Missä asuu ilo ja onni?

Johan sinä kysymyksen esitit! Onkos kyseessä peräti ilotalo?

Väärin tiedetty tai arvattu. Onhan ilotaloja toki olemassa ja ajatuksia niiden perustamisesta Sumeenkin on ollut olemassa. Ajatuksetkin pitäisi moisesta haudata.

Ilo asuu joissakin ihmisissä, heidän iloisessa hymyssään, silmien loisteessa, katseen kauneudessa.

Harvoin elämässä tuollaista kohtaa, mutta kun näin käy niin suuri sen on vaikutus.

Kyllä ilo asuu ihmisessä, mutta arkuuttaan se pysyy piilossa, ikäänkuin häveten.

Elämän suurimpia iloja on kohdata ihminen, Ihminen isolla Iillä. Tällä palstallakin näitä on, mutta vain harvinaisuuksina.

Yrittäkäämme yhdessä löytää se hyvä olo, ilo ja onni, joka on ehkä Sinua ja minuakin odottamassa ihan nurkan takana ja ihan omana, ei lainana.

Tulettehan mukaan tälle löytöretkelle?

73

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisu-liisa

      Asuneeko ilotalossa ilon siemenkään?
      Taitaa olla murheellisten laulujen tyyssija, jossa kaksi surullista hetken toisiaan tapaa.

      "Yksi ilo karkottaa sata murhetta."
      Siihen minä uskon. Vaikka kuinkakin on murheistä ihmisen elämä, pienet ilon hetket auttavat selviämään pahoistakin murheista, joita me kaikki olemme jo tähän ikään kokeneet.
      Minä en halua alkaa kilpailemaan ikävyyden vaa'alla, kenen surut ovat suurimmat.
      Kunhan joka päivä saa iloita jollain asialla, jaksaa.

      • Siemeniäjokapuolella

        No jos "yksi ilo karkottaa sata murhetta" niin miksi hemmetin ihmeessä hetki ilotalossa tai missä tahansa sylissä ei karkottaisi "surullisten" tyyppien murheita. Edes siksi pieneksi hetkeksi. Ei pidä arvostella ja arvioida aiheita joista ei ole harmaata hajuaistia saatika relevanttia tietoa olemasskaan.


    • Muutin tänne ruotsiin v85 asuin ensin 4v Jonkunmatkaa keskustasta - ja aina olenjoutunut kulkemaan yleisillä kulkuneyvoilla .
      Ja nämä Ruotsalaiset ovat vielä sisäänpäinkääntyneempiä , kun me Suomalaiset
      Ei sieltä sen paremmin kun tästä lähempää keskustaa jossa työni oli 15v
      Sittenkun jäin eläkkeelle samat henkilöt alkoivat jopa tervehtiin , oltiin 10v menty samalta pussipysäkiltä aitoon . Mitenkääs tämä työ voisi vaikuttaa ilottomuuteen .
      Minä ainakin viihdyin työssäni --olihan meitä kyllä suurin osa ulkomaalaisia .
      Käsitöitä ei Ruotsalaiset "osaa" tai halunnut sillon tehdä .. ja eikä niihin hommiin ihan heti oltais ruvettukaan . se ammatti oli kutsumusammatti jo ka usein on periytyvää suvussa .. Ja tahdin sai määrätä itse .
      Ilo on kadonnut jos on ikänsä jonkun silmätikkunaollyt työelämässä -- en ainakaan minä olis siihen pystynyt luonteenikaan takia
      Ihmiset sairastaa Stressin takia paljon -- --ehkä maailma muuttuu kun nuoriso ei rupea enään PASKADUUNIIN.

      • ullamirjamilla ja minulla on aivan erilaiset kokemukset ruotsalaisten iloisuudesta. Johtuu varmaankin siitä että Tukholman ja muitten suurkaupunkien alueella elävät ihmiset ovat sulkeentuneempia kuin maaseudulla asuvat.
        Itse muutin -65 Gästriklandiin, missä asui myös paljon pohjois-Ruotsista muuttaneita ihmisiä, jotka tunnetusti ovat sosiaalisempia kuin esim. tukholmalaiset.
        - 70 muutin Itä-Jöötanmaalle, missä ihmiset olivat suurinpiirtein niinkuin hämäläiset Suomessa, mutta kun tutustui paremmin niin aivan ihania ihmisiä. Sitten oli muutto Smoolantiin itärannikolle ja siellä olivat ihmiset kuin
        Astrid Lindgrenin kirjoista otettuja, iloisia ja ystävällisiä. Senpä takia olikin suorastaan shokki muuttaa takaisin Suomeen 50 Ruotsivuoden jälkeen.
        Ihmiset eivät vastanneet hyvään päivään naapurustossa, ei lenkkipolulla. Ystävystyin ensin lenkkipolulla tapaamieni ihmisten lemmikkeihin, koiriin ja pikkuhiljaa oli isäntien ja emäntien pakko pysähtyä kun koirat halusivat tulla tervehtimään. Opin siinä tuntemaan koirien nimet, omistajat jäivät hyvänpäivän tutuiksi, Hämeessä kun oltiin. Olin kyllä ensimmäisen vuoden aikana pakokauhun vallassa ja halusin takaisin Ruotsiin mahdollisimman nopeasti. Viime vuoden vaihteessa vaihtui Häme Keski-Suomeen ja ihmiset ovat puheliaampia ja iloisempia mitä pohjoisemmaksi (tai idemmäksi) tulee.
        Joten katsotaan... Suomi on isänmaani, mutta Ruotsi on sydämessäni kotimaani.


    • sini-sirkku ek

      Joo, aletaan vaan kaikki, -- juostaan ja koikkelehditaan minkä kintuista päästään kurkkaamassa nurkan taa -- eikä siellä sitt mitään ole, katsotaan toisitamme niin hölmön näköisinä, että on pakko purskahtaa nauruun:D

      Sitä en ihan varmaan tiedä missä ne asuis peräti? Kivan säihkyn ne kuitenkin saa aikaan ihmisissä:D terve

      PS. Aurinko vaan paistaa, vaikka sadetta luvattiin, vallan ihana päivä,...tuolla on mulla pannulla arabialaisen reseptin mukaan riisipaistos öljyssä, pitää jo mennä vahtimaan,..nälkäkin jo,...

    • kaikki kaupan

      ruuneperi

      Kaikella ystävyydellä sinulle, että "sumeenkin" on jo hyvin kotiutuneet nämä "miesten huoltolat".

      Oletko ihan tosissasi, että näiltä palstoilta löydät sen "oikean", joka tulee sinulle "kainaloiseksi kanaksi"???

      Usko minua, jos haluat vielä kokea sen, sen, sen,milläs nimellä se nyt olikaan, niin käväise Thai hieronnassa!

      Ai niin! Voisinhan minäkin antaa tällaista "suusta m..kuun" hoitoa, mutta sekin maksaa!

      • Ihmeellisenä näet asiat.

        Olen käynyt Thaimaassakin kahdesti. Olisi aivan ihana maa vaikka viettää vanhuuttaan.

        Mitä muhun asiaan tulee, niin kerron, että olen maksanut köyhän thaitytön koulutuksen sairaanhoitajaksi.

        Minä vain kirjoitan täällä, sinä ilmeisesti mietit jotain pahaaa ja sopimatonta. Miksi?


      • kaikki kaupan
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ihmeellisenä näet asiat.

        Olen käynyt Thaimaassakin kahdesti. Olisi aivan ihana maa vaikka viettää vanhuuttaan.

        Mitä muhun asiaan tulee, niin kerron, että olen maksanut köyhän thaitytön koulutuksen sairaanhoitajaksi.

        Minä vain kirjoitan täällä, sinä ilmeisesti mietit jotain pahaaa ja sopimatonta. Miksi?

        Ruuneperi

        Miksi kirjoitat sitten noista iloista, että ne olisivat "nurkantakana" odottamassa meitä?? Kyllä se on niin utopista ja epätodenmukaista, että naisihminen ei voi sitä ymmärtää. Ei sitten millään.

        No, kyllähän nainenkin tietää miehien halut, että "nurkan takana" voi olla se "panopuu", joka maksusta miestä hoitelee, mutta, että rakkautta???

        Minä en todellakaan mieti sopimattomia ainakaan omalta kohdaltani. Jotenkin on vain tuota elämänkokemusta kertynyt.

        Ilmeisesti olet itse leskimies, koska muutoin en voi ymmärtää kirjoituksiasi?

        Olisi aika työlästä käydä selailemaan "sukuhistoriaasi", niin pyydänkin, että tekisit esittelyn itsestäsi meille uusille tulokkaille.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Ihmeellisenä näet asiat.

        Olen käynyt Thaimaassakin kahdesti. Olisi aivan ihana maa vaikka viettää vanhuuttaan.

        Mitä muhun asiaan tulee, niin kerron, että olen maksanut köyhän thaitytön koulutuksen sairaanhoitajaksi.

        Minä vain kirjoitan täällä, sinä ilmeisesti mietit jotain pahaaa ja sopimatonta. Miksi?

        Ihana kuulla Ruuneperi, antamastasi mahdollisuudesta nuorelle koulutukseen, alalle jolle aina on tarvetta.

        Ehkä siellä vielä enemmän, maan tilannettahan en silti tunne,

        vaikka pojantytär siellä ravintola-alalla työskentelikin parivuotta. Olet kulta :)


      • Kaksi eri asiaa
        kaikki kaupan kirjoitti:

        Ruuneperi

        Miksi kirjoitat sitten noista iloista, että ne olisivat "nurkantakana" odottamassa meitä?? Kyllä se on niin utopista ja epätodenmukaista, että naisihminen ei voi sitä ymmärtää. Ei sitten millään.

        No, kyllähän nainenkin tietää miehien halut, että "nurkan takana" voi olla se "panopuu", joka maksusta miestä hoitelee, mutta, että rakkautta???

        Minä en todellakaan mieti sopimattomia ainakaan omalta kohdaltani. Jotenkin on vain tuota elämänkokemusta kertynyt.

        Ilmeisesti olet itse leskimies, koska muutoin en voi ymmärtää kirjoituksiasi?

        Olisi aika työlästä käydä selailemaan "sukuhistoriaasi", niin pyydänkin, että tekisit esittelyn itsestäsi meille uusille tulokkaille.

        Älä sekoita "rakkautta" ja fyysistä, normaalia ihmisen tarvetta / halua keskenään, sillä niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Jos 70-ikäryhmässä tällainen asia ei ole vielä selvillä, niin koska se on?

        Ja mitä sopimatonta on rakastelussa, kahden ihmisen lämpimässä yhteydessä tai rajussa toiminnassa, intohimossa, lemmessä, aikuisten ihmisten leikeissä ... Ja jos näihin ei ole mahdollisuutta muuten, niin sitten pitää olla niitä iloisia taloja, joissa jokainen saa täydentää itsensä iloiseksi ja onnelliseksi.

        http://www.youtube.com/watch?v=Pu8KFlfzk3Y


      • itse sekoitat
        Kaksi eri asiaa kirjoitti:

        Älä sekoita "rakkautta" ja fyysistä, normaalia ihmisen tarvetta / halua keskenään, sillä niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Jos 70-ikäryhmässä tällainen asia ei ole vielä selvillä, niin koska se on?

        Ja mitä sopimatonta on rakastelussa, kahden ihmisen lämpimässä yhteydessä tai rajussa toiminnassa, intohimossa, lemmessä, aikuisten ihmisten leikeissä ... Ja jos näihin ei ole mahdollisuutta muuten, niin sitten pitää olla niitä iloisia taloja, joissa jokainen saa täydentää itsensä iloiseksi ja onnelliseksi.

        http://www.youtube.com/watch?v=Pu8KFlfzk3Y

        Kyllä minä rakastelen mieheni kanssa rakkaudesta, aina olen sitä tehnyt vain suuren rakkauden osoituksena ja saanut siitä itsekin suurta nautintoa ja tunteen että olen hellästi ja intohimoisesti rakastettu.


      • Suhteellisuudentaju
        itse sekoitat kirjoitti:

        Kyllä minä rakastelen mieheni kanssa rakkaudesta, aina olen sitä tehnyt vain suuren rakkauden osoituksena ja saanut siitä itsekin suurta nautintoa ja tunteen että olen hellästi ja intohimoisesti rakastettu.

        No mitä h-n väliä sillä on, miten ja minkä takia sinä rakastelet? Yksi ainoa tapaus maailman miljardeista ...


    • korpikyynel

      Kulttuuri on meillä aivan erilainen,kun etelän mailla.Olemme,kuin sitruunaa aina
      olisi suussa. Esimerkiksi oleskeltuani Espanjassa jonkun aikaa,niin sairaalassakin laulaen ja tanssien työt tehdään.
      Suomessa katsoisivat jos muuttuisimme rempseämmäksi,että toi on hullu..

    • fiiuliin*

      Kultturiko siihenkin vaikuttaa kun huomasin että eri asiaan heilahti Ruuneperin aloittaman ketjun sisältö.
      Ilo johtuu niin monesta asiasta ei ainoastaan seksistå

      Meillä voi iloita kukkien tumasta huumasta , maisemien kauneudesta ja kaikesta sellaisesta.
      Kauniista auringon noususta aamulla ja siitäkin kun se illalla taivaanrannan taa laskeutuu.

      Kyllä minäkin iloita osaan vaikka enemmän on kohdalleni osunut vaikeita aikoja .

    • 18-17

      Ruuneperi olet miellyttävä ihminen ja viisas.

      Suomalaiset ovat avoimia ihmisiä, joskus näin lehdessä- pohjolan italialaisia, verrattuna muihin pohjolan asujiin. Kyllä näin on asia, paraat kokemukset tietenkin 44 vuoden jälkeen ruotsalaisiin, tosin olen tavannut paljon muita kansalaisuuksia työn puitteissa.

      On ollut iloa ja onnea elämässä myös suurta surua.

    • tuntematon puska

      kysyt,,,, missä asuu onnellinen ihminen, vai kuinka se oli ???

      vastaan

      täällä,, onnellinen onneton !

      haluatko tietää tarkemmin ?

    • Ramoona*

      Lapsi on kuulemma nauravaisimmillaan 6-vuotiaana, nauraa jopa 300 kertaa päivässä, aikuinen keskimäärin 15 kertaa. Meidän nuorin lapsenlapsi täyttää tässä kuussa 6 vuotta, ja tuo on ihan totta. Pojan nauru on helisevää ja tarttuvaa, ensimmäinen ylähammas juuri lähtenyt, siniset silmät tuikkivat kirkkaina, vaaleassa tukassa aurinko peilailee. Poika on kuin aurinko, ja kun häneen katsoo, aina saa hymyn vastaukseksi. Huumorintaju on jo kehittynyt, elämä on huoletonta tulevalle esikoululaiselle, kaikki rakastavat häntä ja hän kaikkia.

      Ilo ja suru eivät ole vastakohtia, ilottomuus on mielestäni ilon vastakohta. En ollenkaan arvosta "cooliutta", viielän kyllästynyttä tyyliä, jolloin "mikkää ei oo mittää". Ennen pidettiin sopimattomanakin nauraa paljon, vähintäänkin huomautettiin että itku pitkästä ilosta, pieru paljosta naurusta. Eino Leino runoili traagisesti : Mikä riemu se koskaan päällä maan on päättynyt kyynelettä.
      Ilo voi olla tietysti hiljaistakin, jopa harrasta . Mutta kyllä kunnon nauru on todella ikää pidentävää. Siinä saa monet lihakset kyytiä, hengitys tehostuu, kroppa rentoutuu , verenkierto ja hapenotto paranee, vapautuu hyväätekeviä endorfiinejä. Joko olet tänä aamuna ääneen nauranut tai edes hymyillyt ? Minä nauroin koiralle , kun se yritti syödä mustikoista suoraan varvuista aamulenkillä.

      • Liisa S.

        Äitini on kertonut, että minä oli jo vauvana usein hänelle hymyillyt, ja siksi olikin nimekseni ajateltu laittaa Ilona, vaikka äidillä ja isällä oli periaate, ettei mitään "tarkoittavaa" nimeä kenellekään lapsista laitettaisi. Myöskin kummitätini, joka silloin asui Helsingissä, minun kaksinkertainen vanhempi serkkuni, ja myöhemmin täällä Mankkaalla, kertoi tuon saman asian minulle.
        Minullakin on ollut kaksi lasta, jotka usein hymyilivät minulle jo vauvaiässä, joten tiedän, miten se tuntuu hyvältä.
        Ehkä kontakti silloin äidin ja vauvan välillä on helppo.


    • pitäisköhän syksyllä

      ilmottautua naurukerhoon, hym. pistän vakavasti harkintaan.





      Vanhasanonta " nauru pidentää ikää",
      on olemassa naurukerhoja joissa naurun avulla ihmiset tervehtyy monista vaivoistaan, kuten esm tressi helopttaa,
      sen myötä saattaa parantua moni siäelinsairaus, koska nauru antaa lihasliikettä vatsanalueelle,
      joten hankikaamme iloa elämään jos se suinkin on mahdollista.

      • Älä odota syksyä

        Ilon hankkiminen elämään tarkoittaa ajattelumaailman muuttamista / muuttumista. Kun ihminen on kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin myös ihmisen mieli vaikuttaa fysiseen toimintaan ja somaattisiin sairauksiin.

        Tästä maasta poistuvat ensimmäiseksi ne tyypit, jotka murehtivat ja märehtivät, masentuvat ja kantavat koko maailman murehia omilla 'olemattomilla' olkapäillään. Eivätkä koskaan huomaa ja hoksaa katsella elämän kauniita, hyviä, onnellisia ja iloisia asioita. Eivät edes silloin, kun ne tarjotaan silmien eteen tarjottimella, oman mielen 'mykkyys' estää näkemästä ja kokemasta.

        Satavuotiaissa ei ole yhtään em. laista tapausta, he kuuluvat niihin päinvastaisiin tapauksiin.


    • On hyvä aihe --mutta myös vaikea.
      Nyt kun luin muidenkin käsityksiä Onnesta ja ilosta .
      Niin Työn ilo tuli minulle päälimmäiseksi mieleen -- siittä saa toimeentulon , ja jos , niinkun minä olen ikäni saanyt tehdä sitä mitä olen halunnut -- siinä on se minun onni ja ilo.
      Ansaita hyvinvointia perheeni hyväksi . Rehellisesti.

      Nyt kun siittä ilotaloasiasta on ollut paljon -- itse olen sitä mieltä että niitä tulee aina olemaan .
      Miksi siis ei yhteiskunta ota asiaa vakavasti , ne tahot joilllekka kuuluu Terveydenhuolto .
      Tämä ammatti olisi oltava yhteiskunnan suojeluksessa . Nämä irto tapaukset sairauksien levittäjät poistuisi . Ulkomailta tulevat ammatinharjoittajat joutuisivat pois karkotettavaksi .
      Ja koska ihminen tarvitsee lain suojaa sekin olisi heillä---nämä olisivat samanarvoisia kun muutkin ihmiset

      • Twelve points

        Viisas flikka.


    • Matamimimmi

      Kun katsoo kaupungilla vastaantulevia ihmisiä, niin harvalla on iloinen, onnellisen ihmisen ilme.Nauraa ei tarvitse, eikä edes hymyillä, mutta itsensä ja ympäristönsä kanssa toimeen tuleva ihminen on miellyttävä kohdata.
      Onni ja ilo on ihmisellä itsellään, eikä aito ilo suinkaan ole vahingoniloa. Satun tuntemaan muutaman henkilön, joiden naurun kirvoittaa vain pilkallisuus ja vahingonilo.
      Psalmin tekijä sanoo: "Minun onneni on olla Jumalaa lähellä".
      Ainakin minun onneni lähde on usko Häneen, joka antaa rauhan ja ilon, vaikkakin tämän maailman tarjonta, monenlaiset "sorttimentit" usein heilauttavatkin uskon purtta.

    • *Kukkahame*

      Missähän mahtaa asua, ovatko parisuhteessa?
      Anna Onnin tulla ja tunnin olla, siinä ajassa voit joko ihastua tai vihastua, ei ole ollut tilaisuutta lähempään kanssakäymiseen kertokaa jos onnistutte yrityksessänne.

      Minun onneni kehittyy pienistä onnistumisista, lähimmäisten ja tuttujen ansiosta, tänäänkin vietetty koko päivä Aulangon puistossa, välillä pieni kahvituokio ja tulomatkalla päivällinen lisukkeineen.
      Nyt on niin mukavan raukea istua tässä ja korjata jokatoinen sana kun virheitä tulee, mutta kaikki kuuluu elämään ;-)).

      En oikein ymmärrä tuota psalmin iloa täällä palstalla?

      • en ymmärrä

        miksi khame ei ymmärrä muunlaista iloa kuin omansa. Ei tuo syöminen nyt kovin suuri onni ole kun vertaa siihen mitä on tuntea olevansa Luojaansa lähellä. Sinäkö määräät mitkä ovat tälle palstalle sopivia ilon aiheita ja asioita ??


      • kappas vaan
        en ymmärrä kirjoitti:

        miksi khame ei ymmärrä muunlaista iloa kuin omansa. Ei tuo syöminen nyt kovin suuri onni ole kun vertaa siihen mitä on tuntea olevansa Luojaansa lähellä. Sinäkö määräät mitkä ovat tälle palstalle sopivia ilon aiheita ja asioita ??

        heti tuli matamin hyvään kirjoitukseen 4 miinustakin. Alkaa selvitä yks ja toinen juttu.


      • plussaa....
        kappas vaan kirjoitti:

        heti tuli matamin hyvään kirjoitukseen 4 miinustakin. Alkaa selvitä yks ja toinen juttu.

        Hyvä oli kirjoitus. Mutta muistanet, ettei voi antaa kerralla kuin yhden merkin, vaikkapa plussan, ennen kuin mielikuvituksesi lähtee ihan lentoon.


      • neiti etsivä
        en ymmärrä kirjoitti:

        miksi khame ei ymmärrä muunlaista iloa kuin omansa. Ei tuo syöminen nyt kovin suuri onni ole kun vertaa siihen mitä on tuntea olevansa Luojaansa lähellä. Sinäkö määräät mitkä ovat tälle palstalle sopivia ilon aiheita ja asioita ??

        -en ymmärrä-
        viestin johdosta, ilmaisen epäilyni että tämä ei ole matamimimmiltä, vaikka se ensin siltä näyttää.

        Onkohan tuttu lavastajamme taas liikkeellä, hämmentämässä ketjua ja nostamassa nikkejä toisiaan vastaan.

        jatkoviestit vahvistavat epäilyni.


      • miksei olisi
        neiti etsivä kirjoitti:

        -en ymmärrä-
        viestin johdosta, ilmaisen epäilyni että tämä ei ole matamimimmiltä, vaikka se ensin siltä näyttää.

        Onkohan tuttu lavastajamme taas liikkeellä, hämmentämässä ketjua ja nostamassa nikkejä toisiaan vastaan.

        jatkoviestit vahvistavat epäilyni.

        matamin viesti, on hän ennenkin uskostaan puhunut.


    • OBH

      Minä näen 5miinusta, käytän kyllä laseja.

    • *Kukkahame*

      Minähän san oin rfehellisesti mielipiteeni, en ymmärrä vastaustakaan.

    • ihmettelen nyt

      Jaa, et siis halua ymmärtää psalmin sanomaako. Sinäkö vain pappissukulaistesi kanssa olet julistaja. Muutkin kokevat lohtua sanasta.

    • 9876549

      tässä löysin mmmmmtekstiä

      ---Kaikkeahan voi epäillä, ennenkuin näytetään toteen---

      känkkäränkkä se on

      • Matamimimmi

        Eihän epäily ole känkkäränkän merkki välttämättä.
        Saa epäillä. Ainakin minua yksinomaan huvitti kun Kaisu-Liisaa ja minua epäiltiin samaksi henkilöksi.
        Itse epäilen, että Kukkahame on todellinen monipersoona. Luulo ei ole tiedon väärti, mutta kun itse piileskelee, niin eikö tahdo, tulla löydetyksi ? Koska lapsen leikkejä leikkii, niin täytyy pelata niissäkin sääntöjen mukaan. SINUT ON LÖYDETTY! ;))
        Epäilen, mutta en voi näyttää toteen. Epäilen ja luulen sittenkin.
        Kaiken huipuksi epäilen, että kretonkimekko on suursyömäri, sillä hänen onnensa koostuu syömisestä, kahvista ja muista pienistä asioista. Onkohan vielä juoppokin, kun kertoi raukeana kirjoittelevansa ja korjailevansa tekstejään. Epäilen alkoholistiksi. En voi näyttää toteen, mutta epäilen suuresti.


      • u.m****
        Matamimimmi kirjoitti:

        Eihän epäily ole känkkäränkän merkki välttämättä.
        Saa epäillä. Ainakin minua yksinomaan huvitti kun Kaisu-Liisaa ja minua epäiltiin samaksi henkilöksi.
        Itse epäilen, että Kukkahame on todellinen monipersoona. Luulo ei ole tiedon väärti, mutta kun itse piileskelee, niin eikö tahdo, tulla löydetyksi ? Koska lapsen leikkejä leikkii, niin täytyy pelata niissäkin sääntöjen mukaan. SINUT ON LÖYDETTY! ;))
        Epäilen, mutta en voi näyttää toteen. Epäilen ja luulen sittenkin.
        Kaiken huipuksi epäilen, että kretonkimekko on suursyömäri, sillä hänen onnensa koostuu syömisestä, kahvista ja muista pienistä asioista. Onkohan vielä juoppokin, kun kertoi raukeana kirjoittelevansa ja korjailevansa tekstejään. Epäilen alkoholistiksi. En voi näyttää toteen, mutta epäilen suuresti.

        Voi hyvät hyssykät --nämä tällaiset Onnen ja esijät --kirjoittaa jostain ja - menkää muualle kun ette pusy asiassa . Jos avaa ketjun koittakaa ymmärtää toisianne .. en minäkään kyllä ole onnea enkä iloa saanut mistää olemattomasta uskosta .
        Onneksi on uskonvapaus . niin että minäkin saan vapaasti uskoa itseeni .ja siihen mikä on tosi., ei minun tarvitse täälä saarnata .
        Usein Matamimimmi puuttuu kirjoitajien hänen mielestään väärään uskoon. Anna nyt hyvä ihminen sen sinun uskosi jo olla ja ole siitä sitten iloinen ja onnellinen
        Äläkä häiritse muita toivoo hartaasti ullamirjami .


      • Matamimimmi
        u.m**** kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät --nämä tällaiset Onnen ja esijät --kirjoittaa jostain ja - menkää muualle kun ette pusy asiassa . Jos avaa ketjun koittakaa ymmärtää toisianne .. en minäkään kyllä ole onnea enkä iloa saanut mistää olemattomasta uskosta .
        Onneksi on uskonvapaus . niin että minäkin saan vapaasti uskoa itseeni .ja siihen mikä on tosi., ei minun tarvitse täälä saarnata .
        Usein Matamimimmi puuttuu kirjoitajien hänen mielestään väärään uskoon. Anna nyt hyvä ihminen sen sinun uskosi jo olla ja ole siitä sitten iloinen ja onnellinen
        Äläkä häiritse muita toivoo hartaasti ullamirjami .

        Voi Ullamirjami, nyt olet käsittänyt jotain aivan väärin.Pyysit etten häiritse muita uskollani.
        Kuule, minä en häiritse, vaan se USKO sinua hiertää. Paremminkin epäusko, pelko ja ajatus jossain sisimmässäsi:"Jospa se on sittenkin totta!"
        Ihminen, joka uskoo, ei menetä mitään, mutta hän joka ei usko menettää sanomattoman paljon.


      • Matamimimmi kirjoitti:

        Voi Ullamirjami, nyt olet käsittänyt jotain aivan väärin.Pyysit etten häiritse muita uskollani.
        Kuule, minä en häiritse, vaan se USKO sinua hiertää. Paremminkin epäusko, pelko ja ajatus jossain sisimmässäsi:"Jospa se on sittenkin totta!"
        Ihminen, joka uskoo, ei menetä mitään, mutta hän joka ei usko menettää sanomattoman paljon.

        Koita nyt jo uskoa . Äläkä tuo sitä omaa uskoasi tänne - Niinkun jo sanoin on uskon vapaus --ja se tarkoittaa setä että kukin saa elää omassa uskossaan . kunhan ei kohdista sitä minuun. Olen takuu varma että sinulla ei tule olemaan yhtään sen kirkkaampi krruunu kun jollakin toisella meistä . Sama loppu se on sinulla kun minullakin
        Niin että ile vaan rauhassa minunsta¨'


      • Matamimimmi
        ullamirjami kirjoitti:

        Koita nyt jo uskoa . Äläkä tuo sitä omaa uskoasi tänne - Niinkun jo sanoin on uskon vapaus --ja se tarkoittaa setä että kukin saa elää omassa uskossaan . kunhan ei kohdista sitä minuun. Olen takuu varma että sinulla ei tule olemaan yhtään sen kirkkaampi krruunu kun jollakin toisella meistä . Sama loppu se on sinulla kun minullakin
        Niin että ile vaan rauhassa minunsta¨'

        "Koita nyt jo uskoa", kirjoitit.
        Katsos Ullamirjami, kun aloitus koski onnea, niin mainitsin siinä yhteydessä asian joka sai sinut pois tolaltasi.
        Olet oikeassa, että meillä kaikilla on sama loppu täällä maallisessa elämässämme. Kuolemme.
        Mistä muuten olet kirkaasta kruunusta kuullut?

        Hyvää yötä Ullamirjami!


      • Matamimimmi kirjoitti:

        "Koita nyt jo uskoa", kirjoitit.
        Katsos Ullamirjami, kun aloitus koski onnea, niin mainitsin siinä yhteydessä asian joka sai sinut pois tolaltasi.
        Olet oikeassa, että meillä kaikilla on sama loppu täällä maallisessa elämässämme. Kuolemme.
        Mistä muuten olet kirkaasta kruunusta kuullut?

        Hyvää yötä Ullamirjami!

        Kauhistus käsityksiä!

        Ulotaloista ja naurusta kirjoitettiin kun kumpikaan eiväiloon kuulu. Mainitsinkin aloituksessa.

        Itku pitkästä ilosta pieru kauan nauramasta, on jokaisen tiedosta.

        Aidoin ja syvin ilo synttyy surista liikutuksista eli tunteista. Naurua on myös pilkkanauru eikä se ole koskaan mikään ilon osoitus.


      • kyllästyny Ruuneen
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kauhistus käsityksiä!

        Ulotaloista ja naurusta kirjoitettiin kun kumpikaan eiväiloon kuulu. Mainitsinkin aloituksessa.

        Itku pitkästä ilosta pieru kauan nauramasta, on jokaisen tiedosta.

        Aidoin ja syvin ilo synttyy surista liikutuksista eli tunteista. Naurua on myös pilkkanauru eikä se ole koskaan mikään ilon osoitus.

        Haist huilu Ruuneperi, nuo vastaukset on parempia kuin alotus !!


    • ajokielto

      Tuo Mmmmm kaksijakoinen persoona ja pahasti, joka paikkaan tuppautuu ei tiedä mitään on kuitenkin korjaamassa ja tietämässä.

      Samalla kun Mmmmm ilmestyi hävisi haju, ja synonyymi löytyy.

      • Enpä voi olla sanomatta...mitäs ilmestyi paikalle ´ajokiellon´ saavuttua.


    • elämä on onni

      Aloitus kysyy missä asuu ilo ja onni.

      Ne asuvat ihmisessä joka on sinut itsensä ja muiden kanssa.
      Ne näkyvät kaikessa käyttäytymisessä mikä liittyy kanssakulkijoihin, koska onnellisen ihmisen ei tarvitse todistella muille mitään, se onnellisuus paistaa kaikessa tekemisessä ja olemisessa.

      Olen katsellut erään ihmisen elämää ja sanonutkin monelle, kuinka me emme uskalla elää ja näyttää onneamme aidosti, häpeilemättä. Hän osaa, tanssii ja nauraa, käyttäytyy aina kohteliaasti ja hymy asuu hänen kasvoillaan.

      Oma onnellisuus riippuu monista seikoista, mutta kun on omaan olemiseensa tyytyväinen voi sanoa olevansa onnellinen ja tuntevansa mitä on ilo.

      Voi meitä, miksi kuvittelemme rakastelun olevan ainoa onni ja ilo.
      Jos niin olisi, olisimme suurimman osan elämästämme onnettomia, koska rakastelu kestäää vain hetken, onnellinen elämä kaiken ajan.

    • nousu-vesi

      Niin se on että ,mistä puhe siitä puute.
      Hyvin monasti aletaan puhua aivan muusta kuin otsikkoon liittyvistä, sehän tuntuu olevan sääntö ei poikkeus.

      Minun onneni on paremmin tunnettavissa sydämellä kuin jalkojen välissä.
      Parempi jättää isommin avaamasta asiaa kun edellä on asiasta hyvä kirjoitus.

    • Tarvehierarkiaa

      Kyllähän aloittaja antaa ihan selvän suunnan aiheelle tekstissään. Vai luitko vain otsikon?

      Sitäpaitsi jalkojen välin hoitamattomuus vaikuttaa liian monien sydämeen ikävällä tavalla. Tosin aivot ovat ne tärkein elin tässäkin aiheessa, jos yläpäässä ei tapahdu mitään, niin ei tapahdu alapäässäkään.

      • '''

        Katopas, täällähän joku ihan ymmärtää alapään hoidon ja yläpään ratkaisevan tärkeän osuuden 'hela hoitoon'!


    • 1-11

      Lähes kaikki lukien.

      Ilo ja onni, ensin tulee onni sitten ilo jos tulee. Elämä on monimutkainen asia meille kaikille. Näkisin alkumielessä on kaikki kysymys sattumista elämän matkalla näin kaikilla. Tosin ei mitään tapahdu jos ei liiku ja tapaa muita.

      Ruuneperille hyvää ja onnellista kesän jatkoa, tietenkin myös kaikille muille toivoo....

    • Atolfia

      Iloni on tällä hetkellä se, että uudet ikkunat on paikoillaan ja keikkein pahimmat sotkut siivottu, mutta kyllä tätä sotkua nyt riittää ennenkuin kaikki on paikoillaan. Siis onni on nyt kyllä kaukana tai suurin onneni on nyt painua pehkuihin.

      Väsymys on suuri! Hyvää yötä!

      • 4-3

        70 , on kuin 40 ---onnea vain elämälle.


      • 17-1

        Uudet ikkunat--- olet nolla ainakin tällä foorumilla--apina hakee apinan seuraa!


      • somat uudet ikkunat
        17-1 kirjoitti:

        Uudet ikkunat--- olet nolla ainakin tällä foorumilla--apina hakee apinan seuraa!

        Niin se näkyy olevan, että apina, lajista riippumatta, tunkee seuraan. Lienetkö simpanssi, ei, kyllä varmaan olet paviaani, takamus punaisena kuppelehdit, Mutta käyhän se niinkin.


    • olivat meillä

      Meillä asui ennen onni ja ilo.
      Tiesin sen siitä, kun oli niin hyvä maata toisen käsivarrella, siitä herätä aamulla halaukseen ja suukkoon.
      Olin onnellinen.
      Tunsin suurta iloa kun sain elää rakastamani ihmisen rinnalla, tehdä työtä josta sain tyydytyksen ja olin terve.

      Hän meni pois. Hän oli liian hyvä elämään, sanotaan, kun ihminen nukkuu pois mielestämme liian aikaisin. Iloni katosi, onnellisuus muuttui onnellisten muistojen etsimiseksi, ilo lastenlasten silmistä katsottavaksi.
      Olen onnellinen, mutta onni ei saa minussa enää sitä myrskyä aikaan jonka silmässä elin ennen.
      Iloakin elämä tarjoaa, mutta jotenkin .... elämässä soi sittenkin mollisointu.

      • Entinen Mimmi

        Tuolla ylempänä joku sanoi, että apina hakee apinan seuraa.
        Minä taas olen kuullut sanottavan, että apinan tuntevat kaikki, mutta apina ei tunne ketään.


      • kelpaajo ruunelle
        Entinen Mimmi kirjoitti:

        Tuolla ylempänä joku sanoi, että apina hakee apinan seuraa.
        Minä taas olen kuullut sanottavan, että apinan tuntevat kaikki, mutta apina ei tunne ketään.

        Atolhvia ikkuna ?


      • Oman itsen sisällä

        Nätti tarina, joka ainakin mulle selventää sitä tosiasiaa, että ihmisen onnen pitää asua ihmisen omassa taskussa, ei toisen käsivarrella, vaikka siinä olisi kuinka hyvä olla.


      • Apinan kapina
        Entinen Mimmi kirjoitti:

        Tuolla ylempänä joku sanoi, että apina hakee apinan seuraa.
        Minä taas olen kuullut sanottavan, että apinan tuntevat kaikki, mutta apina ei tunne ketään.

        Noin siippa sanoi mulle joskus. Meni vaan sillai vikaan, että tunnen tosi paljon ihmisiä. Mutta ei se taida tietää vieläkään, mitä tarkoittaa sanonta: "vierivä kivi ei sammaloidu". Sanonnat ja aforismit eivät 'aukea' kaikille.


    • näin kokenut

      Niin on! Siihen voi yhtyä täydellä sydämellä ! Taskustakaan se ei ole kiinni, kuinka paljon siellä on. Oikeuden taju, rehellisyys ja hyväntahtoisuus kaikken, mikä on oikein, ovat avaimet siihen onnellisuuteen!

    • selaaaja

      Missä ilo ja onni asuu ? Kiinnostava ketju , Silloin vielä keskusteltiin isommalla porukalla.

    • Per-kel

      Eiks tuo "Ilola" oo jossain Porvoon ja Pernajan välill? Ja "Kell Onni on hän onnen kätkeköön" :)

    • reppuriika

      Ruune, yhdyn paljolti ajatuksiisi, mutta kyllä se kyllä perusilo tulee siitä, kun saanut ankkuroida elämänsä Taivaan Isän käteen. Onneni on olla Herraa lähellä sanoo sankin.
      Tämä ilo kantaa vaikka ei aina elämässä olisi ulkoisesti ilonaiheita. Toki noista pienistä eleistä, lämpöinen hymy, halaus, kopaus olalle, sanat, muistamiset ja ystävän uskollisuus ovat suuria ilonaiheita,

    • Himmelsauge

      Musiikissa asuu ilo ja onni, se kuuluu kaikille joilla on korvat. Kuurokin voi aistia rytmin, ainakin valtavat rumpusoolot. Musiikki naurattaa, itkettää, antaa toivoa, uhoaa, tanssittaa, lohduttaa.....😢 😊 💓 😁

      https://youtu.be/LDB4rukI3kw

      • Himmelsauge

        Harmi ettei tällä palstalla tunnu onnistuvan musiikkirimpsu. Kriittistä tuntuu olevan muillakin palstoilla, vaikka hyvä "aasinsilta" olisi moniin kysymyksiin, muistoihin ja tunnelmiin ennen ja nyt...
        Tietysti musiikkia tulee nykyään jokatuutista vaan ei aina sitä mitä haluaisi.
        Toivekonsertit radiossa on aika suosittuja. ☺️ 🎼


      • jjoutava

        Elämän onni, sitähän löytyy täältäki konneelta ja palstalta.
        Kuuntelin äsken selaisen räväkän esityksen . Helsingin kaksirivisnaiset esitti ja laulovat
        "Severi Suhosen jenkka." -Maria Kalaniemi on mukana niin ohase kunnollista musisointia. Minun on nyt lähettävä syömään niin en tärinöi ny enämpi-
        .


    • aloita.itse

      On täällä onnistunut monikin musiikkiketju ja monen asian lomaan niitä on lisätty.. Tosin itse et ole mitään ketjua aloittanut, turha tulla arvostelemaan. Va oletko joku vanha uudella nikillä ?

      • Minusta onni ja ilo asuu ihmisten mielessä, silloin kun se löytää syyn iloita.
        Eihän mikään "paikka" voi olla tunteiden tyys-sija? Käskystä kun nuo ei ilmene, pelkästään silloin kun kaikki on ihmismielessä kohdallaa,..ja ilmentyessään ne pyyhkii loputkin vastukset tieltään! Niin ainakin tapahtuu minulla. Mutta annan myös niille sijaa, tosi mielelläni 😊 ))


    • Olikin vanha ketju, jotkut olivat käsittäneet Ruuneperin aloituksen väärin.
      Kyllä iloinen naurun kaiku voi pelastaa päivän. Ilmaista huviakin se on. Näin vanhanakin on tuhat aihetta nauraa itselleen. Eilen ihmettelin miksi Dove suihkugeeli ei vaahdonnut. Tänään sitten huomasin että se olikin ihovoidetta. Mutta tulipahan iho sekä pestyä että voideltua uhdellä kertaa. :)

      • Mitä-miksi--

        Minusta Mdk-Mdk kirjoittaa niin hyvin, että kummastelen tuota kovaa kritiikkiä,
        klo 15:45 kirjoitettu, joka oli tuossa seuraavana.


    • miksipilaatilon

      Ihan kiva ketju muuten, mutta pitihän tämän ylituomarin tulla nälväisemään, että jotkut käsittivät väärin aloituksen. Minua ei yhtään kiinnosta tai naurata sinun vaahtoamisesi.

      • Sorry, en huomannut että Aina Inkeri Ankeinenkin on ketjussa, eikä varmaankaan vaahtoa! :) :)


      • Taidankin kirjoittaa tähän ketjuun kanssa -- olenhan jo alkukirjoittelussakin sanonut sanasen -- Ja yhtään en ottaisi pois .

        Muuten olen onnellisempi nyt kun koskan -- voi olla että en murehdi turhia , huomisesta en piitta , se tulee kuitenkin .

        Kaikki on niin kun ollakkin pitää.

        Oli kiva tavata .
        U.M


    • Minä en ole tähän ketjuun aikaisemmin mitään kirjoittanut,mutta luinäskentämän läpi kokonaan aikani kuluksi. Nyt haluan tervehtiä vanhoja tuttujani MdK:ta ja Ullamirjami. Mukavaa syysaikaa teille, sitähän tässä eletään.

    • Kiitos Katleija Aika rientää --näisäkin alkulauseista monta vuotta -- Ihan kiva kun huomasin tämän ihan oli kiva "tappaa vanhoi tutui " !-- Noi tervehdyksetkin ovat mukavia -- Täälä Ruotsissa on niitä" moneen menoon " Ja olen vuosien varrella oppinutkin sopeutumaan tänne. Kun saa olla näin Vapaa "herrana" ---Kuinkaan tämänkin sanoisi ettenparemmin sanois ;)

      UM

    • Kuinkaas on --kuinka jakselee nämä "vanhat tutut? Moni on ainkin hiljaa . . Koittakaahan kirjoitella Vaikka Missä asuu ilo ja onni ? onko ajatukset muuttuneet . Nyt olen iloinen ja Onnellinen kun Lapseni molemmat ovat jo yli 60 vuotiaita ja kohta hekin saavat sen Eläkkeen ja saavat viettää tätä Vapaa HER --- ei kun, ihmisen vapaata vanhuutta . On sitä työtä tehtykin --että ,tämä on kyllä ansaittua .
      Nyt kohta heillä pitäis olla aika tälle "Vanhalle" äitillellin , sitä tässä odottelen , Kunhan van minulla aika riittäisi . -----?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe