Cranion migreeniklinikka

Emmi-n

Olen 46 vuotias nainen ja olen kärsinyt pahasta aurallisesta migreenistä lapsuudesta saakka. Viimeisen neljän vuoden aikana tauti on pahentunut ja kohtauksia on 10-20 päivää kuukaudessa. Lääkkeitä on kokeillut vuosien varrella vaikka mitä, eikä niistä ole ollut mainittavaa apua, päinvastoin monista lääkkeistä on tullut vain entistä pahempi olo. Monenlaisia muita hoitokeinoja olen kokeillut lääkehoitojen rinnalla, mutta niistä ei ole ollut mainittavaa apua, tosin ei ole tilanne pahentunutkaan. Facebookissa törmäsin Cranion migreeniklinikkaan. En asu pk-seudulla, joten olisi mukava kuulla ensin joltain siellä käyneeltä, että millaisia kokemuksia on tuosta paikasta? Rahaa on palannut matkan varrella migreenilääkkeisiin, lääkärikäynteihin ja kokeiluihin vuosittain useita tuhansia euroja, joten ei viitsi tuhlata rahaa enää yhtään sellaisiin juttuihin mistä ei ole oikeasti apua tähän sairauteen. Siis, jos jollain on kokemuksia tuon klinikan hoidoista, niin kertokaa ihmeessä.

14

3063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • knrtge

      Olen käynyt siellä. Tavattoman ystävällinen henkilökunta. Niin kuin aina, jollekin auttaa, toiselle ei. Minulle ei, ja työttömäksi jäätyäni ei ollut enää varaakaan...

    • Emmi-n

      Montako kertaa kävit siellä hoidossa? Millaista se itse hoito oli?

      • kntrge

        Vajaan vuoden. ymmärtääkseni siinä pyritään rauhottelema an kasvojen ja pään trigger-pisteitä, myöhemmin hoito laajenee selän ja kaulan käsittelyyn. Hoito tuntui kerta kerralta miellyttävämmältä, kun pisteet alkoivat rauhoittua. Itseänikin siinä kiinnosti lääkkeettömyys, niitä on saanut nieleskellä tässä maailmassa
        enemmän kuin "lääkäri määrää"...


    • migramamma29

      Minä olen käynyt myös siellä klinikalla hieman vajaan vuoden ja olen saanut kovasti apua migreeniin, joka oli vuosia todella vaikea. Todella hyviä kotihoito-ohjeita on tullut ropisemalla itse hoitojen lisäksi ja henkistä tukea. Viime viikolla kuitenkin kantautui korviin, että Jyrki joka on siellä johtava hoitaja ja sen hoitomuodon kehittäjä, aikoo kuulemma nostaa sieltä kytkintä. Hoitajista on kyllä välillä aistinut ettei siellä ole kaikki ok, ovat vaikuttaneet itse tosi stressaantuneilta.

    • Toippa2

      Grouponin kautta tuli kerran tarjous ja kävin siellä kerran migreenihoidossa. Hoito ei välttämättä ollut kaikkein miellyttävin eikä yhdellä kerralla varmasti mitään tuloksia saadakaan. Mutta en ollut valmis sitoutumaan moniin hoitoihin, joten siihen jäi.

      Oletko kokeillut migreenin hoitoon hermoratahierontaa? Se ainakin auttaa moniin vaivoihin, joten suosittelen kokeilemaan, jos et vieä ole kokeillut.

    • helinä2013

      Minä olen saanut Cranion migreeniklikalta apua! Kaikkien migreenistä kärsivien kannattaa mennä ilmaiseen konsultaatioon ja alkukartoitukseen: siinä ei menetä mitään ja parhaimmillaan hoitojen jälkeen elämänlaatu paranee. Ei siellä luvatakaan migreenin simpsalapim ihmeparantumista vaan saada migreeni kuriin. nettisivuilta löytyy hyvää infoa

    • Lissu013

      Itse kävin siellä Cranionilla viime kevääseen saakka Jyrkillä joka on sen siellä käytössä olevan hoitomuodon kehittänyt Sain huomattavan avun kroonistuneeseen migreeniini ja elämä alkoi hymyilemään. Viime keväänä kuitenkin pettymykseksi kuulin, että Jyrki ei klinikalla ole töissä vaan hän pitää omaa kipuklinikkaa Helsingin keskustassa. Sain sellaisen kuvan, että toinen omistajista savusti hänet ulos firmasta. Kävin myös muilla klinikan hoitajilla hoidoissa kun oli kohtaus päällä mutta vain Jyrki sai akuutin migreenin pois. Minusta on tosi ajattematonta Cranionilta, että savustivat hoitomuodon perustajan ulos. Taisi olla rahan kiilto silmissä eikä potilaiden hyvinvointi. En halua ainakaan itse tukea moista yritystä joka ajattelee vain rahaa ja on kohdellut CMT:n kehittäjää todella sikamaisesti. Hänen nimensä oli jopa poistettu Cranionin CMT Methodista kertovalta sivulta. Minusta tosi ala-arvoista toimintaa. Moiseen yritykseen en halua centin centtiä kantaa.

    • THruk

      Ai Jyrki ei ole siellä enää töissä? Just, just. Hän hän sen hoitomenetelmänkin on kehttänyt. Antaa kyllä todella erikoisen kuvan firmasta, kun hoidon kehittäjä, sielu ja sydän on poissa. No, onneksi sitten ehdin saada ison avun omaan migreeniini häneltä ja upeat kotihoito-ohjeet sekä loistavan uuden neurologin, jolla tarvittaessa voin käydä. Se pizzeria kyllä hämmästytti siinä seinänaapurissa ja sieltä tuli joskus aika voimakas kebabin/pizzan haju nenään.

    • Bertsa

      Niin Jyrki, ehkäpä asiakkaat voisivat seurata hänen perässään, hänen täytyy olla sama henkilö, jolla on kipuklinikka Blue Bear-klnikka nyt Helsingin Forumissa, ja hän on kehittänyt sinne oman migreeninhoitometodin, kuulostaa siltä, että on jatkanut aloittamaansa työtä. Hän lupaa hyviä tuloksia, ohjaa ja kouluttaa. Löytyy netistä ja febusta.

    • merjave

      Minulla migreeni (aurallinen) todettiin jo lapsuudessa ja se kroonistui vuoden 07 aikana. Työelämästä jouduin olemaan sivussa kolme viimeisintä vuotta. Ystävän suosituksesta menin Blue Bearille hoitoon. Sitä ennen ehdin kokeilla lukemattomia eri lääkkeitä Triptaaneista epilepsialääkkeisiin ja Botoxiin. Lääkehoidot ovat lähinnä pahentaneet oloa ja tuoneet lukemattomia sivuvaikutuksia. Blue Bearilla ensimmäistä kertaa elämässäni koin, että olen vastaanotolla jossa oikesti ymmärretään mistä migreenissä minun kohdalla on kyse ja myös kerrotaan miksi minun kohdalla asiat ovat niin kuin ovat. Migreenihoidon olen kokenut miellyttäväksi, olen jopa nukahtanut usean kerran hoitoon, eikä hoitojen jälkeen ole tullut kohtauksia hoidon seurauksena toisin kuin kaikista muista lääkkeettömistä hoidoista olen aiemmin saanut. Maaliskuussa tänä vuonna pääsin vihdoin palaamaan myös takaisin työelämään. Tein aluksi töitä osa-aikaisena ja elokuun alusta siirryin täysipäiväiseen työskentelyyn. Sain siis elämäni takaisin 49 vuotiaana.

    • Ullish

      Olen käynyt kokeilemassa lääkkeettömiä migreenihoitoja sekä Cranionilla että Blue Bearilla. Molemmissa paikoissa hoitaja oli miellyttävä, Cranionilla Henna ja Blue Bearilla Jyrki. Osaamisessa oli kuitenkin hyvin suuri ero ja asiakaskokemuksessa. Cranionilla itsehoidon ohjaus ei myöskään vakuuttanut, paikka oli turhan meluisa migreenikolle (ainakin itse koin niin) ja kädet nousivat siellä pystyyn, kun koettiin etteivät tiedä mitä pitäisi tehdä. 10 kerran hoitojakson jälkeen tilanne oli ennallaan.

      Blue Bearin Helsingin toimipiste oli hieman piilossa vaikka paikka olikin Forumissa mutta hyvät ohjeet pelastivat. Hoitaja oli mukava ja asiantunteva. Iso plussa hoitojen hyvän tehon lisäksi tulee laatutakuusta, itsehoito-ohjeista ja tuesta. Tarvittaessa voi soittaa ja laittaa viestiä milloin vain. Itse ainakin pidän tuota tärkeänä, että saa tsemppiä, jos sitä tarvitsee. Käytin viisi hoitokertaa intensiivisesti ja koin saaneeni rahoille hyvää vastinetta. Migreeniputki taittui ja nyt on tavallista arkea porskutettu eteenpäin.

    • migreenilady

      Olen käynyt molemmissa paikoissa hoidossa. Ensin menin Cranioniin hieman vajaa vuosi sitten. Kävin hoitosarjan joissa hoitajina olivat Henna ja Lasse. Hoitajat olivat mukavia mutta tulokset kuitenkin jäivät laihoiksi. Pojot kuitenkin, että myönsivät etteivät osaa auttaa minun krooniseen migreeniin.

      Nyt syksyllä äkkäsin Blue Bearin Kampista. Hoitaja oli taas todella symppis. Pääti ottaa riskin ja ostin hoitosarjan. Isoimmat erot olivat siinä, että Blue Bearin hoitajalla Jyrkillä oli todella selkeä systeemi ja toiminta oli hyvin järjestelmällistä. Toinen iso ero oli itsehoidon opastuksessa. Cranionilla en saanut mitään ohjausta itsehoidon osalta kun taas Blue Bearilla sitä tuli joka kerta ja se on myös ollut todella toimivaa. Cranion oli myös hieman turhan meluisa paikka.

      Hinnat ovat lähes samat molemmissa paikoissa, hoitajat ystävällisiä mutta tulosten osalta Blue Bear veti kyllä pidemmän korren, joten itse suosittelen sitä, sillä koen saaneeni rahoille ison vasteen.

    • kaisa-leena

      Hyvin samanlainen kokemus itselläni noista kahdesta paikasta. Kävin Cranionissa Hennalla tiiviin hoitosarjan. Mukava ihmisenä mutta migreenit jatkuivat samaan tahtiin myös hoitsarjan jälkeen. Blue Bearilla sain itsehoitoon tosi hyvät ohjeet ja aloin niitä tekemään heti ensimmäisestä päivästä. Kävin kahden viikon aikana neljä hoitokertaa ja itsehoitoa teen säännöllisesti, joka on tuonut aivan mahtavan olon lisäksi myös uusia ystäviä ja koko perhe on lähtenyt mukaan kylmähoidon pariin. Kaikesta tästä olen oppinut, että pitää olla myös itse aktiivinen, ei voi olettaa jonkun ammattilaisen hoitavan kaiken aikaa. Rahallinen säästö on myös minusta merkittävä sillä vuonna 2016 meni kaikkii lääkkeisiin, lääkäriin ja muihin hoitoihin lähes 4000 euroa ja 2017 hieman yli 6000 euroa. Viime vuosi alkoi samaan tahtiin kuin edellinen vuosi, kunnes kesällä menin Blue Bearille. Viime vuoden heinäkuusta tähän päivään on hoitoihin rahaa mennyt 740 euroa ja en jaksa uskoa, että tänä vuonna menisi enempää kuin 400 euroa.

    • ritolainen

      Kävin pikku hoitosarjan viime vuonna Hennalla mutta hän on näköjään lopettanut tuolla työskentelyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe