Kumpi: Jeeppi vai Lantikka?

Maausturijätkä

Elikkä kysymys kuuluu: Kumpi on parempi Jeep Wrangler vai Land Rover Defender?

9

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastakysymys

      Millä kriteereillä autoja pitäisi arvioida? miten paremmuus määritellään?

    • Kokemusta vain Defestä, ja KJ Cheron muinoin omistaneena on pakko veikata, ettei Wrankku voi ainakaan huonompi olla, joten ääni Wrankulle. Ihan leuhka pelihän se Defe on, mutta paljon olisi parannetavaa, että siinä ihminen viihtyisi

    • W Rubicon

      Maastokelpoisuus ja laatu: Wrangler 6-0

      • ihan oikeasti

        laatu ja maastokelpoisuus 6-0 Defenderille.


    • No tuota...

      Kuten sanottua, riippuu käyttötarkoituksesta.

      Jeep Wrangler Rubicon versiona on kyllä pätevä laite sinäänsä, että on hitaat vaihteet, aavistuksen isommat renkaat ja lukkoakselit vakiona.

      Mutta se varmaan näkyy hinnassakin, samat vehkeet saa defeenkin tietty rahalla.

      Defenderin hyviä puolia taas olisi jatkuva neliveto, ja moottori, jos diesel koneiseen Jeeppiin vertaa. Alusta myös defessä hyvä ja osien saatavuus, jos offroad käyttöön rakentaa, sekä 3500kg perävaunumassa.

      Makuasia...

      Omasta mielestäni parhaita tuon luokan uusista autoista kuitenkin on Toyotan 70 sarjalainen, harmi ettei niitä tuoda enää tänne. :)

      • Discovery 4

        Maastoautoista nykyisin ehdottomasti paras on Land Rover Discovery 4. Puhutaan sitten varusteista tai maantie ominaisuuksista, tiloista tai maasto-ominaisuuksista.
        Uusi 3 litrainen myös kulkee pienellä, reilusti alta kympin. Vääntöä on ja Ford tekniikka kyllä kestää isältä pojalle.
        Takuuaika 3 vuotta kertoo paljon valmistajastakin. Toyota voi olla jonkin verran kestävämpi, mutta Discovery on ajettavana ylivoimainen niin maastossa kuin tielläkin. Hintakin varsinkin pakettiauto versiona on edullinen ja maksut edulliset.
        Asuntovaunun vetäjänä ei parempaa voi kuvitella, 3500 kg vetopaino ja täysilmajousitus, sekä perävaunun ajonvakautus vakiona. Disco nelonen on myös esim. Sporttia paljon tilavampi ja käyttökelpoisempi maasto farmari.
        Lunta kun on puoli metriä ei mökkireissu jää tekemättä ja voi matkalla vetää ojasta muutaman Honda city maasturinkin.
        Silloin kun tarvitset todellisen herrasmies maasturin ota Discovery 4, enkä ole myyjä vaan tyytyväinen omistaja.


      • Ahha...
        Discovery 4 kirjoitti:

        Maastoautoista nykyisin ehdottomasti paras on Land Rover Discovery 4. Puhutaan sitten varusteista tai maantie ominaisuuksista, tiloista tai maasto-ominaisuuksista.
        Uusi 3 litrainen myös kulkee pienellä, reilusti alta kympin. Vääntöä on ja Ford tekniikka kyllä kestää isältä pojalle.
        Takuuaika 3 vuotta kertoo paljon valmistajastakin. Toyota voi olla jonkin verran kestävämpi, mutta Discovery on ajettavana ylivoimainen niin maastossa kuin tielläkin. Hintakin varsinkin pakettiauto versiona on edullinen ja maksut edulliset.
        Asuntovaunun vetäjänä ei parempaa voi kuvitella, 3500 kg vetopaino ja täysilmajousitus, sekä perävaunun ajonvakautus vakiona. Disco nelonen on myös esim. Sporttia paljon tilavampi ja käyttökelpoisempi maasto farmari.
        Lunta kun on puoli metriä ei mökkireissu jää tekemättä ja voi matkalla vetää ojasta muutaman Honda city maasturinkin.
        Silloin kun tarvitset todellisen herrasmies maasturin ota Discovery 4, enkä ole myyjä vaan tyytyväinen omistaja.

        Epäilen oletko omistaja, koska listaat asioita ja ominiasuuksia kuin myyntiesitteestä. :)

        Eikä Discovery 4 ole samaa luokkaa Toyotan 70 sarjalaisen, Defenderin tai Wrangler Rubiconin kanssa. Autot on suunnattu tyystin eri yleisölle ja erilaiseen käyttötarkoitukseen.

        D4:n heikkouksia vrt. 3:een edellämainittun ovat:

        -Painava, auto uppoaa suohon ja lumeen, tarvitset todella suuret renkaat saadaksesi pintapaineen alhaiselle tasolle. Samalle tasolle esim. alumiinikorisen defen kanssa. D4 on yksi painavimpia nomimaastureita tuossa luokassa, ja saanut siitä paljon pyyhkeitä. LR on onneksi tajunnut tämän, jonka vuoksi esim uusi RR on selvästi kevyempää sorttia.

        -D4 on erillisjousitettu edestä ja takaa, tämä lähinnä haittaa auton modifiointia, vaikeuttaa suuresti korotettavuutta ja joustovaroja. Toki akselin alla maavara on erinomainen ja nopeassa ajossa erilisjousitus tarjoaa parempaa pitoa. Toisaala jäykkä-akseli pitää maavaran akselin alla vakiona, tarjotaa suuria joustovaroja, helppo korottaa suuremille renkaille, jne.

        -Luistonestoon ja ESP:n täysin pohjaava nelivetotekniikka, oikeiden lukkojen sijaan. Luistoneston haittoja ovat katkonainen veto, sillä ei saada täysin jatkuvaa ja yhtenäistä vetoa. Se on ns. aktiivinen systeemi ja reagoi vasta sitten kun pyörä jo luistaa. Toinen ongelma on se, että luistonestoa ei voi käyttää pitkästi yhtäjaksoisesti, koska jarrut menevät pilalle, eli tietokone kytkee sen aika-ajoin pois jarrujen säästämiseksi. Siltikkin se lisää jarrujen kulumista.

        Oikea lukko on se mikä pitäisi olla, mutta koska sellaisten laittaminen lisää kustannuksia, autonvalmistajat eivät sitä tee. Luistonestolla pääsee näytöksessä ja satunnaisesa käytössä melkein yhtähyvään tulokseen ja lisäksi luistonestollisella autolla ajaminen on helppoa, kun ei tarvitse ymmärtää milloin lukkoa pitää käyttää ja milloin ei.

        Land Roverihan nyt pudottaa alennusvaihteistonkin discovery 4:stä pois valmistuskulujen säästämiseksi ja polttoainekulutuksen pienentämiseksi siitä syystä, että tutkitusti selvä osa ostajista ei aja ollenkaan maastossa.

        -Auto joka on täynnä elektroniikka on vähän huono vedessä jos vesi pääsee väärään paikkaan ja tietokoneet pimenee. Noita sähkösysteemejä ei ole täysin koteloitu maastureissa. Esimerkiksi moottori ei enää toimi kunnolla, kun elektroninen moottorinohjaus on poissa pelistä, D4:ssä vielä moottorin lisäksi, vaihteisto, neliveto, käsijarru ja jousitus kaikki ovat sähköisesti ohjattuja.

        -Osassa malleista typerät suuret vanteet, joiden vuoksi renkaista tulee matalaprofiiliset, joka taas on huono asia maastossa, varsinkin jos haluat ajaa matalammilla rengaspaineilla.

        Discovery 4 on kyllä muuten luokassaan hyvä, varsin pätevä laite satunnaiseen maastossa piipahtamiseen sekä käyttöautoksi.


    • romurautoja

      ehdottomasti ei kumpaakaan!

    • Croks

      Varmaa en osaa sanoa. Kokemusta kahdesta Jeepistä. Se on monipuolinen kun ei ole ihan työkalu mutta pääsee moneen paikkaan. Semmosta Jeeppiä ei kannata ostaa jossa on VM-makaronidiisseli. Italialaista tekoa kannattaa välttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe