Apua unettomuuteen!

Anne

Mikä avuksi unettomuuteen? Unilääkkeet, liikunta yms. eivät tehoa. Löytyisikö luontaistuotteista jotain, mitä voisi kokeilla? Onko kenelläkään kokemuksia? - Anne

16

6731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilippa

      Itsellä tehosi Valrian niminen rohdosvalmiste. Myös melatoniinia kannattaa kokeilla, tosin siihen tarvitsee reseptin vaikkei se lääke olekaan.

      • Yök !

        Mulle ei Valeriaana auttanut mitään ! Otin kaks tabua noin tuntia ennen nukkumaan menoa. Mutta kun menin nukkuun ei nukuttanut yhtään, otin toiset kaks ja odottelin, ei tullut uni, otin taas kaks , sama vaikutus, ei siis mitään, lopulta söin koko paketillisen, ja valvoin koko yön.
        Sitäpaitsi ne haiseekin niin pahalle, että pitää pestä kädet monta kertaa ja hajuasaippuan kans ja tuulettaa koko huusholi. että mun kommentti on YÖK ja höpö lääke se on.


      • Hilippa
        Yök ! kirjoitti:

        Mulle ei Valeriaana auttanut mitään ! Otin kaks tabua noin tuntia ennen nukkumaan menoa. Mutta kun menin nukkuun ei nukuttanut yhtään, otin toiset kaks ja odottelin, ei tullut uni, otin taas kaks , sama vaikutus, ei siis mitään, lopulta söin koko paketillisen, ja valvoin koko yön.
        Sitäpaitsi ne haiseekin niin pahalle, että pitää pestä kädet monta kertaa ja hajuasaippuan kans ja tuulettaa koko huusholi. että mun kommentti on YÖK ja höpö lääke se on.

        Valrian ei ole lääke, se on rohdosvalmiste. Eikä se toimi kaikilla, joillain toimii, joillain ei. Itse saan sen avulla unen paremmin kuin oikeilla rauhoittavilla.


    • nukkumatti

      Minäkin suosittelen melatoniinia eli pimeähormonia. Se on hormoni, jota elimistö tuottaa yöllä. Suomessa melatoniinia saa ainoastaan lääkärin määräämällä reseptillä, mutta esim. Jenkeissä se lasketaan luontaistuotteisiin ja sitä saa meilkein joka marketin hyllyltä. Itse olen käyttänyt ko. tuotetta ja yllätyksekseni se on toiminut melko hyvin.
      Vaikutus ei ole tietenkään samanlainen kuin ottaisit jotain oikeata unilääkettä vaan sellainen lievästi väsyttävä vaikutus. Melatoniinia käytetään paljon aikaerorasitukseen eli siihen kun lennetään mantereelta toiselle ja oma sisäinen kello elää keskipäivää ja kohteessa onkin keskiyö.
      Ai niin, melatoniinia saat myös Ingmanin yö-maidosta.

      • Ingmannin yö maitoa

        Mistä sitä Ingmannin yö maitoa saa ? Ei ainakaan meidän paikkakunnan kauposita. (Siwa, S-market, K-market)


      • Hilippa
        Ingmannin yö maitoa kirjoitti:

        Mistä sitä Ingmannin yö maitoa saa ? Ei ainakaan meidän paikkakunnan kauposita. (Siwa, S-market, K-market)

        Mun lääkäri sanoi, että siinä maidossa on sitä melatoniinia niin vähän että sitä pitäisi juoda litratolkulla ennen kuin vaikutusta tulisi. Tutkittu on että 5mg melatoniinia auttaa/vaikuttaa eikä sitä vähempi auta eikä suurempi annostus nosta tehoa.


      • Nukkumatti
        Hilippa kirjoitti:

        Mun lääkäri sanoi, että siinä maidossa on sitä melatoniinia niin vähän että sitä pitäisi juoda litratolkulla ennen kuin vaikutusta tulisi. Tutkittu on että 5mg melatoniinia auttaa/vaikuttaa eikä sitä vähempi auta eikä suurempi annostus nosta tehoa.

        Yömaitoa saa ainakin Citymarketista. Yömaidon melatoniinipitoisuutta en tiedä, mutta ei siinä kauheasti köyhdy, jos kokeilee. Unettomuuden hoidossa melatoniinin annostus on 1-5 mg. Itselleni 1 mg on auttanut lostavasti


      • Hilippa
        Nukkumatti kirjoitti:

        Yömaitoa saa ainakin Citymarketista. Yömaidon melatoniinipitoisuutta en tiedä, mutta ei siinä kauheasti köyhdy, jos kokeilee. Unettomuuden hoidossa melatoniinin annostus on 1-5 mg. Itselleni 1 mg on auttanut lostavasti

        No eihän sen edes tarvitse olla mitään yömaitoa, lapsillekin on perinteisesti annettu illalla lasi maitoa jos ei uni meinaa tulla. :)


      • Nukkumatti
        Hilippa kirjoitti:

        No eihän sen edes tarvitse olla mitään yömaitoa, lapsillekin on perinteisesti annettu illalla lasi maitoa jos ei uni meinaa tulla. :)

        Tavallisessa maidossa kun ei tuota melatoniinia ole, kun taas yömaidossa sitä on. Melatoniinia eli pimeähormionia katsos erittyy yöaikaan. Lehmät lypsätään yöllä, jolloin melatoniinia erittyy myös maitoon. Tästä nimi yömaito.


      • Heh
        Nukkumatti kirjoitti:

        Tavallisessa maidossa kun ei tuota melatoniinia ole, kun taas yömaidossa sitä on. Melatoniinia eli pimeähormionia katsos erittyy yöaikaan. Lehmät lypsätään yöllä, jolloin melatoniinia erittyy myös maitoon. Tästä nimi yömaito.

        Juu, mutta kun sitä melatoniinia on siinä niin vähän, että on mukava kuulla lumevaikutuksen toimivan :)


      • maito
        Heh kirjoitti:

        Juu, mutta kun sitä melatoniinia on siinä niin vähän, että on mukava kuulla lumevaikutuksen toimivan :)

        kuinka paljon sitä melatoniinia sitten litrassa on?


      • Hilippa
        maito kirjoitti:

        kuinka paljon sitä melatoniinia sitten litrassa on?

        Yömaito
        Ingman panostaa terveyttä edistävien maitotuotteiden kehitykseen. Ingmanin Yömaidolla on yleisesti positiivinen vaikutus terveyteen. Se nostaa vireystasoa ja auttaa unensaannissa.

        Yöllä lypsettyä maitoa
        Yömaito on yöllä lypsettyä, homogenoimatonta kevytmaitoa. Maito lypsetään ennen aamunkoittoa olosuhteissa, joissa valon määrää kontrolloidaan. Yömaidon lisäarvo saadaan sen tavallista korkeammasta melatoniinipitoisuudesta.

        Melatoniini on hormoni, joka säätelee vuorokausirytmiä. Sitä erittyy kaikilla ihmisillä ja eläimillä pimeään aikaan. Yömaidon melatoniinipitoisuus on noin neljä kertaa korkeampi kuin tavallisen maidon. Yömaito on luonnon oma tuote. Se ei sisällä mitään lisäaineita tai keinotekoisesti lisättyjä ainesosia. Sitä voivat nauttia kaikki, eikä yliannostuksen vaaraa ole.

        Kolme lasia Yömaitoa päivässä riittää ylläpitämään hyvää oloa.

        Homogenoimaton Yömaito
        Homogenoimaton maito on paluuta vanhaan. Homogenoimattomassa maidossa maidon rasva nousee kevyeksi kermakerrokseksi maidon pinnalle. Sen vuoksi suositellaan maidon ravistamista ennen käyttöä. Homogenoinnista on luovuttu myös luomumaidon kohdalla, ja homogenoimattomat maidot ovatkin saaneet paljon uusia käyttäjiä.

        Tutkittu Yömaito
        Maailmanlaajuisesti ainutlaatuista yömaitotutkimusta on tehty Kuopion yliopiston Soveltavan biotekniikan instituutissa usean vuoden ajan professori Maija Valtosen johdolla. Tiettyjen maidontuottajien kanssa on sovittu toimenpiteistä, joilla pystytään tuottamaan hämärässä lypsettyä melatoniinipitoista maitoa. Tätä maitoa Ingman pakka yömaitopurkkeihin, jota on saatavilla hyvin varustetuista kauposta. Yömaidon terveysvaikutusten tutkimus jatkuu.


    • liinu

      Jätä pois kaikki kofeiinipitoinen, voimistele niska-hartialiikkeitä ja käy viiden kerran sarja hierojalla. Eiköhän auta.

    • Tantta

      Olen jo jonkin aikaa syönyt illalla magnesium tabletteja ja nukun paremmin kuin vuosiin. Olen kuullut muiltakin hyviä kokemuksia niistä. Jos en yöllä saa unta, niin otan Vogelin Dormeasan-tippoja, ne pitää vaan sekoittaa veteen ja maistuu aika pahalta, mutta rauhoittaa eikä ole aamulla puuroinen olo. En vaan tiedä onko näistäkään sinulle apua jos ei unilääkkeet auta, mutta kannattaa kokeilla.

      • Tohtori Tolonen

        Magnesiumin vaikutusta unettomuuteen ja stressiin on tutkittu maailman arvostetuimmassa unilabobatoriossa Johns Hopkinsin sairaalassa Yhdysvalloissa. Tulokset ovat hyviä, kuten alla olevasta uutisesta voi lukea
        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/061203_01.html
        Itse suosittelen sellaista magesiumvalmistetta, jossa ovat mukana B-vitamiinit. Ne näet parantavat magnesiumin tehoa entisestään. Esimerkiksi magnesiumoksidi imeytyy hyvin.


    • Kundinen

      Suosittelen Tryptrothania (aminohappo) Se muodostuu elimistössä välittäjä aineiksi ja kyllä myös melatoniiniksi. Elih terveys liikkeeseen siitä kyselemään. Itseäni se auttaa helposti ja elimistö saa itse tuottaa sitä. Lisäksi syntyy seratronilia (seratoniinia) joka on välittäjä aine aivoissa ja sen tehtäviin kuuluu osittain hyvän olon tuotto ja masentuneet kärsivät sen puutteesta monesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe