Detur oli pettymys

valitettavasti näin

Olimme tällä kertaa Deturin matkalla. Oppaat olivat töykeitä, heiltä ei juurikaan apua saanut. Lisäksi Detur näyttää käyttävän lentoyhtiöitä, joissa ei myöskään ole mitään palveluita. Samoin hotellit on kilpailutettu äärirajoille, mikä luonnollisesti näkyy kaikessa. Todella suuri pettymys, ei enää Deturilla mihinkään kohteeseen.

85

8592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lomalle.fi

      Mitähän palveluja siellä lennolla pitäisi olla? Omilla lennoilla ainakin oli ihan samat palvelut kuin muidenkin lentoyhtiöiden lomalennoilla.

      Opaspalveluista ja hotelleista en osaa sanoa mitään, kun olen käyttänyt vain Deturin lentoja..

      • siilo1

        Ilmainen tarjoilu piti kuulua matkan hintaan , oluet ja viinit loppu niin mennessä kuin tullessa osa sai toiset ei ollenkaan vaikka olisi maksanut se siitä palvelusta.


      • uusipalvelu

        Vai kuuluu lennoillakin ilmaiset juomat - tai olisi pitänyt kuulua. Uutta tietoa tälläinen "palvelu" koneessa - hotelleista kyllä tuttua. Mitähän palveluita oppailta odotit ? Olen matkustanut kaikilla suurimmilla matkanjärjestäjien matkoilla - eipä niissä juurikaan eroa ole. Supistettu jokaisella oppaidenkin määrää nykyisessä talous tilanteessa


      • pulinatpois
        siilo1 kirjoitti:

        Ilmainen tarjoilu piti kuulua matkan hintaan , oluet ja viinit loppu niin mennessä kuin tullessa osa sai toiset ei ollenkaan vaikka olisi maksanut se siitä palvelusta.

        Eihän palvelu silloin huonoa ole jos on luvattu ilmaiset juomatkin, kun ruuastakin nykyisin joutuu maksamaan. Olet varmaan istunut koneen takaosassa, joten veljet edessä on ehtineet siemaista varastot tyhjiksi. Olin Deturin matkalla laivaretkellä,johon kuului juomat mukaan, ei loppuneet juomat, vaikka kaikkemme yritimme. Opaspalvelu oli hyvää ja asiantuntevaa matkalla ja retkellä. JOPA opas saattoi lähtevän porukan lähtötiskeille asti. Turhaa valitusta


      • turhaavalia

        Aivan samat palvelut Deturin , kuin muillakin lomalennoilla. Meillä ei ainakaan ollut "töykeä" opas, hyvin avulias ja perillä kohteesta. Varmasti kaikkien matkanjärjestäjien kohdalla, säästöjä pyritään saamaan. EN valitse matkaani matkatoimiston perusteella, olen ollut monilla matkatoimistojen matkoilla, ei juurikaan eroja. Käytettävissä lentoyhtiöissä ja aikatauluissa pieniä eroja kylläkin


    • Perhe 4

      Aloittaja kerro tarkemmin..kiinnostaa,koska kohta mekin menossa.
      Mikä oli teillä hotellina?Oppaat..mikä oli asia johon ette saaneet apua?

      • ensisyksynätaas

        Olen matkustanut varmaankin viimeiset 10v PELKÄSTÄÄN Deturilla syyslomallemme Turkkiin,eri kohteisiin. Mitään ILMAISIA juomia ei koskaan ole koneeseen luvattu, ( pystyn myös olemaan 4h juomatta alkoholia). Oppaiden palveluja emme matkoillamme käytä / tarvitse. Turkkiin halpa mennä Deturilla.
        JOS menee viikon matkalle, Detur ei ehkä paras mahdollinen valinta !
        Monesti käytännössä 5pv tuo viikon matka. Meilläkin meno hotellilla klo.19 ja lähtö hotellilta 03 joten kaksi pv tuhrautui kokonaan matkoihin,hotellilla vaikea nukkua ennen lähtöä, kun live musat soi 23 asti


    • Detuuuur:-)

      Nyt en minäkään ihan usko tuota...minusta Deturin oppaat ovat aina olleet innosuneita, iloisia oppaita.Olimme vaihteeksi nyt Aurinkomatkojen lomalla ja hotelllit samaa tasoa mitä Detur käyttää, oppaat heilläkin ihan mukavia. Mutta lensimme nyt Finnairilla ja koneessa todella ahdasta istua hoikemmankin, siitä pienoinen miinus Aurinkomatkoille.
      Ps. Paljosta jäätte vaille, kun Deturin hylkäätte, vaan jokainen varatkoon matkansa sieltä mistä miellyttää:-)

      • yesdetur

        Aloittaja on provo. Viisi kertaa Alanyassa Deturin matkalla ja kaikki on toiminut hyvin. Tietysti uusavuttomat ovat luku sinänsä, jotka pitää saada oppaan palvelua jokaisessa risahduksessa.


      • lomaaa

        Olimme deturin matkalla lokakuun alussa eikä mitään valittamista. Linkkumatkallakin kertoi kaikennäköstä historiallista tietoa Turkin bodrumista. Lähdettäessä opas saatteli porukan tiskeille asti. Matkalaisissa harmittavan paljon valittajia kaikesta.


    • vaihdan firmaa

      Samaa voisi sanoa Tjäreborgista (äskettäin olin lomalla). Vaikka oppaat ovat ihan mukavia, niin ei heistä mitään hyötyä ollut koko lomalla, koska eivät tunnu tietävän oikein mistään asiasta, eikä heitä juuri näy kuin lentokentällä vilaukselta. Hyvin ammattitaidotonta toimintaa myös tässä firmassa. Suppea retkivalikoima.

      • sitä saa mitä tilaa

        Minä menen perheeni kanssa omatoimilomalle, siinä ei Deturin palveluja tarvitse. Ja taatusti saan juuri sellaista palvelua mitä haluan.


      • AM ja :)

        Tjäreborgin lomilla ennen ,mutta ei enää ,pelkkää rahastusta koko pikku näpertely,hotellit ihan huonoimmista valikoimista,tähdistä viis' ja Oppaat vailla minkäänmoista palveluhalukkuutta ja ammattitaitoa ,vaihdoimme Aurinkomatkoihin ja kyllä homma pelaa ,opaspalvelut sekä retkivalikoima hyvät ja iloisia ammatiianarvostavia Oppaita ,kiitos Aurinkomatkojen!!! :))


      • 2+3:D
        AM ja :) kirjoitti:

        Tjäreborgin lomilla ennen ,mutta ei enää ,pelkkää rahastusta koko pikku näpertely,hotellit ihan huonoimmista valikoimista,tähdistä viis' ja Oppaat vailla minkäänmoista palveluhalukkuutta ja ammattitaitoa ,vaihdoimme Aurinkomatkoihin ja kyllä homma pelaa ,opaspalvelut sekä retkivalikoima hyvät ja iloisia ammatiianarvostavia Oppaita ,kiitos Aurinkomatkojen!!! :))

        Samaten.Deturin matkalla 2 kertaa ,toinen Tunisiaan ja toinen Egyptiin,aika huono fiilis jäi ,samaten Tjäreborgin oppaat ovat ihan p.....ä ja siksi käytämme nykyisin joko Finnmatkoja tai Aurinkomatkoja ja jälkimmäinen on suosikkimme :D


      • Nautiskelija.
        2+3:D kirjoitti:

        Samaten.Deturin matkalla 2 kertaa ,toinen Tunisiaan ja toinen Egyptiin,aika huono fiilis jäi ,samaten Tjäreborgin oppaat ovat ihan p.....ä ja siksi käytämme nykyisin joko Finnmatkoja tai Aurinkomatkoja ja jälkimmäinen on suosikkimme :D

        Jos haluaa 50 - 100% kalliimmille Aurinkomatkoille ja on varaa, mikäpä ettei. Tai elää matkat velaksi kuten valtaosa perhematkustajista ja pariskunnista. Mutta Aurinkomatkat ei ole tavallisia kuluttajia varten. Puhun siis vähävaraisempien puolesta jotka eivät elä velaksi.
        Itse en käytä valmismatkoja, valikoin lennot ja hotellit parhaasta päästä ja matkustan kun minulle sopii. Ja mihin niitä oppaita tarvitaan, en ymmärrä.


      • matkustelijanainen
        Nautiskelija. kirjoitti:

        Jos haluaa 50 - 100% kalliimmille Aurinkomatkoille ja on varaa, mikäpä ettei. Tai elää matkat velaksi kuten valtaosa perhematkustajista ja pariskunnista. Mutta Aurinkomatkat ei ole tavallisia kuluttajia varten. Puhun siis vähävaraisempien puolesta jotka eivät elä velaksi.
        Itse en käytä valmismatkoja, valikoin lennot ja hotellit parhaasta päästä ja matkustan kun minulle sopii. Ja mihin niitä oppaita tarvitaan, en ymmärrä.

        En elä velaksi, en ole rikas, vaan tavallinen palkannauttija. Pienipalkkainen siivooja. Käytän silti Aurinkomatkojen palveluita suurimmaksi osaksi silloin kun olen saanut säästettyä matkan.

        Suurin osa tuttavistani ovat pariskuntia, käyvät matkoila, mutta eivät ole valkarahalla matkoilla. Mistähän se Nautiskelija tietää kuka elää velaksi ja kuka ei? Nautiskelija ei todellakaan puhu vähävaraisten puolesta. Vähävaraiset eivät elä velaksi, vaan hyvin ansaitsevat? Miksi hyvin ansaitsevat eläisivät velaksi?

        Matkustelen myös omin päin. Ostan menomatkan johonkin. Katselen mukavan pikkuhotellin ja jos viihdyn., olen koko loma-ajan siellä, ellen viihdy, katselen vähän aikaa ja matkustan kotiin.


      • Manyak Avrat
        AM ja :) kirjoitti:

        Tjäreborgin lomilla ennen ,mutta ei enää ,pelkkää rahastusta koko pikku näpertely,hotellit ihan huonoimmista valikoimista,tähdistä viis' ja Oppaat vailla minkäänmoista palveluhalukkuutta ja ammattitaitoa ,vaihdoimme Aurinkomatkoihin ja kyllä homma pelaa ,opaspalvelut sekä retkivalikoima hyvät ja iloisia ammatiianarvostavia Oppaita ,kiitos Aurinkomatkojen!!! :))

        Mä käytän kanssa aina Aurinkomatkoja mun mielestä se on ainut joka vielä oikeasti palvelee


      • Alanyan prinsessa
        Nautiskelija. kirjoitti:

        Jos haluaa 50 - 100% kalliimmille Aurinkomatkoille ja on varaa, mikäpä ettei. Tai elää matkat velaksi kuten valtaosa perhematkustajista ja pariskunnista. Mutta Aurinkomatkat ei ole tavallisia kuluttajia varten. Puhun siis vähävaraisempien puolesta jotka eivät elä velaksi.
        Itse en käytä valmismatkoja, valikoin lennot ja hotellit parhaasta päästä ja matkustan kun minulle sopii. Ja mihin niitä oppaita tarvitaan, en ymmärrä.

        Aurinkomatkoilla on mun mielestä ainakin parhaat lapsi alennukset


      • töykeää
        2+3:D kirjoitti:

        Samaten.Deturin matkalla 2 kertaa ,toinen Tunisiaan ja toinen Egyptiin,aika huono fiilis jäi ,samaten Tjäreborgin oppaat ovat ihan p.....ä ja siksi käytämme nykyisin joko Finnmatkoja tai Aurinkomatkoja ja jälkimmäinen on suosikkimme :D

        Olisikohan matkalaisten syytä tarkistaa omaa lomamieltään, kun kaikki matkanjärjestäjät on p.stä. MIHIN tarvitsette oppaita ? Minulle riittää tuo linkun n.o kertominen kentällä.


      • anirma
        Manyak Avrat kirjoitti:

        Mä käytän kanssa aina Aurinkomatkoja mun mielestä se on ainut joka vielä oikeasti palvelee

        Lokakuussa Aurinkomatkojen kanssa Turkin Sidessä. Tosi pettynyt oppaisiin, jaettu kartta tosi puuttellinen. Matkani pelastus oli Lomamatkojen infotilaisuus, heidän karttansa, oppaansa sekä heidän vuonoretkensä.


      • valintoja
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        Minä menen perheeni kanssa omatoimilomalle, siinä ei Deturin palveluja tarvitse. Ja taatusti saan juuri sellaista palvelua mitä haluan.

        Miten voit olla varma "että saat sellaista palvelua kuin haluat" ?
        Olisiko parempi; saat sellaista palvelua kuin ansaitset. Kaikilla lentoasemilla on itse vastuussa jos vaikka jatkolennolta myöhästyy. Hotellista voi valittaa vain itselleen.
        Omatoimimatkalaiset kuluttaa yleensä aikaa paljon matkoihin tekemällä välilaskun. Säästöä on eurokin periaattella miksei omatoimimatkallekin, kunhan aikaa lomailuun on riittävästi


    • Onnenkantaimoinenko

      Derurin matkalla viisi vuotta sitten ja mitään sanomattomat kokemukset. Lennolla nyrpeät lentoemot. Kun löysimme Nazarin, niin siitä alkoi lomat jo astuessamme koneeseen. ystävällinen palvelu koneessa, huolehtivaiset matkaoppaat ja tasokkaat hotellit. Suosittelen Nazaria ihan kaikilla tavoin, Asennetta tietysti tarvitaan mennäänpä mihin kohteeseen tahansa, nautinnollista matkaa kaikille matkailijoille. Merhaba

    • !!!

      No siis... Lentoemothan ei liity millään lailla matkatston henkilöstöön? Ja mä ainakin oon ollu lennoilla, joissa on useiden tstojen asiakkaita ja omatoimimatkailijoita. Jotenk samat palvelut kaikille!

      • onnenkantamoinenko

        Vaikka lentoemot eivät matkatoimistoon liitykkään, kyllä hyvän palvelun omaava lentofirma tietää, jottei pitkään ole yhteistyössä jos palvelu huonoa.


      • !!!
        onnenkantamoinenko kirjoitti:

        Vaikka lentoemot eivät matkatoimistoon liitykkään, kyllä hyvän palvelun omaava lentofirma tietää, jottei pitkään ole yhteistyössä jos palvelu huonoa.

        Tietty palvelun pitää olla hyvää... Ei vaan oo Deturin vika, tai minkään muunkaan tston. Siinä vaiheessa, jos palvelu persiistä, eikä tsto vaihda palvelun tuottajaa, niin sitten voi soimata tstoa, mut silloinkaan ei lentoemojen ammattitaidottomuudesta! Eiköhän se ole sitten lentoyhtiölle laitettava palautetta, jotta asiaan tulis jotain muutosta...


      • matkalainen mm

        Eikös nyt deturin asiakkaat viedä määränpäähän jollain turkkilaisella koneella? ei kait nyt AM:n asiakkaita laiteta turkkilaiseen koneeseen ja deturilaisia muiden asiakkaiden joukkoon Finnairille tai muulle?!


      • Osto Reskontra
        !!! kirjoitti:

        Tietty palvelun pitää olla hyvää... Ei vaan oo Deturin vika, tai minkään muunkaan tston. Siinä vaiheessa, jos palvelu persiistä, eikä tsto vaihda palvelun tuottajaa, niin sitten voi soimata tstoa, mut silloinkaan ei lentoemojen ammattitaidottomuudesta! Eiköhän se ole sitten lentoyhtiölle laitettava palautetta, jotta asiaan tulis jotain muutosta...

        Deturin vika on, jos Deturin myymä palvelu ei toimi tai on huonoa. Mutta mitäpä voi odottaakaan tuollaiselta halpismatkatoimistolta, tottakai ostavat kaiken halvimman mukaan.


      • toinenturisti
        matkalainen mm kirjoitti:

        Eikös nyt deturin asiakkaat viedä määränpäähän jollain turkkilaisella koneella? ei kait nyt AM:n asiakkaita laiteta turkkilaiseen koneeseen ja deturilaisia muiden asiakkaiden joukkoon Finnairille tai muulle?!

        Corendon on valittu euroopan parhaaksi sharter lentoyhtiöksi pari kolme vuotta sitten


    • laukku kotona

      Olimme huhti/toukokuussa deturin matkalla 3vko ja...palvelu oli erinomaista ennen lähtöä, loman aikana ja loman jälkeen! Kiitos vielä ja oli ensimmäinen deturin matka mutta ei missään nimessä viimeinen.. Lentoyhtiöllä samat palvelut kuin muillakin ja ystävällinen palvelu.

      • liian vanhoja

        Deturilla vaan sattuu olemaan näitä vanhoja, Turkkiin juuttuneita naisia, jotka ovat laiskoja ja välinpitämättömiä oppaiksi. Näin minä sen koen ja vieläpä kokemuksesta.


      • gissning
        liian vanhoja kirjoitti:

        Deturilla vaan sattuu olemaan näitä vanhoja, Turkkiin juuttuneita naisia, jotka ovat laiskoja ja välinpitämättömiä oppaiksi. Näin minä sen koen ja vieläpä kokemuksesta.

        Halvalla ei hyvää saa, ja eikö se firma ole turkkilainen.Kuka nyt edes voi kuvitella että matka on ok.
        Millään matkanjärjestäjällä ei ole varmaan niin kattavaa palvelua että asiakkaita autetaan tilanteessa kuin tilanteessa.
        Deturin väki on ilmeisesti erittäin työllistetty asikkaidensa taholta....kyllähän TV-ohjelma antaa siitä jo kuvan. Liikaa sitä ja liikaa tätä... lopun voi arvata. Vähän rahaa taas...


      • Oulu2
        gissning kirjoitti:

        Halvalla ei hyvää saa, ja eikö se firma ole turkkilainen.Kuka nyt edes voi kuvitella että matka on ok.
        Millään matkanjärjestäjällä ei ole varmaan niin kattavaa palvelua että asiakkaita autetaan tilanteessa kuin tilanteessa.
        Deturin väki on ilmeisesti erittäin työllistetty asikkaidensa taholta....kyllähän TV-ohjelma antaa siitä jo kuvan. Liikaa sitä ja liikaa tätä... lopun voi arvata. Vähän rahaa taas...

        Detur on kalleimmasta päästä oleva matkanjärjestäjä,johtuen siitä Matkaoppaat ohjelmasta joka oli täysin ala-arvoinen ,kuka nyt haluaa katsoa miten oppaat viettävät iltojaan tai vapaitansa kynsistudioissa,ostamassa silmälaseja yms...
        Aurinkomatkojen lomahintaan kuuluu ruokailu lennoilla kuljetukset hotelliin Todella hyvä Opaspalvelu...tsekatkaa hintoja tarkkaan!!

        Deturin oppaat pelehtivät kaikki turkinpoikien kanssa,siinä se duunipäivänä silmä väkisinkin menee kiinni,kun yöt on valvottu.


      • cccddd1
        liian vanhoja kirjoitti:

        Deturilla vaan sattuu olemaan näitä vanhoja, Turkkiin juuttuneita naisia, jotka ovat laiskoja ja välinpitämättömiä oppaiksi. Näin minä sen koen ja vieläpä kokemuksesta.

        Sinäpä sen sanoit. Näitä naisraukkoja jotka tehneet lapsensa tai vähintään menneet naimisiin jonkun Alanyan pojan/miehen kanssa ja sen myötä juuttuneet paikalleen. Säälittää, koska ukot vedättää heitä 10-0. Mutta he kuvittelevat olevansa ukkojensa ainoita naisia ;)


      • viisi.torakkaa
        gissning kirjoitti:

        Halvalla ei hyvää saa, ja eikö se firma ole turkkilainen.Kuka nyt edes voi kuvitella että matka on ok.
        Millään matkanjärjestäjällä ei ole varmaan niin kattavaa palvelua että asiakkaita autetaan tilanteessa kuin tilanteessa.
        Deturin väki on ilmeisesti erittäin työllistetty asikkaidensa taholta....kyllähän TV-ohjelma antaa siitä jo kuvan. Liikaa sitä ja liikaa tätä... lopun voi arvata. Vähän rahaa taas...

        Tuolla asenteella matkustavalle on aivan sama mikä matkatoimisto tai lentoyhtiö - sanomista tulee. Harmittavan paljon lomalaisissa on sellaisia jotka varaa halvinta ja odottaa 5*****.
        Koskee myös hotellin valintaa - kaikki seinällä kiipeävät hämähäkit kuvataan ja laitetaan kauhistusten kera nettiin. Meidän viimekertaisessa hotellissa pariskunta valittu,kun lintuja kävi altaalla juomassa ? Kieltotaulu linnuille? Mahtaakohan toimia, voipha sitä kokkeilla.
        Meitä riittä monenlaisille matkoille ja hotelleille - luulisi loman ja matkustamisen olevan mukava asia - mutta ei, aina valitetaan


    • Sonta Tuiremäki

      Huonoa mainosta se telkkariohjelma Deturille. Varsinkin sen lihavan opasnaisen asenne. Sen, joka irvisteli puhelimessa asiakkaiden kanssa puhuessaan ja muutenkin vaikutti, että asiakkaat ovat hänelle vain rasite ja välttämätön, halveksuttava paha. Nainen näytti sitlä kuin koko maailma haisisi paskalle.

      - Kiinnostaako minua lähteä Deturin lomalle Turkkiin? Ei todellakaan.

      • VOAR

        Tarkoittanet Erjaa. Tuli ohjelmaa seurattua ja minusta Erjan asenne oli juuri kohdallaan. Pienellä huumorilla pärjää paremmin niitten vittumaisten törsäkkeiden kanssa paljon paremmin jotka soittelee kun huoneessa on väärän väriset koristetyynyt, näkymä parvekkeelta ei ole sama kuin esitteessä (:O ihanko totta?!?! Näytäppä sitä esitettä niin käydään etsimässä se huone missä on juuri sama näkymä tai käydään kaikki huoneet läpi jos ne oikean väriset koristetyynyt sattuis löytymään xD) tai mistä muusta suomalaiset keksivätkään valittaa... Johan sen ohjelmasta näki minkä tasosta ja näköstä sakkia siellä alanyassa käy hahaha. Hyvänä esimerkkinä tää pariskunta mikä raijas omat ruisleivät ja maksamakkarat mukaan unohtamatta SUOMALAISTA suodatinkahvia... Kun täältä turkista ei saa näitä meidän herkkuja (ja taas :O ihanko totta)... Jos kaipaat lomaltasi lihapullia ja mummon muussia niin minun mielestäni voi mennä perheen tai ukon/akan kanssa läheiselle ABC:lle syömää ja siitä sitte takapihalle vaikka telttailemaan jos vähän jotain extremempää kaipaa :D


      • Naulankantaan
        VOAR kirjoitti:

        Tarkoittanet Erjaa. Tuli ohjelmaa seurattua ja minusta Erjan asenne oli juuri kohdallaan. Pienellä huumorilla pärjää paremmin niitten vittumaisten törsäkkeiden kanssa paljon paremmin jotka soittelee kun huoneessa on väärän väriset koristetyynyt, näkymä parvekkeelta ei ole sama kuin esitteessä (:O ihanko totta?!?! Näytäppä sitä esitettä niin käydään etsimässä se huone missä on juuri sama näkymä tai käydään kaikki huoneet läpi jos ne oikean väriset koristetyynyt sattuis löytymään xD) tai mistä muusta suomalaiset keksivätkään valittaa... Johan sen ohjelmasta näki minkä tasosta ja näköstä sakkia siellä alanyassa käy hahaha. Hyvänä esimerkkinä tää pariskunta mikä raijas omat ruisleivät ja maksamakkarat mukaan unohtamatta SUOMALAISTA suodatinkahvia... Kun täältä turkista ei saa näitä meidän herkkuja (ja taas :O ihanko totta)... Jos kaipaat lomaltasi lihapullia ja mummon muussia niin minun mielestäni voi mennä perheen tai ukon/akan kanssa läheiselle ABC:lle syömää ja siitä sitte takapihalle vaikka telttailemaan jos vähän jotain extremempää kaipaa :D

        Olen täysin samaa mieltä. Kun asiakkaat jättää aivot narikkaan Helsinki-Vantaalle niin sen sietäminen käy työstä sekin. Kotisohvalta vain on vaikea sietää sitä, että matkailijat osaa olla typeriä ja yksinkertaisia. Se kun napsahtaa omaan pikku tajuntaan, niin ärsyttäähän se nähdä miltä se muista näyttää.


    • Kyllä mennään

      Olemme olleet itse perheen kanssa useastikin Deturin matkalla,eikä ole mitään pahaa sanottavaa.
      Oppaat aina kertoneet kaiken oleellisen Alanyasta jne bussimatkan aikana.
      Viime vuonna olimme finnmatkoilla,jossa ei opasta tullut edes bussiin kumpaankaan suuntaan mentäessä,eikä oppaita muutenkaan näkynyt ollenkaan.
      Yhden meistä jouduttua sairaalaan,kuitenkin oppaat useamman kerran soittelivat ja kyselivät pärjätäänkö ja tavitaanko apua tms.Kiitos siitä heille
      Aurinkomatkoilla matka pian edessä ja toivon siitäkin positiivista kokemusta,olemme kyllä AM aiemminkin juuri Alanyan matkalla käyttäneet ja kaikki oli ok.
      Deturilla taas mielestäni aina olleet kivat oppaat ja iloiset..myöskin ja varsinkin tämä erään tarkoittama opas.

    • iloinen lomalainen

      Mekin palattiin juuri Deturin matkalta ja mitään purnattavaa ei ole.
      Lento oli itseasiassa paras koskaan! Turkish Airlines oli aivan loistava, suuret jalkatilat, ilmaiset ateriat ja juomat. Tälläistä palvelua olen saanut aiemmin vain reittilennoilla.
      Hotellimme oli White Gold eikä ollut yhtään negatiivista juttu siellä koko matkan aikana. Ja oppaitakin nähtiin melkein joka päivä koska otettiin yksi retki ja muuten nähtiin hotellilla. Ei mekään niitä tarvittu, kunhan jutulla käytiin.

      • Deturin laatu

        Matkustelen nykyisin lomalle 4-5 kertaa vuodessa useimmiten valmismatkoilla. Olen sitä mieltä, että Deturilla hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan. Lennoilla ei ole ruokaa eikä muutakaan palvelua ja koneessakin istutaan kuin "mullivaunussa" ahtaasti. Käytän jatkossa ehdottomasti muita matkanjärjestäjiä, näin saan rahallani enemmän.


    • Huonoa laatua

      Itsekin ihmettelin ohjelmasarjaa, jossa oppaat istuvat juoruamassa ja kaivamassa kynsiään.

      Onko heillä kellään matkaoppaan koulutusta vai onke he kaikki pystymestsästä valittuja. Kileitaito aika olematon ja jotenkin tuntuu, että kyseinen matkanjärjestäjä on halvalla toiminnalla varustettu firma ilman osaamista ja ammattitaitoa.

      Ruoat ja niiden taso ainakin ohjelmassa huono/heikkolaatuisia sekä aamupalat aneemisia. Artistit ja esiintyjä niin ikään halpakeikkalaisia kuten Tauskia, Suvasta jne eli huonoa tasoa ja laulajat eivät edes osaa laulaa.

    • otur

      Ei koskaan Detur.
      Pelkkää otur´ia!

    • Tyytyväinen

      Turkkilaisella lennolla saanut maistuvinta ruokaa kun millään toisella lennolla.Matkustelen paljon olen ihan tyytyväinen saamaani palveluun.Finnmatkojen opaat on ollut heikoimpia kun Aurinkomatkojen oppaat.Hyvä matka meilelle niin kaikki näyttää valoisammalta.

    • ninnna1

      Täälä joku mainitsi Matkaoppaitten henkilöstä, joka jutteli asiakkaan kanssa puhelimessa ja irvisteli ym. Todella ala-arvoista käytöstä. Olen itse asiakaspalvelussa ja oli kuinka vaikea tai v***mäinen asiakas niin tuollaiset irvistykset kuuluu ihan muualle kun telkkariin. Siitä jo tuli vastenmielisyys Deturia vastaan, samoin siitä miten asiakkaita haukutaan tv-ohjelmassa. Todella huonoa mainetta Deturille.

      • voevoi

        Minäkin tehnyt elämäntyöni asiakaspalvelussa. Ja saanut työstäni erityiskiitoksia yhtenään.
        Siitä huolimatta Deturin Erja Matkaoppaissa oli yksi ohjelman parhaista tyypeistä.
        Rempseä, huumorintajuinen ja aina iloinen


    • feedback2013

      Matkailu avartaa. Mutta mieluummin etten sanoisi mieluiten Finnairin sinivalkoisin siivin. Aurinkomatkat on ihan ok.

      • EVVK

        Matkailu avartaa ja Matkanjärjestäjän valinta.
        Ei koskaan Finnmatkoja eikä Deturia.
        Aurinkomatkat lemppari sekä Tjäreborg (ilman oppaita).
        Aurinkomatkoilla esim. Alanyassa hyvä hotellitaso!!!
        Deturin Oppaat ihan pusikosta pissistypyköitä :(
        Tjären oppaat nenäkkäitä vailla mitään ammattitaitoa:(
        Finnmatkojen Oppaat ,mitkä Oppaat??


      • Ajantasalla

        Ei tarjoa sinivalkoiset siivet enää ilmaisia aterioita eikä hotellikuljetuksia. Mennyttä aikaa. Aivan samaa tasoa kuin muutkin ellei jopa huonompi kovine hintoineen.


    • luxorkairo

      itse omatoimisesti matkustelin 2vuotta sitten egyptissä 2vikkoa ja palvelu pelasi joka paikassa.

    • Eka loma yksin

      Juuri palannut Deturin matkalta Alanyasta eikä ole mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin! Lennolla tilavat paikat (ainakin tälläselle 50 kiloselle tyttelille), loistava palvelu, loistava ruoka, kohteessa ja retkillä oppaat ihan mahtavia, iloisia, ystävällisiä, hymyileviä ja auttavaisia. Jäi tosi hyvä mieli koko matkasta ja palvelusta, suuret kiitokset Deturille! Oli ensimmäinen Deturin matka muttei todellakaan viimeinen :) Mutta jokaisella on tietysti omat mielipiteet ja omat kokemukset. Mun kokemus oli loistava.

    • 6+16

      Miten joku edes voi muodostaa jonkinlaisen kuvan matkaoppaista? Olimme finnmatkojen matkalla ja ainoat keskustelut heidän kanssaan liittyi siirtymisessä. Eli kun tultiin lentokentälle, niin kertoivat mistä bussi lähtee. Sama homma, kun tultiin takaisin lentokentälle niin kertoivat mihin mennä.

      Eli päästiin kohteeseen ja kotiin, hyvä palvelu. Muuten ei oltu missään tekemisissä heidän kanssaan ja kaikki Alanyan sisäiset reissut hoidettiin muuta kautta. (Saa halvemmalla ja saa vaikuttaa sisältöön paljon)

      Detur tuntuu olevan muutenkin yliarvostettu, mutta matkaoppaat ei ole syy miksi reissuun lähden.

    • traveller86

      Typerys. Miksi ostat halvimmalta. Mitä todella luulet saavasi.
      En puolusta Deturia, mutta pitäisi hieman olla järkee ja ajatelu kykyä päässä.

      Mutta taidat olla 13v pissis ekaa kertaa ulkomailla... No joo nyt ymmärrän

    • Urpo69x

      Aloittajan alkuperäiseen viestiin liittyen sen verran faktaa, että Deturilla on Corendon-yhtiön lentoja, joilla ei tarjota lämmintä ateriaa, eli mitään evästä ei neljän tunnin lennon aikana kuulu matkan hintaan.
      Sitä pidän kohtuullisena miinuksena verrattuna muihin lentoihin tai yhtiöihin mutta ei se lähtemästä estä. Ei neljässä tunnissa nälkään kuole vaikka on pieniä lapsia mukana.

      • yölento.......

        Kesä 2010. Deturin matka alanyaan. Kaikki kusi alusta asti. Lentoyhtiö, jolla piti mennä,menikin konkkaan juuri lähtöpvän aattona. Lento siirtyi ja matka lyheni liki vuorokauden. Hotellina royal palm, jonne oli palkattu nuivimmat turkkilaiset tarjoilijat. Allasalueen siivoojakin huiteli mopilla jaloille,kun istuin oluella kaikessa rauhassa. Kaiken huippuna meidät kipattiin vielä lähtöpäivänä väärään terminaaliin antalyan kentällä. Siinä ne tv;stä tutut "oppaat" oli huuli pyöreänä,et oho...se oli ainoa ja viimeinen kokemus siitä puljusta.


      • *''*
        yölento....... kirjoitti:

        Kesä 2010. Deturin matka alanyaan. Kaikki kusi alusta asti. Lentoyhtiö, jolla piti mennä,menikin konkkaan juuri lähtöpvän aattona. Lento siirtyi ja matka lyheni liki vuorokauden. Hotellina royal palm, jonne oli palkattu nuivimmat turkkilaiset tarjoilijat. Allasalueen siivoojakin huiteli mopilla jaloille,kun istuin oluella kaikessa rauhassa. Kaiken huippuna meidät kipattiin vielä lähtöpäivänä väärään terminaaliin antalyan kentällä. Siinä ne tv;stä tutut "oppaat" oli huuli pyöreänä,et oho...se oli ainoa ja viimeinen kokemus siitä puljusta.

        hahhaa.."allasalueen siivoojakin huiteli mopilla jaloille..." ei oo totta, että niin pipoa kiristi kun oluella istuit kaikessa rauhassa.


      • kysy3
        yölento....... kirjoitti:

        Kesä 2010. Deturin matka alanyaan. Kaikki kusi alusta asti. Lentoyhtiö, jolla piti mennä,menikin konkkaan juuri lähtöpvän aattona. Lento siirtyi ja matka lyheni liki vuorokauden. Hotellina royal palm, jonne oli palkattu nuivimmat turkkilaiset tarjoilijat. Allasalueen siivoojakin huiteli mopilla jaloille,kun istuin oluella kaikessa rauhassa. Kaiken huippuna meidät kipattiin vielä lähtöpäivänä väärään terminaaliin antalyan kentällä. Siinä ne tv;stä tutut "oppaat" oli huuli pyöreänä,et oho...se oli ainoa ja viimeinen kokemus siitä puljusta.

        Kukakohan mahdollisesti tv.stä tuttu opas siellä on ollut kun kukaan sarjan oppaista ei enää ollut töissä tänä vuonna.??


    • lento2

      No.eipä Aurinkomatkoillakaan aina kaikki mene putkeen,reklamaatioon vastausta odotellaan,mut tuntuu kestävän ja kestävän....

    • matka pilalla

      En suosittele kenellekkään DETURIA!! VAROKAA KYSEISTÄ FIRMAA, mikäli haluatte onnistuneen loman. Silkkaa kusetusta koko matka. Lupaavat enemmän mitä hinta tosiasssa sisältää, eka ja viimeinen kerta deturilla!
      Toki kaikki matkanjärjestäjät tekevät virheitä, mutta detur jatkuvasti.

      • terveisiä Turkkiin

        Kävin keväällä Alanyassa. Matkanjärjestäjä oli Detur ja mielestäni järjestelyt toimivat hyvin. Matkaoppaita en tarvinnut , koska olen tottunut liikkumaan omatoimisesti.


    • retkeilijä100

      Olimme keväällä 2013 Alanyassa. Matka meni ihan mukavasti, mutta Deturin retket olivat täydellinen pettymys. Pettymykseen vaikutti varmaan se, että samoja retkiä näytettiin Matkaoppaissa. Todellisuudessa kaupunkikierros oli vain yhteistyöfirmojen esittelyä ja pakkomyyntiä. Kehuttiin ihanaa turkkilaista ruokaa ja sitten ruokana olikin purkkipapuja ja leipää.
      Turkkilainen ilta oli myös erilainen kuin annettiin ymmärtää; bussissa vitsailimme, että onkohan ruoka yhtä "herkullista kuin kaupunkikierroksen turkkilaisen keittiön herkut". Usemapi pariskunta oli sitä mieltä, että tottakai ruoka kuuluu "Turkilaiseen iltaan". Ei ollut papuja, eikä mitään muutakaan ruokaa. Totta, esiteessä kerrottiin, että on vapaa juomatarjoilu - tietenkin muualla matkailleena en osannut lukea niin kirjaimallisesti- siis ei ruokaa. Vapaa juomatarjoilu tarkoitti pulloa punaviiniä 4 hengelle. Tosin 2 lasia vietiin pois hetikohta, joten vapaa tarjoilu tarkoitti puolta lasia viiniä. Tarjoilijat eivät reagoineet mitenkään pyyntöihin lasien saamisesta. Tarjoilu oli PETTYMYS mutta iltaohjelma oli ihan tasokasta.
      Kun harkitset Deturin retkeä tarkista mitä se todellisuudessa pitää sisällään.

    • lomallanyt

      En tiedä missä te olette olleet mutta me tultiin Joensuusta ja lauantaina oltiin kaupunkikierroksella, eikä käyty missään kaupoissa! Nähtävyyjksillä vain. Ostosretki on erikseen ja aiotaan kyllä mennä sinnekkin.
      Olettekohan nyt jotenkin sotkeneet...?

      • retkeilijä100

        Hienoa. että paikan päällä antamamme palaute on saanut jotain aikaan. Kaupunkikierroksen ajankohta oli lauantaina heti infotilaisuuden jälkeen kuten teilläkin. Meidän kierroksella siirryttiin heti bussilla "kauppa-alueelle". Kävellen siirryttiin optikkoliikeeseen, jossa omistaja kertoi hyvien lasienmaksavan noin. 500 euroa. Siitä pyyhälsimme lähes juoksujalkaa (kun satoi) kultaliikeeseen, jossa juotettiin omenateetä. Kultaliikeestä jatkoimme matkaa mattokauppaan, jossa omistaja esitteli ansiokkaasti mattojaan. Tämä olisi ollut ihan kiva jos olisimme olleet ostosmatkalla, mutta olimme kaupunkikierroksella. Tämän jälkeen pyörähdettiin pikaisesti tippukiviluolassa Sataman lähellä. Ja siitä sitten hippulat vinkuen Kalekukkulalle. Tässä vaiheessa oletimme, että käymme näköalapaikalla, mutta bussi kääntyikin puolessa väliä kukkulaa takaisin ja parkkeerasi ravintolan viereen. Ruokailusta olikin maininta edellä. Näin meidän retki meni, toivottavasti oli poikkeus.

        Käykäähän Turkkilaisessa illassa ja kertokaa minkälaista siellä oli,


    • Klpl

      Deturin matkalta palanneena voin sanoa, että hyvin toimi kaikki! Suosittelen :)

      • joskus vielä

        Millä retkillä kävitte?


    • klasodufrhpaSOWEDUFH

      Miksi aurinkomatkojen viikko on vuorokauden lyhyempi, kuin muiden? Silti kalliimpi? Kerran Pefkissä ollut aurinkomatkojen lomalla ja avasin silmäni.
      Ei ikinä enää.

    • Voikristus!

      Miksette itte varaa sitä lentoa ja hotellia? Saatte halvemmalla ku mistää toimistosta! Minkä ihmeen takia te ylipäätänsä menette niille pakettimatkoille ku ei oo mitään muuta mielessä ku valittaa kaikesta! Kyllä te ihmiset olette sitten tyhymiä! =D

    • öppe

      Viimeksi kun käytin Deturia, olin varannut heiltä lennon Suomeen ja kyydityksen Antalyan kentälle ja maksanut kaiken. Ensin ei löytynyt kuljetuslistasta, mutta sovin onneksi kyytin. Kentällä minua ei löytynyt matkustajalistasta, mutta onneksi taas mahduin. Mutta mitä jos olisi ollut täydet kaikki? Tyhjästä maksoin ja tympeää palvelua oppailta.

      Oon käyttänyt lisäksi valmismatkoja Deturilta, Nazarilta ja Aurinkomatkoilta. AM on paras, mukavat ja asiakaspalveluhenkiset oppaat, huomaa että oppaiden ikäjakauma on hieman korkeampi kuin muilla.

    • törkeää käytöstä

      Koitin maksaa deturin matkaa, tietokone ilmoitti että maksu epäonnistui, mutta rahat katosivat eikä lippuja tullut! Pankin piti peruttaa varaus. Viikkoa myöhemkin kuulin että minulla oli matka deturin kautta turkkiin mutta matkalippuja ei missään. Detur ei suostu palauttamaan rahoja. Kysyin heiltä että mihin olette lähettäneet liput niin asiakaspalvelijan vastaus oli että JOHONKIN! Lähetin sähköpostia asiasta niin joudun soittamaan ja kysymään mihin viesti pitää laittaa koska netti sivuilla ei ollut selkeää osoitetta!! Asiakaspelvelusta ei ollut mitään hyötyä tässä asiassa.

      • Tästä voi selviytyä

        No huh, huh. En tiedä uskoa vai ei. Itkeä vai nauraa. Ja ihan vielä vinkki: kannattaa aina maksaa matkat Visalla. Rahat palautuvat takaisin varmemmin kuin pankkikorttiostoista. Ja Deturin nettisivuilla löytyy tieto:

        Valvova viranomainen:
        Kuluttajavirasto, Haapaniemenkatu 4 A 7, 7. krs, PL 5, 00531 Helsinki.
        Puh. 09-77261, Sähköposti: posti(a)kuluttajavirasto.fi, kuluttajavirasto.fi

        Asioilla on tapana järjestyä


      • halpaa jahyvääeiole
        Tästä voi selviytyä kirjoitti:

        No huh, huh. En tiedä uskoa vai ei. Itkeä vai nauraa. Ja ihan vielä vinkki: kannattaa aina maksaa matkat Visalla. Rahat palautuvat takaisin varmemmin kuin pankkikorttiostoista. Ja Deturin nettisivuilla löytyy tieto:

        Valvova viranomainen:
        Kuluttajavirasto, Haapaniemenkatu 4 A 7, 7. krs, PL 5, 00531 Helsinki.
        Puh. 09-77261, Sähköposti: posti(a)kuluttajavirasto.fi, kuluttajavirasto.fi

        Asioilla on tapana järjestyä

        Aurinkomatkat on hyvä matkanjärjestäjä.
        Mikäli tulee ongelmia , niin apua löytyy varmasti.
        Mitä tulee väitteeseen , että hinnat olisivat 50% kalliimmat
        , niin pelkkää höpötystä.
        Aurinkomatkojen hotellit ovat poikkeuksetta hyvätasoisia.


    • agan Alanya

      Eipä Deturissa ole moittimista, kaikki on toiminut sovitusti. Muutaman päivän päästä ollaan jälleen Kleopatra rannalla. Jes.

    • Zitus

      KIITOS TURKKI! KIITOS ALANYA! KIITOS HOTELLI LAVINIA!
      KIITOS DETUR!
      Se oli se 5s reissu deturin kautta ja tyytyväisyys eikun kasvaa!!
      Ensi keväänä otamme yhteyttä jälleen! Ja eikun deturin matkalle...

    • Miesvm86vm

      Tuntuu että Aurinkomatkat ovat luovuttaneet koska hotellitarjonta on todella suppeaa. Voi hyvinkin johtua siitä että jättiyhtiö TUI vie kaikki hotelliketjut. Tuli sellainen kuva että aurinkomatkat myy rippeet ja sinänsä vain bonus Finnairin katteess. Finnairihan siis omistaa Aurinkomatkat. TUIlla on ehdottomasti paras tarjonta, eli finnmatkat, tjareborg ja Nazar.

      • Asuli

        Olen huomannut saman AM tosi pieni hotellivalikoima verrattuna Tjäreboriin ja Finnmatkoihin, etekin Tjärellä tosi paljon valikoimaa Turkissa eri tasoisissa hotelleissa. Olin tänä kesänä Obasssa Alanyassa Katya- nimisessä hotellissa. 3 plussan luokitus , mutta hotellin palvelut ja taso vastasi viittä!!Hotellissa 3 allasaluetta ja oma ranta. Paljon porukkaa mutta aina tilaa aurinkopedeillä. Tämä vain 1 esimerkki. Matkan hinta kuitenkin edullisempi kuin vuotta aikaisemmin AM pienessä ja ahtaassa Primera hotellissa, jossa 1 ahdas allasalue ja ranta 1 km päässä ja rantaan ei myöskään kuljetusta, puhumattakaan all inclusiven tasosta näiden kahden välillä. AM ei myöskään tee matkoja Bodrumin niemimaalle.
        Suosittelen Tjäreboria. Finnmatkat myös hyvä, mutta heillä jo all inc hotellit kalliimpia.


      • Tttjäre

        Tjäreborg ei ole samaa ketjua Finnmatkojen ja Nazarin kanssa. Tjäre on osa Thomas Cook -konsernia, ei TUI:ta.


      • Ei-Turkkiin

        Kun näitä teidän kirjoituksianne lukee , niin tulee mieleen , että
        olisiko jo korkea aika vaihtaa matkakohdetta , tai jäädä kotiin .


    • Suosittelija

      Olimme nyt syyskuussa Alanyassa Deturin järjestämällä matkalla. Hotelli oli Green Park. Hotelli on deturin luokituksella *** ja muilla matkanjärjestäjillä **. Hotellin taso ei kyllä kelpaa edes ** luokitukseen. Deturin oppaita on vähennetty kohteessa niin paljon että heitä ei saa edes puhelimella kiinni. Kolme päivää yritettiin hotellinvaihtoa saada järjestymään, mutta turhaan. Reklamaatio tehtiin hotellista ja deturin asiakaspalvelusta, mutta eihän heiltä mitään korvausta tietenkään tullut.

    • setuuri

      Tilanne Turkissa pahenee ja siksi se on vaarallinen matkakohde. Kaupatkoot Detur ja muut matkatoimistot matkoja vaikka 50 ekulla, sinne ei ole kohta kenelläkään asiaa.

    • Päävielätallessa

      Turkkiin matkustamista vältettävä terroriuhan vuoksi. Ulkoministeriön mukaan terrori-iskun mahdollisuus Turkissa on tällä hetkellä vähintään yhtä korkea kuin Egyptissä.

    • Detur,

      Tietoja valmismatkasta

      Virheellinen palvelu: Hotellihuone ei vastannut tilausta, oli homeessa ja asuinkelvoton. Jouduimme nukkumaan hotellin vastaanotossa.

      Hinta: 3098€

      Vahingonkorvausvaatimus (matka)

      Muut kulut: 1000

      Lisätiedot: Epätieto siitä saammeko lainkaan asumiskelpoista huonetta hotellista, aiheutti suunnatonta henkistä kärsimystä, fyysisen, valvomisesta johtuvan väsymisen ansiosta. Vaikka torkuimmekin Hotellin vastaanotossa, ei se vastannut odottamaamme rauhallista nukkumista sovitunkaltaisessa hotellihuoneessa. Huonenumero 1313, oli pistävän, silmiä kirvelevän, homeen kyllästämä. Matka oli pilalla.
      Saattaa olla viimeinen matka minkä teimme deturilla, kohteena Side, Seker Hotelli.
      Varokaa.

    • Mitähyötyä

      Mitään matkanjärjestäjää sen enempäämollaamatta, mitä on jäänyt oppaiden tiedoista käteen? Onko tieto sitä mitä ei netistä matkaryhmistä esim. FB:ssä löydä? Omatoimimatkaajaksi minä lähdin sen jälkeen kun ei edes bussissa opasta ollut. Hyvin on pärjätty ja kaiken tarvittavan tiedon on saanut kohdepaikan FB-ryhmistä. Miksi maksaa liikaa? Erituksen voi laittaa vaikka lasten tileille.

    • Anonyymi

      Hyvä kun ette enää matkusta deturin matkoilla. Teidän kaltaisia valittajia ei tarvii pilasmaan toisten matkoja, olemme olleet 10kertaa eikä koskasn mitään valittamista. Olisko teillä itellä peiliin katsomisen paikka.

      • Anonyymi

        niiiii... uuuups, vai mitä sanosit nyt :D


      • Anonyymi

        Onneksi loppui koko firma. Meille on kyllä sattunut, jos sinulle ei ookaan. Milloin kone ollut ylibuukattu ja jääty kentälle, vaikka matka maksettu pioli vuotta airmmin ja ovat jopa asiakkailta varastaneet, meiltä myös. Muitakin kuullut, kun jutellut. Halvalla myivät niin jostain pitää neki rahat huijata. Niin huono maku jäänyt Deturista, että huhhuh. Onneksi meni konkkaan...


    • Anonyymi

      Hyvä kun köyhiltä viedään viimeisetkin osamaksuun riittävät varat. Eivät ole lomakohteessa vinkumassa surkeuttaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe