migreeni tippa mikä

kova migreeni

Hei olen noin 40 Nainen ja kärsin kovasta , migreenistä ja nyt kysyisin että mikä on ns. Migreeni tippa jota käytetään kovan migreeni kohtauksen hoitona sairaalassa . itse sain tässä tällä viikolla vain rauhottotavaa lääkettä ja kipulääkettä ja sitten lisää sitä rauhotavaa lääkettä ja en saannut kovin hyvää apua tästä yhdistelmästä :/ jouduin mennä seuraavana päivänä uudestaan ja sitten sain kahta kipu lääkettä ja migreen lääkkeen ja sitä rauhottavaa lääkettä 2kertaa nyt vaste oli parenpi :) kiinostunena kysyn että mitä lääkettä tai lääkeitä olisin saannut siinä ns. Migreeni tipassa ? Olisko vaste ollut parenpi ? Minulla on esto lääke päällä ja on kohtaus lääke ja siitä huolimatta tuli näin paha kohtaus joka kesti reilusti yli 5vuorokautta ja minulla meni ko toimiva kyky ja järki ei kuljennut olenkaan ! Tästä jäi kyllä aika jota pelko että miten toimin ku vieläkin on vähän pää kipeä :/ eilen kävin viimeksi lääkärissä ja nyt en enää vitsi mennä oiken ku en oiken haluaisi jos ei vaan ole pakko ?

21

13378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juss2

      oisko se ollu niisanottu färkkilän tippa (indometasiini kortison) tai 3päivän ajan kortisoonia 1g päivässä

      • Ap.kova migreeni

        Tietäiskö joku vielä lisää asiasta? Voisi olla että on juuri tuo kyseessä tosin minä olen kuuluut että kestäisi vain 1vuorokauden sen tiputaminen mutta voi todella olla että olen aivan vaarassä tässä ! Olisko joku jota on tällä tipalla hoidutu ja osaisi kertoa tästä lisää . T. Ap.


      • nuormigreenipotilas
        Ap.kova migreeni kirjoitti:

        Tietäiskö joku vielä lisää asiasta? Voisi olla että on juuri tuo kyseessä tosin minä olen kuuluut että kestäisi vain 1vuorokauden sen tiputaminen mutta voi todella olla että olen aivan vaarassä tässä ! Olisko joku jota on tällä tipalla hoidutu ja osaisi kertoa tästä lisää . T. Ap.

        Mulla oli kestänyt pultoista vuorokautta ja oli niin raju että pääsin tippaa, mulla meni vaan 10-15 minuuttia


      • Anonyymi

    • juss2

      Aika varmasti ensin tuo färkkilän tippa, jos ei auta niin sit toinen kerta tuo 1g 3päivän ajan, färkkilän tiputus kestää 4h ylöspäin toisilla on apua toisilla taas ei se selviää kokeilemalla färkkilän tippaa käytetään aika yleisesti! kortisoni luonnollisesti antaa virtaa kannattaa pyytää resepti melatoniiniin niin saa nukuttua,(toivottavasti saat apua)

      • Ap.kova migreeni

        Heippa minulla menee jo tuo melatoniini ja sitten vielä kahta toista lääkettä tuohon uuni ongelmaan ! Ja lisäksi on tää kova migreeni :/ nytkin on pää kipeä mutta en oiken uskalla mennä tk kun siellä ei tuonutta osaavan hoitaa tänlaista vaikeeaita tapausta ! :/ koita saada selvää tästä tekstistä kun mulla on neurolooginen sairaus joka aiheuttaa kirjoitus ja lievää luki häiriöitä :/ nyt tänä migreeni on vaikeutunnu kovasti viime viikoina ja koita elämä käy vaikeaksi tämän takia :/ kun kaikki vähänkin kovenmat äänet laukaisee migreenin ! Ja meillä on yksi lapsi ja meillä on ääntä vaikka hän jo aika iso jo rupeaa olemaan :) niin ei hän silti muista aina että äitillä on herkkä pää :( tää on vaikea tilanne , mitä mä nyt tekisin ? Mulla on myös esto lääke käytösssä ! Topimax kertaa 2 päivässä 50mg jos en jo tuolla sitä kertoonut ? Ja on myös kohtaus lääke sitä en nyt muista mutta se ainakin tuntuu että ei oikein auta :/ kiitos jos joku voi vielä vähän autaa .


      • juss2
        Ap.kova migreeni kirjoitti:

        Heippa minulla menee jo tuo melatoniini ja sitten vielä kahta toista lääkettä tuohon uuni ongelmaan ! Ja lisäksi on tää kova migreeni :/ nytkin on pää kipeä mutta en oiken uskalla mennä tk kun siellä ei tuonutta osaavan hoitaa tänlaista vaikeeaita tapausta ! :/ koita saada selvää tästä tekstistä kun mulla on neurolooginen sairaus joka aiheuttaa kirjoitus ja lievää luki häiriöitä :/ nyt tänä migreeni on vaikeutunnu kovasti viime viikoina ja koita elämä käy vaikeaksi tämän takia :/ kun kaikki vähänkin kovenmat äänet laukaisee migreenin ! Ja meillä on yksi lapsi ja meillä on ääntä vaikka hän jo aika iso jo rupeaa olemaan :) niin ei hän silti muista aina että äitillä on herkkä pää :( tää on vaikea tilanne , mitä mä nyt tekisin ? Mulla on myös esto lääke käytösssä ! Topimax kertaa 2 päivässä 50mg jos en jo tuolla sitä kertoonut ? Ja on myös kohtaus lääke sitä en nyt muista mutta se ainakin tuntuu että ei oikein auta :/ kiitos jos joku voi vielä vähän autaa .

        tuosta melatoniinista vielä hortonissa sitä määrätään noin 10-15mg
        topimaxista oletko huomannu siitä sivu vaikutuksia mulla ainakin olo muuttu zompieksi 1 1 laskut onnistu mut ei paljon muuta sit luonnistunutkaan


    • juss2

      tässä on joku ohje http://www.migreeni.org/Pdf/esitteet/Estohoito_esite.pdf
      jos arveluttaa noi tk voit aina pyytää konsultoimaan NEUROLOGIA suosittelen eli reippaasti tk ja kun pääset lekurille joka on tietämätön niin suosittele sitä soittaan neurologille (aina on keskussairaaloissa joku NEUROLOGI paikalla vaikka yöllä) muista et apua on saatavilla ja sitä pitää vaatia! ainakin nopeaan katkaisuu zomig nasal imigran injektion/sumute/tabletit niin muuten jos on osaava neurologi niin magneesium tippa on kans olemassa ja kuulemma toimiin ainakin osalla mut luulisin olon tokeentuvan tuolla färkkilän tipalla toivottavasti saat oloosi helpotusta PIAN kysy lisää ihmeessä yritän auttaa minkä voin (itellä ei ole migreeniä)mut horton löytyy niin samoja lääkkeitä käytetään molemmissa tapauksissa

      • ap. Kova migreeni.

        Asumme pienellä paikkakunnalla lapissa täällä ei ole ilta ja yö aikaan lääkäri paikalla on vain hoitaja ja hän soittaa lääkärille hän antaa hoito määräyksen ja sen mukaan mennään :/ jos ei kyse vakavasta tapaukseta en usko että lääkäri tulisi minua yöllä tai ilta aikaan katsomaan sen takia en sinne ole mennyt :/ olemme täällä aika vähän aikaa asuneet vasta joten en nyt tietysti aivan varma tästä ole ! muuten hoito on ollut kyllä huonoa nytkin olen jo kohta puoli vuotta odotannu että pääsisin lääkärille ! Ja aikaa ei vaan tuonu saavan ei hyvällä eikä pahalla lähimpään keskussairaalaan en vielä ole päässyt vielä olenkaan vaikka kuuluisin sinne monen sairauden takia jo potilaaksi :/ ja jo tää migreeni on niin paha nyt että tarvisin tähän apua ja heti en viidestoistapäivä! Tää lamaa toiminta kyvyn lähes kokonaan nytkin :/ lääkettä pitää syödä tosi paljon että ees jotenkin järki juoksee :/ eikä siinäkään ole mitään järkeä kun ei tiedä onko ne hyväksi pistähän se tietää mitä syö ja määrät ja milloin ja mitä !


    • juss2

      yritä puhua hoitajalle/lääkärille että ne konsultoisivat neurologia sinuntilanteesta ne hoitaja/lääkäri voi soittaa ihan minnepäin tahansa missä vaan on päivystävä neurologi paikalla ja kysyä neuvoa jos pääset facebookiin niin siellä taitaa olla migreenikoille oma palsta jossa varmasti osattaisi neuvoa paremmin

      • ap. Kova migreeni.

        kiitos jss2 minä etsin fb sen migreeni ryhmän jos sieltä saisin tukea ja tietoa ! Sinusta on ollut todella paljon apua kiitos vielä .


    • juss2

      hyvä hyvä mut ois parempi jos oisit kipuvapaa

      • ap . Kova migreeni

        kerään rohkeutta että uskallan lahteä sinne tk valitanaan "vain " pään särystä kun heljä on oikeitakin potilailta hoidetavana siellä :/ jotten menee aikansa enen kun lähen sinne valittaan tätä minun päätä.


      • mees nyt
        ap . Kova migreeni kirjoitti:

        kerään rohkeutta että uskallan lahteä sinne tk valitanaan "vain " pään särystä kun heljä on oikeitakin potilailta hoidetavana siellä :/ jotten menee aikansa enen kun lähen sinne valittaan tätä minun päätä.

        Sulla on niin paha vaiva, että kyse ei ole rohkeuden keräämisestä vaan siitä että apua pitäisi saada. Ei se ole "vain", aurallinen kohtaus on todella paha. Siinä on aivoverenkiertohäiriöitä, eikä välttämättä näe hyvin tai pysty puhumaan (jos osuu sinne aivoalueelle ettei veri kierrä hyvin), järki ei kulje. Se yleensä palautuu. Lisäksi joillakin on ollut lievä aivohalvaus sen yhteydessä, ei toki kaikilla elämässään. Eli se ei ole mikään pikkuvaiva, vaan lamauttava sairaskohtaus ja voi viedä työelämästä pois. Kannattaa hoitaa itseään, ettei pahene ja kärsi... Toki itse määräät mitä lääkettä syöt viimekädessä tai vaihdatko, tuleeko sietokyvyn kasvua jollekin valmisteelle. Mutta mikään ei ole ihmelääke, sun pitää tunnistaa ne mikä aiheuttaa kohtaukset. Perhe-elämä pitää rauhoittaa, sulla on liikaa kuormaa ja vastuuta. Et kai ole työelämässä paahtamassa kovin aktiivisesti? Otapa iisisti.


      • niin ja
        mees nyt kirjoitti:

        Sulla on niin paha vaiva, että kyse ei ole rohkeuden keräämisestä vaan siitä että apua pitäisi saada. Ei se ole "vain", aurallinen kohtaus on todella paha. Siinä on aivoverenkiertohäiriöitä, eikä välttämättä näe hyvin tai pysty puhumaan (jos osuu sinne aivoalueelle ettei veri kierrä hyvin), järki ei kulje. Se yleensä palautuu. Lisäksi joillakin on ollut lievä aivohalvaus sen yhteydessä, ei toki kaikilla elämässään. Eli se ei ole mikään pikkuvaiva, vaan lamauttava sairaskohtaus ja voi viedä työelämästä pois. Kannattaa hoitaa itseään, ettei pahene ja kärsi... Toki itse määräät mitä lääkettä syöt viimekädessä tai vaihdatko, tuleeko sietokyvyn kasvua jollekin valmisteelle. Mutta mikään ei ole ihmelääke, sun pitää tunnistaa ne mikä aiheuttaa kohtaukset. Perhe-elämä pitää rauhoittaa, sulla on liikaa kuormaa ja vastuuta. Et kai ole työelämässä paahtamassa kovin aktiivisesti? Otapa iisisti.

        5 vuorokautta on sitäpaitsi älyttömän pitkä aika. Joku voi menettää hermot jo päivässä. Varmaan heikko olo sinulla silloin. Voiko sulla olla lääkepäänsärkyä kaiken lisäksi, joka pitkittäisi. Mikä katkaisee kohtaukset.


    • juss2

      pidä vain oikeuksistasi kiinni (mites luulet vauvojen asian olevan? käykö vanhemmat näyttämässä lastaan lekurille "joissakin tapauksissa" VAIN HELPOTTAAKSEEN OMAA OLOA)

    • harmi.

      Oletko tutkinut mikä laukaisee juuri sinulla migreeniä. Esimerkiksi voisit tarkistaa nämä:

      Älä käytä hormonivalmisteita. Hankalat ihmissuhteet pois. Stressaavat tekijät pois elämästä. Älä pyri liikaa täydellisyyteen. Onko ahdistusta masennusta, sitä pois. Onko silmälasit ja tummennusta vähän, kannattaisi käydä näöntarkastuksessa. Onko lihasjumia, missä. Luuston asento, niska, nivelet? Akupunktio? Syötkö ja juotko riittävästi. Ethän juo kahvia tai alkoa kauheasti. Älä juo mitään jossa on tanniineja. Vältätkö kirkasta ja välkkyvää valoa. Oletko kylmässä liikaa tai liian kuumassa, entä vaihtelua niiden välillä. Entä menetkö nopeasti pimeästä valoon, ei hyvä, pitää totutella. Onko allergioita ruoka-aineille. Tutki missä yhteydessä se kohtaus iskee. Jos alat pelkäämään kohtauksia, ne tulevat varmemmin. Pitäisi saada ne huolet pois. Oletko kokeillut vaihtaa lääkkeitä. Onko lääkepäänsärkyä. Oletko käynyt lääkärillä joka todella haluaisi auttaa, koska tilanne on ikävä sinulla.

      Onko joka kerta mentävä sairaalaan vai onko mitään jota voisi kotona yrittää tehokkaasti. Siis lääkärin ohjeella. Oletko päässyt jo erikoislääkärille? Toivottavasti saat tehokkaampaa apua ja lääkettä.

      • niin juu

        Koviin ääniin suosittelen ihan jotain äänenvaimennusta korviin. Kannattaa olla luova ja tutkia mikä olisi ok. Silleen että kuulee mutta jokin mikä vähän vaimentaa... Lasta voi opettaa kyllä palkitsemalla.


      • ap . Kova migreeap
        niin juu kirjoitti:

        Koviin ääniin suosittelen ihan jotain äänenvaimennusta korviin. Kannattaa olla luova ja tutkia mikä olisi ok. Silleen että kuulee mutta jokin mikä vähän vaimentaa... Lasta voi opettaa kyllä palkitsemalla.

        Kiitos teille kaikille ! Hyvistä neuvoista , en ole työssä joten ei tarvi siellä paahtaa , kotonana on paljon tänä keväänä satunnut ikäviä asioita on ollut miehellä paha tapaturma ja lapsella todettu elinikäinen sydän sairaus jonka vaikeus ei vielä ole ihan selvillä ei kuitenkaan mikään kovin vaikea mutta on kuitenkin todettu ja joudutaan lahteä käymään Hellikiin sydänläkärille täältä lapin perukoilta joten sterssiä on kovasti ollut ja vielä nuo silmälasit pitäs kyllä uusia :/ mutta minulla on erittäin kalliit linssit viimeksi maksoivat ~500€ ja nyt ei ole varaa siis tuossa pelkät linssit ja kun haaveilen että seuraavat olisivat vähän tummenetut kun valot ottaa erittäin pajon minun silmiin ja kun toinen silmä on vielä keikkattu niin siehen vielä eritoten:/ ja lapsi kyllä osaa jo olla aika hyvin ns sopuisan hiljaa Ainakin viime päivinä :) ja onneksi en ole kun nyt kolme kertaa joutunnut käydä tk ssa tän pään säryn takia päivystys ajalla ! Alkoa en käytä olenkaan siinä on nolla linja ollutt aina kahvit juon kerran päivässä yhden muumi mukin verran ! ? ? Pitäskö minun koittaa sekin jättää pois ?? Entä mitä muita on senlaisia No suklaan tiedän ! Entä onko vielä muita ruokia ?? Lääke päänsärkyä voi tietysti olla kun mulla on kipuja myös muualla joka päivä ja joudun syödä lääkärin määräniä kipu lääkeitä joka päivä :/ ja kipu pkl käynnistää on aikaa jo vuosia :/ nyt sain onneksi ajan normi tk lääkärille ja koitan saada läheteen seka sinne kipu pkl että neuroloogille että saan nämä kipu asiat kuntoon .


      • Ap .kova migreeni
        ap . Kova migreeap kirjoitti:

        Kiitos teille kaikille ! Hyvistä neuvoista , en ole työssä joten ei tarvi siellä paahtaa , kotonana on paljon tänä keväänä satunnut ikäviä asioita on ollut miehellä paha tapaturma ja lapsella todettu elinikäinen sydän sairaus jonka vaikeus ei vielä ole ihan selvillä ei kuitenkaan mikään kovin vaikea mutta on kuitenkin todettu ja joudutaan lahteä käymään Hellikiin sydänläkärille täältä lapin perukoilta joten sterssiä on kovasti ollut ja vielä nuo silmälasit pitäs kyllä uusia :/ mutta minulla on erittäin kalliit linssit viimeksi maksoivat ~500€ ja nyt ei ole varaa siis tuossa pelkät linssit ja kun haaveilen että seuraavat olisivat vähän tummenetut kun valot ottaa erittäin pajon minun silmiin ja kun toinen silmä on vielä keikkattu niin siehen vielä eritoten:/ ja lapsi kyllä osaa jo olla aika hyvin ns sopuisan hiljaa Ainakin viime päivinä :) ja onneksi en ole kun nyt kolme kertaa joutunnut käydä tk ssa tän pään säryn takia päivystys ajalla ! Alkoa en käytä olenkaan siinä on nolla linja ollutt aina kahvit juon kerran päivässä yhden muumi mukin verran ! ? ? Pitäskö minun koittaa sekin jättää pois ?? Entä mitä muita on senlaisia No suklaan tiedän ! Entä onko vielä muita ruokia ?? Lääke päänsärkyä voi tietysti olla kun mulla on kipuja myös muualla joka päivä ja joudun syödä lääkärin määräniä kipu lääkeitä joka päivä :/ ja kipu pkl käynnistää on aikaa jo vuosia :/ nyt sain onneksi ajan normi tk lääkärille ja koitan saada läheteen seka sinne kipu pkl että neuroloogille että saan nämä kipu asiat kuntoon .

        Täällä olen sairaalassa nyt 3vuorokautta hoidetavana ct kuvassa näky jotain jota haluavat mangeetti kuvauksellä tarkentaa mun aivokalvo on paksuuntunnu ? Ja mun kallosta puuttua pala ?! Ja lisäksi tämä kova migreeni :( joten ei helppoa ole ja toimivaa lääkettä ei vielä ole löydetty :( näillä mennäään nyt . Pelottaa ja hirvittää mitä tää kaikki on ?? .


    • Kiljunkeittäjä

      Herrala tippa,Ketorin,kortisoni,ja pahoinvointilääke. Puolen tunnin infuusio😎

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe