Kun on vapaat, niin lepää!

Ari Kähärä

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288566356989.html

Teko syy kuskilta tuo nukahtaminen. Todellisuus liee ihan jokin muu asia. Keskittyikö kuski muuhun kuin itse ajamiseen, loiko tekstiviestiä ajaessaan,katseliko kenties shorttiasuista naista , etc.. Nukahtamiseen on helppoa vedota ja sitä kautta esittää, ettei ole saanut riittävästi lepoa. Kuitenkin on tutkitusti todettu, että suurin osa bussialan vahingoista ja liikenneonnettomuuksista sattuu Maanantaisin vkl levon jälkeen. Onko niin näin hypoteettisesti kysyttynä,että kuski vetää häppää koko vkl vapaan, huolehtimatta asianmukaisesta levosta ja sitten Maanantai aamuina tulee väsyneenä linjalle. Ts. ei ole AKT.n saati liikennöitsijöiden syy, jos kuljettajat ei käytä vapaitaan siihen, johoin ne on tarkoitettu, eli lepoon ja itsensä fyysisten, henkisten ja sosiaalisten aspekteiden ylläpitoon. Joiden toistuva esitys pitkistä työpäivistä on selkeästi raflaavia eivätkä anna oikeaa kuvaa alasta. Noita ns. pitkiä, kun ei ole niin paljoa, 2 viikko jaksoon, ettei niistä selviäisi. Jokapäivä ei tehdä ns. kellonympäripäiviä, sillä jos joku niin väittää, niin valehtelee satavarmasti.

32

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ala Vaihdettu

      Debattia debattia asiaan kosketuspohjaa vailla oleva kirjoittaa. Johtajaa leikkivä pepunnuolija.

      • Ari Kähärä

        alaa vaihtaneelle. että ihan debattia vailla kosketuspohjaa? poju, mulla taitaa olla alaan ilman vaihtamistakin enemmän kosketuspohjaa, kuin sulla olisi ollut koskaan mahdollisuus saavuttaa. Mun kun ei tarivitse leikkiä mitään, mä kun teen ja oon sen mitä tahdon, sä ehkä koitat tehdä sen mihin mahdollisesti pääset jotain tekemään. Älä ala kuitenkaan kuljetusalasta ja vallankin linjaliikenteestä räpeltämään mitään, sillä mun praktiikkaa on senverta pitkää jo nyt, ettet sä et siihen koskaan kykene. Sulla ei loiene kykyä erillaiseen debatiin saati sen ymmärtämiseen. Mutta toistuvasti poispotkitoidulta ei ihan välttämättä sitäö voi edes odottaa. Tosin ei moisilla karriääreillä ole suurta sukseeta toitottaa omaa erinomaisuuttaan.


      • Ala Vaihdettu
        Ari Kähärä kirjoitti:

        alaa vaihtaneelle. että ihan debattia vailla kosketuspohjaa? poju, mulla taitaa olla alaan ilman vaihtamistakin enemmän kosketuspohjaa, kuin sulla olisi ollut koskaan mahdollisuus saavuttaa. Mun kun ei tarivitse leikkiä mitään, mä kun teen ja oon sen mitä tahdon, sä ehkä koitat tehdä sen mihin mahdollisesti pääset jotain tekemään. Älä ala kuitenkaan kuljetusalasta ja vallankin linjaliikenteestä räpeltämään mitään, sillä mun praktiikkaa on senverta pitkää jo nyt, ettet sä et siihen koskaan kykene. Sulla ei loiene kykyä erillaiseen debatiin saati sen ymmärtämiseen. Mutta toistuvasti poispotkitoidulta ei ihan välttämättä sitäö voi edes odottaa. Tosin ei moisilla karriääreillä ole suurta sukseeta toitottaa omaa erinomaisuuttaan.

        Mistäs sitten johtuu että täällä sulta usein tiedustellaan kauttarantain että miltä pomon peppu maistuu ? Lienee siihenkin sulla enemmänkin kosketuspintaa.


      • loppuiko sulta
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Mistäs sitten johtuu että täällä sulta usein tiedustellaan kauttarantain että miltä pomon peppu maistuu ? Lienee siihenkin sulla enemmänkin kosketuspintaa.

        alan vaihtaneelta asialliset vastaukset, kun menet lapsellisuuksiin? Taisi tuo aloittaja laittaa sulle jauhoit suuhun. Miksi et kysy ko tiedustelua omalla nimelläsi, vai eikö poweri riitä? Tosin ethän sä ole koskaan osannut oikeesti mitään asiaa esittää.
        jk. on se hyvä että tollainen hylkiö on joutunut alaa vaihtamaan.,


    • goljat

      Joissakin taloissa tehdään kellon ympäri päiviä koko ajan. Joten käkkyrän persläpi pää kiinni kun et tiedä edes!!!! Käkkyrä kantaa pullaa piloille ettei tarvi ajaa kuin lyhyitä päiviä kun ei poloinen pysty ajamaan pitkiä päiviä.

      • goljat ei liene

        edes oikea kuski, jos väittää tekevänsä koko ajan pitkiä päiviä, tai sitten goljatin talossa ei LM saati TS mies(henkilö) hoida hommiaan. Väite että tekisi 5pv/vkk 12 tunninpäiviä on silkkaa potaskaa.


      • Goljat

        normalisti mies on jotain kuten NM oljat. Mutta sun kohdalla tuo Nomen ect omen ei toteudu millään tasolla. Mutta elä tuon tyhjyytesi kanssa. in joy.


    • käkkyrö

      Joo mutta nuolee niin maistuu niin hyvältä. Ja ei tarvi ajaa paljoa.

    • H.Akunila

      Mitähän se Kähärä tietää pitkistä päivistä. Hakunilan pihalla kun katselen niin Kähärä lähtee aina HYVISSÄ AJOIN kotiin töistä

      • kui sää joudat

        varikon pihalla maeksimaan, kun sun pitäs olla tekemäs pitkää päivää linjoilla?


    • Historiaa

      Mikä tekee kuljettajan työstä niin tärkeän, ettei normaali 8h työpäivä riitä? Sisältäen tietty myös ne kahvitauot, kuten ihmisillä ikään?
      Onko se jokin itseisarvo, että työpäivän jälkeen ehtii vain vaivoin suihkuun, ilta- / yöpala ja sitten pikaisesti nukkumaan, jotta jaksaisi seuraavan päivän?
      Jaksotyöaika ei vaan enää ole oikea työaikamuoto linja-autonkuljettajalle.

      • kuski ei nuku

        Jos kuljettaja on kotona eikä ratin takana niin silloin jää paljon muita pysäkeille odottamaan, turhaan. Niimpä kuljettajan täytyy olla ajamassa jotta asiakkaat pääsevät liikkumaan.

        Jos auto ei liiku niin ei myöskään kassa ei kilise, näin se vaan menee.


    • 9112

      ***** mikä jeesustelija.

      • 9112

        tuo aloittaja meinaan, nääs.


    • goljat

      Joo se on osa-aikatyöläinen käkkyrä ajaa 4 tuntia päivässä ja 20 tuntia nukkuu.

      • 9112

        lepäisi vielä ne loput 4 tuntiakin.


    • Kauraleipä.

      Aloittaja eli Kärmelä on tunnettu riitapukari, aina nälvii liittoon kuuluvia ja niitä, jotka koittavat saada työoloihin parannusta. Pitkät päivät kuluttavat porukan loppuun ja keskittymiskyky herpaantuu, kuljettaja ei ole liikenneturvallinen.
      Kärmelä ei itse aja kuin parhaat sarjat, possumunkkien voimalla pysyy työvuorosunnittelijat ja pomot hyvällä tuulella ja hyvät lyhemmät aamuvuorot ajaa Kärmelä, samoin pyhätyöt, joka toinen viikonloppu.

      • Kelokalle

        Mutta puolueesta lensi vekka niin että sininen vinka vain p...seestä tuli niskaperslennon aikana. Ei ilmeisesti ole miksikään muuttunut eikä opikseen ottanut. Olin pitkään etelän auringossa eikä näköjään tällävälin mitään rotia saatu sen pitkäkielisen ja nokkaisen Karjalan käkösen suhteen täällä.


      • kelokalle
        Kelokalle kirjoitti:

        Mutta puolueesta lensi vekka niin että sininen vinka vain p...seestä tuli niskaperslennon aikana. Ei ilmeisesti ole miksikään muuttunut eikä opikseen ottanut. Olin pitkään etelän auringossa eikä näköjään tällävälin mitään rotia saatu sen pitkäkielisen ja nokkaisen Karjalan käkösen suhteen täällä.

        sä olet vielä yhtä ulkona kaikesta kuin aikaisemminkin. No kait oot osasi tyytväine, vaikei se hääppöinen olekkaan. Nuo sun jutut ovat niin lapsellisia ja vailla mitää järkeä, että on suorastaan ihme jos kutsut itseäsi aikuiseksi tai oletat muiden ajattelevan, että sulla on jotain telkemistä alan kanssa. Myönnä, että sut itsesi ulkoistettiin perusujen ns. paikallisvaikuttaja kysymyksissä ja siksi oot sitä mitä ott kommenttisi kanssa.


    • rikkuri 007

      koska teille on työnteko ylivoimaista, eikö olisi parempi jättää työnteko tekijämiehille..
      turhaa terveitä miehiä työnteolla rasitetaan... meitä jolle työnteko on vain elämäänkuuluva osa, ei mikään ylivoimanen suoritus, on oikeasti paljon, mutta hoidamme asiamme laadukkaasti ilman meteliä.. toisin kuin nää vähätöiset kuljettaja herrat.. jotka laittaa kehnon ajotaitonsa , töissä käymisen syyksi....

    • Tuupaukko

      Kärpänen on kärpänen, vaikka pytyssä uittaa, niin paskakasaa ja reikää, koittaa kielellään tavoitella. Rikkurihan on rottaakin alempi ja pomon reikää tavoitteleva otus, käytkö varikon postipoikanakin, kuten eräät, jotka kuskii kavereiden jutut pomojen reikään.

    • Nukutaan töissä zzz

      Jos 12 tuntisen työpäivän jälkeen pitää mennä kotona samantien nukkumaan väsymyksen takia niin eikös se silloin ole sama vaikka aloittaisi työpäivän ja menee ratintaakse nukkumaan jos työ kuluttaa kaiken virran niin vastavuoroisesti vapaa-aika saa tehdä samoin .

    • zzzzzz zzzz zzzzzzz

      Missään laissa ei lue miten vapaat pitää käyttää esim jos haluaa valvoa vaikka sen 2 vuorokautta putkeen niin ei se työnantajalle kuulu se riittää että saapuu töihin työvuorolistassa annetun ajankuluessa .

      • juu ei tuo

        vapaa-ajankäyttö toki työnantajalle kuulukkaan, mutta jos ei vapailla älyä kuski nukku tai muutoin rentoutua(ei juopottelemalla) ja levätä, niin turhaa on silloin väsymystään valittaa.


    • veolialla kaikki ok

      Tuota missäs vaiheessa lepään?
      Viime päivät:
      12 tuntia, loppui 03.30 yöllä
      11 tuntia, alkoi 13 seuraavana päivänä
      vapaa.
      04.00 töihin 5 tuntia.
      jne
      täysin arkipäivää nuo vuorot. Elimistö käy kovilla kun pitää yhden vapaapäivän aikana muuttaa yövuoro aamuksi. Ja mitä siinä vapaalla ehtii tehdä kun pitäisi mennä nukkumaan klo20 että saisi yöunet? Mikä mahdotonta koska yörytmi täysin eri. Unilääkkeillä ja efedriiniä aamulla?
      Ois kiva nähdä nämä työaikojen puolustajat ajavan näitä vuoroja puoli vuotta, tuliskohan vielä kuittailua että kun vapaat niin lepää.

      • kuskille unta

        esim. melatoniinia voi kokeilla tai sitten ihan rehellisiä unilääkkeitä joilla vintti pimeeksi kun kotia pääsee.

        sitten aamulla on hyvin nukkunut ja eikun ratin taakse.


    • Volia.

      Aloittaja Ak on tunnettu työantajan ja herrojen mielistelijä ja liittoon kuulumaton reppana.
      Ak ei aja itse niitä pitkiä päiviä, vaan jostain kumman sysytä aina lyhyempiä aamuvuoroja, muut saa ajaa kellonympäripäivät ja heitä Ak sitten haukuu ja jakaa elämänohjeitaan.,
      Veolian portilla oltiin ja asiasta ja lisää pitää tapahtua, olot on saatava kuntoon, rattiin nukahdetaan ja helmapeltiä rutisee, päivittäin.

      • älä volia esitä

        kun et kerran tiedäö todellisuudessa mitään kenenkään sitoutumisista tai toimista. Kaltaistesi olettamuksien kautta elävien kautta tämäkin palsta on mennyt ihan naurettavuuksiin. Jätkät jotka ei kehtais tehdä duunii edes 8 tuntii ja kuitenkin huutaa ko ajasta palkkaa, on jokseenkin reppanatason tyyppejä joilla ei oikessti oo paikkaa näinkin arvostettavalla alalla, kuoin bussiliikenne. Ota vaan yhteys kaveriisi alaan vaihtaneeseen ja suoriudu samaan mestaan, eli työkkäriin.


      • Partajugi

        Kähärä Koira hoi !!! Ei onnistunut sinun aikanasi kun pullanmurusia levittelit pomojen lattioille, mutta nyt viimein onnistuin saamaan sarjan jossa pääsen joka perjantai ajoissa pois. Nyt siis sopii mun puolestani ne sovintokaljat ja paikanhan tiedätkin ja tarjoon kyllä kaljat ja sovinnontas... ei kun kättä.
        AKT auttoikyllä paljonkin asiassa, mutta pullaa ei tarttenut kantaa murentakaan.
        Mitenkäs siellä pienkalusto kuljetusfirmassa menee nykyään ?
        Korvakoru se aina sillointällöin vilahtaa ja kun käyt renkaan juurella, niin pikkujalka pilkahtaa.


      • eywe5y75we3ywe5y

        Muistappas kähärä levätä hyvin viikonloppu ni jaksat taas suhata p-rallia itä-helsingissä ja palvella mummoja hähähähääääää


      • Partajugi

        Sillä on ilmeisesti niin kiirettä niitten mummojensa kanssa ettei kaljoillekaan kerkiä.
        Oikea neiti oikealle paikalle päässyt. Ellei partaa ja koiraa muistuttavaa kuontaloa olisi, niin huononäköisimmät vanhemmat naiset helposti naiskuljettajaksi luulisivat kun sillä on se korvis. Pian varmasti laitattaa "kyrviksenkin"


      • AriKähärä

        Yrittänyt olen lepäillä kun mieheni Juhana pitää niin kovilla ja kipeä on takamus.
        En ole paljon kaljoillekaan ennättänyt, mutta korjataan tilanne mahd pian.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe