Paras hauis treeni?

alottelijaa

Eli mikäköhän treeni olisi tehokkain hauiksen kasvattamiseen? Itse nyt vain olen tehnyt leuanvetoja ja hauiskääntöjä ihan vain kotona.

14

3949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovaa hommaa

      Paras hauistreeni on kyykky, penkki ja maastaveto ( pystypunnerrus ja soudut, leuanvetohan sinulla onkin jo mukana), joiden lisäksi voit sitten tehdä apuliikkeenä vaikka hauista ja ojentajia jonkun treenin yhteydessä.

      Kun koko kroppa saa kasvuärsykettäm niin hanskakin kasvaa siinä sivussa. Pelkästään yksittäisiä pieniä lihasryhmiä treenailemalla kasvua ei tapahdu juuri missään.

      • näin ÖNN

        Olet harvinaisen oikeassa.


      • hhgtggt

        Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana.


      • RHP!
        hhgtggt kirjoitti:

        Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana.

        "Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana."

        Ainut potaska mitä näet on sinun treenisi. Tee sitä penkkiä ja hauista pelkästään.


      • hhgtggt
        RHP! kirjoitti:

        "Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana."

        Ainut potaska mitä näet on sinun treenisi. Tee sitä penkkiä ja hauista pelkästään.

        Treenaan kyllä koko kroppaa kunnolla.

        Luulisi tämmöisen hanskan omistajan tietävän vähän enemmän kuin jotkut randomtyypit netissä:

        http://25.media.tumblr.com/tumblr_mec361jNEa1qlyuumo1_500.jpg
        http://24.media.tumblr.com/203e1ce659cabc799b016cfdbe5f37c7/tumblr_mi949pOVGS1s1gc66o1_500.jpg


      • Jmlinde
        hhgtggt kirjoitti:

        Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana.

        Ne kasvaa sivussa, keskity kokonaisuuteen ja treenaa muitakin ja ojentajii.


    • Hapaa vaan veivaan!

      "Hapaa vaan reenaillen että on sitten paksu hapa! Sitten olen vaikuttava!"

      Kulmasoutu tangolla.
      Mavet.

    • ghbbgg

      Miksi osa treenaajista teeskentelee että hauiksen koko ei ole tärkeää? Eikö meinaa kasvaa?

    • jjann1

      hei olen vasta aloittanu käsipainoilla miten saa hauista rintaa yms painot ovat 6 kiloa ja minkälainen ruoka valio pitää olla ja proteiinit

      • Karua Totuutta

        Lihakset vahvistuvat vaikka et tekisi kaikkea ihan niin kuin toiset tekevät.

        Itse käytin nuorempana sellaista pumppi sääntöä, hauis tulee saada ns. hapoille.

        Sarjoja tein yllättävän paljon.
        Kahdesti viikkoon, esimerkiksi Maanantai ja Torstai.

        Treenasin suoralla tangolla 4 x 10, niin suuret painot että saa hikisesti tuon 10 toistoa. Sarjojen välillä join vettä ja palautin lihaksistoa noin 4-5 minuuttia.

        Käsipainoilla vipunostoja 4 x 10, niin suurilla painoilla että tuo kymmenen toistoa meni irvistellen. Viparit voi tehdä puoliksi "vasara käännöillä".

        Käsipainoilla keskitettyjä toistoja, 4 x 10 toistoa.

        Tarkoitus oli se että hauikset olisivat pumpissa jo ennen keskitettyjä toistoja. Keskitetyt toistot pitää olla yhtä tuskaa. Voi auttaa toisella kädellä pakkotoistot.
        Seuraavana päivänä tulee olla tunne että on treenannut, ilman tuskaa ei kehity hyvin.

        Jotkut voivat antaa ohjeita ettei liian paljon toistoja mutta nuorena on hyvä oppia tekemään perusta ensin kuntoon ennen suurempia romuja ja lyhyempiä sarjoja.

        Yksi hyvä keino on myös hauiksen jännittäminen 30-45 sekunniksi ja päästö lepotilaan. Huili ja tee sama, jännitä hauis ilman mitään painoja 30-45 sekunniksi. Tee tämä 4 kertaa peräkkäin. Voit jännittää toista kättä apuna käyttäen käsi 100 asteen kulmassa.

        Itse saan jo hauikset treenattua jopa ilman painoja pumppi tilaan, pelkällä 30-45 sekunnin jännitystilalla jos se tehdään monesti peräkkäin.

        Tällä tavalla voit aloittaa, ei se mene hukkaan. Itse aloitin noin ja nyt omaan noin 47-48cm käsivarret ilman lisäaineita. Treeniä tietysti takana jo 25 vuotta.


      • Karua Totuutta
        Karua Totuutta kirjoitti:

        Lihakset vahvistuvat vaikka et tekisi kaikkea ihan niin kuin toiset tekevät.

        Itse käytin nuorempana sellaista pumppi sääntöä, hauis tulee saada ns. hapoille.

        Sarjoja tein yllättävän paljon.
        Kahdesti viikkoon, esimerkiksi Maanantai ja Torstai.

        Treenasin suoralla tangolla 4 x 10, niin suuret painot että saa hikisesti tuon 10 toistoa. Sarjojen välillä join vettä ja palautin lihaksistoa noin 4-5 minuuttia.

        Käsipainoilla vipunostoja 4 x 10, niin suurilla painoilla että tuo kymmenen toistoa meni irvistellen. Viparit voi tehdä puoliksi "vasara käännöillä".

        Käsipainoilla keskitettyjä toistoja, 4 x 10 toistoa.

        Tarkoitus oli se että hauikset olisivat pumpissa jo ennen keskitettyjä toistoja. Keskitetyt toistot pitää olla yhtä tuskaa. Voi auttaa toisella kädellä pakkotoistot.
        Seuraavana päivänä tulee olla tunne että on treenannut, ilman tuskaa ei kehity hyvin.

        Jotkut voivat antaa ohjeita ettei liian paljon toistoja mutta nuorena on hyvä oppia tekemään perusta ensin kuntoon ennen suurempia romuja ja lyhyempiä sarjoja.

        Yksi hyvä keino on myös hauiksen jännittäminen 30-45 sekunniksi ja päästö lepotilaan. Huili ja tee sama, jännitä hauis ilman mitään painoja 30-45 sekunniksi. Tee tämä 4 kertaa peräkkäin. Voit jännittää toista kättä apuna käyttäen käsi 100 asteen kulmassa.

        Itse saan jo hauikset treenattua jopa ilman painoja pumppi tilaan, pelkällä 30-45 sekunnin jännitystilalla jos se tehdään monesti peräkkäin.

        Tällä tavalla voit aloittaa, ei se mene hukkaan. Itse aloitin noin ja nyt omaan noin 47-48cm käsivarret ilman lisäaineita. Treeniä tietysti takana jo 25 vuotta.

        Periaatteena jokaiselle lihakselle tulisi tehdä yksi massaliike, eli pääliike.
        Sen lisäksi 2-3 muotoilevaa liikettä joilla saadaan tuo lihaksen hapotus aikaan.

        Jokainen voi kokeilla erinlaisia liikkeitä muotoileviin, jopa pääliikettä voi muuttaa. Yleensä kannattaisi muuttaa treenimetodia parin kuukauden välein. Saman liikkeen veivaaminen ei kehitä niin tehokkaasti tukilihaksistoa. Pienet erot eri liikkeissä käyvät eri lailla joten...

        Massaliike jaloille: Jälkakyykky
        Selälle: Maastaveto
        Rinnalle: Penkkipunnerrus
        Ojentajille: Kapea penkkipunnerrus
        Hauiksille: Hauiskääntö suoralla tangolla(tai käyrä)
        Olkapäille: Pystypunnerrus tangolla


        Noiden massaliikkeiden lisäksi valikoi eri ns. muotoilevia liikkeitä. Ne tuovat treeniin sen lopullisen tehon. Massaliikkeisiin voi käyttää eri tyyppisiä pyramidi harjoitteita, riippuen siitä mitä haluaa(voimaa, lihasmassaa, kestävyyttä).


    • karvanoppa 2000

      Erivahvuisia anustappeja pyramidisarjana ja ripulipaskat palkkariksi ja hauis kasvaa!

    • satunmies

      käsipainojen telineeseen laitto saattaa olla paras liike hauiksille

    • aitoBlueteam

      juoksumatto on parasta hauistreeniä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe