Paras pankki?

apuah1

Olen vaihtamassa Nordeasta pois. Haluaisin sellaisen pankin asiakkaaksi jossa toimii verkkopankki moitteettomasti, matalat maksut tilinhoidossa, tunnusluvuissa ja saldon katsomisessa, koska rahani eivät ole suuria. Panikoituessa asiakaspalvelun apu, ilman että asiakaspalvelijalla menee heti hermot. Myös sellainen pankki jonka lainanottajat ovat olleet tyytyväisiä maksusuunnitelmiin, eikä ole hampaankiristystä. Kiitos.

S-pankki? Op? Pop? Muu?

100

19271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjlgjh

      Ei ole olemassa sellaista kuin "paras pankki". On eri asioissa hyviä ja huonoja pankkeja, ja sinun tulee itse ratkaista mitä asioita painotat eniten valinnassa.

      S-pankki on halpa tilien ja korttien suhteen, asuntolainaa ei tipu ja asiakaspalvelukin... no, ei mitään kokemusta aiheesta. Nettipankki yleensä toimii, mutta se ei ole enää niin simppeli ja yksinkertainen kuin alkuun.

      • domandracustom

        Ei ole olemassa hyviä tai huonoja pankkeja. Hyvyya ja huonous on asiakkaan kokeus. Jollekin se riittää, että kun on pankki niin sieltä saa sen rahan minkä sinne on tallettanut. Mutta entä pankki. Pankkikin voi ajatella, että asiakas onhyvä kun se hoitaa asiat jämptisti ja sillä on rahaa heidän pankissa. Pankillahan on riski kun se ottaa asiakkaan eikä tunne sen käytöstä.... siinä mielessä se oma pankki voi olla paras.... Taitaa aloittaja olla niitä jotka on menny hakemaan lainaa ja saanut sitten kieltävän vastauksen. Sinäänsä kyllä itse en edes kuse nordeaan, sellaiset on kokemukset siitä pankista... oli joskus 25v sitten tili KOP:ssa, mutta irtisanoin sen jo Meritan aikaan....


    • Ässä on paras

      Ei ainakaa OP .Bonuksia et saa käyttää mihin haluat. S-Pankilla saat.

      • Anonyymi

        Vanha ketju ja vastaus, mutta haluan kommentoida. Juuri eilen katsoin oman alueen op palveluhinnastoa keväältä 2021. Normaalipalvelupaketti 7,50€. Se sisältää tilin , yhden kortin ja verkkopankin jota voi käyttää puhelimella ja koneella. Ainakin itselläni sadan euron jäsenyydellä paketin hinta laskee 7,50€ => 3,950€, eli -4,00€ mikä on 48,00€ vuodessa. Jäsenmaksun saa siis takaisin kahdessa vuodessa. Jos asiakkuuden summa on säännöllisesti yli 5000€/kk palvelumaksu laskee vielä enemmän. Itse saan paketin hintaan 2,65€. On tietenkin hassua tai typerää, että yli 20000€ asioinnilla paketin hinta on nolla, 7,50€/20000€ on suorastaan mitätön jos on sen verran säästössä tai velkaa. Rahattomuudelleen ihminen harvoin itse voi mitään.

        Tuo n 7,50€ palvelumaksu on nykyään aika vakio kaikissa pankeissa ja sama lienee ehdoissa joilla sen säästää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha ketju ja vastaus, mutta haluan kommentoida. Juuri eilen katsoin oman alueen op palveluhinnastoa keväältä 2021. Normaalipalvelupaketti 7,50€. Se sisältää tilin , yhden kortin ja verkkopankin jota voi käyttää puhelimella ja koneella. Ainakin itselläni sadan euron jäsenyydellä paketin hinta laskee 7,50€ => 3,950€, eli -4,00€ mikä on 48,00€ vuodessa. Jäsenmaksun saa siis takaisin kahdessa vuodessa. Jos asiakkuuden summa on säännöllisesti yli 5000€/kk palvelumaksu laskee vielä enemmän. Itse saan paketin hintaan 2,65€. On tietenkin hassua tai typerää, että yli 20000€ asioinnilla paketin hinta on nolla, 7,50€/20000€ on suorastaan mitätön jos on sen verran säästössä tai velkaa. Rahattomuudelleen ihminen harvoin itse voi mitään.

        Tuo n 7,50€ palvelumaksu on nykyään aika vakio kaikissa pankeissa ja sama lienee ehdoissa joilla sen säästää!

        Omalle rahattomuudelleen nimenomaan voi itse. Kukaan muu sille ei mitään voikaan. Oman tulotasosi päätät itse, oman rahan käyttösi päätät itse. Tuhlailun, ylivelkaantumisen, huijarin lainojen takaamisen… Kaikesta ollaan nimenomaan itse vastuussa.

        Se idea noissa alennuksissa on, että se rahaton on kuluerä pankille ja se kenellä on muuta asiointia maksaa jo palvelumaksuja tarpeeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalle rahattomuudelleen nimenomaan voi itse. Kukaan muu sille ei mitään voikaan. Oman tulotasosi päätät itse, oman rahan käyttösi päätät itse. Tuhlailun, ylivelkaantumisen, huijarin lainojen takaamisen… Kaikesta ollaan nimenomaan itse vastuussa.

        Se idea noissa alennuksissa on, että se rahaton on kuluerä pankille ja se kenellä on muuta asiointia maksaa jo palvelumaksuja tarpeeksi

        Olit vastannut kommenttiin jonka olin kirjoittanut. Olen edelleen mieltä ettei rahattomuudelleen voi mitään. Joskus olen kuullut että 5€/pv säästöllä voi saada jotain aikaan. Se on vuodessa vajaa 2000€. Viidessä vuodessa saa kympin kasaan. Mutta harvalla on kanttia! Se on totta että säästämisen voi alkaa mutta jos asiat on solmussa niin tilanne on vaikea.

        Mutta jos itse osaa hoitaa asiat, niin mikä tahansa pankki on hyvä ja tottakai toisinpäin. Jossakin mielessä pankitkin on lehmiä.


    • kapitalisti

      Jos olisi paras pankki niin varmaankin kaikki olisivat jo asiakkaina? Itse vaihdoin juuri POPista Nordeaan koska koen sen vastaavan parhaiten nykyiseen tilanteeseeni. Ei pankin vaihto ole vaikeaa, kokeilemalla löydät parhaan.

    • tapsalaa

      Tapiola. Tsekkaa tarjonta ja kustannukset.

      Kokonaisuutena "ystävällisen" tuntuinen ja verkkopankki toimii aina. Lisäksi saman konsernin vakuutusasiakkaat saavat pienempiä kk-maksuja.

    • pakkosta jonnekin

      Joskus jokin negatiivinen kokemus pankista ei ole täysin omakohtainen.

      Jos omassa lähipiirissä jokin pankki kämmää oikein kunnolla, niin kyllä se vaikuttaa omaan käsitykseenkin pankkia kohtaan.

      Kaikesta huolimatta jokin on valittava ja se valinta ei aina ole se kaikkein optimein.

      kaikki pankit tarjoaa peruspankkiasiat ihan hyvin. Pieniä eroja on ja jokainen kokee ne omalla tapaansa eikä plussia ja miinuksia voi alkaa jakaa.

      Isoimmat kritiikit tulee aivan muunlaisista kokemuksista ja jotku on tehneet pienen ryhtiliikkeen mutta törmätäänkö jäävuoreen se nähdään ajankanssa

    • PÖP-PÄNKIT

      Itsenäiset Pöp-Pänkit ovat kohta historiaa sillä yhdistymisiä alkaa tulla kovalla
      vauhdilla.

    • opjäsen

      Itse olen OP omistajajäsen ja olen pitkään sanonut ettei 5000€ asioinnilla oleville asiakkaille ole mitään hyötyä palvelumaksujen alennuksilla.

      Tuo 5000€ on sama kaikissa pankeissa ja maksut on kaikilla reilusti alle kympin. Laskekoon jokainen sen hyödyn miten päin tahansa.

      Me omistaja-@siakkaat olemme parhaiten kusetetut. Ei me mitään omisteta eikä meillä ole sananvaltaa.

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa. Ainakaan rahaa ei kannata pankissa pitää. Miksi pankki lainaa röyhkeästi yksityisten rahoja eikä maksa mitään korvausta. Minulla on h-auton verran pankissa rahaa. Pankin pitäisi tietysti antaa vastaavan summan arvoinen esine käyttööni ilman mitään veloitusta.
        Ei varmasti onnistu. Tämäkö on tasapuolista. Pankki on peto, me emme tarvitse pankkeja. Maksakaamme käteisellä. Digiä joo joo tämän siitä saimme. Maksamme digistä pirusti vuodessa. Siirtykäämme käteisen käyttöön. Jättäkäämme asioimatta paikoissa joissa ei käteinen kelpaa, Forttum saa avata tiskin missä maksamme laskut. Posti saa välittää rahat meille. Otetaan käyttöön 1960 luvun menetelmät. Tehdään asiat helpoiksi.


    • Kr. Pennonen

      Pankkiketju vai yksittäinen konttori?

      Minulla on saman aikaisia kokemuksia paikkakuntamme OP:n, H-B:n, Sampon, Nordean ja Tapiolan konttoreista.

      OP on sekava kuin humalaisen uloste ja byrokraattinen.
      Sampo teki yhdessä asiassa emämunauksen yrittämättäkään selittää, saati korjata sitä.
      H-B mokasi yhdessä rahasto-osuus jutussa. korjasi sen.
      Tapiolan paikalliset palvelut ovat rajalliset. Muuten asiallinen konttori.
      Paikallisessa Nordeassa on kaikki luistanut kuin virtsa lautaa pitkin. En voi lausua yhtään moitteen sanaa.

      Kyse on kuitenkin kunkin ketjun yhden konttorin toiminnasta enkä ryhtyisi rinta kaarella väittämään kokemuksiani yleispäteviksi.

      • kurakenkä

        Tähän asti Nordeassa luistanut mutta kun lakkaa käsittelemästä käteistä rahaa Lahdessa.Jos virtsavertausta käytetään niin eturauhanen suurentunut.


    • opomistajajäsen

      OP OMISTAJA KYSYY!

      Mikä saa yli 30v ikäsen ihmisen kysymään mikä on paras pankki?

      Sellainen ihminen kysyy mikä on paras pankki, joka on sotkenut omat pankkiasiansa, sellainen ihminen joka on pyytänyt liian isoa lainaa ja saanut pakit. Sellainen ihminen, jolla on pienempi laina joka on hoitamatta. Sellainen ihminen miettii mikä on paras pankki. Ihminen joka on tavallaan panttivankina pankissaan velkojensa takia, kun oma nykyinen pääpankki on lukinnut tilanteen ja muut eivät pysty tai halua asiakkaaksi, kun asiakkuuden perässä tulee asiakkaan maksukykyyn nähden helvatanmoinen rahoitusvaje.

      Mitä tulee pankkien konttoreihin. Ne on nykyää sellaisia joissa on rajoitettu aukioloaika. Sinne ei kannata mennä sellaisen joka pystyy hoitamaan asiat automaatilla ja maksaa laskunsa kotona omalla päätteellä kotona ja isommat asiat sitten hoidetaan verkkopalveluna ja aika varataan laajenpaan keskusteluun tarvitteassa.

      Palveliumaksuista sanoin jo aiemmin. Palvelumaksuissa menettää kaikkein eniten velaton tavallinen ihminen, jonka asioitinti on alle 5000e/kk.

      • Niiloo

        Sellainen ihminen jota vituttaa jonottaa nordeassa joka kerta yli tunnin kun esim käteisnostoihin ei saa varattua aikaa. Sellainen vanhus joka ei tykkää käytää nettipalveluita vaan on tottunut perinteisiin palveluihin ja jonottaa sairaana joka kerta kun haluaa hallita rahojaan. Pankin kuuluu olla asiakaspalvelija sillä meidän rahoilla ne urpot juhlii. Tämän takia tekee mieli vaihtaa pankkia mutta en tiedä onko muutkaan enää parempia.


      • huikupelottaa

        helvetin pitkä ketju, kun tämä on alettu jo kauan sitten ja taas joku vastannut... mutta tästä vastauksesta löytyy asia joka pitää kaikkien tiettää...

        KÄTEISEN NOSTO! Kertokaa kavereillenne sellainen juttu, että nykyään ainakin kolmen isoimman pankin korteilla saa nostaa ilman lisäkuluja rahaa K-kaupan kassalta ostojen yhteydessä. Nostoraja on 200e.

        Sit on tietenkin erikseen ne joilla on jo hirveä pelko siitä että uskaltaako käyttää korttia. jotku van tykkää nostaa käteistä automaatilta ja korttia ei uskalleta käyttä maksamiseen tai verkkopankkutunnuksia muuhun kuin oman verkkopankin käyttöön... HUI!


      • Anonyymi
        Niiloo kirjoitti:

        Sellainen ihminen jota vituttaa jonottaa nordeassa joka kerta yli tunnin kun esim käteisnostoihin ei saa varattua aikaa. Sellainen vanhus joka ei tykkää käytää nettipalveluita vaan on tottunut perinteisiin palveluihin ja jonottaa sairaana joka kerta kun haluaa hallita rahojaan. Pankin kuuluu olla asiakaspalvelija sillä meidän rahoilla ne urpot juhlii. Tämän takia tekee mieli vaihtaa pankkia mutta en tiedä onko muutkaan enää parempia.

        Tuskin on ja sitä V aluista tekee yääläkin niin vvvvv että.
        Kummallista kun tarvitsi lainaa niin korko oli 7%. Kun pankki tarvitsee lainaa niin se lainaa rahat ja perii siitä vielä maksun että on lainannut vähät rahani. Ai saatana mikä mikä laitos.
        Vähemmästäkin on kadunmies huumevelkaisen suolistanut. Syytteen saa kun kadulla sanoo toista pallinaamaksi mutta kansalaisen säästöt voi ottaa pankin käyttöön ilman lupaakin eikä mitään takeita että niitä saa sieltä pois.
        Jo on aikoihin eletty.


    • vanhassa vara paree

      Pankit on periaatteiltaan kaikki samankaltaisia. Lähi-Tapiolaa olen
      ajatellut kun vakuutuksetkin on olleet kauan siellä, Siis entisen Lähivakuutus
      ja Tapiolan yhteiskonserni. vakuutusmaksuissa on Lähivakuutuksissa pitkät
      eräpäiväajat, siksi siellä. Paikkakunnalleni tuli juuri uusi Lähi-Tapiolan
      konttori, että katsotaan. Danskebank taas lopettaa konttorin täällä.
      Sääli vanhempaa väkeä. Danskebankilla kova laihutuskuuri päällä,
      kaikki asioinnit verkkoon periaatteella, siitä en pidä, ja se saattaa kostautua
      heille vielä.
      Ihminen tarttee kasvot kenen kanssa asioida. Vaikka sama taitaa olla kaikilla
      edessä, nyt tarttis jonkun perustaa ns. kansanpankki, entiseen malliin toimiva.
      Sinne voisi olla tunkua.

    • lainatietoutta

      Tosiaan yhtä parasta pankkia ei ole olemassa ja vaikka välillä olisikin, tilanteet muuttuvat nopeasti.

      Itse sanoisinkin näin:

      Normaaliin peruspankkitoimintaa s-pankki on aika hyvä ilmaisine palveluineen. Jos olet suomalainen ja tarvitset vakuutuksia, Tapiola on myös varsin hyvä, mutta ulkolaisiin he suhtautuvat taas erittäin nuivasti, vaikka puhuisikin suomea. Jatkossahan nämä kaksi yhdistyvät, eli mielenkiintoista nähdä mihin menevät.

      Sitten, jos asuntolainaa tarvitset, niin omat kokemukset ovat ehdottomasti parhaat HYPOsta. Mutta sen suhteen on sitten varauduttava, että omaa rahaa on oltava se min. 10 %. Tosin muutkin pankita lakavat olla hiljalleen samoilla linjoilla.

      HYPOn käytön suurin etu on vapaus: Hypoon ei tarvitse viedä muita pankkipalveluja. Niinpä et ole sitoutunut siihen pankkiisi hirttoköydellä. Jos asuntolaina on vaikkapa ollut danskessa, on palvelumaksujen raju nosto saattanut kyrisä aika paljon, kun ei ovi oikein pankkiakaan vaihtaa edullisesti kasvaneiden marginaalien maailmassa. Jos siis nyt ottaa asuntolainan hyposta, voi rauhassa jatkossa vaihtaa muut asiat hoitavaa pankkia pienellä vaivalla, jos oma pankki alkaa kyrpiä.

      Tällä hetkellä omaan tilanteeseeni soveltuvin raktaisu on ollut s-pankki tapiola (vakuutukset minun tapauksessani selvästi halvimmat) hypo (tällä hetkellä vain lainalupaus).

    • Ei ole sampodanske

      Sen voin kertoa, nettipankin suhteen ainakaan. Varmaan kolmas kerta parin vuoden sisään kun ei pääse maksamaan, vähintään. Java toimii suuressa osassa sivuja tällä kertaa mutta pop-up ikkuna ei tule... ja mitään hyvityksiä ei tietenkään ikinä tule koska asiakkaan aikahan on ilmaista mutta pankin ajankäytöstä pitää maksaa. Vähemmästäkin on tapettu.

      • Dansken asiakas

        Danske Bank ei käytä enää javaa. Asia "korjaantui" asteittain viime kesästä alkaen.


    • Kontrollööri

      Mitä ihmettä te siellä pankin tiskillä teette? Jonotatte tuntitolkulla? Sitten puhutte palvelusta, ymmärtämättä mitä pankkipalvelu on.
      Jos ainoa tarve pankille on palkkarahojen nosto, kannattaa rahat nostaa kerralla pois, niin ei tule kuin yksi käynti/kk.
      Jos otat lainan, täytyy pankissa käydä neuvottelemassa ja allekirjoittamassa lainapaperit. Tässä sitten tarvitaankin sitä palvelua, että saa täysin neuvotteluun valmistautumattoman, itseriittoisen nuoren kuuntelemaan ja ymmärtämään mistä on kysymys.
      Sijoitusasioissa asiantuntijaneuvottelut ja suhtautuminen asiakkaaseen ovat vielä tärkeämpiä, sehän on pankin ostotoimintaa, ja jos ei osta halvalla, ei pysy kilpailussa mukana.
      Neuvottelutaito on tärkeää, kannattaa ottaa joku kauppiksen kaveri mukaan, jos raha-asiat ovat itselle kaukaisia.

      • Siina:K

        Paras Pankki on Nordea!
        Huonoin ja kauhistuttavin kokemus on HB ja lähinnä heidän asiattomat henkilökunnan viisastelut puheluissa ,kysyessä neuvoa ,joku tietää jotakin ja joku luulee tietävänsä kaiken ,eivät kuuntele asiakasta vaan puhuvat päälle ,asiakas on heille pelkkä numero jostakin ,hämmästyttävän ala-arvoista käytöstä!!!!

        Vaihdoin Pankkia lyhyen turhan lörpöttelyn vuoksi ,maksan palveluista ja osaan myös vaatia sitä!!!


      • Anonyymi
        Siina:K kirjoitti:

        Paras Pankki on Nordea!
        Huonoin ja kauhistuttavin kokemus on HB ja lähinnä heidän asiattomat henkilökunnan viisastelut puheluissa ,kysyessä neuvoa ,joku tietää jotakin ja joku luulee tietävänsä kaiken ,eivät kuuntele asiakasta vaan puhuvat päälle ,asiakas on heille pelkkä numero jostakin ,hämmästyttävän ala-arvoista käytöstä!!!!

        Vaihdoin Pankkia lyhyen turhan lörpöttelyn vuoksi ,maksan palveluista ja osaan myös vaatia sitä!!!

        "Paras Pankki on Nordea"

        no, Nordean osakkeenomistajien kannalta katsottuna tietenkin on.

        Asiakkaan kannalta ei ole:

        Itse hankkiuduin eroon Nordeasta jatkuvasti nousevien palvelumaksujen takia, ja tein sen jo ennen 2010.

        Nordeassa (ennen 2010): palvelumaksu vähintään 3 €/kk, nykyaikana tuo ei edes vielä riitä, eli silloisen maksutason mukaan 36 € / vuosi.

        Ratkaisin ongelmani näin: Liityin Hok-Elannon jäseneksi, osuusmaksu 35€, jonka saa takaisin jos eroaa - itseasiassa saan erotessani takaisi 100€, vaikka alunperin maksoin 35€ - se 65€ lisä tulee Hok-Elannon tekemistä liikevoitoista.

        Hok-Elannon jäsenenä saan S-Pankista ilmaisen pankkitilin, ilmaiset verkkopankkitunnukset ja ilmaisen Visa Debit -kortin.

        Nordeassa jatkamalla:
        kuukausimaksua veloitetaan pankkitilistä
        kuukausimaksua veloitetaan verkkopankkitunnuksista
        kuukausimaksua veloitetaan Mastercard tai Visa Debit -kortista.

        Siis jo vuodessa säästin koko Hok-Elannon 35€ osuusmaksun, ja kun sen vielä saa erotessaan 100€ summana takaisin - paras sijoitus !

        En tarvitse mitään sellaista Nordean pankkipalvelua, jota en S-Pankista saisi.

        Joten: Jos haluat rikastuttaa Nordean osakkeenomistajia pankkipalvelumaksuja maksamalla niin silloin varmasti Nordea on hyvä valinta - päinvastaisessa tapauksessa ei ole mitään syytä olla Nordean asiakas.


    • Yksvaan1

      Samaa mieltä Siinan kanssa. Kauhistuttavin kokemus on OP. Asiakaspalvelun taso ja asenne 20 vuotta jäljessä.

      • Yksvaan1

        Lisäksi opomistajajäsen teksti on tyypillisen kuuloista landeasiakkaan jurinaa.


      • Tosi On
        Yksvaan1 kirjoitti:

        Lisäksi opomistajajäsen teksti on tyypillisen kuuloista landeasiakkaan jurinaa.

        Mutta sehän on landepankki


    • popp

      Kyllä pop-pankki on paras. Todella asiallista palvelua

      • tutkinta

        Pop-pankki on huonoin: todella törkeää palvelua,ei voi kaikkea kertoa mitä tekivät meille.


      • Anonyymi
        tutkinta kirjoitti:

        Pop-pankki on huonoin: todella törkeää palvelua,ei voi kaikkea kertoa mitä tekivät meille.

        Ne on varmaan ottanu teiltä rahaa


      • Anonyymi
        tutkinta kirjoitti:

        Pop-pankki on huonoin: todella törkeää palvelua,ei voi kaikkea kertoa mitä tekivät meille.

        Ne on varmaan ottanu teiltä rahaa


    • S-pankki tai Tapiola, kohta ovat sama asia.

      S-pankkin voit tallentaa rahaa Prismojen ja Sokosten asiakaspalvelussa. Nordeassa tämä onnistuu vain tietyissä konttoreissa ja sielläkin vain klo 10-13. Törkeää!

      Nordealla pakkopaketit eli maksat kaikesta jos ei ole riittävästi lainaa tai massia.

      S-pankki ei peri korteista mitään.

    • meidän pankki joo

      Ne markettien infossa olevat akat ei tiedä mitään s-pankista. Oulussa kaikki jotain lestaporukkaa. Junttien puuhastelua. Katsokaa minne pikku bonuksenne hävivät. Onha se kiva, että ostaa parilla tonnilla ja saa jopa 50 euroa vuodessa boonuksia. Jospa säästäis ostoissa ton 50 euroa muutenkin niin ei tarttis kieli pitkällä olla ostamassa prismasta, vähä-älyisten hommaa.

    • Insinööri

      Minäkin ajattelin siirtyä pois Nordealta. Suurin yksittäinen syy on lainan maksun päivämäärä joka pitää sopia erikseen pankissa. Nettipankki seuraa päivästä kolme vuorokautta jolloin merktisee maksun hylätyksi ja siitä jää merkintä rekisteriin. Suurin yllätykseni oli kun meinasin ostaa uudemman auton, niin ajattelin ottaa pari tonnia lisää lainaa ja sillä saisin katettua uudemman hankinnan. No Nordea eväsi minulta lainan koska rekisterissä näkyi häiriöitä kuukausimaksujen osalta. Minua pissasi tämä niin paljon, että aloin oikein asiaa seuraamaan. Nyttemmin tämä järjestelmä kussut niin monesti että olen aivan kyllästynyt Nordean suoravelotuksen toimimattomuuteen ja sallimattomuuteen että ajattelin valmistujaiseni jälkeen siirtää kuukausiansioni johonkin parempaan pankkiin jossa lainajärjestelyt toimivat sulavammin verkkopankissa. Nordea on pettänyt minut kyllä pahasti tässä.

      Minä ainakin äänestän jaloillani kun huomaan, että asiat ei pankissa toimi. Lisäksi olen alkanut siirtyä sellaiseen mentaliteettiin että en tahdo enään mitään suoravelotuksia koska niistä ei ole muutakuin haittaa. E-laskut houkuttelee kun niissä voi itse vaihtaa maksupäivämäärää ja varmistaa että maksun aikana tilillä on katetta. Vanha paperilaskumallikin toimi näin.

      • 15+19

        Insinöörille.

        Oletko tosissasi? Lainasi ovat kuukausittain myöhässä ja se on pankin vika.

        Pitäisiköhän katsoa peiliin...


      • itse-ajatteleva

        ninä lähdin Nordeasta, kun halusivat minun rahoja rahastoihin vaikak oli ja on jatkuva laskukausi. Lopetin vuosi takaperin rahastot, voitto joka vuosi 8-18 %. Viimevuoden pidin pankissa rahana.

        pelkään että moni heikompi uskoo Nordean henkilöstöä ja menettää rahaansa.


    • pakko olla

      Matalat palvelumaksut. Jos rahaa on vähän, niin ei se ole mahdollista muualla kuin S-pankissa ja sekin edellyttää sitten jäsenyyttä. Jäsenelle se on maksuton.

      Op-omistajakin saa alennuksia, kun on 5000e säännöllisesti tilillä, velkana tai rahastossa.

      OP:lla on hyvä verkkopankki ja loistavaksi tullut uusi tablettipankki. S-pankillakin on ihan käyttökelpoinen mobiilipankki. Kun on tarpeeksi hyvä tabletti tai älypuhelin, niin viivakoodit toimii ja maksut on helppoja.

      Sinäänsä tuo hyvä pankki on aina oma kokemus. Valtaosalle kokemus on omasta elämästä. Mutta joillekin voi olla riittävän lähellä huonoja kokemuksia, ja siitä tulee raivoa pankkia kohtaan. Itsekkin olen pankin asiakas, josta on vähän huonoakin kokemusta, mutta pankki on kuitenkin tehnytkin jotain virheen korjaamiseksi, mutta toinen pankki ei tehnyt ilman sanomista. ( laina-asiat )

      Joillakin on kokemus vaan siitä, jos pankissa on sanottu asiat suoraan.... laske kymmeneen ja mieti ensin onko asiat ihan noin. Nykyään ilmaista ja hyvää ei välttämättä ole.

    • idioottitoimija

      OP on kusettaja Eksp eli eteläkarjalan säästöpankki on yhtymässä Seinäjokelaiseen mutta pankkina täys paska. Ala-arvoinen.

    • nordeaa

      Minä olen ollut Nordeaan tyytyväinen. Lainat on saatu neuvoteltua hyvässä hengessä ja henkilökohtainen palveluneuvoja on uskonut suosiolla, kun on sanottu että rahastot ei kiinnosta, eikä ole niitä väkisellä tyrkyttänyt. Asuntolainassa tykkään lyhennysjoustosta. Voin säädellä verkkopankissa lyhennystä rahatilanteen mukaan. Jos laskuja kasaantuu, voin jättää kokonaan lyhentämättä ja maksaa pelkät korot

      • OPONMÄTÄ

        OP on täysi mätä! OP heittää asiakkaat ulos joten KARTTAKAA OP:ta! Itseni OP HEITTI ULOS JO ENNEN KUIN EHDIN KUNNOLLA EDES ASIAKKUUTEEN! S-pankki on mummoassa halpa! Ässä ei ota kuin "asiakkuusmaksun" jonka saat kun luovut osakkuudestasi.


    • tympii

      nordea se niin pas..... pankki TAAAAAAS häiriöitä verkko,automaatti ym muissa palveluissa se on moro.

      • Goodmorningsulle

        Miten niin moro? Ei hä se toimi ollenkaan.


    • jonottamatta

      Kävin eilen hakemassa käteistä tiskiltä, koska maatilla oli hirveä jono. Tiskillä ei ketää!! No pian selvisi syy. Käteinen on lopetettu. Ei anneta, ei oteta. Eikö pankissa enään käy raha? Tähänkö on tultu.
      Vaikka uutta tekniikkaa vähän välttelen niin kyllä nyt on siirryttävä bitcoin valuuttaan.
      Jos oikein ymmärrän niin bittimania.fi kautta saan maksettu vuokran ja sähkiksen myös bitcoin valuutalla.

    • Bitcoinpankki.fi

      Tee tili tuonne bitcoinpankki.fi ja vapaudut kaikesta. Mainoksien mukaan ihan kaikesta. On yleensä ihme että tuo on toiminut kolme vuotta kaiken ryöstöjen keskellä nokka pystyssä. Kysyin huvikseni poliisilla ja kuluttajasuojaliitolta, ei ole huonoja kokemuksia, vaikka kyselyjä on kuulemma nyt kesän jälkeen ollut ihan tuhansia.
      Oudolta näyttää kuin fincapita mutta rehellistä näyttää olevan. Toki tuossa jossain on koira haudattuna, sehän on ihan varma. Me kuluttajat ei vielä sitä huomata, mutta huomaamme tuon ennen pitkää isojen lööppien kera ja tunnemme itsemme typeräksi.

      Varmaan nyt varmuudenvuoksi tuo kannattaa kiertää kaukaa ja odotella muitten kommenteja.

      Hmm. Kuka siivoaa kommentit pois?

    • Taloutta

      Kyllä paras pankki tällä hetkellä on S-Pankki. Sieltä saa nykyisin myös asuntolainaa, eikä ole jatkuvaa palvelumaksujen nostamista. Itse vaihdoin Danske Bankista muutama vuosi sitten S-Pankkiin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Rahaa voi nostaa tiskiltä eikä tarvitse lähteä automaatille.

    • RiuMaspalomas27C

      Juu olipa hyvä eilen täällä Kanarialla. Ostin videokameran. Maksu kävi bitcoin. Heitin bitcoinpankkiin saajan tilinumeron tekstiviestillä jä soitin perään. Tekivät äänitunnistuksen ja siirsivät siirron kaupan tilille. Siinä aulassa vielä puhuessani jo kassa huusi että suoritus tuli. Todella nopeasti kahdessa sekunnissa!!

      Kortteja en uskalla täällä käyttää, ainakaan luottokorttia.
      Kävi kätevästi ja lomakassa käteinen säilyi. On vielä toista viikkoa jäljellä.

      Kiitos bitcoinpankki.fi

      ps.
      Tämä vaikuttaa provolta, mutta on harvinaisesti ihan aito mielipide.

    • opopopoppop

      S pankki, kuluton, muut varsinkin Op ällöttäviä!

      • keljuttaa

        pop pankissa ei toimi nettipankki . erehdyin vaihtamaan op:n pois.


      • Anonyymi

        Kommenttisi on aika lievä. Taidat pitää OP:stä. OP on järjetön kansalaisen näkökulmasta.


    • veloitustapahtuma

      Danske ilmoittaa että maksuttomirn veloitustapahtumien määrä on edelleen 2kpl/kk.Ei ilmeisesti tarkoita käteisnostoa?

    • oopeenasiakas

      S-Pankki on ainakin huijari pankki. Eivät osaa hoitaa yksinkertaisiakaan laskutoimituksia ja vääristelevät asiakastietoja, kun niitä kysyy tai selvittää. Todella epäluotettava ja turvaton pankki. Eivät pidä alle 35 vuotiaista asiakkaista. Paskin pankki ikinä. Varmaan mikä tahansa muu pankki on parempi kuin seniilipankki "S-pankki".

    • Lollero___

      EI MIKÄÄN PANKKI! KAIKKI IHAN PASKOJA! HAISTAKAA VITTU!

      • Lollero___

        SIIS PANKIT...


      • ehheheheh

        Viistäkää hattu.


      • ehehehehhehe
        ehheheheh kirjoitti:

        Viistäkää hattu.

        Tarkoitin pankkeja. En sua!


    • kop_merita_nordea

      Vanha Nordean asiakas. Lainaa sain kun pyysin. Meni aina kokouksen hyväksyttäväkksi tosin. Nordea sulkenut lähes kaikki tallelokerot. Avasin pienen kunnan OP:n tilin. Lainaa saan heti kun käyn juttelemassa pankissa. Tiedot olen lähettänyt etukäteen. Päätös tulee heti. Sain tallelokeron OP pankkiin, maksan sen bonuksilla.
      Olen lopettamassa Nordean tilit. Ei ole enää kuluttajan asialla. S-pankissa tili. Siirrän sinne ruokarahaa jolla tapahtuu ruokaostokset. Asiat toimitan verkkopankissa. Kaikkien pankkien kanssa toiminut OK.
      Tänäpäivänä pankki voi olla kauempana.

    • yksikaakoo

      paras on aina niin suhteellinen asia. Aika monella se on aivan yks ja sama mikä se pankki on... ja toisten kokemus on se, jos joku pankki torppaa lainahaun tai muistuttaa asioidehoidon huonoudesta, niin sit saa penaltia ja siitä tulee hankaluuksia....

      Ja entäs sit jos joku lähellä oleva on saanut hankaluuksia jotka kaatuivat sinun päällesi... haluatko olla sellaisen pankin asiakas? No, kuitenkin se pankki sentään pysäytti sen kierteen mutta toinen pankki ei.... ei vaikka koneet tekee nykyää asiaksprofileita kokoajan siitä miten asiakskäyttäytyy ja toisaaltaan onhan meillä asioita jotka ei muutu miksikään.... harvalla iästä lähtee vuosia tai tulee miljoonia...

      Pankkihan on paljonvartiana monessa asiassa.... ja tietää asioita ihmisistä eniten... enemmän kuin oma lääkäri. Joka ainut liike mitä teet elämässä on aina jonkun pankin tiedossa.

    • suzkis

      itse olen ihan tyytyväinen nordean asiakas. Vaihdoin op asiakkauuden nordeaaan koska asiakaspalvelun taso oli huono ja palvelumaksut kovia. Verkkopankkikin on paljon selkeämpi nordealla kuin op-pankissa

    • asdfghjklöää

      s-pankki ja nordea on parhaat pankit ehdottomasti

    • RahanTekijät

      Se on sinun itse pakko selvitää.
      Toiselle kallis voi olla sinulle edullisempi ja päinvastoin.

      Tee itsellesi lista siitä, mitä tarvitset, tyyliin:
      -käyttötili
      -säästötili
      -debit/credit kortti
      -asuntolaina
      -verkkopankkitunnukset
      -kotivakuutus, autovakuutus

      sitten kysyt jokaisesta pankista, mitä kyseinen paketti maksaa/kk tai vuodessa.

      Kaikki pankit ja vakuutuslaitokset ovat voittoa tavoittelevia firmoja, ei ne mitään asiakkaan etua aja.

    • Nordea.Ei.Käy

      Elisa ja Saunalahti näytti olevan hylänneen Nordean. Nordea Pankkiin si luoteta puhelin firmoissa

      Ei siis voi tunnistautua Nordea verkkopankilla.

      • S-Nordea

        Siksi olen hylännytkin Elisa Saunalahden, mikä kuitenkin oli pienin syy.


    • Palveluhaluttomuus

      H-banken on huonoin ainakin Kuopiossa.

    • ylipalvelua2

      Otin verkkopankkitilin POP-Pankkiin. Oli asiallinen mutta kovasti kyseltiin mihin käytät tiliä. Ehkä kuuluu niiden protokollaan mutta kyllä siinä vähän vaivaantunut olo tuli. Riittäisi minusta jo, että ihmisen luottotiedot kun ovat kunnossa niin muita kyselyjä ei tarvita.

    • kelju-asiakas

      Nordean pankkipalvelut tasoa Neuvostoliitto.
      Jouduin hoitamaan perukirjoitusasioita Nordeassa.
      Hukkasin tiliotteen, joten menin konttoriin pyytämään uutta, eivät pystyneet tulostamaan koska systeemi on keskitetty jonnekkiin, mutta lupasivat uuden noin viikon kuluessa, Meni kaksiviikkoa eikä otetta näkynyt. Uudestaan konttoriin, taas tunnin jonotus taas sama asia, viikossa tulee.
      Eikä tullut ???!!!. (Jouduin perumaan perukirjoitus tilaisuuden kahdesti)
      Pari puhelulla yritin selvittää, miksi en saa tiliotetta, Vähintäin yli puolentunnin jonotus, eikä asia selvinnyt. Jouduin tekemään itsestäni hankalan asikkaan, (muutama Suomalainen voimasana, niin sitten alkoi vasta tapahtu.
      Eli tiliotteen toimitukseen meni yksi kuukausi.
      Käytin itse aikaan jonotukseen noin viisi tuntia, ajoin autolla noin 100 km soitin viisi puhelua.
      Joten kalliiksi tuli tiliote.
      Kävin kahdessa muussa pankissa, sama homma hoitu 5 min.
      Samoin kävi tilitietojen saaminen oli yllättävän vaikea.
      Ensimmäisellä käynnillä yritin kysellä, minkälaisilla ehdoilla tilit oli. Vastaus oli, ettemme saa antaa tietoja.
      Toisen kerran menin valtakirjan kanssa, sama vastaus paitsi, että tilit on irtisanottavissa.
      Ei vielläkään varsinaisia tietoja miten.
      Saimme perunkirjan vihdoin tehtyä, joten taas konttoriin jonottamaan, Selvisi, että taas hoidetaan perukirjan lukeminen keskitetysti, joten aikaa meneen noin viikko, se hoitukin luvatussa ajassa. Joulu paino päälle, joten odotin, että perilliset saavat rahansa jouluksi.
      Ei onnistunut, tilin irti sanomiseen menee taas vähintäin viikko, mutta lupasivat ilmoittaa, kun rahat on nostettavissa. Ilmoitusta ei tullut.!!!!????
      Yritin kysellä puhelimella pankista asiaa, mutta jonotusaika oli niin pitkä, joten ottivat soittopyynnön vastaan. Oletin, että vielä samana päivänä saan puhelun. Mitä vielä, meni toista viikkoa ennenkuin soitto tuli. Mutta huonoon aikaan, joten en voinut vastata.
      Taas konttoriin kyselemään tilin perään, Nyt rahat oli nostettavissa, joten nostin rahat ja mielessäni sanoin, että nyt tämä hiekankanta pysyy muitten pankkien riesana.

    • Nordealainen

      Onko Pop pankissa korkotukilainan korko 2%

    • Anonyymi

      Nordeassa käy Apple Pay, Opsankeikkalaisessa ei.

    • Anonyymi

      Osuuspankki on paras pankki.

      • Anonyymi

        Kaikista huonoin ja ahnein pankki on op


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista huonoin ja ahnein pankki on op

        Perustele!


    • Anonyymi

      Käsi ylös jos olet yli 30v ja sinulla on viimeisen viiden vuoden aikana kokemusta esim neljästä pankista ja voit sanoa olevasi hyvä raha-asioitten hoidossa. Ei taida kovin montaa kättä nousta ja totuus on se että 1-2 pankin asiakas ei voi sanoa oikeasti mitään jos OMAT asiat hyvin.

      Tottakai se pankki on paras joka antaa lainaa ämpärinaupalla eikä huomauta jos talouden pito alkaa sutimaan.

      Joskus oma elämä voi olla perseellään jos riittävän lähellä oleva ihminen sössii asiat niin että se vaikuttaa omaankin elämääsi. Syyttömänä kärsiviäkin on. Kyllä pankki kuin pankki on hyvä kun itse hoidat asiasi hyvin ja ymmärrät elämäsi rajallisuuden. Minulla on pankki jonka kierrän kau

      kaa. Mielummin kusen housuni pakkasessa kuin menen sen pankin asiakastilan yleiseen vessaan. Sekään pankki missä olen asiakkaana ei ole toiminut oikein mutta se on vaan otettava vastaan.

      Eli jokainen voi katsoa ensin peiliin eikä kaikkea tarvitse kokea itse vaan olla itsenäinen.

      • Anonyymi

        Pakko kommentoida.Odotin jäsenmaksun palautusta edesmenneen isäni tililtä,eikä sitä alkanut kuulua.Kysyin,sanottiin ensin ettei ole ikinä ollut meidän jäsen.Väärin,kuoleman jälkeen tilille jäi joku euro,ja palvelumaksut juoksi koko ajan..tili meni miinukselle.Tuli kirje että lopettavat tilin.Osuusmaksu jäi pankkiin,se ei tullut tililleni sovittuna päivänä,vaikka niin oli puhe,todisteena pankkisiirtolomake jonka virkailija täytti että tilille tulevat varat ja osuusmaksu ohjataan tililleni osuusmaksun palautuksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Huonoin ikinä on ollut Handelsbanken. Töykeää ja asiatonta palvelua vuodesta toiseen vaikka olen hoitanut kaikki asiani täsmällisesti. Vaihdoin Osuuspankkiin. Älä ikinä erehdy Handelsbanken asiakkaaksi.

    • Anonyymi

      Nordean huoltokatko jatkuu ja jatkuu...

      Kaksi tärkeää laskua pitäisi maksaa heti, mutta ei onnistu, Nordea vaan huoltaa ja huoltaa laitteitaan... Olen kohta pulassa.

      Mistähän syystä tämä huolto piti ajoittaa eläkepäiväksi?

    • Anonyymi

      Jos olet hoitanut raha-asiasi hyvin niin pankin vaihto pelkkää palvelumaksua ajatellen on turhaa. Kaikilla pankeilla on jotakuinkin samat pelitvat eikä pankit halua asiakkaaksi kuin hyviä ihmisiä. Paskoista he haluavat kyllä eroon mutta ulosheotto ei ole mahdollista eikä uusikaan huoli sillä pankilla on oikeus valta asiakkaat.

      Mutta mikä on hyvä pankki. Ei mikään jos ollaan rehellisiä ja mehän ollaan. Osa ihmisistä kaivaa kuoppaa jalkojensa alle ja joskus on muita koukkuja jotka sotkee tarpeeksi lähellä olevia ulkopuolisia. Kyse on lainanannosta.

    • Anonyymi

      Ei pankit yleensä huoltokatkos tee ilman ilmoittamista. Tuokin katko ilmoitettiin varmaan viikkoa ennen jotta asiakkaat sai haettua käteistä, maksettua laskut ja siirrettyä rahaa toisen pankin tilille. 2-3 päivän katko on pientä siihen mitä oli muutamia vuosia sitten kun eräs pankki oli jumissa toista kuukautta.

      Vaikka olenkin kironnut erityisesti Nordeaa jonka toiminnasta olen olen sivullisena joutunut kärsimään, niin olen silti mieltä että tämä katko ei ole se suurin ongelma. Jos alkaa pankkia vaihtamaan huoltokatkos vuoksi, niin suomalaiset pankit loppuvat tietyille asiakkaille viikossa. Merkkejä pankkien vähyydestä voi lukea jo tuolla lainat ja velka osassa kun pahiten kusessa olevat eivät ymmärrä että vika ei ole peilissä vaan kuvan kohteessa itsessään.

      Ja jos on kusessa niin pankin vaihto ei käytännössä onnistu.

    • Anonyymi

      Itse olen kahden pankin asiakas. Kumpikaan niistä ei ole Nordea tai OP, jotka ovat kunnostautuneet pitkillä huoltokatkoksilla, jotka ovat lisäksi kestäneet pitempään kuin on luvattu. Siis Nordea 👎 ja OP 👎.

    • Anonyymi

      Nordea on kyllä niin monella tapaa huono, että vaikka oliskin ihan hyvä jossain niin se ei tämmöistä mahdotonta määrää huonoja puolia sillä kumoa.

    • Anonyymi

      S-pankki.

    • Anonyymi

      Minusta Handelsbanken on pankeista kirkkaasti paras, mutta ei hyvä sekään.

      Käyttötili maksaa 3 eur/kk, siihen sisältyy pankkikortti sekä verkkopankki koodeineen, verkkopankki toimii mainiosti (kunhan ei tule sählinkiä tunnuslukujen/koodien kanssa). MC maksaa 75 eur/vuosi, jos sen ottaa.

      Muita maksuja ei käytännössä ole, patsi jos vetää tilin miinukselle, tai tarvitsee jotain erityisveloitettavaa. Kuriositeettinä, jopa siitä rankaistaan, jos verkkopankissa ottaa tiliotteen (ovat kuukausikokohtaisia) joka on yksi tai kaksi vuotta vanhempi (en nyt muista kumpi). Nykyaikana tiliotteen ottaminen ei eroa yhtään mitenkään, miltä tahansa kuukaudelta sen ottaakaan, tämä(kin) rankaisumaksu on jäänne menneisyydestä jolloin pankkineiti varmaankin joutui tekemään enemmän työtä vanhemman tiliotteen moudostamiseen.

      En tiedä miten lainojen kanssa asiat hoituvat, mutta yleisesti asiakaspalvelu hoituu verkkopankin sisäisellä viestittelyllä yleensä kohtullisen nopeasti ja aina kärsivällisesti. Jos on asiaa haarapalatsiin niin se on ruhtinaallista, ei mitään jonottamista ikinä, asioimisaika sovitaan ennalta, ja palvelu on huippukohteliasta sekä nopeata.

      Kuitenkin, tilanne jossa Handelin keinoälyttömyys lukitsee verkkopankin (tunnuslukusählinki) hoidetaan -täysin kelvottomasti-. Siinä asiakas pudotetaan kirjaimellisesti tyhjän päälle. Ei ole mahdollista viestitellä verkopankissa koska se on lukossa. Selaimella tulee vain ilmoitus että verkkopankki lukittu -ei mitään yhteystietoja- eikä yhtään mitään apua, pitää etsiä puhelinnumerokin netistä, se löytyy sieltä nopeammin kuin Handelin sivuilta. Ja kaiken kukkuraksi rumbauttavat käymään haarapalatsissa avaamassa nettipankin, riippumatta siitä miksi keinoälyttömyys on lukitsemisen tehnyt.

      Minusta kk-maksu on siedettävän kova. Mutta, säästötilin korko on peräti 0,0 % (pyöreä nolla, tällä hetkellä), se on hävytön, sen avulla suostutellaan asiakkaita ryhtymään uhkasijoittajiksi.

      Aikoinaan oli siten että pankkien ammattilaispelurit uhkasijoittivat niitä varoja joita asiakkaat makuuttivat tileillään, ja pankit maksoivat sitten voitoista siivun asiakkaille, korkona. Nyt on niin että asiakkaat uhkasijoittavat, ja ostavat pankkien ammattilaspelureiden neuvoja uhkasijoittamisensa avuksi. Jokin tässä haisee.

      • Anonyymi

        Onko tosiaan niin, että pankit veloittavat asiakkaitaan heidän tileistään sekä luottokorteista?
        Minulla on Nordeassa verkkopankki, kaksi tiliä sekä Gold Mastercard ja Stokkan luottokortti.
        Verkkopankin, tilien ja korttien käyttö on ilmaista.


    • Anonyymi

      Nordea. Muilla saa heittää vesilintua. Op ei edes myönnä luottotiedottomille edes normaalia tiliä.

      • Anonyymi

        Laki on muuttunut v. 2017, ja nyt pankkia voi vaihtaa milloin huvittaa.

        Pankin on tarjottava perusmaksutilipalvelua yhdenvertaisesti ja syrjimättömästi kaikille kuluttaja-asiakkaille, jotka asuvat laillisesti ETA-valtiossa. Kuluttaja-asiakkaalla tarkoitetaan henkilöä, joka käyttää peruspankkipalveluita pääasiassa muuhun tarkoitukseen kuin ammatin- tai elinkeinotoiminnan harjoittamiseen.

        Peruspankkipalveluihin kuuluvat perusmaksutili ja siihen liittyvä tilinkäyttöväline, kuten debit-kortti ja verkkopankkitunnukset, mahdollisuus nostaa käteistä rahaa, maksutapahtumien toteuttaminen sekä sähköinen tunnistusväline. Peruspankkipalveluita eivät sitä vastoin ole esimerkiksi luotolliset tilit tai erilaiset luottokortit.

        Talletuspankki voi kieltäytyä perusmaksutilin avaamisesta ja perusmaksutiliin liittyvien maksupalveluiden tarjoamisesta lähinnä vain rahanpesusäännöksistä johtuvasta syystä. Tällainen syy voi olla esimerkiksi, jos pankki ei pysty varmistamaan asiakkaan henkilöllisyyttä luotettavasti.

        Jos talletuspankki kieltäytyy avaamasta kuluttaja-asiakkaan perusmaksutiliä tai tarjoamasta perusmaksutiliin liittyvää maksupalvelua, se ilmoittaa asiakkaalle kieltäytymisen perusteen viivytyksettä, kirjallisesti ja maksutta. Samalla pankki antaa asiakkaalle riittävän selvityksen muutoksenhakuun liittyvistä menettelytavoista.

        - Lainaus sivulta https://www.finanssivalvonta.fi/kuluttajansuoja/pankkipalvelut/peruspankkipalvelut/


    • Anonyymi

      Bluestep fi pankki yritin laina-asioita kysellä, mutta kovin hankalalta ja osaamattomalta tuntui koko prosessi.

      Yhteyttä ei oteta rahoitusasiantuntijoita saa hakea soitella perään ja lupauksia paljon toistuen lainoille vihreää valoa, kirjotus asiapapereissa heillä teksteissä outoa ja virheitä mikä on sopimus, hakemus ja sen käsittely tuntui siltä kuin olisi kouluttamaton henkilö asialla, jolla ei mitään hajua lainanhakuasiasta.

      Luvataan luvataan, pitkitetään tuli hyvin epävarma rahoitusasiantuntijan osaamisesta ja sian hoidosta.

      Aikaa kului, kestää monimutkaista ja korotkin korkeita. Mikä on tämän pankin visioi. Osaaminen heikkoa ja tietämys oli mielestäni todella surkeaa, ala-arvoista.

      Tuli tunne, että aikaa kului ei osata, uskalleta tehdä päätöksiä ja asioiden pyörittely vei vain aikaa. Rahoitusasiantuntija ei ottanut yhteyttä vaikka lupasi ja ei vastannut viesteihin asia kysymyksissä jne.

      En voi suositella, koska muissa pankeissa vastauksen saa heti eikä asioita pyöritellä epävarmasti,ohittakaa koko pankki sillä turhaa ajan haaskausta.

      Ps. heille kelpaa vain rantatontti kiinteistöt ja arvo asunnot vakuudeksi eli onko kyseessä vain omaisuuksien kalastelu yms?

      Kirjoitelkaapa kokemuksia ja millainen on ollut palvelun laatu sekä muu osaaminen lainahakua koskevissa asioissa.

    • Anonyymi

      Velkaosassa on vastaus tähän.

      ”Parasta kun opettelee rahankäytön. ”

      Tuo kommentti kannattaa ymmärtää. Ei sitä pankkia kannata vaihtaa jos peilissä on vika. Ei se kuva parane peiliä vaihtamalla.

      Itse väistän Nordea kuin ruttoa, mutta se on eri juttu!

      • Anonyymi

        Olet siis munannut välisi Nordean kanssa. Selvästi tiedät,omakohtaisesti ,mistä puhut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis munannut välisi Nordean kanssa. Selvästi tiedät,omakohtaisesti ,mistä puhut

        Kirjoittaja on valehtelija😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja on valehtelija😄

        Vaikuttaa pankin politrukilta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On vaikea sanoa yhtä parasta pankkia yksityisasiakkaalle, koska pankkien tarjoamat palvelut ja hinnat vaihtelevat suuresti. On tärkeää valita pankki, joka tarjoaa sinulle tarvitsemasi palvelut ja jonka hinnat sopivat sinun budjettiisi.

      Ennen pankin valintaa on suositeltavaa tehdä vertailu eri pankkien tarjoamista palveluista ja hinnoista. Voit myös ottaa yhteyttä pankkeihin ja kysyä heiltä lisätietoja palveluista ja hinnoista. Myös asiakaspalvelu ja pankin luotettavuus ovat tärkeitä huomioitavia seikkoja pankkia valitessa.

      On myös tärkeää huomioida, että pankkivalinnassa on muitakin huomioitavia seikkoja, kuten pankin toimipaikat, verkkopalvelut ja maksutapojen saatavuus. On siis tärkeää tehdä perusteellinen vertailu ennen päätöksen tekemistä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Alisa Pankki

    • Anonyymi

      Alisa pankki, joka löytyy myös osakkeina.

      Alisa Pankki antoi tulosjulkistuksen yhteydessä tuoreen ohjeistuksen loppuvuodelle 2023. Yhtiö odottaa vuoden 2023 toisella vuosipuoliskolla pankin tuottojen arvioidaan kasvavan vuoden 2023 ensimmäisen vuosipuoliskon tasosta. Tuloksen ennen kertaluonteisia eriä arvioidaan olevan positiivinen vuoden 2023 osalta.

    • Anonyymi

      Ei S-pankki. Itselläni ikäviä kokemuksia. Pankkitunnukseni lukkiutuivat, pitäisi
      hoitaa maksuja, Odotusaika 2 vko tapaamiseen. ???

    • Anonyymi

      Kaikki ne taitavat olla samaa p*skaa nykyisin. Nordealla toimivuudessa ongelmia ihan liian usein. Danskesta eivät anna asuntolainaa. OP:ssa pääsääntöisesti kaikki muu toimii paitsi asiakaspalvelu. (Lähi)Tapiola pankista ei mitään hyvää sanottavaa. S-Pankki arvaamaton, tunnukset ja kortit saattavat lukkoutua ennalta arvaamattomasti. Näistä on kokemusta. Vituttaa OP:n olematon asiakaspalvelu, verkkopankin vikaa selvitetty jo 8 vuotta! Tekis mieli vaihtaa pankkia, mutta mihin?

      • Anonyymi

        Tuo on totta!


    • Anonyymi

      ei ole itsessään hyvää tai huonoa pankkia. On vain kokemuksia ja siitä tehtyjä johtopäätöksiä. Itse en sataprosenttisesti luota mihnikään pankkiin, mutta on vain pakko olla joku pankki. En suosittele ainakaan Nordeaa!

    • Anonyymi

      Kunhan olisi turvallinen Nordeassa on lähipiirissä ollut tilille yrityksiä .Onko minkälaisia kokemuksia tuon suhteen-

      Miten jos rahaa viedään tilitä ,korvaako pankki ja mihin asti .

      Pystyykö Poliisi vastaamaan ajan vaatimuksiin jotta roistot jää kiinni ja mitä lainsäädäntö sanoo moisista pankki murroista. Laahaako lainsäädäntö jäljessä vai saako niitä asian mukaisen tuomion murtona vai painetaanko villaisella jollain muulla nimikkeellä?

      Turvallisuus ja pankinvaihto mielessä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe