öljyt, avokado tms, ihonhoidossa

kokemuksia kyselisin

Käyttääkö kukaan kosteusvoiteen asemasta ja rinnalla kasvojenhoidossa öljyjä, esim avokado, jojoba tms öljyjä? Millaisia kokemuksia öljyistä on, millainen öljy imeytyy parhaiten? Itse ajattelin kokeilla yövoiteena Flow-kosmetiikan untuvikkoöljyä jossa on seesaminsiemenöljyä, kehäkukkaa ja rosmariininlehtiuutetta.

78

8732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iho kuin sahara

      Olen saanut atooppiseen ihooni manteli- ja avokadoöljystä suuren avun. Aion kokeilla myös jojobaöljyä. Oliiviöljy ei imeytynyt kunnolla. Kookosöljyä käytän pieninä määrinä kasvoilla ja huulirasvana. Hierontaan se sopii myös hyvin. Aiemmin laitoin sitä kai liikaa, eikä se tuntunut imeytyvän. Se toimii myös deodoranttina, on antibakteerinen ja suojaa vähän auringolta (SPF 1-2).

      Valitettavasti tuntuu, että oli öljy mikä vain, sen imeytyminen kestää sen verran kauan, että pidän tukkaa pari tuntia nutturalla sen jälkeen kun olen sitä laittanut. Mutta sellaiset perusvoiteet, mitkä imeytyvät hetkessä (esim. sininen Apobase, Aqualan, Erisan jne.) eivät kosteuta riittävästi.

      Öljyjä suosin myös siksi, että ne ovat turvallisia, lisäaineettomia luonnontuotteita.

      • kulkija10

        Kokkeileppa sitä kuusenpihkavoijetta, sillä kuulemma parannee vaikka mikä!


      • O - O
        kulkija10 kirjoitti:

        Kokkeileppa sitä kuusenpihkavoijetta, sillä kuulemma parannee vaikka mikä!

        Tai voi iskeä hartsiallergia, niin kuin minulle kävi.


      • Kokemusta useista
        O - O kirjoitti:

        Tai voi iskeä hartsiallergia, niin kuin minulle kävi.

        Royal Beauty Academystä ostin jotakin todella hyvää öljyä. Ei nyt satu olemaan vieressä purkkia, mutta olen kokeillut useita ja tämä on sellainen joka toimii ilman mitään negatiivisia reaktioita. Kanadalainen merkki oli.

        Tuolta voit kysyä. http://royalbeautyacademy.com/


    • melusaaste

      Ite käytän öljyä ku puhistan illalla kasvot. Eli siis suihkussa levitän kasvoille neitsyt oliiviöljyä ja hieron sitä jonkin aikaa. Annan vaikuttaa vähän aikaa kun pesen esim hiuksia. Sitte vähä huuhtelen kasvoja ja lisään uuestaa (joka kerta semmone ehkä euron kolikon kokone määrä) öljyy ja hieron kasvoihi ja decolteelle. Annan taas vaikuttaa ja sitte huuhtelen ja lopuks kylmällä veellä. Lopuks laitan iha normaalisti naamarasvaa. Rasva liuottaa rasvaa joten finnejä ei oo ja iho on pehmee ja tasanen varmaankii öljyn E-vitamiinin ansiosta :)

    • ninnukka4

      Hunaja on myös oiva. Käytän iltaisin naamionta. Finneistä poistaa tulehdusta ja auttaa muutenkin ihon punoitukseen. Itsellä myös ihon hilseily vähentynyt.

      • hunajapupuja

        Menen asian ohi, mutta sain kesällä kovasti kutisevia ja pitkään vaivaavia hyttysenpuremia jotka alkoivat märkimään. Mikään apteekin rohto ei auttanut . Sittenpä muistin hunajan,voitelin puremat kotimaisella luomuhunajalla aamuin illoin ja iho parani.


    • ohhohhoijaa

      Öljyn voi liuottaa alkoholiin, niin tekevät oikeasti valmistajatkin, ja sitten imeytyy paremmin - ja haihtuukin, eli iho ei jää niin tahmaiseksi. Suurin osa kauppojen ihonhoitoaineista sisältää kookosta, jota saa tosi halvalla. Se liuottava tippa alkoholia tai hajustetta, ja tietysti hieno purkki ;-)) moninkertaistaa lopputuotteen hinnan. Ja sitten nainen maksaa.... (tai sen mies!)

      • Valmistajat laittavat öljyihin ja rasvoihin alkoholia jonka tarkoitus on kumota voiteen vaikitus. Alkoholia sisältävä voide kuivattaa ihoa ja taas on pakko laittaa rasvaa:-)


    • 11+8

      Oliiviöljystä ja käytetyistä kahvipuruista sa mainion kuorinta-aineen. Jos lisää hieman saippuaa sekaan, saa kuorinnan ja pesun samanaikaisesti. Hampaat vaalenee ruokasooda-sitruunaseoksella... Karvojenpoistoon kotitekoinen sokerointi... Tuorekurkku virkistää kasvojen ihoa jne jne.

      Itse käytän paljonkin kotitekoisia "kauneudenhoitotuotteita". Tulee edulliseksi, eikä seassa ole turhia myrkkyjä. Netistä löytyy ohjeita ja vinkkejä pilvinpimein.

      • Eräs rouva

        Hei, 11 8

        Kertoisitko käyttöohjeet tarkemmin kuinka hampaitten vaaleneminen tapahtuu?

        Kiitos etukäteen,


      • kuhgkuboiuh
        Eräs rouva kirjoitti:

        Hei, 11 8

        Kertoisitko käyttöohjeet tarkemmin kuinka hampaitten vaaleneminen tapahtuu?

        Kiitos etukäteen,

        Älä missään nimessä valkaise hampaita noin. Kuluttaa kiilleettä pahasti.


      • no, luomu

        kauheita mössöjä, en ihmettele, että iho-ongelmat lisääntyy, älkää kaikkea uskoko.
        testatut ihonhoitosarjat kaupoissa, varsinkin amerikkalaiset ovat parhaita minulle, todella vaiken ihon saanut kuntoon ja kauniin ihon saanut.


      • Ei maksua
        kuhgkuboiuh kirjoitti:

        Älä missään nimessä valkaise hampaita noin. Kuluttaa kiilleettä pahasti.

        Eikä kuluta. Älä ainakaan mene maksulliseen valkaisuun.


      • ninnukka4
        no, luomu kirjoitti:

        kauheita mössöjä, en ihmettele, että iho-ongelmat lisääntyy, älkää kaikkea uskoko.
        testatut ihonhoitosarjat kaupoissa, varsinkin amerikkalaiset ovat parhaita minulle, todella vaiken ihon saanut kuntoon ja kauniin ihon saanut.

        Olen kosmetologi ja allergisoitunut usealle kosmetiikka tuotteelle. Ihoa hoidettu kemikaaleilla aivan liikaa, ja vähän pakostakin olen joutunut siirtymään luonnon omiin tuotteisiin. Turvallisempia tuotteita ne on, mitä keinotekoisesti tehdyt kemikaalit jotka sis. väri-,säilöntä- ja hajusteaineita. Ja mikä sen turvallisempaa, kun käyttää niitä mitä voi syödäkin. Ja sillä säästääkin vielä!


      • tarkkana
        kuhgkuboiuh kirjoitti:

        Älä missään nimessä valkaise hampaita noin. Kuluttaa kiilleettä pahasti.

        Sitruuna-ruokasooda -seosta ei saa pitää kauempaa kuin minuutin verran, luin jostain.. Silloin ei kuluta kiillettä


      • Sanna8463226
        Ei maksua kirjoitti:

        Eikä kuluta. Älä ainakaan mene maksulliseen valkaisuun.

        Kyllä kuluttaa, älä nyt väitä vastaan kun et näköjään asiasta mitään tiedä. Ruokasooda on koostumukseltaan hankaavaa jauhetta, ja se kuluttaa hammaskiillettä. Että jos haluat moninkertaistaa hampaittesi reikiintymisen niin siitä vaan soodaa kehiin. Kysy hammaslääkäriltä jos et muuten usko.


      • kehäkukkabeibi
        Sanna8463226 kirjoitti:

        Kyllä kuluttaa, älä nyt väitä vastaan kun et näköjään asiasta mitään tiedä. Ruokasooda on koostumukseltaan hankaavaa jauhetta, ja se kuluttaa hammaskiillettä. Että jos haluat moninkertaistaa hampaittesi reikiintymisen niin siitä vaan soodaa kehiin. Kysy hammaslääkäriltä jos et muuten usko.

        Lääkärit eivät usko luonnon hoitomenetelmiin koska niitä ei ole tutkittu niinkään paljoa.


    • Parasta ihonhoitoa! Riittävästi, paljon rakastelelua. Paljon siittiöitä sisäisesti. Iho pysyy nuorena. Yhteisesti!

      • Manteliöljyä

        Siis vaimooni käytän jokapaikkaan, hyvä myös liukkarina;)


      • aromimarja

        ... JA MUKAVAAKIN :))

        Kahvinporoja suosin kuorintana ja sen rasva jää iholle pehmentämään. Sitruuna tehoaa maksaläiskiin ja kurkku couperosaan. Saunassa kannattaa käyttää hunajata


    • Applause-

      Itse käytän rypsi tai oliiviöljyä silmämeikin puhdistukseen, en siis mitään muuta kuin sitä. Vanulapulle vaan ja lähtee tehokkaasti! Lopuksi huuhtelen ja semmoinen pieni kerros tuntuu jäävän öjlyä, mikä on vaan hyvä kosteuttaakseen.

      • no, luomua

        öljy on aivan liian vahva herkälle silmänympärysiholle, kohta luomesi roikkuu .....huh


      • öljyjä vaan iholle
        no, luomua kirjoitti:

        öljy on aivan liian vahva herkälle silmänympärysiholle, kohta luomesi roikkuu .....huh

        Ei pidä paikkaansa. Itse olen käyttänyt avokadoöljyä kestoripsivärin putsaukseen puoli vuotta ja silmärypyt ovat vähentyneet ja ripset tuuhentuneet. Paljon parempi ja halvempi kuin kalliit putsarit.


      • Vauvanaama
        no, luomua kirjoitti:

        öljy on aivan liian vahva herkälle silmänympärysiholle, kohta luomesi roikkuu .....huh

        Höpöä. Mikä siinä öljyssä on niin vahvaa? Se on vain rasvaa ja vielä miedosti hapanta, pysyy ihon pH-arvo hyvänä ja immuniteetti tykkää.

        Mikä ihme siinä on, että silmänympärysihon hoitoon saisi käyttää vain ja ainoastaan niitä hemmetin kalliita kauppatuubeja? Koskaan en ole kunnon perustelua kuullut.


      • tiipertäjä
        Vauvanaama kirjoitti:

        Höpöä. Mikä siinä öljyssä on niin vahvaa? Se on vain rasvaa ja vielä miedosti hapanta, pysyy ihon pH-arvo hyvänä ja immuniteetti tykkää.

        Mikä ihme siinä on, että silmänympärysihon hoitoon saisi käyttää vain ja ainoastaan niitä hemmetin kalliita kauppatuubeja? Koskaan en ole kunnon perustelua kuullut.

        No koska ensinnäkin ne ovat kalliita enkä alkaisi ihan sellaisista maksamaan kun niin pieni alue on kyseessä. Ja toisekseen niissä on paljon erillaisia haitta-aineita. Voi hyvää päivää.


    • 14+15

      Käytän jojopa- ja kookosöljyä. Toisinaan sekoitan öljyä abteekin perusvoiteisiin, joissa ei pitäisi olla ylimääräisiä hajusteita ym ikävää. Toisinaan sipaisen hyvin ohuen kerroksen öljyä iholle sellaisenaan (suoraan tai kosteusvoiteen päälle). Imeytyy hyvin ja riittää normiolosuhteissa. Jos on kovin sateista (ja tuulista) käytän ulkoillessani päällimmäisena ja vähän paksumpana kerroksena kookosöljyä, koska se muodostaa myös mukavan suojakerroksen vettä ja tuiskua vastaan.

    • hajuton mutta maukas

      Psoriaatikkona käytän rypsi- tai oliiviöljyä psoriläiskiin. Pehmentää kovettumia tehokkaasti. Muutenkin käytän välillä koko iholle. Mielestäni imeytyy ihan hyvin.

      Aiemmin käytin vauvaöljyä, mutta tuoteselosteen luettuani siirryin ruokaöljyyn, koska taitavat olla ihan samaa rypsiöljyä kummatkin. Vauvaöljyn hinta on vain n. kymmenkertainen ja saattaa olla hajustettu.

      • toimii hyvin

        Käytän myöskin rypsiölyä pieniin psoriläiskiini. Useimmiten laitan kylmäpuristettua rypsiölyä, joka mielestäni parasta tähän tarkoitukseen. Joskus laitan käsiin vielä puhtaat valkoiset puuvillahanskat yöksi. Välilä käytän vauvaöljyä tai perusvoidetta.


    • huuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      lisäys viellä edelliseen viestiin:

      Kleopatran kauneuden salaisuus?
      Kerrotaan, että Kleopatran kauneuden salaisuus oli juuri Aloe vera. Hänen aikanaan kasvia käytettiin lisäksi haavojen ja palovammojen hoitoon. Muutkin historialliset henkilöt ovat käyttäneet hyväksi Aloe veran terveyttä edistäviä ominaisuuksia. Esimerkiksi Aleksanteri Suuren aikana luotettiin aloen voimaan sotilaitten vammojen hoidossa.
      Jos sinun ikkunalaudallasi komeilee jo Aloe vera -kasvi, niin mikset myös kokeilisi sen parantavaa vaikutusta, kun seuraavan kerran saat pikkuhaavan?

    • sthtt5

      Olen käyttänyt neitsytkookosöljyä kaikessa ihonhoidossa nyt noin neljän vuoden ajan. Sitä ennen käytin ihan tavallisia markettivoiteita. Kun olin alkanut käyttää öljyä kasvovoiteena, sain muutamalta ihmiseltä kehuja selvästi parantuneesta ihostani.
      Kookosöljy kosteuttaa todella tehokkaasti, eikä sitä tarvitse kuin ihan pieniä määriä kerralla, joten sen käyttö tulee edulliseksikin. 1 puolen kilon purkki riittää minulla lähes vuoden.

      Raskaana ollessani hieroin myös vatsan ja rinnat päivittäin kookosöljyllä. En tiedä, johtuiko siitä, vai oliko minulla vain hyvä tuuri, mutta yhtään raskausarpea minulle ei tullut koko raskausaikana.

    • lypsyvoide

      Osta Tummelia, muuta et tartte.

    • Manteliöljy

      Minä olen tänä kesänä hoitanut kasvojani manteliöljyllä. Sillä
      saa ihan mukavan rusketuksen ja se tekee ihon pehmeäksi.
      Tämän vinkin sain jostakin lehdestä.

    • assuli

      Mistä näitä tuotteita, esim. kookosöljy, ootte ostaneet??

      • --------------

        Kookosöljyä saa halvimmalla maahanmuuttajien kaupoista. Sieltä ruokaöljyjen hyllystä. Puolen kilon purkki maksaa omassa paikallisessa 3.80 €.


      • vaan2

        Itse ostin luonnontuote kaupasta, 8e hyvän kokoinen purkki, on riittänyt:)


    • aknefeis

      Tilasin Britanniasta ruusunmarjaöljyä. Se tuli kolmisen kertaa halvemmaksi kuin suomalaisilta yrityksiltä tilattuna. Käytin öljyä aknen hoitoon kasvoilla ja se osottautui tehokkaaksi. Lisäksi käytin sitä psoriaksen hoitoon ja huomasin merkittäviä muutoksia jo parissa päivässä.

      • vienotäti

        Aknefeis,anna osite mistä tilasit!Kiitos


    • järki käteen herätys

      Ootte te ämmät ihan sekaisin. Hyvänlaatuiset ruokaöljyt nautitaan sisäisesti terveellisen kasvispainotteisen ruuan kera, silloin niillä on hyvä vaikutus koko kroppaan. Ne ovat elintarvikkeita, ei niitä sotketa iholle!
      Syötte mitä tahansa mättöä ja parhaat aineet levitätte iholle, jolloin elimistö ei niitä pysty hyödyntämään.

      Keho ravitsee ihoa sisältäpäin, kunhan annatte sille mahdollisuuden, tietyillä öljyillä sisäisesti käytettynä on myös tulehduksia ehkäiseviä ominaisuuksia. Ruokaöljyt tekevät todellakin hyvää iholle, myös hiuksille oikein käytettynä. Olen 52 v mies, eikä ryppyjä ollenkaan ja iho muutenkin kuin nuorella. Ainoastaan pakkastalvella käsiin ja kasvoihin ulkoisesti rasvaa, aurikovoiteita ei koskaan.

      • 5566+09

        Kyllä psoriaatikon tarvitsee öljytä ulkoisestikin.


      • mummapumma54

        Kyllä ne voitaat ihonkin kautta tulee elimsitön hyödyksi. Oletko kuulut lääkelaastareista? Niissä vahva särkylääke ja muu lääke on laastarin tyynyssä ja imeytyy siitä kehoon. Jopa hormoonilaastareita on. Eli kyllä nuo hyvää tekevät öljyt imeytyy ihan yhtälailla ihon kautta kuin suolistonkin kautta.
        Ja lääkärit kehotta akäyttämään aurinkovoiteita, varsinkin jos matkustelee etelässä, missä aurinko huomattavasti voimakkaampaa kuin täällä pohjoisen perillä.
        Luonnon öljy on parasta mitä keho tietää.


    • voiteetttt

      Hyvä käytän kantapäähän voidetta,jalkojen hoitoon 48% Aloe Veeraa, yrtttejä ja puutervaa.

      Tarkoitettu elämille sopii minulle koska olen ihmiseläin.

      suomalainen tuote.

    • Veikko_1951

      Olen itsekin käyttänyt ja ottanut kuvia niiden vaikutusta ihoon. Tässä on kuvat, miten ihoni on muuttunut:

      http://tinyurl.com/laze5em

      Veikko

    • Hyvää halavalla

      Minä käytin kasvojeni hoitoon auton jäteöljyä,sain samalla hyvä rusketuksen ;) Mutta kun poliisi alkoi kysellä passia ja maassaololupaa, silloin päätin siirtyä lähes värittömään ketjuöljyyn!!!

    • Marjastaja53

      Ensimmäiselle aloittajalle vastaus. Ainakin Life myymälöissä on viinirypäleenkiviöljyä, taitaa maksaa noin 5 euroa. Itse sekoitan sitä perusvoiteeseen, sillä tulee käsistä tosi pehmeät eikä tarvitse monta kertaa päivän aikana rasvailla. Lisäksi olen tilannut persikansiemenöljyä herbbilästä, sekin on hyvää. Lifen öljy on lasipullossa, eikä tarvitse monta tippaa sekoittaa kämmenellä perusvoiteeseen, lopputulos on hyvä.

    • extravirginoliveoil

      Pesen meikit pois luomu neitsyt oliiviöljyllä, jota saa ihan tavallisista ruokakaupoista, käytän sitä myös sisäisesti. Silmämeikkikin lähtee hyvin ja iho ei tunnu kuivalta, vaikka öljy huuhdotaan pois runsaalla vedellä. Helppoa ja halpaa! Eikä lisäaineita tai muita myrkkyjä. Käytän muutenkin luonnonkosmetiikkaa, kuten Madara, Dr. Hauscka, Lavera, Sante, jne.

      • extravirginoliveoil

        LISÄÄN oliviöljyyn tuoretta akkuhappoa ja hieman spermaa.


    • kokemuksia kyselisin

      SIIS käytän moottoriöljyä (vanhaa) ihonhoitoon, kiitos vinkistä1
      T. kokemuksia kyselisin

    • Järki käteen, hyvät ihmiset. Eivät tuollaiset humpuukiöljyt auta paljoakaan. Yksi parhaita aineita ihon hoitoon on vetyperoksidi, ja niin vahvaa kuin uskallatte käyttää. Iho kun vanhentuu, niin se sieniytyy, ja tähän auttavat hapot (esim. TCA-ihonkuorinta), tai vetyperoksidi. Olen varmaan jo laittanut litran verran 9% vetyperoksidia kasvoihini tässä vuoden aikana, ja sehän kyllä räjäyttää vanhan ihon pois. Naama ei ole niin pahan näköinen käsittelyn jälkeen seuraavana päivänä, etteikö sitä naamansa muille uskaltaisi näyttää. Toista se on vaikka TCA-kuorinnan jälkeen, joten suht. kevyttä ainetta tämä on.

      Vetyperoksidilta ei voi välttyä muutenkaan, sillä elimistö pumppaa kropan täyteen sitä, kun teillä on jokin infektio. Se hajoaa kuitenkin vedeksi ja hapeksi nopeasti, joten siitä ei jää mitään jälkiä. Elävät solut osaavat hajottaa vetyperoksidin nopeasti vaarattomaksi, mutta anaerobiset mikrobit tuhoutuvat.

      Älkää toki laittako kaivonpuhdistukseen tarkoitettua 35%:sta vetyperoksidia naamaan laimentamattomana, siinä saattaa jo alkaa höyry nousemaan :D

      • helppoo kun osaa

        Joo ja pienet leikkaukset hoituu sillä, että menee vit`tuilemaan mustalaisille, niiltä tulee sit puukkoo tonne umpisuolen seutuville.


    • Vaikeaa löytää

      Apteekista lähetettiin markettiin. Marketissa on sen miljoonaa oliiviöljylaatua, vaan ei yhtään puhdistettua ja kirkasta. Apteekissa sanottiin, että varastosta löytyy tilaamalla.
      Neitsykäiset ja muut ovat vihreitä ja keltaisia ja tahraavat helposti vaatteet.

    • Brondum

      Traktorin öljynvaihdossa saa paljon sävyvoidetta, kun vanhan öljyn kiinteyttää saippualla ja salpietarilla. Jos haluaa hiukan punertavampaa sävyä, niin syysteurastuksen yhteydessä saa kyllä verta. Kellertävää sävyä saa taas tulikukan avulla. Vaalentaa voi perunajauhoilla. Jos salpietari tuntuu liian voimakkaalta, niin sen voi korvata laardilla.

      Ja sitten vain kokeilemaan. Kerrassaan ihania hetkiä!

    • Coco S

      http://yle.fi/uutiset/kookosoljyn_terveysvaikutukset_jakavat_mielipiteita/6567034

      Miksi käyttää kookosta?

      Kookoksen tiedetään olevan

      tulehdusta ehkäisevä, niin sisäisesti kuin ulkoisesti
      antimikrobinen
      hiivaa ja sienistön syntyä ehkäisevä
      viruksia torjuva
      ravintoaineiden imeytymistä parantava
      nesteyttävä
      sperman valmistumista parantava
      maidon eritystä voimistava
      veren plasmaa lisäävä (käytetty sota-aikoina verenmenetyksestä kärsiville plasman sijasta)
      parantaa ruoansulatusta
      parantaa verensokerin imeytymistä
      tukee hormonitoimintaa
      tukee kilpirauhasen toimintaa
      tukee hermostoa
      ei sisällä kolesterolia mutta tukee HDL:n muodostumista maksassa
      sisältää painoonsa nähden vähiten kaloreita verrattuna muihin rasvoihin
      kiihdyttää rasva-aineenvaihduntaa
      hoitaa ihoa
      rasvahappo- koostumuksensa ansiosta se vaikuttaa jokaiseen kehon soluun uudistavasti ja voimistavasti

      http://www.yksterveysblogi.com/kookosrasva-tietoa-ja-kayttovinkkeja/

      • allergikko

        Minäkin ostin kookosöljypurkin, kun niin monet olivat kehuneet sitä ja sen monikäyttöisyyttä. Kokeilin sitä kerran ulkoisesti, mutta pettymyksekseni jo sen ensikokeilun perusteelle huomasin olevani myös sille allerginen.
        Iho alkoi kutisemaan jo muutaman minuutin kuluttua siitä kun olin levittänyt sitä iholleni. Olen pähkinöille(kin) allerginen, mutta kun voin siitä huolimatta syödä esim. pistaaseja, niin olin toiveikas myös tuon kookosöljyn suhteen.


    • Arga-öljy

      Olen laittanut rypppyihini arganöljyä. Riittoisaa kun tarvitaan vain muutama tippa. Häivyttää rypyt välittömästi kun on niin tehokasta. Tämä öljy tuoksuu vähän paahdetulta mutta ei haittaa. On paljon edullisempaa kuin paahtamattomat ja tätä voi samalla tavalla käyttä ihonhoitoon.
      Ostin Punnitse & Säästä-kaupasta. Saa varmaan Ruohonjuurestakin ym. kaupoista ja netistä.

      http://www.terveysapila.fi/arganiaoljy-100ml.html

      • ninnn1

        Itse käytän arganöljyä hiustenhoidossa. Aivan loistava tuote, en vaihtais mihinkään! Oon kokeillu kaikkia mahdollisia hiustenhoitojuttuja, mutta mikään ei ole tehonnut yhtä hyvin kuiviin latvoihin.


      • PiiaHannele

        Arganöljy on öljyjen aateliaa! Sopii myös rasvaiselle, epäpuhtaalle iholle, sillä tasapainottaa talirauhasten liikatoimintaa. Voi käyttää myös silmänympärysihonhoidossa ja hiuksissa.


    • Liian edullista?

      Lääkärin suosituksesta aloin käyttää rypsiöljyä ihovoiteena. Toimii.

    • Öljyistä kokemuksia

      Tässä vähän kokemuksia.....
      Leukani ja suun alue alkoi viime talvena kuivua tosi pahasti. Nyt olen käyttänyt argaani öljyä noin neljä kuukautta. Tätä öljyä laitan aina suihkun jälkeen ja ennen nukkumaan menoa. Öljy tuoksuu vähän pahalle, mutta ei se haittaa näin tärkeässä asiassa :) Mitkään hienot kosmetiikkalan tuotteet eivät ole toimineet yhtä hyvin.

      Lisäksi käytän kookosrasvaa vartalovoiteena ja se toimii myös meikinpuhdistukseen. Huono puoli siinä on, että kuivuu hitaasti.

      Luomu oliiviöljyä käytän aamupuurossa ihan joka aamu, mutta oliiviöljyn tehon huomaa paremmin vasta talvella kun iho on entistä kuivempi. Nämä öljyt olen ostanut luomukaupasta ja rahaa menee yhteensä n.30€.

    • Kyllä

      Väärin, väärin tuo öljyjen levittely! Poikkeuksena on vain henkilöt, joilla on oikea ihosairaus.
      Siis ... kehossa on rasvaa yllin kyllin. Riittää iholle asti, kun se vain pääsee sinne. Siis ... KUORI ihoa säännöllisesti, jolloin kuollut ihosolukko poistuu ja se ikioma rasva pääsee hoitaamaan ihoa. .
      Odota pari tuntia, niin huomaat asian.

    • spermantuotos

      Jo antiikin aikoina hienot naiset käyttivät rakastajaiensa spermaa kasvojen hoitoon.. Kaikki naiset tietävät miten se tapahtuu ja iho on kuin silkkiä.

      • Spekun haju

        Ja naama haisi tunkkaiselle kalalle:p(
        Speku haisee kamalalle. Sellaisen keltapienikukkaisen koristepensaan kukat haisevat ihan spermalle. Se on jokin tämännäköinen pensas.

        https://www.google.fi/search?q=Happomarjapensas&client=firefox-a&hs=pmj&rls=org.mozilla:fi:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=t0YZUuK5CKrm4QSdlICACA&ved=0CC4QsAQ&biw=960&bih=624#facrc=_&imgdii=_&imgrc=mkcYxmxr19M4OM:;fVVAJUpyfVELUM;http://lh6.ggpht.com/_TYCngO6QR9I/TAz66IvNG1I/AAAAAAAAB4M/mbbnBpf92ws/s512/12pensas.jpg;http://kanelidig.vuodatus.net/lue/2010/06/arkista-puuhailua-1;512;383


    • Entinen hapankorppu

      Jojobaöljy on loistava! Itselläni se on pelastanut jo monen talven (nimim. atoopikko ja allerginen) :) Ei tarvitse suihkun jälkeen olla hapankorppu, kun kostealle iholle hieroo suoraan jojobaöljyn. Itse olen tilannut ihoöljyjä ja niihin laitettavia lisukkeita (e-vitaminiina ja erilaisia tuoksuja) suomalaisesta nettikaupasta nimeltä "Pieni Tuoksukauppa". Itse laitan usein isoon jojobapulloon muutaman tipan jotain nenää hellivää tuoksua, mutta vain sen inasen ettei tuoksu liikaa tai ota nokkaan... Mutta voin lämpimästi suositella. Uskoisin, että näitä ihoöljyjä löytyy myös isojen kaupunkien luomukaupoista? Täälä ainakin paikka nimeltä Ruohonjuuri jossain vaiheessa möi öljyjä, hinnat vaan kalliimmat kuin tuossa nettikaupassa. Ja omien kokemuksien perusteella voin suositella tuota nettikauppaa lämpimästi.

      • palmuvaseliini

        Palmuöljy luontaisesti on paras, jojobaöljy ei vedä vertoja! Iho-ongelmiin koivuvaseliinia


    • ffhas

      Toimiihan tuo mutta tosiaan 100% öljyä se on, niin kannattaa pieniä määriä käyttää ylipäätänsä että se imeytyy ja ettei tule ikävänä yllätyksenä finniviljelmää, kaikille ei tule mutta jos on tukoksille taipuvainen niin kannattaa vähän maltillisemmin käyttää

    • Hyviä kokemuksia

      Oliivi- ja rypsiöljy käyvät hoitoöljyistä useimmille. Joillekin öljy aiheuttaa finnejä. Ihoa voi myös yrittää kuoria esim. merisuolalla tai aktivoida elimistön omaa öljytasapainoa nauttimalla esim. kalaöljy-, pellavansiemen-, oliivi- tai helokkiöljyä suun kautta.

      Todella kuivalle iholle suosittelen manteli-, seesaminsiemen-, saksanpähkinä( jos ei pähkinäallergiaa) tai jojobaöljyä. Arganöljy sopii hyvin hiuksille.

      Oma suosikkini iholle, hiuksille ja ruoanlaittoon on kylmäpuristettu kookosöljy.

      Öljyjä saa halvemmalla kun ne ostaa ruokakaupasta tai Virosta. Toisaalta kosmetiikkasarjojen erikoisöljyt tuoksuvat hyvälle, eivät tuhri niin paljoa eivätkä jätä niin rasvaista tuntua iholle. Omia öljysekoituksia voi tietysti tuoksuttaa itse esim. parilla tipalla eteeristä öljyä tai parfyymiä.

    • Nokkoset

      Vedessä lieotet nokoset lehdet toimivat oikeinhyvin ino tulee todella joustavaksi ja likaa hylkiväksi

    • Raavas mies 40v

      En käytä, mutta 20-40 v naiset käyttää hipiöillään jos jonkin moista tököttiä. Näin ainakin päättelisin vastikään julkaistun lakanatutkimuksen perusteella. Tuon ikäiset akat vaihtaa nimittäin lakanansa viikottain, johon juuri tuo lotionien käyttö on syypää =)

    • jaaniuss

      Ja-ah kaikkea täällä tarjolla..
      mutta ihon ja intohimon sekoitettuna oli pakko joskus käyttä Keiju vuokasprayta,kuin ei ollut muuta "öljy"
      Hyvin toimii..
      :-)

    • No jopa on öljy
    • 6 kertaa yk-joukois

      Joo tuota lehmän tissivoidetta käytettiin libanonissa kun haluttiin nopeesti suomirusketus ja tehos.

    • mulla ainaki rupes kutiseen vaan ihan helvetisti kun kokeilin liidelin oliiviöljyä

    • mies55

      Hei

      Mulla on herkkä iho. Aivan sattumalta kuin olen kaikenmailman öljyjä kokeillut (tuloksetta) välähti että laitan avikadoa (kypsä) suoraan naamariin. Kas kummaa tuli hyvä kasvonaamio ja iho rauhoittu.. pesen pois, 10min päästä jos muistan :)

    • kotikonstein

      Minä olen halkaissut avocadon ja ottanut sisältä sen "lihan", vähän muusannut käsissä ja kasvoille vaan suoraan. Sitten toinen hyvä on ollut meikinpoistajana myös kookosrasva sekä mikä tahansa ruokaöljy. Samoin nämä kaksi em. hiuksiin ennen shampoopesua. Ei tarvitse mitään hoitoaineita sen jälkeen ja huuhtelu shampoon jälkeen kylmällä vedellä.
      Myös himalajan kristallisuolasta olen silloin tällöin liuottanut hiuspohjalle ja koko keholle nesteenä ja antanut vaikuttaa jonkin aikaa. Tekee hyvää ja kuohkeuttaa hiuksia jos ei tarvitse laittaa sen jälkeen shampoota.
      Olen erittäin allerginen ja monenlaisia ihottumia kärsivä. Näistä olen saanut avun ja ei ole tarvinnut lääkekuuria aloittaa. Tietenkin näitä kaikkia käytän myös sisäisesti, kyllä on ollut vaikutusta.

      • kotikonstein

        ...ja lisätätäkseni noihin kuorintajuttuihin, että myös ruokasooda on todella hyvä...sisäisesti ja ulkoisesti taas .


    • öljyistähienoin

      Arganöljy öljyistä kallisarvoisin, niin ihollekuin hiuksillekin.

    • Julianne

      Neitsytkookosöljy on todella hyvä kasvoille, erityisesti iltaisin (ja aamuisinkin, jos et käytä meikkiä)! Se on kevyttä, sisältää e-vitamiinia ja on antibakteerinen!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe