Kannatteko mukananne kättä pidempää?

Hammurabi

Mielenkiinnosta haluaisin tietää, kannatteko mukananne julkisilla paikoilla liikkuessanne teräaseita, "rautaa", tms? Jos vielä oheen ystävällisesti kerrotte, että missä kaupungissa liikuskelette ja miksi kädenjatketta mukana.
Kiitos!

43

9405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vartija

      Aihetta sivuten.
      Teleskooppipamppu ja pippurikaasu ovat luvanvaraisia (kotikunnan poliisilaitos myöntää), ja jos niitä meinaa kantaa mukana niin pitää vähintään käydä erillisen koulutuksen niitä varten, mutta ovat siitä huolimatta mattimeikäläisen ulottuvilla.
      Vähemmän-akuutteja tilanteja varten on olemassa turvasuihkeet. Niitä kannattaa jokainen kantaa mukanaan.

      • AAAAARGH!!

        Se on TKP ja OC (oleoresin- capsicum) ja muutenkin olisin sinuna nyt ihan hiljaa...


    • epätietoinen

      Taskusta löytyy useinmiten taskupistooli.Tai taktinen sumute.Autossa onkin sitten pitkää tavaraa.
      Syy miksi kannan näitä on,että olen joutunut vakavien uhkailujen kohteeksi.
      Eteläsuomalaisesta pikkukaupungista on kyse.

      • Joopajoo

        Autossa etupenkin alla sorkkarauta ja maglite hanskalokerossa puukko.

        Kerran on jo autoa telottu, mutta ei toista kertaa....


    • Hammurabi

      kysyisin, kun kerran hyviä vastauksia on tullut, että ovatko aseenne laillisia ja oletteko joutunut vielä tilanteeseen, josta "apuvälineet" olisivat teidät pelastaneet?

      KIITOS!

      • Reino

        Itsellä OC-sumutin (venäjän tavaraa) aina mukana. Tuhoaa silmät ja kasvojen ihon jos sillä suihkii.. :) Ei kannata päälle tulla..
        Autossa sitten pesäpallomaila ja golfmaila..
        Luotiasetta ei kannata kantaa.. siis kiinnijäämisen riski suurenee..


      • Raineri
        Reino kirjoitti:

        Itsellä OC-sumutin (venäjän tavaraa) aina mukana. Tuhoaa silmät ja kasvojen ihon jos sillä suihkii.. :) Ei kannata päälle tulla..
        Autossa sitten pesäpallomaila ja golfmaila..
        Luotiasetta ei kannata kantaa.. siis kiinnijäämisen riski suurenee..

        Miulla aina puukko taskussa. Autossa miulla on pyssy. Yleensä kun meikäläisten kanssa liikutaan kylillä niin aseet on mukana.. kyllähän ne poliisit tietää asian mut ei en jaksa meittii ratsata.. ei myö turhist ammuskella.. no, joskus raviradal mut kuitenkin...


      • epätietoinen
        Raineri kirjoitti:

        Miulla aina puukko taskussa. Autossa miulla on pyssy. Yleensä kun meikäläisten kanssa liikutaan kylillä niin aseet on mukana.. kyllähän ne poliisit tietää asian mut ei en jaksa meittii ratsata.. ei myö turhist ammuskella.. no, joskus raviradal mut kuitenkin...

        Osaksi laillisia.Kantamani aseet on kaikki laillisia.Kodin puolustukseen sitten löytyykin pitkää ja tehokasta useampi kappale.


      • A-bomb
        Raineri kirjoitti:

        Miulla aina puukko taskussa. Autossa miulla on pyssy. Yleensä kun meikäläisten kanssa liikutaan kylillä niin aseet on mukana.. kyllähän ne poliisit tietää asian mut ei en jaksa meittii ratsata.. ei myö turhist ammuskella.. no, joskus raviradal mut kuitenkin...

        Etkö uskalla liikkua julkisella paikalla ilman asetta?

        Kyllä on suomen miehet löysistyneet... on tainnut tulla paska housuun?


      • EtSieUso
        A-bomb kirjoitti:

        Etkö uskalla liikkua julkisella paikalla ilman asetta?

        Kyllä on suomen miehet löysistyneet... on tainnut tulla paska housuun?

        Taitaapi tulla kurat housuun sillä piipun edessä olevalta kun on reikä ohtassa? Pelkääkö manne?


    • Nina

      Minulla on viikonloppuisin raiskaajien varalle pieni yllätys mukana. Ihan oman turvallisuuden vuoksi olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun.

    • jee

      mä ajan tankilla

      • ällistynyt

        ei voi kuin järkyttyä näitä vastauksia lukiessaan! Suomalaiset juntit kehuvat varustautuvansa puukoin, sumuttein pyssyin ym! Voi herran jee, toivottavasti teidät kaikki ratsataan ja saatte pitkät kakut! Sairasta. Ei ketjun kirjoittajilla voi kaikki "kotona" olla.


      • "Ihmettelevä äiti"
        ällistynyt kirjoitti:

        ei voi kuin järkyttyä näitä vastauksia lukiessaan! Suomalaiset juntit kehuvat varustautuvansa puukoin, sumuttein pyssyin ym! Voi herran jee, toivottavasti teidät kaikki ratsataan ja saatte pitkät kakut! Sairasta. Ei ketjun kirjoittajilla voi kaikki "kotona" olla.

        Kamalan hirveän järkyttävän ällistyttäväähän tämä on, että ihmiset nyt kantavat mukanaan törkeitä massatuhoaseita!!! Koska taas saadaan lukea uutisia kuinka joku on saanut käsiinsä vaarallisen massatappoaseen kuten sumutteen ja silä hiukan suihkinut niin on lisää kuolonuhreja!!! Käsittämätöntä miten jotkut viitsivätkin puolustaa itseään tai pitää mukanaan asetta ihan turvallisuudentunteen takia!!!!

        Kuulostit juuri tuolta. Nimimerkkisikin on hyvin kliseinen kukkahattutätien ja muiden elämää aristelevien ali-ihmisten käyttämä. Asia on niin, että joillain aseita on, piste. Ei se nillittämisellä parane ja useinkaan nämä massamurhaajaitsepuolustajat eivät aseitaan mihinkään käytä. OC-sumuttimet ovat erittäin turvallisia, mutta tehokkaita. Patukoista ja muista kepukoista ja puukoista sen verran, että kyllä sinullakin saattaa joskus linkkari olla taskussa tai vaikkapa pesismaila autossa.


    • psycho

      autossa pesäpallomaila ja viidakkoveitsi:D samoin myö ketjua............

    • ........

      miksi kantaisin koska mulla on nyrkit jos niitä sattuu tarvitsemaan

    • spyderco

      avaimenperänä pieni kääntöveitsi. Helsinki-Vantaan lentokentän metallipaljastamistakin kulkenut sen kanssa (epähuomiossa), mutta eipähän huomattu.

    • Nainen

      Sillä saa ainakin vähän sokaistua, eikä ole laiton :)

    • olen vapaa huolista

      Kyllä, minulla on aina ase mukana. Ja se on terävämpi kuin mikään kaksi teräinen miekka. Minulla on Jumalan sana mukana. Minulla on näkymätön vartija (tai voi niitä olla usempi)aina yhden askeleen mitan päässä edessäni oikealla, hän on valpas ja tarkka, ettei minulle mitään pahaa tapahtuisi. Eikä maksa mitään, on maksettu jo . Liity sinäkin tälläiseen vartiopalveluun. Se kannattaa ja on ilmaista.

    • Nainen 25v.

      Kyllä noita kommentteja lukiessa alkoi pelottamaan. Ei ole mikään ihme, että Suomi on väkivaltaisimpia maita koko maailmassa. Melki jokaisella on jotakin roinaa mukanaan, jolla sitten kännipäissään ollaan turhia kyselemättä valmiita antamaan isän kädestä vaikka ihan varmuuden vuoksi. Tässä maassa kun henki voi lähteä vaikka keskellä kirkasta päivää täpötäydessä kahvilassa, ilman että kukaan puuttuu asiaan. Itselleni kävi juuri tällä tavalla, minut yritettiin konkreettisesti tappaa noin kolmenkymmenen ihmisen läsnäollessa täydessä kahvilassa keskellä päivää, ja surkeinta hommassa oli se, että kukaan ei tullut apuun, ei edes metrin päässä istuneet noin ikäisteni nuorten miesten pöytäseurua. Siinä se täysin tuntematon sekakäyttäjä pieksi meikäläistä kuin vierasta sikaa, mutta tähän on näköjään touhu täällä mennyt, niin kauan kaikki hyvin kun itseen ei kohdistu, muista ei todellakaan välitetä. En valita, halusin vain nostaa esille tämän piittaamattomuuden toisten henkeä ja koskemattomuutta kohtaan, ja että kuka tahansa missä tahansa voi tulla ja yrittää tappaa. Siis ihan aikuisten oikeesti. Silti tästä tapauksesta huolimatta en kanna mukani mitään "kättä pidempää" koska tosipaikan tullen mitään hiuslakkapulloja ei ehdi mistään käsilaukusta alkaa kaivelemaan. Silloin on vain toivottava parasta ja pelättävä pahinta.

      • remo.eikka

        "Ei ole mikään ihme, että Suomi on väkivaltaisimpia maita koko maailmassa."

        Oikeasti Suomi on toisessa päässä väkivaltatilastoja.

        Aloitukseen vastaan, että työn vuoksi minulla on autossa aina vähintään kirves, vasara ja sorkkarauta.
        Kaupungilla jalan kulkiessa mukana on korkeintaan isohko kännykkä, sekä terveet jalat ja itsetunto.


    • luokkis

      Tein korjauksen elämääni, olen töissä ja elämä kohtuullisesti raiteillaan.
      Minulla on kuitenkin vanhoja tuttuja, jälleen näkeminen ei varmastikkaan olisi iloinen.
      Pidän mukanani perhosveistä ja nyrkkirautaa, omaksi turvakseni.

      • kake

        Aina Kranaatinheitin autossa kaiken varalta sekä panssarintorjunta välineistöö hanskalokerossa eihän sitä jumalauta tiiä koska se kolmas maailmansota syttyy.vai mitä...???


    • Haloo

      Pari kertaa kannattaa pohtia, miltä tuntuu tulla käsitellyksi sillä omalla "kättä pidemmällä".
      Sen kun kädestäsi kadotat taitamattomuudella, niin vastapuoli mielihyvin käyttää tilaisuden hyväkseen hänelle tarjotulla vehkeellä.
      Puhukaa ja jos ei auta niin juoskaa!

      • Äijä

        Mulla on spyderco civilian ja spyderco endura aina mukana.Ei kannata tulla vittuilemaan!


    • Raoul Duke

      Kainalokotelossa vähän tikarin mallinen veitsi ja vaatteisiin piilotettuna pienempi veitsi jonka saan käyttövalmiiksi 0,5 sekunnissa. Melkein joka paikassa sama varustus.

    • tampereella.

      ja puukko 20 cm mukana, pienempi mora ja kääntöveitsikin ja siitä lähetee jos joku käy päälle

      vesuria harkitsen ja jos sen teroittaa vielä ympäriinsä partaveieisen teräväksi

      • tuollainen vesuri

        sopii heittämiseen uppoaa yhtä syvälle kuin retkikirves


    • rälläkällä

      katkot harjateräksiä 45 asteen kulmassa noin 30cm pätkiksi upoaa puuhun syvälle kun heittää

    • mattopiiska.

      on paras sillä kun vetelee rosmoa persuksiin niin kyllä lähtee pakoon

    • puukkokallet

      kaikki kantelee teräaseita, mutta eipä vain nuo joilla löytyy semmone teräase kuin järki. jos on tyhmä ja heiluttelee puukkooaan ja järki on vastassa ni kyllä se järki keksis äkkiä semmoset keinot laittaa aseellisenkin kasaan. ette saa minkäälaisia lisäpisteitä keltäkään (paitsi muilta kaltaisiltanne urpoilta) että leijutte aseillanne...

    • vesuri mukana

      joka on teroitettu ympäriinsä teräväksi

    • Tohtori Tampere

      Minusta on ihan perusteltua pitää mukanaan jotakin millä puollustautua. Narkkari tai juoppo voi koska vain ilman syytä käydä päälle. Tosipaikassa mieluummin syyte hätävarjelun liioittelusta kuin hengenlähtö. Otan monesti lenkille mukaan kevyen perhospuukon. Yleisillä paikoilla täytyy olla jatkuvasti varautunut ja turvattomuuden tunne on aina läsnä. Yleensä katson sivusilmällä perään ja kuuntelen askelista että epäilyttävä vastaantulija todellakin kävelee vain ohi eikä sohaise puukkoa selkään.

      Kaupunki Tampere.

    • FuckWithMeIFuckWithYou

      Ite koulus aina mukana pieni pesäpallo maila ja hihan alla pidän.

    • hernekeittopower

      minulla on aina mukana kaasua vatsassa. syön herkekeittoa joka päivä paljon.

      sopii siis yrittää ja olen mustalainen!

      • PierettääMatkallaSoskuun

        Mannen pieru se vasta karkottaa! Tulee heti sellanen olo että täytyy lähteä sossuun...


    • timpsuvirtakuusankoski

      minul on pieni pippeli aina terävalmiina housuloissani.
      sil kun tyrkkäsen poikia takamuksiin niin ovat hiljaa!

      • SenErottiHeti

        Olet siis bemariboy?


    • Warman9x

      Ilmapistooli veitsi ja vasara aina mukana

    • SuosittelenTätä

      Autossa on 9mm beretta aina valmiina jos tulee ongelmia liikenteessä....sen jälkeen ne ongelmat on vastaanotto puolella....

    • tosson

      stiletti ja nyrkkirauta ja autossa vieteripamppu.matuja lättyyn vetelen

    • itsthe

      On kättä pidempää, sateenvarjo silloin kun sataa.

    • röllippä

      Aika harvalla on oikeassa elämässä mitään missään saappaan varressa hien hajun lisäksi. Aikonaan tuli nähtyä tätäkin. Paska homma on että paskoilla tyypeillä on jotain ja monella se ei ole mitään joka suoraan rikkoo lakia.

      En suosittele kenellekään mitään mutta aina ihmisen voi pitää mukanaa jotain järkevää jota tarvitsee johonkin esim illalla tehtävään työhön. Sama kotona, eteisen pöydälle ei kannata jättää sitä pisintä tuliaismiekkaa japanista vaan vaikka makkarin seinälle.

      Vesuritpesuritkesuritjakeihäät, sitten reality ja maanantai : )

      Kukaan joka oikeasti kantaa jotain ja osaa käyttää ei kerro täällä kaupunkia tms. Tai mitään muutakaan. Joka päivä jotain kantavat ovat pelossa eläviä 98%. Loput on ammattilaisia tai satunnaisia.

      Laukku, kassi, reppu, vesipullo ja moni muu pelastaa joskus paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe