kommunisti vie muitten taskusta, omasta taskusta häneltä ei löydy, kuin puoluekirja.
      Kukaan ei kaipaa kommunismia, sen kertoo aina vaalituloksetkin.

      • itseharmajapääkaarlo

        ILTASATU: -OLIPA Kemijärvi SUOMI24 PLSTALLA ERÄS YKSI - MUSTATROLLI, -joka kuvitteli olevan fiksu toistaessaan aina samaa kaskua, -jota hän näki unessa kommunismista, -jota ei oikeasti vielä ole olut olemassa. -Hän kauhuissaan vääntelehti nukkuessa, ja toisti sitä kauhuissaan unessa sanomaa, -että kommunistit - kommunismissa ovat häneltä vienyt, -sitten tulevaisuudessa sen viisi eurosen, -mitä nyt pitää rautalangalla vyötettynä isoisoisän isossa perintölompsassa.
        Trollilla ahdistuksissa ei tule unissa mieleen, -ettei kommunismissa enää ole, rahaa laisinkaan. .. -Hän hikoilee ja hikoilee, -eikä siellä unessa huomaa, -että nämä nykyiset kapitalisti -porvariston valtaa pitävät vievät joka päivä työläisiltä ja tavalliselta kansalta varoja Euroopan suurkapitalistien, -siis monopolikapitalistien kilpailukyvyn säilymiseen, -ja yhä useampi luokan- ja sosiaaliryhmän osa syöksyy yhä syvempään kurjuuteen, sitä ei hän unessaan näe, -ei ainakaan vielä näe?

        KAARLO


    • siinäsialle

      Annetaan lisää.
      Kommunisti vie toisten taskusta, omasta taskusta sillä ei löydy, kuin nuhruinen jäsenkirja.
      Suomessa ei kommunismia kaivata, sen sanoo jo äänestystuloksetkin.

      • itseharmajapääkaarlo

        SITÄ YRITIN SADULLA SANOA, -ETTÄ TÄRÄHTÄNYT ON, TUO TÄRÄHTÄNYT TROLLI...
        Kaarlo


      • nyt_jarruja

        Kaarlo nyt jarruja. Tuo vastaväittelijähän on ihan seko. Ei tiedä kenelle hän on vaarallinen, ehkä itselleen eniten. Joillakin vain on vaikeaa, ehkä henkinen tasapainokin horjuu , heitä on vain ymmärrettävä ja oltava kiitollinen kun pahanolon pystyy purkamaan tänne, se kun on yhteiskunnalle kaikkien edullisinta.


    • totuuentorvi

      Kommunisti alkaa olla finaalissa, annetaan sille vahvaa sanaa, siitä se nyykähtää kontilleen sopertamaan höpöjään.

      Kommunisti vie muitten taskuista, itsellä sillä ei taskusta löydy, kuin nuhruinen puoleen jäsenkirja.
      Kukaan ei kommunismia kaipaa, sen näyttää myös vaalien tuloksetkin.

    • annetaanruoskanpuhua

      Huomenta kuomaseni, väkevällä totuudella olet taas aamun aloittanut, minä taidan yhtyä totuuden sanaan omasta puolestani. Saa siinä kommunisti tuta mikä on faktaa, se panee hänet tärisemään, ja miettimään omia höpö-juttujaan, tyhjän horinoita.

      Kommunisti vie toisten taskuista, itseltä hänellä ei taskusta löydy, kuin puoluekirja.
      Kukaan ei kommunismia halua, sen on näyttänyt monet vaalituloksetkin.

    • itseharmajapääkaarlo

      Pura Sinä trolli vain pahaa mieltäsi, -yksin Sinä kuitenkin tällä, -ja näillä kahdella palstalla tarujasi, -trolli jargonia tulostat.., -on turha tekeytyä moneksi...

      -Vastaisuudessa tarkkailen purkuasi, -ja tietenkin joskus lataan vastaukseksi dialektisen fakta, -eli totuuden. Enää harvoin, -koska Sinun jargoniasi on niin samantyylistä, -lähes samaan aikaan lähetetty, -perä perään. Riittää vain joskus lyhyt kuittaus, -että luettu on, ja heikoksi havaitsin.

      Myös on totuus, -jos joku, -jotkut on masentuneita, -ja ajattelevat ja kirjoittavat harhoja, -niin on niitä maltettava kuunnella, -siis lukea ja vain harvoin varoen, -pahentamasta masennusta, -antaa palautetta, nääs olen myös tajuntaoppinut, - ns. opiskellut psykologiakin ... aikanaan: -Kaarlon oppivuosina, -jos ei ole ammattinimikettä...

      -Ei, -en ole kaikki oppinut, -ja en myöskään masennu Sinun jargonia harhojen lueskelusta, -sillä filosofian opiskelleena hyvin tajuan, -mistä se kenkäsi puristaa...?
      Lohdutukseksi sanon, -olen jo kauan sitten itse päässyt uskonnollisuudesta, ja pikkuporvari mentaliteetista, tapatottumuksesta irti... -ja toivon ja toimin osaltani, -että kansamme pääsee irti EU: a, eurosta ja Natosta, -ja tuossa on tämän päivän tärkeä luokkataistelu ratkaistavana, -työläisten ja kansan parhaaksi. Koita kestää ja rentoudu, ja lepää välissä...

      Kaarlo

    • komullefaktaa

      Ruoskaa sille.

      Kommunisti vie muitten taskusta, omasta taskusta kun ei muuta löydy, kuin nuhruinen puolueen jäsenkirja.
      Kukaan ei kommunismia kaipaa, sen kertoo hyvin vaalien äänestystuloksetkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe