Kanin kimeä huuto

Aleksandra

...niin mulla oli pienenä kani ja pari kertaa kun ulkoilutin sitä valjaissa se päästi korvia vihlovaa huutoa. En ole mistään kirjoista tms. löytänyt tähän selitystä, tietäisiköhän joku tästä jotain? Tuli vaan mieleen...

13

3167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppi

      Kani huutaa vain äärimmäisessä tuskassa..esim. luonnossa (villikani) kun kettu nappaa sen kiinni. Huuto on todella luja ja 'rajun' kuuloinen..ikäänkuin kova rääkäisy. Onko kani voinut valjaissa ollessaan satuttaa itsensä niin pahasti?

      • Aleksandra

        ...että se olisi satuttanut itsensä. Se oli kyllä täysin terve ja valjaat olivat kunnossa, ehkä se pelästyi jotain, vaikka taivaalla näkyvää lintua?


      • Purppura
        Aleksandra kirjoitti:

        ...että se olisi satuttanut itsensä. Se oli kyllä täysin terve ja valjaat olivat kunnossa, ehkä se pelästyi jotain, vaikka taivaalla näkyvää lintua?

        Jos kerran tiedät tuon "syyn" tuohon, miksi laitoit topicin?

        No joo, kerran kun British karkas, mä otin sitä normisti niskasta kiinni ja nostin.
        Se alko itkee niin kovaa, et mä päästin sen vapaaks.
        Noin tunnin kuluttua menin ottamaan sen kiinni ja sain.

        Se itku aivan kamalaa, mutta uskon, että sinun kanillasi valjaat oli liian tiukalla tai ne hiersi tai jtn..


      • Aleksandra
        Purppura kirjoitti:

        Jos kerran tiedät tuon "syyn" tuohon, miksi laitoit topicin?

        No joo, kerran kun British karkas, mä otin sitä normisti niskasta kiinni ja nostin.
        Se alko itkee niin kovaa, et mä päästin sen vapaaks.
        Noin tunnin kuluttua menin ottamaan sen kiinni ja sain.

        Se itku aivan kamalaa, mutta uskon, että sinun kanillasi valjaat oli liian tiukalla tai ne hiersi tai jtn..

        No olipa tympeä viesti. Luulen, ettet tiedä kaneista mitään... Ainakaan tämä sinun vastauksesi ei auttanut yhtään. Kanihan on saaliseläin, miksei se voisi pelästyä lintua?


      • Heppi
        Aleksandra kirjoitti:

        No olipa tympeä viesti. Luulen, ettet tiedä kaneista mitään... Ainakaan tämä sinun vastauksesi ei auttanut yhtään. Kanihan on saaliseläin, miksei se voisi pelästyä lintua?

        Luulempa hyvinkin, että kanisi säikähti jotain..lintua yms. Olisi erittäin epätodennäköistä, että kani olisi sitä kiljahtanut, että valjaat olisi ollut huonosti..sillä tuo huuto pääsee kanilta todella vain silloin, kun se säikähtää hyvin voimakkaasti jotakin, tai on hengenhädässä. Voi siis olettaa, että tuo mahdollinen lintu oli syynä kanin huutoon.


      • Hepa
        Heppi kirjoitti:

        Luulempa hyvinkin, että kanisi säikähti jotain..lintua yms. Olisi erittäin epätodennäköistä, että kani olisi sitä kiljahtanut, että valjaat olisi ollut huonosti..sillä tuo huuto pääsee kanilta todella vain silloin, kun se säikähtää hyvin voimakkaasti jotakin, tai on hengenhädässä. Voi siis olettaa, että tuo mahdollinen lintu oli syynä kanin huutoon.

        Mulla leijonanharjas kani huusi ensimmäisinä päivinä kun sitä yritti ottaa kiinni yms. mut sillä ei oikeesti ollut mitää hätää..jos se on vielä pentu nii se on varmasti vielä arka ja vielä totuttelee kaikiin ääniin...


      • Heppi
        Hepa kirjoitti:

        Mulla leijonanharjas kani huusi ensimmäisinä päivinä kun sitä yritti ottaa kiinni yms. mut sillä ei oikeesti ollut mitää hätää..jos se on vielä pentu nii se on varmasti vielä arka ja vielä totuttelee kaikiin ääniin...

        Enpä usko, että se mitenkään erilaisiin ääniin "totuttelee"..tuollainen poikanen on vaan vielä maailmasta niin tietämätön ja pelästyy kun jokin tuntematon "saalistaja" ottaa sitä yhtäkkiä kiinni..Eihän se vielä poikasena sinua tuntenut ja koki tilanteen vaaraksi.


      • anzu
        Heppi kirjoitti:

        Enpä usko, että se mitenkään erilaisiin ääniin "totuttelee"..tuollainen poikanen on vaan vielä maailmasta niin tietämätön ja pelästyy kun jokin tuntematon "saalistaja" ottaa sitä yhtäkkiä kiinni..Eihän se vielä poikasena sinua tuntenut ja koki tilanteen vaaraksi.

        Minun kanini pomppi kerran itse koiran (joka oli vaan paikallaan eikä tehnyt mitään, edes murissut) luo, pelästyi, säntäsi takapihalle sireeniä kiertämään ja kun hihna stoppasi eikä pupu enää päässyt liikkumaan, kiljahti kolme kertaa. Sillä ei siis oikeasti ollut mitään hätää.. Jos kani oli nuori, varmaan se voisi säikähtää jotain ääntä mihin itse et välttämättä edes kiinnittänyt huomiota? Minun kanini tömisyttävät välillä takajaloillaan ja peloissaan kuuntelevat häkissä ollessaan, kun itse en kuule tai näe samalla hetkellä yhtään mitään.


      • Minä.
        Aleksandra kirjoitti:

        No olipa tympeä viesti. Luulen, ettet tiedä kaneista mitään... Ainakaan tämä sinun vastauksesi ei auttanut yhtään. Kanihan on saaliseläin, miksei se voisi pelästyä lintua?

        Terve taas.

        Kani todellakin saattoi pelästyä taivaalla lentävää lintua, muita ääniä ... Kani saattoi joutua pakokauhun valtaan myös muusta syystä. Esim. "vanhittuna" valjaisiin se saattoi säikähtää. Eipä sen kummempaa..


    • Minä.

      Hei, tässä apua kanin vihlovaan huutoon.

      Huuto on nimeltään "kuoleman kiljaisu". Kani kiljuu yleensä vain hädässä. Luonnossa kani jouduttuaan saaliseläimen kynsiin päästää korvia vihlovan huudon. Saalistaja saattaa hyvässä onnessa pelästyä huutoa ja jättää kani rauhaan. Eli huudon syynä saattoi olla kuristus, kuristus, muu kipu, pelkoisuus... Jos kani kiljuu, yritä tyehdä sen olo mahdollisimman turvalliseksi ja mukavaksi.

    • tassub

      Minulla kuoli tänään kani aamulla katsoin häkkiin luulin että kanini oli vaan pötköttämässä mutta sitte se alko yhtäkkiä kiljumaan otin sen syliin se ei pannut vastaan niinkun yleensä se ei voinut liikuttaa sen raajoja minä pidin sitä vähäaikaa ja sitten se lopetti hengittämisen jos tiedätte tähän syytä NII VASTATKAA se söi vielä illalla normaalisti ja sillä on ollut jonkin aikaa ripulia

    • Ninapupuli

      Minulla tässä nyt tänä vknloppuna kun otin Ranskanluppa kanini yhdessä veljeni pupun kanssa häkin ulkopuolelle valjaisiin niin ihmettelin tuota ihan samaa "Miksi pupuni kiljaisi?" Siis se meni ihan omia reittejään yhden puun alle ja sitten se vain kiljaisi jotain kolme kertaa. Pelästyin että se saa jonkun kohtauksen tai jotain. En tiedä vaikuttiko se kun veljeni puhalsi Ruohola sen kimeän äänen niin olisiko se voinut vaikuttaa?

    • anskuliinis

      Se varmasti säikähti kovasti..jotain sellaista minkä vaan se näki/kuuli. Mut jos näin on suostuttelen ottamaan sen vaikka syliisi jos se tekee sille turvallisen olon ja vähä "halata" sitä kovaa koska se tekee niille turvallisemman olon kun ne ovat ahtaimmissa paikoissa.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe