Puhelimen netti ei toimi kotona kunnolla.

Matiaaaaas

Ciaó! Mulla on aika outo ongelma, todella ärsyttävä sellainen. Mun puhelimen (Samsung Galaxy S2 Plus) netti ei toimi kunnolla kotona, mutta ulkona se toimii ihan moitteetta. Kun oon kotona, se joko on todella hidas tai se ei anna tehdä mitään. Mulla on 10 mbit/s nettinopeus joka on ihan hyvä nopeus mulle. Liittymänä mulla on Sonera. Tää sama vika oli mun edellisessäkin puhelimessa, joka oli Samsung Galaxy Xcover.

Niin ja mainittakoon että mun puhelimen netti myös katkeilee. Joudun aina käynnistämään puhelimen uudelleen jotta se taas toimisi.

Missäköhän on ongelma ? Puhelimessa vai jossain muussa ?

Ja Vapuselle terkkuja, mukava nähdä miten autat ihmisiä täällä! :)

16

4134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rewgas

      Ongelma on nimeltään Samsung jonka wlan ei ole niitä parhaiten toimivia,on usein todennusvirhettä ym ongelmaa..sen kanssa on vaan elettävä

    • Onko kyseessä siis wlan yhteys vai 3g?

    • täällä osataan

      Siis ihan molemmissa yhteyksissä on tuo vika.
      Oma Nokia 500 hävittää tasaisin väliajoin Wlan ja puhelin
      operaattorin mobiilidata yhteyden.
      Yhteydet löytyvät kun katkaisee puhelimen virran ja käynnistää
      uudelleen.

      Mutta vapunen voisi selittää mistä tuo ilmiö johtuu.
      Itse tiedän mutta tiedätkö sinä?

      • 5230,. (500)

        Mulla taas Nokia 500 ei hävitä koskaan wlania eikä mobiilidataa,sen sijaan samsung tabletti pätkii usein wlanissa(todennusvirhe),useimmiten sekin kyllä toimii mutta ei niin varmasti kuin nokia 500,zte blade3 tai htc explorer..


    • Varmaankin puhelimen päässä on jokin vika jos singaalinvoimakkuudet ovat hyvät.

      Näin loogisesti pääteltynä. Tai sitten virransäästöasetuksissa on jokin kohta.

    • Matiaaaaas

      Joo anteeksi unohtui tuosta, eli 3g on kyseessä.

    • twtqwqtwy

      Koita sammuttaa ja laita uudestaan päälle.

      • Matiaaaaas

        Oon tehny sen aika monesti, auttaa hetkellisesti, mutta vika ilmenee sen jälkeenki.


    • Tämä viittaisi kyllä puhelimen päässä olevaan vikaan.

    • signaali,,

      Paljon paksuja seiniä ympärillä esim kerrostalossa, niin voi olla huono signaali. Jos tiedät missäpäin operaattorin linkkimasto on ja ikkuna on sinnepäin, niin katoppa toimiiko siinä sen edessä paremmin

      • speedtest 4 you

        lataa speedtest ja mittaa nopeudet kotona ja ulkona


    • Moikka Matiaaaaas!

      Vaikuttaisi kyllä siltä, että joko puhelimessa on jotain häikkää tai sitten talon rakenteet (esim. lämpölasit) blokkaavat signaalin sen verta tehokkaasti, että verkkoa ei löydy. Tässä tulikin jo hyviä vinkkejä eli kannattaa aluksi testata kuuluvuutta sekä ulkona, että sisällä eri puolilla taloa.

      Testaappa lisäksi toimiiko netti paremmin, jos laitat sim-kortin toiseen puhelimeen. Jos sama ongelma jatkuu, niin silloinhan vika on todennäköisesti verkossa/rakenteissa eli ei muuta kuin vikailmoitusta meille, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin. Vikarin voit jättää Omien Sivujen kautta: http://bit.ly/14aPQyO

      Jos taas netti toimii toisessa puhelimessa moitteetta, niin silloin ei auta kuin toimittaa luuri huoltoon joko Sonera Kaupan kautta tai lähettää suoraan SCF-Huoltoon (http://bit.ly/130hRqf). Ja takuukuitti mukaan :)

      Seurailen tätä ketjua muutaman päivän eli kysele ihmeessä lisää, jos tarttet lisätietoja.

      Johannes@SoneraPartio

    • JoopaJuu

      Minullakin on huono netti kosketusnäytössäni, joka on myös Samsung-mallia.
      Tosin se on vielä vasta uusi ( n. kuukauden vanha ). Eikä se silloin ekana päivänä toiminut ollenkaan.. .
      Erään sukulaiseni kanssa tutkittiin asiaa, ja hän joutui asentamaan puhelimeen sellaisen ihme verkon, joka toimii vain tietyn tietokoneen tai läppärin lähellä...

      Eipä tällä p**kalla tee paljoa mitään kun kerran ei netti toimi eikä ota kaikkia puheluita vastaan, lisäksi akku loppuu 3 tunnissa, vaikka en käyttäisi koko kosketusnäyttöä.

      PS. kyseinen p**ka laite on koko nimeltään Samsung GALAXY Trend Plus.

      • kylä näin on

        Ace 4 on parempi satasen samsungeista.


    • Anonyymi

      Ostin kans uuden puhelimen ( Nokia ) jolla en saanut wifi yhteyttä . Kaikki muut laitteet kyllä toimivat wifin kanssa ,myös vanha puhelin . Viikon verran taistelin ja tein kaikki Googlen ohjeet . Millään ei mennyt läpi ,aina tuli todennusvirhe .sitten sain vinkin puhelin laitokselta että koeta qr koodia. Se toimi .Pientä askartelua vaati puhelimen kanssa ,mutta läpi meni

    • Anonyymi

      Eli se qr koodi löytyy siitä welan laitteesta . Huom .edellinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe