Vaimon sukulaiset tulevat käymään

p3rs3

Monesti tulee riitoja kun vaimon sukulaiset tulevat käymään yllättäen ja sitten ei huvita jutella niitten kanssa ja olen mieluummin yläkerrassa tietokoneen kanssa. Tai jos minut väkipakolla haalataan sinne lätisemään joutavia minual alkaa raivostuttaa ja puhun ja kommentoin kyrpiintyneellä äänellä.

Sen jälkeen vaimo pitää mykkäkoulua kun olen epäkohtelias.

Mutta neuvokaapa jos on ollut rasittava päivä ja olen muutenkin kohtuu hermoheikko ja sitten asunto onkin täynnä porukkaa kun tulee töistä niin kuka vitt.u siinä jaksaa leperrellä mukavia, kun vaimon sukulaiset odottavat että olen joku pelle joka pitää mukavaa seuraa yms.

10

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Me, myself and I

      No, viihdytkö appivanhempiesi seurassa edes silloin kun sulla on hyvä päivä takana, oot saanu tarpeeksi piparia ja kaikki skulaa plussalla?

      Ei tarvi kuin ajatella tuo asetelma toisinpäin: vaimo yläkerrassa tietokoneella kun sun vanhemmat tulee yllättäen kylään. Syyksi selittää rasittavan työpäivän, joten jättää sut yksin kestimään ja viihdyttämään mukavana pellenä vanhempias.

      Miltä tuntuisi?
      Reilulta?
      Oikeutetulta?

      Yhden osapuolen lähes ehdoton itsekkyys ei vaikuta muista läheisistä aina ihan kivalta, valitettavasti.

    • riidänkylväjä

      Minä annoin tyttöystäväni vanhemmille porttikiellon talooni aikoinaan. Ne alkoi väittää et tyttöystäväni elättää mua ja vien sen rahat vaikka tyttöystäväni olisi kadulla ilman minua. Hommasin tyttöystävälleni töitä ja asunnon aikoinaan ennen kun se muutti mun luokse. Asumme sittä paitsi minun omistamassa asunnossa josta ei ole velkaa enään yhtään. Sitten ne luulee että juopottelen joka viikonloppu ja väittivät että olen pahoinpidellyt tyttöystävääni.

      Haastoin sitten oikeuteen tyttöystäväni vanhemmat. Todisteet sain tyttöystäväni sähköpostista. Ne vanhemat oli myös soittaneet mun työpaikalle ja väittäneet että käytän huumeita mut onneks pomoni ei uskonut. Kostin niille hajottamalla niiden auton ja päästämällä niiden koiran vapaaksi jota ne ei ole vieläkään löytänyt.

      No sain sitten 6000 euroa korvauksia oikeudesta mut ne on senkin jälkeen jatkaneet mun mustamaalamista joten tulossa on toinen oikeudenkäynti. Ne tekevät kaikkensa että tyttöystäväni ottaa eron. Minä puolestani otin kovt keinot käyttöön ja väitin tyttöystäväni isän olevan pedofiili joten se on kai saanut potkut omasta työstään.. Lähetin sen pomolle viestin jossa esitin sen edellistä työnantajaa ja kerroin epäilyksistäni että tyttöystäväni isä on pdofiili ja että poliisi on epäillyt sitä jo kauan. Kyllä minä kin osaan satuilla.

    • Tee näin

      Ennen vanhaan tultiin kyläilemään yllärinä ilman ennakkovaroitusta. Nykyään kun on puhelimet ja muut, fiksut ihmiset soittavat hyvissä ajoin, mieluummin ed.pvänä, ja kysyvät onko vierailuun aikaa ja mahdollisuutta. Appivanhempasi ovat ajattelemattomia vanhan kansan ihmisiä, jos eivät ilmoita tulostaan. Vaimosi on tytärmoodissa, koko poppoo taitaa ajatella että ovat yhtä perhettä ja saavat mielin määrin pamahdella toistensa koteihin milloin lystäävät.

      Se että pakenet yllätysvieraita yläkertaan tai tulet 'pakotetuksi' lätisemään, ei ole aikuisen käytöstä vaan pikkupojan kiukuttelua. Yllätysvieras tai ei, sivistynyt isäntä käyttäytyy vieraitaan kohtaan aina kohteliaasti.

      Pohdi asia loppuun ensin omassa mielessäsi ja ota sitten vaimon kanssa esille. Kotinne on molempien, ja molemmilla on oikeus vaatia säännöt ulkopuolisten, kenen tahansa, vierailuita koskien. Koeta keskustella asiallisesti, että sukulaisten ja ystävien osalta, kaikkien, toimitte molemmat niin, että kauniisti pyydätte heitä ilmoittamaan tulostaan etukäteen. Voitte myös sopia, kunika usein isäntänä tulet olemaan paikalla, kun etukäteen tulostaan ilmoittanut appipari tulee käymään. Tottakai sinun pitää olla silloin tällöin isäntänä paikalla, puhumassa ka käyttäytymässä sivistyneesti, appiparia kunnioittavalla. Aina ei tartte olla paikalla, vaimosi voi aika ajoin vastaanottaa sukulaisensa yksin.

      Fiksulla keskustelulla ja kodin säännöt selviävät. Jos aikuisen puhe, pitkään toistettuna, kuukausia kauniisti keskustellen, ei auttaisi, vaan vaimo vaartisi itsekkäänä, että hänen vanhempansa saavat tulla koska haluavat, niin sitten vasta voit poistua yllätysvieraiden tullessa. Mutta silloinkin, heiidän edestään poistutaan aina kohteliaasti ja aikuismaista, hyvää omaa käytöstä osoittaen.

    • srhsrjej

      Ikävä kyllä, sen vaimon mukana tulee myös vaimon suku. Sama homma toisinpäin... sun mukana tulee sun suku.

      Olet aikuinen ihminen jonka pitäs omata pikkasen koheliaita käytöstapoja. Kuka tahansa kokisi loukkaavana tollasen käytöksen, kun vieraaksi menee.

      Mun ex oli just tommonen, mutta sen takia takia siitä tuli ex kun kitisi kaikesta kun koiranvinkulelu, aina kun sitä vähän puristi.

      Ikävä kyllä parisuhteessa tehdään toisinaan asioita, mitkä miellyttää kumppania, vaikkakin se ei itseään satu aina miellyttämään.
      Joustoa puolin ja toisin!

    • Tohvelisankariko

      Vaimon sukulaisten käytöksestä se johtuu. Meillä juovat kaikki talon alkoholit. Myös laatuviinit. Odottavat kaikkien keskittyvän heihin ja vaimo höösää ja väsyy. Hammasta purren menee pari päivää mutta ei enempää. Vaimon pinna yhtä kireällä vierailujen aikana ja syyttää siitä minua. Jos jotain sanon, niin aina menee väärin. Yleensä kun tulevat kylään niin linulla on ylitöitä tai työmatka. Näin rauha säilyy, mutta vaimo väsyy yhtä paljon enkä voi auttaa. Yrittänyt olen, mutta kun täydellisyyttä vaaditaan niin en pysty. Vaimo esikoinen jolla selvästi jonkinlainen mielyttämiskomplekti. Silti rakastan tuota upeaa naista ja koitan käyttäytyä kuin kaikki olisi hyvin. Mitä pitäisi tehdä kun puhua ei voi?

    • oppeliini1

      Sukulaisten soittaessa ovikelloa, äkkiä perhekalleudet, viinit ja suosikkiherkkunne lukittujen ovien taakse. Teidän ei missään tapauksessa tarvitse juottaa heille arvoviinejänne, joita olette säästäneet juhlahetkiänne varten, ellette halua. Vesi on LOISTAVA seurajuoma, siinä ei ole mitään vikaa!!!

      Sinun, ollessa talon isäntä, kuuluu käyttäytyä aikuismaisesti. Vaikka olisit kuinka väsynyt , se ei oikeuta kiukutteluun eikä epäkohteliaisuuteen.
      Voit muutaman tuokion jutella heidän kanssaan, kysellä pikaisesti kuulumiset ja sitten, tyomäärääsi pahoitellen poistut yläkertaan hoitamaan muita asioita.
      Tuo on luonnollista ja korrektia käytostä.

      Kaikkien kuullen ilmoita että juodaan vaikka iltakahvit yhdessä ennen heidän poistumistaaan (tai nukkumaanmenoaan - jos majoitatte heidät yoksi) .
      Tuolloin olet hoitanut velvollisuutesi asiaankuuluvalla tavalla.

    • Anonyymi

      Meillä ei ongelma ile sukulaiset vaan vaimon suhde sukulaisiin. Asumme ulkomailla ja baimon mielestä kaikkiin kissanristiäisiin mihin anoppi tai erityisesti veli meidät haluaa. Eivät vaan tajua että meille tilaisuuksiin meno ei ole kymppien vaan satasten juttu. Miten kertoa tämä vaimolle kenelle sukulaiset ovat kaikkein tärkeimpiä ylitse kaiken muun.

    • Anonyymi

      Vaimos kannattaisi hommata itselleen mies, joka osaa käyttäytyä, ettei tarvitse hävetä.

    • Anonyymi

      No pitikö mennä parisuhteeseen.

    • Anonyymi

      Heitä pihalle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe