Ruuan pois sylkeminen?

Onko yleistä?

Jossain telkkarisarjassa nainen maistaa suklaata ja sylkee sen nopeasti pois. Tehdäänkö tällaista yleisesti? Onko se merkki alkavasta syömishäiriöstä, jos sylkee syömänsä ruuan pois eikä niele sitä? Toisaalta aivan järjetöntä, toisaalta - eipä ainakaan mene sisuskalut niin pahaan kuntoon, kun säästyy oksentamiselta. Paljonkohan suun kautta ehtii imeytyä jos ruokaa tai herkkuja kuitenkin pureskelee kunnolla?

10

1519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biyori

      Itse harrastan tuota kun haluan maistaa jotain kiellettyä, mutten syödä sitä.

    • bilsantunnithuomio

      Hiilarit alkaa imeytyä jo sillä hetkellä kun sen suklaan laittaa suuhun ja se on kosketuksissa syljen kanssa, eli ei toi chew&spit -nimellä kulkeva juttu oo millään tavalla kaloriton. Samoin oksentamisella on mahdotonta saada 100% syödyistä kaloreista pois

    • ei järkeä, tiedän

      Olen itsekin kiinnostunut aiheesta... Netissä (englanninkielisillä sivustoilla) tuntuu olevan vähän laidasta laitaan tietoa. Toiset väittävät, että merkittävä osa kaloreista ehtisi imeytyä jo suussa, toiset taas päinvastaista. Toki riippuu siitäkin, kuinka paljon sitä ruokaa nielee "vahingossa" syljen mukana.

      Mutta jos ajatellaan, että sitä karkkia vaikka pureskelee ja sylkee lopulta pois.. ja nieleminen on olematonta (sylkee vaikka ruoankin sylkemisen jälkeen vielä), niin mistäs sitä voisi sitten tietää kuinka paljon kaloreita ehtii saada :O Ei varmaan mistään?
      (Tai no, kyllähän paino sitten ajan kanssa kertoo, onko kaloreita tullut liikaa vai ei).

      Itseä kiinnostaa erityisesti tuo herkkujen sylkeminen. Syön kunnon ruokaa ja riittävästi, mutta välillä olisi kiva herkutella karkkipussin kanssa ilman huonoa omaatuntoa ;)

    • 874738

      Se on merkki syömishäiriöstä. Ei terve ihminen sylje pureskelemaansa ruokaa, ellei se ole pilalla tai pahanmakuista.

    • tyypillistä

      Valitettavasti itsellä esimerkiksi kun ostan karamellejä.

    • Fyttirakker

      Itse teen sitä just herkkujen kohdalla.
      Ja grammaakaan en ole lihonut, päinvastoin, olen saanut 8 kg parissa kuukaudessa nyt pois! :-D
      Oikeaa ruokaa en syö ollenkaan. Syön vihanneksia ja vähän maustamatonta sokeritonta soijajogurttia ja soijamaitoa. Pari palaa näkkileipää kalkkuleikkeellä. Ja sit tosiaan maistelen herkkuja ja syljen pois.

    • Sylkisuuhuntuo

      Olette sairaita. Hakeutukaa hoitoon.

    • eikannata

      Ei kannata alottaa, itse jäin koukkuun ja maha on nyt ihan sekaisin.

    • munchie

      Ihanan helppoa ja yksinkertaista kun sen oppii!!

    • dieee

      Pitkällä aikavälillä voi aiheuttaa vatsahaavan D:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe