Kauanko normaalisti kestää juosta 5km?

Nuigi

Olen löytänyt hölkkäämisen ja juoksun uutena harrastuksena vasta hiljattain laihdutuksen avulla. Nyt minua kiinnostaisi tietää, että kauanko normaalisti juoksijoilla menee 5km juoksemiseen?

Itselleni on vielä haaste edes juosta koko matkaa ja tällä hetkellä 4km menee puoleen tuntiin. Haluaisin tässä vaiheessa asettaa pientä tavoitetta orastavalle harrastukselleni, että pystyisin jossain vaiheessa juoksemaan 5km normaalia vauhtia. Mutta mikä tämä normaali vauhti on?

70

35372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naislenkki

      No hyvin yksilöllistähän tämä on ja riippuu hyvin paljon siitä, että juoksetko 5km maksimivauhdilla vai pk-vauhdilla. Itse olen kuntoilija nainen ja pk-vauhti on noin 5,5min/km, reippaampi vauhti noin 5min/km. En ole koskaan yrittänyt kysestä matkaa maksimilla. Kyllähän ne juoksijat sitten juoksee radalla alta 15min, silloin tällöin jopa naiset.

    • Nuigi

      Niiiin. Lähinnä tällaisena pullukkana pyrin normaalikuntoisten aikoihin. Tänään olisi tarkoitus kokeilla ihan tuota viittä kilometriä ja veikkaan, että jossain vajaassa 40minuutissa menee.

    • TZÖKE

      ALLE 20 MIN KU JUOKSET NIIN OOT VARMASTI KOVASSA KONDIKSESSA.

    • aloittelija m

      Ei oo mitään normi vauhtia, kun jo pelkästään sama ihminen voi vetää saman lenkin monelle eri vauhdilla, puhumattakaan sitten ihmisten välisistä eroista (ikä, sukupuoli, paino, historia, yms.). Jotkut ehkä mitoittaa lenkkivauhtinsa jonkin harjoitusohjelman syketasoja noudatten, jotkut ehkä pitää vakionopeuttata eikä seuraa sykkeitä, ja jotkut ehkä, joilla ei ole mitään mittareita, juokseva vain fiiliksen mukaan milloin mitäkin nopeutta.

      Itse olen normi painoinen 34v mies ja aloitin lenkkeilyn vähän vajaa parikuukautta sitten. Lenkinni olleet yli 10 km mittasia, mutta paras viitonen mennyt niistä katosttuna aikaan 22'47 (eli 4'33 min/km). Normi vauhtini mitä olen pitänyt yksin juostessani on ollut ehkä 10-15 km lenkeillä 5'25 min/km hujakoilla ja yli 20 km lenkeissä n. 5'50 min/km hujakoilla (noita on tosin vasta kaksi takana). En seuraa sykettä juostessa, eli pyrin pitämään vain tasaisen vauhdin. Sekaporukan kanssa juostessa, kun on ollut monen kuntoista, ollaan pidetty yleensä 7'00-8'20 min/km tahtia riippuen porukasta. Kysymyshän ei ole yleensä siitä etteikö joku jaksaisi juosta jotain matkaa, vaan enemmänkin siitä ettei osaa arvoida mitä vauhtia jaksaa, eli juoksee liian lujaa jonka takia sitten joutuu kävelemään tai tiputtamaan vauhtia reilusti keskenkaiken.

      Ota tavoitteeksi mielummin vain oman kunnon kohttaminen (tai tavoitteeksi omien tulosten parantaminen), kun normi vauhtia ei ole olemassa.

      Cooperin testistä löytyy googlesta jonkinlainen taso taulukko (jossa ikä ja sukupuoli, sekä taso). En tiedä löytyisikö 5 km:sta vastaava jostain.

      • Miten?

        Kertokaa mulle, että miten te saatte parissa kuukaudessa itsenne noin hyvään kuntoon? Itse 3 kk harjoittelun jälkeen juoksin 10 km 61 minuutissa ja en sitä vauhtia kyllä pysty ihan normilenkillä vetään. Kuinka pian aloit vetään 15 km lenkkejä, kun olet nyt juossut vajaa 2 kk? Mulle tulee penikkatautikin, jos alan vetään liian pian tuommoisia lenkkejä. Mikä lie vika harjoittelussani.


      • niinpä niin
        Miten? kirjoitti:

        Kertokaa mulle, että miten te saatte parissa kuukaudessa itsenne noin hyvään kuntoon? Itse 3 kk harjoittelun jälkeen juoksin 10 km 61 minuutissa ja en sitä vauhtia kyllä pysty ihan normilenkillä vetään. Kuinka pian aloit vetään 15 km lenkkejä, kun olet nyt juossut vajaa 2 kk? Mulle tulee penikkatautikin, jos alan vetään liian pian tuommoisia lenkkejä. Mikä lie vika harjoittelussani.

        Täällä aina liioitellaan. Mukamas 23 minuutin viiden kilometrin aikoja kahdenkymmenen kilometrin lenkillä. Ha, ja vain kaksi kuukautta juoksu-urheilun aloittamisesta. Tosi asiassa lienee niin, että on pitänyt viikon tauon vuoden aktiivijuoksun jälkeen ja "aloittanut" taas kaksi kuukautta sitten. Kaikenlaista hölynpölyä. Oikeasti tunti kymmenellä kilometrillä ja kaksi kahdellakympillä on jo saavutus tavalliselle kuntoilijalle.


      • 13+20
        niinpä niin kirjoitti:

        Täällä aina liioitellaan. Mukamas 23 minuutin viiden kilometrin aikoja kahdenkymmenen kilometrin lenkillä. Ha, ja vain kaksi kuukautta juoksu-urheilun aloittamisesta. Tosi asiassa lienee niin, että on pitänyt viikon tauon vuoden aktiivijuoksun jälkeen ja "aloittanut" taas kaksi kuukautta sitten. Kaikenlaista hölynpölyä. Oikeasti tunti kymmenellä kilometrillä ja kaksi kahdellakympillä on jo saavutus tavalliselle kuntoilijalle.

        Niin no eihän tuo kirjoittaja maininnut taustoja.

        Itse päätin aloittaa lenkkeilyn vähän alle kolmekymppisenä ja hyvältä tuntuva juoksunopeus oli karvan alle 5min/km kympin lenkillä ja varaa kiristää oli, jos alkoi tosissaan juoksemaan. Toki olin harrastanut erinäisiä muita urheilulajeja, joissa juoksun osalta tuli enemmän intervallityyppistä juoksemista. Mutta peruskunto oli kuitenkin siis pohjalla ihan OK.

        Luonnollisesti jos olisin ekat 30-vuotta elämästäni maannut sohvalla, lenkkeilyvauhti kylmiltään olisi varmaan jokusen minuutin hitaampi ja lenkit lyhyempiä..

        Kannattaa siis huomioida myös ne omat taustat ja lähtötaso, kun huomioi "hyvää" ja "sopivaa" vauhtia


      • 13+20
        niinpä niin kirjoitti:

        Täällä aina liioitellaan. Mukamas 23 minuutin viiden kilometrin aikoja kahdenkymmenen kilometrin lenkillä. Ha, ja vain kaksi kuukautta juoksu-urheilun aloittamisesta. Tosi asiassa lienee niin, että on pitänyt viikon tauon vuoden aktiivijuoksun jälkeen ja "aloittanut" taas kaksi kuukautta sitten. Kaikenlaista hölynpölyä. Oikeasti tunti kymmenellä kilometrillä ja kaksi kahdellakympillä on jo saavutus tavalliselle kuntoilijalle.

        Ja lisäyksenä edelliseen 5'50 min/km 20 km matkalle ei ole mikään kauheen kummallinen vauhti, jos juoksee kympin alle vitosen kilometriä. Minuutti kilomertillä hitaammin on kuitenkin aika iso vauhdin pudotus..


      • Juliastiino
        Miten? kirjoitti:

        Kertokaa mulle, että miten te saatte parissa kuukaudessa itsenne noin hyvään kuntoon? Itse 3 kk harjoittelun jälkeen juoksin 10 km 61 minuutissa ja en sitä vauhtia kyllä pysty ihan normilenkillä vetään. Kuinka pian aloit vetään 15 km lenkkejä, kun olet nyt juossut vajaa 2 kk? Mulle tulee penikkatautikin, jos alan vetään liian pian tuommoisia lenkkejä. Mikä lie vika harjoittelussani.

        Itsellä on hyvä peruskunto ja liikun muutenkin kuin juosten. Nyt juoksin viimeksi 44 minuutissa 11km.


    • M3331
    • Hiljaa hyvä tulee

      Itsekin olen aloittelija . Minulla menee 5km peruskuntovauhtia 40min ja vauhtireeneissä 28min. Joten vaikuttaa että sulla on vauhtia ihan liikaa omaan kuntotasoon nähden. Unohda se kello kotia ja keskity vauhtiin, että jaksat juosta koko matkan. Vasta tämän jälkeen otat kellosta aikaa kuinka kauan sulla menee 5km lenkkiin. Sitten voit vähän kerrallaan alkaa nostaa vauhtia. Sykemittari on hyvä apuväline pitämään vauhdin riittävän hitaana. Kehitystä tapahtuu paljon nopeammin kun et vedä liian kovia vetoja. Pilaat niillä vain jalat ja mielenkiinnon juoksemiseen kun kunto ei kasva.

    • summergirlz

      tämä riippunee myös oikeasti ihmisen pituudesta, itse noin puolitoista metrisenä lähtiessä lenkille poikaystävän kanssa (1,80m) en pärjää hänelle mitenkään. Minulle 5km menee noin puoli tuntia kevyellä hölkkävauhdilla tasaisessa maastossa mutta poikaystävä jölköttelee vieressä äärettömän hidasta vauhtia. Pitkät koivet plussaa!

      • persjalkanen

        Ei ole koipien pituudesta kiinni meneekö kilometriin 4, 5 vai 6min vaan kunnosta. Unohda moiset tekosyyt ettei uskonpuute haittaa harjoittelua. Lyhyet jalat saa varmasti pyörimään riittävän nopeasti vähän kovemmallakin vauhdilla ja nopea askel tekee juoksemisesta kevyttä.


      • sdfsdf

        Lyhyt askel on plussaa. Mitä nopeammin tikkaat, sitä nopeammin pääset eteenpäin. Pitkällä askeleella vauhti pysähtyy.


      • kjkjkkj

        eipä taida pituudesta tuommoinen johtua


      • iso ja pyöreä
        persjalkanen kirjoitti:

        Ei ole koipien pituudesta kiinni meneekö kilometriin 4, 5 vai 6min vaan kunnosta. Unohda moiset tekosyyt ettei uskonpuute haittaa harjoittelua. Lyhyet jalat saa varmasti pyörimään riittävän nopeasti vähän kovemmallakin vauhdilla ja nopea askel tekee juoksemisesta kevyttä.

        Se on juuri näin. Voihan se olla että pari prosenttia tulisi vauhtia lisää omaamalla etiopialaiskenialaisen ruumiinrakenteen, mutta aika lyhkäisiä hekin enimmäkseen ovat. Suurempi ongelma on se että tekee omasta ruumiinrakenteestaan ongelman ja sen vuoksi luovuttaa. Toinen ongelma on jos tukevuuteen taipuva länsimaalainen yrittää tavoitella ensisijaisesti hoikkuutta, jolloin vauhti ja kunto katoavat. Jalkojen pituus ja tukevuus unohtuvat siinä vaiheessa kun jalat pyörivät 200 kierrosta minuutissa. Juoksussa ei ole kyse harppomisesta vaan nopeasta ponnistamisesta.


    • Noh en nyt ihan allekirjoittaisi tuotakaan.
      Maailman kuulu Haile Gebrselassie pituus 165cm eli ei mitään tekemistä pituuden kanssa.
      Enemmänkin painon kanssa on vaikutusta. Ja miehillä on parempi hapenottokyky kuin naisilla.

    • Baldiini

      Jos ei mene alle 20min niin NR hommiksi on mennyt.

      • Mulla menee

        Mulla menee noin 30 min lenkillä, kilpailussa aika oli 25 min. Minusta 30-35 min olisi hyvä tavoiteaika sulle.


      • joldaaja

        Kyl se näin on.
        Baltsu puhuu asiaa.
        Alle 20min pitää mennä jopa jalkavaivaisena yhdellä jalalla hyppien.


    • Hölökkää

      Olen juossut 5km 16minuuttiin kisassa, mutta harjoitusvauhtina 5km saattaa mennä toisinaan lähemmäs 30min, riippuu ihan siitä, että mitä treeniltä hakee. Tämä esimerkkinä siitä, että harjoitusvauhti saa olla melkein mitä vaan, ja silti se on juoksukuntoa kehittävää. Kilpajuoksijankaan ei tarvii juosta kovaa kuin 2 kertaa viikossa, muu on nautiskelua. Kuntoilijana en juoksisi kovaa lainkaan, reipasta juoksisin ilman paineita silloin kun "jalat vie kuin itsestään".

      Aloittajaa kehottaisin juoksemaan sellaista miellyttävää nautiskeluvauhtia, kelloon katsomatta. Nautiskelulenkeillä kunto kohoaa kuukausien mittaan kuin huomaamatta, liikunnassa säilyy ilo ja säännöllisyys. Vuoden kuluttua nautiskelet saman matkan 5min nopeammin kuin tällä hetkellä vedät hampaat irvessä.

    • Muratti Seppo

      Noin 30-40 min on ihan ok aika sellaiselta, joka ei ole niin tarkka kuntoilustaan, vaan juoksee silloin tällöin. Itse pääsen jonnekin 25-30 minuutin välille, vaikken ole koskaan kovin tosissani juoksennellut, vaikkakin useita vuosia silloin tällöin, kun huvittanut.

    • asafffffffffa

      Hanki sykemittari jota käyttäen opit rakentamaan pohjakunnon, eli alkuun lenkit 60-75% teholla. Ei niin että väkisin juokset sen 5 km.

      Juoksijan pitää opetella alkuun hiljaa juokseminen, niin omituiselta kuin se kuulostaakin. Tämä siis jos ideana on edetä systemaattisesti ja oikein.

      Peruskunnon kohentuessa lisää rasitusta ja tee harjoituksia 70-85% tehoilla. Mulle nää alotuskuviot opetti aikanaan entinen sm-tason juoksija, ja hyvin on treenit sujunu.

    • M 75 Oulu

      Tehoa kautta linjan

      Jos aikoo todella kehittyä, niin normaalilenkeilläkin on lisättävä vauhtia asteittain huomattavan paljon. Itse juoksin aikoinaan todella hiljaa suurimman osan lenkeistä, ja lisäksi tehoharjoitukset olivat sellaisia että en kokenut niissä kunnon väsymystä juuri koskaan. Kuntoilijatkin juoksivat kovempaa harjoituslenkkinsä kuin minä, mutta voitin heitä silti kisoissa usein hyvinkin paljon. Se tarkoittaa että on varmuudella lahjakkuutta olemassa, mutta sitä eihän voi jalostaa tulosten tekemiseen jos ei ole mitään tehoa harjoittelussa.

      Täytyy olla tehoa kautta linjan, ihan normaalilenkeilläkin siis, eikä pelkästään tehoharjoituksissa. Kysynkin että kuinka ihmeessä pystyy edes tekemään tehoharjoituksia jos ei perusvauhtia ole olemassakaan? No ei kyllä mitenkään, vaan tehoharjoituksista tulee silloin väkisin vääntämistä ja happojen kanssa painimista. Kestävyysharjoittelu on parhaimmillaan, tai siis pahimmillaan, todella kovaa leikkiä jossa joutuu joka päivä tekemään kovaa perustyötä. Itsekin olen päättänyt kokeilla sitä näin vanhemmalla iällä, jos se tehoaisi vielä jotenkin.

      Jos joku jolla on ikää 35 ja aikoo kehittyä juoksijana kokeillen tällaista rohkeaa ratkaisua kuin minä, niin muutaman kuukauden kokemuksella voin kertoa sen että palautuminen on paljon haastavampaa, mutta onnistuu jos elää todella terveellistä elämää.

    • ´´´´´´´´´´´´´´´´

      Unohdatte maaston vaikutuksen aikaan. Mäkisessä maastossa on niin paljon raskaampaa juosta kuin tasaisella että se vaikuttaa aivan varmasti aikaan.

    • juoksija1300

      Itse olen 12-vuotias tyttö ja 5km menee ehkä 25 min. Mitähän se sitten aikuisena tulee olemaan...en tiedä.

    • cetes

      Suurin osa lenkeistä pitäisi juosta ns. peruskuntolenkkeinä. Nyrkkisäänönä PPP: Pystyy Puhumaan Puuskuttamatta. Tällöin vauhti on omiaan kasvattamaan peruskuntoa. Aloittelijalla tämä tarkoittanee 7:30 - 8:00 min/km -vauhtia = 4km 30-32 minuuttia.

      Jos juoksuharrastus jatkuu, voit lisätä vauhti / intervalli / mäkitreenejä repertuaariin, mutta suurin osa lenkeistä tulisi edelleen juosta matalilla sykkeillä.

      Huomaa että kun kunto kasvaa, vauhti kasvaa vaikka syketaso pysyy samana.

    • hölkkäri

      Itse juoksin 4.5 km 22 minsaan

    • Puolituntia

      Olen 38v. kuntojuoksentelija nainen ja minulla menee 5km:n matkaan noin 30min.

    • ukkokukko,,

      Eli sun kilometri vauhtisi on 6min, eli varmaan sopiva? Itselläni on ikää nyt 60v ja km vauhti tuo sama.-86 juoksin parhaimman ajan maratonilla ja se oli 3h 15min l. reippaasti alle 5min/km. Iän mukana vauhti hidastunut ja painoakin tullut lisää, mutta vielä on juoksukinää ja muutoma hölkkäkisakin kuntosarja puolella takana tältä kesältä .Näin......:)

      • Mies 64 v+

        Peruslenkeillä interval osuudet noin 4:40 min / km. Vitonen sujuu peruslenkeillä 25 min molemmin puolin, kymppi perustreenivauhtia alle 55 min pururadalla maastossa. Cooper nippa nappa 3000 m, viimeksi 2900 m ja juoksuindeksi 55, kilometrejä viikossa noin 50.


      • ptasapainoinenn
        Mies 64 v+ kirjoitti:

        Peruslenkeillä interval osuudet noin 4:40 min / km. Vitonen sujuu peruslenkeillä 25 min molemmin puolin, kymppi perustreenivauhtia alle 55 min pururadalla maastossa. Cooper nippa nappa 3000 m, viimeksi 2900 m ja juoksuindeksi 55, kilometrejä viikossa noin 50.

        itse reilu30. ja aika samat arvot kuten sulla pappa.tosin klsoja ksm viikossa 5. leukoja 30 ja rinnalle 1.3x oma paino,roikun 3min30sek. ja pistol squatteja menee 30 per jalka vaikka kesken unien.


    • tasapainoisuuson voi

      täällä lesotellaa maaraton aikoja. se maraton on jo liian ykspuolista liikuntaa. en puolikasta pitempää juokse koskaan, pertsahiihto on eriasia koko ropalle liikuntaa voi hiihtää vaikka päivän. samoin kuntosalia vastaava työnteko. entäs yläkeholle kuka tekee 4h treeniä?

    • jo vain,,

      No jos lähtee 11:sta pintaan niin pitäs siinä 11:30 kahta puolta olla perillä....

    • tiina_n1

      Mä olen aloittelija, vasta kolmas viikko lenkkeilyä menossa, enkä jaksa siis vielä vetää hölkäten/juosten koko 6 km matkaa vaan reipasta kävelyä välillä. 6 km menee 45 minuutissa. Tavoite parantaa aikaa puolessa vuodessa 35 minuuttiin.

      • juosten

        Neljä kertaa juoksumatolla ja koitin 6.5 km 33min


      • mattojuoksu
        juosten kirjoitti:

        Neljä kertaa juoksumatolla ja koitin 6.5 km 33min

        Laita mattoon puoli astetta ylämäkeä että vastus vastaa liikkuvaa juoksemista.


      • juoksunopeudet
        mattojuoksu kirjoitti:

        Laita mattoon puoli astetta ylämäkeä että vastus vastaa liikkuvaa juoksemista.

        Puoli astetta ylämäkeä ehkä vielä riittänee, mutta juoksuvauhdin kasvaessa täytyy ylämäkikin muuttaa pian yhteen asteeseen jne., koska ulkojuoksemisessakin ilmanvastus kasvaa jyrkästi juoksuvauhdin mukana.


    • mävaatäs

      Otat eka sen 30 minaa tavotteexi ja lähettää hitaasti sitä kohti. Hiljaa hyvä tulee

    • kodaripolle

      Alle 15min erinomainen, 20min kiitettävä, 25min hyvä, 30min tyydyttävä, hitaampi välttävä, ei jaksa tai viitsi hylätty.

      • Anonyymi

        Samperi on se kumma ku tällästa kirjottelet tänne, ku menisit ite juoksee. Alle 30 min on jo hyvä.
        Itse olen 15v poika ja juoksen 21 minuuttiin 5km.


    • runnergirl94

      Riippuu niin paljon esim radasta jota juokset. Uskaltaisin väittää näin maalaisjärjellä ajateltuna että tasaisella (esim urheilukentällä) saat paremman ajan kuin esim kaupunkijuoksussa liikennevaloineen sekä ylämäkineen. Itse koen etten ole kehittynyt mitään hyper vauhtia, joku tuola jo kuvaili että alle 2kk oppinut juoksemaan 10-15km. Itse aloitin maaliskuussa 2014 hölkkäilemään rapakuntoisena, ja nyt olen enimmillään juossut tuon 10km, en ole kokeillutkaan pidempää matkaa vielä. Peruslenkkini ovat sitä 5-8km luokkaa, tuo 5km kaupungissa (sanotaanko ehkä pikemminkin lähiössä) parine pysäyttävine liikennevaloineen ylämäkineen menee se 35min. 8-9km menee siihen tuntiin. Hassua kyllä,7,5km pururadalla (ylämäkineen) menee n 40-45min.

    • asdfgadf

      35min meni tänään viiteen kilsaan. Ei mikään huippusuoritus ottaen huomioon, että oon vasta 17 mutten oo kyllä juossutkaan säännöllisesti koskaan ja oon tupakoinu kolmisen vuotta joka ehkä myös vähän verottaa jaksamista. Tahti oli kokoajan sama ja olo lenkin jälkeen oli semmonen että ois kyllä jaksanu vielä.

    • Hölkkämummo

      Puolen tunnin alitus on hyvä tavoite, sekin kisassa, numerolappu rinnassa. Lenkillä voit hölkätä hyvin 7:30/km vauhdilla eli siitä tulee 37-38min vitosen ajaksi.

    • Ehehee

      Olen 50 v. mies, olen harrastanut lenkkeilyä puoli vuotta. Olen päässyt 5 km. n.40 min. olen ihan tyytyväinen aikaani. Tällä hetkellä pakollinen tauko, kun iski penikkavaivat sääriin. Reilu vuosi sit leikkasivat hyvänlaatuisen kasvaimen oikeasta keuhkosta, siihen loppui myös tupakointi, jota tuli harrastettua n25 vuotta. Nyt olen riippuvainen lenkkeilystä, eihän se aika niin tärkeää ole, tulee vaan hyvä olo ja jaksaa paremmin.

      • juoksija1122

        Kompressiosukat/säärystimet auttavat vaivoihin, mutta rasittavat enemmän nilkkoja (lihakset pääsevät helpommalla).


      • Anonyymi

        Kiitos, J. Sitä tarkinaan. 38 min/5 km. Ja toinen painan: 43 min/5 km.


    • juoksi

      jos juokset alle 5min/km niin voit olla tyytyväinen.

    • Paavoviren

      Kyllä se normaalisti 5km semmosessa vartissa menee mut joskus oon saunan jälkeen juossu 10minuuttiinki. Riippuu niin paikasta ja säästä esim. matalapaineen aikaan ei lihakset saa tarpeeksi vettä ja happea.

    • hölkkääjä

      Itse olen 12-vuotias tyttö ja 5km menee ehkä 25 min. Mitähän se sitten aikuisena tulee olemaan...en tiedä.

      Onneksi vielä meillä vanhuksilla vielä hitusen kuntoa löytyy, 60v. /5km. 18min. ylämäkeen vyöpainoilla ja jaloissa 10kg renkaat. Tasaseen tahtia...Nähdään tyttö vielä pian lenkillä? vnhempana oot huippukunnossa uskon niin, terkkui.....

    • Anonyymi

      ❗20 hyvä ❗

    • Anonyymi

      Eiköhän Molle M60 sarjaan siirtyessään ole treenannut itsensä jo alle 10 minuutin kuntoon

      • Anonyymi

        alle 40min hyvä. alle 35min erinomaista, alle 30min mitalli sm 10000m todennäköinen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloittelijalle sillä ajalla ei ole mitään väliä. Ensin on tärkeintä juosta niin hitaasti, että sen 5km pystyy ylipäänsä juoksemaan ilman että on puolikuollut. Ja jos ei pysty juoksemaa, aina väliin kävelyä. Vasta kun matka sujuu juoksuaskelilla jo kerran viikkoon yrittää vähän nostaa vauhtia. Siitä se lähtee ja vuodessa kunto ja vauhdit on kohonneet huomaamatta. Väliin toki tulee epätoivän hetkiä, kun tuntuu ettei se kunto tunnu nousevan ollenkaan, mutta todellisuudessa se nousee.

    • Anonyymi

      Oulussa kävellään viestejä 3000 cooper aikoihin

    • Anonyymi

      15min loistava
      20min kiitettävä
      25min hyvä
      30min keskiverto
      35min välttävä
      40min heikko
      45min huono

    • Anonyymi

      No siis ite juoksen sen 21-23min

    • Anonyymi

      Meneekö puoleen tuntiin?

    • Anonyymi

      Kyllähän toi alla 13 min pitää mennä. Muuten ei kannata edes yrittää.

    • Anonyymi

      Koittakaa villasukilla.

    • Anonyymi

      5.36/km hyvä hölkkävauhti, matka kuin matka.

    • Anonyymi

      28min hyvä aika vitosella.

    • Anonyymi

      Liukkaalla ja suurin osa matkasta märässä umpihangessa, yli tunti meni, mutta voi sitä hien määrää ja sykkeet yli VKn pitkiä aikoja. Menkääs tytöt koittamaan, millä kuntoa tehdään.

    • Anonyymi

      Kuinka pitkä sinulla 5 km matka?
      Mittasitko kartasta?

      • Anonyymi

        Garminilla mitattu.


    • Anonyymi

      Naikin HöyryPerhosella menee alkupompun jälkeen loppumatka pelkästä menosta nauttien.

    • Anonyymi

      Puolen tunnin alitus numerolappu rinnassa hyvä tavoite tavisläskille. Lenkillä voi hölkytellä 7.30/km vauhtia.

    • Anonyymi

      15min viitonen naisten vauhtia.

    • Anonyymi

      Riippuu millä sykkeellä juokset. Tavisläskille hyvä aika maksimisykkeellä on alle 25min.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe