Kehitys ensimmäisenä kesänä?

ladygolffari1

Aloitin golfin tänä kesänä, takana on reilu kuukausi viikottaisia rangekäyntejä ja 10 kierrosta kentällä. Yksityistuntikin on otettuna, ja olen pelannut kokeneiden pelikavereiden kanssa. Alku tuntuu tosi takkuiselta ja vaikealta, avauslyönnit eivät suju yhtään, ei myöskään pitkät väylälyönnit - pelaaminen on siis kohtuullisen tuskaista. Tasoituksen tiputtaminen ei ole edes lähellä, pisteitä 9-reiältä on kertynyt parhaimmillaan 10. Miten muiden ensimmäinen kesä on mennyt, ja milloin peli on alkanut sujua? VInkkejä aloittelijalle? Olen ladygolffari!

8

2470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säääkkkiii

      Ihan samanlailla ensimmäiset 10 kierrosta sujuu lähes kaikilta.
      Jos ymmärsin oikein, niin et käynyt mitään alkaiskurssia vaan aloit itse vaan pelata ja otit yhden yksityisoppitunnin, näinkö?
      Tietysti yksi yksityistunti vastaa ainakin 5 ryhmä tuntia, mutta olisin kuitenkin suositellut alkeiskurssia. Niitä on monen näköistä ja kokoista, mutta yleisesti ne käydään viikonloppuna molempina päivinä ja kestoltaan 4-5 tuntia/ kerta. Niissä yleensä käydään läpi kaikki lyöntitekniikat. ei sieltäkään tietysti valmiita golffareita tule, mutta perusasiat on kunnossa ja sitten vaan tahkoamaan ja suorittamaan toistoja toistojen perään.

      Älä huolestu, jos händäri ei putoa ekana kesänä... Kyllä se siitä lähtee tippumaan, kun kierroksia tulee ja paljon.

      Alkuun voisi olla vinkkinä... Unohda pitkät raudat ja puut. Löy väylällä max rauta seiskalla. Etene pikkuhiljaa vaihka 20 metrin lyönneillä kohti greeniä. Et tee siitä pelaamisesta yhtään hitaampaa kun jo kokeneemmat pelaajat. Sun palloa ei tarvitse etsiä. Keskity pelkästään lähipeliin, zipit ja putit kuntoon, sieltä ne tulokset sitten myöhemmässä vaiheessa vasta tulee. Joku on joskus sanonut, että golffi alkaa vasta 100 metriä lipusta... Helposti päsee yhdellä tai kahdella lyönnissä sataseen, mutta sitten on helppo käyttää vielä 5-6 lyöntiä ja tulos onkin jo tupla tai tribla bogi... ei hyvä, mutta todella yleinen tulos, jopa enempi pelaavalle.
      Rangelle lyömään rauta seiskalla ja sitten kun lyönti saa tarpeeksi ilmaa alleen, niin voi pikkuhiljaa siirtyä pidempiin mailoihin. Itse pelaan 15,5 tasoituksella, mutta aika koskemattomat on raudat 4 ja 3. Todellakin vain muutaman kerran lyönyt.. esim jostain puun alta seifti lyönnin, mutten koskaan väylällä ole edes yrittänyt.... no mulla on kyllä pitkää väylälyöntiä varten pari hybridiä ( 4 ja 5) jotka ovat huomattavasti helpommat mailat kun rauta 4 ja 3

      • allux1

        Suosittelen noudattamaan yllekirjoitettuja ohjeita!


    • kuukausi takana

      Nuo maksulliset kurssit on varmasti paras tapa saada vinkkejä ja analyysiä siitä, että mitä osa-aluetta pitää kehittää.

      Mutta halpana vinkkinä: kannattaa katsella netistä opetuspätkiä, esim YouTube on pullollaan erilaisia ammattilaisten vinkkejä. Oman draiverin kanssa pääsin paljon paremmin juttuun kun katselin noita ohjeita. Tokihan tuollaisessa itseopiskelussa on vaarana oppia jotain ihan poskelleen, ja siitä poisoppiminen on sitten hankalaa. Mutta jos selvästi tiedät "vian" (kuten omalla kohdallani esim. driverilla valtavat slaissit oikealle) niin noissa netin ohjeissa löytyy täsmäneuvoja. Kannattaa kokeilla, minulla toimi ainakin.

      Olen pelailut nyt aktiivisesti reilun kuukauden (tosin n. viiden vuoden ajan olen käynyt kerran kesässä rangeilla paukuttelemassa ja harjoitusalueilla zippailemassa ja puttailemassa, eli ihan kylmiltään en aloittanut).
      Nyt on takana kymmenkunta oikeaa kierrosta ja ajoittain tulee jo onnistumisiakin. Tasoitus nyt 39 kun mukaan on mahtunut pari unelmakierrosta.

      Tosin vaikeuksia tulee useimmiten juuri samoissa tilanteissa kuin sinullakin: avaukset vinoon ja pitkät väylälyönnit minne sattuu. Silloin on hyvä jos mukana on joku jolta kysyä, että missä vika. Harva pelikaveri kuitenkaan pyytämättä tarjoaa neuvoja, ihan kohteliaisuuttaan ja hyvä niin.
      Tuo edellisen vastaajan idea "lyhyestä pelistä" on mainio, kun etenee pitkin väylää niin itsetunto kasvaa ja turha jännittäminen jää pois.
      Tasoitus tippuu aikanaan, siitä ei kannata murehtia.

      Huonoilla kierroksilla olen yrittänyt ajatella, että mitä useampi lyönti niin sen halvempi hinta per lyönti! :)
      Itse olen miesgolffari.

    • Aloittelija12

      Itse aloitin golfin tänä kesänä, viikossa sain tasoitusta tippumaan 19. Toki minulla on erilaisia pallopelejä, jäkistä yms. taustalla joiden uskon helpottavan asiaa...

      Nyt olen pelannut 6 viikkoa ja tasoitus on 28.

      • dfggdfgfgf

        Jos vielä kerrot minkälaisen kurssin kävit ennen ensimmäistä kierrosta.
        Jos et saanut mitään opetusta vaan menit kentälle ja pelasit viikossa händärin 19 pistettä alaspäin, niin sanon, että täyttä puppua, ellet pelannut 24/7. Niin lahjakasta golffaria ei ole ollut kun Pohjois- Korean entinen päämies.

        Jääkiekko harrastus... no joo. Kaikki luulee, että siitä on golffissa kovasti hyötyä, mutta urbaania legendaa se on. Huomattavasti lähempänä golffia on esim pesäpallo


      • Pohjois-Koreanpäämies

        Itse pelasin ekalla kierroksella händärin 35,5 eli -18,5?? Ei siis mikään mahdottomuus. Pari viikkoa sitten sain kortin ja nyt pelaan about 20-25 hcp. Ihmiset erilaisia, toiset oppii nopeemmin kun toiset...


    • ladygolffari1

      Haittaako jos valuu hiekkaa pimpistä samaan aikaan ku puttaa?

    • Kierrokselta tuttu kaveri sanoi olevansa toista kesää pelaamassa, ja tasoitus oli 12. 60 kierrosta vuoteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe