Tunnoton reisi ja polttelu

forevermirin

Hei, onko kellään vastaavia kokemuksia reiden tunnottomuudesta?
Minulla on nyt ollut n. neljä päivää tunnoton reisi, sekä juuri alkanut outo polttelun tunne samassa reidessä, jossa on myös tunnottomuutta. Polttelu on erittäin voimakas ja tunnottomuutta on hyvin laajalta alueelta (melkein koko etureisi).
Olen itse terve ja hyväkuntoinen, enkä ole rasittanut tai loukannut reittä mitenkään.
Mistä siis moinen?

18

12643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko tällaista?

      Tuntuuko kuin olisi jalka tulessa sisältäpäin? Lihakset tuntuvat normaalilta ja sitten satunnaisina hetkinä tulee tunne kuin jalan sisällä olisi nuotio?

      Jos kyse on tuonkaltaisesta todella voimakkaasta ja epämiellyttävästä kivusta, on tuttua. Asiaa tutkitaan omalla kohdallani kohta neljättä kuukautta, asun paikkakunnalla jossa säästetään terveysmenoista.. mitään hoitoa en ole saanut vielä vaivaan, tänään sain diklofenaakkikuurin maksimiannoksella, ja se tiputtaa kipua siedettäväksi.

      • forevermirin

        Juu, tuntuu juuri siltä mitä sanoit. Eikai ole syytä pelkoon? Paraneeko tämä itsestään?


      • sama vastaaja
        forevermirin kirjoitti:

        Juu, tuntuu juuri siltä mitä sanoit. Eikai ole syytä pelkoon? Paraneeko tämä itsestään?

        Kuten todettu, eivät tiedä vielä. Ei ole mulla parantunut itsestään. Mietin että voisiko olla jotain ainekertymää hermokanaviin kerryttävä häiriötila tai tulehdus. Kai joku sarkoomakin voi tällä tavalla alkaa oireilla. Voi olla vakavaa, ja kivun tullessa isoimmilleen alkaa tosissaan pelottaa. Nyt auttaa diklofenaakki isolla annoksella kipuun, mutta en jaksa uskoa että vaiva sillä paranisi.


    • Sama vastaaja

      No niin, tänään toinen lääkäri arvioi että jalassa on joku tulehdus, ja sain suun kautta nautittavan lyhyen kortisonikuurin, kun ei parantunut diklofenaakilla.

      Näyttäisi alustavasti tehoavan paremmin kuin diklofenaakki, jalka tuntuu paremmalta. Toivoa ehkä on.

    • Krisupolvi

      Oikea jalan etureisi on jatkuvasti "puutunut"ja kipuilu tuntuu kuin sähköiskuja tulisi koko ajan, tilanne on häiritsevä sekä käy hermön päälle jo. Mikä juttu tämä nyt voisi olla?

      • Persikas

        Itse tulin juuri lääkäristä. Oikea reisi ulkosyrjä puutunut ja kipuja ihan helvetisti. Polttavaa kipua yms. Selän magneetissa ei pullistumia, jotka aiheuttaisi syyn. Syy voi olla "Meralgia Parestettica" eli hermo pinteessä tossa oikeassa lonkassa jne. Täytyypi perehtyä itekin lisää.. Vaivat alkoivat autossa istumisen lisäännyttyä...


    • lihastulehdus

      Mulla on myosiitti oireet tuon kaltaisia, se on vakava juttu minut vei pyörätuoliin pysyvästi, mutta se on harvinainen sairaus.
      Urheilut kannattaa jättää hetkeksi ja levätä.

    • Arvelua

      Hermostollista, tai verenkierron häiriö, tai jonkin ravintoaineen (B-vitamiinit, kalsium...) puutetta. Jos on istuttu pitkään reisilihasta istuimeen painaen, sitten saattaa krampata, tai jollakin mennä tunnottomaksi. Jollakin saattaa mennä esim. vessanpytyllä pitkään istuessa verenkierto sen verran jumiin reidessä, että ylös noustessa voi tuntua, kuin jalka olisi hiekkasäkissä ja turta. Riippuu istuimen mallista ja korkeudesta. Kannattaa istua mieluummin niin sanotusti perseellään polvi koholla kuin painaa reisi kurttuun tuolin reunaa vasten. Joillakin autoilijoilla tapana antaa reiden valahtaa sivulle, jossa se painuu penkkiin ehkä raskaastikin.

      Periaatteessa on mahdollista syntyä kuoliokin jalkaan tai muuhun raajaan, jos verenkierto estyy liian kauan.

    • onkohnanenääkään

      Hehheh. Joku vastasi noin 4 vuotta vanhaan viestiin. ?.?.

      • Tulikomieleesi

        Ja minä sinulle puoli vuotta vanhaan... Joku saattoi vielä hyötyä vastauksesta tänäänkin "Hehheh"!


      • Mamita
        Tulikomieleesi kirjoitti:

        Ja minä sinulle puoli vuotta vanhaan... Joku saattoi vielä hyötyä vastauksesta tänäänkin "Hehheh"!

        Minä hyödyin ainakin :) Juuri etsin uudelleen tietoa tästä ongelmasta. Oikean reiden ulkosyrjä ollut tänään kuin tulessa. Mutta epäilen myös hermopinnettä, koska olen juuri muuttanut ja nostelen edelleen painavia laatikoita. Todella inhottava vaiva. Laitoin juuri kipuvoidetta reiteen, mikä jonkin verran auttaa.


      • Anonyymi
        Mamita kirjoitti:

        Minä hyödyin ainakin :) Juuri etsin uudelleen tietoa tästä ongelmasta. Oikean reiden ulkosyrjä ollut tänään kuin tulessa. Mutta epäilen myös hermopinnettä, koska olen juuri muuttanut ja nostelen edelleen painavia laatikoita. Todella inhottava vaiva. Laitoin juuri kipuvoidetta reiteen, mikä jonkin verran auttaa.

        Minulla todettiin koko selkäranga kanavien väleissä atatumia ja madaltumia se aiheuttaa minulla oikean reiden tunnottomuutta ja Puutuneisuutta ei lähdetty vielä leikkaus hoitoon selkä mulla leikattu 2 kertaa Töölössä 19 uotta sitten nyt tuli tämä selän ahtautuma olen 60 vuotis


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta vastaan nyt jos siitä olisi jollekin toiselle apua. Itsellä oli vastaava vaiva vuosikaudet. Lääkäreiden neuvo oli, että ota Buranaa jos särkee. Monien kokeilujen jälkeen päädyin käyttämään tukisukkahousuja aina pitkillä automatkoilla, jos joutui seisomaan tai istumaan pitkään tai jos jalkaa muuten särki. Niistä oli todella suuri apu. Kieltämättä outo vaihtoehto näin miehenä, mutta luultavasti terveellisempi, kun jatkuva särkylääkkeiden popsiminen. Kipukierre oli jo aika ikävä, kunnes sain fysioterapeutilta ohjeita lihasten venyttelyihin ja faskiakalvojen hieromisiin. Muutama päivä peräkkäin tukisukkahousut aamusta iltaan jalassa, sai nesteitä poistumaan jaloista sen verran, että venyttelyt alkoi onnistua. Vähitellen faskiakalvojen ja lihasten liikkuvuus parani niin paljon, ettei tukisukkahousuja tarvinnut viimevuonna kuin muutaman kerran. Jonain vuonna taisi olla käytössä oli satana päivänä, jotta pystyi edes nukkumaan. Suosittelen kokeilemaan noita tukisukkahousuja kivunlievitykseen. Ainakin itsellä toimii.

    • Anonyymi

      Vaikka on vanha ketju kyseiseen aiheeseen niin itelläni on turtuneisuuden tunne vasemmassa reiden ulkosyrjässä ja tuntuu kova polte. Mistä löytyyn ohjeet sen poistoon.. tämä kipu vie miehen järjen kohta...

    • Anonyymi

      Minulla sama vaiva vasemassa reidessä, ollut jo noin 4 vuotta, en ole saanut mitään kunnon vadtausta enkä lääkitystä vaivaan lääkäriltä. Näin minulla nainen helsingistä

    • Anonyymi

      Sama täällä. Neljä päivää sitten hävis tunto etureidestä. Ei kipua, vaan tunnoton ja välillä polttaa tosi paljon. En jaksa vielä ainakaan panikoida asiasta, uskoisin että on vaan joku hermo jumissa.

      • Anonyymi

        moi


    • Anonyymi

      mulla kans ku heräsin justiin niin heräsin kun vasemman jalan just ulkosyrjä jännän tuntunen mut silti jos nipistää yms nii tuntuu mut jännän tuntunen muuten sellanen pinnallinen jumitus ja selkä on ihan älyttömän sekasin lapaluiden alla fasertilukkoja ollut vuosia ja notkoselkä paha ja ylipainoo ja vinossa selkäranka mitä mieltä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe