Vakava varoitus KESKOSTA !

Kierrä Kesko Kaukaa

Keskosta useamman kymmenen vuoden kokemuksella.

Yritykseen on pesiytynyt viime vuosien aikana johto joka on tekemässä työntekemisestä sietämätöntä. Juurisyynä on muutama, etupäässä talon ulkopuolelta palkattu johtaja / päällikkö, joiden tapa johtaa on epäinhimillinen ja sairas.

Työntekijöitä kohdellaan todellakin kuin eläimiä, ja tämä hegemonia ei ole edes kovin suuri salaisuus talon sisällä.

Kaikki mahdolliset psykopaatin / narsistin tunnusmerkit täsmäävät näihin henkilöihin.

Kun he ovat pitkälti suunnittelu- ja toimeenpanovastuussa talossa käytettävistä toimintamalleista ja säännöistä on lopputulos ennalta arvattava.

Tämä koskee ensisijassa päällikkö- asiantuntija- ja konttorityötä, jonne muutos on ensimmäisenä saapunut.

Eli - jos ja kun haette ensimmäistä työpaikkaa / vaihdatte tehtäviä niin suosittelen erittäin lämpimästi kiertämään tämän yrityksen kaikki tehtävät kaukaa,

33

5370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylpeä Keskosta

      Usea vuosikymmen on minullakin takana arvostamani työnantajan palveluksessa ja täytyy nyt sanoa, että olet aivan väärässä. Kuulostat siltä kuin yrittäisit sanoa, että joku reptiliaanien avaruusliskoarmeija on miehittänyt Keskon ja laittanut johtajiksi hirviöitä. Näinhän ei ole, tuo on vainoharhaista ajattelua. Tosiasiassa Kesko toimii aivan kuin mikä tahansa muukin suuryritys, tuloksen tekemisen pohjalta, tosin sillä erotuksella, että siellä kuunnellaan myös työntekijöiden mielipiteitä ja rakentavat aloitteet toteutetaan ja palkitaan ruhtinaallisesti riippumatta siitä, keneltä ne tulevat. Ei ole ollut paljon valittamista kaikkina näinä vuosina.

      • Kierrä Kesko Kaukaa

        Talo on iso ja on ilmanmuuta selvää että sieltä löytyy vielä tervettäkin kudosta sieltä täältä. Minulla ei ole resursseja antaa universaaleja tuomioita siitä kuka on väärässä, kuka vainoharhainen ja kuka ei. On hienoa että koet työpaikkasi kuten tuossa kirjoitat

        Itse asiassa, tuo kuvauksesi reptiliaanien asettamisesta toimintoja vetämään kuvaa, niin karmaisevaa kun se onkin - erittäin hyvin siellä nyt vallitsevaa tilannetta.

        Reptiliaaneja ei tarvita lukumääräisesti montaa, riittää että heidät asetetaan strategisesti asemiin joista käsin myrkyttäminen leviää nopeasti ja tehokkaasti kaikkialle.

        Sääli sinänsä, minullakin on yhtiöstä lukematon määrä hienoa ja upeaa muisteltavaa vuosien varrelta. Kunnes psykopaatit ottivat ohjat käsiinsä.


      • Myöskeskollayli25v
        Kierrä Kesko Kaukaa kirjoitti:

        Talo on iso ja on ilmanmuuta selvää että sieltä löytyy vielä tervettäkin kudosta sieltä täältä. Minulla ei ole resursseja antaa universaaleja tuomioita siitä kuka on väärässä, kuka vainoharhainen ja kuka ei. On hienoa että koet työpaikkasi kuten tuossa kirjoitat

        Itse asiassa, tuo kuvauksesi reptiliaanien asettamisesta toimintoja vetämään kuvaa, niin karmaisevaa kun se onkin - erittäin hyvin siellä nyt vallitsevaa tilannetta.

        Reptiliaaneja ei tarvita lukumääräisesti montaa, riittää että heidät asetetaan strategisesti asemiin joista käsin myrkyttäminen leviää nopeasti ja tehokkaasti kaikkialle.

        Sääli sinänsä, minullakin on yhtiöstä lukematon määrä hienoa ja upeaa muisteltavaa vuosien varrelta. Kunnes psykopaatit ottivat ohjat käsiinsä.

        Yhtiö on todellakin romahtanut, mitä tulee johtamiseen.

        Itse asiassa sana "romahtanut" on vielä todella loiva ilmaisu.

        Tuo yllämainittu, leikkisästi kuvattu "reptiliaanit" on todella osuva ilmaisu kuvaamaan todellista tilaa yhtiössä, ainakin ruokakeskossa joka on keskon ydintä. Tuo joukko on ilmiselvästi tarkoituksella valittu, luonteenpiirteiltään sopivan sairas päällikköryhmä joka on valittu tehtäviinsä ajamaan erittäin suppean etupiirin etuja.

        "Ylpeä keskosta" - Kirjoituksesi sisältä suorastaan paistaa se että olet osa tuota ketjun aloittajan mainitsemaa psykopaattien joukkoa.


      • Anonyymi

        Vai että ihan ruhtinaallisesti! Luepas Keskon tulospalkkaus periaatteet esimerkiksi. Ruohonjuuritason työntekijät, myyjät eivät pääse osallisiksi palkkiosta. He ovat juuri niitä jotka tekevät suortusportaam töitä koronalle alttiina. Pienipalkkaisia naisia etipäässä. Olivat joskus saaneet parfyymia sisältäneen joulukassin, kun yläpään johtajat saivat monien kymmenien, jopa 100 % tunustuspalkkiot. Jos tämä ei pian korjaannu, me valistuneemmat asiakkaat ainakin äänestetään jaloillamme. Ilman pätevää ja motivoitunutta myyjäkuntaa parsskin hallintojohtsja on neuvoton parantamaan Keskon tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että ihan ruhtinaallisesti! Luepas Keskon tulospalkkaus periaatteet esimerkiksi. Ruohonjuuritason työntekijät, myyjät eivät pääse osallisiksi palkkiosta. He ovat juuri niitä jotka tekevät suortusportaam töitä koronalle alttiina. Pienipalkkaisia naisia etipäässä. Olivat joskus saaneet parfyymia sisältäneen joulukassin, kun yläpään johtajat saivat monien kymmenien, jopa 100 % tunustuspalkkiot. Jos tämä ei pian korjaannu, me valistuneemmat asiakkaat ainakin äänestetään jaloillamme. Ilman pätevää ja motivoitunutta myyjäkuntaa parsskin hallintojohtsja on neuvoton parantamaan Keskon tulosta.

        Miksi sen ruohonjuuritason myyjän pitäisi saada osansa johtajien/osakkaiden tulospalkkiosta!? Palkkaus on kohdallaan ja parfyymit pelkkää plussaa korvauksena tehdystä työstä.


    • Paskakesko

      Kerronpa minäkin nyt sitten oman näkemykseni, vaikkakin vain ns "lattiatasolta".

      Touhu on mennyt täysin poskettomaksi viimeisen muutaman vuoden sisällä.

      Elämästä yhtään mitään ymmärtävät pikkuhomopoikaesimiehet tulevat kertomaan 30 vuotta vanhemmille työntekijöille elämän totuuksia.

      Kyllä täytyy sanoa että jos ei olisi ihan pakko rahaa jostain saada - niin lopputili otettaisiin heti huomenaamusta ja samaa sanovat ainakin kaikki 50 samassa vuororyhmässä työskentelevää kaveriani.

    • keskopaskaa

      Kesko = Paskaa

      Tähän täytyy minunkin sitten kantaa oma panokseni

      Olen työskennellyt viimeiset 25 keskon varastoilla - ja havainnut täsmälleen saman huomion kuin tässä on kerrottu. Päälliköiksi ja esimiehiksi on palkattu väkeä joita ei ennen olisi kutsuttu edes ihmisiksi. Samaa kehitystä olen kuullut muualtakin päin keskoa. Onneksi pääsen kohta itse eläkkeelle - ja karkuun...

      • Anonyymi

        Meillä täällä Outokummussa vaihtui K-marketin kauppias. Ensi töikseen hän pakotti kassahenkilön ilmoittamaan asiakkaalle että tili on ylitetty. Paikalle hälytetty kauppias takavarikoi ostokset ja jätti asiakkaan tosi noloon tilanteeseen. Fiksumpi tapa olis ehkä ollut lähettää asiakkaalle lasku jonka ep. n jälkeen ei enää sais ostoksia velkatiliin tehdä. Minulla on ollut tili em. liikkeeseen vuosikaudet ja joka kuukausi olen sen kuitannut sentilleen. Joskus on tili ylittynyt mutta maksanut olen joka sentin ilman eri käskyä. Olen kyllä vähän sitä mieltä että tuommoinen mentaliteetti ei lupaa hyvää tulevaisuutta tälle kauppiaalle.


    • keskopyllyyn

      Mulle oma kesko esimieheni ehdotti persepanoa - tai sitten saisin lähteä.

      Valitsin loparit.

      Et sillee.

      • Vai sillä tavalla

        Valehtelet. Kirjoitit provon. Keskossa ei edetä uralla tuolla tavalla. Pitää olla visiota ja missiota. Pitää näyttää ensin taitonsa käytännön varastotyössä, ennen kuin pääsee esimieheksi. Ihan niin kuin Marko Latvala ja Tero Tiensuu tekivät. Heidät valittiin esimiehiksi, koska he olivat varastotyön perin juurin tuntevia ammattimiehiä.


      • työterveyshuoltoon
        Vai sillä tavalla kirjoitti:

        Valehtelet. Kirjoitit provon. Keskossa ei edetä uralla tuolla tavalla. Pitää olla visiota ja missiota. Pitää näyttää ensin taitonsa käytännön varastotyössä, ennen kuin pääsee esimieheksi. Ihan niin kuin Marko Latvala ja Tero Tiensuu tekivät. Heidät valittiin esimiehiksi, koska he olivat varastotyön perin juurin tuntevia ammattimiehiä.

        Vai että vallan "Visiota ja missiota" ?

        La hop sulahei sula hopsansaa !

        Ilmeisesti huumoripläjäys ?

        Jos kyllä, niin -> no jaa, ehkä 6 . En suosittelisi stand-up komiikkaa päivätyöksi.

        Jos ei, niin ->

        Muista että ei sitä lääkitystä ihan huvin vuoksi ole määrätty. Jotta sillä saavutettaisiin toivottu tulos on tärkeää että otetaan sovittu määrä ja ajallaan.


      • Anonyymi
        Vai sillä tavalla kirjoitti:

        Valehtelet. Kirjoitit provon. Keskossa ei edetä uralla tuolla tavalla. Pitää olla visiota ja missiota. Pitää näyttää ensin taitonsa käytännön varastotyössä, ennen kuin pääsee esimieheksi. Ihan niin kuin Marko Latvala ja Tero Tiensuu tekivät. Heidät valittiin esimiehiksi, koska he olivat varastotyön perin juurin tuntevia ammattimiehiä.

        Mikä on tämän Polvijärven Nuotassa ansioitunut kauppias? Olen nähnyt epämiellyttäviä tilanteita. Kassahenkilöt joutuvat ikäviin välikohtauksiin.


    • jänitor

      Siivosin aamuisin Citymarkettia vain kuukauden, kun esimieheltä tuli viesti että asiakas, eli myymäläpäällikkö haluaa mut vaihtoon. Ei tosin mikään yllätys, tyyppi koko ajan kyylähaukkana, eikä anna edes mitään palautetta jos työn jäljessä on puutteita, viohottaa vaan ohi. Sama ylenkatsova suhtautuminen sillä ja koko väellä tuntui olevan myös hyllyttäjiin ja muuhun ulkoistettuun väkeen.

      Ei ihme että Keskolla menee lujaa - alaspäin.
      Taitavat vain purkaa laskevaa käyrää muihin, asiakkaita kohtaan on vielä edes jonkinlaista epätoivoista kunnioitusta.

      • nytopiskelijä15

        Sama minullekin kävi, kerran pomo ja pomon pomo haukkui epäasiallisesti: ”ymmärtäkö kuinka vaikea ihminen olet?” ja ”silloin vuosi sitten asiat jäi tekemättä” kun kysyin mitkä asiat niin vastaus oli ”joku”. En ole ymmärtänyt siitä palautteista mitään. Ehkä vain se että olen huono ihminen mutta millä tavalla huono jäi kysymykseen. YT:ssa potku tuli. Muille, kuka jäi taloon, bonuksien jako. Se on Ruokakesko.


    • Hyihitto!!!

      Olin toimihenkilönä Keskossa yli 30 vuotta ja kokemukseni ovat hirvittäviä!

      Kierrän kaikki K-merkit todella kaukaa!!!

      • samaa paskaa

        Päällikkö tason miehitys pitäisi lykätä takaisin perseeseen ja nussia uudelleen. Tietämystä ja kokemusta ei lasketa mihinkään arvoon . Ja kun kysytään että millä suunnitelmalla mennään eteenpäin , ei ole minkäänlaisia ajatuksia tai konsteja ehdottaa mutta tulosta pitäisi tehdä. En aijo kuseskellakkaan samaan suuntaan missä k merkin alla olevia yrityksiä. PASKA TALO johtuu nyky päällikkö miehityksestä. En voi suositella.


    • Keskoboikottiin

      Kesko eli asiakkaat ylihintaisina tuotteina maksoivat Matti Halmesmäki nimisen herran 600.000 euron eläkkeen ja herra merkitsi itsensä Portugaliin väestörekisteriin jättääkseen verot maksamatta.

      Hävetkää laiskat K-kauppiaat, kun ette puuttuneet ylimääräisiin eläkemaksuihin. En asioi enää liikkeissänne ja kehotan kaikkia: boikotoikaa K-Market, K-Supermarket ja K-Citymarket nimisiä kauppoja.

      Annoitte myös uudelle päällikölle kuusinumeroisen allekirjoitusmaksun johtajasopimuksesta. Hävetkää jokainen.

      • Huvittavaa

        JA EROSI PAPERILLA HETI LÄHTIESSÄÄN MUIJASTAAN. TODELLISUUDESSA OVAT KIMPASSA JA ASUVAT SUOMESSA YHDESSÄ.


    • K-kauppiaanpoika

      Ottakaa K-kauppiaat vihdoinkin valtanne takaisin Keskossa. Nykymenolla alamäki jatkuu.......

    • Liiteriin

      Nojoo, siinähän kitisettä, luuletteko että s-ryhmä on yhtään parempi. Jos jotain pitäs alkaa boikotoimaan niin molempia ryhmiä, ne on diktatuuri!

    • Joojal90

      Kyllä on kauhajokin kamala, ihan hetero oon!

    • kanssahenkilö

      Kesko on erittäin poikkeuksellinen eikä korjaa virheitään ja yrittää maksattaa asiakkaalla virheensä. Asiakkaan suorittamia asiakkaalle kuuluvia asioita Kesko pitää itsellään. Asiakkaana en suorittele Keskon mitään keskon myymälöitä käytettäväksi ostopaikkoina. Kun työntekijät kiertävät kaukaa Keskon, niin asiakkaiden on syytä
      tehdä samalla tavalla Etelä-Suomessa ainakin. Kesko kohtelee asiakkaita yhtä epäasiallisesti kuin työntekijöitäänkin.

    • cccbnx

      Niin ei suomessa todellista kilpailua ole. s ja K ruhmä määräävät kaike

      Lidl on ollut pelastus. Nyt kun lidl haluaisi laajentaa s ja k ryhmä vastustaa.

      Taustalla poliittista ohjausta

      Suomi on naurettavan pieni maa suomessa korruptio rehottaa taatusti suurempana kuin missän muualla länsimaailmassa. Se on vain piilossa hyvävelijärjestelmä ja vapaamuurarit

    • entinen_keskolainen

      Kyllä, Suomessa korruptio kukista. Ei välttämättä raha mutta palvelu.. Ruokakeskossa nuori nainen, iso varustus eteni nopeasti uralla kun on antanut esimies esimiehelle. Tuli loppuen lopuksi raskaaksi ja mies vaihtoi rautakesakon puolelle. Mutta siitä kautta nainen eteni uralla nopeasti. Oli se toki rakkaus. Nainen on hyvä johtaja kun osaa käskeä. Hänestä, työntekijä on hyvä kuka tekee ajattelematta, vain noutaa käsky. Näin hän ohjeisti minua.

    • selllaasta

      Ostin tässä joku aika sitten melkosen siivun Keskon osakkeita. Mukavassti nousseet viime viikkoina.

    • hieno_rouva

      Paska työnantaja!!!!Edelleen vaikka kuinka kovat osingot. Toivottavasti ei kauan hyvät osingot. Ja vastuullisuus puheet ovat paska puheet!

    • Semmostapaskaa

      Laitanpa omat kokemukset. Työturvallisuus. Varastot paskasia , vaikka kuinka seurataan. Ulkopuoliset auditoijjat hyväksyy mitä vaan kun kyseessä niin isoyritys , ei uskalleta laittaa sanktioita. Se on mukava hengitellä esim. Hiiliharjamoottorin pölyä monta vuotta. Terveydenhuolto ihan kuraa. Tehdään hyvinvointi seurantaa ja pestään omat kädet tällä. Yritetään pitää työntekijät töissä vaikka olisi kuinka kipeä. Työnjohto ei tunne mitään sääliä työntekijää kohtaan oli asia mikä hyvänsä. Kehitys ja työkyky seurannat turhia kun ei asiat muutu miksikään vaikka kuinka sanois mitä. Aloitteista firmalle huimia hyötyjä ja todetaan vaan että vanha tai tossa Kulttuuriseteli. Tiedän muutamia oikein kunnon kusetuksia ja päättäjät luulee et porukka ei huomaa tätä työntekijän hyväksikäyttöä. Asioilla kun on tapana paljastua ennemmin tai myöhemmin (alkoholi on ihmeaine kuinka kielenkannat aukeaa). No toivottavasti päättäjät ja vastuu henkilöt nukkuu yönsä hyvin, veikkaan että perus duunarit ei. Siinäpä omat mietteet, sori en osaa kirjoittaa kun vaan varastotyömies.

    • kaikkiirtieikövaan

      Keski tekee ilmeisesti voittoa..

    • Keskokusettaa

      Ja jos oksennat Tammiston Citymarketissa et saa ostaa sieltä koskaan alkoholia.

    • PekkaLintumäki

      Pitää paikkansa.

    • jokujärkiollapittää

      Se gangsteri Halmesmäki tais kuita 5 milliä vuosittain ja kiikutti firman kassaa mukavuuslippulaivoille , että sillee ... - ensten ku pyrin firmaan, kyselen pääjohtajan palkkaluokkaa ja vasta sitte asiaan !

    • tomppa100

      Onko keskolla ollut esimies joka vittuilee sairalomista? Tai esimies, joka on savustettu ulos?

      • keskonen

        Kaikkihan ne sairaslomista itkee. Ulos on marssitettu montakin johtajaa ja tekijää ja hommat sysätty muiden niskaan. Äkkiä ulos on oikea suunta, ennenku leviää koko korttitalo.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe