Kynsisienen hoito 3% vetyperoxidilla

Kynsisienen hoito

Jalkahoitaja sanoi minulle yli vuosi sitten, että sinulla on kynsisieni, huomaa jo hajusta. Isovarpaan kynsi oli mustankeltainen ja lähes irtoamassa ja hyvin paksu. Luulin, että se johtui aiemmasta kynnen vaurioitumisesta vuosia sitten, jolloin se melkein irtosi. Se oli kasvanut hyvin paksuna siitä lähtien.
Jalkahoitaja ei antanut ko. kynnelle paljon toivoa, mutta sanoi että lievempi tartunta toisesta isovarpaasta kyllä lähtisi hoidolla.
Tutkin netistä eri hoitovaihtoehtoja ja hylkäsin sisäisen lääkehoidon heti.

Kerron nyt kuinka hoidin sen ns. toivottomankin kynnen kuntoon. Kynsi, joka oli lähes irti, heiluva, haiseva, paksu, pehmeän mureneva on jtänä päivänä alhaalta puoleenväliin täysin terve, kiinni alustassaan ja ylhäältäkin ainoastaan irti, ei enää sienen vallassa. Ei hajua, paksuus alkaa olla normaali ja kynnen kehtaa jo näyttää julkisesti. Toinen isovarvas on jo normaali myös.

Tätä hoito-ohjelmaa pitää noudattaa vähintään vuosi ja edelleenkin ylläpidän noin joka toinen päivä.

Tarvikkeet:
-Pullo tuoretta 3% vetyperoxidia apteekista. (tuoreus tärkeää, älä ota kovin vanhaa lääkekaapistasi),
-Jonkinlainen pieni pipetti tai ruisku apteekista (esim. sellainen joilla lemmikeille ruiskutetaan matolääkkeet suuhun). Ruisku on parempi alussa.
-Ohuet kumihanskat (näitä myydään monipakkauksissa marketeissa) estämään tartuntaa käsien kynsiin.
-Paljon puhtaita uusia sukkia (heitä vanhat menemään tai laita pakastinlokeroon pariksi viikoksi)
-hyvin terävä askarteluveitsi tms, jolla ohennetaan kynttä (tai jalkahoitajalta joku vastaava väline)

HOITO:
Ruiskuta kerran päivässä aamulla 3%% vetyperoxidia erityisesti kynsien alle. Koko kynnen ja sen naapurien pitää kastua myös. Vaahto tarkoittaa bakteerien kuolemista ja se on hyvä asia. Kun vaahtoaminen loppuu jonkin ajan kuluttua, älä lopeta hoitoa kuitenkaan, jos haluat myös kasvattaa terveen kynnen. Varpaissa se kestää vähintään vuoden, koska terveen kynnen kasvu on niin hidasta.

Kun vaahdotusvaihe on loppunut ohenna kynttä ensimmäisen kerran veitsellä varovasti ihan päältä niiltä kohdin mistä helposti irtoaa muutenkin. (tai käy jalkahoitajalla teettämässä tämä). Älä tee mitään mikä sattuu. Ohenna ainakin kerran kuussa, huomaat kyllä mistä kannattaa ottaa.

Ehkä 3 kk kuluttua saatat huomata ensimmäiset merkit terveestä kasvusta kynnen juuressa. Ruiskuttele edelleen kynnen alle varsinkin.

Muista käyttää tuoretta vetyperoxidia, sillä jos korkki on kauan auki se aine muuttuu pelkäksi vedeksi! Säilytän omaani jääkaapissa.

Hoitoa voi tehostaa seuraavasti:
Läträä kynnet kerran kuussa otsoniöljyyn (Ozone oil: pyöräily- tai hyvistä urheilukaupoista saa). Tein tämän muutaman kerran.
Kuivaa kynnet hyvin suihkun jälkeen hiustenkuivaajalla, sieni elää kosteudesta.
Ota desinfioivia jalkakylpyjä ja turvejalkakylpyjä (en näitä itse tehnyt kuin kerran pari), hyväksi erityisesti, jos ongelmana on myös jalkasieni, jota minulla ei ollut.

Jos haluat hyvän, mutta sotkuisen yleisdesinfioinnin heti alkuun kynsille, hommaa Betadine nestettä ja desinfioi kaikki sillä. Sitä käytetään leikkaussaleissakin ja on tosi tehokasta myös.

En väitä, että tämä tehoaa kaikkiin mahdollisiin sieniin, mutta ei paljon maksa kokeilla tätä hoitoa! Kärsivällisyyttä vain vaaditaan.

142

54654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nalox-tuote

      Tuo vetyperoxsidi saattaa pitkäaikaiskäyttönä onnistuakin kynsisienen hoidossa. Näitähän saa apteekissakin kovaan hintaan. Niiden hoito-ohjeet kehoittavat pitkäaikaiseen käyttöön.

      • j v

        Kovaan hintaan?

        Puolipipetillistä vetyperoksidia 2x vrk:ssa saattaa maksaa n. 010€ viikossa


      • Kanttarelli2015
        kaisa7571 kirjoitti:

        Kynsisienen hoitokeinoja - http://track.healthtrader.com/track.php?c=cmlkPTE5OTM1OCZhaWQ9MjQ1ODMyNTI

        Tämä lienee ns. luontaistuotteen kauppias, joka kaupittelee tehotonta valmistetta. Viestissä tosin puhutaankin vain "hoitokeinosta", ei parannuskeinosta. Kynsisieni ei tutkimusten mukaan juuri koskaan parane edes tehokkaiden sienen kasvua estävien aineiden (esim. terbinafiini) paikallishoitokäytöllä.


      • Vaivaton
        Kanttarelli2015 kirjoitti:

        Tämä lienee ns. luontaistuotteen kauppias, joka kaupittelee tehotonta valmistetta. Viestissä tosin puhutaankin vain "hoitokeinosta", ei parannuskeinosta. Kynsisieni ei tutkimusten mukaan juuri koskaan parane edes tehokkaiden sienen kasvua estävien aineiden (esim. terbinafiini) paikallishoitokäytöllä.

        Tämä sama vetyperoksidi uskovainen "kaupittelee" vetyperoksidia joka palstalla. Vetyperoksidi ei auta. Kynsisieni pääsee pahenemaan,kun ihmiset kuunteelee tälläisten huuhaa tyyppien neuvoja.


      • Peukutanvetyp

        Vetyperoksidilla minäkin pääsin kynsisienestä eroon. Peukutan vetyperoksidin puolesta.


      • Anonyymi
        Peukutanvetyp kirjoitti:

        Vetyperoksidilla minäkin pääsin kynsisienestä eroon. Peukutan vetyperoksidin puolesta.

        Tosi on mulle kävi samoin.Pullo maksaa vai alle5€


      • Anonyymi

    • pihkalakka

      pihkalakka

      • lahkapikka

        Nimim. pihkalakka on kovin vähäsanainen vihjeiltään. Käytetäänköhän pihkalakkaa puupaatin suojaamiseen entisen hautatervan sijaan?


      • Ville Viisas
        lahkapikka kirjoitti:

        Nimim. pihkalakka on kovin vähäsanainen vihjeiltään. Käytetäänköhän pihkalakkaa puupaatin suojaamiseen entisen hautatervan sijaan?

        Viisas ymmärtää yhdestä sanastaki,
        tyhmä ei tuhannestakaan sanasta1


    • pihkalakka
      • henuli1

        Mulla ei tehonnut teepuuöljy, vetyperoksidi eikä scholl kynsisieniaine. Teepuuöljyä käyttämällä kyllä sairas kynsi irtosi kokonaan. Vetyperoksidi näytti tekevän jotain parannusta kynnen ulkonäköön, mutta en saanut silläkään paranemaan. Ehkä en ollu tarpeeksi sinnikäs... :/ käytin kyllä 2 kertaa päivässä topsilla suoraan kynnelle, mutta ehkä en viilaillut tarpeeksi enkä pakastellut / uusinut sukkia.

        Ajattelin nyt kokeilla vielä otsonoitua öljyä... tästä en ollut kuullut aiemmin.

        http://www.otsoniterapia.net/uutta/kynsisieni.htm

        http://www.hoitolasusannahyytiainen.palvelee.fi/13


      • juhon varmat
        henuli1 kirjoitti:

        Mulla ei tehonnut teepuuöljy, vetyperoksidi eikä scholl kynsisieniaine. Teepuuöljyä käyttämällä kyllä sairas kynsi irtosi kokonaan. Vetyperoksidi näytti tekevän jotain parannusta kynnen ulkonäköön, mutta en saanut silläkään paranemaan. Ehkä en ollu tarpeeksi sinnikäs... :/ käytin kyllä 2 kertaa päivässä topsilla suoraan kynnelle, mutta ehkä en viilaillut tarpeeksi enkä pakastellut / uusinut sukkia.

        Ajattelin nyt kokeilla vielä otsonoitua öljyä... tästä en ollut kuullut aiemmin.

        http://www.otsoniterapia.net/uutta/kynsisieni.htm

        http://www.hoitolasusannahyytiainen.palvelee.fi/13

        Henuli 1.lle

        Vetyperoksidi auttaa, edullisesti ja varmasti. Sitkeä, 9 varpaankynnessä esiintyvä kynsisieni alko tokenemaan vasta jokapäiväisen 11kk käytön jälkeen.
        Tehostin hoitoa jalkapohjien ja varpaiden päällisten kovettumien takia desillisellä etikkaa kylmään veteen, tähän liottamalla.

        Kellään ei v o i olla härskimmän näköisiä varpaankynsiä. Molempien jalkojen isovarpaiden sienen tuhoamat kynnet ovat häviämässä taistelun jokapäiväisiä 2 kertaan annettuja peroksidihoitoja vastaan.

        Nyt sukkien karmeä löyhkä on lieventymässä. Huom!
        peroksidihoito on hyvin edullinen. Apteekin pipetillä iltaa aamua tiputus - sieni alkaa menettämään tehoaan.

        Kysyin asiaa myös apteekista. A-henkilö sanoi kuulleensa, että 3% vetyperoksidi tuhoaa sieni-itiöitä, bakteereja.


    • h2so4

      Mulla lähti kynsisieni, ku laitoin 90 % rikkihappoo pari kertaa.

      • Ei kannata. Eikä kannata antaa neuvoja, joita joku voi oikeasti kokeilla ja vaikka kuolla. Kuten vaihtaa syöpälääkitys homeopatiaan.


    • vaivattomuus a ja o

      On myös vaivattomampi tapa hoitaa kynsisieni-infektio, nimittäin laserhoito.

      Laserhoitoon hakeutuvat usein potilaat, joilla kynsisieni ei ole perinteisin menetelmin parantunut. Nopea ja vaivaton kertakäsittely Nd:YAG-laserilla voi olla myös ensisijainen hoitomuoto. Useimmiten yksi laserkäsittely riittää.

      Nd:YAG-laserhoito on mahdollinen Epilaserin toimipisteissä Helsingissä, Lahdessa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Hämeenlinnassa, Tampereella ja Kokkolassa. Katso: www.epilaser.fi

      • Taikahoidot.

        Laserhoitoa ei voi käyttää koska siihen ei liity mitään taikoja.


      • juhon varmat
        Taikahoidot. kirjoitti:

        Laserhoitoa ei voi käyttää koska siihen ei liity mitään taikoja.

        Vetyperoksidi kuten ei pihkasalvakaan ole mitään vaihtoehtoisia aineita vaan iän ajan kansan tietämiä parannustokeita.

        Kuten tämäkin. Sain myöhäsyksyisellä maastoprojektilla peräpukamat, kun jouduin olemaan jonkun aikaa persuksillani ojan raivaustyössä.
        Mummon ohjeen mukaan sipaisin pukamiin aamuin illoin voita. Muijan stringit vedin flanellirätin kanssa "vaipoiksi". Niin hoitui pukamat. Voitte kokeilla itse.


      • eissss
        juhon varmat kirjoitti:

        Vetyperoksidi kuten ei pihkasalvakaan ole mitään vaihtoehtoisia aineita vaan iän ajan kansan tietämiä parannustokeita.

        Kuten tämäkin. Sain myöhäsyksyisellä maastoprojektilla peräpukamat, kun jouduin olemaan jonkun aikaa persuksillani ojan raivaustyössä.
        Mummon ohjeen mukaan sipaisin pukamiin aamuin illoin voita. Muijan stringit vedin flanellirätin kanssa "vaipoiksi". Niin hoitui pukamat. Voitte kokeilla itse.

        tämä piristi tyämiähen päivää :DDDD mielikuva susta voita hanurissa ja stringeissä

        taas jaksaa!


      • Romaneskaja

        Sama täällä .kyllä piisaa nauru. Luulin melkein että hohotuksen voimasta kynsisieneni lensi huisin nevadaan mutta ei nyt sentään...


      • Mikutzu

        Minulla oli taannoin hiiva-sekä kynsisieni. Käytin vanhanajan kunnon suolahappoa, Nyt ei ole kyllä kynsiäkään eikä sen puoleen ole koommin hiivasientäkään todennut itsessäni.


    • Sieni tauti

      kloori laimenettuna tulee halvaks,oli joku kokeilut,senhän pitäisi tappaa bakterit,aika tyyristä apteekin vety 5,20e 100 ml

      • kesälomatuliainen

        Toistaiseksi vähän on mennyt rahaa kynsisienihoitoihin. Känsien poistoihin satoja euroja.


    • Hede

      Voiko yhtiä sukkia käyttää kynsisienen kanssa siis vain kerran? Ellei pakasta niitä?

      • Emi,

        Pese ne , niin voit käyttää toisen kerra.


      • juhon varmat
        Emi, kirjoitti:

        Pese ne , niin voit käyttää toisen kerra.

        Sukat on vaihdettava joka päivä. Pesukoneeseen 60 ohjelma. Vetyperoksidi tuhoaa rankimmtki kynsisieni-itiöt parissa vuodessa.
        Uutta minulle, että kynsisieniset sukat haisevat erittäin pahalle. Jopa lääkäri sanoi; anna olla sen kynsisienen, hoitokin kallista.
        En heikkarissa jätä. Tiputan apteekin pipetillä illon aamuin vetyperoksiidii. Tappaa säälittä sieni-itiöitä eikä maksa niin paljoa kuin jossain kaukana saadut laserhoidot.


      • Fakta1

        Pakastaminen ei taatusti sieni- itiöitä tapa. Eli sen voi unohtaa suosiolla.
        Jos pakastaminen tappaisi, niin tuskin sitä käytettäisiin vaikkapa sperman säilytykseen. Ja se pakkanen onkin jo aikas kylmää.


      • fakta1

        Fakta:
        Pakastaminen ei sientä tuhoa. Joka tuohon pakastamiseen uskoo, voinee ystävällisesti selittää, miksei Suomen talvi tapa kaikkia sieniä metsissä?

        Ja hei: Pakastamista käytetään mm. spermapankeissa. Ja siellä kylmyys on jotain ihan eri luokkaa, kuin tavan pakastimessa.


      • Anonyymi
        Fakta1 kirjoitti:

        Pakastaminen ei taatusti sieni- itiöitä tapa. Eli sen voi unohtaa suosiolla.
        Jos pakastaminen tappaisi, niin tuskin sitä käytettäisiin vaikkapa sperman säilytykseen. Ja se pakkanen onkin jo aikas kylmää.

        Kyllä pakastaminen tehoaa sieniin! Laita jalat pakastimeen yöksi ja katso aamulla miltä näyttää - kyllä kelpaa.


    • pihkassa

      ei auttanut vetyperoxidi mulla, mutta kuusen pihkalla lähti. eikä maksanu mitään.

    • asiantuntija.

      Kuka helvetti käyttää tuollaista laimeaa liuosta? Se kelpaa ruokajuomaksi, muttei kynsien puhdistukseen. Ostakaa jytyä 35%:n liuosta, sillä lähtee syyläkin kertahoidolla. Ei siinä paljoa todellakaan tarvitse vilautella kynsisienelle, jos muutaman kerran viikossa harjaa hammasharjalla, niin eiköhän kynsisienet lähde muutamassa kuukaudessa täysin, sitkeimmätkin.

      • vaarallista

        olkaaa varovaisia jotka ette tiedä 35%sta. Ehdottomasti kannattaa ottaa ensin selvää ettei tule syövytys vahinkoa


      • asiantuntija.
        vaarallista kirjoitti:

        olkaaa varovaisia jotka ette tiedä 35%sta. Ehdottomasti kannattaa ottaa ensin selvää ettei tule syövytys vahinkoa

        Ei kyllä ole vaarallista 35%:n liuos, olen sitä laittanut runsaasti kasvoihinkin. Jos iho sattuu olemaan vanhaa/huonoa, saa auringonpolttamia muistuttavia punaisia läiskiä jotka paranevat kuitenkin nopeasti muutamassa päivässä täysin. Saattaa kyllä kirvellä jonkin verran. Muuten ei tapahdu kerrassaan mitään.

        Monilla on käsissään akrodynian esiaste, eli punoittavat ja pulleat sormet ilman ihottumaa, nämä ovat ongelmallisia, eli niihin kyllä 35%:n vetyperoksidi reagoi melkoisen voimakkaasti. Johtuu usein amalgaamipaikoista, joita monilla on turpavärkissään että sormet ovat turvoksissa/ihottumaa.


      • KerroHeti

        Mistä aa 35% vetyperoksidia???????????
        Kerro heti Meen ostaan heti!!!


    • j v

      Oikean jalkani isonvarpaan kynsi on nyt tumman harmaa ja haurastuneen näköinen. Yhdeksän varpaan kynttä sieni-itiöt on saastuttanut.
      Annan sillekin terveellekin kynnelle vetyperoksidi käsittelyn, ettei viereiset sairaat kynnet sitäkin tuhoaisi. Olen julistanut "jihadin" kynsisieni-itiöille.

    • esan

      hei

      Kynsisieni pois helposti- kokemusta ja tässä ohje:

      Viilaa kynsi kynsipetiin asti. Sivele kynttä joka päivä kanferitipoilla ( saa apteekista).
      pidä kynsi aina kuivana eläkä laita siihen mitään muuta-siis ei mitään muuta.

      Vuoden kuluttua siihen on kasvanut uusi kynsi riippuen onko se varpaassa vai peukalossa

      • juhon jupinat

        Minua pässiä! En tiennyt että vetyperoxidia saa vahvanakin. Tuokin 3%:n liuos on jotenkin syönyt kyllä ne sairaat kynnet, mut tuolla vahvemmalla sienen tuhoamat kynnet olisivat ehkä jo pois.
        Olen hölvännyt tota kolmosta 1½ vuotta. Vielä niissä on sitä sairasta kynsikudosta.


      • Kuinka vahvaa?
        juhon jupinat kirjoitti:

        Minua pässiä! En tiennyt että vetyperoxidia saa vahvanakin. Tuokin 3%:n liuos on jotenkin syönyt kyllä ne sairaat kynnet, mut tuolla vahvemmalla sienen tuhoamat kynnet olisivat ehkä jo pois.
        Olen hölvännyt tota kolmosta 1½ vuotta. Vielä niissä on sitä sairasta kynsikudosta.

        Mutta mitä vahvempi kuin 3% tekee varpaalle? Itsekin olen käyttänyt 3% ja ei ole parantunut vuodessa, varmaan siksi, että varpaani joutuvat paljon veden kanssa tekemisiin. Jos jollakin on ihan oikeaa kokemusta vahvemmasta, niin kertokaa pliis! Uuden pullon osto on edessä lähiviikkoina, niin voisin ostaa vahvempaa jos on turvallista.


      • juho j
        Kuinka vahvaa? kirjoitti:

        Mutta mitä vahvempi kuin 3% tekee varpaalle? Itsekin olen käyttänyt 3% ja ei ole parantunut vuodessa, varmaan siksi, että varpaani joutuvat paljon veden kanssa tekemisiin. Jos jollakin on ihan oikeaa kokemusta vahvemmasta, niin kertokaa pliis! Uuden pullon osto on edessä lähiviikkoina, niin voisin ostaa vahvempaa jos on turvallista.

        Kysy apteekista, josta 3:kin saa. Ajatellaanpa vaikka 40 % viinaa. Ei se varpaita voi vahingoittaa kun sitä raakana jotkun suuhunsakin ottavat.
        Minulla on korkkaamaton pullo tätä laimeaa. Käytän sen ensin kokonaan. Kestää kevätpuolelle ensi vuotta.

        Etenkin vasemman jalan ukkovarpaan kasaan kouristunut kynsi on hurjan näköinen. Väliin tuntuu kuin kuin olisi irtoamassa, mutta ikäänkuin uudelleen kiinnittyy.

        Joku tuolla sanoo, että kynsisieni-itiöiset jalat ja käytetyt sukat pahimmillaan löyhkäsivät tosi pahalle. Nyt haju on lieventynyt sitä mukaa kun ongelma-alue pienenee. Aamuin illoin peroxsidi käsittely.


      • juho.j
        juho j kirjoitti:

        Kysy apteekista, josta 3:kin saa. Ajatellaanpa vaikka 40 % viinaa. Ei se varpaita voi vahingoittaa kun sitä raakana jotkun suuhunsakin ottavat.
        Minulla on korkkaamaton pullo tätä laimeaa. Käytän sen ensin kokonaan. Kestää kevätpuolelle ensi vuotta.

        Etenkin vasemman jalan ukkovarpaan kasaan kouristunut kynsi on hurjan näköinen. Väliin tuntuu kuin kuin olisi irtoamassa, mutta ikäänkuin uudelleen kiinnittyy.

        Joku tuolla sanoo, että kynsisieni-itiöiset jalat ja käytetyt sukat pahimmillaan löyhkäsivät tosi pahalle. Nyt haju on lieventynyt sitä mukaa kun ongelma-alue pienenee. Aamuin illoin peroxsidi käsittely.

        Vetyperoxsidihoito on enemmän sitä, ettei sienen vaurioittamat kynnet saa lisää kasvuvauhtia.
        Taantumavaiheessa olevat kynnet eivät enää haise puoltakaan siitä, mitä pahimpaan aikaan. Ukkovarpaan kynnet ovat rähjäisen näköiset.
        Niistä voi sivuleikkureilla hiukan silloin tällöin napsaista pois.
        Ikäänkun kynsien uusi kasvu olisi nollaantunut.


      • TietääköJoku
        Kuinka vahvaa? kirjoitti:

        Mutta mitä vahvempi kuin 3% tekee varpaalle? Itsekin olen käyttänyt 3% ja ei ole parantunut vuodessa, varmaan siksi, että varpaani joutuvat paljon veden kanssa tekemisiin. Jos jollakin on ihan oikeaa kokemusta vahvemmasta, niin kertokaa pliis! Uuden pullon osto on edessä lähiviikkoina, niin voisin ostaa vahvempaa jos on turvallista.

        Et saa vahvempaa kuin tuo 3% vetyperoksidi!
        On olemassa apteekissa 6% vetyperoksidia!
        Yritin ostaa apteekista ja kysyivät käyttötarkoitusta! Sanoin, että jalkasienen hoitoon, niin eivät myyneet sitä minulle. Apteekin mukaan ei saa käyttää siis kynsisienen hoitoon! Minusta tosi outoa!
        Pitäisi keksiä joku muu käyttötarkoitus sille, että saisi ostettua!
        En tiedä mihin käyttötarkoitukseen myyvät sitä 6% vetyperoksidia!


      • olisimpa.vaskitsa
        TietääköJoku kirjoitti:

        Et saa vahvempaa kuin tuo 3% vetyperoksidi!
        On olemassa apteekissa 6% vetyperoksidia!
        Yritin ostaa apteekista ja kysyivät käyttötarkoitusta! Sanoin, että jalkasienen hoitoon, niin eivät myyneet sitä minulle. Apteekin mukaan ei saa käyttää siis kynsisienen hoitoon! Minusta tosi outoa!
        Pitäisi keksiä joku muu käyttötarkoitus sille, että saisi ostettua!
        En tiedä mihin käyttötarkoitukseen myyvät sitä 6% vetyperoksidia!

        Tuota en tiennyt, ettei 6% peroxidia ei myydä jos käyttötarkotuksen sanoo. Mm. Verruxin on tuhti hoitogeeli ihon kovettumien poistoon.
        Sehän on ihoa syövyttävää. Niin on oltavakin jos aikoo esim. varpaan kovettumia poistaa kemiallisilla tuotteilla.

        Näihin sopii lempeämmät keinot, ensin vedessä liottaminen ja sen jälkeen pehmenneen kudoksen raspaus. Sitten hoitolaastaria, joka estää kovettuman lisäkasvamisen.


      • siitäpä.saavat
        olisimpa.vaskitsa kirjoitti:

        Tuota en tiennyt, ettei 6% peroxidia ei myydä jos käyttötarkotuksen sanoo. Mm. Verruxin on tuhti hoitogeeli ihon kovettumien poistoon.
        Sehän on ihoa syövyttävää. Niin on oltavakin jos aikoo esim. varpaan kovettumia poistaa kemiallisilla tuotteilla.

        Näihin sopii lempeämmät keinot, ensin vedessä liottaminen ja sen jälkeen pehmenneen kudoksen raspaus. Sitten hoitolaastaria, joka estää kovettuman lisäkasvamisen.

        Voi olla apteekin henkilökunta tietää 3% peron vaikutuksen. Tuo 3% ainekin puhdistaa kynsisienen vaurioittamien kynsien reunatkin kokonaan.
        Ne kuohuvat kun epäpuhtaudet nousevat pintaan. Rääkkään intona kynsisienibakteeripaskiaisia illoin aamuin tiputan niihin pipetillä peroxidii.


      • haittaa.kävelyä
        siitäpä.saavat kirjoitti:

        Voi olla apteekin henkilökunta tietää 3% peron vaikutuksen. Tuo 3% ainekin puhdistaa kynsisienen vaurioittamien kynsien reunatkin kokonaan.
        Ne kuohuvat kun epäpuhtaudet nousevat pintaan. Rääkkään intona kynsisienibakteeripaskiaisia illoin aamuin tiputan niihin pipetillä peroxidii.

        Jalkahoitajille saattaa olla tuttu ilmiö kovettuman kasvaminen vasemman jalan keskivarpaaseen. Sitä on taas kasvanut usean millin lisää.
        Liotin jalkoja Schollin jalkakylpyyn tarkoitetulla pulverivedellä. En ole kellään toisella olevan tuota ilmiötä ja vaivaa.


      • Anonyymi
        Kuinka vahvaa? kirjoitti:

        Mutta mitä vahvempi kuin 3% tekee varpaalle? Itsekin olen käyttänyt 3% ja ei ole parantunut vuodessa, varmaan siksi, että varpaani joutuvat paljon veden kanssa tekemisiin. Jos jollakin on ihan oikeaa kokemusta vahvemmasta, niin kertokaa pliis! Uuden pullon osto on edessä lähiviikkoina, niin voisin ostaa vahvempaa jos on turvallista.

        SAIN TUTULTA 30% VETYPEROKSIDIA,HÄN OLI SAANUT SITÄ HANKALAN YRITTÄMISEN JÄLKEEN APTEEKISTA,TARKOITUKSENAAN VALKAISTA HIRVEN SARVIA.laimensin sitä veteen,puolet ja puolet,olen nyt käyttänyt 2vkoa,ja selvästi jo näkee,että paranemista on,iho on ns.kuoriutumut hilseestä,eikä ole tullut hilsettä takaisin,kutina on poissa..kynnestä en vielä tiedä,mutta musta väri muuttui täysin valkoiseksi,peroksiidikäsittelyn jälkeen.


    • Tätä ei kantsi kokei

      British Medical Journalin (BMJ) Clinical Evidence verkkojulkaisussa lehden asettama tutkijaryhmä arvioi kaikkiaan 2500 erilaista lääketieteellistä hoitoa ja niistä olemassaolevaa tutkimusnäyttöä. RCT-tason (satunnaistettu kaksoissokkotutkimus) vankka näyttö katsottiin selkeäksi osoitukseksi siitä, että hoidolla on muutakin kuin lumevaikutus.
      BMJ:n tutkijaryhmän mukaan vain 13%:lla hoidoista on vankka tieteellinen näyttö niiden toimivuudesta, 23 % :lla hoidoista on todennäköisesti hyödyllisiä vaikutuksia, 8 %:lla hoidoista haitan ja hyödyn suhde on epävarma, 6 % hoidoista ei ole todennäköisesti hyödyllisiä, 4 % hoidoista on todennäköisesti tehottomia ja jopa haitallisia, mutta suurimman ryhmän 46 % muodostivat hoidot, joiden tehokkuudesta ei ole mitään varmaa tietoa.

      Tutkijaryhmän myöntää, että hoitojen jaotteleminen eri kategorioihin on erittäin vaikeaa vaikka käytettävissä on eri alojen asiantuntijoita, vertaisarvioitsijoita ja huippututkijoita. Hoitojen ryhmittely eri kategorioihin sisältää aina jossain määrin subjektiivista arviointia ja kiistanalaisia tulkintoja. Joka tapauksessa oheinen jaottelu kertoo tiedeyhteisölle sen, että paljon on vielä tutkittavaa ja useimmat päätökset hoidoista tehdään lääkärin henkilökohtaisten tietojen, taitojen ja asenteiden perusteella, myös potilaan ja lääkärin onnistunut vuorovaikutus on tärkeää.

      Kirjallisuusviitteet
      http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp"

    • bakteeri.sienipesät

      Sain lomareissuilta tippurin, savipuoli-ihottuman ja kynsisienen. Eräs kirurgi muuten työnsä ohessa näki savipuoli-ihottuman ja antoi lääkkeet sen häätöön.
      Kynsisienikin ehti levitä molempiin jalkoihin ennekuin kiinnitin huomiota haiseviin ja rumiin varpaankynsiin.
      Apteekkituoteet eivät toimi, ellei niitä ohjeiden mukaan käytä. Nyt niiden hoitotulos jo näkyy.
      Leirintäalueiden pesutilojen hygienioissa olisi toivomisen varaa. Tippuri on jo omaa känniläisen huolimattomuutta.

    • tavallistakin

      Tavallinen pöytäetikkakin (7% ) tehoaa kynsisieneen.

      • vaihtoehto.keinot

        Pöytäetikkaa en tiennytkään kynsisienen hoitoon soveltuvaksi. Pitääkin kokeilla. Vetyperoksidi ehkä estää sienen leviämisen, mutta on toivottoman hidas.
        Apteekki mainostaa taas jonkun uuden tuotteensa kynsisienen poistamiseen jopa viikossa. Ei ole ennenkään pitänyt paikkaansa.


      • radiodei
        vaihtoehto.keinot kirjoitti:

        Pöytäetikkaa en tiennytkään kynsisienen hoitoon soveltuvaksi. Pitääkin kokeilla. Vetyperoksidi ehkä estää sienen leviämisen, mutta on toivottoman hidas.
        Apteekki mainostaa taas jonkun uuden tuotteensa kynsisienen poistamiseen jopa viikossa. Ei ole ennenkään pitänyt paikkaansa.

        Totta! Apteekit valehtelevat jatkuvasti laakkeiden tehoista, etta saisivat mahdollisimman paljon myyntia ja voittoja.
        Sikamaista sakkia.


      • Anonyymi

        Siis esim Rajamäen väkiviinaetikka,mikä on 10% vahvusta? Sillä jalkakylpy niinkö päivittäin?


    • pahus

      Olen töissä apteekissa. Tarkoitat varmaan, että lääkefirmat mainostavat tuotteitaan? ;) Apteekkarikin on muuten ihan itsenäinen yrittäjä, ja yrittäjänkin pitää jostain koettaa se elantonsa saada. Lääkkeiden hinnat toki ovat kaikissa apteekeissa samanaikaisesti täysin samat, lain mukaisesti.

      Kyllä ainakin meillä myydään vahvempaakin vetyperoksidia asiakkaalle ilman sen kummempia kysymyksiä. Tosin vahvin meillä taitaa olla 9-prosenttista, ellen väärin muista. Tosin en usko farmaseuttien suosittelevan vahvaa vetyperoksidia kynsisienen hoitoon, jos siihen tarkoitukseen mainitsee menevän...

      • OsoiteKiitos

        Kerro heti apteekkisi osoite, niin tulen ostamaan 9% vetyperoksidia monta pullloo.


    • vaihtoehtokeinot

      Pikkuisen ilkeälle luonteelle sopii kynsisienen rokottaminen vetyperoksidilla. Kynsis kyttää päivää, jolloin sen itiötä ei valella perovedellä.

      Erikoisen ilkeänä kynsisienipakteeripaskiaisille annan tujauksen illoin aamuin.
      Yks ainoa varpaankynsi on säilynyt ehjänä. Annan sillekin kerran päivässä tuikun, ettei bakteerit sitäkin saastuttaisi.

      • Olinkooikees

        Mitä annat tujaukseksi?
        Luulen, että vodkaa!


      • nyt.ei.hättää
        Olinkooikees kirjoitti:

        Mitä annat tujaukseksi?
        Luulen, että vodkaa!

        Eiku sitä 3 rosentin peroxidii. Yliluonto on sanonut ettei sisäiseen hoitoon saa ottaa 21 rosenttia vahvempaa kuin vaan hätätapauksessa


    • vain13prossaatoimii

      British Medical Journalin (BMJ) Clinical Evidence verkkojulkaisussa lehden asettama tutkijaryhmä arvioi kaikkiaan 2500 erilaista lääketieteellistä hoitoa ja niistä olemassaolevaa tutkimusnäyttöä. RCT-tason (satunnaistettu kaksoissokkotutkimus) vankka näyttö katsottiin selkeäksi osoitukseksi siitä, että hoidolla on muutakin kuin lumevaikutus.

      BMJ:n tutkijaryhmän mukaan vain 13%:lla hoidoista on vankka tieteellinen näyttö niiden toimivuudesta, 23 % :lla hoidoista on todennäköisesti hyödyllisiä vaikutuksia, 8 %:lla hoidoista haitan ja hyödyn suhde on epävarma, 6 % hoidoista ei ole todennäköisesti hyödyllisiä, 4 % hoidoista on todennäköisesti tehottomia ja jopa haitallisia, mutta suurimman ryhmän 46 % muodostivat hoidot, joiden tehokkuudesta ei ole mitään varmaa tietoa.

      Tutkijaryhmän myöntää, että hoitojen jaotteleminen eri kategorioihin on erittäin vaikeaa vaikka käytettävissä on eri alojen asiantuntijoita, vertaisarvioitsijoita ja huippututkijoita. Hoitojen ryhmittely eri kategorioihin sisältää aina jossain määrin subjektiivista arviointia ja kiistanalaisia tulkintoja. Joka tapauksessa oheinen jaottelu kertoo tiedeyhteisölle sen, että paljon on vielä tutkittavaa ja useimmat päätökset hoidoista tehdään lääkärin henkilökohtaisten tietojen, taitojen ja asenteiden perusteella, myös potilaan ja lääkärin onnistunut vuorovaikutus on tärkeää.

      Kirjallisuusviitteet

      http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp"

    • kynsisienihoito

      Saattaa hyvinkin olla ettei se 3% vahvempi peroksidi vaikuta sen enmpää kynsisienen suitsimisasiassa. Se tuhoaa sienibakteereita. Näin se ei pääse lisää leviämään. Se väkevämpikään ei pysty muuhun.

      Jää nähtäväksi mitä geelisukat vaikuttavat kynsisienisiin varpaisiin. Ovat vielä pakkauksessaan. Yöksi laitan ne jalkaan. Tuskinpa 60 tuntia riittää tähän, mutta jalkaterän alueen kovettumia g-sukkien pitäisi pehmentää.

      • kynsisieni.hoito

        Geelisukat eivät ole mikään ihmeitä tekevä käsittely mutta se pehmentää myös kynsisienen tuhoamia kynsiä melkein hyytelötasolle.
        Pidin toisen satsin geelisukkia, pestyäni ja kuivattuani ne huolellisesti. Vältin menemästä minnekään sisälle kun jalat haisivat tosi hurjalle.

        Hiersin käsin ja jalkaraspilla pehmenneitä kovettumia pois. melko lämpimässä pesuvedessä. Jalat ovat paremmat nyt kuin moniin vuosiin.

        Aikamoinen jalkahoitojakso. Geelisukat maksoivat 15 € huutonetissä. Nyt Tv-mainos sanoo että Salvekvik kuorintasukkia saa marketin hyllyltä.


    • kokeiltu.on

      Kynsisieni on sitkeä hoidettava peroxidilla. Kun illoin aamuin tiputtaa kynsiin ym. nestettä niin ei se lisää leviä.
      Saa kuitenkin varautua 3 vuoden "hoitoon". Sienen itiöt vaan näivettyvät ajan kanssa pois.

      • nähty.on

        Isojen varpaiden kynnet ovat murenemassa peroxidikäsittelyihin. Kun niihen tiputtaa pipetillä peroa, ne kuohuvat merkkinä siitä, että puhdistusneste pääsee kynsien juuriin. Makea juttu mun mielestäin, paskempi kynsisienen kantilta katottuna.


    • hoitotepsii

      Olen kokeillut tätä nyt muutaman kuukauden ja alkaa näyttää siltä, että tää todella TOIMII!!! Kiitos vinkistä kynsisieni! Kullan arvoista tietoa jaat!

      Muistakaahan tunkea vetyperoksidia sinne kynnen alle. Muuten on kyllä ihan turhaa touhua. Ja kärsivällisyyttä hoitoon. Todella halpaa ja helppoa verrattuna muihin hoitoihin. Suosittelen kokeilemaan!

      • perohoito

        Joku murehti, ettei 3% peroksidi riitä. Kyllä se riittää. Se tuhoaa kynsisienen sieni-itiöitä siinä missä vahvempikin.
        On Suomen halvin, mutta aikava kynsisienen hoitomuoto.


    • gfgfgfgfg

      Itse käytän Betadine-voidetta alapään hiivatulehduksen ehkäisyyn/hoitoon. Suomessa oli ennen Betadine-emätinkapseleita, mutta hyvä tuote vedettiin markkinoilta. Betadine voide ajaa saman asian, vähän sotkuista, mutta tehokasta ja laajakirjoista. Edullistakin kaupan päälle. Joten miksei purisi kynsiinkin.

      Kynsisienen hoitoon ja ehkäisyyn kesäaikaan suosittelen aurinkokylpyjä. Auringon säteily tuhoaa hiivasieniä. Jostain luomujutusta myös luin, että jotkut ovat käyttäneet tiettyihin sieniin säilöntään tarkoitettua Atamonia. Ei sekään tietysti "luomua" ole, mutta ainakin edullista. Sieni- ja hiivalääkkeet ovat tunnetusti kalliita.

      • SotkuistaVaiMitä

        Mites tuo seksi sujuu betadinen kanssa?


      • on.rahakysymyskin

        Telkassa pyörii taas kynsisienen poistoon tarkoitettu tuote. Apteekista saatavat tuotteet antavat muka tulosta kahdessa viikossa. En usko tuohon.


      • eikämaksapaljon

        Betadine (jodi) on tosi laajakirjoinen bakteereita, sieniä ym. vähemmän hauskoja pikkueliöitä tuhoava aine. Alapään hiivasienitulehdukset ja uimahallintuliaisjalkasienet hoidan laimealla etikkavedellä kylvettämällä, tarvittaessa lisäksi betadine-liuosta ( emätintulehdukseen sisäisesti luonnonsienitamponissa; ei häiritse seksielämää:))) Etikka tai vastaava happo jodi aurinko(=kuivuus?) voisi toimia kynsisieneenkin, siitä ei onneksi kokemuksia, kuulemani mukaan sitkeä sieni.


    • ontuu.syylän.takia

      Mutta missä känsänhoito-ohjeet? Joku sanoi että juotoskolvin kuumennusta ne kivuliaat pahalaiset lähtevät. On se aamulla sähkökolvi etsittävä.

      • hyviä.keksintöjä

        Kyllä minun syylätkin ohenivat geelisukkakäyttöjen myötä. Nykyään saa kuulemma kuorintasukkia päivittäistavarakauppojen kemikaliohyllyltä.
        Jospa ne ajavat saman asian eli hautovat kovettumia pois. Niiden helppous on siinä, ettei mitään itse tarvi tehdä.
        Käytön jälkeen pesee jalat, kuivaa ja voitelee. On taas kevyempi kävellä.


      • kesälomatuliainen
        hyviä.keksintöjä kirjoitti:

        Kyllä minun syylätkin ohenivat geelisukkakäyttöjen myötä. Nykyään saa kuulemma kuorintasukkia päivittäistavarakauppojen kemikaliohyllyltä.
        Jospa ne ajavat saman asian eli hautovat kovettumia pois. Niiden helppous on siinä, ettei mitään itse tarvi tehdä.
        Käytön jälkeen pesee jalat, kuivaa ja voitelee. On taas kevyempi kävellä.

        Se on hyvä ja tarpeellinen niksi että suojaa jalkansa aian kun käy sauna ja suihkutiloissa. Olkoon vaikka kuin sukuun kuuluva vierailupaikka.
        Äkkiä sen jalka tai kynsisienen tuo tuliaisena, mutta vaikea niitä on poistaa.
        Lomailupaikkojen suihkutilat kaik riskialteimmat.


      • Anonyymi

        Nd:YAG-laserhoito on mahdollinen Epilaserin toimipisteissä Helsingissä, Lahdessa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Hämeenlinnassa, Tampereella ja Kokkolassa. Katso: www.epilaser.fi


    • muuhoito
      • hugo.p

        Ihan järkeenkäyviä ennaltaehkäiseviä syövänhoito-ohjeita, kuten tuokin elimistön ylimääräinen happamuus.
        Sattumalta aloin käyttää kaakaojauhejuomaa kahvin sijasta. Kuin taikaiskusta hävisivät närästysvaivat.
        Ne oli riesana tämän vuoden alusta alkaen. Vaikka täysmaitoa laitoin neutralisoimaan paahdetun kahvin happoisuutta, niin silti poltteli mahaa.
        Muuten ruokasoodalla se närästys lieveni siedettäväksi, mutta se mahan happoisuuden poistaminen tässä on se pointti.


    • paha.k-sieni

      Erittäin sitkeä tuhottava on kynsisienikanta varsinkin isovarpaista. Peroxinia aamuin illoin niin ei se lisääntyäkään jaksa.
      Kuivuvat vaan pieneksi. Haju on sukistakin vähentynyt kun ne päivittäin joutuu tietenkin vaihtamaan.
      Pesen ne vain 60 pesuohjelmalla. Joku sanoo että se lämpötila voisi tuhota jo sieni-itiöitä.
      Se apteekin Nalox-hoito olisi maksanut yli kahden vuoden aikana paljon rahaa.

      • rajaarvo45C

        45 C astetta on raja, jonka jälkeen kaikki valkuaisaineet koaguloituvat eli sakenevat ja kyseinen eliö tai otus kuolee.
        Siksi ihmisilläkin on tärkeää pitää kuume tuon rajan alapuolella, muutoin kuolee jos tuo kuumeraja ylitetään.
        Eli pesu 65 C asteessa tappaa kaikki ötökät.


      • 85astetta45sek
        rajaarvo45C kirjoitti:

        45 C astetta on raja, jonka jälkeen kaikki valkuaisaineet koaguloituvat eli sakenevat ja kyseinen eliö tai otus kuolee.
        Siksi ihmisilläkin on tärkeää pitää kuume tuon rajan alapuolella, muutoin kuolee jos tuo kuumeraja ylitetään.
        Eli pesu 65 C asteessa tappaa kaikki ötökät.

        Pakko hieman oikaista tuota... On totta että valkuainen koaguloituu yli 45 asteessa, mutta kun kyseessä on sieni niin tuolla ei ole mitään merkitystä tässä asiassa. Kun halutaan lämpödesinfektio, täytyy olla 85 astetta väh. 45 sek ajan. Tosin sieni-itiöt ovat erittäin sitkeähenkisiä ja vaatinevat autoklaavin lämpötilan eli 120 astetta. Tekokuitujen kanssa haastava tilanne eikä onnistu kuin uunissa, joten mielekkyys on hiukan kyseenalaista. Virukset ja bakteerit kuolevat yleensä 90 asteen pesussa, joka onnistuu jo pesukoneessakin.
        Kynsisienityyppejä näyttää olevan erilaisia ja olemassa olevat lääkkeetkään eivät tehoa niihin kaikkiin. Siksi tälläkin palsatlla on luettavissa onnistumisia ja epäonnistumisia.


      • 85astetta45sek

        http://www.ihotauti.net/kynsisilsa.htm tuolla lisää asiatietoa aiheesta mutta valitettavasti ei lisäapua vetyperoksidin suhteen.
        Itsekin yritän kokeilla nyt 3% vetyperoksidilla auttaako se mun tapauksessa. Molemmat ukkovarpaiden kynnet on olleet kynsisienen valtaamat jo muutaman vuoden ajan...


      • yli.vuotta.halpaa.hoitoa
        85astetta45sek kirjoitti:

        http://www.ihotauti.net/kynsisilsa.htm tuolla lisää asiatietoa aiheesta mutta valitettavasti ei lisäapua vetyperoksidin suhteen.
        Itsekin yritän kokeilla nyt 3% vetyperoksidilla auttaako se mun tapauksessa. Molemmat ukkovarpaiden kynnet on olleet kynsisienen valtaamat jo muutaman vuoden ajan...

        Mut niistä ukkovarpaista se sieni leviää. Annoin liian kauan sieni-itiöille aikaa. Levisi 9 varpaankynteen.
        Nyt rääkkään sadistisesti sieni-itiöitä peroxidilla. Pikkuvarvaan kynnet kutistuneet melkein olemattomiksi, mutta ukkovarpaat vielä kuohuvat ko.nesteellä. Sukat eivät enää hais vanhalle kaiteelle kun ne joka päivä vaihdan puhtaisiin. Pesen vähintään 60 asteessa pesuohjelmalla.


    • skeptikkonen

      Ei vetyperoksiidi toimi.
      Olette tyhmii koko sakki.

      • Minulla on sitkeän aktiivinen kynsisieni 9 varpaassa. Isoissa varpaissa pahimmat. Pikkuvarpaiden kynnet ovat jo lähes parantuneet.
        Jokaisen pesun jälkeen on tiputettava peroxidia. Siitä vaiheesa kun ko. neste kuohuu kynsissä, kynsisieni on menettämässä otettaan.
        Kuitenkin sieni-itiöt odottavat vaan isäntänsä herpaantumista.

        Sitä ne turhaan odottavat. Olen julistanut niille peroxidi-fatwan. Laitan niille aamuin illoin lievää peroa.


      • Pitää paikkansa. Vetyperoxidi tuhoaa kynsisienen itiöitä. Hitaasti mutta varmasti. Itiöille ei pidä antaa 12 tuntia pidempää elpymisaikaa.


      • oikeavastausitselle
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Vetyperoxidi tuhoaa kynsisienen itiöitä. Hitaasti mutta varmasti. Itiöille ei pidä antaa 12 tuntia pidempää elpymisaikaa.

        Sää siis tällä palstalla kyselet itteltäs ja sitten vastaat ittelles!
        No saat ainaskii aina oikeet vastaukset!
        Mutta vaikutat kuiteskii ihan hiukka pimeeltä yksilöltä!


      • selvittää.asiaa
        oikeavastausitselle kirjoitti:

        Sää siis tällä palstalla kyselet itteltäs ja sitten vastaat ittelles!
        No saat ainaskii aina oikeet vastaukset!
        Mutta vaikutat kuiteskii ihan hiukka pimeeltä yksilöltä!

        Olennaisinta tässä ketjussa on kirjoitella vaihtoehtoisin menetelmin kynsisienen hoidosta. Eikös tuo vetyperoxidi ole apteekkikamaa?
        Haavojen puhdistuksessa kotitalouksissa käytetty tuote.


      • Punajäkälä
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Minulla on sitkeän aktiivinen kynsisieni 9 varpaassa. Isoissa varpaissa pahimmat. Pikkuvarpaiden kynnet ovat jo lähes parantuneet.
        Jokaisen pesun jälkeen on tiputettava peroxidia. Siitä vaiheesa kun ko. neste kuohuu kynsissä, kynsisieni on menettämässä otettaan.
        Kuitenkin sieni-itiöt odottavat vaan isäntänsä herpaantumista.

        Sitä ne turhaan odottavat. Olen julistanut niille peroxidi-fatwan. Laitan niille aamuin illoin lievää peroa.

        Tehoaako nuo aineet esm.punajäkälän tuhoamiin kynsiin ? Lääkäreiltä ei saa mitään vastauksia. Mulla on niin kamalat kynnet isovarpaissa. Paksut ja kasvavat ristiin. Tekee kipeää leikatakin niitä. Oli punajäkäläihottuma ja samalla kynnet alkoivat oireilla. Kynsisienikokeissa ei ollut kynsisientä. Parempi kun ei olis koko kynsiä, kun hävetä saa niitä, eikä kesällä ilkeä pitää edes sandaaleja.


    • kokeillut

      Ku laittaa soodaa vetyperoksiidiin, niin se kuplii paremmin ja hoitaa paremmin.

      • hidastehoinen.pero

        Saataisi tehostuakin sen peroveden teho. Toisaalta perokin ajaa niitä sieni-itiöitä ahtaalle kun illoin aamuun hölvää perolla.


      • käveli.laineilla

        Soodan lisääminen vetyperoksidiin on minulle uutta. On se mahdollista niin ettei sieni-itiöt viihdy hapettomassa ympäristössä.

        Lahkolaishörhöjen mukaan kaikki muu on turhaa, jopa vaarallista ellei etiketissä lue; jeesusvetyperoksidi. Sitten se tehoaa.


    • vinkkejä.kiitos

      Miten yleistä ihmisillä lie kovettumien kasvaminen varpaiden päähän. Nämä syylien lisäksi. Yhden varpaan päällä on aktiivinen kasvava syylä.
      Se oli kauan haitaton poltettuani syylää sähkökolvilla. Kuumuus tuhoaa moneen kertaan toistettuna kait jonkin viruksen. Ainakin heikentää sitä.
      Nyt syylä on kasvanut niin että vaivaa jo kävelyä.

      Onko teillä kellään toimivaa keinoa syylän tuhoamiseksi kotikeinoin? Olen eläkeikää lähestyvä mies.

      • Anonyymi

        Levitä joka päivä (useita kertoja ) siihen eteeristä neilikkaöljyä. 1-2 kk päästä lähtee varpaasta, muista ohentaa syylää tai siis hioa sitä välillä.


    • Urheilijapupu

      Laktoferriinin on todettu olevan tehokas kynsisienen hoitoon. Suomesta saa ainakin Idea Labex -kurkkupastilleja (apteekista tai luontaistuotekaupasta), joissa on laktoferriiniä. Kannattaa kokeilla sitä!
      www.raysahelian.com/athletesfoot.html

    • Emilialiina

      Hei aion kokeilla tota Labexia. kiitti vinkistä!

    • Paperiarkki-piispa

      Kynsisienen hoito runon avulla:

      "Kyltyyri! Kyltyyri! Kyltyyri!"
      Tuo huuto on Suomessa syyri,
      Mut mikä se on se kyltyyri?
      Kas, siinäpä pulma on jyyri.

      Se on yhdelle ooppera-kyyri,
      taas toiselle Tukholma-tyyri,
      Duncan, Forssellin figyyri
      tai Parisin polityyri.

      Tuhatkarvainen on kyltyyri -
      se on Kiinassa Kiinaan myyri -
      mut Suomessa Suomen kyltyyri
      tuon kaiken on karrikatyyri.

      http://kaino.kotus.fi/korpus/klassikot/teksti/leino/leino_1912_tahtitarha.xml

    • vetyperoxidi on vanha tunnettu keino esim. haavanhoidossa, sitä ruiskutetaan haavaan niin runsaasti että haava kuohuaa vaahdosta valkoisenaan. Kuohauttamisen jälkeen haava voidaan huuhdella NaCl (suolaliuoksella ja sitoa tai hoitaa muilla haavanhoito-ohjeilla. Se tappaa kaiken "oravasta pienempään" eli bakteeri ja sieni-infektioita aiheuttavat pöpöt. Siis haavanhoitotuote. Pieni ruisku esim. 5ml sopii hyvin peroxidin laittamiseen. Älä kuitenkaan kosketa infektoitunutta aluetta (esim. kynsi) ruiskun kärjellä vaan ruiskuta mahdollisimman läheltä. (noin 2-5mm päästä). Jalkojen alle voi laittaa suojaksi esim. vanhan kulahtaneen/rispaantuneen pyyhkeen 2-3 kerroin taitettuna. Anna aineen vaikuttaa useita minuutteja. Kynnen alle pitää myös yrittää joko ruiskuttaa tai vaihtoehtoisesti pumpulipuikoilla sivelemällä, vaihda pumpulipuikko puhtaaseen aina joka sivelyn jälkeen ja joka kynnelle aina oma puikko. Vanhaa pyyhettä ei juurikaan tuollaisen kuukausia kestävän hoidon jälkeen kannata enää pestä vaan hävittää pois (hyvä jos pystyy vaikka polttamaan vastaavat esim. mökillä saunan pesässä punaisena hehkuvalla hiilloksella tai nuotiossa. Pyyhe toki kannattaa ja pitääkin hoitojen välillä pestä väh. 60C pesuohjelmalla. Älä koskaan käytä kyseistä pyyhettä muuhun käyttöön.
      Hyvä vinkki sukkien hoitamiseen: liota sukkia 30-60 min ennen pesua (60C) laimentamattomassa etikassa tai kiehuvassa vedessä. Jos käytät etikkaa, huuhtele sukat käden lämpöisellä runsaalla vedellä ennen koneeseen laittoa. 100C kiehuva vesi tappaa varmasti kaikki pöpöt sukista. Jos pakastat sukkia, sulje ne minigrip pussiin ja pidä riittävän kauan pakkasessa (väh 2.vko) mitä pitempään, sen parempi

    • Nyt.uudet.keinot

      En osannut vetyperoxidilla poistaa kynsisientä ehkä sen takia ettei sukkahuolto ollut ajan tasalla.
      Yli 2 vuotta joka ilta hölväsin vetyperoxsidilla kynsisienen vaurioittamia kynsiä. Se ei levinnyt, mutta lukittui asemiinsa.

      • olli.Ilola

        Muurahaishapon (mh) säännöllinen käyttö näkyy vaikuttavan kynsisieni-infektioon sitä vähentävästi. Mh myös tappoi 30 piinanneen känsäviruksen.


      • turhatoive

        Vetyperoksidi ei tepsi ainakaan yleisesti kaikkiin kynsusueniin.. Niitäkin apteekin myymiä pitäisi käyttää mukana tulevien ohjeiden mukaan.


      • ihan.ihquna
        olli.Ilola kirjoitti:

        Muurahaishapon (mh) säännöllinen käyttö näkyy vaikuttavan kynsisieni-infektioon sitä vähentävästi. Mh myös tappoi 30 piinanneen känsäviruksen.

        Eräs apteekkilaitoksen myymiä, todella vaikuttavia tuotteita on juuri muurahaishappo, luonnon oma täsmäkeino.
        Pätee sini-infektioihin, jopa ihon kovettumiin. Ajattele itse. Muurahaisten erittämä happo pitää haitalliset sienet muurahaisyhteiskunnista siedettävinä.

        Olen kiitollinen siitä muurahaishappo tuhoaa haitalliset känsät suht edullisesti omahoitona. Kunhan vaan sivelee Syyled tuotetta känsän päälle säännöllisesti.


    • Michael_Pilz

      Kynsisieni varpaankynsissä on vaivannut minua 1980-luvulta lähtien. Olen vuosien varrella syönyt kaksi lääkekuuria, mutta tulin niistä niin huonovointiseksi, että oli pakko lopettaa kuurit kesken. Kokeilin sitten kaiken maailman kyniä ja lakkoja ja mitä vielä, mutta ulkoisista jutuista ei ollut mitään apua. Viime syksynä lääkärini kertoi minulle, että uudet lääkkeet eivät aiheuta pahoinvointia ja ovat hinnaltaan edullisempia kuin vanhat ja kirjoitti minulle kuurin. Söin kolmen kuukauden kuurin joka loppui joulun alla; pahoinvointia ei ollut. Lääkäri kertoi, että tehoaine jää kynsiin puoleksi vuodeksi. Se lääke on auttanut, terveet kynnet ovat kasvaneet ja paksuuntuneita on jäljellä enää hiukan. Kesään mennessä sienikynnet ovat poissa.

      • Mikälääke

        Mikähän lääke lienee kyseessä?


    • kylä.lähtee

      Kynsisienen vioittamat kynnet ja nahkakovettumat poistaa Verruxin geeli. Ohjeessa sanotaan että kerta käsittely viikoittain riittää. Ei riitä. Laitan sitä joka ilta etenkin nahkakovettumille.
      Tietenkin säännöllinen raspaus pitää suorittaa ennen vahvan geelin laittamista.
      Sittenkin hoito kestää kuukausia, mutta ei tule kalliiksi. Pieni tuubi riittää viikoiksi. Tuubi pitää sulkea joka käytön jälkeen hyvin tiukasti kiinni, koska Verruxin on helposti haihtuvaa jahajusta päätellen jopa tulenarkaa.

    • Vetyperoksidisti

      Käytin 20% vetyperoksia viikon ajan ja kynsisieni parani täysin!
      Ei ole vaivannut senjälkeen.

    • omahoidot.kulkee

      Tilasin ajan lääkärille, joka tekee laserhoitoja mm. kovetumille ja kynsisienen vaurioittamille varpaillekin. Sit vaa ilmotettiin, että lääkäriaika on peruttu.
      Jatkan Verrux-geeli ja raspihoitoja kuten tuhannet muutkin kansalaiset. Ajan kanssa homma hoituu näinkin.

    • itsehoito.OK

      Kynsisienen tuhoaman ison varpaan kynsi on tehnyt lopullista kuihtumistaan ainakin vuoden päivät.
      Väliin siitä irtoaa osia pois. Pituutta se juurikaan enää kasva. Yritän vauhdittaa sen kokonaan lahoamista norjalaisella verruxin geelillä.
      Kynsiä ei pysty raspaamaan. Kovettumien hoitoon vain sitkeä raspaus ja apteekin geelit auttavat pitkällä aikavälillä.
      Jalkahoitajaa nämäjalat tarvittis. Ovat minulle liian kalliita hoitoja.

      • usko.järkkymätön

        Varpaidenkynsiä voi sekä raspata että leikata. Laadukkaalla sivuleikkurilla leikkaa kovettuneenkin kynnen mäkeen. Raspaan joitakin kohtia jalkateristäni joka päivä.
        Verrux geeli joka päivä laitettuna tuhoaa myös mustapäät eli finnit. Isovarpaankynsi on tehny kuolemaa jo ainakin 900 vuorokautta. Kynsisieni piinaa sitä. Se häviää taistelunsa ajanoloon. Voi olla että viimeisen niitin se saa kremakaminassa.


      • Anonyymi
        usko.järkkymätön kirjoitti:

        Varpaidenkynsiä voi sekä raspata että leikata. Laadukkaalla sivuleikkurilla leikkaa kovettuneenkin kynnen mäkeen. Raspaan joitakin kohtia jalkateristäni joka päivä.
        Verrux geeli joka päivä laitettuna tuhoaa myös mustapäät eli finnit. Isovarpaankynsi on tehny kuolemaa jo ainakin 900 vuorokautta. Kynsisieni piinaa sitä. Se häviää taistelunsa ajanoloon. Voi olla että viimeisen niitin se saa kremakaminassa.

        Pihkavoide on eräs näistä kynsisientä tuhoavista apteekkituotteista. Kovin hitaasti vaikuttava sekin.
        Nopeavaikutteista kynsisienen tuhoajaa en ole vielä apteekin tuotteista löytänyt.


      • Anonyymi
        usko.järkkymätön kirjoitti:

        Varpaidenkynsiä voi sekä raspata että leikata. Laadukkaalla sivuleikkurilla leikkaa kovettuneenkin kynnen mäkeen. Raspaan joitakin kohtia jalkateristäni joka päivä.
        Verrux geeli joka päivä laitettuna tuhoaa myös mustapäät eli finnit. Isovarpaankynsi on tehny kuolemaa jo ainakin 900 vuorokautta. Kynsisieni piinaa sitä. Se häviää taistelunsa ajanoloon. Voi olla että viimeisen niitin se saa kremakaminassa.

        Älä märise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä märise.

        sinua ei ole THL rorrottanut KYNSISIENHTÄ vastaan!!! ota ILTA HÖNÖ ei vetryperokidia.


    • Anonyymi

      KUUSENPIHKA. noin 20 v olen ollut kynsisieni-itiöiden kasvualustana ja ikäänkuin sivusta katsonut, kuinka kynsisieni leviää varpaasta toiseen välittämättä yhtään mitään minun vastusteluista. Olen kokeillut kaikki apteekin tuotteet, osan kolmekin kertaa peräkkäin. Olen kokeillut myös omenaviinietikkaa, etikkaa, 3% vetyperoksidia, auringonvaloa. Ei mitään vaikutusta, tuskin edes mainittavaa hidastumista. Lääkäri ehdotti lääkekuuria. Siihen en lähde sivuvaikutusten pelossa.
      Niinpä aloin tänä vuonna, kevätkesällä, kun mahla ja pihka virtaa puista, kokeilemaan kuusenpihkaa sairaisiin kynsiin siltään ja laimentamatta. Pihka on tarttuvaa kuin liimaa ja siksi siveltyäni ensin pihkan kynnen päälle, laitoin laastarin suojaamaan kynttä. Otin kohteekseni ensin isovarpaan kynnen, joka oli samaan tapaan sienen keltaiseksi, hauraaksi ja epämuodostuneeksi runtelema kuin vierustoveritkin.
      Vaihdoin laastaria 2-3 krt viikossa. Ja katso, kynsi alkoi pehemetä, sitä mäskiä lähti kaapimalla pois ja minusta näytti että jäljellä ei ollut juurikaan enää minkläänlaista kynttä. Hirveän näköinen. Jatkoin kuitenkin kuuria ja katso taas; uutta ja tervettä kynttä alkoi kuin orastaen kasvaa entisen tilalle. Aluksi niin vähän, tietenkin, etten vielä ollut varma miten käy. Nyt on tilanne se, että noin kolmasosa kynnestä on tervettä. Vanha jäljelle jäänyt infektoitunut osuus on miltei mustaa, jota leikkelen sitä mukaa pois kun uuttaa tulee.
      Tämä on ainoa menetelmä, joka on tähän mennessä tehonnut.
      Ja kun ottaa huomioon, että aina en ole uusinut muuta kuin laastarin ja antanut vanhan pihkan olla, on edistystä tapahtunut. Olen antanut laastarin olla jopa saunan jälkeenkin, jos se on siinä pysynyt.
      Ongelma on se, että 100% tuoreen kuusenpihkan saanti on rajallista.
      Olen talven varalle ottanut vioittuneiden kuusien kyljistä valunutta ja ja osin jähmettynyttä pihkaa. Toimin tällaisen jäykähkön pihkapalan kanssa juuri äsken niin, että sulatin sitä teelusikassa kynttilänliekin yläpuolella varoen ettei se pala, mutta muuttuu juoksevaksi. Pihka on tuolloin aika kuumaa, joten varoa pitää. Se jähmettyy nopeasti muodostaen kovan suojaavan kerroksen, jonka päälle laitan laastarin.
      Katsotaan miten käy.
      Suosittelen kuitenkin lämpimästi erityisesti kaikille epätoivoon vajonneille.

      • Anonyymi

        Sinulla hyvä tarina. Miekii sain samalla kesälomareisulla sekä savipuoli-ihottuman, että kynsisienitartunnan.
        Turusta Enontekiölle oli monenlaista yöpymismestaa ja suihkutilaa. Muija selvis kaikista ilman tartuntoja.

        Savipuoli ehti levitä koko kehon alueelle. Sitten asiaa tuli lääkärille. Se sanoi että tuo sinun ihottumasi lähtee Nizoral shampoolla. Ja lähti kanssa.

        Apteekin pihkasalva näyttää vähentävän isonvarpaan sairastunutta kynttä. Veliukolla on mettää kymmeniä hehtaareja, myös kuusimetsää. Tota tuoretta pihkaa pitää kokeilla. Veljen mettätila on kainuun korvessa. Ehkä ens kesänä.
        - aku. puumannin tuttu


      • Anonyymi

        kuusen pihkalla voi maustaa viiinaa se on LUONNOITUOTE ja sitten sillä ILTA HÖNÖ eikä OT ROKOTTEITA


    • Anonyymi

      Auttaako vetyperoksidi myös kihomatoihin?
      Eivät oikein tunnu lähtevän apteekin reseptivapailla lääkkeillä.

      Tiedonhaluinen kokeilija

    • Anonyymi

      Kannattaa varata aika lääkärille, että oikeanlainen hoitoaine löytyy vaikean kynsisienen hoitoon.
      Ihmettelen ettei apteekeista aina löydy tehokasta alääkettä ko. vaivan hoitamiseen.

      • Anonyymi

        apteekin idea on myydä kaikenlaisia eri tuotteita kalliilla.....- ja se on aivan sama, tehoaako vai ei,, ja jos tehottomia kynsisieni salvoja kannattaa mainostaa tv ruudussa, niin se on tosi hyvä bisnes !!


    • Anonyymi

      Itse olen nyt liotellut pari viikkoa taas kynsiäni, joilla on taipumus alkaa oireilla, etikkavedessä ja välillä laittanut jugurttiakin. Jugurtti kasvattaa vissiin terveitä bakteereita jotka tuhoaa kynsisienen ötököitä mitä lienevätkin. Liottaminen etikka vedessä taas saa sen imeytymään kysien sisällekin, joten se toimii paremmin kuin pelkkä kastely vetyperoksidilla tms. Lisäksi otin homeopaattista antimum crudum 200 suun kautta ja paria muutakin kvettumiin taisi olla graph ainakin. Kynnet on nyt taas siistit joitakin kuukausia ainakin.

      • Anonyymi

        Homeopatialla ei voi olla mitään osuutta kynsiesi siistiytymiseen.


      • Anonyymi

        -pelleily homeopatiaa voi harrastaa aivan itse, ( ei tarvitse edes homeopaatin apua ja loitsuja ja uskomuskia..).
        esim. osta apteekista vetysuperoksia, tms ainetta ja laimenna sitä vedellä homeopaatisesti tosi laimeaksi. Näin saat aineen tehon kadotettua, ja siinä on se aito homepaattien vaikutus.
        -Ja jos haluat olla tosi pyhä homeopaatti, niin täyskuun aikaan vain levittelet sitä ohennettua laimeaa ainetta prof. steinerin tavoin. - ja näin taika on täysin pätevä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -pelleily homeopatiaa voi harrastaa aivan itse, ( ei tarvitse edes homeopaatin apua ja loitsuja ja uskomuskia..).
        esim. osta apteekista vetysuperoksia, tms ainetta ja laimenna sitä vedellä homeopaatisesti tosi laimeaksi. Näin saat aineen tehon kadotettua, ja siinä on se aito homepaattien vaikutus.
        -Ja jos haluat olla tosi pyhä homeopaatti, niin täyskuun aikaan vain levittelet sitä ohennettua laimeaa ainetta prof. steinerin tavoin. - ja näin taika on täysin pätevä !!

        Tutustu:
        Nd:YAG-laserhoito on mahdollinen Epilaserin toimipisteissä Helsingissä, Lahdessa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Hämeenlinnassa, Tampereella ja Kokkolassa. Katso: www.epilaser.fi


      • Anonyymi

        Homeopatia on virallinen, koululääketieteen rinnalla oleva hoitomenetelmä useassa Euroopan valtiossa. Esim. Saksassa on mahdollista opiskella alaa yliopistossa ja saada siihen ammattipätevyys.
        Jos Suomessa asia ei ole näin, ei se siis automaattisesti tarkoita sitä että menetelmä on huuhaata ja käyttökelvoton. Suomessa eletään tämän suhteen kivikirveen aikaa, vielä.
        Jos Suomessa joku löytää ammattinsa osaavan homeopaatin saa olla siitä erittäin kiitollinen. Ja jos joku saa avun homeopatiasta,niin so what, mitä te muut sitä märisette?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homeopatia on virallinen, koululääketieteen rinnalla oleva hoitomenetelmä useassa Euroopan valtiossa. Esim. Saksassa on mahdollista opiskella alaa yliopistossa ja saada siihen ammattipätevyys.
        Jos Suomessa asia ei ole näin, ei se siis automaattisesti tarkoita sitä että menetelmä on huuhaata ja käyttökelvoton. Suomessa eletään tämän suhteen kivikirveen aikaa, vielä.
        Jos Suomessa joku löytää ammattinsa osaavan homeopaatin saa olla siitä erittäin kiitollinen. Ja jos joku saa avun homeopatiasta,niin so what, mitä te muut sitä märisette?!

        Aivan. Jos joku saa avun vaivaansa vaikka homeopatiasta, keneltäkö se on pois? Joku hörhö on ottanut elämäntehtäväkseen pilkata ja solvata, kaikkia hoitomuotoja, joita raamatut eivät mainitse.

        Se on varmaa, ettei sen oma terveystilanne ole kohdillaan; jos olisi, se jakaisi kanssaihmisilleen lievitystä oloonsa.
        . seponkatu 6.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Jos joku saa avun vaivaansa vaikka homeopatiasta, keneltäkö se on pois? Joku hörhö on ottanut elämäntehtäväkseen pilkata ja solvata, kaikkia hoitomuotoja, joita raamatut eivät mainitse.

        Se on varmaa, ettei sen oma terveystilanne ole kohdillaan; jos olisi, se jakaisi kanssaihmisilleen lievitystä oloonsa.
        . seponkatu 6.

        Mistä tiedät, että se on juuri homeopatia, joka jonkun vaivaan auttoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homeopatialla ei voi olla mitään osuutta kynsiesi siistiytymiseen.

        Viimeksi otin homeopatiaa ja senjälkeen paranin miltei välittömäasti.
        Homeopatia toimii takuuvarmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homeopatia on virallinen, koululääketieteen rinnalla oleva hoitomenetelmä useassa Euroopan valtiossa. Esim. Saksassa on mahdollista opiskella alaa yliopistossa ja saada siihen ammattipätevyys.
        Jos Suomessa asia ei ole näin, ei se siis automaattisesti tarkoita sitä että menetelmä on huuhaata ja käyttökelvoton. Suomessa eletään tämän suhteen kivikirveen aikaa, vielä.
        Jos Suomessa joku löytää ammattinsa osaavan homeopaatin saa olla siitä erittäin kiitollinen. Ja jos joku saa avun homeopatiasta,niin so what, mitä te muut sitä märisette?!

        se ns. homeopatia on roskaa, ja sarja uskomuksia ja taikaa.
        miutta suuri bisnes ja sitä on myös kovasti yritetty virallistaa... mutta on enemmänkin terveys viihdettä !!
        Se on suuri huijaus bisnes.
        ja onhan kiinasskin eri uskomuksia ja rohtoja loputtomiin.

        kun johonki uskoo, eikä aine ole kovin myrkyllinen, niin sillä uskon osuudella voi olla vaikutusta. ns. blacebo...
        mutta jos se uskottu liemi, tai hoito, tms, on myrkyllinen, niin siitä on haittaa.
        Ja vapaasti saa uskoa mihin haluaa, mutta ei ole järkevää tulla huijjatuksi kumminkaan....
        Saa uskoa vaikka lohikäärmeen hammas salvan uskomattomiin vaikutuksiin, ja aivan vapaasti.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi otin homeopatiaa ja senjälkeen paranin miltei välittömäasti.
        Homeopatia toimii takuuvarmasti.

        Uskon ja olen uskossani väkevä; sinut voi pelastaa vain ilman karkaaminen aikanaan ruhostasi.
        - august v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se ns. homeopatia on roskaa, ja sarja uskomuksia ja taikaa.
        miutta suuri bisnes ja sitä on myös kovasti yritetty virallistaa... mutta on enemmänkin terveys viihdettä !!
        Se on suuri huijaus bisnes.
        ja onhan kiinasskin eri uskomuksia ja rohtoja loputtomiin.

        kun johonki uskoo, eikä aine ole kovin myrkyllinen, niin sillä uskon osuudella voi olla vaikutusta. ns. blacebo...
        mutta jos se uskottu liemi, tai hoito, tms, on myrkyllinen, niin siitä on haittaa.
        Ja vapaasti saa uskoa mihin haluaa, mutta ei ole järkevää tulla huijjatuksi kumminkaan....
        Saa uskoa vaikka lohikäärmeen hammas salvan uskomattomiin vaikutuksiin, ja aivan vapaasti.....

        "lohikäärmeen hammas salvan uskomattomiin vaikutuksiin,"

        Myytkö tuota hyvää parantavaa salvaa?
        Ostaisin mielelläni pari tuubia kokeeksi.
        Mitä maksaa yksi tuubi?

        Otappa yhteyttä.
        Terveisin S.K. Eponen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että se on juuri homeopatia, joka jonkun vaivaan auttoi?

        Terveystilastaan ja olostaan hyvän muutoksen tuntee... olkoon se vaikka lumelääkkeen tuomaa. Ihmisen psyyke toimii monella eri tasolla.
        pensionaatti x


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveystilastaan ja olostaan hyvän muutoksen tuntee... olkoon se vaikka lumelääkkeen tuomaa. Ihmisen psyyke toimii monella eri tasolla.
        pensionaatti x

        Onko uusia keinoja löytynyt ? Siis muuta kuin pillerien popsimista? Xylitoli geelillä olen saanut kutinaa hillittyä kynnen ympärillä. Entä yrtit? Kokeilen vielä yhtä keinoa, kerron kun tarkastan nimen kaupassa, en muista ulkoa. Kokeilin hammasvettä mutta ei apua siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko uusia keinoja löytynyt ? Siis muuta kuin pillerien popsimista? Xylitoli geelillä olen saanut kutinaa hillittyä kynnen ympärillä. Entä yrtit? Kokeilen vielä yhtä keinoa, kerron kun tarkastan nimen kaupassa, en muista ulkoa. Kokeilin hammasvettä mutta ei apua siitä.

        Onhan ainakin apteekkien myymä pihkavoide varmasti puhdas ja tarkastettu tuote.
        Uskon siihen, jota eräs kirjoittaja sanoi hyväksi kynsisienen tuhoajaksi itse kuusen tai männyn pihkaa keräämällä ja keittämällä.
        Olen käyttänyt apteekin pihkasalvaa monta kuukautta, aina suikussa käynnin jälkeen. Kyllä se hitaasti tuhoaa kynsisieniä. > mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ainakin apteekkien myymä pihkavoide varmasti puhdas ja tarkastettu tuote.
        Uskon siihen, jota eräs kirjoittaja sanoi hyväksi kynsisienen tuhoajaksi itse kuusen tai männyn pihkaa keräämällä ja keittämällä.
        Olen käyttänyt apteekin pihkasalvaa monta kuukautta, aina suikussa käynnin jälkeen. Kyllä se hitaasti tuhoaa kynsisieniä. > mies

        Kävin tarkastamassa nimen kuten lupasin. Se on Atamon. Löytyy ainakin isommista ruokakaupoista. Sitä käytetään hillojen valmistuksessa. Onneksi sitä näyttää olevan nestemäisenä. Vuosia sitten huonekasvin multaan tuli sieniä ja luin että se tuhoaa sienirihmastoja, joten nyt toivon sen auttavan kynsisieneen. Ainakin mullasta hävisi sienet kokonaan.
        Olen kokeillut pihkasalvaa ja ainakin se pehmentää kynnen tosin se myös värjää mikä ei lähde helposti saippualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tarkastamassa nimen kuten lupasin. Se on Atamon. Löytyy ainakin isommista ruokakaupoista. Sitä käytetään hillojen valmistuksessa. Onneksi sitä näyttää olevan nestemäisenä. Vuosia sitten huonekasvin multaan tuli sieniä ja luin että se tuhoaa sienirihmastoja, joten nyt toivon sen auttavan kynsisieneen. Ainakin mullasta hävisi sienet kokonaan.
        Olen kokeillut pihkasalvaa ja ainakin se pehmentää kynnen tosin se myös värjää mikä ei lähde helposti saippualla.

        Totta Abilar pihkavoide pehmentää kynttä. Ilmeisesti tuhoaa myös sitkeitä kynsisieni-itiöitä.
        Sienen tuhoama isonvarpaan kynsi on tullut vuosien mittaan kyllä hintoihinsa. Nyt on tullut kapeammaksi, mutta on kovaa silti raspata.
        Kerran lehdessä oli


        Lääkärin ilmoitus että mm. kynsisientä poistetaan laserin avulla. Tilasin ajan, mutta se peruttiin pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi otin homeopatiaa ja senjälkeen paranin miltei välittömäasti.
        Homeopatia toimii takuuvarmasti.

        homeopatia on kuin kynsisoeni, se on vaivana ja nousee aina uudelleen, rahastaa ja rahastaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Jos joku saa avun vaivaansa vaikka homeopatiasta, keneltäkö se on pois? Joku hörhö on ottanut elämäntehtäväkseen pilkata ja solvata, kaikkia hoitomuotoja, joita raamatut eivät mainitse.

        Se on varmaa, ettei sen oma terveystilanne ole kohdillaan; jos olisi, se jakaisi kanssaihmisilleen lievitystä oloonsa.
        . seponkatu 6.

        Luonnonlääketieteessä on nyrkkisääntönä ” SEN MUKAINEN HOITO KUIN VAIVA” sienikunta on yksi maailman vanhimmista organismeista, sillä on tehokkaat keinot selviytyä ja se tutkitusti voi manipuloida isäntäkehon tiettyyn käyttäytymiseen. Homeopatia ei tollakaan ole riittävä hoito. Vaan pitää syödä niukasti, paastota, tankata vahvoja detox yrttejä, lisätä ääreisverenkiertoa urheilulla, putsata, voidella, hio kynsi ja tuulettaa se, eli käyttää vahvoja hoitomenetelmiä ja yhdistää ne kaikki sillä vaiva on pohjimmiltaan iso ja sitkeä. Jos sieniinfektio on kynnessä niin on se muuallakin kehossa ja on se jo itsessään laskennut immuunipuolustusta ellei jokin muu ole sen tehnyt jo.
        Juu pitää käynnistää massiivinen hoitopommi maailmanloppu Jihad kynsienelle. Muu ei varmaan toimikkaan!


    • Anonyymi

      Palstan pahimmat saastuttajat ovat=nälkäpalkkasoturi, pippuri Tiina, possunturaaja, Siiri suutin, kuhne-alli, kuutin silli, paavin anoppi, kurjan noppa, testerirommi, Kullervon pellit, kuppia Trollille, kuppini. tappaa, KAPPELIN PIHVI, TUHISEVA-RASSU, villi kuttu, Keppihellari, pidetty veli, possunturaaja, Kirsi vackelin, tuhoavakossu, veli Pirinen, kumuloitu silli, putkalukki, Herttoniemen poppikoulu....... Jne......... Jne.....
      Ja kymmeniä muita samanlaisia seksifriikin luomuksia.

      MIKSI TÄLLAINEN KUSIPÄÄ SEKSIFRIIKIN SAA JATKUVASTI KIRJOITELLA PALSTALLE, EIKÄ YLLÄPITO TEE YHÄÄN MITÄÄN????????????????
      Kyselee a-siallinen satunnainen kirjoittelija

    • Anonyymi

      Puusta erittyvä luonnon hoitoaine > pihka < pitää loitolla havupuiden saamat pintakolhut erossa sienitaudilta erittämällä pihkaa puun saamaan vaurioon.

      Apteekit myyvät Abilar tai jotain sinnepäin, salvaa. Se pehmittää kovettuneita varpaankynsiä.

      Apteekeista saa nopeimmaksi kehuttuja hoitoaineita, mutta Pihkasalva on jotenkin lutuisempaa käyttää.

    • Anonyymi

      Luin jostain nettikeskustelusta että kynsisienestä pääsee eroon kun kynnen hioo ohueksi. En kyllä uskonut mutta eihän kokeilu mitään maksa. Neljänä aamuna kun olin suihkun jälkeen hionut kynnen en enää uskaltanut hioa sitä ohuemmaksi. Jonkun päivän kuluttua kävimme kylpylässä lillumassa altaissa muutaman tunnin. Seuraavana aamuna huomasin kynnen alla olevan kerroksen muuttuneen valkoisesta mustaksi. 3/4 kynnestä oli musta, vain alaosa oli normaalin värinen.
      Nyt muutamaa kuukautta myöhemmin kynnen yläosassa on ohut musta alue, muutaman viikon kuluttua koko kynsi on normaali. En tiedä uusiutuuko kynsisieni mutta toistaiseksi näytää hyvältä. Tuo 3% aine voi hyvinkin korvata uima-altaissa käytetyn hypokloriitin vai mitä nissä nyt käytetäänkään....

    • Anonyymi

      Minulla ollut kynsisientä 15 vuotta, sain tuon kylpyläreissulta.
      Ei ole kovin paha mutta nähtävissä kuitenkin. Kokeilumielessä olen pari kuukautta kastellut aamuin ja illoin kynnet etikalla, ihan Pirkan 10%:lla etikalla.
      Huomannut selvän ulkonäen siistiytymisen kynsissä, saa nähdä häviääkö kokonaan,

    • Anonyymi

      Echinaforcea aamuin illoin mulla auttanu.

    • Anonyymi

      Olen kokeillut kysisieneen lähes kaiken mahdollisen ulkoisen hoidon. Mikään ei ole auttanut, ei apteekkien valmisteet, ei teepuuöljy, ei kookosöljy, ei Vetyperoksidi, ei kynnenpoisto. Vahva pihka auttoi, mutta en löytänyt sitä lisää niin sieni levisi uudestaan. Niillä vähemmän vahvoilla, kun ei ollut mitään vaikutusta. Viimeiseksi kokeilin vielä otsonoitua oliiviöljyä. Ja ette voi uskoa! Se auttaa! Kynsisieni on nyt alkanut poistua ja ehjää kynttä on kasvanut yli puolivälin! Kerran päivässä laitan ison kökön otsonoitua oliiviöljyä kynnelle ja sen päälle laastarin. Joka ilta toistan tämän ja se hoito on ollut riittävä. Aivan mahtavaa! Vihdoin löytyi apu mikä oikeasti auttaa. Tämä oli jokin vahva otsonoitu oliiviöljy ja vieläpä suomalainen tuote. Vähän yli 20€ puteli, jonka epäilen riittävän koko hoidon. Ehkä täytyy toinenkin vielä ostaa, mutta edullinen on anyway. Yksi purkki kestää noin puolivuotta. Saa nähdä uskallanko sitä lopettaa kun kynnet ovat taas puhtaat 😅 Niin monta vuotta olen tästä kärsinyt ja vuosia hoitanut, eikä mikään ole tehonnut. Ja nyt kun vihdoin löysin ratkaisun niin en uskalla enää lopettaa ettei kynsisieni vain tulisi takaisin. Hoito kestää ainakin niin pitkään, kuin terveen kynnen kestää kasvaa takaisin. Minulla on neljä kynttä sienen peitossa ja yksi niistä on isovarvas, joten kyllä tämä aikaa ottaa. Tästä on jokin tutkimustuloskin, että otsonoituöliiviöljy olisi sellainen mikä OIKEASTI tepsii kymsisieneen. Jos käytät tätä niin jatka hoitoa useampi kuukausi, että alat nähdä tuloksia. Muutama viikkoa ei vielä kerro mitään. Ihme ettei tämä tuote ole suositumpi!

    • Anonyymi

      Kynnet kannattaa leikata lyhyeksi niin paljon kuin mahdollista, siten tulee se sairas kynsipohja esiin. Ja vielä rapsuttaa sitä kynsi mössöä pois. Luulisin et jollei noita tee, niin mikään ulkoinen hoito ei auta?

      Luulisin et sisäisesti kannattaa syödä happamia tuotteita? Sitruuna mehu, puolukka etc jne tms.
      Koska kun nyt oon syönyt karkkia pidemmän aikaa niin kynsisieni on riehaantunut.

      Eli voisin kuvitella, et monet ylhäällä olevista aineista toimii paremmin kun kynnet leikkaa ja rapsuttaa sen sairaan kynsimössön pois. Ja tarkasti. Muuten ei mikään neste tai aine pääse imeytyy riittävän syvälle?

    • Anonyymi

      Täällä puhutaan pihkasta, jonka päälle laitetaan laastari. No tuo laastari ei pysy kuin pari tuntia, kun sukka jalassa ja jalka hikoilee. Onko kukaan kokeillut Temu verkkokaupassa myytäviä irrallisia silikonisia varvassuojia? Sen alla voisi paremmin pihka toimia, jos nyt sekään pysyy varpaassa.
      Nimin. Kaikkea apteekin käsikauppalääkkeitä kokeillut.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe