Lastensuojelulaitos Pisan Ilmaria

sijoitusta

Onko kellään tietoa millainen paikka on lastensuojelulaitos Pisan Ilmaria-koti? Paikasta löytyy todella vähän tietoa muuten kuin kotisivut. Ystäväni lapsen sijoituspaikaksi ollaan ehdotettu tällaista. Paikan kotisivut vaikuttavat ihan asialliselta ja paikka vaikuttaa viihtyisältä, tosin sijoitettu lapsi joutuisi todella kauas Biologisista vanhemmistaan.

58

5071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastasin

      Mutta viestini poistettiin.
      Täällä ei saa sanoa millainen paikka on kyseessä.

    • kaikkea kaikille

      En suosittele. Ei ollut nuorisopsykiatriaan erikoistunutta lääkäriä, eikä psykoterapeuttia. Puhumattakaan neuropsykologiasta.

      Ohjaajina toimi lähihoitajia, sosionomeja, osaston hoitajana oli nuoriso-ohjaaja, koko aikana tapasin vain yhden psykiatrisen sairaanhoitajan.

      Koulu toimi samassa paikassa kotikouluna, jossa yksi opettaja opettaa kaikkia aineita! Silloin oli epäpätevä, ei opettajaksi valmistunut.

      Paikan omisti sosiaalityöntekijä, psykiatri ja lähihoitaja. Myyty 2012 nykyiselle omistajalle.

      • Sair.Hoit.

        Ketäs siellä pitäs toimia ohjaajina? Yhteiskunnan pohjasakan epäonnistunutta jälkikasvua ei tule minkään alan sairaanhoitaja hoitamaan surkealla yksityisen sos.terv. alan palkalla. Psykiatrisille sairaanhoitajille on parempaakin tekemistä. Sosionomit erikoistuu mm. nuorisotyöhön ja omaa paljon samoja tietoja kuin sosiaalityöntekijä, mutta myös hoidollista puolta. Lähihoitajista mielenterveys- ja päihdetyöhön, kuntoutukseen tai lapsi- ja nuorisotyöhön suuntautuneet ovat aivan sopivia tällaiseen paikkaan. Ennen kaikkea tarvitaan luonteen lujuutta ja reipasta mieltä sillä nämä nuoret ei tee muuta kun yrittää tehdä ohjaajan elämästä helvetin koska on oman elämänsä sössineet niin pahasti. Olen itse ollut vastaavanlaisessa paikassa töissä, voimia työntekijöille; jokaisella on mielipiteensä.


      • hoitelepa.ittes.eka
        Sair.Hoit. kirjoitti:

        Ketäs siellä pitäs toimia ohjaajina? Yhteiskunnan pohjasakan epäonnistunutta jälkikasvua ei tule minkään alan sairaanhoitaja hoitamaan surkealla yksityisen sos.terv. alan palkalla. Psykiatrisille sairaanhoitajille on parempaakin tekemistä. Sosionomit erikoistuu mm. nuorisotyöhön ja omaa paljon samoja tietoja kuin sosiaalityöntekijä, mutta myös hoidollista puolta. Lähihoitajista mielenterveys- ja päihdetyöhön, kuntoutukseen tai lapsi- ja nuorisotyöhön suuntautuneet ovat aivan sopivia tällaiseen paikkaan. Ennen kaikkea tarvitaan luonteen lujuutta ja reipasta mieltä sillä nämä nuoret ei tee muuta kun yrittää tehdä ohjaajan elämästä helvetin koska on oman elämänsä sössineet niin pahasti. Olen itse ollut vastaavanlaisessa paikassa töissä, voimia työntekijöille; jokaisella on mielipiteensä.

        "nämä nuoret ei tee muuta kun yrittää tehdä ohjaajan elämästä helvetin koska on oman elämänsä sössineet niin pahasti"

        Näin. Siinä on oikein asenne ja työmotivaatio kohdillaan.

        "Olen itse ollut vastaavanlaisessa paikassa töissä"

        Ja hyvin meni, noin niin kuin omasta mielestä?


    • kaitkuitennii

      sitä omia näkemyksiä saa paikasta kuitenkii sanoa?!!

      • näin on

        Eipä saanut. Poistettiin kommenttikin : )


      • eipäei
        näin on kirjoitti:

        Eipä saanut. Poistettiin kommenttikin : )

        Ei saa ei..multa niitä poistettiin kaksin kappalein :D


    • näin on,

      Olen kuullu että paikka olisi nykyisin jopa siedettävä uusien omistajien myötä. Toki vanha laitoksenjohtaja paikassa on kai edelleen, siitä miinukset.

    • mani, mani

      Mikä muuttuu jos omistaja vaihtuu, mutta entiset omistajat jatkavat puikoissa?

    • kokemustaonjoo

      mutta eipä kannata täällä paljoo huudella sen paikan epäkohdista ainakaan ja niitähän löytyy!! :D

      • Minä vain

        Täysin epäammatillinen laitos. Henkilökunta nuorta vailla kokemusta. Ovat lapsille kavereita. Ei kasvatuksellista näkemystä vaan tulkitsevat lastensuojelulakia ettei kieltää saa. Lapset tupakoivat hoitajien edessä, ja esim karkailu ikäänkuin sallitaan koska he sanovat vanhemmille suoraan että tämä paikka ei ole vankila. Vanhempien kannsa yhteistyö on pinnallista pakkoa, välinpitämätöntä.


      • koettu on
        Minä vain kirjoitti:

        Täysin epäammatillinen laitos. Henkilökunta nuorta vailla kokemusta. Ovat lapsille kavereita. Ei kasvatuksellista näkemystä vaan tulkitsevat lastensuojelulakia ettei kieltää saa. Lapset tupakoivat hoitajien edessä, ja esim karkailu ikäänkuin sallitaan koska he sanovat vanhemmille suoraan että tämä paikka ei ole vankila. Vanhempien kannsa yhteistyö on pinnallista pakkoa, välinpitämätöntä.

        Oho, koska tälläinen lepsuilu on siellä alkanut?
        Paikka oli ennen kuin koulukoti, ja kuri sen mukainen. Kaikki kirjattiin vihkoihin 15 min. tarkkuudella, vessassa käynnit, syömiset, ulkoilut, huoneessa oleminen jne.. Puhelut valvottiin, ja kuunneltiin. Selli oli käytössä, jossa patja lattialla.

        Tupakkaa siellä sai polttaa, ja ohjaajt tupakoi myös itse. Ainoat harrastusmahdollisuudet oli lenkkeily, hevosen hoito, tallien puhdistus. Eikä siellä keskellä metsää mitään muuta ollutkaan.


    • Juurikinnäin

      Mikään ei kelpaa! Nyt siis haukutaan sijoituspaikka, koska siellä ollaan nuortenn kavereita ja liian "lepsuja". Paikka haukuttaisiin myös jos siellä olisi tiukat säännöt ja rajat. Se on hyvä, että tämän palstan kirjoittelijat ovat itse niin täydellisiä kasvattajia, että on varaa haukkua sijoituspaikat mennen tullen ja juuri näiden superkasvattajien "hellanteltut" kyseisiin laitoksiin sijoitetaan ( ja tietenkin täysin syyttä ja vain ja ainoastaan sossujen mielivaltaisten ja turhien huostaanottojen takia).

      • Varsin hyvä vanhempi

        Tiukat rajat tuollaisiin paikkoihin sijoitettavilla lapsilla on usein kotonakin, koska viestien perusteella on ymmärrettävissä, että sinne sijoitetaan neurologisten oireyhtymien lapsia, koska heille ei ole asianmukaista kuntoutusta järjestetty yhteiskunnan taholta.

        Kyllä, edellinen on oikeassa, minä ainakin pidän itseäni erittäin hyvänä kasvattajana, koska olen kasvattanut tasapainoisen nuoren huolimatta siitä, että häntä laittoman huostaanoton aikana lyötiin, rajusti kaltoinkohdeltiin joka suhteessa ja lapsi oli kotiutuessaan TODELLA ammattiavun tarpeessa, mutta sekin meiltä kiellettiin.

        Huostaanotto oli lyhyt ja sossut myönsivät sen laittomaksi. Se oli varsinainen tragedia lapselle ja hankaloitti monella tapaa mm. hänen koulunkäyntiään vuosien ajan vielä jälkeenkin päin.

        Autistisen tai ADHD- tai Asperger-lapsen kasvattaminen vaatii vanhemmilta usein paljon, paljon enemmän kuin tavanomaisen lapsen kasvatus. Joka siitä kunnialla selviytyy, voi varmasti hyvällä omallatunnolla pitää itseään onnistuneena kasvattajana ja vanhempana. Varsinkin, jos yhteiskunta lakisääteisen avun antamisen sijasta on tehnyt kaikkensa, että kodin kasvatustehtävä ei missään tapauksessa onnistuisi.

        Kyllä räikäistä epäkohdista on oltava "vara" puhua. Miksi niistä pitäisi vaieta? On jokaisen vastuullisen aikuisen tehtävä puuttua kaikin mahdollisin tavoin lasten törkeään kaltoinkohteluun oli sen tekijänä kuka tahansa, joko yhteiskunta, sijaispaikat tai lasten omat vanhemmat.

        Lähinnä neurologisten lasten laittomia huostaanottoja VTV:n raportissakin tarkoitettiin kun niiden olemassa olo virallisesti ensimmäisen kerran tämän vuoden aikana myönnettiin.


      • nuinjustiin
        Varsin hyvä vanhempi kirjoitti:

        Tiukat rajat tuollaisiin paikkoihin sijoitettavilla lapsilla on usein kotonakin, koska viestien perusteella on ymmärrettävissä, että sinne sijoitetaan neurologisten oireyhtymien lapsia, koska heille ei ole asianmukaista kuntoutusta järjestetty yhteiskunnan taholta.

        Kyllä, edellinen on oikeassa, minä ainakin pidän itseäni erittäin hyvänä kasvattajana, koska olen kasvattanut tasapainoisen nuoren huolimatta siitä, että häntä laittoman huostaanoton aikana lyötiin, rajusti kaltoinkohdeltiin joka suhteessa ja lapsi oli kotiutuessaan TODELLA ammattiavun tarpeessa, mutta sekin meiltä kiellettiin.

        Huostaanotto oli lyhyt ja sossut myönsivät sen laittomaksi. Se oli varsinainen tragedia lapselle ja hankaloitti monella tapaa mm. hänen koulunkäyntiään vuosien ajan vielä jälkeenkin päin.

        Autistisen tai ADHD- tai Asperger-lapsen kasvattaminen vaatii vanhemmilta usein paljon, paljon enemmän kuin tavanomaisen lapsen kasvatus. Joka siitä kunnialla selviytyy, voi varmasti hyvällä omallatunnolla pitää itseään onnistuneena kasvattajana ja vanhempana. Varsinkin, jos yhteiskunta lakisääteisen avun antamisen sijasta on tehnyt kaikkensa, että kodin kasvatustehtävä ei missään tapauksessa onnistuisi.

        Kyllä räikäistä epäkohdista on oltava "vara" puhua. Miksi niistä pitäisi vaieta? On jokaisen vastuullisen aikuisen tehtävä puuttua kaikin mahdollisin tavoin lasten törkeään kaltoinkohteluun oli sen tekijänä kuka tahansa, joko yhteiskunta, sijaispaikat tai lasten omat vanhemmat.

        Lähinnä neurologisten lasten laittomia huostaanottoja VTV:n raportissakin tarkoitettiin kun niiden olemassa olo virallisesti ensimmäisen kerran tämän vuoden aikana myönnettiin.

        Ei siellä kohdella erilailla erityisnuoria. Olitpa minkälaine adhd tai aspergeri tahansa, sinun pitää tehdä tasan samat asiat kuin muutkin. Hoito on ihan samalla muotilla kaikillle nuorille. Ketipinoria poskeen :D mutta kyllä se "lepsuilu" on aivan totta, nuori saa nukkua vaikka koko päivän tarvitsematta lähteä kouluun, eikä siitä mitään seuraa..illalla pääsee samoijhin huvituksiin kuin työnsä hyvin hoitaneet nuoret..mutta ei kai se paha asia oo :D laitos mainostaa itseään, että rajat saadaan vaikeastikin oirehtiville..ainakii niin että jos vaikeasti oirehtiva oirehtii niin että, uhkailee vaikka laitoksen johtajaa, se siirretään välittömästi muuhun laitokseen. :D :D no mutta hyvä paikka se siltion, pakko olla kun on pystyssä kuitenkii pysyny nuin monta vuotta.


      • 1,5Vkokemuksenomaava

        Paikka ei todellakaan ole lepsu, ite olin siellä vielä viime vuonna... monessa eri paikassa olen sijoitettuna ollut mutta Pisan-ilmaria koti on kyllä paikka pahimmasta päästä syitä on monia en jaksa niitä alkaa luettelemaan, mutta en itse KOSKAAN voisi hyväksyä lapseni asumista siinä paikassa.


    • pirtti1

      se on täysi vitsi se laitoksen johtajaa esittävä nainen. olisko lähäri tai nuoriso-ohjaaja. aivan kädetön tapaus.

    • vitsi se on

      Koko laitos on huono vitsi, jota johtaa se kaikista huonoin vitsi. Huonoin vitsi ei nää koskaan omassa toiminnassaan mitään väärää, vaan mielellään syyttää virheistään ja päätöksistään muita. Näin on saatu talosta monta hyvää ja aidosti nuorista välittävää pois pelikentältä, jolloin isoin vitsaus voi taas keskittyä retuuttamaan nauruista näitä helppoja sätkynukketyöntekijöitä. Kuka sitä isolta ja rahakkaalta pallilta alas haluaisi. Oli sitten lähäri tai nuoriso-ohjaaja.

    • Annu2006

      Sillon ku mä siellä 2006 olin niin asioita nostettiin tapetille! Niille tuli hirvee duuni laatii vastineita, kun sillon me nuoret teimme urakalla valituksia suorastaan kilpailtiin kuka teki eniten ja kuka uskalsi eniten tehdä niitä valituksia sosiaali virastoon. Ja ku niille tuli niin iso duuni meidän pikku valituksista niin sit meitä valittajia alettiin kohteleen huonommin ku niit kilttejä "ketipinorin mussutajia".

      Toi ketipinor oli kyl sillon siel joka paikan lääke oli vaiva mikä tahansa niin lisätään ketipinoria.... Se oli ihan sairas mesta ja lähdin sillon sieltä sillon ilo mielin niuvan niemen sairaalan, joka on muka pahempi paikka. Ei ees ollu siel vasta oikeesti tuli ne rajat rakkaus et pysty alkaa tervehtymään kaikista traumoista mitä muun muossa siellä sain ja sitä aikasemmin. Siihen hoitoon verrattuna pisa oli ammattitaidonta hömppää. Mut kaikil on oma mielipide asiasta

      • huhuu__

        Vieläkö tämä paikka pyörii?! :D


    • valvonta ei toimi

      On tulllut selväksi , etteivät kunnat hoida sijaishuollon valvontavelvoitettaan. Vanhempien ja lasten kannattaa alkaa raportoida havaitsemistaan epäkohdista suomalaisen olemattoman valvontakoneiston ohi suoraan pohjoismaisille ihmisoikeustarkkailijoille.

      • Jekku1988

        Oen itse juuri kyseisen paikan entinen nuori.. olin siellä vuosina 2004-2006. Minulla ei ole paikasta mitään muuta hyvää sanottavaa,kuin että nykyään tänäkin päivänä vaihdan muutaman silloisen työntekijän kans kuulumisia. Siellä ei saanut mitään apua elämään,ei tukea.. aina kun teit virheen jouduit eristykseen,joka oli kuin oikea putka.. kerrankin kun yksi tyttö ei suostunut sinne lähtemään niin työntekijät vääntelivät sen kädet ja vetivät oikeasti avokämmenellä naamaan.. kaikkia asiat piti tehdä pakon edessä ja jos teit oikein niin sitäkään ei huomattu.. kaikesta sairaimpia oli nämä omistajat.. heidän oma tytärkin oli siellä töissä jolla oli ikää 15-16v ei ollut oikein et ilman mitään koulutusta ja joistakin nuorista vielä nuorempi tulee ja pomottaa.. traumoja paikasta jäi itsellekkin.. joita purin 4v terapiassa kun pääsin tuolta pois.


      • Anonyymi
        Jekku1988 kirjoitti:

        Oen itse juuri kyseisen paikan entinen nuori.. olin siellä vuosina 2004-2006. Minulla ei ole paikasta mitään muuta hyvää sanottavaa,kuin että nykyään tänäkin päivänä vaihdan muutaman silloisen työntekijän kans kuulumisia. Siellä ei saanut mitään apua elämään,ei tukea.. aina kun teit virheen jouduit eristykseen,joka oli kuin oikea putka.. kerrankin kun yksi tyttö ei suostunut sinne lähtemään niin työntekijät vääntelivät sen kädet ja vetivät oikeasti avokämmenellä naamaan.. kaikkia asiat piti tehdä pakon edessä ja jos teit oikein niin sitäkään ei huomattu.. kaikesta sairaimpia oli nämä omistajat.. heidän oma tytärkin oli siellä töissä jolla oli ikää 15-16v ei ollut oikein et ilman mitään koulutusta ja joistakin nuorista vielä nuorempi tulee ja pomottaa.. traumoja paikasta jäi itsellekkin.. joita purin 4v terapiassa kun pääsin tuolta pois.

        Veera oli nimi.. Ja omistajien poikauoli, Miikka.


    • pokajones

      Eikkös minnalla ole kaamean leveä takamus ?

    • Rompenen

      Täältähän näkee kuinka "asiallista" porukkaa siellä on ollut... Minun aikanani siellä ei ollut muuta ongelmaa kuin se että sekä rikolliset että ihan vaan motivaatio-ongelmista kärsivät nuoret on saman katon alla. Myönnän että meidänkin perheessä oli aika lepsu kuri kun ei mun tarvinnu kouluun mennä jos en jaksanu, enkä ikinä siivonnu. Pisalla oli oma huone ja piti muuten siivota ja kokkailla. Sitte jos alko temppuilee niin etuuksia lähti, multa mm. palo kotilomia ja puhelin vietiin. Mut jälkeenpäin kyllä ymmärrän että oma käytös siellä ratkaisee. Yhteiskuntakelpoisia yritetään tehdä nuorista jotka pitää siivoustaki "orjatyönä"... Onhan se ohjaajien vaikee pitää kuria nuorille joilla ei sitä oo ikinä ollu ja jotka valehtelee ja rikkoo sääntöjä koko ajan (itse elelin aika hiljaiseloa ja sain siitä nysvän maineen, mut halusin vaan äkkiä kotia ku älysin millaseen soppaan oon lusikkani pistäny...) En tykänny siellä olla, mutta parempi ihminen musta tuli. Osaan ainaki omat lapset kasvattaa kunnialla etteivät joudu minnekkää.

    • kauheita paikkoja

      " Yhteiskunnan pohjasakan epäonnistunutta jälkikasvua ei tule minkään alan sairaanhoitaja hoitamaan surkealla yksityisen sos.terv. alan palkalla. "

      "Se on hyvä, että tämän palstan kirjoittelijat ovat itse niin täydellisiä kasvattajia, että on varaa haukkua sijoituspaikat mennen tullen ja juuri näiden superkasvattajien "hellanteltut" kyseisiin laitoksiin sijoitetaan ( ja tietenkin täysin syyttä ja vain ja ainoastaan sossujen mielivaltaisten ja turhien huostaanottojen takia)."

      "Ketäs siellä pitäs toimia ohjaajina?"

      Nuo "hoitajan" kommentit kertovatkin hoidollisten paikkojen tasosta kaiken, mitä niistä tarvitsee tietää. Siis alkuasenne jo hirveän vihamielinen sekä lapsia että vanhempia kohtaan.

      Pikku hoitulilla ei näytä olevan hajuakaan tietoa siitä, että tuollaisten laitosten on määrä nykyään korvata monen lapsen kohdalla puuttuva psykiatrisen sairaalan osastopaikka tai julkiselta puolelta täysin puuttuva neurologinen tuki, terapia ja kuntoutus. Viime mainittuun lapsella olisi lain mukaan oikeus täysin ilman huostaanottoakin silloin, kun sosiaalityöntekijät eivät havaitse puutteita kotioloissa ja vanhempien tarjoamassa kasvatuksessa.

      Ilkeää möläyttää vielä typerästä naamastaan, että "psykiatrisilla sairaanhoitajilla on parempaakin tekemistä".

      Nuo laitokset syyllistyvät rikokseen valehdellessaan lääkäreille ja sosiaalityöntekijöille, että heidän resursseillaan korvataan psykiarinen sairaalahoito tai kotoa käsin käyty neurologinen kuntoutus ja terapia.

      Ja toinen vakava rikos perhettä kohtaan on laitoksen esittämä huostaanottovaatimus silloinkin kun sosiaalityöntekijöiden mukaan ei perheessä ole huostaanottoperusteita.

      Minun lapselleni tehtiin aikanaan huostaanotto pelkästään laitoksen vaatimuksesta. Sossut yrittivät saada lasta sisälle ilman huostaanottoa, mutta laitos tyrmäsi sen täysin ja vaati huostaanoton tehtäväksi. Rikollista toimintaa, mutta se ei tuollaisten paikkojen omistajien omaatuntoa näytä kolkuttavan ollenkaan.

      Jotenkin niin kuvaavaa tuossa irvokkaassa näytelmässä on juuri tuo, että pikku-hoituliini kyselee, millaista henkilökunnan olisi oltava. Vastakysymyksenä voi heittää, että millaista henkilökuntaa psykiatrisilla sairaalaosastoilla on tai millainen henkilökuntaa antaa neurologisen puolen kuntoutusta. Eivät ainakaan sosiaalipuolen ammattilaiset, se on varma, eivätkä lapsiin vihamielisesti suhtautuvat pikku hoituli tytsät.

      Kuvaavaa sekin, että ketjussa kirjoittava nuori kertoo saaneensa oikea apua myöhemmin sairaalasta. Sen oikean sairaalahoidon tarpeessa moni lapsi ja nuori onkin viimeistään siinä vaiheessa kun pelastautuu ulos tuollaisesta "hoidollisesta" laitoksesta. Meidän kohdalla ei ollut kyse tästä laitoksesta, mutta ketjua lukiessa tuntui kuin olisi kirjoitettu samasta paikasta.

      Lapsi kotiutui paljon huonommassa kunnossa kuin oli laitokseen mennessään. Laittomaan huostaanottoon asti hän opiskeli tavallisella koululuokalla, mutta kotiutumisvaiheessa lääkäri joutui kirjoittamaan yhteensä useiden kuukausien sairasloman koulusta, eikä sen jälkeenkään lapsi kyennyt palaamaan enää tavalliseen yleisopetuksen luokkaan.

      • parricadi

        -Minun aikanani siellä ei ollut muuta ongelmaa kuin se että sekä rikolliset että ihan vaan motivaatio-ongelmista kärsivät nuoret on saman katon alla.-

        Täysin mahdoton tehtävä, eli närkästynyt hoitajakin on oikeassa, mutta kenen on pakko tehdä tätä työtä. Nouskaa helevetti sieltä hoitajien pohjasakasta vaatimaan ihmisarvoa niin niille lapsille kuin itsellenne. Kenekään ei tarvitse olla asiakkaana tai töissä laitoksessa, missä vaaditaan kokkausta ja siivousta ainoana ihmisarvoa näyttävänä tekijänä.


      • tajunnanlaajennus

        Jonkun kait se tämäkin työ on tehtävä !


    • mgrölwkräglkae

      Ammattitaidotonta väkee jotka ei ymmärrä tän päivän nuorten ongelmista eikä niiden hoidosta yhtään mitään. Siellä entinen pokolainen vainikainenkin on mukamas töissä ja pitäs olla
      joku ote asioihin muttanei. Todennäköisesti on itse ollut kiusattu laitoksessa ja siinä evästys. Eivät korvaa matkoja tms kuluja joka hiedän kuulusi korvata Willman Minna siellä huhuilee johtajana eikä taida olla haista paskan parempi johtaja kuin alaisetkin. Luusereita ja luovuttajia, on vaan nuoren käynti paikka kunnes ovat vähän lypsäneet rahaa niin sen jälkeen ongelmia jos tulee jatkavat nuoren taas toiseen paikkaan

    • Todennut

      "Henkilökuntamme pystyy vastaamaan hyvin esim. neuropsykiatrisesti, masennuksella, harhaisuudella, käytöshäiriöillä ja itsetuhoisuudella oireilevien nuorten tarpeisiin. Hoidamme myös päihdeongelmaisia ja rikoskierteessä olevia nuoria sekä kaksoisdiagnoosinuoria."

      Paljon luvattu, kaikkea kaikille. Toivottavasti paikka on muuttunut ja osaaminen lisääntynyt omistajan vaihdoksen myötä. Tosin rohkenen epäillä, että noin monialaista osaamista tuolla leveysasteella on. Entisten omistajien aikaan siellä oli osaaminen nuoriso-ohjaaja tasoista (osastonhoitaja), lähihoitajia suurin osa ohjaajista. Siellä ei tunnistettu edes nuorella alkanutta epilepsiaa, saati mitään muuta neuropsykiatrista oiretta. Nuorisopsykiatria ei ollut, omistaja oli psykiatri jonka osaaminen aikuispuolelta.

      Paikka toimi lähinna nuorten säilytyspaikkana, kun ei ollut erityissairaanhoidon osaamista. Ongelma myös se, että yhdistetään kaikki päihdenuoret, rikoskierteessä olevat ja samaan paikkaan masentuneet, ym. kunotuksen tarpeessa olevat, jotka tarvitsevat osaamista psykiatrilta, neurologilta, sekä neuropsykologilta.

      Koulua käytiin laitoksen sisällä, epäpätevien opettajien ohjauksessa. Koulussa jatkuva väkivallan uhka, ja tappelu. Kuka siinä kykenee keskittymään opiskeluun?

      En usko että näin laaja-alaista osaamista on missään yksikössä. Tietenkin jos nuoren asiat on jo niin solmussa, että tarvitsee vankilan omaista struktuuria, niin sitten soveltuu.

      Ei pidä uskoa myyntipuheisiin, vaan tarkistaa faktat. Rahastusta mahdollisimman laaja-alaisesti!

      • jööålåää

        Hahahahahaa, ei ole heillä hommat hyppysissa ja se wilman on haamuna siellä se johtaja, ei sitä tapaa. kummajainen kummitus


    • Mitaaaah

      Haahaha ei vittu teijän kanssa :D

    • lamper2

      Eipä o enään paikka auki.Hehee. Lähti johtaja Vilmankin kävelemään.hehee.

      • Lollis

        Tai sitten tuli kenkää vihdoinkin. :D


      • ykskakskolomet

        Jostain kerrottiin, että on yrityksessä avohuollon tehtävissä.


      • Kengänkuvaaahteriin

        Ei kai ole enää sielläkään.


      • votelo

        Toimii nykyään Lapinlahdella.


      • Jhio
        votelo kirjoitti:

        Toimii nykyään Lapinlahdella.

        Lapinlahen paikka on tosin ihan erilainen kun missä aikasemmin sijaitsi. tämä on avolaitos


    • Tiedetään

      Oon asunut kyseisessä paikassa, ja olen todella pahoillani kaverisi lapsen puolesta. :(

    • Mittöö

      hevoset laitumella ja lautasella?????

      • konihareinen

        Vieläkö se kilttipitää haluaa diskusseerata? Mitä asiaa? Auotko sitä suutasi vielä?


      • eimiehiäkiitos
        konihareinen kirjoitti:

        Vieläkö se kilttipitää haluaa diskusseerata? Mitä asiaa? Auotko sitä suutasi vielä?

        TOTAALIYKSINHUOLTAJA. onkos se sukupuoli sittemmin selvinnyt paremmin? No, ette ole asiassa mitään edelläkävijöitä, jos niin erehdytte luulemaan.


      • pupupitkäkoipi
        eimiehiäkiitos kirjoitti:

        TOTAALIYKSINHUOLTAJA. onkos se sukupuoli sittemmin selvinnyt paremmin? No, ette ole asiassa mitään edelläkävijöitä, jos niin erehdytte luulemaan.

        Asialla ei ole enää mitään uutisarvoa, vaikka kuinka tekisi mieli luoda taiteilijaidentiteettiä senkin kautta. Perin läpinäkyvää touhua pupuneidiltä.


    • tuhmapupuneiti

      Ei vaan kilttipitää. Toivovat kaksi pupuneitiä, joilla ei ole enää tilaa pitää koneja.

      • aikaisinaloittanut

        P.S Kuppavarauksella.


    • siinähänsyöttenamnam

      Eikä meillä ollut oikeastaan enää halua antaa koneille perjantaipizzaa, kun ne alkoivat niin tuhmiksi. Syötiin vaan itse ruokamme.

      • mariannukkaeris

        Me itse olemme maailman paras ja kiltein perhe useassa sukupolvessa. katsokaa, miten kiillämme. Meidän viisivuotiaskin esiintyy öiseen aikaan kadulla, katsokaa nyt häntä. Hyvän en aika! Osaamme jopa huovuttaa, ja huutaa. katsokaa nyt meitä.


    • totaaliyksinhuoltaja

      osaamme roikku a pääalaspäin, kattokaa hyvänen aika. Ja höntsätäkin osaamme. kattokaa nyt. Tällainen tappi osaa höntsät, eiks oo hienoa! hahha hahhhhaaaaa Höntsää juu. Koppoti, koppoti.

      Tunnen erään totaaliyksinhuotlajan tytön, joka rakastaisi osallistua ratsastusseuraan, mutta se ei onnistu. ikkettää! nyyyh. Totaaliyksinhuoltajan pieni sukulaisemme ei pääse ratsastamaan, nyyh.

      Mutta voinhan minä kustantaa hänelle ratsastusta ja lapsenhoitajaakin, kun hänen ainoa totaalivanhempansa on töissä. Ei tarvitse lapsen olla öiseen aikaan töissä ja katella vieressä alkoholin nauttimista. .

    • eionnistusorry

      Vaikka sitä ollaan suuria KANSALLISIA ja KANSAINVAÄLISIÄ taiteilijoita, tulee LAPSET asettaa ETUSIJALLE. Toki suomessa toimii lastensuojelu, jos totaaliyksinhuoltajuus - taiteilijuus on vaikea yhdistelmä. En ihmettele, että toinen vanhempi on lähtenyt pois, en todellakaan. Joskus tekee mieli juosta ja kovaaaaaaaaaaaa järven ylis.

      Putte possun nimipäivät eilen vietettiin... nam. mansikkakakkua, ja päiväsankari lauloi niin kauniisti. Olisitpa ollut mukana. Me etuoikeutetut.

      Tunnemme kansanedustajia ja jopa vihreiden naiskansanedusta outin. Ihanaaaaaaaaaaaaaaa.

      • hihihhihisauna

        Ja meillä on läheistä, huom!!!!! läheisdtä suhdetta sote-johtoon. Johtajat aina auttavat meitä. Sosiaalijohtajat, lastensuojelujärjestöjen johtajat, kaupunginlakimiehet, syyttäjänvirastot, kunnanjohtajat (NAM HARE, hihihihihiihiiiiiii hare! onko silliä?) hihihihihihihihihihihi


      • turvahakuisuusturva

        Niin ja erään koulujärjestelmän johto on puolellamme. meillä on siellä läheisiä ystäviä, jotka huolehtivat muita lapsia paremmin meidän lapsista. ON NIIN PALJON PELISSÄ! ihanaaaaaaaaaaaaaaa.

        Me ollaan maailman paras perhe. Me laitetaan lapsille turvaistuimet. Siis omille lapsille.

        Poliisisetä välittää meistä ja syyttäjänvirasto kuuntelee meitä ja kaupunginlakimies palkkaa meidän töihin, varsinkin, jos oma pieni "paha" juttu on siellä käsitteillä. Kaupunginlakimies auttaa pahan pois pyyhkäisyssä.

        Höntsäääää. Tulkaa höntsäämään mun kaa. Osaa höntsätä jopa nenukalla. hihihihih Hare!


    • kuolemanomalapsi

      Halusko se SUURIKOKOINEN, LAPSILLE VAARALLINEN varsa vielä keskustella? Onneksi lapset on otettu pois. Ei lapsia tuon porukan lähelle!

    • haresaunaaaaaaan

      "Mene aivan varovasti tuon keinun taakse, jottei tuo koulimaton suurikokoinen varsa potkaise enää toista kertaa tuota sinun taaperoa!" On näet hienoa, kun sijaisperheessä on hevosia. Silloin jotkut tietyt vanhan polven sossut laittaa lapsia ja paljon. Saadaan paskalannan luojat lapsista. hahahhaaaa. ja rahan tuloa ei voi estää.

      Silliä saunan takana. ihanaaaaaaan hare. missä olet HARE.

      • isohare

        Muista hare kannattaa kaikkia taiteellisia juttuja siellä pääkaupunkiseuvulla, kun kerran minut jätit tänne nurkassanyhryäjän kanssa. hareee. ikävä. Mitä me muista välitetään. Oli kuulemma toisia inhottanut, kun kiehnäsimme saunailloissa, mutta mitä me muista. Hare! ihihihihihihihihihihihihihih. ukko hoitaa lapset! ijhiihhihihihihihihihihihihhihhihihghiuh. hare!


      • hareharehare
        isohare kirjoitti:

        Muista hare kannattaa kaikkia taiteellisia juttuja siellä pääkaupunkiseuvulla, kun kerran minut jätit tänne nurkassanyhryäjän kanssa. hareee. ikävä. Mitä me muista välitetään. Oli kuulemma toisia inhottanut, kun kiehnäsimme saunailloissa, mutta mitä me muista. Hare! ihihihihihihihihihihihihihih. ukko hoitaa lapset! ijhiihhihihihihihihihihihihhihhihihghiuh. hare!

        Olitkos sinäkin hare nuorena siellä Arlan baarissa, jossa meillä meni lujaaa. meitä kunnioitettiin ja pelättiin. Mä seukkasin sillon se kovan vasemmistolaisen kanssa. Mullla oli tukihenkilö ja olin vähän pihalla ja aineissa. Siistiä. Mulla oli sellainen inkkarikuosityyli. Olin kaupungin kovin ja halutuin kiltasi. Arlan baari, Arlan baari. Mun äiti ei antanut mulle riittävästi huomiota lapsena, niin mun pitää hakea sitä kovast nykyäänkin kaikkkialta. HUomatkaa mut ja mun hieno perheeni. Olispa hare mieheni.


    • Anonyymi

      Nm. Ex-asukki
      Paska paikka!! Elämä oli helevettiä 4,5 vuoden ajan, kunnes täytin 18v.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe