OLOTELS.COM kokemuksia hotellin varaamisesta?

halvathotellit

Ajattelin onko kyseisen nettisivu, Olotels.com luotettava? Olisimme juuri varaamassa hotellia Barcelonaan, ja Olotels näyttää tarjoavan halvimmat hotellit. Kokemuksia?

22

3444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävin sivuilla

      Aloin varata hotellia heidän sivuilta (olotels.com), olin täyttänyt nimen ja e-mail-osoitteen jo, mutta en ollut vielä maksuvaiheessa. Sitten päätinkin katsella vielä muilta sivustoilta.

      Sain kuitenkin sähköpostiini pian viestin, että minulle on luotu heidän sivuilleen asiakastili. En tietääkseni luonut mitään tiliä. Vähän tämän jälkeen sain sähköpostissa linkin heiltä, jossa pyydettiin laittamaan luottokorttini tiedot ja viitattiin puhelinkeskusteluuni jonkin "reservation agentin" kanssa. Poistin viestin, koska en ollut kenenkään kanssa puhunut puhelimessa. Minulle oli kyllä tullut (vastaamaton) puhelu viesti vastaajaan k.o paikasta, jossa tiedusteltiin varauksestani. Vaikka en siis mitään varausta edes ehtinyt tehdä!

      • Anonyymi

        Hotellivaraus - https://hotellook.tp.st/3lYzJHDL
        itse käytän Hotellook- sivustoa..sen hakukone hakee parhaimmat hotellit ja alennukset yli 30:n tarjoajan sivulta..mm agoda ja booking mukaanlukien.


    • huijattu2

      ei ole luotettava! Varasin hotellin Alicanteen ja maksoin sen wire-pankkisiirrolla heidän ilmoittamalleen tilille. Hetken päästä nainen soitti minulle ja sanoi, että minun tulisi maksaa varaus tai en saa vahvistusviestiä, jolla voin kirjautua hotelliin. Ilmoitin monta kertaa maksaneeni jo hotellin ja sanoin lähettäväni heille kopion maksustani. Lähetin kopion, mutta en silti ole saanut mitään vahvistusta ja maksusta on kulunut jo 3 päivää!!! Ja sähköposteihini ei vastata mitään ja puhelinnumeroa en ole edes ko paikkaan löytänyt!!! Älä siis varaa tätä kautta jos haluat selvitä ilman ongelmia!!

    • ...

      Löydät puhelinnumeron heidän facebook sivuiltaan useastakin eri keskustelusta.

    • huijatty2

      Puhelinnumero löytyi, soitin sinne, ja mitään rahoja ei kuulemma näy, vaikka olen siirtänyt ne heidän tililleen jo 4 päivää sitten!! Olisiko kellään neuvoja kuinka pitäisi toimia, voinko saada edes rahojani takaisin millään keinolla???

    • jihaa1

      Mm itse varasin eilen 4 yöksi hotellin saksaan tuota kautta ja lippulappuset tuli mailiin ihan normaalisti. ei valittamista

    • daaaaaa1

      Ensiksikin, kansainväliset maksusiirrot kestävät noin 5 pankkipäivää, oikein tehtyinä.
      Toiseksi, kuka, anteeksi, tyhmä maksaa matkansa vielä pankkisiirrolla??? Jos jotain tapahtuu rahat on mennyttä. mutta jos maksaa luottokortilla, saa rahat takaisin luottoyhtiöltä.

      • Merikukka1

        Yritin tehdä varausta Berliinin hotellista, mutta korttimaksu ei mennyt läpi. Joku soitti seuraavana päivänä minulle, enkä saanu ko. henkilön englannista mitään selvää (äidinkieli ilm. kiina ja puhelu katkeili) ja hän lupasi laittaa sähköpostia tulemaan. Mulla kuitenkin oli palvelinvaihdos meneillään ja sähköpostia ei olla saatu vielä toimimaan, joten en ole varma saanko edes sitä enää. Mutta tuntuu niin epämääräiselta, että taidan tehdä varauksen muuta kautta, vaikka joudun maksamaan pari kymppiä enemmän.


      • felopis

    • booking.com rules

      suosittelen booking.comia. rahoja ei peritä etukäteen ja peruutusehdot hyvät, toki hotelli ne sanelee. valtava valikoima hotelleja ja aina on kaikki varaukset olleet ok. muutaman euron takia ei kannata riskeerata.

    • peruutuspolitiikka

      Peruutuspolitiikka

      Miksi peruutuspolitiikkaa ei ole kerrottu, on varsin epäselvä. Kysyttäessäkään ei asiaan saa selvyyttä.

    • Alikka1

      Olen varannut heidän sivujen kautta hotellin kaksi kertaa Suomesta, maksu varauksen yhteydessä luottokortilla. Tulostin samantien varausvahvistuksen ja hotellikupongin itse, hyvin on toiminut.

    • valitettavasti koken

      Voin olla hyvä jos ei tee varaukseen muutoksia. Peruutuspolitiikkaa ei ole, eikä varausta voi muuttaa! Paperissa lukee ettei kaikkia maksa takaisin perutuksessa, mutta sanoivat etteivät maksa mitään. Raha kyllä kelpaa, asikaspalvelusta en edes kehtaa kommenttia laittaa..

    • vastaanottovirkailij

      Olen töissä suomalaisen hotellin vastaanotossa ja voin kertoa, että Olotels.comin ja muiden vastaavien ei niin tunnettujen OTA-kanavien (online travel agency) kautta tulleet varaukset eivät aina tule läpi.

      Tarkoittaa siis sitä, että asiakas maksaa OTA:lle ja OTA varaa hotellista huoneen. Tämän jälkeen OTA peruu huoneen, mutta ei maksa asiakkaan maksamia rahoja takaisin asiakkaalle. Näitä tapahtuu etenkin silloin, kun huonehinta on ollut järjettömän halpa tai muuten epäilyttävä sivu.

      Tällaisia sivuja on mm. Olotels ja Ohotels. Usein nämä sivut ovat johtaneet mm. turkkilaisii matkatoimistoihin, joihin on vaikea saada yhteyttä. Ite en varaisi minkään hakumoottorin (metasearch) kautta. Tällaisia ovat Trivago ja Momondo, sillä niihin ei voi luottaa.

      Luotettavia ovat mm. Booking.com, Expedia, Hotelbeds, Tourico, Ebookers jne. isommat toimijat. Kuitenkin on myös Olotels.comin jotkin varaukset tulleet läpi. Usein myös hotellin oma varausmoottori saattaa tarjota halpoja hintoja - jopa parempia tarjouksia kuin OTA.

    • Alikka1

      Kaksi kertaa on varattu ja yövytty Oulussa, hotellit Sas Radisson ja Best Western Apollo. Meillä ei ole ollut ongelmia asiassa. Onhan tietenkin selvää kun varauksessa kerrotaan ettei muutokset tai peruutukset ole mahdollisia niin tällöin ei niitä myöskään kannata vaatia. Onko kaikki toimineet ohjeiden mukaisesti? Häiriöitä sattuu myös normaalien varauskanavien kautta joten olisiko kyseessä huomioitava myös nämä asiat?

      • Alikka1

        Vielä lisäystä, maksu kannattaa tehdä AINA luottokortilla.


    • prkl

      Meillä kävi aivan samoin kuin nimimerkille huijattu 2, maksua ei muka näy missään ja pompotellaan puhelimessa ja vaaditaan uutta maksua. Heillä on call center intiassa.....

    • prkl

      Meillä kävi aivan samoin kuin nimimerkille huijattu 2, maksua ei muka näy missään ja pompotellaan puhelimessa ja vaaditaan uutta maksua. Heillä on call center intiassa.....

    • prkl

      Meillä kävi aivan samoin kuin nimimerkille huijattu 2, maksua ei muka näy missään ja pompotellaan puhelimessa ja vaaditaan uutta maksua. Heillä on call center intiassa.....

    • prkl

      Meillä kävi aivan samoin kuin nimimerkille huijattu 2, maksua ei muka näy missään ja pompotellaan puhelimessa ja vaaditaan uutta maksua. Heillä on call center intiassa.....

    • prkl

      Meillä kävi aivan samoin kuin nimimerkille huijattu 2, maksua ei muka näy missään ja pompotellaan puhelimessa ja vaaditaan uutta maksua. Heillä on call center intiassa.....

    • prkl

      Meillä kävi aivan samoin kuin nimimerkille huijattu 2, maksua ei muka näy missään ja pompotellaan puhelimessa ja vaaditaan uutta maksua. Heillä on call center intiassa.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe