Nordnetin hinnoittelu kammottavaa riistoa.

No huh huh!

Nordnet on hirvittävän kallis osakevälittäjä, ja sen käyttäminen on tarkoitettu vain monimiljonääreille, joilla ei ole mitään väliä, vaikka osakekaupasta koituvat maksut ovat pöyristyttävän korkeita - ja juuri tätä silmälläpitäen Nordnet onkin palvelunsa hinnoitellut. Tavallisen piensijoittajan kannattaa vain pysytellä niissä Seligsonin halpakuluisissa rahastoissa eikä lainkaan ostaa Nordnetin kautta osakkeita, se on nyt nähty.

Miettikääpä, että Nordnet mainostaa viekkaasti, että siellä säilytyskulut ovat 0 € - mutta samalla, jos on kuukausia, joiden aikana et tee lainkaan osakekauppaa, sinä maksat niistä kuukausista 9 €! Käytännössä siis kuukaudet ilman aktiviteettia eli säilytys maksaa 9 €/kk.!

Entäpä nämä toimenpiteet, halpojako? Joka ainoa kerta kun suunnilleen hengität tai liikutat sormeasi, joudut maksamaan jotain...

Kaupankäyntipalvelut ja -sovellukset:
ProStreamer 9 € / 25 €
WinTrade 9 € / 25 €
Infront 100 € lisäpalvelut
Hälytykset matkapuhelimeen 0,20 € per kpl
Infront 100 € lisäpalvelut Kysy meklariltamme

Toimenpidemaksut:
Arvopapereiden siirto Nordnetistä (pohjoismaiset arvopaperit) 20 €/arvopaperilaji/siirto
Arvopapereiden siirto Nordnetistä (muut arvopaperit) 50 €/arvopaperilaji/siirto
Toisen välittäjän kautta tehdyn oston tai myynnin kirjaus 25 €/tapahtuma
Arvopapereiden siirto Nordnetissä olevien salkkujen välillä 10 €/arvopaperilaji/siirto
Kirjallinen nostopyyntö (sis. faksi, viestikeskus, posti, konttori) 20 €
Nosto pikasiirtona 35 €
Pyynnöstä annettava todistus tai raportti 10 €/kpl
Kuolinpesän asiakirjojen tarkistus ja varojen jako 100 €/kuolinpesä sis. osakkeiden siirrot Nordnetissä
Yleinen selvitystyö 50 €/alkava tunti
Kaupan peruminen 100 €/kauppa

Analyysit:
Inderes-analyysit 20 €
Redeye TRENDS Ruotsi 15 €
Redeye TRADING Ruotsi 20 €
Redeye TARGET Ruotsi 25 €
Investtechin tekninen analyysi Norja 27 €/kk

Uutiset:
Kauppalehti Online Suomi 10 €
Aktiefokus VIP Stock News Tanska 25 €
TDN Finans Norja 65 €

Uutiset (ProStreamer ja WinTrade):
Kauppalehti Online Flash Suomi 10 €
Direkt Sweden Flash Ruotsi 100 €
Six Sweden Flash Ruotsi 70 €
TDN Finans Norway Flash Norja 125 €
Ritzau Finans Tanska 20 €

Markkinainformaatio:
Automaattisesti päivittyvät osakkeiden ja warranttien reaaliaikaiset kurssit (Helsinki, Tukholma ja Kööpenhamina) ilman tarjoustasoja Omat listat -sivulla 3€
Automaattisesti päivittyvät osakkeiden ja warranttien reaaliaikaiset kurssit (Oslo) ilman tarjoustasoja Omat listat -sivulla 3 €
Reaaliaikaiset johdannaiskurssit OMX pörsseistä tarjoustasoineen 10 €
Reaaliaikaiset kurssit Oslon pörssistä tarjoustasoineen 15 €
Reaaliaikaiset kurssit Saksa (Xetra) - ilman tarjoustasoja 25 €
Reaaliaikaiset kurssit Saksa (Xetra) tarjoustasoineen 30 €
Reaaliaikaiset kurssit Saksa (DAX-futuuri) futuurit - ilman tarjoustasoja 30 €
Reaaliaikaiset kurssit USA (Amex, Nasdaq, Nyse)- ilman tarjoustasoja 5 €
Reaaliaikaiset kurssit USA (Nasdaq & S&P futures (E-minit)) futuurit - ilman tarjoustasoja 30 €
Reaaliaikaiset kurssit Kanada(Toronto & Toronto Venture) - ilman tarjoustasoja 15 €

Selvitysmaksut:
Ruotsalaiset osakeoptiot 0,75 % / min. 1 SEK, max. 14 SEK per sopimus
Ruotsalaiset osakeoptiot lunastus 0,075 %
Ruotsalaiset osaketermiinit 0,08 %
Ruotsalaiset OMX-optiot 3,50 SEK / sopimus
Ruotsalaiset OMX-termiinit 3,50 SEK / sopimus
Ruotsalaiset OBX-termiinit 2,50 NOK / sopimus
Norjalaiset optiot 0,7 % / min. 2 NOK, max. 20 NOK per sopimus
Tanskalaiset osakeoptiot 0,75 % / min. 1 DKK, max. 14 DKK per sopimus
Tanskalaiset osakeoptiot lunastus 0,075 %
Tanskalaiset KFX-optiot 3 DKK / sopimus
Tanskalaiset KFX-termiinit 3 DKK / sopimus
https://www.nordnet.fi/mux/web/nordnet/AFcourtage.html

LISÄKSI Nordnetillä on vielä aivan SAIRAASTI kaikenlaisia MUITA maksuja, jotka löytyvät linkin takaa. Osakesäästäjien keskusliiton jäsenenä voit kyllä saada vähän alennuksia, mutta niitäkin Nordnet kieltäytyy kytkemästä käyttöön, ellet itse lähetä heille kopiota jäsenmaksustasi ja allekirjoitettua anomusta (ikään kuin asiaa ei olisi mahdollista hoitaa Osakesäästäjien keskusliiton kautta automatisoidusti jäseneksi liittymisen yhteydessä!).

37

6124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nordnetti

      Tere

      Oletko varma että menee 9e/ kk vaikka et tee mitään kauppoja? Minusta tuntuu että on ilmaista, mutta olen kyllä ollut hyvin passiivinen kaupankävijä vuoden verran suunnilleen.

      Nordnetfani

      • 0 = 9

        Kaupankäyntipalkkiot

        Taso 4 (nolla kauppaa kuukaudessa) Minimi 9 euroa

        Noin lukee hinnastossa. Ei yhtään kauppaa kuukaudessa = 9 €.


      • Tarkempaa lukua
        0 = 9 kirjoitti:

        Kaupankäyntipalkkiot

        Taso 4 (nolla kauppaa kuukaudessa) Minimi 9 euroa

        Noin lukee hinnastossa. Ei yhtään kauppaa kuukaudessa = 9 €.

        Yhdeksän euroa on vähimmäisveloitus nyt tehtävästä kaupasta, jos edellisessä kuussa ei ole tehnyt yhtään kauppaa. Ei sitä yhdeksää euroa veloiteta ellei tee kauppoja.


      • KuinkahanOn..?

        Oletko huomanut onko sinulta veloitettu tuo 9€ kuukaudessa jos et ole kauppoja tehnyt. Itse olen ollut alle 2kk asiakkaana ja vielä ei ole veloitettu mitään.
        Hinnastossa tosin on tuo aloittajan mainitsema kohta, mutta on siellä lisäksi:

        Ei palvelumaksuja
        0 € - Kuukausi- ja palvelumaksut
        0 € - Koti- ja ulkomainen säilytys
        0 € - Osakkeiden siirto Nordnetiin
        0 € - Reaaliaikaiset kurssit ja uutiset pohjoismaisista pörsseistä


      • olen olen
        Tarkempaa lukua kirjoitti:

        Yhdeksän euroa on vähimmäisveloitus nyt tehtävästä kaupasta, jos edellisessä kuussa ei ole tehnyt yhtään kauppaa. Ei sitä yhdeksää euroa veloiteta ellei tee kauppoja.

        Juuri näin. Se 9 e minimimaksu menee maksuun vain toteutuneista kaupoista.

        Jos et tee mitään, et myöskään maksa mitään. Onhan tuo 9 e vähän suolainen, kun aikanaan nordnetissä aloittaessani se minimi oli muistaakseni 4 e, tai jotain. Pari-kolme vuotta sitten nostivat kovasti kerralla noita. Mutta toisaalta, he nostivat vain vähän lähemmäksi muita. Mistään muualta ei juuri halvemmalla kaupankäyntiä saa ja sielläkin, missä saa edes vertailukelpoisilla hinnoilla, on joko kuukausimaksut, tai erillinen maksu esim. reaaliaikaisista hinnoista. Yleensä molemmat.

        5 vuotta nordnetin asiakkaana ei ole saanut minua vielä pois vaihtamaan.


      • Se on kosto.
        olen olen kirjoitti:

        Juuri näin. Se 9 e minimimaksu menee maksuun vain toteutuneista kaupoista.

        Jos et tee mitään, et myöskään maksa mitään. Onhan tuo 9 e vähän suolainen, kun aikanaan nordnetissä aloittaessani se minimi oli muistaakseni 4 e, tai jotain. Pari-kolme vuotta sitten nostivat kovasti kerralla noita. Mutta toisaalta, he nostivat vain vähän lähemmäksi muita. Mistään muualta ei juuri halvemmalla kaupankäyntiä saa ja sielläkin, missä saa edes vertailukelpoisilla hinnoilla, on joko kuukausimaksut, tai erillinen maksu esim. reaaliaikaisista hinnoista. Yleensä molemmat.

        5 vuotta nordnetin asiakkaana ei ole saanut minua vielä pois vaihtamaan.

        Jos et edellisen kuuauden aikana osta Nordnetin kautta osakkeita, sinulle kostetaan. Kosto on se, että joudut maksamaan seuraavan kuukauden aikana 9 €/ osto. Ei se edellosen kuukauden ostamattomuus mitään ilmaista ole. Se kostetaan.


      • teemu818

      • Jopasonhirveäkosto
        Se on kosto. kirjoitti:

        Jos et edellisen kuuauden aikana osta Nordnetin kautta osakkeita, sinulle kostetaan. Kosto on se, että joudut maksamaan seuraavan kuukauden aikana 9 €/ osto. Ei se edellosen kuukauden ostamattomuus mitään ilmaista ole. Se kostetaan.

        Hei Se on kosto:
        Tällainen kostamistapa on ainakin mulle uusi. Kosto lievenee sitä mukaa kuin "rikos" (=ostamattomuus) jatkuu. Jos olet ollut ostamatta 2 kk, kosto on enää 4,5e/kk. Vastaavasti jos et koko edeltävän vuoden aikana (12kk) ole ostanut, kosto on enää 0,75e/kk.
        Sulla lienee ollut huono tuuri ostamiesi osakkeiden yms. tuotoissa, joten kanavoit nyt harmistuneisuutesi Nordnetia kohtaan. Itse olen ollut tyytyväinen po. firmaan.
        Toivottavasti jatkossa onnesi/sijoitustaitosi paranee.


      • Termiitti34
        0 = 9 kirjoitti:

        Kaupankäyntipalkkiot

        Taso 4 (nolla kauppaa kuukaudessa) Minimi 9 euroa

        Noin lukee hinnastossa. Ei yhtään kauppaa kuukaudessa = 9 €.

        Miten voi ottaa kaupankäyntipalkkiota jos ei käy kauppaa. Säilytys on eri kun kauppa.


    • Osake-Uuno
    • JoOn..

      Riistoa on nyt saa Nordnetistä rahastotkin ilman merkintä ja lunastuskuluja;D

    • ihmellistä..

      Mitenhän Nordnetti tienaa noilla rahastoilla kun pystyyvät ilmaiseksi niitä asiakkaille järkkäämään??

      • Loan Shark

        Rahastoista menee jatkuvasti myös hallinnointipalkkiota, mutta sitä ei huomaa muuta kuin huonompana tuottona. Monelle rahastoyhtiölle on kannattavaa maksaa Nordnetille korvaus siitä, että Nordnet tuo sisään lisää rahaa. Luonnollisesti emme tiedä korvauksen suuruutta, mutta se "sisältyy" hallinnointipalkkioon.

        Tuon muutoksen yhteydessä joitakin rahastoja putosi pois, eli kaikille rahastoyhtiöille diili ei ole kelvannut.


    • Törsäämään..

      mut hyvä homma toi on kuitenkin. Heti ostin useita eri rahastoja...

      • Törsäämään..

    • ekaTörsääjä..

      On mulla seligsoninkin kahdeksaa eri rahastoa , mutta hajauttelempa nyt nordnetin kauttakin kun kaupankäynti on kulutonta ja laaja valikoima..

    • pörssipeliäkö

      Miten se oikein menee Nordnetissä valuutanvaihto ja ulkomaan osakkeiden ostaminen, kun valuuttatilillä pitää olla tarvittava määrä rahaa 3 pv:n sisällä
      ostotapahtumasta, ettei mene lainan puolelle.
      Vaihdoin valuuttaa sopivan määrän laskemalla kaikki kulut osakkeiden hinta,
      mutta silti oli mennyt lainakorkoa ( 8 % ).
      Muuten kyllä tyytyväinen olen ollut firmaan.

    • Hmmmmmm.

      Oliko okein rahaa otettu vai pelkkä prosentti merkintä?

      • p p

        No oikein rahaa oli peritty tililtä.


    • Ettekö osaa edes luk

      Ollut osakkeita Nordnetissä vuodesta 2009 ja KOSKAAN EI OLE otettu senttiäkään jos en ole ostanut tai myynyt osakkeita. Aloittajan sisälukutaito on sen verran "kovaa" tasoa, että lienee syytä pitää rahat sukanvarressa :)

      • parasminulle

        Kyllä, tai sitten muihin pankkeihin, joissa piensijoittajaa kohdellaan todella "suolaisesti"


    • Suomipoika :)

      ei Nordnetin ruotsalaisia omistajia kannata lihottaa.

    • Jarmo Asikainen

      Olen samaa mieltä mm arvopaperien siirron hinnoista, jotka ovat nouseet todella jyrkästi.

      Ruotsalainen Nordnetdirekt myy sijoituspalveluja murto-osalla Suomen hinnoista. Olen harkitsemassa asiakkuutta siellä

      Jarmo Asikainen
      Lappeenranta

      • Mies24

        Nordned mahdollisti mulle osallistumisen. Otan opin kannalta.. kokeilen kaikenlaista ja tutkin.. mielenkiintoinen "harrastus" josta voi hyvinkin oppia hyödyllisiä asioita, jotka on hyvä vanhempkana taitaa.

        Danske bankin ym palveluita en koskaan harkinnut syynä että pelkkä osakkeiden pitäminen tilillä maksoi, mikä on naurettavaa ja pieni tuotto mitä esim ns. säästämisenomaisella sijoittamisella kuten rahastoilla ym saisi, menisi hukkaan niissä maksuissa totaalisesti.


    • nimimerkki9

      Lähes vuoden ollut nordnetin asiakkaana ,enimmäkseen rahastoja tullut osteltua,ja muutaman kerran osakkeita.

      Ja se 9 euroa maksetaan välityspalkkiona ei kuukausimaksuna =D

      Ja jos olet tehnyt edes yhden osake kaupan edellis kuukautena ,välityspalkkio tipahtaa heti 6euroon.

      Ja jos osakkeiden välityspalkkiot kammottaa ,kannattaa suosiolla pysyä rahastoissa.

    • JB007L

      Lynx, Plus500 jne. Katselehan näitä.

    • Leikkipankkiii

      Kunnon pankeistakin saa maksuttoman säilytyksen jos osaa neuvotella. Nordnet on epävakaa, epäluotettava nakkikioski. Nordnetin talletuskorot maksettiin vuosia liian pieninä, kunnes asiasta huomautettiin ja joutuivat korjaamaan "järjestelmävirheensä". Nordnet on toistuvasti jäänyt kiinni erilaisten kampanjaehtojen muuttamisesta kaikessa hiljaisuudessa kesken kampanjakauden, viimeksi kehittyvien markkinoiden rahastokampanjassa. Nordnet on nostanut hintojaan jopa sadoilla prosenteilla kertaheitolla, seuraavaksi maksulliseksi muuttuu osakesäilytys. Nordnetin toimitusjohtajan mielestä asiakkaat ovat turhasta mussuttajia.

      Siinä tarpeeksi syitä miksen halua olla missään tekemisissä tuollaisen puljun kanssa.

    • OstanJaMyyn1pros

      En ole kommentoimassa onko kyseisen yrityksen palkkiot kohdallaan, vaan toteamassa että palvelluiden ostajan tulee itse etsiä haluamansalainen palvelu / hintasuhde.

      Itse käytän kahta pienempää hoitotaloa, näkemykseni mukaan muutaman tonnin vuosittainen palkkio on ihan käypä.

      Ihan nimeltä tuntemalleni ja fyysisesti tapaamillani varainhoitajilla on suorat kännykkänumerot, johon voi soittaa 24/7........ Mutta ei kukaan täysipäinen soittele kuin virka-aikana.
      Toinen hoitotaloista on suomalaisittain hyvinkin kovaa kritiikkiä saanut, mutta pitempiaikaisena asiakkaana en tähän kritiikkiin voi yhtyä.

      Mitä vaikeata on palveluntuottajan valinnassa?

      Miksi hoitotalon pitäisi antaa palvelujaan ilmaiseksi? Ainakin muodostuvat kustannukset tulee veloittaa kaikilta.

      Sijoittaminen on käytännössä rahan myymistä ja ostamista käyttöönsä, miksi hintojen pitäisi olla muuta kuin markkinoiden määräämät?

      Hyvin pienillä sijoitettavilla pääomilla kannattanee pysyä % tilien parissa.....

      • nimieki

        "miksi hintojen pitäisi olla muuta kuin markkinoiden määräämät?"

        Niinpä. Siellä missä markkinoilla on suurempi vaikutus palveluiden hintoihin, ollaan koko ajan enemmän siirtymässä halvan indeksisijoittamisen suuntaan. Siellä kun on tajuttu, että nuo perinteisten varainhoitotalojen veloittamat palkkiot eivät ole missään suhteessa siihen mitä niiden "hoidosta" saa etua.


    • OstanMinäkin

      Varmaan jokaisen joka ostaa palveluja, on itse päätettävä mikä on oikea palkkio palveluista ja niistä saatavista hyödyistä?

      Palkkioistahan pääsee myöskin sopimaan.

    • OstanJaMyyn1pros

      Hinnan ja palvelun suhdetta vielä kommentoisin.

      Viimevuodenlopulla olleen 10% dipin, joka näkyi indeksissä, onnistui hoitotalo rajoittamaan noin 5%:tiin. ilman ammattihoitoa en olisi kyennyt hyödyntämään tätä heilahdusta.
      Tietenkin pitää ymmärtää ettei pääoman puolustaminen onnistu aina.

      Jo tämä tapahtuma itsessään tuotti minulle useamman vuoden hoitokulut takaisin.

      Joten oikeata hoitotaloa ei pidä aliarvioida, eikä sen kannattavuutta.

      • Tarkistahan_salkkusi

        Kun ilmeisesti hoitajan strategia on ollut varovainen, ei kai sama vain ole jatkunut tänä vuonnakin? Olet saattanut menettää vielä useamman vuoden hoitokulut, jos salkkusi ei ole ollut mukana alkuvuoden huimassa nousussa. Ehkäpä 15 % nousu on osaltasi jäänytkin viiteen?


      • OstanJaMyyn1pros

        Tarkasti salkkuni, 20 % tänävuonna on noussut!


    • jaaaaha

      En nyt oikein käsitä? Jos avaan tilin tuolla Nordnetissä ja en tee mitään ostoja tai kauppaa kuukauteen niin meneekö minulta sitten tuo 9e jokaisesta kaupasta minkä teen tuon kk jälkeen? jos ostan vaikka kolme eri yhtiön osaketta niin meneekö tosiaan 3 x 9e? Ja mites sitten jatkossa? Eli tavallaan Nordnetti pakottaa sinut tekemään kauppoja melko aktiivisesti ja jos jäät miettimään se maksaa? Jotenki nyt aloin miettimään että onko tää juttu ollenkaan minua varten? Ei minulla ole ylimääräisi euroja alkaa maksella ja en halua hätäillä kauppojen kanssa

      • jlkgh

        Useimmilla välittäjillä kaupankäyntiaktiivisuus vaikuttaa välityspalkkioihin. Esim. Nordeassa välityspalkkion suuruus (samoin kuin säilytysmaksu) määräytyy edellisen kvartaalin aikana maksettujen välityspalkkioiden yhteissumman perusteella.

        Palkkiotasoakaan ei kannata liikaa tuijottaa, varsinkaan jos tekee vain harvakseltaan kohtuullisen pieniä kauppoja. Yhden hintaluokan muutos palkkiossa on 2 euroa. Saman verran vaikuttaa 100 kpl ostoerässä 2 sentin muutos osakkeen kurssissa. Se tietysti kannattaa huomioida, ettei suotta tee niin pieniä kauppoja, että välityspalkkion osuus nousee suhteettoman korkeaksi.


    • NordnetAsiakas

      Olen vain ostanut osakkeita tuolta Nordnetistä, ja siitä on mennyt aina se välityspalkkiö. Palkkio oli aloittajalle 3e ja nyt se minulla taitaa jo olla se 9e. Kysynkin nyt että mitä tämä Nordnet veloittaa kun myyn osakkeita voitolla tai tappiolla? Ottaako se tuon 9e lisäksi vielä voitosta jonkin tietyn prosentin itselleen?

      • feafs

        Tasolla 4 Nordnetin välityspalkkio Hgin pörssissä on 0,20 % / minimi 9 euroa. Eli jos myyt yli 4500 eurolla/toimeksianto, niin siinä tapauksessa välityspalkkio lasketaan tuon prosenttimäärän mukaisesti. Eli siis 9 euron sijasta, ei lisäksi.

        Ei kai hinnaston lukeminen oikeasti voi olla noin vaikeaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe